Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULI DE APLICARE din 16 martie 1999  pentru transpunerea in practica a prevederilor in domeniul concurentei, aplicabile agentilor economici, cuprinse in art. 64 paragrafele 1 (i), (ii) si 2 din acordul european si in art. 9 paragrafele 1 (1), (2) si 2 din Protocolul nr. 2 privind produsele C.E.C.O., anexa la acord    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULI DE APLICARE din 16 martie 1999 pentru transpunerea in practica a prevederilor in domeniul concurentei, aplicabile agentilor economici, cuprinse in art. 64 paragrafele 1 (i), (ii) si 2 din acordul european si in art. 9 paragrafele 1 (1), (2) si 2 din Protocolul nr. 2 privind produsele C.E.C.O., anexa la acord

EMITENT: CONSILIUL DE ASOCIERE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 11 din 13 ianuarie 2000

ART. 1
Principii generale
Cazurile privind intelegerile dintre agenti economici, deciziile asociatiilor de agenti economici si practicile concertate intre agenti economici, care au ca obiect sau efect restrangerea, impiedicarea sau denaturarea regulilor concurentei, precum si cele privind exploatarea abuziva a unei pozitii dominante in ansamblul teritoriilor Comunitatii Europene sau Romaniei ori intr-o parte substantiala a acestora, susceptibile sa afecteze comertul intre C.E. si Romania, vor fi rezolvate in conformitate cu principiile cuprinse in art. 64 paragrafele 1 si 2 din acordul european.
In acest scop, aceste cazuri vor fi examinate de Comisia Comunitatilor Europene (DG IV) (Comisia) din partea Comunitatii si de Oficiul Concurentei si Consiliul Concurentei (OCCC) din partea Romaniei.
Competentele Comisiei C.E. si ale OCCC in tratarea acestor cazuri vor fi cele care decurg din regulile existente in legislatiile respective din C.E. si Romania, inclusiv in cazurile in care aceste reguli se aplica agentilor economici situati in afara teritoriului in cauza.
Ambele autoritati vor proceda la rezolvarea cazurilor in conformitate cu propriile lor reguli de baza si avand in vedere prevederile de mai jos. Regulile relevante de baza ale autoritatilor sunt: regulile de concurenta din Tratatul de infiintare a C.E. si din Tratatul C.E.C.O., inclusiv legislatia secundara privitoare la concurenta pentru Comisia C.E. si <>Legea romana a concurentei nr. 21 din 10 aprilie 1996 pentru OCCC.

Activitatile economice sub incidenta Tratatului C.E.

ART. 2
Competenta celor doua autoritati abilitate in domeniul concurentei
Cazurile aflate sub incidenta art. 64 din acordul european, care pot afecta atat piata C.E., cat si piata Romaniei si pot cadea in aria de competenta a celor doua autoritati ale concurentei, vor fi tratate de Comisie si de OCCC in conformitate cu regulile stipulate in acest articol.
1. Notificarea
a) Autoritatile competente in materie de concurenta isi vor notifica reciproc acele cazuri de care se ocupa si care, in conformitate cu principiul general prevazut la art. 1, apar ca fiind si de competenta celeilalte autoritati.
b) Aceasta situatie poate aparea, in particular, in cazuri care:
- implica activitati anticoncurentiale pe teritoriul celeilalte parti;
- sunt relevante pentru activitatea desfasurata de cealalta autoritate in aplicarea legii concurentei;
- implica remedii care cer sau interzic un anumit comportament pe teritoriul celeilalte autoritati.
c) Notificarea prevazuta la acest articol va include suficiente informatii pentru a permite o evaluare initiala de catre partea primitoare a tuturor efectelor asupra intereselor sale. Copii de pe notificari vor fi prezentate in mod regulat Consiliului de Asociere, conform prevederilor acordului european.
d) Notificarea va fi facuta in avans, cat mai curand posibil si cel mai tarziu in timpul investigatiei, dar cu suficient timp inainte de adoptarea unei solutii sau decizii, astfel incat sa dea posibilitatea unor observatii si consultari si sa permita autoritatii care desfasoara investigatia sa ia in considerare parerile celeilalte autoritati si sa ia masurile de remediere adecvate, conform prevederilor legii proprii, in vederea solutionarii cazului respectiv.
2. Consultari si relatii de buna intelegere
Ori de cate ori Comisia sau OCCC considera ca activitatile anticoncurentiale desfasurate pe teritoriul celeilalte autoritati afecteaza substantial interese majore ale partii respective, aceasta poate cere consultarea cu cealalta autoritate sau poate cere ca autoritatea competenta in materie de concurenta a celeilalte parti sa initieze procedurile corespunzatoare in vederea luarii masurilor de remediere conform legislatiei acesteia privind activitatile anticoncurentiale. Aceasta se va face fara a prejudicia vreo actiune intreprinsa in conformitate cu legea concurentei partii solicitante si fara a stanjeni deplina libertate de luare a deciziei finale de catre autoritatea celeilalte parti.
3. Realizarea unei intelegeri
Autoritatea competenta in materie de concurenta astfel solicitata va acorda deplina consideratie punctelor de vedere si materialelor care vor fi prezentate de autoritatea solicitanta si, in special, naturii comportamentelor anticoncurentiale in discutie, agentilor economici implicati si efectelor daunatoare prezumate asupra intereselor majore ale partii solicitante.
Fara a aduce atingere vreunui drept sau vreunei obligatii pe care le au, autoritatile competente in materie de concurenta, implicate in consultari in conformitate cu prevederile acestui articol, se vor stradui sa gaseasca o solutie reciproc acceptabila in lumina intereselor majore in cauza.
ART. 3
Competenta unei singure autoritati in materie de concurenta
1. Cazurile care cad sub incidenta exclusiva a unei autoritati in materie de concurenta, in conformitate cu principiul stipulat in art. 1, si care pot afecta interese majore ale celeilalte parti vor fi tratate avand in vedere prevederile cuprinse in art. 2 si tinand seama de principiile de mai jos.
2. In mod special, ori de cate ori o autoritate intreprinde o investigatie sau actioneaza intr-un anumit caz care se constata ca afecteaza interese majore ale celeilalte parti, aceasta autoritate va notifica cazul celeilalte autoritati, fara o cerere oficiala din partea celei din urma.
ART. 4
Cererea de informatii
Ori de cate ori autoritatea in materie de concurenta a unei parti ia cunostinta de faptul ca un caz care cade si in competenta sau numai in competenta celeilalte autoritati afecteaza interese majore ale primei parti, aceasta poate cere informatii privind acest caz de la autoritatea care desfasoara procedura de solutionare a cazului.
Autoritatea care desfasoara procedura de solutionare a cazului va furniza suficiente informatii, in masura posibilitatilor si intr-un stadiu al desfasurarii procedurii suficient de indepartat de adoptarea unei decizii sau solutii finale, pentru a face posibil sa se ia in considerare punctul de vedere al partii solicitante.
ART. 5
Secretul si confidentialitatea informatiilor
1. Avand in vedere prevederile art. 64 paragraful 7 din acordul european, nici unei autoritati in materie de concurenta nu i se poate cere sa furnizeze informatii celeilalte autoritati, daca dezvaluirea informatiilor catre autoritatea solicitanta este interzisa prin legea autoritatii care detine informatiile sau daca ar fi incompatibila cu interese majore ale acestei parti.
2. Fiecare autoritate este de acord sa mentina, in masura maxima posibila, confidentialitatea oricarei informatii furnizate confidential de catre cealalta autoritate.
ART. 6
Exceptarile in bloc (pe categorii de intelegeri)
In aplicarea art. 64 din acordul european, asa cum este prevazut la art. 2 si 3 din prezentele reguli de aplicare, autoritatile competente in materie de concurenta vor asigura ca principiile cuprinse in reglementarile privind exceptarile in bloc, in vigoare in Comunitate, sa fie aplicate integral. Oficiul Concurentei si Consiliul Concurentei vor fi informate despre orice procedura care se refera la adoptarea, abrogarea sau modificarea exceptarilor in bloc de catre Comunitate.
In cazurile in care partea romana are obiectii serioase fata de reglementarile privind exceptarile in bloc si avand in vedere armonizarea legislatiei, asa cum se prevede in acordul european, se vor initia consultari in cadrul Consiliului de Asociere, in conformitate cu prevederile art. 9.
Aceleasi principii se vor aplica si in cazul altor modificari semnificative intervenite in politicile pe probleme de concurenta din Comunitate sau din Romania.
ART. 7
Controlul concentrarilor economice
In legatura cu concentrarile economice care cad sub incidenta Reglementarii Consiliului (C.E.E.) nr. 4064/89 din 21 decembrie 1989 privind controlul concentrarilor agentilor economici*) si care au un impact semnificativ asupra economiei Romaniei, Consiliul Concurentei si Oficiul Concurentei vor fi abilitate sa isi exprime punctul de vedere in cursul procedurii, luand in considerare termenele limita prevazute in reglementarea mai sus mentionata. Comisia Europeana va acorda toata consideratia acestui punct de vedere, fara a aduce vreun prejudiciu actiunilor intreprinse conform legislatiei partilor in materie de concurenta.
---------
*) Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene, L 395 din 30 decembrie 1989. Reglementare modificata prin Reglementarea (C.E.) nr. 1310/97 (Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene, L 180 din 9 iulie 1997, p.1).

ART. 8
Activitati de importanta minora
1. Activitatile anticoncurentiale ale caror efecte asupra comertului intre parti sau asupra concurentei sunt neglijabile nu cad sub incidenta art. 64 paragraful 1 din acordul european si prin urmare nu vor fi tratate conform art. 2-6 din prezentele reguli de aplicare.
2. Efecte neglijabile in sensul art. 8 paragraful 1 sunt in general presupuse ca existand atunci cand:
- cifra de afaceri anuala cumulata a agentilor economici participanti la intelegere nu depaseste 200 milioane ECU; si
- bunurile sau serviciile care fac obiectul intelegerii impreuna cu alte bunuri sau servicii ale agentilor economici participanti, care sunt considerate de utilizatori ca fiind echivalente din punct de vedere al caracteristicilor, pretului si utilitatii, nu reprezinta mai mult de 5% din totalul desfacerilor acestui gen de bunuri sau servicii pe piata comunitara si pe piata din Romania vizate de acord.
ART. 9
Consiliul de Asociere
1. Ori de cate ori procedurile prevazute la art. 2 si 3 nu conduc la o solutie reciproc acceptabila, precum si in alte cazuri explicit mentionate in prezentele reguli de aplicare, in cadrul Consiliului de Asociere va fi organizat un schimb de pareri, la cererea uneia dintre parti, in termen de 3 luni de la formularea cererii.
2. In urma acestui schimb de pareri sau dupa expirarea perioadei mentionate in paragraful 1 Consiliul de Asociere poate face recomandari corespunzatoare pentru rezolvarea acestor cazuri, fara a aduce atingere art. 64 paragraful 6 din acordul european. La formularea acestor recomandari Consiliul de Asociere poate lua in considerare eventuala netransmitere de catre autoritatea solicitata a punctului sau de vedere catre partea solicitanta, in termenul prevazut la paragraful 1.
3. Aceste proceduri din cadrul Consiliului de Asociere nu vor prejudicia nici o actiune intreprinsa in virtutea legislatiei concurentei in vigoare in teritoriul partilor.
ART. 10
Conflict negativ de competenta
Atunci cand Comisia si OCCC considera ca nici una dintre ele nu este competenta sa solutioneze cazul pe baza legislatiilor lor, se va initia, la cerere, un schimb de pareri in cadrul Consiliului de Asociere. Comunitatea si Romania se vor stradui sa gaseasca o solutie reciproc acceptabila, tinand seama de interesele majore implicate in cazul in speta, cu sprijinul Consiliului de Asociere, care poate face recomandari corespunzatoare, fara a aduce atingere prevederilor art. 64 paragraful 6 din acordul european si drepturilor individuale ale statelor membre ale Comunitatilor Europene, bazate pe propriile reguli in domeniul concurentei.

Activitati economice sub incidenta Tratatului de infiintare a Comunitatii Europene a Carbunelui si Otelului (C.E.C.O.)

ART. 11
Tratatul C.E.C.O.
Prevederile art. 1-6 si 8-10 de mai sus se aplica si in sectorul carbunelui si otelului, conform prevederilor Protocolului nr. 2, anexa la acordul european.

Asistenta administrativa

ART. 12
Limbile de lucru
Comisia si OCCC vor asigura aranjamentele practice pentru asistenta reciproca sau orice alte solutii adecvate privind, in special, probleme de traducere.
Intocmita la Bruxelles la 16 martie 1999.

CONSILIUL DE ASOCIERE
Presedinte,
Joscha Fischer

Secretari,
Gaetano Testa
Radu Serban
-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016