Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENTUL din 19 mai 2012  Comisiei de etica si disciplina    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENTUL din 19 mai 2012 Comisiei de etica si disciplina

EMITENT: UNIUNEA NATIONALA A EVALUATORILOR AUTORIZATI DIN ROMANIA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 369 din 31 mai 2012

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    (1) Evaluatorii autorizaţi rãspund disciplinar în cazul sãvârşirii unor abateri disciplinare.
    (2) Abaterea disciplinarã constã într-o acţiune sau inacţiune în legãturã cu activitatea de evaluare, sãvârşitã cu vinovãţie, prin care normele legale privind evaluarea şi profesia de evaluator autorizat, regulamentul intern, standardele de evaluare, codul de eticã sau dispoziţiile legale date de cãtre organele Uniunii Naţionale a Evaluatorilor Autorizaţi din România, denumitã în continuare Uniunea, sunt încãlcate de cãtre evaluatorul autorizat.
    ART. 2
    Sunt abateri disciplinare faptele prevãzute la art. 12 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Uniunii Naţionale a Evaluatorilor Autorizaţi din România, aprobat prin Hotãrârea Guvernului nr. 353/2012, respectiv:
    a) nerespectarea standardelor de evaluare aprobate de Uniune;
    b) nerespectarea prevederilor codului de eticã al profesiei;
    c) refuzul de a pune la dispoziţie documentele sau informaţiile solicitate de Comisia de monitorizare şi verificare şi/sau de Comisia de eticã şi disciplinã;
    d) necomunicarea la termen a documentelor care implicã modificãri ale informaţiilor cuprinse în Tabloul Uniunii;
    e) desfãşurarea de activitãţi politice în cadrul Uniunii şi cu ocazia manifestãrilor organizate de aceasta;
    f) exercitarea profesiei de cãtre membrii inactivi sau membrii care se aflã în perioada de suspendare, dacã fapta nu întruneşte conţinutul constitutiv al unei infracţiuni;
    g) nerespectarea dispoziţiilor legale care reglementeazã profesia de evaluator autorizat, dacã fapta nu întruneşte conţinutul constitutiv al unei infracţiuni sau contravenţii;
    h) utilizarea neautorizatã a siglei şi însemnelor Uniunii în scop publicitar în rapoartele de evaluare sau în orice fel de materiale de identificare ori de prezentare a evaluatorului autorizat.
    ART. 3
    (1) Sancţiunile disciplinare aplicabile evaluatorilor autorizaţi sunt cele prevãzute la art. 26 din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2011 privind unele mãsuri în domeniul evaluãrii bunurilor, denumitã în continuare Ordonanţã, respectiv:
    a) avertisment scris;
    b) avertisment cu acţiune corectivã profesionalã;
    c) suspendarea calitãţii de membru pe o perioadã de pânã la 12 luni;
    d) retragerea calitãţii de membru al Uniunii.
    (2) Sancţiunile disciplinare aplicabile evaluatorilor autorizaţi persoane fizice sunt cele prevãzute la art. 26 din Ordonanţã.
    (3) Sancţiunile disciplinare aplicabile evaluatorilor autorizaţi persoane juridice sunt cele prevãzute la art. 26 lit. a), c) şi d) din Ordonanţã.
    (4) În cazul evaluatorilor autorizaţi, alţii decât membrii Consiliului director al Uniunii, denumit în continuare Consiliul director, sancţiunile disciplinare prevãzute la art. 26 din Ordonanţã se hotãrãsc de cãtre Consiliul director, la propunerea Comisiei de eticã şi disciplinã.
    (5) În cazul evaluatorilor autorizaţi membri ai Consiliului director, sancţiunile disciplinare prevãzute la art. 26 din Ordonanţã se hotãrãsc de cãtre Conferinţa naţionalã a Uniunii Naţionale a Evaluatorilor Autorizaţi din România, denumitã în continuare Conferinţa naţionalã, la propunerea Comisiei de eticã şi disciplinã.
    (6) În cazul în care persoana cercetatã este un membru al Comisiei de eticã şi disciplinã, aceasta este suspendatã din funcţia de membru al comisiei respective pe durata procedurii disciplinare.
    (7) Acţiunea disciplinarã se prescrie în termen de 3 ani de la data sãvârşirii faptei.

    CAP. II
    Constituirea, organizarea şi atribuţiile Comisiei de eticã şi disciplinã

    ART. 4
    (1) Comisia de eticã şi disciplinã din cadrul Uniunii cerceteazã faptele de naturã sã atragã rãspunderea disciplinarã a membrilor Uniunii, persoane fizice şi persoane juridice.
    (2) Activitatea Comisiei de eticã şi disciplinã se desfãşoarã cu respectarea urmãtoarelor principii:
    a) prezumţia de nevinovãţie, conform cãruia se prezumã cã persoana supusã cercetãrii este nevinovatã atât timp cât vinovãţia sa nu a fost doveditã;
    b) garantarea dreptului la apãrare, conform cãruia se recunoaşte dreptul persoanei împotriva cãreia a fost îndreptatã sesizarea de a fi audiatã, de a prezenta dovezi în apãrarea sa, de a avea acces la dosarul disciplinar şi de a fi asistatã de un avocat şi/sau de un consultant de specialitate din cadrul sau din afara Uniunii, pe tot parcursul procedurii disciplinare;
    c) celeritatea procedurii, care presupune obligaţia Comisiei de eticã şi disciplinã de a proceda fãrã întârziere la soluţionarea cauzei, cu respectarea drepturilor persoanei implicate şi a regulilor prevãzute în prezentul regulament;
    d) contradictorialitatea, care presupune asigurarea posibilitãţii persoanelor aflate pe poziţii divergente de a se exprima cu privire la orice act sau fapt care are legãturã cu abaterea disciplinarã pentru care a fost sesizatã Comisia de eticã şi disciplinã;
    e) proporţionalitatea, conform cãruia trebuie respectat un raport corect între gravitatea abaterii disciplinare, circumstanţele sãvârşirii acesteia şi sancţiunea disciplinarã propusã a fi aplicatã;
    f) legalitatea sancţiunii, conform cãruia Comisia de eticã şi disciplinã nu poate propune decât sancţiunile disciplinare prevãzute de Ordonanţã;
    g) unicitatea sancţiunii, potrivit cãruia pentru o abatere disciplinarã nu se poate aplica decât o singurã sancţiune disciplinarã;
    h) confidenţialitatea, conform cãruia membrii comisiei sunt obligaţi sã nu divulge aspecte legate de cercetarea disciplinarã a unui membru al Uniunii.
    ART. 5
    Comisia de eticã şi disciplinã are urmãtoarele atribuţii principale:
    a) cerceteazã abaterile disciplinare pentru care a fost sesizatã;
    b) întocmeşte un referat cu privire la cazul cu care a fost sesizatã, pe care îl înainteazã Consiliului director sau Conferinţei naţionale, dupã caz;
    c) propune în cuprinsul referatului prevãzut la lit. b) clasarea, aplicarea sau neaplicarea uneia dintre sancţiunile disciplinare prevãzute de Ordonanţã.
    ART. 6
    (1) Comisia de eticã şi disciplinã este compusã din 5 membri titulari şi 3 membri supleanţi, aleşi şi revocaţi din funcţie de Conferinţa naţionalã.
    (2) Alegerea Comisiei de eticã şi disciplinã se realizeazã în conformitate cu procedura de alegeri aprobatã de Consiliul director, potrivit art. 7 alin. (9) din Ordonanţã.
    (3) Poate fi membru al Comisiei de eticã şi disciplinã evaluatorul autorizat înscris în Tabloul Uniunii, membru titular, care îndeplineşte urmãtoarele condiţii:
    a) are o vechime de cel puţin 5 ani în profesia de evaluator;
    b) nu a fost sancţionat disciplinar în ultimii 3 ani;
    c) se bucurã de autoritate profesionalã şi probitate moralã.
    (4) Membrii Consiliului director nu pot fi membri ai Comisiei de eticã şi disciplinã.
    ART. 7
    (1) Mandatul membrilor Comisiei de eticã şi disciplinã este de 4 ani şi poate fi prelungit o singurã datã, prin realegerea membrului respectiv de cãtre Conferinţa naţionalã.
    (2) Mandatul de membru al Comisiei de eticã şi disciplinã este personal şi nu poate fi transmis altor persoane.
    (3) Mandatul membrilor Comisiei de eticã şi disciplinã începe de la data depunerii angajamentului de confidenţialitate, prevãzut în anexa nr. 1, şi înceteazã în urmãtoarele cazuri:
    a) prin revocare de cãtre Conferinţa naţionalã;
    b) prin deces;
    c) prin demisie;
    d) prin încetarea sau pierderea calitãţii de membru al Uniunii;
    e) prin aplicarea de cãtre Consiliul director a oricãreia dintre sancţiunile disciplinare prevãzute la art. 26 din Ordonanţã.
    (4) În cazurile prevãzute la alin. (3), membrii supleanţi pot deveni membri titulari ai Comisiei de eticã şi disciplinã în ordinea voturilor obţinute la alegerile din cadrul Conferinţei naţionale.
    ART. 8
    Membrii Comisiei de eticã şi disciplinã trebuie sã fie imparţiali şi independenţi de persoana cercetatã disciplinar şi de orice altã persoanã care are legãturã cu aceasta sau are vreun interes în legãturã cu fapta cercetatã. Oricare membru al Comisiei de eticã şi disciplinã care se aflã în conflict de interese sau este soţ, rudã sau afin pânã la gradul al treilea inclusiv cu una dintre pãrţile implicate sau cu avocatul ori mandatarul acesteia are obligaţia sã se abţinã de la vot. Respectarea cerinţei de independenţã se declarã pe propria rãspundere de cãtre fiecare membru al Comisiei de eticã şi disciplinã, conform declaraţiei prevãzute în anexa nr. 8, pentru fiecare cauzã disciplinarã.
    ART. 9
    (1) Membrii titulari ai Comisiei de eticã şi disciplinã au obligaţia de a participa la şedinţele Comisiei de eticã şi disciplinã, de a efectua cercetarea disciplinarã prealabilã în cauzele în care sunt desemnaţi ca raportori.
    (2) În cazul în care un membru titular lipseşte nemotivat de la 3 şedinţe ale Comisiei de eticã şi disciplinã, preşedintele acesteia poate propune Conferinţei naţionale revocarea sa din funcţie.
    ART. 10
    (1) Comisia de eticã şi disciplinã este condusã de un preşedinte, ales şi revocat din funcţie de cãtre membrii titulari ai Comisiei de eticã şi disciplinã cu votul majoritãţii absolute.
    (2) Preşedintele Comisiei de eticã şi disciplinã are ca atribuţii principale:
    a) primeşte sesizãrile şi desemneazã raportorul responsabil cu cercetarea disciplinarã prealabilã pentru fiecare caz;
    b) stabileşte ordinea de zi a şedinţei Comisiei de eticã şi disciplinã, pe care o trimite membrilor comisiei prin intermediul secretariatului;
    c) convoacã şi conduce şedinţele Comisiei de eticã şi disciplinã;
    d) coordoneazã secretariatul Comisiei de eticã şi disciplinã;
    e) participã la şedinţele Consiliului director şi prezintã referatele privind cercetarea disciplinarã întocmite de Comisia de eticã şi disciplinã;
    f) participã la Conferinţa naţionalã şi prezintã raportul de activitate al Comisiei de eticã şi disciplinã, precum şi referatele privind cercetarea disciplinarã a membrilor Consiliului director, dacã este cazul;
    g) rãspunde de activitatea Comisiei de eticã şi disciplinã;
    h) reprezintã Comisia de eticã şi disciplinã în relaţia cu celelalte organe ale Uniunii.
    ART. 11
    (1) Comisia de eticã şi disciplinã are un secretariat, desemnat de cãtre preşedintele Uniunii din rândul personalului salariat al Uniunii. La începerea activitãţii, membrii secretariatului semneazã angajamentul de confidenţialitate, prevãzut în anexa nr. 2.
    (2) Atribuţiile principale ale secretariatului Comisiei de eticã şi disciplinã sunt urmãtoarele:
    a) înregistreazã şi conduce evidenţa sesizãrilor şi a altor documente înaintate Comisiei de eticã şi disciplinã ori emise de aceasta;
    b) îl informeazã de îndatã pe preşedintele Comisiei de eticã şi disciplinã despre sesizãrile primite;
    c) comunicã membrilor titulari, precum şi membrilor supleanţi, dacã este cazul, data, ora, locul şi ordinea de zi a şedinţelor Comisiei de eticã şi disciplinã;
    d) transmite convocãrile persoanelor care urmeazã a fi audiate de raportor, de Comisia de eticã şi disciplinã, de Consiliul director sau de Conferinţa naţionalã, dupã caz;
    e) efectueazã toate lucrãrile necesare desfãşurãrii în bune condiţii a cercetãrii disciplinare prealabile de cãtre raportor;
    f) la solicitarea preşedintelui Comisiei de eticã şi disciplinã sau a raportorului, redacteazã documente necesare derulãrii cercetãrii disciplinare;
    g) primeşte, înregistreazã şi arhiveazã, atât pe suport hârtie, cât şi în format electronic, toate înscrisurile administrate de raportor şi de Comisia de eticã şi disciplinã, precum şi corespondenţa purtatã în legãturã cu cauzele de cercetare disciplinarã;
    h) întocmeşte şi menţine la zi: registrul de evidenţã a sesizãrilor, conform anexei nr. 3; registrul hotãrârilor, conform anexei nr. 4; procesele-verbale de şedinţã ale Comisiei de eticã şi disciplinã; registrul deciziilor Consiliului director, precum şi ale Conferinţei naţionale, dupã caz, privind soluţionarea procedurii disciplinare, conform anexei nr. 5; registrul procedurii disciplinare stabilit de cãtre Consiliul director;
    i) comunicã actele de procedurã disciplinarã, în cazurile prevãzute de prezentul regulament;
    j) colaboreazã cu secretariatul Consiliului director pentru redactarea deciziilor de soluţionare a procedurii disciplinare;
    k) întocmeşte şi menţine la zi registrul antecedentelor disciplinare ale membrilor Uniunii, conform anexei nr. 6;
    l) pune la dispoziţia Consiliului director, la cererea acestuia, registrele prevãzute la lit. h) şi k), precum şi documentele care au stat la baza întocmirii acestora.
    ART. 12
    (1) Comisia de eticã şi disciplinã se întruneşte în plen cel puţin o datã pe an pentru aprobarea raportului de activitate şi ori de câte ori este necesar la convocarea preşedintelui ei sau a majoritãţii absolute a membrilor titulari ai acesteia.
    (2) Pentru validitatea deliberãrilor Comisiei de eticã şi disciplinã este necesarã prezenţa a cel puţin 3 membri titulari, iar hotãrârile se iau cu votul majoritãţii absolute a membrilor titulari. Votul este deschis.
    (3) Membrii supleanţi pot participa la şedinţele Comisiei de eticã şi disciplinã la invitaţia preşedintelui comisiei, fãrã a avea drept de vot.

    CAP. III
    Procedura disciplinarã

    SECŢIUNEA 1
    Sesizarea Comisiei de eticã şi disciplinã

    ART. 13
    (1) Procedura disciplinarã se declanşeazã:
    a) la sesizarea oricãrei persoane fizice sau juridice;
    b) prin autosesizarea preşedintelui Uniunii, inclusiv ca urmare a unor articole din mass-media.
    (2) Sesizarea trebuie sã cuprindã:
    a) numele, prenumele, domiciliul sau denumirea şi sediul, dupã caz, datele de identificare ale persoanei care formuleazã sesizarea, precum şi calitatea în care formuleazã sesizarea;
    b) numele şi prenumele sau denumirea şi sediul, dupã caz, ale persoanei a cãrei faptã este sesizatã şi, dacã este posibil, numãrul legitimaţiei de membru sau al autorizaţiei, judeţul de domiciliu sau al sediului social şi specializarea;
    c) descrierea faptei care constituie obiectul sesizãrii;
    d) dovezile pe care se sprijinã sesizarea, inclusiv raportul de evaluare şi anexele acestuia, atunci când este cazul;
    e) data şi semnãtura persoanei care formuleazã sesizarea.
    (3) Sesizarea se formuleazã în scris, conform modelului orientativ prevãzut în anexa nr. 7, şi este însoţitã, când este posibil, de dovezile care o susţin.
    (4) În situaţia în care sesizarea nu este însoţitã de elementele prevãzute la alin. (2), raportorul desemnat de preşedintele Comisiei de eticã şi disciplinã sau unul dintre membrii acesteia va pune în vedere persoanei care a formulat sesizarea sã realizeze completãrile necesare, stabilind un termen.
    (5) Dacã din cuprinsul sesizãrii nu rezultã date suficiente despre fapta ori persoana care a formulat sesizarea sau în cazul în care persoana care a formulat sesizarea nu realizeazã în termenul stabilit completãrile solicitate de raportorul Comisiei de eticã şi disciplinã potrivit alin. (2), sesizarea poate fi clasatã.
    (6) Dacã, pe parcursul cercetãrii disciplinare,raportorul, Comisia de eticã şi disciplinã, Consiliul director sau Conferinţa naţionalã, dupã caz, constatã sãvârşirea şi a altor fapte de cãtre persoana cercetatã, oricare din aceştia poate extinde cercetarea şi cu privire la aceste fapte.
    (7) Dacã, pe parcursul cercetãrii disciplinare, raportorul, Comisia de eticã şi disciplinã, Consiliul director sau Conferinţa naţionalã, dupã caz, constatã participarea şi a altor evaluatori autorizaţi la faptele cercetate, oricare din aceştia poate solicita preşedintelui Uniunii aprobarea extinderii cercetãrii şi cu privire la aceşti evaluatori.
    ART. 14
    (1) Sesizãrile se înregistreazã în registrul de intrãri al registraturii generale a Uniunii şi se transmit preşedintelui Comisiei de eticã şi disciplinã.
    (2) Sesizarea sau autosesizarea, dupã caz, se consemneazã de cãtre Secretariatul Comisiei de eticã şi disciplinã în registrul de evidenţã a sesizãrilor, atribuind un numãr de ordine de la 1 la n în fiecare an, care va fi numãrul de dosar disciplinar. Orice document referitor la cercetarea disciplinarã va trebui sã indice numãrul de dosar atribuit.
    (3) Registrul de evidenţã a sesizãrilor conţine menţiuni cel puţin cu privire la:
    a) persoana care a formulat sesizarea;
    b) persoana a cãrei faptã este sesizatã;
    c) documentele transmise de cãtre persoana care a formulat sesizarea.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Cercetarea disciplinarã prealabilã

    ART. 15
    (1) Nicio sancţiune disciplinarã nu poate fi dispusã mai înainte de efectuarea unei cercetãri disciplinare prealabile.
    (2) Procedura disciplinarã se declanşeazã în termen de cel mult 30 de zile de la data înregistrãrii sesizãrii în registrul de intrãri al registraturii generale a Uniunii, prin transmiterea sesizãrii de cãtre preşedintele Uniunii cãtre Comisia de eticã şi disciplinã.
    ART. 16
    (1) Dupã primirea sesizãrii, preşedintele Comisiei de eticã şi disciplinã desemneazã un raportor dintre membrii titulari ai Comisiei de eticã şi disciplinã, responsabil pentru analiza preliminarã a sesizãrii, întocmirea raportului prealabil şi pentru prezentarea acestuia în plenul Comisiei de eticã şi disciplinã.
    (2) Raportorul desemnat instrumenteazã toate actele procedurii de cercetare disciplinarã prealabilã, propunând Comisiei de eticã şi disciplinã dispunerea mãsurilor care sunt de competenţa acesteia.
    ART. 17
    (1) În cazul în care un membru titular al Comisiei de eticã şi disciplinã desemnat raportor într-o cauzã disciplinarã se aflã în conflict de interese sau este soţ, rudã sau afin pânã la gradul al treilea inclusiv cu una dintre pãrţile implicate sau cu avocatul ori mandatarul acesteia, acesta are obligaţia sã se abţinã şi sã îl informeze pe preşedintele comisiei.
    (2) În cazul în care raportorul incompatibil sau în conflict de interese nu se abţine, acesta poate fi recuzat de cãtre partea interesatã. Cererea de recuzare va fi soluţionatã de cãtre preşedintele comisiei sau, în cazul în care acesta este raportorul recuzat, atunci cererea de recuzare va fi soluţionatã de cãtre membrii titulari ai Comisiei de eticã şi disciplinã, fãrã participarea preşedintelui acesteia, care decid prin majoritatea absolutã a voturilor.
    (3) Dacã raportorul desemnat se abţine sau dacã preşedintele Comisiei de eticã şi disciplinã apreciazã cã cererea de recuzare este întemeiatã, acesta va desemna în termen de 24 de ore un alt raportor dintre membrii titulari.
    ART. 18
    (1) Persoana supusã cercetãrii disciplinare prealabile va fi convocatã în scris în vederea audierii, precizându-se obiectul, data, ora şi locul întrevederii.
    (2) Convocarea se poate face prin scrisoare recomandatã, prin înştiinţare scrisã de luare la cunoştinţã prin semnãturã, prin fax, e-mail sau prin orice alt mijloc de comunicare ce permite confirmarea primirii convocãrii, astfel încât convocarea sã fie primitã de persoana în cauzã cu cel puţin 5 zile lucrãtoare înainte de data fixatã.
    (3) Convocarea, audierea persoanei cercetate, atunci când se prezintã, precum şi verificarea apãrãrilor acesteia sunt obligatorii.
    (4) Poate fi convocatã şi persoana care a înaintat sesizarea Comisiei de eticã şi disciplinã sau orice altã persoanã ale cãrei declaraţii pot ajuta la soluţionarea cauzei. Decizia convocãrii acestor persoane aparţine raportorului.
    (5) Raportorul trebuie sã aibã un rol activ în cercetarea disciplinarã prealabilã, în sensul cã acesta trebuie sã analizeze toate aspectele cauzei. Raportorul desemnat administreazã orice probã care este necesarã, utilã şi relevantã pentru soluţionarea cauzei, cu sprijinul Secretariatului Comisiei de eticã şi disciplinã. În acest scop, raportorul poate constata situaţii de fapt şi poate solicita înscrisuri sau opiniile unor consultanţi de specialitate din cadrul Uniunii sau din afara acesteia.
    (6) Persoana cercetatã are dreptul sã ia cunoştinţã de toate actele cercetãrii prealabile şi poate solicita administrarea de probe în apãrare.
    (7) Refuzul persoanei cercetate de a se prezenta în faţa raportorului sau de a face declaraţii se consemneazã într-un proces-verbal şi nu împiedicã finalizarea cercetãrii disciplinare prealabile.
    (8) În cazul în care se constatã imposibilitatea obiectivã a persoanei cercetate de a se prezenta în faţa raportorului sau de a face declaraţii, raportorul poate suspenda cursul cercetãrii prealabile pânã la încetarea cauzelor care au determinat suspendarea.
    ART. 19
    (1) La finalizarea cercetãrii disciplinare prealabile, raportorul întocmeşte raportul prealabil, care cuprinde concluziile sale.
    (2) În conţinutul raportului prealabil, raportorul poate sã propunã Comisiei de eticã şi disciplinã urmãtoarele soluţii:
    a) clasarea, atunci când concluzioneazã cã exercitarea acţiunii disciplinare nu se justificã ori nu este posibilã sau în cazul prevãzut la art. 13 alin. (5);
    b) neaplicarea unei sancţiuni disciplinare, atunci când apreciazã cã fapta cercetatã nu constituie abatere disciplinarã sau cã persoana cercetatã este nevinovatã;
    c) aplicarea unei sancţiuni disciplinare, avându-se în vedere prevederile art. 26 din Ordonanţã.
    (3) Raportul prealabil se înainteazã de cãtre raportor preşedintelui Comisiei de eticã şi disciplinã prin intermediul secretariatului.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Cercetarea disciplinarã propriu-zisã

    ART. 20
    (1) Dupã primirea raportului prealabil, preşedintele comisiei înscrie cauza pe ordinea de zi a urmãtoarei şedinţe a Comisiei de eticã şi disciplinã pentru efectuarea cercetãrii disciplinare propriu-zise.
    (2) Şedinţele Comisiei de eticã şi disciplinã nu sunt publice.
    (3) Pentru aplicarea unei sancţiuni disciplinare sunt obligatorii efectuarea cercetãrii prealabile şi audierea persoanei cercetate, cu excepţia situaţiei când aceasta nu se prezintã, fãrã un motiv obiectiv, la convocarea fãcutã de preşedintele Comisiei de eticã şi disciplinã.
    (4) Dispoziţiile art. 18 se aplicã în mod corespunzãtor.
    ART. 21
    (1) Participarea raportorului la cercetarea disciplinarã propriu-zisã este obligatorie. Acesta prezintã raportul prealabil şi concluziile sale plenului Comisiei de eticã şi disciplinã.
    (2) Lucrãrile Comisiei de eticã şi disciplinã se consemneazã într-un proces-verbal ce va fi semnat de toţi membrii acesteia, în care se consemneazã dacã a fost prezentã persoana cercetatã, respectiv persoana care a fãcut sesizarea, dacã este cazul.
    (3) Comisia de eticã stabileşte faptele şi urmãrile acestora, împrejurãrile în care au fost sãvârşite, precum şi orice date concludente ce pot fi avute în vedere pentru încadrarea faptei ca abatere disciplinarã şi pentru aprecierea vinovãţiei sau nevinovãţiei persoanei cercetate.
    (4) Audierea persoanei cercetate se consemneazã în scris sau se înregistreazã audio de cãtre Secretariatul Comisiei de eticã şi disciplinã, sub sancţiunea nulitãţii.
    (5) Dispoziţiile art. 17 se aplicã în mod corespunzãtor. Membrul Comisiei de eticã şi disciplinã, altul decât raportorul, care se aflã în incompatibilitate sau în conflict de interese are obligaţia sã se abţinãde la vot, în caz contrar putând fi recuzat. Cererea de recuzare va fi soluţionatã de cãtre preşedintele comisiei sau, în cazul în care acesta este raportorul recuzat, cererea de recuzare va fi soluţionatã de cãtre membrii titulari ai Comisiei de eticã şi disciplinã, fãrã participarea preşedintelui acesteia, care decid prin majoritatea absolutã a voturilor.
    ART. 22
    (1) Dupã audierea raportorului, a persoanei cercetate, a persoanei care a formulat sesizarea, dacã este cazul, şi analizarea probelor aflate la dosarul disciplinar, Comisia de eticã şi disciplinã delibereazã şi supune la vot propunerea de soluţionare a cercetãrii disciplinare. Conţinutul deliberãrilor se consemneazã în procesul-verbal al şedinţei.
    (2) Rezultatul deliberãrilor este consemnat într-un referat, care poate sã conţinã:
    a) propunerea clasãrii, atunci când se concluzioneazã cã exercitarea acţiunii disciplinare nu se justificã ori nu este posibilã sau în cazul prevãzut la art. 13 alin. (5);
    b) propunerea neaplicãrii unei sancţiuni disciplinare, atunci când se apreciazã cã fapta cercetatã nu constituie abatere disciplinarã sau cã persoana cercetatã este nevinovatã;
    c) propunerea aplicãrii unei sancţiuni disciplinare, avându-se în vedere prevederile art. 26 din Ordonanţã.
    (3) Propunerile raportorului din raportul prealabil nu sunt obligatorii pentru Comisia de eticã şi disciplinã.
    (4) Când plenul Comisiei de eticã şi disciplinã constatã cã cercetarea disciplinarã prealabilã nu este completã sau cã nu au fost respectate dispoziţiile legale care garanteazã aflarea adevãrului, restituie cauza disciplinarã raportorului în vederea completãrii sau desemneazã un alt raportor în vederea refacerii cercetãrii disciplinare prealabile.
    (5) Referatul prevãzut la alin. (2) reprezintã hotãrârea finalã a Comisiei de eticã şi disciplinã cu privire la soluţionarea cauzei disciplinare.
    (6) În cazul prevãzut la alin. (2) lit. c), dacã se constatã cã acţiunea disciplinarã este întemeiatã, Comisia de eticã şi disciplinã va propune Consiliului director aplicarea unei sancţiuni disciplinare în raport cu gravitatea abaterii disciplinare sãvârşite şi a urmãrilor acesteia, cu cauzele care au determinat sãvârşirea acesteia, cu împrejurãrile în care abaterea a fost sãvârşitã, cu gradul de vinovãţie, cu circumstanţele personale ale celui care a sãvârşit-o, cu comportamentul sãu general în exercitarea profesiei de evaluator autorizat şi cu existenţa unor antecedente disciplinare.
    ART. 23
    (1) Referatul prevãzut la art. 22 alin. (2) trebuie sã se limiteze la fapta şi persoana pentru care s-a efectuat cercetarea disciplinarã prealabilã şi propriu-zisã.
    (2) Referatul Comisiei de eticã şi disciplinã trebuie sã conţinã:
    a) data şi locul întocmirii, numele, prenumele şi calitatea celui care îl întocmeşte, cu indicarea numãrului de dosar disciplinar;
    b) date referitoare la persoana cercetatã disciplinar;
    c) menţiuni privind antecedentele disciplinare, dacã este cazul;
    d) descrierea faptei reţinute în sarcina persoanei cercetate, cu indicarea tuturor circumstanţelor şi a urmãrilor acesteia;
    e) motivele pentru care au fost înlãturate apãrãrile formulate de persoana cercetatã, atunci când este cazul;
    f) propunerea Comisiei de eticã şi disciplinã privind modul de soluţionare a acţiunii disciplinare;
    g) descrierea motivelor de fapt şi de drept care au stat la baza hotãrârii Comisiei de eticã şi disciplinã, precum şi a probelor pe care se întemeiazã aceasta;
    h) semnãtura preşedintelui comisiei.
    ART. 24
    (1) Secretariatul Comisiei de eticã şi disciplinã comunicã persoanei cercetate un exemplar al referatului de cercetare disciplinarã, în termen de 10 zile de la aprobarea sa.
    (2) În orice procedurã disciplinarã, Comisia de eticã şi disciplinã acordã persoanei cercetate dreptul de a-şi exprima în scris observaţiile cu privire la conţinutul referatului. Observaţiile trebuie transmise Comisiei de eticã şi disciplinã în termen de 10 zile de la data primirii referatului, sub sancţiunea decãderii. În observaţiile scrise, persoana cercetatã poate solicita audierea sa de cãtre Consiliul director.
    (3) Dupã primirea observaţiilor sau la expirarea termenului prevãzut la alin. (2), dupã caz, preşedintele Comisiei de eticã şi disciplinã înainteazã referatul împreunã cu observaţiile persoanei cercetate Consiliului director sau Conferinţei naţionale, dupã caz, în termen de 5 zile de la finalizarea acestuia.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Soluţionarea acţiunii disciplinare

    ART. 25
    (1) Consiliul director sau Conferinţa naţionalã, dupã caz, începe soluţionarea acţiunilor disciplinare în urmãtoarea şedinţã a Consiliului director sau în urmãtoarea Conferinţã naţionalã, dupã caz, dupã data primirii referatelor Comisiei de eticã şi disciplinã.
    (2) Consiliul director sau Conferinţa naţionalã, dupã caz, soluţioneazã acţiunea disciplinarã prin decizie.
    (3) Membrii Consiliului director trebuie sã fie imparţiali şi independenţi de persoana cercetatã disciplinar şi de orice altã persoanã care are legãturã cu aceasta sau are vreun interes în legãturã cu fapta cercetatã. Oricare membru al Consiliului director care se aflã în conflict de interese sau este soţ, rudã sau afin pânã la gradul al treilea inclusiv cu una dintre pãrţile implicate sau cu avocatul ori mandatarul acesteia are obligaţia sã se abţinã de la vot.
    (4) Propunerile Comisiei de eticã şi disciplinã din referat nu sunt obligatorii pentru Consiliul director sau Conferinţa naţionalã, dupã caz, care poate decide clasarea, sancţionarea sau nesancţionarea persoanei cercetate. În cazul în care soluţia Consiliului director este diferitã de propunerea Comisiei de eticã şi disciplinã, aceasta trebuie motivatã.
    (5) Atunci când apreciazã cã este util pentru stabilirea adevãrului în cauza disciplinarã, Consiliul director sau Conferinţa naţionalã, dupã caz, poate audia persoana cercetatã şi în lipsa unei solicitãri din partea acesteia, precum şi persoana care a formulat sesizarea.
    (6) Când Consiliul director sau Conferinţa naţionalã, dupã caz, constatã cã cercetarea disciplinarã nu este completã, restituie cauza disciplinarã Comisiei de eticã şi disciplinã, în vederea completãrii cercetãrii disciplinare.
    (7) Consiliul director sau Conferinţa naţionalã, dupã caz, poate aplica, motivat, o sancţiune disciplinarã mai gravã sau mai uşoarã decât cea propusã de Comisia de eticã şi disciplinã.
    (8) Decizia Consiliului director sau a Conferinţei naţionale, dupã caz, va fi redactatã prin grija Secretariatul Consiliului director.
    (9) Sub sancţiunea nulitãţii absolute, decizia cuprinde în mod obligatoriu:
    a) descrierea faptei care constituie abatere disciplinarã;
    b) precizarea prevederilor din Ordonanţã, din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Uniunii, din codul de eticã sau din alte acte normative privind exercitarea profesiei de evaluator autorizat care au fost încãlcate de persoana sancţionatã;
    c) temeiul legal în baza cãruia se aplicã sancţiunea disciplinarã;
    d) sancţiunea ce se va aplica;
    e) motivele pentru care au fost înlãturate apãrãrile formulate de persoana sancţionatã în cursul cercetãrii disciplinare ori observaţiile acesteia, dacã este cazul;
    f) termenul înãuntrul cãruia decizia poate fi contestatã;
    g) instanţa de contencios administrativ competentã sã soluţioneze contestaţia împotriva deciziei de soluţionare a acţiunii disciplinare;
    h) semnãtura preşedintelui Comisiei de eticã şi disciplinã şi a preşedintelui Uniunii.
    ART. 26
    Rãspunderea disciplinarã nu exclude rãspunderea civilã, penalã sau administrativã a persoanei pentru fapta sãvârşitã.
    ART. 27
    (1) Decizia de soluţionare a acţiunii disciplinare se comunicã persoanelor interesate în termen de 10 zile de la data emiterii, prin grija Secretariatului Consiliului director.
    (2) Decizia produce efecte de la data comunicãrii.
    (3) Decizia este legal comunicatã prin scrisoare recomandatã cu confirmare de primire, trimisã la ultima adresã a domiciliului sau sediului social comunicatã Uniunii. În caz de refuz al primirii sau de returnare a scrisorii, decizia este legal comunicatã prin fax, e-mail sau prin orice alt mijloc ce permite confirmarea transmiterii.
    (4) Decizia de soluţionare a acţiunii disciplinare poate fi atacatã, în termen de 30 de zile de la comunicare, la instanţa de judecatã competentã, potrivit Ordonanţei.
    ART. 28
    (1) Decizia de sancţionare se înscrie în registrul antecedentelor disciplinare al evaluatorului autorizat sancţionat.
    (2) Menţiunile privind antecedentele disciplinare se radiazã de drept:
    a) în cazul sancţiunii disciplinare prevãzute la art. 26 lit. a) din Ordonanţã, dupã trecerea unui termen de 12 luni de la data aplicãrii;
    b) în cazul sancţiunii disciplinare prevãzute la art. 26 lit. b) din Ordonanţã, dupã trecerea unui termen de 12 luni de la data finalizãrii programului de pregãtire profesionalã corectivã;
    c) în cazul sancţiunii disciplinare prevãzute la art. 26 lit. c) din Ordonanţã, dupã trecerea unui termen de 12 luni de la data expirãrii termenului de suspendare a calitãţii de membru al Uniunii.
    (3) Radierea menţiunii din registrul antecedentelor disciplinare se constatã prin hotãrâre a Consiliului director, la propunerea Comisiei de eticã şi disciplinã, şi se comunicã persoanei sancţionate de cãtre Secretariatul Consiliului director.

    CAP. IV
    Dispoziţii tranzitorii şi finale

    ART. 29
    Când persoana cercetatã disciplinar este un membru corporativ, toate actele de procedurã vor fi îndeplinite faţã de reprezentantul legal al acesteia.
    ART. 30
    Registrele şi documentele Comisiei de eticã şi disciplinã, inclusiv dosarele disciplinare, se pãstreazã în arhiva Uniunii timp de 5 ani.
    ART. 31
    Prevederile prezentului regulament se aplicã numai faptelor sãvârşite de membrii Uniunii dupã data intrãrii sale în vigoare.
    ART. 32
    Prevederile prezentului regulament se completeazã cu prevederile Ordonanţei, ale Regulamentului de organizare şi funcţionare a Uniunii, ale codului de eticã al profesiei şi ale celorlalte acte de interes general ale Uniunii sau ale organelor sale de conducere.
    ART. 33
    Anexele nr. 1-8 fac parte integrantã din prezentul regulament şi pot fi modificate prin hotãrâre a Consiliului director al Uniunii.


    ANEXA 1

                 Angajamentul de confidenţialitate al membrilor
                        Comisiei de eticã şi disciplinã

    UNIUNEA NAŢIONALĂ A EVALUATORILOR AUTORIZAŢI DIN ROMÂNIA
    COMISIA DE ETICĂ ŞI DISCIPLINĂ

                        ANGAJAMENT DE CONFIDENŢIALITATE
    Subsemnatul/Subsemnata, ....................., având calitatea de membru titular/supleant al Comisiei de eticã şi disciplinã ales de Conferinţa naţionalã a Uniunii Naţionale a Evaluatorilor Autorizaţi din România din data de ............, mã oblig prin semnarea prezentului angajament ca, pe toatã durata mandatului meu şi dupã încetarea acestuia, sã pãstrez confidenţialitatea cu privire la toate informaţiile pe care urmeazã sã le obţin sau sã le furnizez în considerarea calitãţii mele de membru şi sã nu divulg niciunui terţ informaţiile astfel obţinute, cu excepţia celor care au devenit publice fãrã culpa mea.

    Sunt de acord prin semnarea prezentului angajament sã pãstrez confidenţialitatea în special în ceea ce priveşte identitatea membrilor Uniunii Naţionale a Evaluatorilor Autorizaţi din România cercetaţi disciplinar, identitatea persoanelor care au formulat sesizãri, faptele cercetate şi probele existente, identitatea membrului Comisiei de eticã şi disciplinã desemnat raportor responsabil în cauza disciplinarã şi propunerea Comisiei de eticã şi disciplinã privind soluţionarea cauzei disciplinare.
    Sunt de acord cã pe durata mandatului meu şi dupã încetarea acestuia nu am dreptul sã copiez, sã multiplic, sã distribui sau sã dezvãlui în niciun fel, total ori parţial, niciunei alte persoane, companii, corporaţii sau entitãţi niciuna dintre informaţiile confidenţiale obţinute ori furnizate în cadrul Comisiei de eticã şi disciplinã a Uniunii Naţionale a Evaluatorilor Autorizaţi din România.

    Înţeleg şi declar cã sunt de acord prin semnarea prezentului angajament cã nerespectarea obligaţiei mele de confidenţialitate, constatatã potrivit procedurii adoptate de Consiliul director al Uniunii Naţionale a Evaluatorilor Autorizaţi din România, atrage revocarea mea din calitatea de membru şi angajarea rãspunderii mele faţã de Uniunea Naţionalã a Evaluatorilor Autorizaţi din România pentru actele şi faptele prejudiciabile intenţionate.

    Localitatea ............
    Data .............

                       Numele şi prenumele .............

           Membru titular/supleant al Comisiei de eticã şi disciplinã

                           Semnãtura ...............


    ANEXA 2

                 Angajamentul de confidenţialitate al membrilor
                Secretariatului Comisiei de eticã şi disciplinã

    UNIUNEA NAŢIONALĂ A EVALUATORILOR AUTORIZAŢI DIN ROMÂNIA
    COMISIA DE ETICĂ ŞI DISCIPLINĂ

                        ANGAJAMENT DE CONFIDENŢIALITATE

    Subsemnatul/Subsemnata, ......................, având funcţia de secretar al Comisiei de eticã şi disciplinã, desemnat la data de ..........., mã oblig prin semnarea prezentului angajament ca, pe toatã durata funcţionãrii pe postul meu şi dupã încetarea acestuia, sã pãstrez confidenţialitatea cu privire la toate informaţiile pe care urmeazã sã le obţin sau sã le furnizez în considerarea postului meu şi sã nu divulg niciunui terţ informaţiile astfel obţinute, cu excepţia celor care au devenit publice fãrã culpa mea.

    Sunt de acord prin semnarea prezentului angajament sã pãstrez confidenţialitatea în special în ceea ce priveşte identitatea membrilor Uniunii Naţionale a Evaluatorilor Autorizaţi din România cercetaţi disciplinar, identitatea persoanelor care au formulat sesizãri, faptele cercetate şi probele existente, identitatea membrului Comisiei de eticã şi disciplinã desemnat raportor responsabil în cauza disciplinarã şi propunerea Comisiei de eticã şi disciplinã privind soluţionarea cauzei disciplinare.

    Sunt de acord cã pe durata funcţiei mele şi dupã încetarea acesteia nu am dreptul sã copiez, sã multiplic, sã distribui sau sã dezvãlui în niciun fel, total ori parţial, niciunei alte persoane, companii, corporaţii sau entitãţi, niciuna dintre informaţiile confidenţiale obţinute ori furnizate în cadrul Comisiei de eticã şi disciplinã a Uniunii Naţionale a Evaluatorilor Autorizaţi din România.

    Înţeleg şi declar cã sunt de acord prin semnarea prezentului angajament cã nerespectarea obligaţiei mele de confidenţialitate, constatatã potrivit procedurii adoptate de Consiliul director al Uniunii Naţionale a Evaluatorilor Autorizaţi din România, atrage eliberarea mea din funcţie şi angajarea rãspunderii mele faţã de Uniunea Naţionalã a Evaluatorilor Autorizaţi din România pentru actele şi faptele prejudiciabile intenţionate.

    Localitatea ..............
    Data ...............

                    Numele şi prenumele ....................

               Membru/Secretar al Comisiei de eticã şi disciplinã

                          Semnãtura ..................


    ANEXA 3

      Registrul de evidenţã a sesizãrilor Comisiei de eticã şi disciplinã


 ┌───────┬─────────────┬────────────────────────┬───────────────────────────────────────────┬──────────┐
 │Numãrul│ Numãrul şi │Persoana care formuleazã│ Persoana împotriva cãreia se îndreaptã │Observaţii│
 │ de │data intrãrii│ sesizare │ sesizarea │ │
 │ordine │în registra- ├──────────┬─────────────┼──────────┬────────────┬──────┬────────────┤ │
 │ │tura Comisiei│Numele şi │ Domiciliul/ │Numele şi │Domiciliul/ │ Tip │Specializare│ │
 │ │ de eticã şi │prenumele/│ Sediul │prenumele/│ Sediul │membru│ │ │
 │ │ disciplinã │Denumirea │ │Denumirea │Numãrul le- │ │ │ │
 │ │ │ │ Datele de │ │gitimaţiei/ │ │ │ │
 │ │ │ │identificare │ │autorizaţiei│ │ │ │
 ├───────┼─────────────┼──────────┼─────────────┼──────────┼────────────┼──────┼────────────┼──────────┤
 │ 1. │xxx/zz/ll/ │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │
 │ │aaaa │ │ │ │ │ │ │ │
 ├───────┼─────────────┼──────────┼─────────────┼──────────┼────────────┼──────┼────────────┼──────────┤
 │ 2 │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │
 ├───────┼─────────────┼──────────┼─────────────┼──────────┼────────────┼──────┼────────────┼──────────┤
 │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │
 └───────┴─────────────┴──────────┴─────────────┴──────────┴────────────┴──────┴────────────┴──────────┘



    ANEXA 4

             Registrul hotãrârilor Comisiei de eticã şi disciplinã


 ┌─────────┬─────────┬───────────┬───────────┬─────────────┬─────────────┬────────┬───────┬──────┐
 │ Numãrul │ Data │ Numãrul │ Persoana │ Raportor │ Propuneri │ Membri │Membri │Voturi│
 │hotãrârii│hotãrârii│ dosarului │ cercetatã │(propunere: │ hotãrâte │prezenţi│absenţi│ │
 │ │ │disciplinar│disciplinar│ clasare/ │ clasare/ │ │ │ │
 │ │ │ │ │sancţionare/ │sancţionare/ │ │ │ │
 │ │ │ │ │nesancţionare│nesancţionare│ │ │ │
 ├─────────┼─────────┼───────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┼────────┼───────┼──────┤
 │ 1 │zz/ll/ │ x/aaaa │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │
 │ │aaaa │ │ │ │ │ │ │ │
 ├─────────┼─────────┼───────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┼────────┼───────┼──────┤
 │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │
 ├─────────┼─────────┼───────────┼───────────┼─────────────┼─────────────┼────────┼───────┼──────┤
 │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │
 └─────────┴─────────┴───────────┴───────────┴─────────────┴─────────────┴────────┴───────┴──────┘



    ANEXA 5

                Registrul deciziilor Consiliului director şi ale
       Conferinţei naţionale privind soluţionarea procedurii disciplinare


 ┌────┬────────┬─────────┬────────┬─────────────┬─────────────┬──────────────┬─────────────────┬──────┬───────┬──────┐
 │Nr. │ Numãrul│ Numãrul │Persoana│ Raportor │ Soluţia │Soluţia decisã│Abatere/Sancţiune│Membri│Membri │Voturi│
 │crt.│şi data │dosarului│cerceta-│ (propunere/ │ propusã │ clasare/ │(dacã este cazul)│pre- │absenţi│ │
 │ │deciziei│discipli-│tã dis- │ clasare/ │de Comisia de│sancţionare/ │ │zenţi │ │ │
 │ │ │nar │ciplinar│sancţionare/ │ eticã şi │nesancţionare │ │ │ │ │
 │ │ │ │ │nesancţionare│ disciplinã │ │ │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ clasare/ │ │ │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │sancţionare/ │ │ │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │nesancţionare│ │ │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├────┼────────┼─────────┼────────┼─────────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────────┼──────┼───────┼──────┤
 │ 1. │Xx/zz/ │ x/aaaa │ ... │ ... │ ... │ ... │Art. 12 alin. (1)│ │ ... │ ... │
 │ │ll/aaaa │ │ │ │ │ │lit. (...) din │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │ │Regulamentul de │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │ │organizare şi │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │ │funcţionare a │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │ │Uniunii Naţionale│ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │ │a Evaluatorilor │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │ │Autorizaţi din │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │ │România, aprobat │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │ │prin Hotãrârea │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │ │Guvernului │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │ │nr. 353/2012/ │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │ │Art. 26 lit. │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │ │(...) din │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │ │Ordonanţa │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │ │Guvernului nr. │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │ │24/2011 privind │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │ │unele mãsuri în │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │ │domeniul │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │ │evaluãrii │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │ │bunurilor │ │ │ │
 ├────┼────────┼─────────┼────────┼─────────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────────┼──────┼───────┼──────┤
 │ ...│ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │
 ├────┼────────┼─────────┼────────┼─────────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────────┼──────┼───────┼──────┤
 │ ...│ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │
 └────┴────────┴─────────┴────────┴─────────────┴─────────────┴──────────────┴─────────────────┴──────┴───────┴──────┘



    ANEXA 6

              Registrul antecedentelor disciplinare ale membrilor
            Uniunii Naţionale a Evaluatorilor Autorizaţi din România


 ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │Numele/Denumirea membrului Uniunii Naţionale a Evaluatorilor Autorizaţi din România, domiciliul/sediul, │
 │datele de identificare, numãrul legitimaţiei/autorizaţiei │
 ├────┬───────────┬───────────┬──────────────────────┬─────────────────────┬──────────┬───────────────────┤
 │Nr. │ Numãrul │Numãrul şi │ Abatere reţinutã │ Sancţiune aplicatã │ Cãi de │Instanţa/nr. dosar │
 │crt.│ dosarului │data deci- │ │ │ atac │instanţa/nr. şi │
 │ │disciplinar│ziei de │ │ │exercitate│data hotãrârii/ │
 │ │ │sancţionare│ │ │ (DA/NU) │soluţie (respinge/ │
 │ │ │ │ │ │ │admite contestaţia)│
 │ │ │ │ │ │ │ │
 ├────┼───────────┼───────────┼──────────────────────┼─────────────────────┼──────────┼───────────────────┤
 │ 1. │Xx/zz/ll/ │ x/aaaa │Art. 12 alin. (1) lit.│Art. 26 lit. (...) │ ... │ ... │
 │ │aaaa │ │(...) din Regulamentul│din Ordonanţa │ │ │
 │ │ │ │de organizare şi │Guvernului nr. │ │ │
 │ │ │ │funcţionare a Uniunii │24/2011 privind unele│ │ │
 │ │ │ │Naţionale a Evaluato- │mãsuri în domeniul │ │ │
 │ │ │ │rilor Autorizaţi din │evaluãrii bunurilor │ │ │
 │ │ │ │România, aprobat prin │ │ │ │
 │ │ │ │Hotãrârea Guvernului │ │ │ │
 │ │ │ │nr. 353/2012 │ │ │ │
 ├────┼───────────┼───────────┼──────────────────────┼─────────────────────┼──────────┼───────────────────┤
 │... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │
 ├────┼───────────┼───────────┼──────────────────────┼─────────────────────┼──────────┼───────────────────┤
 │... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │ ... │
 └────┴───────────┴───────────┴──────────────────────┴─────────────────────┴──────────┴───────────────────┘



    ANEXA 7

              Model de sesizare a Comisiei de eticã şi disciplinã

    Cãtre
    UNIUNEA NAŢIONALĂ A EVALUATORILOR AUTORIZAŢI DIN ROMÂNIA
    COMISIA DE ETICĂ ŞI DISCIPLINĂ
    Bucureşti, str. Scãrlãtescu nr. 7, sectorul 1, cod poştal 011158
    Tel: 021.3156564/Fax: 021.3111340

                                FIŞĂ DE SESIZARE

    A. DATELE PERSOANEI CARE FORMULEAZĂ SESIZAREA

    Subsemnatul/Subsemnata, ........................, domiciliat(ã) în municipiul/oraşul/comuna ........................., str. .................... nr. ......., bl. ........., sc. ......., et. .........., ap. ........, sectorul ......., judeţul ..................., identificat(ã) prin CNP ........................ şi CI seria ........ nr. ........, eliberatã de .............. la data de ..................., personal/prin mandatar ..........................., conform împuternicirii anexate, telefon ................, e-mail.................................... sau, dupã caz,

    Subscrisa, ............................................., cu sediul social în municipiul/oraşul/comuna ........................, str. ...................................... nr. ...., bl. ....., sc. ....., et. ..., ap. ..., sectorul ......, judeţul ........................, înregistratã la registrul comerţului cu nr. J../..../....., având CUI .............................., telefon ..........................., e-mail............................, reprezentatã prin ............................., identificat(ã) prin CNP ......................... şi CI seria ... nr. ........., eliberatã de .................... la data de ............., în calitate de ..........., personal/prin mandatar .................................., conform împuternicirii anexate,
    doresc sã formulez prezenta sesizare privind posibila sãvârşire a unei abateri disciplinare de cãtre:

    B. DATELE EVALUATORULUI AUTORIZAT A CĂRUI FAPTĂ ESTE SESIZATĂ

    Numele ......................................................, domiciliat în municipiul/oraşul/comuna .........................., str. ................ nr. .., bl. .., sc. .., et. ..., ap. .., sectorul ..., judeţul ............, identificat prin CNP ................. şi CI seria ... nr. ......., eliberatã de ............................ la data de ......., membru stagiar/membru titular/membru acreditat/membru inactiv/membru de onoare al Uniunii Naţionale a Evaluatorilor Autorizaţi din România, posesor/posesoare al/a legitimaţiei de membru nr. ..................., având specializarea ...................................., telefon ................................, e-mail ............................. sau, dupã caz,
    Denumirea ........................................, cu sediul social în municipiul/oraşul, comuna ........................., str. ....................... nr. ..., bl. ..., sc. ..., et...., ap. .., sectorul ........., judeţul ............., identificat prin CNP .................... şi CI seria ....... nr. ........, posesor/posesoare al/a autorizaţiei nr. ..................., având specializarea ................................................., telefon ........................., e-mail ......................

    C. DATA SĂVÂRŞIRII FAPTEI
    ..............................................................................................................................................................

    D. TIPUL ACTIVITĂŢII DE EVALUARE ÎN LEGĂTURĂ CU CARE A FOST SĂVÂRŞITĂ FAPTA (vã rugãm sã bifaţi)
    [] evaluare de bunuri imobile
    [] evaluare de întreprinderi
    [] evaluare de bunuri mobile
    [] evaluare de acţiuni şi alte instrumente financiare
    [] evaluare de fond de comerţ şi alte active necorporale

    E. DESCRIEREA FAPTEI CE FORMEAZĂ OBIECTUL SESIZĂRII
    .........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

    F. DOVEZILE PE CARE SE SPRIJINĂ SESIZAREA
    În sprijinul sesizãrii pe care o formulez, înţeleg sã indic şi sã anexez urmãtoarele dovezi:
    a) raportul de evaluare ..............................................................................................................................
    b) ...................................................................................................................................................
    c) ...................................................................................................................................................
    d) ...................................................................................................................................................
    e) ...................................................................................................................................................

    Solicit declanşarea procedurii disciplinare împotriva persoanei arãtate la pct. B de mai sus şi cercetarea faptei ce face obiectul prezentei sesizãri, astfel cum a fost descrisã la pct. E de mai sus.

    Vã rog sã îmi comunicaţi rãspunsul dumneavoastrã la adresa ..................................... sau prin e-mail la adresa .........................

     Data .................

                                   Semnãtura
                        ................................

    ANEXA 8

              Declaraţia membrilor Comisiei de eticã şi disciplinã
           care cerceteazã şi/sau soluţioneazã acţiunea disciplinarã

    UNIUNEA NAŢIONALĂ A EVALUATORILOR AUTORIZAŢI DIN ROMÂNIA
    CONSILIUL DIRECTOR

                                   DECLARAŢIE

    Subsemnatul, ....................., având calitatea de membru al Consiliului director al Uniunii Naţionale a Evaluatorilor Autorizaţi din România, în legãturã cu cauza ce face obiectul dosarului de cercetare disciplinarã nr. .......... din data de ................. având ca obiect cercetarea disciplinarã declanşatã de Comisia de eticã şi disciplinã a Uniunii Naţionale a Evaluatorilor Autorizaţi din România în baza sesizãrii nr. ..................... din data de .................. formulate de ............................ cu privire la fapta constând în ....................................................pretins a fi sãvârşitã de domnul/doamna/S.C. .............................. evaluator autorizat, cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal, declar pe propria rãspundere urmãtoarele:
    [] nu sunt soţ, rudã sau afin pânã la gradul al treilea inclusiv cu niciuna dintre pãrţile implicate în cauza disciplinarã ce formeazã obiectul dosarului nr. ............/.................;
    [] nu mã aflu în nicio situaţie de incompatibilitate sau conflict de interese; sau
    [] sunt soţ, rudã sau afin pânã la gradul al treilea inclusiv cu una dintre pãrţile implicate în cauza disciplinarã ce formeazã obiectul dosarului nr. ........../................, respectiv cu .................;
    [] mã aflu în urmãtoarea situaţie faţã de cauza disciplinarã ce formeazã obiectul dosarului nr. ......./............:
    ..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

    Aceasta este declaraţia mea pe care o dau şi o susţin ca fiind conformã cu realitatea, dupã toate cunoştinţele mele.

    Data ..............

             Numele şi prenumele ..................................

                         Membru al Consiliului director

                                   Semnãtura
                               ..................

                                    -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016