Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENTUL din 17 aprilie 2025  de organizare şi funcţionare al Institutului Naţional de Medicină Sportivă    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENTUL din 17 aprilie 2025 de organizare şi funcţionare al Institutului Naţional de Medicină Sportivă

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 421 din 8 mai 2025
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 1.215 din 17 aprilie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 421 din 8 mai 2025.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Institutul Naţional de Medicină Sportivă a fost înfiinţat prin Ordinul ministrului sănătăţii şi prevederilor sociale nr. 316/1963.

    ART. 2
    Institutul Naţional de Medicină Sportivă este instituţie medicală de asistenţă de specialitate şi cercetare medico-sportivă, în subordinea Ministerului Sănătăţii, cu statut de unitate sanitară fără paturi, denumit în continuare Institutul.

    ART. 3
    Institutul are sediul în municipiul Bucureşti, bd. Basarabia nr. 37-39, sectorul 2.

    ART. 4
    Activităţile organizatorice şi funcţionale cu caracter medico-sanitar din Institut sunt reglementate şi supuse controlului Ministerului Sănătăţii.

    ART. 5
    Asistenţa medicală în Institut se realizează în cadru autorizat potrivit legii.

    ART. 6
    Institutul trebuie să îndeplinească condiţiile de autorizare sanitară, de funcţionare şi de competenţă prevăzute de lege.

    CAP. II
    Obiectul de activitate al Institutului
    ART. 7
    În raport cu obiectul său de activitate, Institutul asigură servicii medicale preventive, curative şi de recuperare.

    ART. 8
    Institutul asigură, în principal, următoarele servicii medicale:
    a) realizarea, periodică şi ori de câte ori este nevoie, a controlului medical complex şi acordarea de asistenţă medicală sportivilor componenţi ai loturilor naţionale şi olimpice;
    b) realizarea, periodică şi ori de câte ori este nevoie, a controlului medical complex al sportivilor legitimaţi, pentru participarea la antrenamente şi competiţii sportive;
    c) eliberarea, în urma realizării controlului medical, a avizului medico-sportiv necesar participării la antrenamente şi competiţii sportive;
    d) expertizarea cazurilor-problemă pentru a asigura menţinerea stării de sănătate a sportivilor şi creşterea capacităţii de performanţă sportivă;
    e) derularea şi monitorizarea acţiunii de educaţie sanitară în rândul sportivilor pentru a îmbunătăţi calitatea vieţii atât în timpul practicării sportului de performanţă, cât şi după retragerea din activitatea sportivă de performanţă;
    f) desfăşurarea de activităţi de educaţie medicală continuă pentru medici, asistenţi medicali şi alt personal, conform prevederilor legale în vigoare.


    ART. 9
    În cadrul Institutului se desfăşoară activităţi de învăţământ medical, precum şi activităţi de cercetare ştiinţifică medicală.

    ART. 10
    Activităţile de învăţământ şi cercetare sunt astfel organizate încât să consolideze calitatea actului medical, cu respectarea drepturilor pacienţilor, a eticii şi a deontologiei medicale.

    ART. 11
    Colaborarea dintre Institut şi instituţiile de învăţământ superior medical se desfăşoară pe bază de contract, încheiat conform metodologiei aprobate prin ordin comun al ministrului sănătăţii şi al ministrului educaţiei.

    ART. 12
    Cercetarea ştiinţifică medicală se efectuează pe bază de teme şi de contracte de cercetare, încheiate între Institut şi finanţatorul cercetării.

    CAP. III
    Conducerea Institutului
    SECŢIUNEA 1
    Dispoziţii generale
    ART. 13
    Institutul este condus de un director, persoană fizică.

    ART. 14
    Conducerea Institutului acţionează cu diligenţa pe care un bun proprietar o depune în administrarea bunurilor sale şi răspunde de integritatea acestuia, precum şi de întocmirea şi prezentarea la termenele stabilite a situaţiei patrimoniului, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

    ART. 15
    Conducerea Institutului este asigurată de:
    1. director, care asigură conducerea curentă a Institutului;
    2. director adjunct;
    3. director adjunct financiar-contabil.


    SECŢIUNEA a 2-a
    Directorul
    ART. 16
    Funcţia de director se ocupă prin concurs, organizat de Ministerul Sănătăţii în condiţiile legii.

    ART. 17
    Directorul va respecta incompatibilităţile şi conflictele de interese stabilite prin lege.

    ART. 18
    Directorul Institutului Naţional de Medicină Sportivă este ordonator terţiar de credite.

    ART. 19
    În exercitarea atribuţiilor sale, directorul emite decizii.

    ART. 20
    Directorul poate delega, prin decizie, exercitarea atribuţiei de ordonator terţiar de credite, cea de reprezentant legal, precum şi alte atribuţii, menţionate expres în decizia de delegare, directorilor şi medicilor-şefi, precum şi altor persoane cu funcţii de conducere din cadrul Institutului, după caz.

    ART. 21
    Atribuţiile specifice ale directorului sunt:
    a) răspunderea privind obţinerea şi menţinerea valabilităţii autorizaţiei de funcţionare, potrivit normelor aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii;
    b) punerea la dispoziţia organelor şi organismelor competente, la solicitarea acestora, în condiţiile legii, a informaţiilor privind activitatea Institutului;
    c) răspunderea privind organizarea arhivei Institutului şi asigurarea securităţii documentelor prevăzute de lege, în format scris şi electronic;
    d) răspunderea privind înregistrarea, stocarea, prelucrarea şi transmiterea informaţiilor legate de activitatea sa, în conformitate cu normele aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii;
    e) răspunderea privind organizarea unui sistem de înregistrare şi rezolvare a sugestiilor, sesizărilor şi a reclamaţiilor referitoare la activitatea Institutului;
    f) conducerea activităţii curente a Institutului, în conformitate cu reglementările în vigoare;
    g) răspunderea privind monitorizarea şi raportarea datelor specifice activităţii medicale, economico-financiare, precum şi a altor date privind activitatea de supraveghere, prevenire şi control, în conformitate cu reglementările legale în vigoare;
    h) răspunderea privind respectarea şi aplicarea corectă de către Institut a prevederilor actelor normative care reglementează activitatea acestuia;
    i) răspunderea privind organizarea activităţii Institutului pe baza bugetului de venituri şi cheltuieli propriu, privind asigurarea realizării veniturilor şi fundamentarea cheltuielilor în raport cu acţiunile şi obiectivele din anul bugetar, pe titluri, articole şi alineate, conform clasificaţiei bugetare;
    j) aprobarea şi răspunderea privind realizarea programului anual de achiziţii publice, aprobarea listei investiţiilor şi a lucrărilor de reparaţii curente şi capitale care urmează să se realizeze într-un exerciţiu financiar, în condiţiile legii;
    k) îndeplinirea tuturor atribuţiilor ce decurg din calitatea de ordonator terţiar de credite, conform legii;
    l) aprobarea privind organizarea concursurilor pentru posturile vacante, numirea şi eliberarea din funcţie a personalului Institutului;
    m) aprobarea programului de lucru, pe locuri de muncă şi categorii de personal, pentru personalul Institutului;
    n) numirea în funcţii a şefilor de secţie, de laborator şi de serviciu medical care au promovat concursul sau examenul organizat în condiţiile legii şi/sau delegarea unei alte persoane în funcţia de şef de secţie, de laborator şi de serviciu medical, pe o perioadă de până la 6 luni, în cazul în care la concursul organizat, în condiţiile legii, pentru ocuparea acestor funcţii nu se prezintă niciun candidat în termenul legal;
    o) aprobarea regulamentului intern al Institutului, precum şi a fişelor de post pentru personalul angajat;
    p) realizarea evaluării performanţelor profesionale ale personalului aflat în directă subordonare, potrivit structurii organizatorice, şi, după caz, soluţionarea contestaţiilor formulate cu privire la rezultatele evaluării performanţelor profesionale efectuate de alte persoane, în conformitate cu prevederile legale;
    q) aprobarea planului de formare şi perfecţionare a personalului, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
    r) negocierea contractului colectiv de muncă la nivel de Institut;
    s) răspunderea privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de educaţie medicală continuă (EMC) pentru medici, asistenţi medicali şi alt personal, în condiţiile legii;
    t) elaborarea rapoartelor privind activitatea Institutului;
    u) răspunderea privind asigurarea condiţiilor corespunzătoare pentru realizarea unor acte medicale de calitate de către personalul medico-sanitar din Institut;
    v) negocierea şi încheierea, în numele şi pe seama Institutului, a protocoalelor de colaborare şi/sau a contractelor cu alţi furnizori de servicii pentru asigurarea continuităţii şi creşterii calităţii serviciilor medicale;
    w) răspunderea privind respectarea prevederilor legale în vigoare cu privire la drepturile pacientului şi dispunerea măsurilor necesare atunci când se constată încălcarea acestora.


    SECŢIUNEA a 3-a
    Directorul adjunct
    ART. 22
    Atribuţiile specifice directorului adjunct sunt:
    a) preluarea funcţiei manageriale de coordonare şi reprezentare a Institutului pe perioada în care directorul absentează;
    b) urmărirea şi asigurarea îndeplinirii angajamentelor asumate de director privind strategia de funcţionare şi dezvoltare a Institutului, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;
    c) organizarea şi coordonarea activităţii structurilor pe care le conduce şi asigurarea unei bune colaborări cu celelalte structuri din Institut;
    d) asumarea răspunderii privind realizarea activităţilor care îi sunt delegate;
    e) repartizarea lucrărilor personalului din subordine, direct sau, după caz, prin intermediul şefilor de compartimente sau laboratoare direct subordonaţi, şi stabilirea modului de soluţionare a acestora, prioritatea lor şi, după caz, termenele în care trebuie rezolvate;
    f) aprobarea programărilor concediilor de odihnă pentru salariaţii din subordine, a cererilor de efectuare a concediilor, a cererilor de reprogramare a efectuării concediilor de odihnă şi motivarea cererilor de rechemare din concediul de odihnă;
    g) ducerea la îndeplinire a sarcinilor încredinţate de directorul Institutului şi asumarea răspunderii pentru îndeplinirea acestora;
    h) evaluarea, în mod obiectiv şi în condiţiile legii, a activităţii profesionale a personalului din subordine, pe baza criteriilor de performanţă stabilite pentru îndeplinirea obiectivelor specifice domeniului de activitate pe care îl coordonează;
    i) formularea propunerilor referitoare la îmbunătăţirea activităţii structurilor pe care le coordonează, precum şi cu privire la asigurarea resurselor materiale, umane şi financiare necesare funcţionării structurii;
    j) asigurarea reprezentării Institutului, pe bază de delegaţie aprobată de director, la evenimente organizate pe plan intern şi extern, în domeniul de activitate pe care îl coordonează;
    k) îndeplinirea oricărei alte atribuţii legate de specificul de activitate, stabilite de directorul Institutului.


    SECŢIUNEA a 4-a
    Directorul adjunct financiar-contabil
    ART. 23
    Atribuţiile specifice ale directorului adjunct financiar-contabil sunt:
    a) răspunderea privind buna organizare şi desfăşurare a activităţii financiare a Institutului, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare;
    b) organizarea contabilităţii în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare şi asumarea răspunderii privind efectuarea corectă şi la timp a înregistrărilor contabile;
    c) asigurarea privind întocmirea la timp şi în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare a bilanţurilor anuale şi trimestriale;
    d) răspunderea privind executarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Institutului, urmărind realizarea indicatorilor financiari aprobaţi şi respectarea disciplinei contractuale şi financiare;
    e) controlarea şi coordonarea îndeplinirii la timp a obligaţiilor Institutului faţă de bugetul statului, trezorerie şi terţi;
    f) răspunderea vizând aplicarea tuturor dispoziţiilor legale privitoare la gestionarea valorilor materiale şi la măsurile pentru ţinerea la zi şi corectă a evidenţelor gestionării;
    g) răspunderea privind măsurile de păstrare, manipulare şi folosire a formularelor cu regim special;
    h) asigurarea păstrării arhivei contabile curente, a notelor contabile, a statelor de plată a salariilor, a ajutoarelor de boală etc.;
    i) angajarea Institutului prin semnătură, alături de director, în toate operaţiunile patrimoniale, având obligaţia, în condiţiile legii, de a le refuza pe acelea care contravin dispoziţiilor legale;
    j) evaluarea, prin bilanţul contabil, a eficienţei indicatorilor specifici, organizând evidenţa tuturor creanţelor şi obligaţiilor cu caracter patrimonial care revin Institutului din contracte, protocoale, programe şi alte acte similare, urmărind rezolvarea la timp a acestora;
    k) răspunderea privind îndeplinirea atribuţiilor ce revin Compartimentului financiar-contabilitate cu privire la exercitarea controlului financiar preventiv şi la asigurarea integrităţii patrimoniului, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare;
    l) îndeplinirea formelor de scoatere din evidenţă a bunurilor de orice fel şi participarea la efectuarea operaţiunilor de casare, în cazurile şi condiţiile prevăzute de dispoziţiile legale;
    m) întocmirea şi prezentarea analizei de optimizare a măsurilor de bună gospodărire a resurselor materiale şi băneşti, de prevenire a formării de stocuri peste necesar, în scopul administrării cu eficienţă maximă a patrimoniului Institutului, prin intermediul Compartimentului administrativ, aprovizionare-documentare;
    n) întocmirea proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli;
    o) organizarea, la termenele stabilite şi cu respectarea dispoziţiilor legale, a inventarierii mijloacelor materiale din Institut, urmărind definitivarea, potrivit legii, a rezultatelor inventarierii;
    p) răspunderea privind întocmirea la timp şi în conformitate cu dispoziţiile legale a dărilor de seamă contabile;
    q) delegarea responsabilităţii financiar-contabile.


    CAP. IV
    Structura Institutului
    ART. 24
    Organigrama Institutului se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii, în condiţiile legii, fiind compusă din:
    1. structuri medicale funcţionale:
    a) Laborator asistenţă medicală a sportului de performanţă;
    b) Laborator monitorizare, control şi asistenţă medicală loturi naţionale şi olimpice;
    c) Laborator selecţie, dirijarea antrenamentului şi diagnostic medico-sportiv;
    d) Laborator traumatologie şi recuperare medicală;
    e) Laborator analize medicale;
    f) Laborator antropologie sportivă - nutriţie;
    g) Laborator teste de efort şi diagnostic funcţional;
    h) Laborator radiologie - imagistică medicală;

    2. structuri funcţionale pentru îndeplinirea atribuţiilor referitoare la activitatea economico-financiară, administrativă şi de deservire:
    a) Compartimentul resurse umane;
    b) Compartimentul juridic;
    c) Compartimentul financiar-contabilitate;
    d) Compartimentul administrativ, aprovizionare-documentare.



    CAP. V
    Atribuţiile structurilor funcţionale din cadrul Institutului
    SECŢIUNEA 1
    Laboratorul asistenţă medicală a sportului de performanţă
    ART. 25
    Laboratorul asigură asistenţa medicală curativă şi profilactică a sportivilor din loturile naţionale şi olimpice, precum şi a altor sportivi care solicită asistenţa medicală cu plată.

    ART. 26
    În structura laboratorului funcţionează cabinete cu următoarele specialităţi: medicină internă, cardiologie, medicină generală, neurologie, explorări neuro-musculare, oftalmologie, obstetrică-ginecologie, O.R.L., stomatologie şi psihologie.

    ART. 27
    Cabinetele din structura laboratorului au în principal următoarele atribuţii:
    a) acordarea consultaţiilor de specialitate, efectuarea investigaţiilor medicale, propunerea tratamentelor, formularea de recomandări în cadrul circuitului medico-sportiv şi soluţionarea cazurilor de patologie la cerere;
    b) eliberarea adeverinţelor medicale, a certificatelor medicale şi a reţetelor;
    c) efectuarea investigaţiilor paraclinice conform specialităţii;
    d) asigurarea primului ajutor şi a asistenţei medicale de urgenţă atunci când este cazul;
    e) îndrumarea sportivilor bolnavi către spital în cazul în care este necesară internarea şi/sau efectuarea de investigaţii paraclinice suplimentare;
    f) delegarea personalului care participă la comisiile de expertiză medico-sportive;
    g) asigurarea sterilizării materialelor şi a instrumentarului în cadrul laboratorului;
    h) optimizarea desfăşurării activităţii de educaţie sanitară la nivelul sportivilor;
    i) exercitarea altor atribuţii cu caracter specific care decurg din acte normative în vigoare şi a atribuţiilor dispuse de conducerea Institutului;
    j) asigurarea păstrării confidenţialităţii în ceea ce priveşte datele personale ale pacienţilor, informaţiile şi documentele de orice fel la care are acces la locul de muncă.


    SECŢIUNEA a 2-a
    Laboratorul monitorizare, control şi asistenţă medicală loturi naţionale şi olimpice
    ART. 28
    Laboratorul coordonează şi monitorizează permanent asistenţa medicală a sportivilor din loturile olimpice şi naţionale, concluzionând asupra selecţiei şi a dirijării antrenamentului, în cadrul avizului medico-sportiv.

    ART. 29
    În cadrul activităţii curente, laboratorul colaborează cu Comitetul Olimpic şi Sportiv Român (C.O.S.R.) şi federaţiile sportive de specialitate.

    ART. 30
    Laboratorul are în principal următoarele atribuţii:
    a) evaluarea stării de sănătate a sportivilor selecţionaţi în loturile olimpice şi naţionale, în cadrul circuitelor medico-sportive;
    b) realizarea programării circuitelor medico-sportive pentru sportivii loturilor naţionale şi olimpice, la solicitările medicului/asistentului medical sau a federaţiei sportive de specialitate, şi eliberarea avizelor specifice;
    c) informarea C.O.S.R. şi a federaţiilor sportive de specialitate asupra problemelor de sănătate ale sportivilor (adrese, comisii de expertiză etc.);
    d) delegarea personalului care participă la comisiile de expertiză medico-sportive şi participarea, prin reprezentanţii invitaţi, la şedinţele anuale de bilanţ ale federaţiilor sportive de specialitate;
    e) elaborarea concluziilor şi a orientării medico-sportive în baza examinărilor din cadrul circuitului (avize medico-sportive individuale, sinteze etc.);
    f) organizarea, cu avizul conducerii Institutului, a dispeceratului olimpic în anii preolimpici şi olimpici;
    g) organizarea deplasării brigăzilor multidisciplinare, la cererea federaţiilor, la locul de pregătire a loturilor olimpice, concluzionarea asupra rezultatelor obţinute şi transmiterea rezultatelor către beneficiari;
    h) exercitarea altor atribuţii cu caracter specific care decurg din acte normative în vigoare şi a atribuţiilor dispuse de conducerea Institutului;
    i) asigurarea păstrării confidenţialităţii în ceea ce priveşte datele personale ale pacienţilor, informaţiile şi documentele de orice fel la care are acces la locul de muncă.


    SECŢIUNEA a 3-a
    Laboratorul selecţie, dirijarea antrenamentului şi diagnostic medico-sportiv
    ART. 31
    Laboratorul asigură selecţia sportivilor în etapele de selecţie, controlul iniţial al sportivilor trimişi de federaţiile sportive şi aprecierea compatibilităţii sportivului cu sportul practicat, eventual oferă indicaţii de reorientare sportivă în funcţie de potenţialul biologic.

    ART. 32
    În cadrul activităţii curente, laboratorul colaborează cu toate nucleele organizatorice din cadrul Institutului, precum şi cu cluburile sportive, federaţiile sportive, bazele sportive etc.

    ART. 33
    Laboratorul are în principal următoarele atribuţii:
    a) stabilirea orientării medico-sportive de sănătate şi dirijarea ştiinţifică a pregătirii sportive;
    b) rezolvarea cazurilor-problemă în teren, urmărind din punct de vedere metodic activitatea sportivilor şi a medicilor în teren, la bazele sportive sau în locurile de cantonament, precum şi în perioada de desfăşurare a competiţiilor, în funcţie de solicitările primite şi de disponibilitatea de personal;
    c) delegarea personalului participant la comisiile de expertiză medico-sportive (în cazul recomandărilor de sistare a efortului peste 3 zile al sportivilor), concluziile fiind transmise beneficiarilor;
    d) elaborarea avizelor medico-sportive;
    e) elaborarea şi supunerea spre aprobare de către conducere a adreselor către sportivi, cluburi, federaţii;
    f) îndrumarea şi controlarea activităţii desfăşurate de cadrele proprii la loturi;
    g) efectuarea controalelor medico-sportive iniţiale şi periodice pentru copii şi începători, la cerere şi cu plată;
    h) programarea pentru efectuarea circuitului medico-sportiv al sportivilor sau al practicanţilor de sport amatori, în limita locurilor disponibile, după programarea loturilor naţionale şi olimpice;
    i) exercitarea altor atribuţii cu caracter specific care decurg din acte normative în vigoare şi a atribuţiilor dispuse de conducerea Institutului;
    j) asigurarea păstrării confidenţialităţii în ceea ce priveşte datele personale ale pacienţilor, informaţiile şi documentele de orice fel la care are acces la locul de muncă.


    SECŢIUNEA a 4-a
    Laboratorul traumatologie şi recuperare medicală
    ART. 34
    Laboratorul asigură asistenţa medicală de specialitate pentru sportivii de performanţă şi amatori.

    ART. 35
    Laboratorul are în principal următoarele atribuţii:
    a) asigurarea screeningului stării de sănătate a sportivilor din punct de vedere traumatologic în cadrul circuitelor medicale;
    b) asigurarea asistenţei profilactice de traumatologie a sportivilor;
    c) urmărirea şi rezolvarea cazurilor-problemă;
    d) evaluarea prognozei de recuperare a sportivilor;
    e) efectuarea tratamentelor de recuperare medicală (kinetoterapie şi fizioterapie);
    f) coordonarea activităţii în sala de gimnastică;
    g) asigurarea desfăşurării şedinţelor de fizioterapie, în limita aparaturii disponibile;
    h) exercitarea altor atribuţii cu caracter specific care decurg din acte normative în vigoare şi a atribuţiilor dispuse de conducerea Institutului;
    i) asigurarea păstrării confidenţialităţii în ceea ce priveşte datele personale ale pacienţilor, informaţiile şi documentele de orice fel la care are acces la locul de muncă.


    SECŢIUNEA a 5-a
    Laboratorul analize medicale
    ART. 36
    Laboratorul efectuează analize şi investigaţii medicale specifice.

    ART. 37
    Laboratorul are în principal următoarele atribuţii:
    a) efectuarea analizelor medicale biochimice, hematologice şi imunologice cu implicare în diagnosticul stării de sănătate şi a eficienţei antrenamentului sportiv, colaborând cu celelalte laboratoare în cadrul circuitelor medico-sportive;
    b) executarea analizelor medicale la recomandarea medicilor de lot sau a medicilor salariaţi ai Institutului, în cadrul unor consultaţii de patologie, medicul de laborator putând decide asupra necesităţii extinderii investigaţiilor;
    c) stabilirea şi efectuarea, în cazul pacienţilor care nu au trimitere de la medic, a analizelor considerate necesare;
    d) efectuarea testărilor biochimice în repaus şi efort specific, atât în cadrul Institutului, cât şi la locurile de cantonament;
    e) oferirea de consultanţă privind interpretarea rezultatelor analizelor şi a eventualelor investigaţii ulterioare, considerate a fi necesare, la cererea pacientului;
    f) recoltarea probelor biologice în vederea trimiterii la alte laboratoare pentru servicii medicale subcontractante, dacă este cazul;
    g) asigurarea desfăşurării activităţii în laborator numai de către personal autorizat, respectiv medici de laborator, chimişti, biochimişti, biologi, asistenţi medicali etc.;
    h) aplicarea măsurilor de igienă şi antiepidemice;
    i) asigurarea păstrării confidenţialităţii în ceea ce priveşte rezultatele analizelor medicale, datele personale ale pacienţilor, informaţiile şi documentele de orice fel la care are acces la locul de muncă;
    j) respectarea condiţiilor de biosiguranţă şi a normelor de siguranţă şi sănătate în muncă;
    k) exercitarea altor atribuţii cu caracter specific care decurg din acte normative în vigoare şi a atribuţiilor dispuse de conducerea Institutului.


    SECŢIUNEA a 6-a
    Laboratorul antropologie sportivă - nutriţie
    ART. 38
    Laboratorul asigură evaluarea dezvoltării fizice a sportivilor, evaluarea biotipului somatic, urmărirea dezvoltării somatice sub influenţa practicării efortului fizic sistematic şi recomandă măsuri medico-sportive pentru optimizarea dezvoltării fizice în raport cu sportul practicat.

    ART. 39
    În desfăşurarea activităţii curente, laboratorul colaborează cu toate celelalte structuri organizatorice din cadrul Institutului.

    ART. 40
    Laboratorul are în principal următoarele atribuţii:
    a) efectuarea măsurătorilor antropometrice;
    b) efectuarea evaluării dezvoltării fizice, a biotipului somatic şi compararea cu biotipul somatic corespunzător sportului şi probei sportive;
    c) determinarea şi stabilirea compoziţiei corporale şi a greutăţii optime pentru asigurarea performanţei;
    d) evaluarea calităţii fizice (dinamometrie, testarea mobilităţii articulare);
    e) evaluarea posturii, depistarea deficienţelor fizice şi urmărirea dezvoltării somatice sub influenţa efortului fizic sistematic;
    f) recomandarea măsurilor medico-sportive pentru optimizarea dezvoltării fizice în raport cu sportul practicat şi pentru corecţia eventualelor dezechilibre, deficite şi deficienţe constatate;
    g) delegarea personalului din cadrul laboratorului pentru participare, în cadrul brigăzilor multidisciplinare, la acţiuni de testare la locul de cantonament al sportivilor;
    h) exercitarea altor atribuţii cu caracter specific ce decurg din actele normative în vigoare şi a atribuţiilor dispuse de conducerea Institutului;
    i) asigurarea păstrării confidenţialităţii în ceea ce priveşte datele personale ale pacienţilor, informaţiile şi documentele de orice fel la care are acces la locul de muncă.


    SECŢIUNEA a 7-a
    Laboratorul teste de efort şi diagnostic funcţional
    ART. 41
    Laboratorul asigură efectuarea testelor funcţionale, a testelor de efort şi a diagnosticului funcţional al sportivilor componenţi ai loturilor naţionale şi olimpice, loturilor de sportivi paralimpici, precum şi al sportivilor care solicită efectuarea unui circuit medico-sportiv cu plată.

    ART. 42
    Laboratorul are în componenţa sa cabinete pentru teste de efort şi screening ECG; în desfăşurarea activităţii curente, laboratorul colaborează cu toate celelalte laboratoare şi cabinete medicale din cadrul Institutului.

    ART. 43
    Laboratorul are în principal următoarele atribuţii:
    a) efectuarea screeningului ECG în concordanţă cu protocoalele stabilite de Grupul de cardiologie sportivă din cadrul Societăţii Europene de Cardiologie Preventivă, în vederea stabilirii aptitudinii/inaptitudinii pentru efortul de performanţă;
    b) efectuarea şi solicitarea investigaţiilor necesare în cazul apariţiei unor modificări patologice, cu scopul încadrării acestora fie în sindromul de supraantrenament (oboseală), fie într-o entitate patologică, incompatibilă cu sportul de performanţă;
    c) asigurarea investigării funcţiei aparatului respirator în repaus şi efort;
    d) în vederea stabilirii gradului de antrenament în funcţie de vârstă, gen, sport, probă, post în echipă, vechime în sport, perioada de pregătire şi de posibilităţile adaptive individuale, asigură efectuarea următoarelor servicii medicale:
    - examen clinic, anamneză medico-sportivă;
    – evaluarea stării cardiovasculare de repaus prin traseu ECG de repaus, manevre vegetative şi prin probă clino-ortostatică;
    – evaluarea cardiovasculară de efort prin teste funcţionale (Ruffier), teste submaximale, cu estimarea indirectă a valorii VO2 maxim (testul Astrand modificat pe cicloergometru) şi prin teste maximale, cu determinarea valorii VO2 maxim şi pragului anaerob (AT) pe cicloergometru (Bike-ramp etc.) sau covor rulant (CPET, Bruce etc.) prin metoda indirectă sau directă (Cosmed), cu monitorizarea treptelor de efort şi a perioadei de revenire (FC, lactat sanguin ±ECG de efort);

    e) exercitarea altor atribuţii cu caracter specific ce decurg din actele normative în vigoare şi a atribuţiilor dispuse de conducerea Institutului;
    f) asigurarea păstrării confidenţialităţii în ceea ce priveşte datele personale ale pacienţilor, informaţiile şi documentele de orice fel la care are acces la locul de muncă.


    SECŢIUNEA a 8-a
    Laboratorul radiologie - imagistică medicală
    ART. 44
    Laboratorul asigură examinarea radiologică şi ecografică (abdominală şi pelviană) a sportivilor care au obţinut în prealabil aprobarea conducerii pentru efectuarea circuitului medico-sportiv sau a unei consultaţii de specialitate (fişa de patologie) în cadrul Institutului.

    ART. 45
    Laboratorul efectuează, contra cost/cu plată, radiografii şi ecografii abdominale pacienţilor care solicită acest lucru, la recomandarea scrisă a medicului specialist şi cu acordul conducerii Institutului.

    ART. 46
    Laboratorul are în principal următoarele atribuţii:
    a) asigurarea, cu respectarea normelor de securitate radiologică, pentru protecţia împotriva radiaţiilor X atât a pacienţilor, cât şi a personalului medical, a efectuării de radiografii şi ecografii abdominale pacienţilor/sportivilor care se adresează Institutului;
    b) asigurarea, prin intermediul titularului de autorizaţie, a verificării periodice a aparaturii din dotare, conform normelor în vigoare, şi controlul dozimetric (lunar) al expunerii personalului medical la radiaţii X;
    c) efectuarea examinărilor radiologice şi ecografice (abdominală şi pelviană) ale sportivilor;
    d) colaborarea cu personalul din toate laboratoarele Institutului pentru a asigura buna desfăşurare a activităţii medicale;
    e) exercitarea altor atribuţii cu caracter specific ce decurg din actele normative în vigoare şi a atribuţiilor dispuse de conducerea Institutului;
    f) asigurarea păstrării confidenţialităţii în ceea ce priveşte datele personale ale pacienţilor, informaţiile şi documentele de orice fel la care are acces la locul de muncă.


    SECŢIUNEA a 9-a
    Compartimentul financiar-contabilitate
    ART. 47
    Compartimentul financiar-contabilitate are în principal următoarele atribuţii:
    a) întocmirea cererilor de deschidere de credite, pe baza bugetului aprobat;
    b) întocmirea proiectului de venituri şi cheltuieli al Institutului;
    c) întocmirea ordinelor de plată pentru efectuarea viramentelor privind impozitul pe salarii, contribuţia asiguratorie pentru muncă şi a ordinelor de plată către furnizorii de bunuri şi servicii;
    d) întocmirea situaţiei încasărilor şi a situaţiei facturilor neachitate (săptămânal) şi prezentarea acestora directorului adjunct financiar-contabil;
    e) întocmirea propunerilor de rectificare a bugetului Institutului, de virări de credite, de repartizare pe trimestre şi de utilizare a bugetului;
    f) întocmirea situaţiilor statistice, a situaţiilor financiare trimestriale şi anuale, a raportărilor lunare către Ministerul Sănătăţii, a raportărilor lunare, trimestriale şi anuale în sistemul FOREXEBUG şi monitorizare investiţii;
    g) onorarea la timp şi corectă a obligaţiilor financiare ale instituţiei, cu respectarea priorităţilor, potrivit legii;
    h) asigurarea documentelor şi a sumelor necesare pentru deplasările efectuate de personalul Institutului în interes de serviciu;
    i) organizarea evidenţei analitice a debitorilor, creditorilor şi a furnizorilor Institutului;
    j) asigurarea evidenţei contabile, sintetice şi analitice a mijloacelor fixe - pe locuri de folosinţă, a obiectelor de inventar în magazie şi în folosinţă, precum şi a materialelor - pe gestiuni şi pe feluri de materiale, în scopul păstrării şi protejării patrimoniului Institutului, a mijloacelor băneşti, al decontărilor interne cu terţii debitori, cu terţii creditori, înregistrarea fondurilor, cheltuielilor, veniturilor şi a altor operaţii economice, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;
    k) întocmirea raportului privind contul de execuţie al bugetului Institutului şi a situaţiilor lunare privind salariile şi alte drepturi legale şi organizarea efectuării plăţilor, reprezentând drepturile salariale ale salariaţilor Institutului, precum şi a oricăror alte încasări şi plăţi, în baza documentelor legal întocmite şi vizate de cei în drept;
    l) întocmirea dării de seamă, pe care o depune la termenele fixate de Ministerul Sănătăţii, împreună cu referatul explicativ asupra bilanţului contabil;
    m) organizarea şi asigurarea urmăririi execuţiei bugetare pentru toate activităţile finanţate de la bugetul de stat, precum şi pentru activităţile finanţate din venituri proprii.


    SECŢIUNEA a 10-a
    Compartimentul administrativ, aprovizionare-documentare
    ART. 48
    Compartimentul administrativ, aprovizionare-documentare are în principal următoarele atribuţii:
    a) asigurarea măsurilor necesare pentru utilizarea inventarului administrativ în condiţii de eficienţă maximă;
    b) asigurarea şi răspunderea privind efectuarea inventarierii de patrimoniu în condiţiile şi la termenele stabilite în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
    c) recepţionarea, manipularea şi depozitarea corespunzătoare a bunurilor;
    d) asigurarea întreţinerii clădirii, a instalaţiilor şi a inventarului Institutului;
    e) urmărirea derulării contractelor de prestări servicii necesare bunei desfăşurări a activităţii Institutului şi păstrarea legăturii cu toţi prestatorii de servicii;
    f) asigurarea evidenţei şi a bunei funcţionări a parcului auto al Institutului (revizii - reparaţii, întocmirea raportărilor lunare ale consumului de combustibil, extras din foile de parcurs, urmărirea menţinerii consumului de combustibil în conformitate cu prevederile legale);
    g) efectuarea recepţiei pentru serviciile prestate de furnizorii de servicii şi asigurarea întocmirii proceselor-verbale de recepţie şi avizarea acestora de către comisia de recepţie;
    h) recepţionarea produselor achiziţionate conform procedurilor legale, asigurarea întocmirii notelor de intrare recepţie (NIR) şi gestionarea bunurilor aflate în magazia Institutului, asigurând inclusiv eliberarea acestora din magazie către toate structurile Institutului;
    i) centralizarea referatelor de necesitate emise de structurile Institutului pentru achiziţii de rechizite, birotică, papetărie, aparatură, mobilier etc.;
    j) întocmirea documentaţiei privind aprobarea listei pentru investiţii şi obţinerea aprobărilor de la ordonatorul principal de credite;
    k) verificarea şi certificarea facturilor emise de furnizorii de servicii din punctul de vedere al valorii, precum şi al specificaţiilor de calcul, în concordanţă cu documentaţiile ce stau la baza contractului;
    l) elaborarea programului anual al achiziţiilor publice, pe baza necesităţilor şi a priorităţilor comunicate de celelalte structuri ale Institutului;
    m) organizarea şi răspunderea privind desfăşurarea procedurilor de achiziţie şi a achiziţiilor directe, conform reglementărilor legale în vigoare;
    n) participarea în comisiile de întocmire, evaluare, negociere şi atribuire a contractelor de achiziţie publică;
    o) constituirea şi păstrarea dosarelor de achiziţii publice, îndeplinirea obligaţiilor referitoare la publicitate, conform legislaţiei în vigoare, aplicarea şi finalizarea procedurilor de atribuire;
    p) crearea şi dezvoltarea bazelor de date de specialitate, asigurând astfel accesul la informaţii de specialitate prin metode şi tehnici specifice (internet, lucrări de specialitate etc.), urmărind dezvoltarea diverselor sisteme de informare, facilitarea accesului la aceste sisteme şi implicit la informaţiile dorite;
    q) acordarea de asistenţă în studierea documentelor şi a celorlalte surse de documentare, în cadrul Compartimentului administrativ, aprovizionare-documentare funcţionând arhiva Institutului;
    r) executarea, la termenul precizat, a oricărei alte lucrări repartizate de conducerea Institutului privind problemele specifice activităţii.


    SECŢIUNEA a 11-a
    Compartimentul resurse umane
    ART. 49
    Compartimentul resurse umane are, în principal, următoarele atribuţii:
    a) întocmirea şi actualizarea statului de funcţii şi a organigramei, în conformitate cu normativele de personal şi cu legislaţia în vigoare, în limita prevederilor bugetare;
    b) întocmirea contractelor individuale de muncă, a actelor adiţionale la contractele individuale de muncă şi a deciziilor privind încadrarea, promovarea, sancţionarea sau încetarea raporturilor de muncă ale salariaţilor;
    c) asigurarea întocmirii şi a efectuării corecte a înregistrărilor în documentele de evidenţă a muncii prevăzute de lege şi păstrarea acestora în condiţii corespunzătoare;
    d) întocmirea, completarea şi păstrarea Registrului general de evidenţă a salariaţilor prin programul REVISAL;
    e) urmărirea întocmirii şi a actualizării de către conducătorii de compartimente a fişelor de post, conform prevederilor legale;
    f) organizarea, în colaborare cu compartimentele de specialitate, a concursurilor/examenelor privind promovarea în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului, în conformitate cu prevederile legale;
    g) participarea la aplicarea normelor de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale salariaţilor, conform actelor normative în vigoare;
    h) întocmirea dosarelor de pensionare pentru limită de vârstă, pensionare anticipată, pensionare anticipată parţial şi pentru invaliditate, conform legislaţiei în vigoare;
    i) întocmirea chestionarelor statistice lunare, semestriale şi anuale privind fondul de salarii, obligaţiile de plată, structura personalului;
    j) asigurarea şi păstrarea evidenţei deciziilor emise de directorul Institutului;
    k) calcularea indemnizaţiilor pentru concedii de odihnă şi pentru concediile medicale;
    l) întocmirea graficului anual de programare a concediilor de odihnă, păstrarea evidenţei concediilor de orice fel;
    m) eliberarea adeverinţelor la solicitarea angajaţilor şi a foştilor angajaţi.


    SECŢIUNEA a 12-a
    Compartimentul juridic
    ART. 50
    Compartimentul juridic are în principal următoarele atribuţii:
    a) avizarea şi contrasemnarea, la cererea directorului, a actelor cu caracter juridic ale Institutului;
    b) studierea legislaţiei şi informarea conducerii şi a persoanelor interesate din Institut cu privire la modificările legislative şi implicaţiile vizând activitatea acestora;
    c) redactarea, verificarea şi avizarea contractelor civile, comerciale sau a actelor juridice încheiate între instituţie şi terţi, conform legislaţiei în vigoare;
    d) urmărirea legislaţiei privind achiziţiile publice;
    e) verificarea şi acordarea vizei pe actele de drept al muncii (contractele individuale/colective de muncă, decizii etc.);
    f) vizarea deciziilor directoriale referitoare la activitatea instituţiei;
    g) redactarea şi transmiterea adreselor, notificărilor şi concilierilor debitorilor care nu şi-au onorat obligaţiile contractuale faţă de Institut;
    h) acordarea de consultaţii şi consiliere în orice alte probleme de natură juridică în care este implicat Institutul;
    i) reprezentarea şi apărarea intereselor Institutului în faţa organelor administrative de stat şi a instanţelor judecătoreşti, în baza delegaţiei date de directorul Institutului;
    j) participarea la întocmirea regulamentului de organizare şi funcţionare şi a regulamentului intern al Institutului;
    k) executarea, la termenul precizat, a oricăror alte lucrări repartizate de directorul Institutului privind problemele specifice de activitate.


    CAP. VI
    Finanţarea Institutului
    ART. 51
    Institutul este unitate medicală de asistenţă şi cercetare medico-sportivă, finanţată integral de la bugetul de stat.

    ART. 52
    Institutul poate realiza şi venituri proprii, conform prevederilor legale în vigoare.

    CAP. VII
    Comitetele şi comisiile care funcţionează în cadrul Institutului
    SECŢIUNEA 1
    Comitetul de securitate şi sănătate în muncă
    ART. 53
    Comitetul de securitate şi sănătate în muncă asigură implicarea salariaţilor în elaborarea şi aplicarea deciziilor în domeniul protecţiei în muncă şi îşi desfăşoară lucrările în următoarea componenţă:
    - preşedinte - reprezentantul legal al angajatorului;
    – membri (3) - 1 reprezentant al angajatorului şi 2 reprezentanţi ai lucrătorilor;
    – medicul de medicina muncii.


    ART. 54
    Comitetul de securitate şi sănătate în muncă are în principal următoarele atribuţii:
    a) aprobarea programului anual de securitate şi sănătate în muncă şi urmărirea aplicării acestuia, inclusiv alocarea mijloacelor necesare respectării prevederilor acestuia;
    b) monitorizarea modului în care se aplică şi se respectă reglementările legale privind securitatea şi sănătatea în muncă, urmărind asigurarea îmbunătăţirii condiţiilor de muncă;
    c) analizarea factorilor de risc de accidente şi îmbolnăvire profesională existenţi la locurile de muncă;
    d) analizarea propunerilor salariaţilor privind prevenirea accidentelor de muncă şi a îmbolnăvirilor profesionale, precum şi privind îmbunătăţirea condiţiilor de muncă;
    e) efectuarea cercetărilor proprii asupra accidentelor de muncă şi asupra îmbolnăvirilor profesionale;
    f) informarea inspectoratelor de protecţie a muncii despre starea protecţiei muncii în cadrul Institutului;
    g) realizarea cadrului de participare a salariaţilor la luarea unor hotărâri care vizează schimbări ale procesului de muncă (organizatorice, tehnologice, privind materiile prime utilizate etc.), cu implicaţii în domeniul protecţiei muncii;
    h) verificarea aplicării normativului-cadru de acordare şi utilizare a echipamentului individual de protecţie, ţinând seama de factorii de risc identificaţi.


    SECŢIUNEA a 2-a
    Comisia de disciplină
    ART. 55
    La nivelul Institutului funcţionează Comisia de disciplină, care are rolul de a soluţiona cazurile de nerespectare a regulilor de disciplină, a obligaţiilor de serviciu şi a normelor de comportare, în următoarea componenţă:
    - 1 preşedinte;
    – 2 membri;
    – 1 secretar;
    – 1 reprezentant al sindicatului.


    ART. 56
    Comisia de disciplină are în principal următoarele atribuţii:
    a) stabilirea împrejurării în care a fost săvârşită fapta;
    b) analizarea gradului de vinovăţie a salariatului, precum şi consecinţele abaterii disciplinare;
    c) verificarea eventualelor sancţiuni disciplinare suferite anterior de salariat;
    d) efectuarea cercetării disciplinare prealabile şi înaintarea către directorul Institutului a propunerilor privind măsurile de sancţionare a salariatului cercetat disciplinar.


    SECŢIUNEA a 3-a
    Comisia de expertiză medicală
    ART. 57
    Comisia de expertiză medicală se întruneşte pentru cazurile-problemă, pentru stabilirea recomandărilor medicale legate de practicarea sportului (contraindicaţii de practicare a unui sport, întreruperea temporară sau definitivă a activităţii sportive, reorientare sportivă etc.).

    ART. 58
    Comisia de expertiză medicală se întruneşte la solicitarea unuia sau a mai multor medici care au examinat pacientul şi au stabilit diagnosticul sau la cererea medicului de medicină sportivă care închide foaia şi întocmeşte avizul.

    ART. 59
    Sunt convocaţi pentru a face parte din Comisia de expertiză medicală:
    - un reprezentant al direcţiei, medic de medicină sportivă;
    – medicul de medicină sportivă care încheie avizul;
    – medicul/medicii de specialitate care a/au semnalat problema de patologie;
    – alţi specialişti care contribuie la stabilirea diagnosticului (psiholog, kinetoterapeut).


    ART. 60
    Concluziile Comisiei de expertiză medicală sunt trimise beneficiarului (sportiv, medic de lot, federaţie sportivă).

    CAP. VIII
    Dispoziţii finale
    ART. 61
    Toate categoriile de personal din Institut au obligaţia respectării prezentului regulament de organizare şi funcţionare.

    ART. 62
    Toate laboratoarele/compartimentele au obligaţia elaborării şi respectării procedurilor operaţionale specifice activităţilor desfăşurate în cadrul Institutului.

    ART. 63
    Prezentul regulament de organizare şi funcţionare va fi adus la cunoştinţa tuturor salariaţilor, pe bază de semnătură, după aprobarea acestuia prin ordin de ministru şi publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    ART. 64
    Modificarea prezentului regulament de organizare şi funcţionare se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii.


    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016