Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT SPECIFIC din 25 noiembrie 2025  de întocmire a calendarelor de proiecte de educaţie extraşcolară    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT SPECIFIC din 25 noiembrie 2025 de întocmire a calendarelor de proiecte de educaţie extraşcolară

EMITENT: Ministerul Educaţiei şi Cercetării
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1091 bis din 26 noiembrie 2025
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 6.727 din 25 noiembrie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1091 din 26 noiembrie 2025.
──────────
    CAP. I
    Cadrul general
    ART. 1
    (1) În cuprinsul prezentului Regulament, proiectele de educaţie extraşcolară, numite în continuare proiecte, sunt definite ca activităţile educaţionale extraşcolare organizate în afara timpului şcolar, care facilitează transferul şi aplicabilitatea în viaţa de zi cu zi a competenţelor dobândite în sistemul de învăţământ preuniversitar, în timpul cursurilor din cadrul programului şcolar. Aceste proiecte pot fi concursuri extraşcolare şi extracurriculare, festivaluri, tabere de profil, simpozioane pentru elevi, proiecte de voluntariat şi alte activităţi specifice.
    (2) Proiectele de educaţie extraşcolară pot fi organizate de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării, inspectoratele şcolare, centrele judeţene de resurse şi asistenţă educaţională (CJRAE)/Centrul Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CMBRAE), casele corpului didactic (CCD), unităţile de educaţie extraşcolară, unităţile de învăţământ preuniversitar, consorţii de unităţi de învăţământ preuniversitar, dar şi împreună cu parteneri ai acestora.
    (3) Proiectele de educaţie extraşcolară pot fi desfăşurate în sediile proprii ale organizatorilor, în baze sportive, turistice şi centre de agrement, în spaţiile taberelor şcolare, muzee şi galerii de artă, centre comunitare, case de cultură, centre de tineret, grădini botanice, parcuri naţionale, biblioteci şi în alte spaţii care îndeplinesc condiţiile de siguranţă pentru participanţi.
    (4) Principiile în baza cărora sunt organizate proiectele de educaţie extraşcolară sunt:
    - recunoaşterea statutului educaţiei extraşcolare ca dimensiune a procesului de învăţare permanentă;
    – recunoaşterea educaţiei extraşcolare ca parte esenţială a educaţiei;
    – importanţa educaţiei extraşcolare pentru dezvoltarea abilităţilor şi a competenţelor preşcolarilor şi ale elevilor;
    – contribuţia educaţiei extraşcolare la crearea condiţiilor egale/echitabile de acces la educaţie, pentru dezvoltarea deplină a potenţialului personal şi reducerea inegalităţii şi a excluziunii sociale;
    – potenţialitatea activităţii educative extraşcolare ca modalitate complementară de integrare socială şi participare activă a tinerilor în comunitate;
    – importanţa promovării cooperării tuturor factorilor interesaţi, în vederea utilizării diverselor abordări didactice necesare creşterii calităţii procesului educaţional;
    – necesitatea asigurării resurselor umane şi financiare pentru implementarea optimă şi recunoaşterea valorică a programelor de educaţie extraşcolară din perspectiva rezultatelor învăţării;
    – recunoaşterea educaţiei extraşcolare ca dimensiune semnificativă a politicilor naţionale şi europene în domeniul educaţiei.


    ART. 2
    (1) În conformitate cu prevederile legale, beneficiarii primari ai sistemului de învăţământ preuniversitar din România au dreptul de a participa la activităţi educaţionale extraşcolare organizate de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării (MEC), inspectoratele şcolare, CJRAE/ CMBRAE, CCD, unităţile de educaţie extraşcolară, unităţile de învăţământ preuniversitar, consorţii de unităţi de învăţământ preuniversitar şi partenerii acestora.
    (2) Activităţile educaţionale extraşcolare se desfăşoară în afara orelor de curs din cadrul programului şcolar şi aduc elemente de noutate faţă de disciplinele studiate de elevi prin curriculumul şcolar; acestea pot avea la bază informaţiile acumulate şi competenţele dezvoltate de elevi pe parcursul anilor şcolari şi vizează, de regulă, aplicarea practică a acestor achiziţii.
    (3) Organizarea activităţilor educaţionale extraşcolare se bazează pe dorinţa elevilor de a se implica în acestea, pe parteneriatul unităţii şcolare cu alte instituţii care pot furniza resurse pentru astfel de activităţi, pe disponibilitatea cadrelor didactice de a realiza activităţi cu elevii în afara orelor de curs şi pe opţiunea conducerilor unităţilor de învăţământ pentru diversificarea serviciilor educaţionale în scopul creşterii atractivităţii ofertei şcolare, respectiv a impactului pozitiv asupra comunităţii.
    (4) În cazul unităţilor de educaţie extraşcolară, implementarea proiectelor de educaţie extraşcolară este una dintre modalităţile de evaluare a activităţii de cerc a copiilor şi a cadrelor didactice, deopotrivă.
    (5) Participarea elevilor şi a cadrelor didactice în cadrul proiectelor de educaţie extraşcolară nu presupune nicio contribuţie financiară din partea lor şi nu este condiţionată de achiziţii de obiecte, materiale didactice, foi de concurs, reviste, cărţi, instrumente de calcul sau de scris etc.
    (6) Participarea elevilor în cadrul proiectelor de educaţie extraşcolară este opţională.

    ART. 3
    (1) Proiectele de educaţie extraşcolară sunt:
    a) Proiecte de educaţie extraşcolară naţionale cu finanţare din partea Ministerului Educaţiei şi Cercetării;
    b) Proiecte de educaţie extraşcolară naţionale fără finanţare din partea Ministerului Educaţiei şi Cercetării;
    c) Proiecte de educaţie extraşcolară interjudeţene fără finanţare din partea Ministerului Educaţiei şi Cercetării;
    d) Proiecte de educaţie extraşcolară judeţene/ale municipiului Bucureşti, fără finanţare din partea Ministerului Educaţiei şi Cercetării.

    (2) Calendarul proiectelor de educaţie extraşcolară cuprinde activităţi educaţionale extraşcolare la care participă preşcolari şi elevi din învăţământul primar şi secundar, astfel:
    a) în cadrul proiectelor de educaţie extraşcolară judeţene/ale municipiului Bucureşti şi al proiectelor de educaţie extraşcolară interjudeţene pot participa preşcolari şi elevi din învăţământul primar şi secundar;
    b) în cadrul proiectelor de educaţie extraşcolară naţionale pot participa doar elevi din învăţământul secundar.

    (3) Calendarul proiectelor de educaţie extraşcolară este structurat în:
    a) Calendarul proiectelor de educaţie extraşcolară naţionale cu finanţare din partea Ministerului Educaţiei şi Cercetării şi Calendarul proiectelor de educaţie extraşcolară naţionale fără finanţare din partea Ministerului Educaţiei şi Cercetării, numite în continuare CPEEN;
    b) Calendarul proiectelor de educaţie extraşcolară interjudeţene, numit în continuare CPEEI;
    c) Calendarul proiectelor de educaţie extraşcolară judeţene/al municipiului Bucureşti, numit în continuare CPEEJ.

    (4) Pe baza propunerilor primite de la inspectoratele şcolare, precum şi de la parteneri, respectiv organizaţii guvernamentale sau neguvernamentale, Ministerul Educaţiei şi Cercetării elaborează anual Calendarul proiectelor de educaţie extraşcolară naţionale cu finanţare din partea Ministerului Educaţiei şi Cercetării, Calendarul proiectelor de educaţie extraşcolară naţionale fără finanţare din partea Ministerului Educaţiei şi Cercetării şi Calendarul proiectelor de educaţie extraşcolară interjudeţene.

    ART. 4
    (1) CPEEN este elaborat de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi cuprinde proiecte naţionale organizate de către MEC sau de către MEC şi parteneri, şi proiecte naţionale organizate de către inspectoratele şcolare, CJRAE/CMBRAE, CCD, unităţile de educaţie extraşcolară, unităţile de învăţământ preuniversitar, consorţii de unităţi de învăţământ preuniversitar.
    (2) CPEEI este elaborat pe baza propunerilor inspectoratelor şcolare judeţene, numite în continuare ISJ, respectiv ale Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, numit în continuare ISMB, şi este aprobat de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării.
    (3) CPEEJ este elaborat de către inspectorul pentru activităţi extraşcolare din cadrul ISJ/ISMB, pe baza procedurii proprii elaborate de către fiecare inspectorat şcolar şi a propunerilor unităţilor de învăţământ, ale unităţilor de educaţie extraşcolară, ale CJRAE/CMBRAE şi ale CCD. CPEEJ este aprobat de către inspectorul şcolar general.

    ART. 5
    (1) Elaborarea CPEEN, CPEEI şi CPEEJ se realizează anual, în urma unui proces de selecţie a proiectelor de educaţie extraşcolară propuse.
    (2) CPEEN şi CPEEI se publică pe site-ul MEC în fiecare an, imediat după aprobare.
    (3) CPEEJ se publică pe site-ul inspectoratului şcolar, imediat după aprobare.

    CAP. II
    Calendarul Proiectelor de Educaţie Extraşcolară Naţionale şi Calendarul Proiectelor de Educaţie Extraşcolară Interjudeţene
    SECŢIUNEA 1
    Prevederi generale
    ART. 6
    (1) La începutul fiecărui an şcolar se lansează Apelul de concurs de proiecte pentru includerea acestora în CPEEN/CPEEI pentru anul calendaristic următor, prin publicarea pe site-ul Ministerului Educaţiei şi Cercetării.
    (2) Apelul de concurs de proiecte pentru includerea acestora în CPEEN/CPEEI conţine: Formularul de aplicaţie, Fişa de evaluare, Criteriile de eligibilitate, Criteriile de evaluare, termene şi condiţii de participare la concursul de activităţi educative extraşcolare, alte precizări pentru anul calendaristic respectiv.
    (3) Concursul de proiecte pentru includerea în CPEEN se organizează anual de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării, în perioada septembrie - decembrie.
    (4) Concursul de proiecte pentru includerea în CPEEI se organizează anual, până la jumătatea lunii noiembrie, de către inspectoratele şcolare.

    ART. 7
        Proiectele pentru CPEEN/CPEEI sunt încadrate în următoarele domenii:
    a) cultural-artistic, cu subdomeniile: arte vizuale; teatru; literatură; folclor, tradiţii şi obiceiuri; culturi şi civilizaţii; muzică; dans;
    b) ecologie şi protecţia mediului;
    c) educaţie civică;
    d) sportiv-turistic;
    e) tehnic;
    f) ştiinţific;
    g) interdisciplinar.


    ART. 8
    (1) Se consideră că un proiect este naţional cu participare internaţională dacă participă reprezentanţi din minimum patru ţări invitate şi din minimum zece judeţe şi municipiul Bucureşti.
    (2) Se consideră că un proiect este naţional, dacă participarea este următoarea:
    a) minimum 24 judeţe şi municipiul Bucureşti, pentru proiectele la care participarea este individuală sau pe echipaje alcătuite din 2-4 participanţi;
    b) minimum 20 judeţe şi municipiul Bucureşti, pentru proiectele la care participă formaţii/echipaje alcătuite din 5-7 elevi;
    c) minimum 15 judeţe şi municipiul Bucureşti, pentru proiectele la care participă formaţii/echipaje alcătuite din cel puţin opt elevi;
    d) minimum zece ansambluri din cel puţin cinci zone folclorice ale ţării (Banat, Crişana, Maramureş, Moldova, Dobrogea, Muntenia, Oltenia, Transilvania), pentru festivaluri de folclor.

    (3) Fac excepţie de la prevederile alin. (2) activităţile derulate în domeniile în care nu există centre de instruire/antrenament în fiecare judeţ/municipiul Bucureşti. În acest caz, proiectul se consideră de nivel naţional dacă participă reprezentanţi din minimum 70% dintre judeţele şi municipiul Bucureşti în care se desfăşoară activitatea respectivă, dar nu mai puţin de zece judeţe şi municipiul Bucureşti.
    (4) Se consideră că un proiect este de nivel interjudeţean dacă la activităţi participă reprezentanţi din minimum cinci judeţe şi municipiul Bucureşti, altele decât judeţul organizator.

    ART. 9
    (1) Instituţiile eligibile să depună proiecte pentru includerea în CPEEN/CPEEI sunt inspectoratele şcolare, CJRAE/ CMBRAE, CCD, unităţile de educaţie extraşcolară, unităţile de învăţământ preuniversitar, consorţii de unităţi de învăţământ preuniversitar.
    (2) Instituţiile menţionate la alin. (1) pot încheia parteneriate publice sau public- private cu inspectorate şcolare, unităţi/instituţii de învăţământ preuniversitar/universitar, autorităţi publice locale, organizaţii neguvernamentale, biblioteci, case de cultură, tabere şcolare, alte instituţii de stat, organizaţii din mediul privat.
    (3) În implementarea proiectelor pot fi implicate şi consiliile elevilor.

    ART. 10
    (1) Proiectele eligibile pentru înscrierea în CPEEN/CPEEI sunt doar cele care au ca grup ţintă elevi implicaţi direct în activităţi extraşcolare, în cadrul unităţilor de educaţie extraşcolară şi/sau al unităţilor de învăţământ preuniversitar.
    (2) Modalitatea de desfăşurare a proiectelor poate fi cu participare fizică/online în sistem sincron sau mixtă.
    (3) Activităţile proiectelor din CPEEN pot fi împărţite în maximum cinci secţiuni, iar participanţii în maxim trei grupe de vârstă.
    (4) Activităţile proiectelor din CPEEI pot fi împărţite în maximum şapte secţiuni, iar participanţii în maximum cinci grupe de vârstă.
    (5) Fac excepţie de la prevederile alin.(3) şi (4) proiectele din domeniul cultural-artistic: dans. În acest caz, se acceptă maximum trei grupe de vârstă, cinci genuri de dans şi trei categorii (individual/duo/trio/grup/formaţie/ansamblu).
    (6) În cazul în care la etapa naţională nu există minimum cinci concurenţi înscrişi la o secţiune/categorie/grupă de vârstă, aceasta se va desfiinţa şi concurenţii vor fi înscrişi la o secţiune/categorie/grupă similară, dacă este posibil, cu acordul acestora.

    ART. 11
    (1) Un proiect poate fi introdus, ca proiect nou, în CPEEN dacă în anii şcolari anteriori s-au desfăşurat cel puţin trei ediţii la nivelul unui judeţ/municipiului Bucureşti şi cel puţin două ediţii la nivel interjudeţean.
    (2) Un proiect poate fi introdus, ca proiect nou, în CPEEI dacă în anii şcolari anteriori s-au desfăşurat cel puţin două ediţii la nivelul unui judeţ/municipiului Bucureşti.
    (3) Se consideră proiecte neeligibile pentru includerea în CPEEN/CPEEI:
    a) proiectele adresate exclusiv elevilor care fac activitate de performanţă în unităţile de învăţământ vocaţional sau în centrele de excelenţă;
    b) proiectele care nu îndeplinesc condiţiile menţionate la alin. (1) şi la alin (2);
    c) proiectele care fac parte din programele europene Erasmus+ sau alte proiecte cu finanţare europeană;
    d) concursurile şcolare care vizează evaluarea competenţelor dobândite de elevi la una sau mai multe discipline cuprinse în ariile curriculare;
    e) proiectele care în anul şcolar anterior nu au respectat datele precizate în Fişa de aplicaţie, precum bugetul de cheltuieli, numărul de participanţi conform nivelului de desfăşurare, activităţile propuse, numărul de premii acordate;
    f) proiectele bazate exclusiv pe corespondenţă; excepţie fac concursurile din cadrul Strategiei Naţionale de Acţiune Comunitară;
    g) proiectele naţionale la care participanţii nu s-au calificat la etapa naţională în urma unei etape de calificare/a unui proces de selecţie, conform art. 19, alin. (1);
    h) proiectele la care se percep taxe de participare sau care impun orice altă contribuţie financiară din partea unităţilor participante, a cadrelor didactice, a elevilor sau a părinţilor acestora.

    (4) Proiectele eligibile au ca grup-ţintă elevii, dar pot propune şi activităţi dedicate cadrelor didactice care îi instruiesc sau îi antrenează, cum ar fi simpozioane, prezentări, ateliere, schimburi de bune practici şi alte activităţi de acest tip, fără ca proiectul să se limiteze la acestea.
    (5) Aprobarea unui proiect de educaţie extraşcolară este valabilă pentru un an calendaristic.
    (6) Pentru fiecare unitate de învăţământ preuniversitar, pot fi aprobate şi înaintate spre avizare inspectoratelor şcolare maximum şase proiecte de educaţie extraşcolară, din care maximum două proiecte de nivel naţional.
    (7) Un inspectorat şcolar poate propune un număr maxim de proiecte pentru CPEET egal cu 0,05% din populaţia şcolară din judeţ/municipiul Bucureşti, dar nu mai mult de 50 de proiecte dintr-un judeţ, respectiv 100 de proiecte din municipiul Bucureşti.

    SECŢIUNEA 2
    Scrierea proiectelor
    ART. 12
    (1) Pentru elaborarea proiectelor care vor fi supuse evaluării în vederea includerii în CPEEN, respectiv CPEET, autorii vor avea în vedere definiţia proiectului, ca investiţie de resurse pe o perioadă determinată, având ca scop realizarea unui obiectiv sau a unui set de obiective precise. Obiectivele se realizează printr-un set de activităţi care conduc la obţinerea unor rezultate; acestea trebuie să fie SMART.
    (2) Proiectele propuse pentru evaluare vor conţine secţiuni separate, care să prezinte motivaţia, scopul şi obiectivele, strategiile, căile de realizare, planurile şi acţiunile, responsabilităţile, resursele umane şi financiare, termenele de realizare.
    (3) În vederea scrierii unui proiect, este necesară stabilirea echipei de proiect, care să realizeze o analiză a nevoilor şi o documentare prealabilă.
    (4) Echipa de proiect menţionată la alin. (3) parcurge următorii paşi înaintea scrierii propriu-zise a proiectului:
    a) Analiza de nevoi - identificarea nevoilor organizaţiei, prioritizarea acestora şi selectarea celor care corespund criteriilor, respectiv condiţiilor de finanţare identificate;
    b) Identificarea surselor de finanţare posibile pentru implementarea activităţilor proiectului;
    c) Analiza apelului de concurs de proiecte, în care sunt precizate criteriile de eligibilitate, de neeligibilitate, de selecţie, de acordare a finanţării, precum şi priorităţile europene şi naţionale.

    (5) Proiectele depuse în vederea evaluării pentru includerea în CPEEN sau CPEEI conţin următoarele elemente de bază:
    a) ideea proiectului sau problema ce se doreşte a fi rezolvată prin proiect;
    b) motivaţia proiectului;
    c) titlul proiectului;
    d) scopul proiectului;
    e) obiectivele proiectului;
    f) resursele solicitate fie pe obiective, fie descrise pentru fiecare activitate în parte;
    g) grupul-ţintă al proiectului şi/sau cine beneficiază de rezultatele punerii lui în practică, care de cele mai multe ori poate să rezulte din scop sau obiective şi/sau trebuie definit distinct;
    h) activităţile care duc la realizarea obiectivelor, cu descrierea lor şi stabilirea întinderii în timp şi a dependenţelor dintre ele;
    i) rezultatele de bază ale proiectului, care se stabilesc pentru fiecare obiectiv;
    j) impactul proiectului;
    k) bugetul total al proiectului, defalcat pe etape de realizare, pe fiecare activitate şi pe fiecare sursă de finanţare în parte;
    l) indicatorii prin care rezultatele pot fi urmărite;
    m) modalităţi de monitorizare şi evaluare pentru rezultatele proiectului;
    n) descrierea căilor/modalităţilor prin care se realizează diseminarea rezultatelor proiectului;
    o) sustenabilitatea proiectului - descrierea modului în care poate fi asigurată continuitatea proiectului la sfârşitul perioadei de finanţare sau prognozarea în timp a evoluţiei produsului/rezultatului proiectului; p) riscurile implicate de proiect şi planul de răspuns.

    (6) Elementele de bază pe care trebuie să le conţină proiectele care vor fi depuse în vederea evaluării pentru includerea în CPEEN sau CPEEI, specificate la alin (5), vor respecta atât prevederile prezentului Regulament, cât şi precizările Ministerului Educaţiei şi Cercetării, aprobate de către secretarul de stat pentru învăţământul preuniversitar şi transmise anual în momentul lansării apelului privind concursul de proiecte.

    ART. 13
        La depunerea proiectului în vederea includerii în CPEEN sau CPEEI, aplicantul trebuie să respecte şi următoarele cerinţe:
    a) dosarul conţine următoarele documente:
    i. formularul de aplicaţie, care are maximum nouă pagini;
    ii. contracte sau declaraţii de parteneriat, dacă există; instituţiile participante în cadrul proiectului de educaţie extraşcolară nu intră la categoria parteneri ;
    iii. angajamente din partea partenerilor privind susţinerea financiară a activităţilor din proiect, după caz;
    iv. regulamentul de organizare, care respectă prevederile prezentului Regulament;
    v. raportul narativ al ediţiei anterioare, avizat de către inspectorul pentru activităţi extraşcolare şi care conţine anexele prevăzute la litera g);
    vi. alte documente, comunicate anual de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării, dacă este cazul.

    b) formularul de aplicaţie se completează cu caractere Times New Roman, dimensiunea 12, la un rând;
    c) toate documentele care fac parte integrantă din proiect sunt depuse la inspectoratul şcolar, fizic sau online, unde sunt înregistrate;
    d) rezumatul proiectului conţine precizări referitoare la tipul acestuia;
    e) perioada de implementare a proiectului este de minimum şase luni;
    f) un obiectiv se realizează prin una sau mai multe activităţi;
    g) raportul narativ al ediţiei anterioare trebuie semnat de coordonatorul/coordonatorii proiectului implementat şi de conducerea instituţiei, fiind avizat de către inspectorul pentru activităţi extraşcolare; anexele raportului narativ sunt:
    i. lista cu membrii echipei de proiect;
    ii. lista coordonatorilor de echipaje participante/profesori însoţitori, cu datele de contact;
    iii. documentele privind finanţarea ediţiei anterioare;
    iv. documentele privind parcurgerea unei etape de calificare la etapa naţională sau a unui proces de selecţie pentru etapa naţională, conform prevederilor art. 19, alin. (1);

    h) numărul maxim de instituţii aplicante este trei;
    i) de la fiecare instituţie aplicantă sunt nominalizaţi maximum doi coordonatori;
    j) numărul de parteneri, organizaţii publice sau private care sprijină aplicantul în implementarea proiectului nu este limitat;
    k) constituie avantaje varietatea activităţilor, abordarea crosscurriculară, implicarea unui număr mare de parteneri, existenţa unor elemente de noutate şi adaptare la nevoile şi preferinţele grupului-ţintă;
    l) proiectele sunt transmise cu respectarea termenului de depunere şi a precizărilor din apelul de concurs.


    SECŢIUNEA 3
    Transmiterea şi evaluarea proiectelor
    ART. 14
    (1) Toate proiectele propuse pentru includerea în CPEEN sunt încărcate de către inspectorul pentru activităţi extraşcolare din fiecare judeţ/municipiul Bucureşti în folderul dedicat, conform informaţiilor transmise anual de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării.
    (2) Inspectorul pentru activităţi extraşcolare verifică şi avizează dosarele proiectelor de educaţie extraşcolară.
    (3) Inspectorul pentru activităţi extraşcolare poate respinge proiectele propuse în următoarele trei situaţii:
    a) proiectele conţin activităţi care nu fac parte din categoria activităţilor educaţionale extraşcolare;
    b) proiectele nu respectă condiţiile de eligibilitate;
    c) proiectele nu respectă toate cerinţele prevăzute la art. 13.

    (4) În folderul dedicat judeţului/municipiului Bucureşti, pe lângă proiectele propriu- zise, se încărcă şi lista cu toate proiectele propuse pentru CPEEN şi CPEEI, semnată de către inspectorul pentru activităţi extraşcolare şi de către inspectorul şcolar general.

    ART. 15
    (1) Evaluarea proiectelor pentru CPEEN se realizează de către Comisia naţională de evaluare, constituită la nivelul Ministerului Educaţiei şi Cercetării, în urma unui concurs de dosare, care are loc la fiecare patru ani; perioada de depunere a dosarelor pentru acest concurs, conţinutul obligatoriu al acestora şi criteriile de evaluare sunt aprobate de către secretarul de stat pentru învăţământ preuniversitar din cadrul MEC şi sunt transmise către unităţile de învăţământ prin intermediul inspectoratelor şcolare; Comisia naţională de evaluare conţine subcomisii pe domenii/subdomenii.
    (2) Subcomisiile de evaluare sunt formate din câte 3-5 specialişti, respectiv inspectori/ directori/cadre didactice, selectaţi pe bază de concurs.
    (3) În maximum două săptămâni de la expirarea termenului de depunere a proiectelor, acestea sunt numerotate şi sunt împărţite pe domenii/subdomenii şi foldere la care vor avea acces subcomisiile.
    (4) Fiecare subcomisie vizualizează doar proiectele din domeniul/subdomeniul alocat, pe care le evaluează pe baza Fisei de evaluare.
    (5) Evaluarea se realizează pe domenii/subdomenii.
    (6) Numărul de proiecte aprobate pentru includerea în Calendarul de proiecte extraşcolare naţionale cu finanţare din partea Ministerului Educaţiei şi Cercetării pentru fiecare domeniu/subdomeniu este de maximum opt, cu condiţia de a obţine la evaluarea realizată, conform Fisei de evaluare, minimum 80 de puncte din cele 100 de puncte maximum posibile.
    (7) Numărul de proiecte aprobate pentru includerea în Calendarul de proiecte extraşcolare naţionale fără finanţare din partea Ministerului Educaţiei şi Cercetării pentru fiecare domeniu/subdomeniu este de maximum zece, cu condiţia de a obţine la evaluarea realizată conform Fisei de evaluare minimum 70 de puncte din cele 100 de puncte maximum posibile.
    (8) Dacă după aplicarea prevederilor alin. (6), respectiv alin. (7), sunt domenii/subdomenii pentru care nu s-au ocupat toate locurile respective, aceste locuri neocupate pot fi distribuite celorlalte domenii/subdomenii, la propunerea reprezentantului/reprezentanţilor MEC care are/au în atribuţii educaţia extraşcolară, cu aprobarea secretarului de stat pentru învăţământ preuniversitar.
    (9) În timpul procesului de evaluare, fiecare subcomisie completează, pentru fiecare proiect, o Fisă de evaluare, în care este precizat punctajul final, precum şi observaţiile membrilor comisiei, dacă acestea există.
    (10) Fiecare subcomisie stabileşte criterii clare, nediscriminatorii şi suficiente pentru a respecta limitele de proiecte menţionate la alin. (6), respectiv alin. (7), în cazul în care există proiecte cu punctaje egale cu punctajul proiectului de pe ultimul loc; aceste criterii sunt făcute publice pe site-ul Ministerului Educaţiei şi Cercetării înaintea începerii procesului de evaluare.
    (11) Pe Fisa de evaluare se precizează motivul respingerii de includere a proiectului în CPEEN.
    (12) Evaluarea proiectelor are loc în maximum o lună de la expirarea perioadei de depunere.
    (13) În termen de o lună de la finalizarea procesului de evaluare, reprezentantul/reprezentanţii MEC care are/au în atribuţii educaţia extraşcolară elaborează lista proiectelor propuse, în urma rezultatelor analizării şi evaluării acestora, pentru includerea în CPEEN.
    (14) După ce este aprobat de către conducerea Ministerului Educaţiei şi Cercetării, CPEEN este postat pe site-ul MEC.

    ART. 16
        CPEEI este alcătuit pe baza propunerilor înaintate de către inspectoratele şcolare reprezentantului/reprezentanţilor MEC care are/au în atribuţii educaţia extraşcolară.

    ART. 17
        Inspectorii pentru educaţie extraşcolară din inspectoratele şcolare au obligaţia de a evalua propunerile de proiecte interjudeţene în cadrul unei comisii de specialişti, selectaţi pe baza unor criterii obiective, publicate pe site-ul inspectoratului şcolar înaintea perioadei de depunere a proiectelor.

    ART. 18
        În urma evaluării, inspectorii pentru educaţie extraşcolară înaintează Ministerului Educaţiei şi Cercetării o listă cu proiectele avizate, cu propunerea de a fi incluse în CPEEI.

    SECŢIUNEA 4
    Implementarea proiectelor
    ART. 19
    (1) Pentru proiectele incluse în CPEEN, respectiv CPEEI, specificul condiţiilor de participare este următorul:
    a) participarea poate fi individuală sau pe echipaje/formaţii/ansambluri;
    b) elevii sau echipajele/formaţiile/ansamblurile participă la etapa naţională a proiectelor de educaţie extraşcolară doar în urma unei etape de calificare, la nivel judeţean/la nivel de sector /la nivelul municipiului Bucureşti sau a unui proces de selecţie;
    c) modalitatea de calificare/selecţie la etapa naţională a unui proiect este menţionată în regulamentul de organizare al proiectului;
    d) calificarea pentru etapa naţională se realizează, în general, la nivelul fiecărui judeţ/ al municipiului Bucureşti; în cazuri justificate, menţionate în regulamentul de organizare a proiectului, calificarea pentru etapa naţională se poate realiza în urma unui proces de selecţie la nivel naţional;
    e) pentru participarea la etapa naţională, concurenţii prezintă unul dintre documentele de mai jos:
    i. diplomă care atestă clasarea lor pe locul I la etapa de calificare; în situaţii speciale, menţionate în regulamentul de organizare a proiectului, pot participa la etapa naţională şi elevii/formaţiile clasate pe al II-lea loc şi pe al III-lea loc la etapa de calificare;
    ii. adeverinţă de la inspectoratul şcolar, dacă a existat un singur concurent înscris pentru a participa la proiectul respectiv, caz în care în judeţ/municipiul Bucureşti nu s-a organizat etapa judeţeană/a municipiului Bucureşti, din lipsă de mai mulţi concurenţi;
    iii. diplomă care să ateste clasarea concurentului pe locul I în cadrul unui proiect din CPEEJ, dacă inspectoratul şcolar a comunicat public faptul că aceasta este considerată criteriu de calificare pentru unul sau mai multe proiecte din CPEEN;
    iv. procesul-verbal încheiat în urma etapei de calificare/a procesului de selecţie;
    v. tabelul cu participanţii calificaţi la etapa naţională, semnat de către inspectorul şcolar general.


    (2) Toate informaţiile legate de condiţiile de participare sunt făcute publice în maximum o săptămână de la publicarea CPEEN şi a CPEEI pe site-ul MEC, prin publicarea regulamentului de organizare a proiectului pe site-ul unităţii de învăţământ/CJRAE/CMBRAE/CCD/unităţii de educaţie extraşcolară/ISJ/ISMB.
    (3) În cazul proiectelor cu participare internaţională, reprezentanţii din alte ţări decât România sunt incluşi pe bază de invitaţie din partea organizatorilor.
    (4) Organizatorii asigură transparenţa întregului proces de înscriere şi selecţie.
    (5) Participanţii acceptaţi în proiect au obligaţia de a respecta întocmai condiţiile de desfăşurare incluse în regulamentul de organizare impus de către organizatori, în caz contrar fiind descalificaţi.

    ART. 20
    (1) În cadrul proiectelor de educaţie extraşcolară organizate sub formă de concurs premiile se acordă astfel:
    a) la proiectele la care participă între 6 şi 20 de concurenţi pe fiecare grupă de vârstă/secţiune/ categorie de concurs, se vor acorda maximum câte un premiu I, un premiu II, un premiu III şi câte două menţiuni pentru fiecare grupă de vârstă/secţiune/categorie de concurs.
    b) la proiectele la care participă peste 20 de concurenţi pe fiecare grupă de vârstă/secţiune/ categorie de concurs, se vor acorda premii pentru fiecare grupă de vârstă/categorie/secţiune de concurs, în limita a 15% din numărul total de concurenţi, respectiv menţiuni în limita a 10% din numărul total de concurenţi.

    (2) Modul de jurizare şi modul în care se acordă premiile vor fi precizate în regulamentul de organizare al proiectului.
    (3) Regulamentul de organizare al fiecărui proiect cuprinde criterii de departajare clare, nediscriminatorii şi suficiente, astfel încât atribuirea premiilor şi a menţiunilor să respecte prevederile alin. (1).
    (4) Acordarea de premii, respectiv de menţiuni, nu este obligatorie, aceasta depinzând de calitatea produselor/prestaţiilor din concurs/festival-concurs.
    (5) În cazul concursurilor cu mai multe probe se constituie un clasament final, prin însumarea punctajelor tuturor probelor, iar premiile se acordă doar în baza clasamentului final.
    (6) Instituţia organizatoare, respectiv partenerii sau sponsorii, pot acorda şi premii speciale; numărul premiilor speciale nu este limitat.
    (7) În cadrul fiecărui proiect pot fi acordate diplome de participare şi diplome pentru premii şi menţiuni, cu număr de înregistrare al instituţiei iniţiatoare sau al inspectoratului şcolar.
    (8) Instituţia organizatoare poate elibera adeverinţe pentru profesorii implicaţi în organizare.
    (9) Pe diplomele pentru premii, respectiv pentru menţiuni, acordate câştigătorilor, se precizează şi numele şi prenumele profesorului coordonator.
    (10) Reprezentanţii MEC semnează diplome-tip doar pentru premiile acordate în cadrul proiectelor din Calendarul proiectelor de educaţie extraşcolară naţionale cu finanţare din partea Ministerului Educaţiei şi Cercetării.
    (11) Pentru toate celelalte proiecte, cuprinse în calendarele MEC, diplomele de participare sunt semnate de organizatori, iar cele acordate pentru premii sunt semnate de către organizator, inspectorul pentru educaţie extraşcolară şi inspectorul şcolar general din judeţul organizator, precum şi de către parteneri, dacă este cazul.
    (12) Diplomele sunt înaintate de către organizator către inspectoratul şcolar cu tabel justificativ.
    (13) Pe orice document care atestă participarea sau obţinerea premiilor, respectiv a menţiunilor, la un proiect de educaţie extraşcolară, se precizează nivelul proiectului, respectiv naţional/interjudeţean/judeţean, şi poziţia din calendar.

    CAP. III
    Atribuţiile inspectorilor pentru educaţie extraşcolară din inspectoratele şcolare
    ART. 21
        Formularul de aplicaţie pentru CPEEN, Fişa de evaluare, calendarele proiectelor de educaţie extraşcolară (judeţene, interjudeţene, naţionale, naţionale cu participare internaţională), alte precizări referitoare la CPEEN/CPEEI se publică pe site-ul fiecărui inspectorat şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti, în zona dedicată activităţilor educative.

    ART. 22
        Proiectele din CPEEN/CPEEI/CPEEJ se desfăşoară sub coordonarea inspectoratului şcolar, având implicit avizul ISJ/ISMB.

    ART. 23
        Inspectorul pentru educaţie extraşcolară sprijină cadrele didactice care doresc să implementeze proiecte de educaţie extraşcolară şi oferă, împreună cu profesorii metodişti şi/sau membrii Consiliului consultativ de la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti, consiliere instituţiilor şi cadrelor didactice care doresc să depună proiecte pentru înscrierea în CPEEN, CPEEI, respectiv CPEEJ.

    ART. 24
        Inspectorii pentru educaţie extraşcolară resping proiectele care nu îndeplinesc criteriile de eligibilitate şi încarcă doar proiectele eligibile pentru CPEEN în folderul dedicat, conform informaţiilor transmise anual de către MEC.

    ART. 25
        La nivelul judeţului/al municipiului Bucureşti se alcătuieşte CPEEJ, care cuprinde şi etapele de calificare ale concursurilor naţionale organizate de către MEC sau de către MEC şi parteneri.

    ART. 26
    (1) Inspectorii pentru educaţie extraşcolară monitorizează, direct sau prin delegarea profesorilor metodişti/a unor cadre didactice de specialitate, desfăşurarea proiectelor din CPEEN şi CPEEI, în conformitate cu propunerea de proiect din formularul de aplicaţie. În urma activităţii de monitorizare, inspectorii pentru educaţie extraşcolară/profesorii metodişti redactează un raport asupra modului de desfăşurare a proiectului, conţinând şi măsurile propuse organizatorilor pentru îmbunătăţirea activităţilor, după caz, conform Anexei nr. 2 la prezentul regulament.
    (2) În condiţiile în care există o diferenţă netă nejustificată între modul în care a fost scris proiectul şi modul în care s-a derulat acesta, organizatorul îşi pierde dreptul de a depune proiectul, respectiv pentru înscrierea în CPEEN pentru următorul an calendaristic.

    ART. 27
        Pentru fiecare proiect cuprins în CPEEN, CPEEI, respectiv CPEEJ, va fi nominalizată o Comisie de organizare şi evaluare a activităţii. Componenţa comisiei va fi aprobată după cum urmează:
    a) de secretarul de stat pentru învăţământ preuniversitar din cadrul Ministerul Educaţiei şi Cercetării pentru proiectele din CPEEN, organizate de către MEC, respectiv de către MEC şi parteneri.
    b) de inspectorul şcolar general din judeţul/municipiul Bucureşti în care se organizează, pentru celelalte proiecte din CPEEN.
    c) de directorul unităţii de învăţământ organizatoare, pentru proiectele din CPEEJ şi CPEET.


    ART. 28
        Pentru fiecare proiect cuprins în CPEEN, organizatorul întocmeşte un raport de maximum două pagini, avizat de inspectorul pentru educaţie extraşcolară. Raportul va fi ataşat la dosarul ediţiei viitoare, dacă organizatorul doreşte să depună proiectul pentru a face parte din CPEEN şi în următorul an calendaristic.

    ART. 29
        Inspectoratul şcolar particularizează CPEEN, prin stabilirea în cadrul Consiliului Consultativ, a termenelor, a locurilor de desfăşurare şi a responsabililor pentru etapele de calificare, precum şi pentru etapa naţională. Calendarul particularizat este transmis de către TSJ/TSMB unităţilor de învăţământ din judeţ/municipiul Bucureşti.

    ART. 30
    (1) Inspectorii pentru educaţie extraşcolară organizează etapa de calificare la etapa naţională pentru concursurile din CPEEN, organizate de MEC sau de MEC şi parteneri.
    (2) Fiecare unitate de învăţământ are propriul calendar al proiectelor de educaţie extraşcolară, numit CPEE, care face parte din Planul managerial al activităţii educative anuale, fiind elaborat în funcţie de obiectivele, planul de dezvoltare instituţională şi planurile operaţionale propuse de unitate.

    ART. 31
    (1) Organizarea etapei de calificare la etapa naţională este responsabilitatea inspectoratelor şcolare, cu sprijinul unităţilor din judeţ/municipiul Bucureşti.
    (2) Fiecare inspectorat şcolar pune la dispoziţia cadrelor didactice, până cel târziu la o săptămână de la data publicării CPEEN, o platformă de înscriere a participanţilor în cadrul proiectelor de educaţie extraşcolară. Această platformă, care poate fi realizată şi cu ajutorul instrumentelor Google, va conţine:
    a) lista tuturor proiectelor din CPEEN, organizată pe domenii/subdomenii;
    b) data limită de înscriere pentru fiecare proiect;
    c) numele şi prenumele şi datele de contact ale cadrelor didactice responsabile cu organizarea etapei judeţene/a municipiului Bucureşti pentru fiecare domeniu/subdomeniu.

    (3) Linkul către platforma de la alin. (2) este transmis prin adresă scrisă către CJRAE)/CMBRAE, CCD, unităţile de educaţie extraşcolară, unităţile de învăţământ preuniversitar şi este publicat pe site-ul inspectoratului şcolar.
    (4) Inspectorii pentru educaţie extraşcolară nominalizează cel puţin un responsabil/domeniu şi subdomeniu pentru organizarea etapelor de calificare la etapa naţională pentru proiectele din CPEEN; acesta va avea sarcina de a centraliza înscrierile pentru fiecare proiect din domeniul respectiv, de a stabili ziua şi locul de desfăşurare a etapei de calificare şi de a asigura resursele necesare pentru buna desfăşurare a acesteia; în cazul în care există puţini participanţi sau există similitudini mari între competiţii, pot fi organizate etape de calificare pentru mai multe concursuri în acelaşi loc, în aceeaşi dată, cu aceleaşi resurse umane.
    (5) Inspectorii pentru educaţie extraşcolară pot stabili proiecte din CPEEJ ca etape de calificare pentru anumite proiecte din CPEEN, cu această precizare în denumirea proiectului.

    ANEXA 1

        la Regulamentul specific
        Structura regulamentului de organizare a proiectului de educaţie extraşcolară
    1. Titlul
    2. Context/argument
    3. Obiectivele proiectului (sau scopul)
    4. Condiţii de participare, grup-ţintă
    5. Probe de concurs
    6. Calendarul şi modul de desfăşurare
    7. Conducerea concursului/festivalului, evaluarea
    8. Mediatizarea proiectului
    9. Certificare
    10. Precizări finale (opţional, doar dacă este necesar)


    ANEXA 2

        la Regulamentul specific
        Fisă de monitorizare a proiectelor de educaţie extraşcolară
    1. Titlul proiectului
    2. Calendarul
    3. Coordonator(i)
    4. Activităţi: (se vor enumera toate activităţile proiectului)
    5. Descrierea pe scurt a activităţii principale/finale
    6. Data/Perioada de desfăşurare
    7. Locul desfăşurării
    8. Forma de organizare a concursului/proiectului: fizică/online/mixtă
    9. Număr participanţi
    10. Elevi
    11. Cadre didactice
    12. Alţi participanţi (colaboratori, autorităţi locale etc.)
    13. Unităţi participante
    14. Judeţe participante
    15. Parteneri
    16. Modalităţi de evaluare şi număr de premii I, II, III, menţiuni, acordate pe secţiuni
    17. Modalităţi de diseminare şi promovare
    18. Puncte tari
    19. Puncte slabe
    20. Concluzii/Recomandări
    21. Se recomandă/Nu se recomandă continuarea proiectului
    22. Se propune/Nu se propune pentru calendarul
        Coordonator(i):
        Numele şi prenumele persoanei care a efectuat monitorizarea:

┌────────────┬─────────────────────────┐
│Data: │Semnătura: │
└────────────┴─────────────────────────┘


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016