Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT PROVIZORIU din 9 iunie 1990  privind activitatea Senatului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT PROVIZORIU din 9 iunie 1990 privind activitatea Senatului

EMITENT: SENATUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 85-86 din 20 iunie 1990

ART. 1
Pana la alegerea biroului permanent, lucrarile Senatului sunt conduse, potrivit <>Decretului-lege nr. 92/1990 pentru alegerea parlamentului si a Presedintelui Romaniei, de cel mai in varsta senator, asistat de 4 secretari, stabiliti din randul celor mai tineri senatori.
Imposibilitatea exercitarii atributiilor de catre presedintele de varsta sau de catre unu ori mai multi secretari prevazuti la alin. 1 atrage, de drept, inlocuirea acestora cu senatorul cel mai in varsta sau, dupa caz, cu cei mai tineri senatori din randul celor prezenti.
ART. 2
In vederea formarii organelor de lucru si desfasurarii activitatii Senatului, senatorii se constituie in grupuri parlamentare alcatuite din cel putin 10 senatori.
Senatorii partidelor sau formatiunilor politice care nu intrunesc numarul necesar pentru a constitui un grup parlamentar se pot reuni pentru a constitui un asemenea grup, sau se pot afilia la alte grupari parlamentare constituite potrivit alin. 1.
Grupurile parlamentare astfel constituite isi aleg un presedinte si, dupa caz, unu sau mai multi vicepresedinti.
Presedintele grupului comunica Senatului numarul senatorilor si componenta nominala a grupului parlamentar pe care il conduce.
Succesiunea comunicarilor se stabileste de catre presedintele de varsta al Senatului, in ordinea marimii grupurilor parlamentare.
ART. 3
Pentru validarea mandatelor, Senatul alege, in prima sa sedinta, o comisie compusa din 12 senatori care sa reflecte configuratia politica a Senatului, asa cum aceasta rezulta din constituirea grupurilor parlamentare.
Comisia de validare functioneaza pana la intrarea in vigoare a regulamentului Senatului.
ART. 4
Numarul senatorilor ce vor fi desemnati in comisia de validare de catre fiecare grup parlamentar este in functie de proportia membrilor fiecarui grup in totalul senatorilor.
Propunerile pentru stabilirea numarului de senatori ce revine fiecarui grup parlamentar se fac de catre presedintii acestor grupuri si se transmit secretarilor.
Presedintele de varsta prezinta Senatului aceste propuneri in ordinea marimii grupurilor parlamentare, iar Senatul hotaraste asupra lor cu votul a cel putin jumatate plus unu din numarul membrilor sai.
Componenta comisiei este aprobata de Senat cu votul a cel putin jumatate plus unu din membrii sai.
ART. 5
Comisia de validare isi alege un presedinte si doi vicepresedinti, care alcatuiesc biroul comisiei, si se organizeaza in 3 grupe de lucru, alcatuite din cate 3 membri. Alegerea se face prin vot deschis.
ART. 6
Biroul comisiei repartizeaza grupelor de lucru dosarele primite de la Biroul Electoral Central pentru alegerea senatorilor, cu exceptia celor privind membrii grupelor de lucru.
Verificarea legalitatii alegerii senatorilor care compun grupele de lucru se face de catre biroul comisiei de validare.
Biroul comisiei de validare si grupele de lucru sunt obligate sa prezinte comisiei propunerile privind validarea sau invalidarea mandatelor de senatori, in scris, in termen de cel mult 3 zile de la constituirea comisiei.
Aceste propuneri se adopta cu votul majoritatii membrilor.
Dupa expirarea termenului de 3 zile, discutarea dosarelor nesolutionate se face in plenul comisiei.
ART. 7
Comisia de validare poate propune invalidarea alegerii unui senator numai in cazul in care constata ca alegerea senatorului s-a facut prin frauda electorala.
ART. 8
Comisia,in cel mult 4 zile de la constituire, intocmeste un raport in care vor fi precizati senatorii pentru care se propune validarea sau invalidarea mandatelor, cu motivarea pe scurt a propunerilor de invalidare.
ART. 9
Raportul este aprobat de comisie cu votul a jumatate plus unu din membrii acesteia; in caz de paritate, votul presedintelui este hotarator.
ART. 10
Raportul comisiei de validare se prezinta Senatului de catre presedintele comisiei a doua zi dupa aprobarea acestuia.
Senatul se convoaca, de drept, in a 5-a zi de la constituirea comisiei de validare, pentru dezbaterea raportului acesteia.
ART. 11
In cazul senatorilor pentru care nu exista motive de invalidare potrivit art. 7, se intocmeste o lista cu numele si prenumele acestora, asupra careia Senatul se pronunta printr-un singur vot. In cazul senatorilor la care a fost propusa invalidarea mandatului, Senatul dezbate si se pronunta prin vot pentru fiecare caz in parte.
Validarea sau invalidarea mandatelor de senatori se face cu votul a cel putin jumatate plus unu din numarul membrilor Senatului.
ART. 12
Senatul este legal constituit dupa validarea a doua treimi din mandatele de senator.
ART. 13
Dupa constituirea legala a Senatului se alege presedintele Senatului si biroul permanent al acestuia.
Presedintele Senatului este si presedintele biroului permanent, din care mai fac parte 3 vicepresedinti, 4 secretari si 3 chestori.
ART. 14
Presedintele Senatului este ales, prin vot secret, cu buletine de vot pe care sunt inscrise numele si prenumele tuturor candidatilor propusi de grupurile parlamentare. Fiecare grup parlamentar poate face o singura propunere.
Este declarat ales presedinte al Senatului candidatul care a intrunit, la primul tur de scrutin, votul a cel putin jumatate plus unu din voturile tuturor senatorilor.
Daca nici un candidat nu a intrunit numarul de voturi necesar, se organizeaza un al doilea tur de scrutin in cadrul caruia va fi declarat presedinte al Senatului candidatul care a obtinut cel mai mare numar de voturi din totalul voturilor exprimate.
In caz de egalitate de voturi se organizeaza un nou tur de scrutin la care vor participa candidatii aflati in balotaj.
ART. 15
O data cu alegerea presedintelui Senatului activitatea presedintelui de varsta inceteaza.
ART. 16
Alegerea vicepresedintilor, secretarilor si chestorilor care compun biroul permanent se face la propunerea grupurilor parlamentare.
ART. 17
O data cu alegerea biroului permanent activitatea secretarilor desemnati in conditiile art. 1 alin. 1 inceteaza.
ART. 18
Dupa alegerea biroului permanent, presedintele Senatului, de comun acord cu presedintele Adunarii Deputatilor, convoaca sedinta comuna a Senatului si a Adunarii Deputatilor pentru prezentarea hotararii Curtii Supreme de Justitie privitoare la validarea alegerii Presedintelui Romaniei.
ART. 19
Lucrarile sedintei comune se desfasoara in prezenta candidatului a carui alegere a fost validata de Curtea Suprema de Justitie si sunt conduse de presedintii celor doua camere.
ART. 20
Presedintele Curtii Supreme de Justitie prezinta in sedinta comuna a Senatului si a Adunarii Deputatilor hotararea Curtii Supreme de Justitie cu privire la validarea alegerii Presedintelui Romaniei.
Dupa prezentarea hotararii Curtii Supreme de Justitie, presedintele Senatului declara ca cel ales este Presedintele Romaniei.
ART. 21
Compunerea organismelor de lucru si modul de functionare a Senatului se stabilesc in functie de configuratia politica a Senatului, asa cum rezulta ea din constituirea grupurilor parlamentare sau prin negocieri intre reprezentantii acestora.
In cazul in care nu se ajunge la un acord, problema se va supune votului Senatului.
ART. 22
Hotararile prevazute de regulamentul provizoriu se adopta prin vot deschis, in afara de cazurile in care se prevede altfel.
ART. 23
Prezentul regulament provizoriu se adopta cu votul a cel putin jumatate plus unu din numarul senatorilor, prin vot deschis.


------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016