Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT nr. 966 din 27 iunie 2018  de organizare şi funcţionare al Comisiei de disciplină pentru înalţii funcţionari publici    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT nr. 966 din 27 iunie 2018 de organizare şi funcţionare al Comisiei de disciplină pentru înalţii funcţionari publici

EMITENT: Comisia de Disciplină pentru Înalţii Funcţionari Publici
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 656 din 27 iulie 2018
    În temeiul art. 26 din Hotărârea Guvernului nr. 1.344/2007 privind normele de organizare şi funcţionare a comisiilor de disciplină, cu modificările şi completările ulterioare,
    Comisia de disciplină pentru înalţii funcţionari publici emite prezentul regulament.
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Prezentul regulament reglementează normele de organizare şi funcţionare a Comisiei de disciplină pentru înalţii funcţionari publici.

    ART. 2
    Comisia de disciplină pentru înalţii funcţionari publici este constituită la nivel naţional pentru analizarea şi propunerea modului de soluţionare a sesizărilor cu privire la faptele înalţilor funcţionari publici ca abateri disciplinare şi pentru a propune modul de soluţionare, prin individualizarea sancţiunii disciplinare aplicabile sau clasarea sesizării, după caz.

    CAP. II
    Norme privind organizarea şi funcţionarea Comisiei de disciplină pentru înalţii funcţionari publici
    SECŢIUNEA 1
    Atribuţiile membrilor şi ale secretariatului tehnic al Comisiei de disciplină pentru înalţii funcţionari publici
    ART. 3
    Comisia de disciplină pentru înalţii funcţionari publici, denumită în continuare Comisia, îndeplineşte atribuţiile administrative şi funcţionale prevăzute la art. 22 şi 23 din Hotărârea Guvernului nr. 1.344/2007 privind normele de organizare şi funcţionare a comisiilor de disciplină, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 4
    Comisia de disciplină pentru înalţii funcţionari publici elaborează formatul standard al adreselor Comisiei către instituţiile publice şi/sau private şi către reprezentanţii acestora, precum şi către persoane fizice sau juridice cu care Comisia schimbă corespondenţă, valabilă în Anul Centenarului, prevăzut în anexa la prezentul regulament.

    ART. 5
    (1) Activitatea Comisiei este condusă de preşedintele acesteia.
    (2) Preşedintele Comisiei este desemnat dintre membrii acesteia, prin vot secret, pe baza a cel puţin două propuneri formulate de către membrii Comisiei.

    ART. 6
    (1) Preşedintele Comisiei are următoarele atribuţii principale:
    a) primeşte sesizările şi toate documentele care îi sunt adresate, după ce au fost înregistrate de secretarul Comisiei;
    b) stabileşte locul, data şi ora şedinţelor Comisiei;
    c) înainte de începerea fiecărei întruniri reaminteşte celor prezenţi prevederile referitoare la conflictul de interese aplicabil membrilor Comisiei şi secretarului acesteia;
    d) deschide, conduce şi închide şedinţele Comisiei;
    e) coordonează activitatea Comisiei şi a secretarului acesteia;
    f) semnează, alături de ceilalţi membri ai Comisiei şi de secretarul acesteia, documentele rezultate din activitatea sa;
    g) întocmeşte recomandări cu caracter general la finalizarea procedurilor de cercetare administrativă;
    h) întocmeşte rapoarte de activitate semestriale cu privire la activitatea Comisiei, pe care le înaintează prim-ministrului.

    (2) În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele Comisiei are dreptul la un singur vot în procesul de luare a deciziilor în cadrul acesteia.

    ART. 7
    În exercitarea atribuţiei prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. d), preşedintele:
    a) face prezenţa membrilor Comisiei şi apelul părţilor citate, dacă este cazul, la începutul fiecărei şedinţe. Prezenţa se consemnează în procesul-verbal de şedinţă;
    b) conduce dezbaterile, dă cuvântul părţilor, precum şi celorlalţi membri ai Comisiei;
    c) asigură disciplina şedinţei.


    ART. 8
    (1) Preşedintele Comisiei organizează evidenţa şi circuitul documentelor gestionate de aceasta.
    (2) Documentele primite, întocmite pentru uz intern, precum şi cele expediate de Comisie se înregistrează într-un registru de evidenţă a documentelor.
    (3) Documentele deţinute, create sau primite de Comisie se păstrează în dosare organizate pentru fiecare cauză primită pentru soluţionare, precum şi pentru fiecare problematică stabilită de către aceasta.

    ART. 9
    (1) Persoanele care asigură secretariatul tehnic al Comisiei au următoarele atribuţii:
    a) primesc şi înregistrează documentele adresate Comisiei în registrul de evidenţă a documentelor;
    b) convoacă membrii Comisiei, precum şi orice altă persoană, la solicitarea preşedintelui acesteia;
    c) redactează şi semnează toate documentele emise de Comisie, alături de membrii acesteia, şi ţin evidenţa acestor documente;
    d) primesc şi transmit corespondenţa Comisiei;
    e) păstrează arhiva Comisiei;
    f) efectuează alte lucrări necesare desfăşurării activităţii Comisiei, din dispoziţia preşedintelui acesteia.

    (2) Registrul de evidenţă a documentelor prevăzut la art. 8 alin. (2) va fi conceput şi completat astfel încât să reflecte, pentru fiecare document înregistrat, numărul curent şi data intrării-ieşirii la/de la Comisie, expeditorul sau destinatarul, numărul de înregistrare acordat de expeditor, după caz, conţinutul pe scurt, precum şi alte elemente considerate necesare.
    (3) Secretarul Comisiei nu are drept de vot.

    ART. 10
    (1) Lucrările fiecărei şedinţe a Comisiei se consemnează într-un proces-verbal distinct şi pot fi înregistrate şi pe suport audiovideo, la solicitarea oricărei persoane participante la şedinţă, cu acordul celorlalte persoane prezente, consemnat în scris.
    (2) Procesul-verbal de şedinţă se redactează în timpul şedinţei şi se semnează la final de toţi membrii prezenţi şi de secretar.
    (3) Audierea se consemnează într-un proces-verbal distinct, care conţine întrebările formulate de membrii Comisiei sau de persoanele desemnate să efectueze cercetarea administrativă în condiţiile prevăzute la art. 31 din Hotărârea Guvernului nr. 1.344/2007 privind normele de organizare şi funcţionare a comisiilor de disciplină, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi răspunsurile persoanei audiate.
    (4) Procesele-verbale de audiere se semnează pe fiecare pagină de toate persoanele prezente la audieri.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Drepturile şi obligaţiile membrilor şi ale secretariatului tehnic al Comisiei
    ART. 11
    În desfăşurarea activităţii şi îndeplinirea atribuţiilor, membrii Comisiei de disciplină, precum şi persoanele din cadrul secretariatului tehnic au dreptul de acces la informaţiile şi datele necesare soluţionării sesizărilor adresate Comisiei.

    ART. 12
    (1) Membrii Comisiei, persoanele din cadrul secretariatului tehnic, precum şi celelalte persoane care efectuează procedura de cercetare administrativă sunt remunerate pentru activitatea lor, în condiţiile prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 1.344/2007 privind normele de organizare şi funcţionare a comisiilor de disciplină, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Sediul şi logistica necesare pentru desfăşurarea activităţii Comisiei şi a secretariatului tehnic al acesteia sunt asigurate de către Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici.
    (3) Cheltuielile legate de citarea părţilor prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, precum şi alte cheltuieli care au legătură cu îndeplinirea atribuţiilor secretariatului tehnic al Comisiei, în vederea desfăşurării activităţii acesteia, se suportă din bugetul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.

    ART. 13
    În desfăşurarea activităţii şi îndeplinirea atribuţiilor, membrii Comisiei şi persoanele din cadrul secretariatului tehnic au următoarele obligaţii:
    a) de a efectua cercetarea administrativă numai în baza unei sesizări formulate în scris, în limitele şi raportat la obiectul acesteia;
    b) de a respecta principiile independenţei, stabilităţii în cadrul Comisiei, integrităţii, obiectivităţii şi imparţialităţii în analizarea faptelor şi luarea deciziilor;
    c) de a respecta şi aplica legislaţia în vigoare, principiile prevăzute la art. 19 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 1.344/2007 privind normele de organizare şi funcţionare a comisiilor de disciplină, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi procedura disciplinară prevăzută în capitolul III din hotărârea Guvernului sus-menţionată;
    d) de a respecta regimul incompatibilităţilor şi al conflictului de interese şi de a aplica prevederile legale privind modalităţile de evitare a conflictului de interese;
    e) de a depune la prima şedinţă a Comisiei pentru analizarea oricărei sesizări adresate acesteia o declaraţie pe propria răspundere că nu se află în niciunul dintre cazurile de conflict de interese prevăzute la art. 14 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 1.344/2007 privind normele de organizare şi funcţionare a comisiilor de disciplină, cu modificările şi completările ulterioare;
    f) de a actualiza declaraţia pe propria răspundere prevăzută la lit. e) potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.344/2007 privind normele de organizare şi funcţionare a comisiilor de disciplină, cu modificările şi completările ulterioare;
    g) de a participa la şedinţele de lucru ale Comisiei;
    h) de a respecta confidenţialitatea deliberărilor şi a datelor cu caracter personal, în condiţiile legii;
    i) de a nu îşi exprima public opiniile cu privire la procedurile aflate în derulare;
    j) de a evita, pe durata procedurii de cercetare administrativă, orice contact privat cu persoana care a formulat sesizarea şi funcţionarul public a cărui faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară;
    k) de a aduce la cunoştinţa preşedintelui Comisiei de disciplină orice ingerinţă în activitatea lor din partea unor persoane fizice sau juridice ori a unui grup de interese care ar putea să le afecteze independenţa sau imparţialitatea ori ar putea crea suspiciuni cu privire la acestea.


    ART. 14
    (1) Prezenţa membrilor Comisiei la locul, data şi ora stabilite pentru fiecare şedinţă de lucru a acesteia este obligatorie.
    (2) Fiecărui membru titular al Comisiei îi corespunde un membru supleant, în ordinea desemnării acestora prin decizia prim-ministrului privind numirea Comisiei de disciplină pentru înalţii funcţionari publici. Membrul supleant îşi desfăşoară activitatea în absenţa membrului titular corespunzător din Comisia de disciplină, în condiţiile art. 4 alin. (2) şi art. 20 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1.344/2007 privind normele de organizare şi funcţionare a comisiilor de disciplină, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Membrii Comisiei au obligaţia informării preşedintelui acesteia cu privire la absenţa din motive obiective de la şedinţele de lucru. Informarea se depune în scris cu cel puţin două zile înaintea şedinţei la secretariatul tehnic al Comisiei.
    (4) În cazul în care membrul Comisiei care absentează din motive obiective nu depune informarea în termenul prevăzut la alin. (3), şedinţa Comisiei se amână pentru o altă dată şi oră care vor fi stabilite şi comunicate conform prevederilor legale în vigoare şi ale prezentului regulament.

    ART. 15
    (1) Membrii Comisiei au obligaţia de a-şi exprima opinia prin vot în cadrul activităţilor Comisiei, atunci când deciziile se iau prin vot.
    (2) Membrii Comisiei au obligaţia de a participa la procesul decizional.
    (3) Opiniile separate exprimate de membrii Comisiei sunt redactate şi semnate de către aceştia, cu prezentarea considerentelor pe care acestea se sprijină.

    ART. 16
    În cadrul şedinţelor Comisiei, persoanele participante au obligaţia de:
    a) a respecta disciplina şedinţelor şi de a lua cuvântul numai în ordinea stabilită de preşedintele Comisiei;
    b) a evita folosirea unor expresii jignitoare şi calomnioase, precum şi dezvăluirea unor aspecte ale vieţii private.


    CAP. III
    Dispoziţii finale
    ART. 17
    Prezentul regulament se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Comisiei de disciplină pentru înalţii funcţionari publici,
                    Georgeta Gavrilă

    Bucureşti, 27 iunie 2018.
    Nr. 966.
    ANEXA 1

    la regulament
 (a se vedea imaginea asociată)

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016