Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT nr. 9 din 8 decembrie 2016  privind regimul şi principiile aferente remunerării personalului Autorităţii de Supraveghere Financiară    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT nr. 9 din 8 decembrie 2016 privind regimul şi principiile aferente remunerării personalului Autorităţii de Supraveghere Financiară

EMITENT: AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.001 din 13 decembrie 2016

    În temeiul prevederilor art. 14 şi ale art. 15 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,
    potrivit deliberărilor Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară din şedinţa din data de 7 noiembrie 2016,

    Autoritatea de Supraveghere Financiară emite prezentul regulament.

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    SECŢIUNEA 1
    Obiectul de reglementare

    ART. 1
    Reperele esenţiale ale misiunii Autorităţii de Supraveghere Financiară constau în asigurarea integrităţii, transparenţei şi a funcţionării corecte a pieţelor financiare nebancare, precum şi în protejarea intereselor şi drepturilor consumatorilor produselor şi serviciilor financiare specifice acestor pieţe.
    ART. 2
    Sistemul de remunerare din cadrul Autorităţii de Supraveghere Financiară, denumită în continuare A.S.F., este conceput să contribuie la realizarea misiunii A.S.F. prin atragerea şi fidelizarea în autoritate a resurselor umane cu un nivel înalt de profesionalism, performanţă şi integritate, care să asigure atingerea obiectivelor A.S.F. şi evitarea oricărui conflict de interese.
    ART. 3
    Sistemul de remunerare este armonizat cu nivelul practicat pe piaţa financiară din România, fiind creat să corespundă cerinţelor de competitivitate la nivelul acestei pieţe, precum şi misiunii, strategiei şi obiectivelor A.S.F.
    ART. 4
    Prezentul regulament stabileşte regimul şi principiile privind remunerarea personalului A.S.F., precum şi condiţiile aplicabile în cazul delegărilor, detaşărilor şi misiunilor cu caracter temporar.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Domeniul de aplicare

    ART. 5
    Prezentul regulament se aplică personalului A.S.F. în exercitarea mandatului şi/sau atribuţiilor de serviciu.
    ART. 6
    Prezentul regulament se aplică şi persoanelor care îşi desfăşoară activitatea în cadrul A.S.F. ca detaşate sau delegate, pe perioada detaşării sau delegării.

    CAP. II
    Definiţii

    ART. 7
    În sensul prezentului regulament, termenii şi expresiile de mai jos au următorul înţeles:
    a) CIM - contract individual de muncă;
    b) CCM - contractul colectiv de muncă;
    c) salariat - persoană fizică încadrată cu CIM în temeiul căruia se obligă să presteze muncă pentru A.S.F. în schimbul unui salariu;
    d) personal A.S.F. - membrii Consiliului A.S.F. şi salariaţii A.S.F.;
    e) structură organizatorică - serviciu/direcţie/sector din cadrul A.S.F.;
    f) şef direct - şeful nemijlocit;
    g) şef ierarhic - şef corespunzător nivelurilor ierarhice superioare şefului direct;
    h) conducere executivă a A.S.F. - preşedinte/prim-vicepreşedinte/vicepreşedinţii coordonatori ai sectorului instrumente şi investiţii financiare, sectorului asigurări şi reasigurări şi sectorului sistem pensii private. Membrii executivi ai Consiliului A.S.F. formează Comitetul executiv;
    i) Consiliul A.S.F. - conducerea A.S.F. formată din preşedinte, prim-vicepreşedinte, vicepreşedinţii coordonatori pentru sectorul instrumente şi investiţii financiare, pentru sectorul asigurări şi reasigurări şi pentru sectorul sistem pensii private şi din membrii neexecutivi;
    j) salariu/indemnizaţie lunară - contraprestaţia muncii depuse de personalul A.S.F. în baza CIM sau a hotărârilor Parlamentului României privind numirea membrilor Consiliului A.S.F.;
    k) minim - nivelul salarial minim corespunzător postului;
    l) midpoint - nivelul salarial mediu corespunzător postului;
    m) maxim - nivelul salarial maxim corespunzător postului;
    n) grilă de salarizare - ansamblul de elemente prin care se stabileşte, sub forma unor intervale numite benzi, marjele de variaţie a salariului corespunzător funcţiilor de conducere, respectiv de execuţie;
    o) bandă de salarizare - subdiviziune a grilei de salarizare care delimitează intervalul de variaţie a salariului pentru o anumită categorie de posturi sau de funcţii;
    p) matricea posturilor - totalitatea categoriilor de posturi (de conducere, respectiv de execuţie) grupate ca urmare a procesului de evaluare a posturilor şi a ierarhizării lor.

    CAP. III
    Sistemul de salarizare

    SECŢIUNEA 1
    Principii generale

    ART. 8
    Sistemul propriu de salarizare din cadrul A.S.F., conceput conform prevederilor legale privind organizarea şi funcţionarea A.S.F., ia în considerare nivelul remuneraţiei corespunzătoare poziţiilor şi funcţiilor din piaţa financiară, pe baza studiilor salariale realizate de o firmă de specialitate.
    ART. 9
    Sistemul de salarizare din cadrul A.S.F. are în vedere respectarea următoarelor principii:
    a) principiul unităţii - crearea unui sistem unitar de salarizare, aplicabil întregului personal;
    b) principiul diferenţierii salariului - în funcţie de atribuţiile şi responsabilităţile postului;
    c) principiul stimulării performanţei - diferenţierea remuneraţiei în funcţie de performanţa profesională individuală care, în A.S.F., se evaluează în baza reglementărilor interne privind evaluarea performanţei profesionale, prevăzute în Regulamentul intern al A.S.F.;
    d) principiul negocierii salariului;
    e) principiul sustenabilităţii financiare;
    f) principiul confidenţialităţii salariului - salariul este confidenţial, aspect stipulat în CCM şi CIM, atât A.S.F., cât şi salariatul având obligaţia de a lua măsurile necesare pentru asigurarea confidenţialităţii;
    g) principiul echităţii salariale.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Obiective

    ART. 10
    Sistemul de salarizare a personalului A.S.F. are ca obiective asigurarea echităţii interne şi externe în raport cu dinamica pieţelor reglementate şi supravegheate de A.S.F.
    ART. 11
    Asigurarea echităţii interne, atât în interiorul fiecărei structuri organizatorice, cât şi transversal, între structuri, se realizează prin stabilirea aceloraşi benzi salariale pentru salariaţii ce ocupă posturi care aparţin aceleiaşi categorii.
    ART. 12
    Echitatea externă, în raport cu dinamica pieţei muncii din domeniul financiar, se asigură prin considerarea datelor oferite de studiile salariale realizate de o firmă de specialitate.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Elaborarea şi revizuirea sistemului de salarizare

    ART. 13
    Elaborarea sistemului de salarizare al A.S.F. respectă principiile generale prevăzute la art. 9.
    ART. 14
    Caracterul unitar al sistemului de salarizare se asigură prin evaluarea unitară a tuturor posturilor de către o firmă de specialitate.
    ART. 15
    (1) Evaluarea posturilor stă la baza stabilirii nivelurilor salariale aferente posturilor şi se realizează pe baza unui set de criterii comune:
    a) educaţie şi pregătire;
    b) cunoştinţe de specialitate (economico-financiare, juridice, pieţe reglementate şi supravegheate de A.S.F. etc.);
    c) experienţă/vechime;
    d) coordonare şi conducere (activităţi, procese, proiecte, echipe etc.);
    e) relaţii interumane (comunicare, negociere);
    f) capacitate de rezolvare a problemelor;
    g) capacitatea de structurare şi inovare;
    h) luarea deciziilor (magnitudine şi impact).
    (2) Ca urmare a evaluării posturilor se stabileşte ierarhia acestora în cadrul A.S.F.
    ART. 16
    Pe baza ierarhiei posturilor în cadrul A.S.F., acestea sunt grupate pe categorii de posturi, rezultând matricele posturilor (de execuţie, respectiv de conducere). Fiecărei categorii de posturi i se asociază o bandă de salarizare definită prin salariul minim, midpoint şi maxim în concordanţă cu datele furnizate de studiile salariale.
    ART. 17
    Un nivel mai înalt de importanţă a posturilor în cadrul autorităţii implică un nivel mai ridicat de salarizare.
    ART. 18
    Variaţia salarială în interiorul benzii de salarizare are ca scop diferenţierea salariilor în funcţie de performanţa individuală.
    ART. 19
    (1) Salariul de bază nu poate fi inferior salariului minim corespunzător postului deţinut.
    (2) Evoluţia salariului între limita minimă şi maximă corespunzătoare unui post este condiţionată de performanţa individuală.
    ART. 20
    Modificările salariale se efectuează în funcţie de performanţa individuală, potrivit unei proceduri interne supuse consultării Sindicatului A.S.F. şi aprobate de conducerea A.S.F.
    ART. 21
    Revizuirea sistemului de salarizare se poate efectua la un interval de 3 ani, după finalizarea procesului de reevaluare realizat de o firmă de specialitate în raport cu benchmarkul pieţei, la propunerea membrilor executivi ai Consiliului A.S.F., respectiv preşedinte/prim-vicepreşedinte/ vicepreşedinţi de sector, după caz.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Reguli general aplicabile sistemului de salarizare

    ART. 22
    Forma de salarizare este în regie sau după timpul lucrat, ceea ce presupune stabilirea salariului realizat în funcţie de timpul efectiv lucrat, conform prevederilor din Regulamentul intern al A.S.F.
    ART. 23
    Salariul brut cuprinde salariul de bază, indemnizaţii, sporuri, precum şi alte adaosuri.
    ART. 24
    Salariul de bază este stabilit în funcţie de:
    a) nivelul de studii necesar desfăşurării activităţii;
    b) cunoştinţele necesare postului şi experienţa dobândită;
    c) aptitudinile şi competenţele necesare desfăşurării activităţilor specifice postului;
    d) vechimea în muncă;
    e) alte cerinţe complementare necesare desfăşurării activităţilor de specialitate şi generale corespunzătoare postului (cunoaşterea unei limbi străine de circulaţie internaţională, cunoştinţe interdisciplinare etc.).
    ART. 25
    Salariul de bază este negociat individual, cu fiecare salariat în parte.
    ART. 26
    Nivelul salariului de bază pentru salariaţii cu CIM cu normă întreagă, pe durată nedeterminată şi determinată, este stabilit corespunzător postului deţinut, cu respectarea încadrării în grilele de salarizare aprobate de Consiliul A.S.F.
    ART. 27
    Nivelul salariului de bază pentru salariaţii cu CIM cu timp parţial este stabilit corespunzător postului şi proporţional cu fracţiunea de normă.
    ART. 28
    Matricele posturilor şi grilele de salarizare, inclusiv modificarea acestora şi modificarea procedurii de aplicare, se supun consultării Sindicatului A.S.F. şi se aprobă prin hotărâre a Consiliului A.S.F.
    ART. 29
    Salariul de bază minim în A.S.F. se negociază cu Sindicatul A.S.F. cu ocazia negocierii CCM.
    ART. 30
    (1) Pentru membrii Consiliului A.S.F, salariul şi/sau indemnizaţia lunară se stabilesc prin hotărâre a Consiliului A.S.F.
    (2) Nivelul remuneraţiei membrilor Consiliului A.S.F., stabilit în condiţiile alin. (1), nu poate depăşi nivelul remuneraţiei membrilor Consiliului de administraţie al Băncii Naţionale a României.
    ART. 31
    Membrilor neexecutivi ai Consiliului A.S.F., desemnaţi să asigure conducerea şi funcţionarea structurilor-suport ale Consiliului, respectiv Comisia de etică, Comisia de apel, Comisia de audit şi Comisia de comunicare şi educaţie financiară, li se acordă - pe toată durata exercitării atribuţiilor - indemnizaţii lunare stabilite prin hotărâre a Consiliului A.S.F., corespunzător atribuţiilor desemnate de Consiliul A.S.F.
    ART. 32
    Salariul individual pentru funcţiile de conducere şi de execuţie se aprobă de către preşedintele A.S.F., la propunerile membrilor executivi ai Consiliului A.S.F., respectiv prim-vicepreşedintele/vicepreşedinţii coordonatori, după caz, în limitele grilei de salarizare, atât la angajare, cât şi ulterior, inclusiv pentru salariaţii din structurile organizatorice subordonate preşedintelui sau Consiliului A.S.F.
    ART. 33
    La angajare, salariul de bază se stabileşte prin încadrarea în grila de salarizare, în funcţie de pregătire profesională, experienţă, cunoştinţe şi competenţe specifice postului, competenţe comportamentale şi de negocierea directă.
    ART. 34
    Negocierea salariului brut se poate face, conform procedurilor interne, o singură dată pe an pentru tot personalul A.S.F., în funcţie de performanţă, în limitele grilei de salarizare şi în limita cheltuielilor de personal aprobate prin bugetul anual de venituri şi cheltuieli al A.S.F. În mod excepţional, preşedintele A.S.F. poate aproba modificarea salariului şi în alte situaţii speciale în cursul anului în limita bugetului aprobat.
    ART. 35
    Plata salariului se face lunar. Data plăţii salariului este specificată în CCM. În cazul în care data plăţii salariului este o zi nelucrătoare, plata salariilor se efectuează în ziua lucrătoare precedentă.
    ART. 36
    La solicitarea personalului A.S.F. se pot acorda avansuri la salariu în cazul efectuării concediilor de odihnă.

    SECŢIUNEA a 5-a
    Competenţe de stabilire şi modificare a salariului (la angajare, promovare, negociere anuală)

    ART. 37
    Stabilirea salariului la angajare, precum şi modificarea acestuia la promovare se efectuează în cadrul grilei de salarizare şi a limitelor resurselor financiare aprobate, la propunerea membrilor executivi ai Consiliului A.S.F., respectiv prim-vicepreşedinte/vicepreşedinţi de sector, după caz, şi se aprobă de preşedintele A.S.F.
    ART. 38
    Propunerile privind modificarea salariului ca urmare a negocierii anuale se efectuează după finalizarea procesului de evaluare a performanţei, centralizat în linie ierarhică şi se aprobă de către preşedintele A.S.F., în limita prevederilor bugetare, la propunerea membrilor executivi ai Consiliului A.S.F., respectiv prim-vicepreşedinte/vicepreşedinţi de sector, după caz.

    CAP. IV
    Indemnizaţii şi alte drepturi băneşti

    SECŢIUNEA 1
    Indemnizaţiile de concediu

    ART. 39
    (1) Pe perioada concediului de odihnă, membrii executivi ai Consiliului A.S.F. şi salariaţii A.S.F beneficiază de o indemnizaţie de concediu, conform prevederilor legale, care se plăteşte, la cererea solicitantului, cu 5 zile lucrătoare înaintea primei zile de concediu. În situaţia plăţii indemnizaţiei de concediu de odihnă înainte de plecarea în concediul de odihnă, cererea se depune la structura organizatorică competentă, cu minimum 10 zile lucrătoare înainte de plecarea în concediu.
    (2) În cazul concediului de odihnă neefectuat, compensarea în bani este permisă numai la încetarea mandatului membrilor executivi ai Consiliului A.S.F. sau a CIM al salariatului A.S.F., după caz.
    (3) În cazul concediului de odihnă efectuat, restituirea indemnizaţiei concediului de odihnă pentru numărul de zile efectuate în plus raportate la perioada lucrată este obligatorie numai la încetarea CIM al salariatului A.S.F.
    (4) Fac excepţii de la prevederile alin. (3) următoarele situaţii:
    a) pensionarea salariatului;
    b) decesul salariatului;
    c) la încetarea CIM din motive care nu ţin de persoana salariatului;
    d) la încetarea mandatului membrilor executivi ai Consiliului A.S.F.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Sistemul de premiere

    ART. 40
    Sistemul de premiere se negociază cu Sindicatul A.S.F. şi este prevăzut în CCM. Primele se acordă în limita resurselor financiare aprobate în bugetul anual de venituri şi cheltuieli, în corelare cu dispoziţiile CCM, precum şi cu alte proceduri interne ale A.S.F.
    ART. 41
    Primele se acordă în condiţiile respectării procedurilor şi reglementărilor interne incidente care sunt supuse consultării cu Sindicatul A.S.F.
    ART. 42
    Personalul A.S.F. poate beneficia de alte drepturi de natură salarială stabilite prin CCM negociat la nivelul A.S.F. sau prin hotărâri ale Consiliului A.S.F.

    CAP. V
    Drepturile personalului A.S.F. în cazul delegărilor, detaşărilor, misiunilor cu caracter temporar

    ART. 43
    Drepturile personalului A.S.F. acordate în cazul delegărilor şi detaşărilor în ţară şi în străinătate se stabilesc conform legislaţiei în vigoare şi procedurilor interne.
    ART. 44
    (1) Salariaţii A.S.F. pot fi detaşaţi în condiţiile legii.
    (2) Pe durata detaşării, salariatul A.S.F. beneficiază de drepturi salariale în cuantum cel puţin egal cu cele acordate de A.S.F.
    ART. 45
    A.S.F. poate trimite personalul propriu în străinătate, pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, reprezentând:
    a) vizite oficiale de lungă durată, tratative (negocieri), consultări, încheieri de convenţii, acorduri şi alte asemenea înţelegeri;
    b) participări la acţiuni de cooperare profesională; contractări şi alte acţiuni care decurg din executarea contractelor;
    c) documentare, schimb de experienţă;
    d) cursuri şi stagii de practică şi specializare sau perfecţionare;
    e) participări la congrese, conferinţe, simpozioane, seminare, colocvii sau alte reuniuni, care prezintă interes pentru activitatea specifică a instituţiei, precum şi altele asemenea;
    f) desfăşurarea unei activităţi profesionale temporare, fără dobândirea calităţii de salariat în cadrul organismelor europene sau internaţionale la care A.S.F. este membră sau al altor organisme omoloage sau partenere;
    g) participarea ca expert naţional detaşat.
    ART. 46
    (1) Pot fi trimise în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar persoanele încadrate în baza unui contract individual de muncă sau în baza hotărârilor Parlamentului României privind numirea membrilor Consiliului A.S.F la solicitarea organismelor europene sau internaţionale la care A.S.F. este membră sau a unor autorităţi de supraveghere din sistemul financiar din alte ţări ori pe baza acordurilor încheiate de A.S.F. cu acestea.
    (2) Trimiterea în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar se va face prin act adiţional la CIM.

    CAP. VI
    Dispoziţii tranzitorii şi finale

    ART. 47
    Prezentul regulament se completează cu dispoziţiile CCM şi cu prevederile procedurilor şi reglementărilor interne ale A.S.F.
    ART. 48
    Prezentul regulament se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data publicării.

                            Preşedintele Autorităţii
                          de Supraveghere Financiară,
                                 Mişu Negriţoiu

    Bucureşti, 8 decembrie 2016.
    Nr. 9.

                                     ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016