Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT nr. 4 din 31 martie 2020  pentru modificarea şi completarea Regulamentului Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 10/2016 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT nr. 4 din 31 martie 2020 pentru modificarea şi completarea Regulamentului Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 10/2016 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară

EMITENT: Autoritatea de Supraveghere Financiară
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 274 din 1 aprilie 2020
    În temeiul prevederilor art. 7 alin. (2), art. 14 şi art. 15 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,
    în urma deliberărilor Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară din cadrul şedinţei din data de 11 martie 2020,
    Autoritatea de Supraveghere Financiară emite următorul regulament:
    ART. I
    Regulamentul Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 10/2016 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1006 din 15 decembrie 2016, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 27, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 27
    (1) Pentru monitorizarea şi deliberarea unor probleme specifice, pe lângă Consiliul A.S.F. funcţionează Comisia de etică, Comisia de apel, Comisia de audit şi Comisia de comunicare şi educaţie financiară, denumite în continuare Comisii-suport."

    2. După articolul 27^1 se introduc două noi articole, articolele 27^2 şi 27^3, cu următorul cuprins:
    "ART. 27^2
    Pentru buna desfăşurare a activităţii A.S.F., în subordinea Consiliului A.S.F. funcţionează Corpul consilierilor în management operaţional pentru comisiile-suport.
    ART. 27^3
    Atribuţiile specifice Corpului consilierilor în management operaţional pentru comisiile-suport sunt:
    1. analizează şi formulează opinii de specialitate, observaţii şi propuneri fundamentate pe marginea documentelor/notelor întocmite de celelalte structuri organizatorice, supuse analizei, aprobării/informării în şedinţele Consiliului A.S.F. şi în şedinţele comisiilor-suport care funcţionează pe lângă Consiliul A.S.F.;
    2. colaborează cu alte structuri de specialitate din cadrul A.S.F. în vederea identificării celor mai bune soluţii şi măsuri cu privire la problematica, documentele şi materialele supuse analizei, aprobării/informării în şedinţele Consiliului A.S.F. şi în şedinţele comisiilor-suport care funcţionează pe lângă Consiliul A.S.F.;
    3. întocmeşte analize, situaţii, sinteze şi materiale-suport cu privire la subiectele supuse analizei, aprobării/informării în şedinţele Consiliului A.S.F. şi în şedinţele comisiilor-suport care funcţionează pe lângă Consiliul A.S.F.;
    4. identifică, din studiul documentelor supuse analizei în şedinţele Consiliului A.S.F. şi în şedinţele comisiilor-suport care funcţionează pe lângă Consiliul A.S.F. sau din subiectele supuse dezbaterii, aspectele care nu sunt fundamentate sau reglementate corespunzător şi formulează observaţii şi propuneri în vederea îmbunătăţirii cadrului de reglementare;
    5. întocmeşte documente care angajează activitatea Corpului consilierilor în management operaţional pentru comisiile-suport care funcţionează pe lângă Consiliul A.S.F.: documente de ieşire, documente transmise altor structuri interne (adrese, răspunsuri de solicitare documente şi informaţii, puncte de vedere, note prezentate Consiliului A.S.F. şi în şedinţele comisiilor-suport care funcţionează pe lângă Consiliul A.S.F. sau conducerii A.S.F. privind activitatea structurii din care face parte etc., după caz), conform sarcinilor primite de la şefii ierarhici;
    6. asigură secretariatul comisiilor-suport care funcţionează pe lângă Consiliul A.S.F., împreună cu salariaţii desemnaţi din cadrul structurilor organizatorice implicate;
    7. participă, la solicitarea membrilor neexecutivi ai Consiliului A.S.F. şi cu aprobarea expresă a preşedintelui A.S.F., în cadrul unor grupuri de lucru constituite pentru identificarea unor soluţii aferente aspectelor supuse analizei şi aprobării Consiliului A.S.F. sau cu privire la propunerile de modificare ce vizează legislaţia pieţei financiare nebancare;
    8. îndeplineşte cu aprobarea expresă a preşedintelui A.S.F. şi unele atribuţii specifice aferente activităţilor Direcţiei relaţii cu publicul, petiţii şi educaţie financiară, îndeosebi cele aferente Serviciului petiţii, conform solicitărilor exprese ale membrului executiv al Consiliului A.S.F. care coordonează activitatea D.R.P.P.E.F.;
    9. participă la solicitarea membrilor neexecutivi ai Consiliului A.S.F., cu aprobarea expresă a preşedintelui A.S.F., la elaborarea şi revizuirea, după caz, a unor proceduri operaţionale sau de sistem specifice Corpului consilierilor în management operaţional pentru comisiile-suport care funcţionează pe lângă Consiliul A.S.F.;
    10. îndeplineşte atribuţiile specificate in hotărâri/decizii ale Consiliului A.S.F. sau în decizii ale preşedintelui A.S.F.;
    11. asigură buna organizare şi desfăşurare a activităţilor specifice referitoare la aplicarea şi respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), la nivelul structurii organizatorice din care face parte, semnalând preşedintelui Comisiei permanente constituite la nivelul A.S.F. în domeniul G.D.P.R. cazurile de nerespectare a prevederilor legale privind protecţia datelor cu caracter personal, constatate din studiul documentelor care urmează a fi prezentate spre analiză/aprobare/informare în şedinţele Consiliului A.S.F. şi în şedinţele comisiilor-suport care funcţionează pe lângă Consiliul A.S.F.;
    12. urmăreşte şi asigură un flux operaţional optim între structurile organizatorice şi membrii Consiliului A.S.F. al documentelor şi înscrisurilor solicitate privind şedinţele Consiliului A.S.F. şi şedinţele comisiilor-suport care funcţionează pe lângă Consiliul A.S.F., respectând prevederile reglementărilor interne în vigoare referitoare la caracterul «RESTRICŢIONAT» al documentelor operaţionale prezentate în cadrul şedinţelor Consiliului A.S.F. şi şedinţele comisiilor-suport;
    13. asigură caracterul de confidenţialitate al activităţilor desfăşurate în cadrul Corpului consilierilor în management operaţional pentru comisiile-suport care funcţionează pe lângă Consiliul A.S.F. şi asigură confidenţialitatea cu privire la toate datele şi informaţiile gestionate şi manipulate;
    14. transmite spre informare către structurile organizatorice interesate, la solicitarea expresă a membrilor Consiliului A.S.F., unele dispoziţii şi/sau decizii rezultate în urma şedinţelor Consiliului A.S.F. sau, după caz, şi a şedinţelor comisiilor-suport care funcţionează pe lângă Consiliul A.S.F. ori alte documente operaţionale care rezultă în urma acestor şedinţe şi urmăreşte modul în care sunt duse la îndeplinire aceste dispoziţii, informând membrii Consiliului A.S.F.;
    15. arhivează potrivit nomenclatorului arhivistic în baza procedurii de arhivare documentele pe care le gestionează conform atribuţiilor specifice;
    16. îndeplineşte orice alte atribuţii cu caracter specific domeniului de activitate, prevăzute de reglementările în vigoare sau dispuse de membrii Consiliului A.S.F. şi de către conducerea ierarhică."

    3. Anexa se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul regulament.

    ART. II
    Prezentul regulament se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data de 1 aprilie 2020.



                    p. Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară,
                    Elena-Doina Dascălu

    Bucureşti, 31 martie 2020.
    Nr. 4.
    ANEXA 1

    (Anexa la Regulamentul nr. 10/2016)
 (a se vedea imaginea asociată)
    *) Anexa este reprodusă în facsimil.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016