Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT nr. 4 din 16 iunie 2006  pentru modificarea si completarea Statutului Fondului de garantare a depozitelor in sistemul bancar si a unor reglementari emise de acesta    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT nr. 4 din 16 iunie 2006 pentru modificarea si completarea Statutului Fondului de garantare a depozitelor in sistemul bancar si a unor reglementari emise de acesta

EMITENT: FONDUL DE GARANTARE A DEPOZITELOR BANCARE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 874 din 25 octombrie 2006
În aplicarea dispoziţiilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 23/2006 pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 39/1996 privind înfiinţarea şi funcţionarea Fondului de garantare a depozitelor în sistemul bancar, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 278 din 28 martie 2006, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 280/2006 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 600 din 11 iulie 2006, şi în temeiul <>art. 46^1 din Ordonanţa Guvernului nr. 39/1996 privind înfiinţarea şi funcţionarea Fondului de garantare a depozitelor în sistemul bancar, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 141 din 25 februarie 2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare ordonanţa,

Fondul de garantare a depozitelor în sistemul bancar, denumit în continuare Fondul, emite prezentul regulament.

ART. I
Statutul Fondului de garantare a depozitelor în sistemul bancar, aprobat prin Ordinul preşedintelui Consiliului de administraţie al Fondului de garantare a depozitelor în sistemul bancar nr. 1/2004, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 844 din 15 septembrie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:

1. La articolul 4, liniuţa a şaptea va avea urmãtorul cuprins:
"- propunerile cu privire la efectuarea împrumuturilor Fondului, inclusiv cele de tipul liniilor de credit stand-by, precum şi emiterea de titluri de valoare de cãtre acesta;".

2. La articolul 4 se adaugã o nouã liniuţã, liniuţa a zecea, cu urmãtorul cuprins:
"- stabilirea anualã a gradului-ţintã de acoperire a expunerii Fondului în vederea determinãrii necesarului optim de resurse financiare ale acestuia, precum şi stabilirea cotei contribuţiei anuale a instituţiilor de credit."

3. Articolul 5 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - Organele de administrare şi de conducere executivã ale Fondului sunt:
a) Consiliul de administraţie al Fondului;
b) directorul şi directorul economic ai Fondului."

4. Alineatul (5) al articolului 7 va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Şedinţele vor avea loc la sediul Fondului sau în orice alt loc unde s-a convenit. La şedinţele Consiliului de administraţie al Fondului participã, în calitate de invitat, directorul, iar în lipsa acestuia, directorul economic sau un alt înlocuitor desemnat de conducerea executivã."

5. La articolul 8 litera b), punctele 1, 2, 6 şi 11 vor avea urmãtorul cuprins:
"1. numirea şi eliberarea din funcţie a membrilor conducerii executive;
2. propuneri cu privire la modalitãţile, plafoanele maxime, termenele şi condiţiile de plasare stabilite în cadrul strategiei anuale privind expunerea Fondului;
....................................................................
6. propunerile din rapoartele întocmite, conform prevederilor legale, în calitatea Fondului de lichidator, rapoartele întocmite, dacã este cazul, în calitatea Fondului de administrator special ori interimar, materiale care conţin soluţii şi propuneri care necesitã aprobarea consiliului de administraţie şi care ţin atât de calitãţile menţionate, cât şi de cea de creditor la instituţii de credit în faliment, alte materiale ce ţin de aplicarea reglementãrilor Fondului, de buna desfãşurare a activitãţii acestuia;
..................................................................
11. cota de constituire a fondului anual de participare la profit;".

6. Dupã punctul 11 al literei b) a articolului 8 se introduc douã noi puncte, punctele 12 şi 13, cu urmãtorul cuprins:
"12. reglementãrile interne ale Fondului, precum şi reglementãri emise în aplicarea procedurilor de lichidare, în cazul instituţiilor de credit la care Fondul are calitatea de lichidator;
13. alte informãri şi rapoarte solicitate privind activitatea Fondului;".

7. La articolul 9 alineatul (1), litera e) va avea urmãtorul cuprins:
"e) face propuneri de numire în funcţie a membrilor conducerii executive;".

8. La articolul 10, literele b^1) şi e) vor avea urmãtorul cuprins:
"b^1) asigurã plasarea resurselor financiare ale Fondului, urmãrind minimizarea riscului şi lichiditatea plasamentelor, ca obiective principale, precum şi randamentul plasamentului, ca obiectiv complementar, potrivit strategiei anuale aprobate de Consiliul de administraţie al Bãncii Naţionale a României, precum şi potrivit hotãrârilor Consiliului de administraţie al Fondului, care va fi informat lunar asupra aplicãrii strategiei anuale;
..................................................................
e) monitorizeazã şi supravegheazã activitatea Fondului de administrare şi lichidare la instituţii de credit, precum şi cea de platã a compensaţiilor deponenţilor garantaţi; dispune asupra mãsurilor de luat în activitatea Fondului în situaţiile enumerate; monitorizeazã activitatea lichidatorilor la instituţiile de credit în faliment în cazurile în care Fondul are numai calitatea de creditor;".

9. Articolul 11 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - Numirea şi eliberarea din funcţie a membrilor conducerii executive se aprobã de cãtre Consiliul de administraţie al Fondului, la propunerea preşedintelui acestuia."

10. Articolul 14 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - Activitatea Fondului, în calitate de administrator special, administrator interimar ori de lichidator al instituţiilor de credit, desemnat într-o astfel de calitate conform legii, se va desfãşura în conformitate cu prevederile legislaţiei aplicabile în acest domeniu şi ale reglementãrilor proprii elaborate de conducerea executivã a Fondului."

11. Articolul 16 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - Stabilirea salariilor de încadrare, precum şi a indemnizaţiilor de conducere pentru membrii conducerii executive se aprobã prin decizie a preşedintelui Consiliului de administraţie al Fondului."

12. La articolul 17, alineatele (2) şi (6) vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Resursele financiare ale Fondului vor fi utilizate pentru plata compensaţiilor, restituirea creditelor angajate şi a dobânzilor şi comisioanelor aferente, plata comisionului de neutilizare a liniilor de credit, alte plãţi datorate, inclusiv pentru acoperirea cheltuielilor curente ale Fondului.
.................................................................
(6) Conducerea executivã a Fondului informeazã lunar Consiliul de administraţie cu privire la investirea resurselor financiare disponibile ale Fondului, stabilite luând în considerare atât încasãrile de contribuţii de la instituţiile de credit, plasamentele care ajung la scadenţã, dobânzile aferente acestor plasamente, recuperãrile din creanţele Fondului la instituţiile de credit în faliment, remuneraţia ca lichidator, disponibilitãţile din contul curent, cât şi plãţile de compensaţii, rambursarea de credite (dacã este cazul), efectuarea investiţiilor aprobate, acoperirea celorlalte cheltuieli ale Fondului, inclusiv a cheltuielilor curente ale acestuia."

13. Alineatul (2) al articolului 22 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Raportul anual de activitate împreunã cu situaţiile financiare anuale, aprobate de Consiliul de administraţie al Bãncii Naţionale a României, precum şi raportul auditorului financiar vor fi fãcute publice."

14. La articolul 23, alineatele (3) şi (4) vor avea urmãtorul cuprins:
"(3) Reglementãrile interne ale Fondului - regulamente, norme, ordine şi circulare de uz intern, precum şi reglementãrile emise în aplicarea procedurilor de lichidare în cazul instituţiilor de credit la care Fondul are calitatea de lichidator se aprobã de Consiliul de administraţie al Fondului şi vor fi semnate de directorul acestuia.
(4) Reglementãrile elaborate de Fond, mai puţin cele prevãzute la alin. (3), se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I."

15. În cuprinsul Statutului Fondului de garantare a depozitelor în sistemul bancar, sintagma "directorul general" se înlocuieşte cu termenul "directorul".

ART. II
<>Regulamentul nr. 2/2004 privind stabilirea, declararea şi plata de cãtre instituţiile de credit a contribuţiilor anuale, anuale majorate şi speciale la Fondul de garantare a depozitelor în sistemul bancar, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 844 din 15 septembrie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:

1. La articolul 4, alineatele (1), (3) şi (4) vor avea urmãtorul cuprins:
"(1) Baza de calcul a contribuţiei anuale, anuale majorate ori speciale a unei instituţii de credit o reprezintã soldul total în echivalent lei, stabilit pentru data de 31 decembrie a fiecãrui an de raportare, anul precedent anului de platã a contribuţiei, reprezentând totalitatea depozitelor din categoria celor garantate în condiţiile stabilite de lege, în lei şi în valutã convertibilã, aflate în evidenţa instituţiilor de credit participante la constituirea resurselor financiare ale Fondului.
.................................................................
(3) Echivalentul în lei al depozitelor în valutã convertibilã se calculeazã prin utilizarea cursurilor de schimb valutar pentru valutele respective, cursuri comunicate de Banca Naţionalã a României pentru data de 31 decembrie a anului de raportare.
(4) Potrivit art. 4 alin. (3) din ordonanţã, la deschiderea conturilor, categoriile de persoane juridice ale cãror depozite nu figureazã în Lista depozitelor negarantate cuprinsã în anexa nr. 1, cu excepţia microîntreprinderilor, întreprinderilor mici şi mijlocii, vor declara pe propria rãspundere încadrarea depozitelor, conform legii, în categoria garantate sau negarantate. În acest scop, titularii de conturi menţionaţi vor depune la ghişeul instituţiei de credit o declaraţie pe propria rãspundere, conform modelului din anexa nr. 2 «Declaraţie a deponentului privind încadrarea depozitelor»."

2. Dupã alineatul (4) al articolului 4 se introduce un nou alineat, alineatul (4^1), cu urmãtorul cuprins:
"(4^1) Depozitele microîntreprinderilor, întreprinderilor mici şi mijlocii se încadreazã, conform legii, în categoria depozitelor garantate. În vederea includerii depozitelor microîntreprinderilor, întreprinderilor mici şi mijlocii în categoria celor garantate, aceste întreprinderi vor completa, la deschiderea conturilor, o declaraţie pe propria rãspundere, conform modelului din anexa nr. 2^1 «Declaraţie privind încadrarea întreprinderii în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii». Microîntreprinderile şi întreprinderile mici şi mijlocii care au deja conturi deschise la instituţiile de credit vor depune aceastã declaraţie pânã cel târziu la data de 15 decembrie 2006."

3. Alineatul (7) al articolului 4 va avea urmãtorul cuprins:
"(7) Titularii de conturi din evidenţa instituţiilor de credit menţionaţi la alin. (4) şi (4^1) la care au apãrut modificãri ce au dus la schimbarea încadrãrii în categoria garantat/negarantat, respectiv în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii, au obligaţia ca, în termen de 30 de zile de la modificare, sã prezinte instituţiei de credit o declaraţie rectificativã, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 2, respectiv anexa nr. 2^1, completatã corespunzãtor noii situaţii de încadrare."

4. La articolul 5, alineatele (1), (2), (3), (4), (5), (7) şi (8) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - (1) Cuantumul contribuţiei anuale care trebuie plãtite Fondului, conform legii, se determinã de cãtre fiecare instituţie de credit participantã la Fond prin formularul «Declaraţie privind calculul şi plata contribuţiei anuale, anuale majorate sau speciale la Fondul de garantare a depozitelor în sistemul bancar pe anul...», cuprinsã în anexa nr. 3, prin aplicarea asupra bazei de calcul a contribuţiei a urmãtoarelor cote pentru contribuţia anualã:
a) 0,2% în anul 2006;
b) 0,1% în anul 2007;
c) începând cu anul 2008, cota contribuţiei anuale va fi stabilitã de cãtre Fond pentru fiecare an de platã, cu aprobarea Bãncii Naţionale a României, în baza reglementãrilor emise de Fond în acest sens. Cota contribuţiei anuale, care nu poate depãşi nivelul maxim de 0,5%, va fi comunicatã instituţiilor de credit pânã cel târziu la sfârşitul lunii februarie a anului de platã.
(2) Declaraţia menţionatã la alin. (1) va fi remisã Fondului pânã la data de 15 martie a fiecãrui an, cu toate rubricile completate, mai puţin pct. 7 şi 8.
(3) În scopul urmãririi în cursul anului, de cãtre Fond, a evoluţiei situaţiei depozitelor persoanelor fizice şi ale persoanelor juridice, în baza prevederilor art. 40 din ordonanţã, instituţiile de credit, inclusiv cele pentru care nu existã obligaţia participãrii la constituirea resurselor financiare ale Fondului, vor comunica trimestrial Fondului, pânã la data de 15 a primei luni din trimestrul urmãtor pentru trimestrul anterior, situaţia depozitelor, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 5.
(4) În situaţia în care rezultã cã o instituţie de credit s-a angajat, potrivit normelor emise de Fond şi reglementãrilor prudenţiale stabilite de Banca Naţionalã a României, în politici riscante şi nesãnãtoase, Consiliul de administraţie al Fondului va propune Consiliului de administraţie al Bãncii Naţionale a României majorarea contribuţiei anuale pentru respectiva instituţie de credit, stabilitã în conformitate cu normele emise de Fond. În situaţia suspendãrii plãţii contribuţiilor anuale conform prevederilor art. 14 alin. (1), Fondul este îndreptãţit sã stabileascã pentru aceste instituţii de credit, în conformitate cu normele sale, contribuţii anuale majorate corespunzãtoare.
(5) În cazul în care Consiliul de administraţie al Bãncii Naţionale a României va hotãrî majorarea contribuţiei anuale, Fondul va comunica instituţiilor de credit în cauzã cota majoratã pânã cel târziu la sfârşitul lunii februarie a anului de platã.
.................................................................
(7) Pentru o instituţie de credit nou-autorizatã în cursul anului de raportare, contribuţia anualã pe care trebuie sã o plãteascã se va stabili prin înmulţirea cotei de 1/365 din contribuţia determinatã conform prevederilor alin. (1) cu numãrul de zile ce au trecut de la data obţinerii autorizaţiei de funcţionare de la Banca Naţionalã a României pânã la sfârşitul anului de raportare.
(8) În cazul în care o instituţie de credit intrã în faliment în cursul anului de raportare, baza de calcul a contribuţiilor datorate, dupã caz, se determinã pentru ultima zi a trimestrului precedent celui în care a intrat în faliment. Contribuţia anualã care trebuie plãtitã se calculeazã prin înmulţirea cotei de 1/365 din contribuţia determinatã, în condiţiile acestui alineat, cu numãrul de zile de la începutul anului pânã la data deschiderii procedurii falimentului. Contribuţiile datorate şi neachitate Fondului de cãtre instituţiile de credit intrate în faliment se recupereazã de cãtre acesta din averea instituţiilor de credit în faliment."

5. Articolul 6 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - Fiecare instituţie de credit este obligatã sã plãteascã contribuţia sa anualã, inclusiv contribuţia majoratã, pânã cel târziu la data de 30 aprilie a anului urmãtor anului de raportare."

6. Alineatul (1) al articolului 14 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - (1) În situaţia în care Fondul a acumulat un nivel de resurse proprii considerat adecvat faţã de totalul depozitelor garantate, aflate în evidenţa instituţiilor de credit participante la constituirea resurselor financiare ale Fondului, Consiliul de administraţie al Bãncii Naţionale a României poate decide, la propunerea Consiliului de administraţie al Fondului, suspendarea plãţii contribuţiilor anuale."

7. În anexa nr. 1 "Lista depozitelor negarantate", punctul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"3. Depozite ale instituţiilor de credit, inclusiv cele provenind din fondurile proprii ale acestora, cu excepţia depozitelor instituţiilor de credit în faliment."

8. Punctul 11 din anexa nr. 1 "Lista depozitelor negarantate" se abrogã.

9. Dupã anexa nr. 2 se introduce o nouã anexã, anexa nr. 2^1, cu urmãtorul cuprins:
"ANEXA Nr. 2^1)

DECLARAŢIE privind încadrarea întreprinderii în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii


I. Date de identificare a întreprinderii
Denumirea întreprinderii ............................................
Adresa sediului social ..............................................
Cod unic de înregistrare ............................................
Numele şi funcţia ...................................................
(preşedintele consiliului de administraţie, director
general sau echivalent)

II. Date utilizate pentru a se stabili categoria întreprinderii*1)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Exerciţiul financiar de referinţã*2)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Numãrul mediu Cifra de afaceri
anual de salariaţi anualã netã Active totale
(mii lei/mii euro) (mii lei/mii euro)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────

În situaţia în care intervin modificãri privind încadrarea în
categoria întreprinderilor mici şi mijlocii, mã oblig ca, în termen de
30 de zile de la modificare, sã depun Declaraţia rectificativã completatã
corespunzãtor.
[] Declaraţie rectificativã, care o înlocuieşte pe cea din
data de ...................................... .
Declar pe propria rãspundere cã datele din aceastã declaraţie sunt
conforme cu realitatea şi cã întreprinderea:
[] este inclusã în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii
[] nu este inclusã în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii


Data întocmirii .........................................

Semnãtura autorizatã*3) ...........................



*1) Datele sunt determinate în conformitate cu prevederile Legii
nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţãrii şi dezvoltãrii
întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificãrile şi completãrile
ulterioare.
*2) Datele cu privire la numãrul mediu anual de salariaţi, cifra de
afaceri anualã netã şi activele totale sunt cele realizate în ultimul
exerciţiu financiar, raportate în situaţiile financiare anuale aprobate
de acţionari sau asociaţi. În cazul întreprinderilor nou-înfiinţate,
datele cu privire la numãrul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri
anualã netã şi activele totale se determinã şi se declarã pe propria
rãspundere.
*3) Semnãtura persoanei menţionate la pct. I."


10. Anexa nr. 5 va avea urmãtorul cuprins:


"ANEXA Nr. 5
Instituţia de credit .............


SITUAŢIA DEPOZITELOR
la data de .......... (zz/ll/)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Depozite
Nr. ───────────────────────────
crt. Indicatori În cadrul Peste
plafonului plafonul Total
de de
garantare*1) garantare*1)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4=2+3
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Numãr titulari de depozite garantate - total,
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
din care:
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- persoane fizice
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- persoane juridice
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Numãr titulari de depozite - total,
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
din care:
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- persoane fizice
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- persoane juridice
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Suma depozitelor garantate constituite
de persoane fizice - total (lei),
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
din care:
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- în lei
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- în valutã (în echivalent lei)*2)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Suma depozitelor garantate constituite
de persoane juridice - total (lei),
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
din care:
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- în lei
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- în valutã (în echivalent lei)*2)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Total depozite garantate (rd. 3 + rd. 4),
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
din care:
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- în lei
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- în valutã (în echivalent lei)*2)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Suma depozitelor constituite de
persoane fizice - total (lei)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
din care:
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- în lei
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- în valutã (în echivalent lei)*2)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Suma depozitelor constituite de
persoane juridice - total (lei),
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
din care:
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- în lei
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- în valutã (în echivalent lei)*2)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8. Total depozite (rd. 6 + rd. 7),
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
din care:
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- în lei
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- în valutã (în echivalent lei)*2)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


Conducãtorul instituţiei Conducãtorul compartimentului
de credit, financiar-contabil,
........................... ...............................
(numele, prenumele, funcţia, (numele, prenumele, funcţia
semnãtura şi ştampila) şi semnãtura)



*1) Pentru trimestrul IV al anului de raportare se va utiliza
plafonul de garantare valabil în anul urmãtor.
*2) Se vor utiliza cursurile de schimb comunicate de Banca Naţionalã
a României pentru ultima zi a trimestrului de raportare."


ART. III
<>Regulamentul nr. 3/2004 privind plata compensaţiilor de cãtre Fondul de garantare a depozitelor în sistemul bancar, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 844 din 15 septembrie 2004, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:

1. În anexa nr. 1 "Lista depozitelor negarantate", punctul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"3. Depozite ale instituţiilor de credit, inclusiv cele provenind din fondurile proprii ale acestora, cu excepţia depozitelor instituţiilor de credit în faliment."

2. Punctul 11 din anexa nr. 1 "Lista depozitelor negarantate" se abrogã.

3. În cuprinsul anexelor nr. 5A şi 5B, sintagma "director general" se înlocuieşte cu termenul "director".

ART. IV
<>Regulamentul nr. 4/2004 privind informaţiile care trebuie furnizate de instituţiile de credit deponenţilor cu privire la schema de garantare a depozitelor în sistemul bancar, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 844 din 15 septembrie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:

- anexa nr. 2 "Lista depozitelor garantate" va avea urmãtorul cuprins:
"ANEXA Nr. 2

LISTA DEPOZITELOR NEGARANTATE

1. Depozite plasate de cãtre persoanele aflate în relaţii speciale cu instituţia de credit, respectiv: administratorii, inclusiv conducãtorii, directorii din centralã, cenzorii, auditorii financiari, acţionarii semnificativi ai instituţiei de credit, precum şi deponenţii cu statut similar în cadrul altor societãţi din acelaşi grup, familiile persoanelor fizice de mai sus - soţii, precum şi rudele şi afinii de gradul întâi, persoanele terţe care acţioneazã în numele deponenţilor menţionaţi, precum şi depozitele plasate de societãţile din acelaşi grup;
2. Depozite ale persoanelor fizice şi juridice, inclusiv entitãţi fãrã personalitate juridicã, care au obţinut, pe bazã individualã, rate de dobândã şi concesii financiare*) care au contribuit la agravarea situaţiei financiare a instituţiei de credit;
3. Depozite ale instituţiilor de credit, inclusiv cele provenind din fondurile proprii ale acestora, cu excepţia depozitelor instituţiilor de credit în faliment;
4. Depozite ale instituţiilor financiare;
5. Depozite ale societãţilor de asigurare-reasigurare, inclusiv intermediarii în asigurãri;
6. Depozite ale organismelor de plasament colectiv, precum fonduri mutuale, societãţi de investiţii;
7. Depozite ale fondurilor de pensii;
8. Depozite ale autoritãţilor publice centrale şi locale;
9. Depozite ale regiilor autonome, companiilor naţionale, societãţilor naţionale, societãţilor comerciale, altele decât microîntreprinderile, întreprinderile mici şi mijlocii, încadrate ca atare potrivit prevederilor legale;
10. Depozite nenominative;
11. Datorii de naturã obligatarã, precum şi obligaţii care izvorãsc din accepte proprii şi bilete la ordin emise de instituţia de credit;
12. Depozite rezultate din tranzacţii pentru care au fost pronunţate hotãrâri judecãtoreşti definitive de condamnare pentru infracţiunea de spãlare de bani.
----------
*) Se referã la rate de dobândã şi avantaje financiare care depãşesc nivelurile practicate de instituţia de credit pentru depozitele de aceeaşi naturã, aceleaşi monede, aceeaşi categorie, aceeaşi duratã şi aceeaşi sumã."

ART. V
Statutul Fondului de garantare a depozitelor în sistemul bancar, aprobat prin Ordinul preşedintelui Consiliului de administraţie al Fondului de garantare a depozitelor în sistemul bancar nr. 1/2004, <>Regulamentul nr. 2/2004 privind stabilirea, declararea şi plata de cãtre instituţiile de credit a contribuţiilor anuale, anuale majorate şi speciale la Fondul de garantare a depozitelor în sistemul bancar, <>Regulamentul nr. 3/2004 privind plata compensaţiilor de cãtre Fondul de garantare a depozitelor în sistemul bancar şi <>Regulamentul nr. 4/2004 privind informaţiile care trebuie furnizate de instituţiile de credit deponenţilor cu privire la schema de garantare a depozitelor în sistemul bancar, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezentul regulament, vor fi republicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.

Preşedintele Consiliului de
administraţie al Fondului de garantare
a depozitelor în sistemul bancar,
Niculae Vulpescu

Bucureşti, 16 iunie 2006.
Nr. 4.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016