Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT nr. 2 din 5 februarie 2016  privind determinarea şi plata contribuţiilor la Fondul de garantare a depozitelor bancare în funcţie de gradul de risc    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT nr. 2 din 5 februarie 2016 privind determinarea şi plata contribuţiilor la Fondul de garantare a depozitelor bancare în funcţie de gradul de risc

EMITENT: FONDUL DE GARANTARE A DEPOZITELOR BANCARE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 120 din 16 februarie 2016

    În temeiul art. 14, art. 15 alin. (2) şi (5), art. 20, art. 115 alin. (2), art. 117 şi art. 118 alin. (2) din Legea nr. 311/2015 privind schemele de garantare a depozitelor şi Fondul de garantare a depozitelor bancare,
    având în vedere prevederile art. 129 din Legea nr. 311/2015,

    Fondul de garantare a depozitelor bancare, denumit în continuare Fondul, emite prezentul regulament.

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Prezentul regulament se aplică tuturor instituţiilor de credit participante la Fond, în calitatea sa de schemă statutară de garantare a depozitelor oficial recunoscută pe teritoriul României.
    ART. 2
    Termenii şi expresiile utilizate în cuprinsul prezentului regulament au semnificaţia prevăzută în Legea nr. 311/2015 privind schemele de garantare a depozitelor şi Fondul de garantare a depozitelor bancare, denumită în continuare Lege.
    ART. 3
    Toate instituţiile participante la Fond sunt obligate să plătească acestuia contribuţii anuale şi, după caz, contribuţii extraordinare.
    ART. 4
    Instituţiile de credit nou-înfiinţate participante la Fond sau cele care participă la o altă schemă de garantare a depozitelor şi doresc să se transfere la Fond trebuie să adreseze Fondului o cerere al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1.
    ART. 5
    (1) În cazul în care o instituţie de credit doreşte să renunţe la calitatea de participant la Fond sau transferă o parte din activităţile sale către o altă entitate, în condiţiile prevăzute la art. 23 alin. (1) sau (2) din Lege, aceasta trebuie să transmită Fondului o notificare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2a) sau 2b), cu respectarea termenului prevăzut la art. 24 din Lege.
    (2) În termen de maximum 30 de zile de la data încetării calităţii de participantă la Fond sau de la data realizării transferului activităţilor şi depozitelor garantate către altă entitate, după caz, instituţia de credit în cauză trebuie să transmită Fondului informaţiile necesare pentru determinarea cuantumului depozitelor acoperite transferate şi a contribuţiilor ce trebuie transferate schemei de garantare a depozitelor care le preia, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 2c).
    (3) Pe baza informaţiilor menţionate la alin. (2), Fondul procedează la verificarea corectitudinii informaţiilor privind contribuţiile plătite de instituţia de credit în ultimele 12 luni care precedă încetarea participării sau realizarea transferului, după caz, iar orice posibilă neconcordanţă va fi clarificată prin corespondenţă scrisă cu respectiva instituţie de credit.
    (4) În cazul transferului parţial al depozitelor, Fondul va determina cuantumul contribuţiilor ce trebuie transferate schemei care preia depozitele acoperite, aplicând procentul comunicat de instituţia de credit participantă în baza anexei nr. 2c) la cuantumul contribuţiei anuale plătite de aceasta Fondului în ultimele 12 luni care precedă transferului.
    (5) Fondul va transfera cuantumul contribuţiilor care îndeplinesc cerinţele legale pentru a fi transferate către schema de garantare a depozitelor indicată, în termenul legal.

    CAP. II
    Determinarea cuantumului contribuţiilor

    ART. 6
    (1) Contribuţia anuală a fiecărei instituţii de credit participante se calculează prin aplicarea cotei procentuale stabilite de Fond, cu aprobarea Băncii Naţionale a României, asupra soldului depozitelor acoperite în echivalent lei aflate în evidenţa respectivei instituţii de credit, determinat la data de 31 decembrie a anului precedent celui de plată a contribuţiei.
    (2) În cazul organizaţiilor cooperatiste de credit, soldul depozitelor acoperite se calculează pe baza situaţiei agregate a soldurilor reprezentând depozitele acoperite aflate în evidenţa casei centrale şi a cooperativelor de credit afiliate la aceasta.
    (3) Sumei calculate la alin. (1) sau (2) i se va aplica un coeficient de ajustare determinat de Fond pentru a corecta abaterea totalului contribuţiilor anuale calculate în funcţie de risc de la nivelul-ţintă al contribuţiilor de colectat în anul respectiv.
    ART. 7
    (1) Cota procentuală aferentă fiecărei instituţii de credit participante reflectă gradul de risc asociat acesteia.
    (2) În vederea calculării contribuţiei fiecărei instituţii de credit participante, Fondul utilizează metoda aprobată de Banca Naţională a României, care ia în considerare Ghidul privind metodele de calcul al contribuţiilor la schemele de garantare a depozitelor emis de Autoritatea Bancară Europeană.
    (3) Descrierea metodei de calcul este prezentată în anexa nr. 3.
    ART. 8
    (1) Fondul determină gradul de risc asociat fiecărei instituţii de credit, utilizând datele raportate de instituţiile de credit către Banca Naţională a României în calitate de autoritate competentă.
    (2) O instituţie de credit nou-înfiinţată va fi încadrată, în anul respectiv, în grupa corespunzătoare profilului de risc cel mai scăzut.
    (3) Baza de calcul al contribuţiei are ca sursă raportarea fiecărei instituţii de credit către Fond privind depozitele acoperite la 31 decembrie a anului anterior celui de plată.
    (4) Pentru o instituţie de credit nou-înfiinţată, baza de calcul are ca sursă prima raportare către Fond, potrivit reglementărilor în vigoare emise de acesta.
    ART. 9
    După data de raportare a situaţiei depozitelor acoperite, Fondul determină nivelul bazei de calcul şi coeficientul de ajustare a contribuţiilor instituţiilor de credit.
    ART. 10
    Fondul determină cuantumul contribuţiei anuale pentru fiecare instituţie de credit participantă, utilizând metoda de calcul prevăzută la art. 7 alin. (2).
    ART. 11
    În termenul prevăzut la art. 117 alin. (1) din Lege, Fondul comunică fiecărei instituţii de credit participante gradul de risc asociat exprimat sub forma cotei procentuale a contribuţiei anuale şi valoarea contribuţiei anuale datorate.
    ART. 12
    (1) Cu aprobarea Băncii Naţionale a României, Fondul poate solicita instituţiilor de credit participante o contribuţie extraordinară.
    (2) Pentru fiecare instituţie de credit participantă, contribuţia extraordinară va fi determinată în funcţie de volumul depozitelor acoperite aflate în sold la data de 31 decembrie a anului precedent anului de plată a contribuţiei şi de gradul de risc asociat utilizat pentru stabilirea valorii contribuţiei anuale.

    CAP. III
    Plata contribuţiilor

    ART. 13
    (1) Instituţiile de credit vor plăti contribuţiile anuale datorate în termenul stabilit prin art. 117 alin. (3) din Lege.
    (2) Plata se efectuează în lei, integral, în contul curent al Fondului comunicat de către acesta.
    (3) La data efectuării plăţii, instituţiile de credit transmit Fondului, prin fax sau prin e-mail, o copie a formularului declaraţiei privind plata contribuţiei, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4, precum şi o copie a documentului de plată, urmând ca originalul declaraţiei să fie transmis Fondului în termen de maximum 5 zile de la data plăţii.
    (4) În cazul în care o instituţie de credit participantă la Fond nu plăteşte contribuţiile datorate în cuantumul şi în termenul legal, Fondul solicită în scris Băncii Naţionale a României debitarea contului curent al instituţiei de credit în cauză, deschis la banca centrală, cu sumele datorate şi transferarea sumelor respective în contul curent al Fondului indicat de către acesta, cu informarea prealabilă a instituţiei de credit în cauză.
    (5) În cazul în care Fondul nu a putut încasa contribuţiile anuale ce i se cuvin până la intrarea în faliment a unei instituţii de credit participante, acesta va recupera sumele respective în cadrul procedurii falimentului.
    ART. 14
    Suspendarea şi, respectiv, reluarea plăţii contribuţiilor anuale se realizează în condiţiile menţionate la art. 17 din Lege.
    ART. 15
    (1) Contribuţiile extraordinare trebuie plătite de către instituţiile de credit participante în contul Fondului, indicat de acesta, în termen de 5 zile lucrătoare de la data primirii notificării din partea Fondului.
    (2) Transmiterea declaraţiei privind plata contribuţiei extraordinare se realizează în condiţiile prevăzute la art. 13 alin. (3).
    (3) O instituţie de credit poate beneficia de amânarea, parţială sau integrală, a obligaţiei de plată a contribuţiei extraordinare, potrivit condiţiilor menţionate la art. 21 alin. (1) şi (2) din Lege.
    (4) Contribuţia extraordinară amânată la plată devine exigibilă potrivit art. 21 alin. (3) din Lege.
    (5) Contribuţiile extraordinare neîncasate până la intrarea în faliment a unei instituţii de credit participante se recuperează în condiţiile menţionate la art. 13 alin. (5).

    CAP. IV
    Dispoziţii tranzitorii

    ART. 16
    (1) Fondul determină contribuţiile pe care fiecare instituţie de credit participantă le plăteşte în anul 2016 utilizând gradul de risc asociat calculat pe baza datelor raportate de instituţiile de credit pentru data de 30 septembrie 2015.
    (2) Gradul de risc asociat fiecărei instituţii de credit se calculează pe baza datelor menţionate la art. 8 alin. (1), inclusiv pe baza unor indicatori determinaţi de Banca Naţională a României, în calitatea acesteia de autoritate competentă.

    CAP. V
    Dispoziţii finale

    ART. 17
    Anexele nr. 1, 2 a)-2 c), 3 şi 4 fac parte integrantă din prezentul regulament.
    ART. 18
    Prezentul regulament se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare de la data publicării.

           Preşedintele Consiliului de administraţie
        al Fondului de garantare a depozitelor bancare,
                       Lucian Croitoru

    Bucureşti, 5 februarie 2016.
    Nr. 2.

    ANEXA 1

    Instituţia de credit .............

                                  CERERE
                 privind obţinerea calităţii de participant
                la Fondul de garantare a depozitelor bancare

                                 - model -

    Prin prezenta cerere solicităm să devenim participanţi la schema statutară de garantare a depozitelor bancare din România, începând cu data de ..................................
    Menţionăm că suntem membri ai schemei de garantare .....................[se inserează denumirea schemei de garantare curente*)].
──────────
    *) Nu se aplică unei instituţii de credit nou-înfiinţate.
──────────

    1. Cuantumul depozitelor acoperite la data cererii: .......................... lei
    2. Cuantumul contribuţiei plătite în ultimele 12 luni precedente încetării participării către .................. (se inserează denumirea schemei de garantare curente)................... lei*)
──────────
    *) Nu se aplică unei instituţii de credit nou-înfiinţate.
──────────

    Am luat cunoştinţă de prevederile Legii nr. 311/2015 privind schemele de garantare a depozitelor şi Fondul de garantare a depozitelor bancare, inclusiv de reglementările existente în România cu privire la funcţionarea schemei statutare de garantare a depozitelor bancare.

    Semnăturile autorizate,
    ........................

    Data ...........................

    ANEXA 2a)

    Instituţia de credit .............

                               NOTIFICARE
               privind renunţarea la calitatea de participant
                la Fondul de garantare a depozitelor bancare

                               - model -

    Prin prezenta vă aducem la cunoştinţă că, începând din data de .................., renunţăm la calitatea de participant la schema statutară de garantare a depozitelor bancare din România.
    Începând de la această dată vom deveni membri ai .............................. (se completează cu numele schemei de garantare al cărei membru devine).
    Am luat cunoştinţă de prevederile Legii nr. 311/2015 privind schemele de garantare a depozitelor şi Fondul de garantare a depozitelor bancare, inclusiv de reglementările existente în România cu privire la funcţionarea schemei statutare de garantare a depozitelor bancare.

    Semnăturile autorizate,
    .......................
    Data ..................

    ANEXA 2b)

    Instituţia de credit .............

                               NOTIFICARE
                        privind transferul parţial al
                     activităţilor către o altă entitate

                               - model -

    Prin prezenta vă aducem la cunoştinţă că, începând din data de ............................, o parte din activităţile noastre vor fi transferate către ........................
    O parte din depozitele acoperite până în prezent de către Fond, în sumă estimată de .................. lei, reprezentând cca ......% din depozitele acoperite la data transferului, urmează să fie transferate către ........., care participă la ................................................ (se completează cu numele schemei de garantare al cărei membru este entitatea care preia depozitele).
    Sumele exacte legate de depozitele acoperite transferate vor fi comunicate Fondului pe baza informării din anexa nr. 2c) la regulament şi a prevederilor relevante din Regulamentul Fondului de garantare a depozitelor bancare nr. ... privind determinarea şi plata contribuţiilor la Fondul de garantare a depozitelor bancare în funcţie de gradul de risc.
    Am luat cunoştinţă de prevederile Legii nr. 311/2015 privind schemele de garantare a depozitelor şi Fondul de garantare a depozitelor bancare, inclusiv de reglementările existente în România cu privire la funcţionarea schemei statutare de garantare a depozitelor bancare.

    Semnăturile autorizate,
    ........................

    Data ..................

    ANEXA 2c)

    Instituţia de credit .............

                              INFORMARE
                  privind cuantumul depozitelor acoperite
                transferate şi contribuţiile anuale plătite
                Fondului de garantare a depozitelor bancare

                               - model -

    Prin prezenta vă aducem la cunoştinţă că, la data ..............., am transferat către ...... ..................... (se inserează denumirea entităţii care preia) depozite acoperite în cuantum de .........................lei, reprezentând ...% din depozitele acoperite pe care le-am înregistrat la data transferului.
    În ultimele 12 luni anterioare datei ..................la care s-a efectuat transferul, am plătit Fondului contribuţii după cum urmează:
    - Contribuţii anuale în cuantum de .................. la data ...........
    - Contribuţii extraordinare*1) în cuantum de .................................... la data .............
──────────
    *1) Potrivit art. 23 alin. (3) din Legea nr. 311/2015 privind schemele de garantare a depozitelor şi Fondul de garantare a depozitelor bancare, contribuţiile extraordinare plătite nu se transferă.
──────────

    Datele de identificare ale schemei de garantare care preia depozitele acoperite:
    1. Denumirea: .....................
    2. Sediul: .....................
    3. Codul fiscal: .....................
    4. CUI: .....................
    5. Cod IBAN pentru transferul parţial al contribuţiilor plătite la Fond în ultimele 12 luni: ......................................................
    Am luat cunoştinţă de prevederile Legii nr. 311/2015 privind schemele de garantare a depozitelor şi Fondul de garantare a depozitelor bancare, inclusiv de reglementările existente în România cu privire la funcţionarea schemei statutare de garantare a depozitelor bancare.

    Semnăturile autorizate,
    ........................
    Data ...................

    ANEXA 3

           Descrierea metodei pentru calculul contribuţiilor
                 anuale ale instituţiilor de credit

    1. Formula de calcul
    1.1. Formula de calcul pentru determinarea contribuţiei fiecărei instituţii de credit (IC) în funcţie de profilul de risc
    C(i) = RC*PRA(i)*DA(i)* м, unde:
    IC - instituţia de credit participantă la schema statutară de garantare a depozitelor;
    C(i) - contribuţia anuală pentru IC(i);
    RC - rata contribuţiei (identică pentru toate IC într-un an);
    PRA(i) - ponderea riscului agregat al IC(i);
    DA(i) - depozitele acoperite ale IC(i);
    м - coeficient de ajustare determinat prin raportarea contribuţiilor totale neajustate la risc la contribuţiile totale ajustate la risc (identic pentru toate IC într-un an).
    Rata contribuţiei (RC)
    RC este rata procentuală care corespunde nivelului ce ar trebui plătit de o IC cu PRA = 100% (corespunde unui nivel al contribuţiei nediferenţiat în funcţie de risc) pentru a atinge nivelul-ţintă anual.
    RC se determină anual de Fond, ca raport între nivelul-ţintă din anul respectiv şi suma depozitelor acoperite ale IC membre, raportate Fondului pentru data de 31 decembrie a anului precedent celui de plată a contribuţiei.
    Nivelul-ţintă anual se determină ca un nivel minim obţinut prin raportarea sumei reprezentând resursele financiare pe care Fondul trebuie să le colecteze pentru a atinge nivelul-ţintă la numărul de ani rămaşi din perioada de colectare a resurselor.
    PRA
    PRA(i) se determină pe baza scorului agregat al riscului (SAR(i)).
    SAR(i) reprezintă media ponderată a scorurilor individuale ale riscului (SIR(i)) obţinute de IC(i).
    Coeficientul de ajustare (м)
    Suma contribuţiilor anuale calculate poate fi mai mare sau mai mică decât nivelul-ţintă anual. Pentru corectarea acestor diferenţe faţă de nivelul-ţintă se utilizează coeficientul de ajustare м.
    De asemenea, contribuţiile anuale trebuie repartizate cât mai uniform posibil pe parcursul perioadei de atingere a nivelului-ţintă, cu luarea în considerare a fazelor ciclului economic şi impactului prociclic al contribuţiilor asupra IC.
    Având în vedere considerentele menţionate mai sus, coeficientul de ajustare se utilizează pentru:
    a) corectarea diferenţelor dintre nivelul contribuţiilor anuale determinat prin aplicarea metodei de calcul în funcţie de riscurile asociate IC şi nivelul-ţintă stabilit pentru anul respectiv;
    b) evitarea situaţiilor când IC ar trebui să plătească contribuţii excesive Fondului în perioadele de recesiune economică;
    c) determinarea unor contribuţii mai mari pe care IC să le plătească Fondului în perioadele de expansiune economică.
    Coeficientul de ajustare se determină după ce toate IC au fost distribuite pe clase de risc şi li s-a acordat PRA în funcţie de profilul lor de risc.
    1.2. Formula de calcul pentru determinarea contribuţiei anuale la nivel agregat
    Suma contribuţiilor anuale CT colectate de la IC se determină pe baza următoarei formule:

          n
    CT = Σ C(i), unde,
          i=1


    CT - suma contribuţiilor anuale ale instituţiilor de credit;
    C(i) - contribuţiile individuale ale IC determinate conform formulei de calcul de la pct. 1.1.
    2. Limitele pentru ponderea riscului agregat (PRA)
    Prezenta metodă de calcul al contribuţiilor în funcţie de risc se bazează pe patru clase de risc, cu ponderi diferite ale riscului agregat (PRA) atribuite fiecărei clase de risc, după cum urmează:
    - PRA = 75% pentru IC cu cel mai scăzut profil de risc;
    - PRA = 100% pentru IC cu profil de risc mediu;
    - PRA = 120% pentru IC cu profil de risc mai ridicat (cu risc mediu-ridicat);
    - PRA = 150% pentru IC cu profilul de risc cel mai ridicat.
    3. Categoriile de risc
    Calculul PRA(i) pentru orice IC(i) are la bază indicatori din următoarele categorii:
    1. capitalul;
    2. lichiditatea şi finanţarea;
    3. calitatea activelor;
    4. modelul de afaceri şi managementul;
    5. pierderile potenţiale pentru schema de garantare.

    4. Indicatorii de risc*1)
──────────
    *1) Pentru calculul gradului de risc asociat necesar determinării contribuţiilor de plată în anul 2016 se utilizează indicatorii disponibili la nivelul autorităţii competente. Aceştia urmează să fie înlocuiţi cu indicatorii de bază recomandaţi de Autoritatea Bancară Europeană, pe măsură ce raportarea lor/datelor necesare calculării lor va deveni cerinţă obligatorie pentru instituţiile de credit.
──────────

    Fondul utilizează următorii indicatori de risc, care deţin o pondere totală de 100% după cum urmează:

 ┌─────────────────────────────────────────────────────┐
 │Indicator │
 ├─────────────────────────────────────────────────────┤
 │1. Capital │
 ├─────────────────────────────────────────────────────┤
 │1.1. Rata efectului de levier │
 ├─────────────────────────────────────────────────────┤
 │1.2. Rata fondurilor proprii totale │
 ├─────────────────────────────────────────────────────┤
 │2. Lichiditate şi finanţare │
 ├─────────────────────────────────────────────────────┤
 │2.1. Raportul credite/depozite │
 ├─────────────────────────────────────────────────────┤
 │2.2. Ponderea activelor lichide în total active │
 ├─────────────────────────────────────────────────────┤
 │3. Calitatea activelor │
 ├─────────────────────────────────────────────────────┤
 │3.1. Rata creditelor neperformante │
 ├─────────────────────────────────────────────────────┤
 │4. Modelul de afaceri şi managementul │
 ├─────────────────────────────────────────────────────┤
 │4.1. Active ponderate la risc/total active │
 ├─────────────────────────────────────────────────────┤
 │4.2. Rata rentabilităţii activelor (RoA) │
 ├─────────────────────────────────────────────────────┤
 │5. Pierderi potenţiale pentru DGS │
 ├─────────────────────────────────────────────────────┤
 │5.1. Active negrevate de sarcini/depozite acoperite │
 └─────────────────────────────────────────────────────┘


    Reguli privind indicatorii de risc (IR):
    1. indicatorii de risc trebuie să respecte cerinţele prudenţiale aplicabile (conform menţiunilor din anexă);
    2. indicatorii de risc se calculează individual pentru fiecare IC;
    3. pentru IR determinaţi pe baza contului de profit şi pierdere, valorile indicatorilor sunt cele de la sfârşitul perioadei;
    4. pentru IR determinaţi pe baza bilanţului, nivelurile indicatorilor sunt calculate ca valori medii între începutul şi sfârşitul perioadei de raportare.
    Metoda de calcul al ponderilor de risc agregate PRA
    Metoda de calcul al PRA se bazează pe încadrarea în grupe de risc a indicatorilor individuali de risc (IR), cu luarea în considerare a următoarelor:
    - Pentru fiecare indicator se stabileşte un număr de 5 grupe, cu limita maximă şi minimă pentru fiecare grupă.
    - Grupele de indicatori reflectă niveluri de risc diferite pentru IC (ridicat, mediu-ridicat, mediu, mediu-scăzut şi redus).
    - Fiecare grupă de indicatori are un scor individual de risc (SIR), care reflectă gradul de risc al indicatorului specific.
    - Calibrarea limitelor pentru încadrarea pe grupe de risc ţine cont de cerinţele autorităţii de reglementare şi de valorile istorice ale indicatorului, în măsura în care acestea sunt disponibile.
    - Pentru fiecare IR, SIR-ul atribuit grupelor de indicatori este de la 0 la 100 (0 - riscul cel mai mic).
    - Grupele de încadrare pe fiecare indicator, limita minimă şi cea maximă ale fiecărei grupe, precum şi ponderea ataşată fiecărui indicator sunt cele stabilite prin metoda de calcul aprobată de Banca Naţională a României.
    Scorul agregat de risc (SAR)
    ● Fiecare SIR al IC(i) se înmulţeşte cu ponderea indicatorului PI(j); se însumează rezultatele şi se obţine SAR(i):

             n
    SAR(i) = Σ PI(j)*SIR(j)
             j=1
    n
    Σ PI(j) = 100%
    j=1


    ● Ponderea fiecărui indicator este aceeaşi pentru fiecare IC; ponderile actuale respectă regulile menţionate în Ghidul ABE.

    Pentru fiecare SAR(i) se atribuie o pondere de risc agregată PRA(i) care este utilizată pentru calculul contribuţiei fiecărei IC membre (C(i)).
    Intervalele de încadrare pe clase de risc sunt stabilite prin metoda de calcul aprobată de Banca Naţională a României.

    Clasele de risc
    Metoda de calcul a Fondului utilizează 4 clase de risc, după cum urmează:

 ┌─────────────────┬─────────────┐
 │ Clasa de risc │ PRA │
 ├─────────────────┼─────────────┤
 │ 1 │ 75% │
 ├─────────────────┼─────────────┤
 │ 2 │ 100% │
 ├─────────────────┼─────────────┤
 │ 3 │ 120% │
 ├─────────────────┼─────────────┤
 │ 4 │ 150% │
 └─────────────────┴─────────────┘


    ANEXA 4

                          DECLARAŢIA
          privind plata contribuţiei anuale/extraordinare
               la Fondul de garantare a depozitelor
                    bancare în anul ............

                            - model -

    1. Denumirea instituţiei de credit: ...............................................................
    2. Sediul social: ..........................................................................................
    3. Data declaraţiei: ................................. (zz/ll/aaaa)
    4. Numărul şi data autorizaţiei de funcţionare/notificării emise de Banca Naţională a României ...............................................
    5. Baza de calcul al contribuţiei la data de 31 decembrie a anului precedent anului de plată ..............
    Soldul depozitelor acoperite:
    Total în lei: ...............................................................................,
    din care:
    - în lei ...............................................................................;
    - în valută (în echivalent lei) .............................................
    a) Depozite acoperite persoane fizice, în lei: .........................................................................,
    din care:
    - în lei ...............................................................................;
    - în valută (în echivalent lei) .............................................
    b) Depozite acoperite persoane juridice, în lei: .....................................................................,
    din care:
    - în lei ...............................................................................;
    - în valută (în echivalent lei) .............................................
    6. Contribuţia datorată*): ..................., suma: ....................... lei
──────────
    *) Se va preciza, după caz, felul contribuţiei: anuală ori extraordinară.
──────────

    7. Contribuţia plătită, lei: ................................................................................
    8. Felul documentului: ................. nr. ............, data plăţii ....................... (zz/ll/aaaa)

    Conducătorul instituţiei de credit, Conducătorul compartimentului
    ................................... financiar-contabil,
    (numele, prenumele, funcţia, .............................
      semnătura şi ştampila) (numele, prenumele, funcţia


                            -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016