Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT nr. 2 din 23 mai 2025  pentru modificarea şi completarea Regulamentului Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 10/2015 privind administrarea fondurilor de investiţii alternative    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT nr. 2 din 23 mai 2025 pentru modificarea şi completarea Regulamentului Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 10/2015 privind administrarea fondurilor de investiţii alternative

EMITENT: Autoritatea de Supraveghere Financiară
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 527 din 5 iunie 2025
    În temeiul prevederilor art. 1 alin. (2), art. 2 alin. (1) lit. a) şi d), art. 3 alin. (1) lit. b), art. 6 alin. (2), precum şi ale art. 14 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,
    în baza prevederilor art. 1 alin. (6), art. 2 alin. (2) lit. a) şi b), art. 4 alin. (2), art. 8 alin. (1) lit. b) şi alin. (1^1)-(1^5), art. 18 alin. (5), art. 19 alin. (1) şi (2), art. 20 alin. (3), art. 27 alin. (4), art. 30 alin. (4), art. 31 alin. (7), art. 32 alin. (1), art. 36 alin. (10), art. 38 alin. (2), art. 39 alin. (18), art. 46 alin. (3), art. 47, art. 49 alin. (3), art. 57 alin. (3) şi ale art. 63 alin. (6) din Legea nr. 74/2015 privind administratorii de fonduri de investiţii alternative, cu modificările şi completările ulterioare,
    potrivit deliberărilor din şedinţa Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară din data de 20.05.2025,
    Autoritatea de Supraveghere Financiară emite prezentul regulament.
    ART. I
    Regulamentul Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 10/2015 privind administrarea fondurilor de investiţii alternative, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 562 din 28 iulie 2015, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La preambul, paragraful al doilea se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "în baza prevederilor art. 1 alin. (6), art. 2 alin. (2) lit. a) şi b), art. 4 alin. (2), art. 5 alin. (5) lit. b), art. 7^1, art. 8 alin. (1) lit. b) şi alin. (1^1)-( 1^5), art. 18 alin. (5), art. 19 alin. (1) şi (2), art. 20 alin. (3), art. 27 alin. (4), art. 30 alin. (4), art. 31 alin. (7), art. 32 alin. (1), art. 36 alin. (10), art. 38 alin. (2), art. 39 alin. (18), art. 46 alin. (3), art. 47, art. 49 alin. (3), art. 57 alin. (3) şi art. 63 alin. (6) din Legea nr. 74/2015 privind administratorii de fonduri de investiţii alternative, cu modificările şi completările ulterioare,"

    2. La articolul 1 alineatul (2), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) Regulamentul delegat (UE) nr. 231/2013 al Comisiei din 19 decembrie 2012 de completare a Directivei 2011/61/UE a Parlamentului European şi a Consiliului în ceea ce priveşte derogările, condiţiile generale de operare, depozitarii, efectul de levier, transparenţa şi supravegherea, cu modificările şi completările ulterioare, denumit în continuare Regulamentul (UE) nr. 231/2013;"

    3. La articolul 1 alineatul (2), după litera d) se introduc două noi litere, lit. e) şi f), cu următorul cuprins:
    "e) Regulamentul (UE) 2019/2.088 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 noiembrie 2019 privind informaţiile privind durabilitatea în sectorul serviciilor financiare, denumit în continuare Regulamentul (UE) 2019/2.088;
f) Regulamentul (UE) 2020/852 al Parlamentului European şi al Consiliului din 18 iunie 2020 privind instituirea unui cadru care să faciliteze investiţiile durabile şi de modificare a Regulamentului (UE) 2019/2.088, denumit în continuare Regulamentul (UE) 2020/852."

    4. La articolul 2 alineatul (2), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) A.F.I.A. înregistraţi la A.S.F. - A.F.I.A. care au obligaţia să solicite A.S.F. înregistrarea în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (3) din Legea nr. 74/2015, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv administratorii fondurilor cu capital de risc (EUVECA) reglementate prin Regulamentul (UE) nr. 345/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 aprilie 2013 privind fondurile europene cu capital de risc, cu modificările şi completările ulterioare, ai fondurilor de antreprenoriat social (EUSEF) reglementate prin Regulamentul (UE) nr. 346/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 aprilie 2013 privind fondurile europene de antreprenoriat social, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ai fondurilor europene de investiţii pe termen lung (ELTIF) reglementate prin Regulamentul (UE) nr. 760/2015 al Parlamentului European şi al Consiliului din 29 aprilie 2015 privind fondurile europene de investiţii pe termen lung, cu modificările şi completările ulterioare. Această obligaţie de înregistrare în Registrul A.S.F. în calitate de «A.F.I.A. înregistraţi» se aplică şi pentru acele S.A.I./societăţi de investiţii autoadministrate/constituite prin contract de societate care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 2 alin. (2) din Legea nr. 74/2015, cu modificările şi completările ulterioare;"

    5. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 3
    (1) În vederea stabilirii obligaţiei de autorizare de către A.S.F. sau de înregistrare la A.S.F., A.F.I.A. procedează la calculul valorii activelor administrate şi al efectului de levier utilizat, în conformitate cu prevederile art. 2 şi 6-11 din Regulamentul (UE) nr. 231/2013.
    (2) Obligaţia de la alin. (1) nu se aplică în cazul în care A.F.I.A. nu administrează F.I.A. care deţine active sau nu are active în administrare."

    6. La articolul 4, alineatele (3) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(3) În scopul urmăririi şi respectării dispoziţiilor art. 3 şi ale art. 2 alin. (1) şi (3) şi art. 3 din Regulamentul (UE) nr. 231/2013 şi luând în considerare prevederile art. 2 alin. (6) din Regulamentul (UE) nr. 231/2013, A.F.I.A. are obligaţia calculării, ulterior autorizării de către/înregistrării la A.S.F., a valorii activelor totale ale F.I.A. administrate, pentru data de 31 decembrie a anului aferent autorizării/înregistrării de către/ la A.S.F., precum şi ulterior, la datele stabilite de A.F.I.A. care vor fi corelate cu datele şi frecvenţa de evaluare a activelor administrate prevăzute la art. 17 alin. (1)-(3).
(4) Modificarea de către A.F.I.A. a datei de calcul al valorii activelor F.I.A. administrate, stabilită conform prevederilor alin. (3), este notificată A.S.F. În acest scop, A.F.I.A. transmite A.S.F. cu 15 zile lucrătoare anterior aplicării noii date de calcul motivele care determină adoptarea de către A.F.I.A. a unei astfel de decizii."

    7. Articolul 5^1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 5^1
    (1) Documentele prevăzute în prezentul regulament necesare autorizării, avizării, înregistrării şi cele referitoare la evidenţe şi raportări sunt transmise A.S.F. în limba română, în format letric sau electronic. Transmiterea electronică a documentelor prevăzute anterior se realizează conform Instrucţiunii A.S.F. nr. 1/2021 privind modul de transmitere a raportărilor şi a altor documente în format electronic către Autoritatea de Supraveghere Financiară, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Documentele referitoare la persoanele fizice şi juridice străine/nerezidente implicate în înfiinţarea şi/sau funcţionarea A.F.I.A., precum acţionari, membri ai consiliului de administraţie/consiliului de supraveghere, directori/membri ai directoratului, persoanele terţe către care au fost delegate activităţi ale A.F.I.A. în conformitate cu prevederile art. 19 din Legea nr. 74/2015, cu modificările şi completările ulterioare, pot fi transmise la A.S.F. în alte limbi străine, în copie legalizată, împreună cu traducerea legalizată, cu excepţia certificatului de cazier judiciar şi fiscal sau a altor documente ce nu pot fi traduse legalizat, ce trebuie transmise în original.
    (3) Declaraţiile pe propria răspundere, cu semnătură olografă sau semnătură electronică calificată, prevăzute ca parte a documentaţiei necesare pentru autorizare/aprobare/avizare/ înscriere în Registrul public al A.S.F. vor fi anterioare datei de înregistrare la A.S.F. a solicitării de autorizare/aprobare/avizare/ înscriere în Registrul public al A.S.F., după cum urmează:
    a) cu cel mult 5 zile lucrătoare în cazul persoanelor fizice şi juridice române;
    b) cu cel mult 20 de zile lucrătoare în cazul persoanelor fizice şi juridice străine.
    (4) În situaţia în care intervin modificări ale datelor care au stat la baza întocmirii unei declaraţii prevăzute la alin. (3), semnatarul declaraţiei are obligaţia de a o actualiza în mod corespunzător şi de a o transmite la A.S.F. în următoarea zi lucrătoare de la data la care a luat cunoştinţă de modificare. Declaraţiile actualizate se depun la A.S.F. conform prevederilor alin. (1) şi (3)."

    8. După articolul 5^1 se introduce un nou articol, art. 5^2, cu următorul cuprins:
    "ART. 5^2
    A.F.I.A. autorizate/înregistrate de către A.S.F., care administrează un F.I.A. autorizat de A.S.F., sunt obligate să achite o cotă lunară din valoarea activului net al F.I.A. către A.S.F., ce reprezintă cota aplicabilă pentru supravegherea activităţii organismelor de plasament colectiv, în conformitate cu prevederile Regulamentului nr. 16/2014, republicat, cu modificările şi completările ulterioare."

    9. La articolul 6, alineatele (1), (3), (4) şi partea introductivă a alineatului (6) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 6
    (1) Dobândirea calităţii de A.F.I.A. autorizat de către A.S.F. se realizează prin emiterea de către A.S.F. a unei autorizaţii, cu respectarea prevederilor art. 7-9 din Legea nr. 74/2015, cu modificările şi completările ulterioare, în termen de 3 luni sau, după caz, 6 luni de la data depunerii documentaţiei complete, conform prevederilor art. 8 alin. (6) din aceeaşi lege.
    ....................................................................
    (3) În situaţia în care, în urma solicitării A.S.F. indicate la alin. (2), documentele depuse sunt incomplete, ilizibile sau se constată depunerea acestora într-o formă necorespunzătoare ori lipsa unor documente, precum şi în situaţia în care nu se respectă prevederile prezentului regulament, documentele pot fi restituite solicitantului, însoţite de o prezentare corespunzătoare a motivelor restituirii.
    (4) Decizia prevăzută la alin. (3) poate fi contestată în conformitate cu prevederile art. 57 alin. (2) din Legea nr. 74/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    ....................................................................
    (6) Ulterior analizării situaţiei menţionate la alin. (5), A.S.F. dispune, în termen de maximum 30 de zile lucrătoare, adoptarea de către A.F.I.A. a măsurilor necesare pentru remedierea situaţiei. Aceste măsuri se vor referi cel puţin la:"

    10. La articolul 7, alineatele (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) Autorizaţia menţionată la alin. (1) este emisă de către A.S.F. în baza unei cereri de autorizare, întocmită conform formularului şi declaraţiei prezentate în anexa nr. 1, în cazul A.F.I.A. externi definiţi conform art. 3 pct. 3 din Legea nr. 74/2015, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv formularului şi declaraţiei prezentate în anexa nr. 2, în cazul F.I.A. administrate intern menţionate la art. 4 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 74/2015, cu modificările şi completările ulterioare, însoţită de documentele şi informaţiile relevante prevăzute de art. 7 din Legea nr. 74/2015, cu modificările şi completările ulterioare, de art. 8 alin. (6)-(8) din prezentul regulament, precum şi de cele prevăzute de Regulamentul (UE) nr. 231/2013.
(3) A.F.I.A. depune la A.S.F. împreună cu cererea de autorizare şi declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului/reprezentanţilor legal(i) al/ai A.F.I.A. prin care se certifică că procedurile de lucru prevăzute la art. 7^1 din Legea nr. 74/2015, cu modificările şi completările ulterioare, au fost elaborate şi vor fi aplicate cu respectarea prevederilor legale incidente în vigoare."

    11. La articolul 7, alineatul (4) se abrogă.
    12. La articolul 7, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5) În cazul A.F.I.A, care deţine calitatea de societate de administrare a investiţiilor (S.A.I.) reglementată de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 32/2012, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 10/2015, cu modificările şi completările ulterioare, cererea de autorizare este întocmită conform formularului şi declaraţiei prezentate în anexa nr. 3."

    13. La articolul 7, alineatele (6) şi (7) se abrogă.
    14. La articolul 8 alineatul (1), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) să nu fie membri în consiliul de administraţie/consiliul de supraveghere sau directori/membri ai directoratului ai/al unui alt A.F.I.A. sau unei alte S.A.I./societăţi de investiţii de tip O.P.C.V.M. autoadministrate sau ai/al unei S.S.I.F./instituţii de credit autorizate să presteze serviciile şi activităţile prevăzute în anexa nr. 1 la Legea nr. 126/2018 privind pieţele de instrumente financiare, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Legea nr. 126/2018, cu care A.F.I.A. a încheiat contract de intermediere financiară;"

    15. La articolul 8 alineatul (1), după litera c) se introduc două noi litere, lit. c^1) şi c^2), cu următorul cuprins:
    "c^1) să nu fie membri în consiliul de administraţie/consiliul de supraveghere sau directori executivi cu atribuţii referitoare la certificarea valorii activului net sau la alte activităţi specifice depozitarului în cadrul unei persoane juridice care îndeplineşte funcţia de depozitar pentru cel puţin unul din organismele de plasament colectiv administrate conform prevederilor art. 20 din Legea nr. 74/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
c^2) să nu fie angajaţi ai A.F.I.A. sau să nu aibă orice fel de relaţie contractuală cu un alt A.F.I.A. sau o altă S.A.I./societate de investiţii de tip O.P.C.V.M., cu excepţia altor entităţi care aparţin aceluiaşi grup în cadrul cărora pot ocupa altă poziţie decât cea de director/membru al directoratului;"

    16. La articolul 8 alineatul (1), litera i) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "i) persoanele care îi înlocuiesc/care succedă în funcţie, pe o perioadă limitată, pe directorii/membrii directoratului trebuie să îndeplinească cerinţele Regulamentului A.S.F. nr. 1/2019, cu modificările şi completările ulterioare, acestea putând avea un program de lucru parţial, iar, în cazul înlocuirii definitive ca urmare a încetării relaţiilor contractuale dintre A.F.I.A. şi directorii/membrii directoratului pe care persoanele respective îi înlocuiesc/succedă în funcţie, A.F.I.A. are obligaţia de a solicita autorizarea modificării componenţei conducerii efective în termen de maximum 3 luni de la data încetării exercitării funcţiei respective, cu respectarea art. 8 alin. (1^1) din Legea nr. 74/2015, cu modificările şi completările ulterioare;"

    17. La articolul 8 alineatul (2), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) să nu fie membri în consiliul de administraţie/consiliul de supraveghere sau directori/membri ai directoratului ai/al unui alt A.F.I.A. sau unei alte S.A.I./societăţi de investiţii de tip O.P.C.V.M. autoadministrate sau ai/al unei S.S.I.F./instituţii de credit autorizate să presteze serviciile şi activităţile prevăzute în anexa nr. 1 la Legea nr. 126/2018 cu care A.F.I.A. a încheiat contract de intermediere financiară;"

    18. La articolul 8 alineatul (2), după litera b) se introduc două noi litere, lit. b^1) şi b^2), cu următorul cuprins:
    "b^1) să nu fie membri în consiliul de administraţie/consiliul de supraveghere sau directori executivi cu atribuţii referitoare la certificarea valorii activului net sau la alte activităţi specifice depozitarului în cadrul unei persoane juridice care îndeplineşte funcţia de depozitar pentru cel puţin unul dintre organismele de plasament colectiv administrate;
b^2) nu trebuie să fie angajaţi sau să aibă orice fel de relaţie contractuală cu un alt A.F.I.A. sau o altă S.A.I./societate de investiţii de tip O.P.C.V.M., cu excepţia altor entităţi care aparţin aceluiaşi grup în cadrul cărora pot ocupa altă poziţie decât cea de director/membru al directoratului;"

    19. La articolul 8, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (2^1), cu următorul cuprins:
    "(2^1) Valabilitatea autorizării membrilor structurii de conducere, precum şi a persoanelor care deţin funcţii-cheie autorizate, în conformitate cu prevederile Regulamentului A.S.F. nr. 1/2019, cu modificările şi completările ulterioare, încetează de drept la data încetării mandatului sau a contractului pentru funcţia autorizată, precum şi în cazul retragerii deciziei de autorizare a A.F.I.A."

    20. La articolul 8, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alin. (4^1), cu următorul cuprins:
    "(4^1) În aplicarea prevederilor art. 8 alin. (1^4) din Legea nr. 74/2015, cu modificările şi completările ulterioare, evaluarea acţionarilor A.F.I.A. autorizat ale cărui acţiuni sunt admise la tranzacţionare pe o piaţă reglementată, care urmează a deţine o participaţie calificată sau care intenţionează să îşi majoreze participaţia calificată în cadrul acestuia se realizează în conformitate cu prevederile Regulamentului A.S. F. nr. 3/2016, cu modificările şi completările ulterioare."

    21. La articolul 8 alineatul (6), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) să fie compartimentat corespunzător, astfel încât să se asigure separarea efectivă a activităţilor ce sunt desfăşurate. În cazul entităţilor care deţin atât calitatea de S.A.I., cât şi pe cea de A.F.I.A. autorizat sau A.F.I.A. înregistrat, desfăşurarea unor activităţi similare/identice legate de administrarea F.I.A. şi O.P.C.V.M. poate fi realizată în cadrul aceluiaşi compartiment;"

    22. La articolul 8 alineatul (8), literele b), e), f), i), k), l) şi n) semodifică şi vor avea următorul cuprins:
    "b) actul constitutiv;
    ....................................................................
e) în cazul în care în obiectul de activitate al A.F.I.A. extern se găsesc şi serviciile şi activităţile prevăzute la art. 5 alin. (5) lit. b) din Legea nr. 74/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi cuprinse în anexa nr. 1 la Legea nr. 126/2018, A.F.I.A. are obligaţia transmiterii documentaţiei către A.S.F. şi a respectării procedurilor de lucru şi cerinţelor de raportare stabilite de Legea nr. 126/2018;
f) pentru acţionarii care deţin o participaţie calificată, documentele prevăzute în anexa nr. 1 la Regulamentul A.S.F. nr. 3/2016, cu modificările şi completările ulterioare;
    ....................................................................
i) contractul de audit încheiat cu un auditor financiar autorizat de către Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar, denumită în continuare A.S.P.A.A.S., să efectueze audit financiar şi avizat, dacă este cazul, de A.S.F., conform reglementărilor A.S.F. privind auditul statutar; în înţelesul prezentului regulament, noţiunea «auditor financiar» se referă, după caz, la persoane fizice sau juridice sau orice altă entitate autorizată de către A.S.P.A.A.S. să efectueze audit financiar, după cum este definit la art. 2 pct. 5 din Legea nr. 162/2017 privind auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate şi de modificare a unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare;
    ....................................................................
k) cu excepţia situaţiei în care A.F.I.A. deţine calitatea de S.A.I., documentele prevăzute la art. 13 alin. (2) şi de Regulamentul A.S.F. nr. 1/2019, cu modificările şi completările ulterioare, pentru autorizarea persoanei desemnate să ocupe funcţia de ofiţer de conformitate, funcţie care în cazul acelor A.F.I.A. care deţin şi calitatea de S.A.I. este asimilată celei de reprezentant al compartimentului de control intern;
l) cu excepţia situaţiei în care A.F.I.A. deţine calitatea de S.A.I., documentele prevăzute la art. 13 alin. (10) şi de Regulamentul A.S.F. nr. 1/2019, cu modificările şi completările ulterioare, pentru autorizarea persoanei responsabile cu administrarea riscului;
    ....................................................................
n) dovada achitării în contul A.S.F. a tarifelor stabilite conform Regulamentului nr. 16/2014, republicat, cu modificările şi completările ulterioare."

    23. La articolul 8, alineatul (10) se abrogă.
    24. Articolul 11 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 11
    (1) În aplicarea prevederilor art. 10 alin. (4) din Legea nr. 74/2015, cu modificările şi completările ulterioare, modificarea condiţiilor prevăzute la art. 7 alin. (2) lit. c), d), g) şi j) din aceeaşi lege, altele decât modificările asupra procedurilor/politicilor/practicilor/sistemelor deţinute de A.F.I.A. şi modificările politicii de remunerare a A.F.I.A. care deţin şi calitatea de emitenţi admişi la tranzacţionare în cadrul unei pieţe reglementate, a căror politică de remunerare este publicată în conformitate cu prevederile art. 106 alin. (13) din Legea nr. 24/2017 privind emitenţii de instrumente financiare şi operaţiuni de piaţă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, este certificată prin transmiterea la A.S.F., în termen de maximum 14 zile de la data adoptării, a hotărârii/deciziei organului statutar responsabil de adoptarea respectivei modificări, însoţită de documentele justificative, după caz.
    (2) A.S.F. poate solicita modificarea documentelor, dacă acestea contravin prevederilor prezentului regulament şi/sau ale dispoziţiilor legale în vigoare."

    25. La articolul 11^1 alineatul (1), partea introductivă şi litera c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 11^1
    (1) În aplicarea prevederilor art. 10 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 74/2015, cu modificările şi completările ulterioare, A.F.I.A. supune autorizării A.S.F., anterior înregistrării lor la O.N.R.C., după caz, şi în termen de maximum 10 zile de la data producerii, următoarele modificări ale condiţiilor semnificative avute în vedere la data autorizării, prevăzute la art. 7 alin. (2) lit. a), b), e), f), h) şi i) din Legea nr. 74/2015, cu modificările şi completările ulterioare:
    ....................................................................
    c) achiziţia şi/sau majorarea participaţiilor calificate în cadrul A.F.I.A., mai puţin în cazul aplicării art. 8 alin. (1^3) din Legea nr. 74/2015, cu modificările şi completările ulterioare;"

    26. La articolul 11^1 alineatul (1), după litera c) se introduc cinci noi litere, lit. d)-h), cu următorul cuprins:
    "d) extinderea/restrângerea obiectului de activitate;
e) schimbarea sediului social şi, după caz, a sediului central;
f) înfiinţarea/desfiinţarea de sedii secundare, astfel cum sunt menţionate la art. 8 lit. l) din Legea nr. 31/1990;
g) schimbarea denumirii societăţii;
h) majorarea/reducerea capitalului social."

    27. La articolul 11^1, alineatele (3) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(3) A.S.F. emite un act individual de aprobare sau de respingere a modificărilor prevăzute la alin. (1) în termen de 60 de zile de la depunerea documentaţiei complete.
(4) În cazuri bine justificate, A.S.F. poate prelungi termenul prevăzut la alin. (3) cu 60 de zile."

    28. La articolul 11^2, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Membrii consiliului de administraţie/consiliului de supraveghere şi conducerea superioară a A.F.I.A. îşi exercită atribuţiile în legătură cu activitatea specifică A.F.I.A. de la data autorizării acestora de către A.S.F."

    29. La articolul 11^3 alineatul (1), literele a)-c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) hotărârea organului statutar al A.F.I.A. care, în cazul înfiinţării de sedii secundare, astfel cum sunt menţionate la art. 8 lit. l) din Legea nr. 31/1990, va cuprinde şi activităţile care urmează să se desfăşoare la respectivele sedii secundare;
b) actul constitutiv actualizat;
c) documentele prevăzute în Regulamentul A.S.F. nr. 3/2016, cu modificările şi completările ulterioare, pentru fiecare dintre acţionarii semnificativi ai A.F.I.A. care participă la achiziţia şi/sau majorarea participaţiilor acestora, pentru modificările prevăzute la art. 11^1 alin. (1) lit. c);"

    30. La articolul 11^3 alineatul (1), după litera e) se introduc patru noi litere, lit. f)-i), cu următorul cuprins:
    "f) dovada vărsării integrale a capitalului social într-un cont bancar deschis în acest scop la o instituţie de credit, precum şi raportul auditorului financiar cu privire la legalitatea majorării/reducerii capitalului social, întocmit în conformitate cu Standardul internaţional privind misiunile de asigurare ISAE 3000, sub forma unui raport de asigurare care trebuie să conţină o exprimare clară a concluziei auditorului respectiv cu privire la majorarea/reducerea capitalului social;
g) dovada deţinerii cu titlu legal a spaţiului necesar funcţionării, în copie legalizată;
h) notă explicativă privind situaţia arhivei, în cazul solicitării retragerii autorizaţiei unor sedii secundare;
i) regulamentul de organizare şi funcţionare, ce cuprinde organigrama sediului secundar, precum şi declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului/reprezentanţilor legal(i) ai societăţii prin care se certifică faptul că procedurile speciale privind evidenţa şi controlul activităţii desfăşurate la sediile secundare în legătură cu atribuţiile şi răspunderea personalului care îşi desfăşoară activitatea la respectivele sedii, arhivarea documentelor, transmiterea situaţiei şi/sau a documentelor la sediul social au fost elaborate cu respectarea prevederilor legale incidente în vigoare şi că vor fi aplicate în mod consecvent de către societate şi de către personalul din cadrul acesteia, pentru modificările prevăzute la art. 11^1 alin. (1) lit. f)."

    31. După articolul 11^3 se introduce un nou articol, art. 11^4, cu următorul cuprins:
    "ART. 11^4
    (1) A.F.I.A. poate înfiinţa sedii secundare cu respectarea condiţiilor şi cerinţelor stabilite de prezentul articol.
    (2) O parte sau toate activităţile autorizate, desfăşurate de către A.F.I.A. în cadrul sediului social/central, se pot desfăşura şi în cadrul sediilor secundare, cu obţinerea autorizaţiilor corespunzătoare de la A.S.F. A.F.I.A. nu poate desfăşura activitate în sedii neautorizate de A.S.F.
    (3) În cazul în care în cadrul unui sediu secundar un A.F.I.A. desfăşoară toate activităţile autorizate, acesta respectă condiţiile impuse de prezentul regulament pentru sediul central/social. Conducerea activităţii sediului secundar este asigurată, în acest caz, de către unul dintre directorii autorizaţi de A.S.F. în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (1) şi ale Regulamentului A.S.F. nr. 1/2019, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) În vederea autorizării sediului secundar, în cazul în care se desfăşoară o parte din activităţile autorizate, acesta trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii:
    a) să dispună de un spaţiu cu destinaţie exclusivă, care să asigure buna desfăşurare a activităţii şi a cărui suprafaţă să nu fie mai mică de 15 mp. Spaţiul destinat sediului secundar nu poate fi amplasat la subsolurile clădirilor; se exceptează de la respectarea acestei prevederi sediile secundare la care se va desfăşura doar activitatea de distribuţie de titluri de participare;
    b) să aibă telefon, fax şi acces la internet;
    c) să asigure o dotare tehnică adecvată;
    d) directorul sediului secundar trebuie să îndeplinească prevederile art. 8 alin. (1) lit. c) şi h), precum şi să aibă o experienţă profesională de minimum 2 ani în domeniul financiar-bancar sau în domenii de specialitate relevante; în cazul în care la sediul secundar se desfăşoară activităţile principale prevăzute la art. 5 alin. (2) din Legea nr. 74/2015, cu modificările şi completările ulterioare, atunci directorul sediului secundar este unul dintre directorii autorizaţi de A.S.F. în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (1) şi ale Regulamentului A.S.F. nr. 1/2019, cu modificările şi completările ulterioare;
    e) să aibă un regulament propriu de organizare şi funcţionare, avizat de către consiliul de administraţie/consiliul de supraveghere al A.F.I.A.;
    f) să fie conectat online (la distanţă) la sediul social/central al A.F.I.A.
    (5) În vederea autorizării unui sediu secundar la care nu se desfăşoară nicio activitate autorizată, acesta trebuie să îndeplinească cumulativ condiţiile prevăzute la alin. (4) lit. a)-c) şi f).
    (6) O situaţie centralizatoare a activităţilor desfăşurate în cadrul sediilor secundare, precum şi balanţele de verificare aferente activităţii sucursalelor sunt remise lunar, în copie, pe suport letric sau electronic cu semnătură electronică calificată, sediului social/central al A.F.I.A. în vederea întocmirii situaţiei financiare a societăţii.
    (7) Trimestrial, toate documentele aferente activităţii desfăşurate în cadrul sediilor secundare sunt transmise, în original, în format letric sau electronic cu semnătură electronică calificată, în vederea arhivării, către sediul social/central al A.F.I.A., în baza unui proces-verbal de predare-primire.
    (8) A.F.I.A. are obligaţia să menţină condiţiile impuse la autorizarea sediilor secundare pe toată durata de funcţionare a acestora, notificând A.S.F. orice modificare în termen de maximum 15 zile de la producerea acesteia şi anexând copii ale documentelor justificative."

    32. La articolul 12 alineatul (2), literele a) şi b) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) hotărârea organului statutar al A.F.I.A. cu privire la încetarea activităţilor menţionate la art. 5 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 74/2015, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi la schimbarea obiectului de activitate şi a denumirii societăţii, în sensul eliminării sintagmei «A.F.I.A.», dacă este cazul, sau la iniţierea procedurii de dizolvare;
b) dovada publicării într-un cotidian de circulaţie naţională cu apariţie în format letric sau într-un cotidian cu apariţie în format digital a unui anunţ cu privire la hotărârea menţionată la lit. a);"

    33. La articolul 13 alineatul (1), partea introductivă şi litera d) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 13
    (1) În aplicarea prevederilor art. 61 alin. (3) lit. b) din Regulamentul (UE) nr. 231/2013, este numit un ofiţer de conformitate al A.F.I.A. responsabil cu funcţia de verificare a conformităţii A.F.I.A. Acesta este înscris în Registrul A.S.F şi îndeplineşte următoarele cerinţe:
    ....................................................................
    d) să nu fie acţionar semnificativ al A.F.I.A., să nu fie membru al consiliului de administraţie/consiliului de supraveghere sau director/membru al directoratului şi să nu exercite nicio atribuţie de natura celor pe care trebuie să le controleze, să nu deţină calitatea de auditor financiar al A.F.I.A., al unei S.S.I.F. cu care A.F.I.A. are încheiat contract de intermediere, să nu fie persoană implicată sau în legături strânse cu un alt/o altă A.F.I.A./S.A.I. (cu excepţia situaţiei în care S.A.I. şi A.F.I.A. sunt aceeaşi entitate)/societate de investiţii ori cu un depozitar al F.I.A. administrate de A.F.I.A. şi să nu fie angajat al unui alt/unei alte A.F.I.A./S.A.I. (cu excepţia situaţiei în care S.A.I. şi A.F.I.A. sunt aceeaşi entitate)/societăţi de investiţii sau al unui depozitar în cadrul departamentului care desfăşoară operaţiuni legate de activitatea de depozitare;"

    34. La articolul 13 alineatul (1), după litera f) se introduce o nouă literă, lit. g), cu următorul cuprins:
    "g) să îndeplinească condiţiile prevăzute de Regulamentul A.S.F. nr. 1/2019, cu modificările şi completările ulterioare."

    35. La articolul 13, alineatul (1^2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(1^2) Ofiţerul de conformitate întocmeşte şi transmite consiliului de administraţie/consiliului de supraveghere al A.F.I.A. un raport privind activitatea desfăşurată, în termen de 60 de zile de la sfârşitul fiecărui an, ce cuprinde activitatea desfăşurată, investigaţiile efectuate, abaterile constatate, propunerile făcute şi programul/planul investigaţiilor propuse pentru anul următor. Raportul, propunerile avizate şi planul de investigaţii aprobat de consiliul de administraţie/consiliul de supraveghere sunt transmise A.S.F. până la data de 15 martie a anului calendaristic următor celui pentru care se întocmeşte acest raport."

    36. La articolul 13 alineatul (10), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(10) În vederea autorizării şi înscrierii în Registrul A.S.F. a persoanei responsabile cu administrarea riscului, A.F.I.A. depune la A.S.F. o cerere de autorizare, însoţită de următoarele documente:"

    37. La articolul 13, alineatele (11), (14), (15), (19) şi (20) se modifică şi vor aveaurmătorul cuprins:
    "(11) În vederea autorizării şi desfăşurării activităţii în cadrul A.F.I.A., persoana responsabilă cu administrarea riscului trebuie să îndeplinească cumulativ cerinţele prevăzute la alin. (1) lit. a), d) şi g), precum şi pe cele prevăzute la art. 8 alin. (5) lit. a).
    ....................................................................
(14) Vacantarea funcţiei-cheie de ofiţer de conformitate al A.F.I.A. se notifică A.S.F. în conformitate cu prevederile Regulamentului A.S.F. nr. 1/2019, cu modificările şi completările ulterioare.
(15) Vacantarea funcţiei-cheie de persoană responsabilă cu administrarea riscului a A.F.I.A. se notifică A.S.F. în conformitate cu prevederile Regulamentului A.S.F. nr. 1/2019, cu modificările şi completările ulterioare.
    ....................................................................
(19) În situaţia în care A.F.I.A. nu mai are autorizată o persoană în funcţia de ofiţer de conformitate sau în cazul indisponibilităţii temporare de exercitare a funcţiei, în conformitate cu prevederile prezentului regulament, unul dintre membrii departamentului de conformitate al A.F.I.A., dacă există, unul dintre directorii/membrii directoratului A.F.I.A. sau un alt angajat care are cunoştinţele şi experienţa profesională adecvată, în cazul în care departamentul este format dintr-un singur membru, va prelua provizoriu atribuţiile persoanei indisponibile, pentru o perioadă de maximum 3 luni într-un an calendaristic. Persoana care îndeplineşte provizoriu această funcţie este notificată în termen de 5 zile lucrătoare către A.S.F.
(20) În situaţia în care A.F.I.A. nu mai are autorizată o persoană în funcţia de administrator de risc sau în cazul indisponibilităţii temporare a acesteia în conformitate cu prevederile prezentului regulament, unul dintre directorii/membrii directoratului A.F.I.A., unul dintre membrii departamentului de administrare a riscului al A.F.I.A., dacă există, sau un alt angajat care are cunoştinţele şi experienţa profesională adecvate va îndeplini provizoriu această funcţie până la momentul reocupării sale. Directorul din cadrul A.F.I.A. care are în atribuţie coordonarea şi supravegherea funcţiei de administrare a portofoliului în cadrul A.F.I.A. nu poate prelua temporar atribuţiile funcţiei de administrare a riscurilor. Persoana care îndeplineşte provizoriu această funcţie este notificată în termen de 5 zile lucrătoare către A.S.F."

    38. Articolul 15 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 15
    În aplicarea prevederilor art. 5 alin. (5) lit. b) din Legea nr. 74/2015, cu modificările şi completările ulterioare, un A.F.I.A. extern care intenţionează să presteze serviciile conexe prevăzute la respectivul articol din actul normativ are obligaţia transmiterii documentaţiei şi a respectării procedurilor de lucru şi raportare stabilite prin legislaţia aplicabilă prestării serviciilor de investiţii în cauză."

    39. La articolul 17 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) trimestrial şi cu ocazia fiecărei subscrieri, răscumpărări, anulări de titluri de participare, precum şi în situaţia majorărilor sau diminuărilor de capital social, pentru F.I.A. de tip închis prevăzute la art. 2 alin. (2) lit. f);"

    40. La articolul 17, alineatul (5) se abrogă.
    41. La articolul 17, alineatul (10) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(10) Eventualele conflicte de interese sunt identificate, gestionate, monitorizate şi comunicate în mod corespunzător investitorilor F.I.A. de către A.F.I.A. autorizat de/înregistrat la A.S.F. prin publicarea pe site-ul oficial al A.F.I.A. şi într-un cotidian de circulaţie naţională cu apariţie în format letric sau într-un cotidian cu apariţie în format digital a unei note de informare către investitori în termen de maximum două zile de la data notificării A.S.F."

    42. La articolul 17, după alineatul (12) se introduc două noi alineate, alin. (13) şi (14), cu următorul cuprins:
    "(13) Regulile şi procedurile interne privind tranzacţiile personale prevăd faptul că orice tranzacţie personală derulată de către o persoană relevantă din cadrul A.F.I.A. în conformitate cu prevederile art. 1 pct. 2 din Regulamentul (UE) nr. 231/2013 este notificată în prealabil către ofiţerul de conformitate al A.F.I.A., în vederea verificării conformităţii acesteia cu cerinţele stabilite de Legea nr. 74/2015, cu modificările şi completările ulterioare, Regulamentul (UE) nr. 231/2013, Regulamentul (UE) nr. 596/2014 privind abuzul de piaţă şi de reglementările aplicabile emise de A.S.F. în materie de evitare a conflictelor de interese şi a derulării de tranzacţii personale.
(14) Pot constitui excepţii de la obligaţia verificării prealabile de conformitate tranzacţiile personale realizate prin următoarele:
    a) tranzacţii cu titluri de stat;
    b) investiţii recurente/automate realizate cu unităţile de fond ale organismelor de plasament colectiv, denumite în continuare O.P.C., administrate de către A.F.I.A.;
    c) tranzacţii cu tipurile de instrumente financiare care nu sunt cuprinse în politica de investiţii a O.P.C. administrate de către A.F.I.A, prevăzută în regulile fondurilor, aprobate de A.S.F.;
    d) tranzacţii desfăşurate pe pieţe care nu sunt prevăzute în regulile O.P.C. administrate de către A.F.I.A, aprobate de A.S.F.;
    e) tranzacţii cu titluri de participare ale O.P.C.V.M. sau F.I.A. care fac obiectul unei supravegheri în conformitate cu legislaţia unui alt stat membru care impune un nivel echivalent de repartizare a riscurilor pentru activele lor, atunci când persoana relevantă şi orice altă persoană în contul căreia se efectuează tranzacţiile nu sunt implicate în administrarea organismului respectiv;
    f) participări în cadrul unor oferte publice;
    g) tranzacţii cu acţiuni oferite cu titlu gratuit în cadrul programelor de «stock option plan"

    43. La articolul 18 alineatul (2), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) dovada că deţin o asigurare de răspundere civilă profesională încheiată pentru situaţiile de neglijenţă sau neîndeplinire a sarcinilor lor, în conformitate cu art. 18 alin. (15) din Legea nr. 74/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi cu o valoare a sumei maxime asigurate proporţională cu riscurile asigurate, dar nu mai puţin de contravaloarea în lei a 50.000 euro, în cazul persoanelor fizice, şi de cel puţin 100.000 euro, în cazul persoanelor juridice;"

    44. La articolul 18 alineatul (2), după litera e) se introduce o nouă literă, lit. e^1), cu următorul cuprins:
    "e^1) dovada achitării tarifului aferent înscrierii în Registrul A.S.F. a evaluatorului;"

    45. La articolul 19, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) În aplicarea prevederilor art. 70 din Regulamentul (UE) nr. 231/2013, revizuirea politicilor/procedurilor de evaluare se realizează anual de către A.F.I.A. la data stabilită conform regulilor şi procedurilor interne şi este comunicată investitorilor în termen de 60 de zile de la sfârşitul fiecărui an, precum şi A.S.F., la solicitarea acesteia."

    46. La articolul 20 alineatul (1), după litera d) se introduce o nouă literă, lit. e), cu următorul cuprins:
    "e) dovada achitării în contul A.S.F. a tarifului stabilit conform reglementărilor în vigoare, după caz."

    47. La articolul 25, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu următorul cuprins:
    "(3) A.F.I.A. autorizat poate transfera activele unui F.I.A. destinat investitorilor de retail doar către un alt A.F.I.A autorizat sau către o S.A.I. care deţine şi calitatea de A.F.I.A. autorizat/înregistrat."

    48. La articolul 25^1, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 25^1
    (1) Prevederile prezentului capitol sunt aplicabile doar acelor entităţi care solicită înregistrarea la A.S.F. în calitate de A.F.I.A. în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (3) din Legea nr. 74/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi care administrează sau intenţionează să administreze F.I.A. destinate investitorilor profesionali, astfel cum sunt definite la art. 2 lit. h) din Legea nr. 243/2019, cu modificările şi completările ulterioare, dacă în cuprinsul regulamentului nu se prevede altfel."

    49. La articolul 26, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Emiterea de către A.S.F. a atestatului care certifică înregistrarea şi înscrierea în Registrul A.S.F. în calitate de A.F.I.A. înregistraţi se realizează de către A.S.F. în termen de 30 de zile lucrătoare de la depunerea documentaţiei complete, în baza unei cereri, întocmite conform anexei nr. 4, în cazul A.F.I.A. externi definiţi conform art. 3 pct. 3 din Legea nr. 74/2015, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv anexei nr. 5, în cazul F.I.A. administrate intern menţionate la art. 4 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 74/2015, cu modificările şi completările ulterioare."

    50. La articolul 26 alineatul (4), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) informaţii prezentate sub formă de curriculum vitae privind conducerea superioară a A.F.I.A., respectiv directori/membrii directoratului, sau administratorul A.F.I.A., după caz;"

    51. La articolul 26 alineatul (4), după litera b) se introduce o nouă literă, lit. b^1), cu următorul cuprins:
    "b^1) declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului/ reprezentanţilor legal(i) al/ai A.F.I.A. prin care se certifică faptul că regulile şi procedurile de lucru aferente politicilor/ practicilor/sistemelor prevăzute la art. 13-19 din Legea nr. 74/2015, cu modificările şi completările ulterioare, au fost elaborate cu respectarea prevederilor legale incidente şi că vor fi aplicate în mod consecvent de către A.F.I.A. şi de către personalul A.F.I.A., în cazul A.F.I.A. înregistrat care administrează F.I.A. destinate investitorilor de retail şi care deţine şi calitatea de S.A.I.;"

    52. La articolul 26 alineatul (4), după litera c) se introduc cinci noi litere, lit. d)-h), cu următorul cuprins:
    "d) copia actului de identitate, a cărei conformitate cu originalul este certificată prin semnătură olografă de către posesorul actului de identitate, pentru persoanele fizice solicitante;
e) cazierul fiscal şi cazierul judiciar pentru administratorul/ conducerea superioară a solicitantului;
f) extras din actul constitutiv al A.F.I.A., ce atestă că obiectul de activitate al A.F.I.A. şi codul CAEN utilizat corespund prevederilor art. 5 din Legea nr. 74/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
g) copia contractului încheiat cu un auditor financiar, în cazul solicitărilor de înregistrare la A.S.F. în calitate de administrator extern al F.I.A.;
h) informaţii cu privire la persoana/persoanele responsabilă(e) cu aplicarea prevederilor legale referitoare la prevenirea şi combaterea spălării banilor şi a finanţării actelor de terorism, precum şi a prevederilor legale referitoare la sancţiunile internaţionale în materie."

    53. La articolul 26, alineatul (6) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(6) În cazul A.F.I.A. înregistrat care deţine calitatea de S.A.I. reglementată de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 32/2012, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 10/2015, cu modificările şi completările ulterioare, cererea de înregistrare este întocmită conform formularului prezentat în anexa nr. 3."

    54. La articolul 26, alineatul (10) se abrogă.
    55. La articolul 27, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Suplimentar obligaţiei prevăzute la alin. (1), A.F.I.A. înregistraţi, cu excepţia celor care deţin şi calitatea de S.A.I., menţionează în toate comunicările către investitori/potenţiali investitori faptul că aceştia nu beneficiază de regimul de supraveghere de către A.S.F. aplicabil A.F.I.A. autorizaţi în conformitate cu prevederile Legii nr. 74/2015, cu modificările şi completările ulterioare."

    56. La articolul 28, după alineatul (2) se introduc două noi alineate, alin. (3) şi (4), cu următorul cuprins:
    "(3) În cazul delegării unor activităţi prevăzute la art. 5 alin. (2) sau (3) din Legea nr. 74/2015, cu modificările şi completările ulterioare, A.F.I.A. înregistrat notifică A.S.F. numele entităţii terţe către care s-a realizat delegarea, în termen de 30 de zile de la data încheierii contractului de delegare.
(4) A.F.I.A înregistrat respectă prevederile următoarelor acte normative:
    a) Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, în calitate de instituţie financiară persoană juridică română;
    b) Legea nr. 162/2017 privind auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate şi de modificare a unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 39/2015 pentru aprobarea Reglementărilor contabile conforme cu Standardele internaţionale de raportare financiară, aplicabile entităţilor autorizate, reglementate şi supravegheate de Autoritatea de
    Supraveghere Financiară din Sectorul instrumentelor şi investiţiilor financiare, precum şi Fondului de Compensare a Investitorilor, cu modificările şi completările ulterioare, cu privire la obligaţia A.F.I.A. înregistrat de auditare a situaţiilor financiare anuale, precum şi Norma A.S.F. nr. 13/2019 privind cadrul unitar de desfăşurare a auditului statutar la entităţile autorizate, reglementate şi supravegheate de către Autoritatea de Supraveghere Financiară, cu modificările şi completările ulterioare."

    57. După articolul 29 se introduce un nou articol, art. 29^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 29^1
    (1) Retragerea atestatului prevăzut la art. 26 alin. (3), la cererea expresă a unui A.F.I.A. înregistrat, se realizează de către A.S.F. în următoarele cazuri:
    a) A.F.I.A. înregistrat a solicitat, în prealabil, A.S.F. retragerea autorizaţiei şi radierea din Registrul A.S.F. a tuturor F.I.A. administrate, iar la momentul depunerii cererii de retragere a autorizaţiei, procesul de răscumpărare a titlurilor de participare deţinute de către investitorii respectivelor F.I.A. a fost încheiat;
    b) A.F.I.A. înregistrat a solicitat în prealabil A.S.F. transferul activelor tuturor F.I.A. administrate către un alt A.F.I.A. conform procedurii descrise în prezentul regulament, astfel că la momentul depunerii cererii de retragere A.F.I.A. înregistrat nu mai administrează niciun F.I.A. În cazul în care A.F.I.A. înregistrat administrează doar active ale F.I.A.I.P., respectivul A.F.I.A. cedent nu are obligaţia efectuării procedurilor de publicitate către investitori în cadrul procedurii de transfer al activelor F.I.A.I.P. către un alt A.F.I.A. cesionar, ci doar de transmitere a notei de informare către aceste persoane şi către A.S.F.
    (2) Retragerea atestatului la solicitarea expresă a A.F.I.A. înregistrat se efectuează în baza cererii, însoţită de următoarele documente:
    a) hotărârea organului statutar al A.F.I.A. înregistrat cu privire la încetarea activităţilor menţionate la art. 5 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 74/2015, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi la schimbarea obiectului de activitate şi a denumirii societăţii, în sensul eliminării sintagmei «A.F.I.A.», după caz, sau de iniţiere a procedurii de dizolvare;
    b) dovada publicării într-un cotidian de circulaţie naţională a unui anunţ cu privire la hotărârea menţionată la lit. a);
    c) indicarea adresei arhivei şi a datelor de identificare şi de contact ale persoanei responsabile cu administrarea arhivei A.F.I.A. înregistrat;
    d) raportul auditorului financiar cu privire la situaţia A.F.I.A. la data încetării activităţii, după caz;
    e) dovada achitării în contul A.S.F. a tarifelor stabilite conform Regulamentului nr. 16/2014, republicat, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) A.S.F. poate solicita orice alte documente pe care le consideră necesare pentru soluţionarea cererii, menţionate la alin. (2)."

    58. După articolul 30 se introduc trei noi articole, art. 30^1-30^3, cu următorul cuprins:
    "ART. 30^1
    A.F.I.A. înregistraţi respectă prevederile aplicabile A.F.I.A. prevăzute în Regulamentul (UE) 2019/2.088.
    ART. 30^2
    Prevederile art. 25 alin. (1) şi (3) se aplică în mod corespunzător în cazul transferului activelor unui F.I.A. autorizat de A.S.F. ca urmare a înlocuirii A.F.I.A. înregistrat care îl administrează cu un alt A.F.I.A. autorizat/înregistrat.
    ART. 30^3
    În aplicarea prevederilor art. 2 alin. (2) şi ale art. 50 alin. (2) lit. i) din Legea nr. 74/2015, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul retragerii atestatului unui A.F.I.A. înregistrat prevăzut la art. 26 alin. (3) prin decizie de sancţionare, se aplică în mod corespunzător procedura aferentă S.A.I. prevăzută la art. 28-30 din Regulamentul nr. 9/2014, cu modificările şi completările ulterioare."

    59. La articolul 31, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) În vederea desfăşurării de activităţi de depozitare pentru activele F.I.A. autorizate de A.S.F., instituţia de credit autorizată de B.N.R. sau sucursala din România a unei instituţii de credit autorizate într-un stat membru, respectiv S.S.I.F. ori sucursala din România a unei firme de investiţii autorizate într-un alt stat membru care respectă condiţiile prevăzute la art. 20 alin. (3) lit. a) pct. (ii) din Legea nr. 74/2015, cu modificările şi completările ulterioare, solicită A.S.F. avizarea, pentru instituţiile de credit, respectiv autorizarea, pentru S.S.I.F., a numirii în calitate de depozitar al activelor F.I.A. şi înscrierea în Registrul A.S.F."

    60. La articolul 31 alineatul (4), partea introductivă şi literele e) şi g) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(4) În vederea emiterii de către A.S.F. a actului individual în conformitate cu prevederile alin. (2), instituţia de credit sau S.S.I.F., după caz, documentează cererea cu următoarele informaţii:
    ....................................................................
e) actul constitutiv şi toate actele adiţionale la acesta, în cazul în care există, doar în cazul S.S.I.F. care solicită autorizarea în calitate de depozitar F.I.A.;
    ....................................................................
g) declaraţia pe propria răspundere, semnată olograf de conducătorul departamentului/structurii organizatorice care desfăşoară activitatea de depozitare în cadrul instituţiei de credit sau S.S.I.F., prin care atestă existenţa şi legalitatea procedurilor de lucru specifice prevăzute de Regulamentul (UE) nr. 231/2013, aprobate de către structurile abilitate ale instituţiei de credit, respectiv ale sucursalei din România a unei instituţii de credit autorizate într-un stat membru/societăţii de servicii de investiţii financiare/sucursalei din România a unei firme de investiţii autorizate într-un alt stat membru privind exercitarea atribuţiilor şi desfăşurarea activităţilor incidente activităţii de depozitare a activelor F.I.A.;"

    61. La articolul 35 alineatul (3), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) lunar, A.F.I.A. care administrează un F.I.A. autorizat de A.S.F. este responsabil să efectueze plata către A.S.F. în numele F.I.A. din bugetul F.I.A. a cotei lunare din valoarea activului net al F.I.A., în conformitate cu prevederile art. 9 din Regulamentul nr. 16/2014, republicat, cu modificările şi completările ulterioare."

    62. La articolul 40, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 40
    (1) În aplicarea prevederilor art. 47 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 74/2015, cu modificările şi completările ulterioare, titlurile de participare emise de F.I.A. autorizate în alte state membre pot fi distribuite investitorilor de retail din România numai dacă respectivele F.I.A. respectă condiţiile privind cerinţele de raportare, transparenţă şi publicitate aplicabile F.I.A.I.R. autorizate de A.S.F."

    63. Articolul 45 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 45
    Anexele nr. 1-9 fac parte integrantă din prezentul regulament."

    64. La anexa nr. 1, punctul 11 se abrogă.
    65. La anexa nr. 1, punctul 18 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "18. Declaraţie pe propria răspundere a directorilor/membrilor directoratului privind existenţa procedurilor de lucru în conformitate cu prevederile art. 7^1 din Legea nr. 74/2015, cu modificările şi completările ulterioare"

    66. La anexa nr. 2, punctele 7 şi 8 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "7. Tipurile de activităţi desfăşurate conform prevederilor art. 5 alin. (2), respectiv ale alin. (3) şi (5) din Legea nr. 74/2015, cu modificările şi completările ulterioare:
    - administrarea portofoliului;
    – administrarea riscului (se menţionează şi persoana responsabilă cu administrarea riscului);
    – servicii juridice şi de contabilitate;
    – cereri de informare din partea clienţilor;
    – evaluarea şi stabilirea preţului, inclusiv returnări de taxe;
    – controlul respectării legislaţiei aplicabile;
    – ţinerea registrului deţinătorilor de titluri de participare;
    – distribuţia veniturilor;
    – emisiuni şi răscumpărări de titluri de participare;
    – decontarea de contracte, inclusiv emiterea de certificate;
    – ţinerea evidenţelor;
    – distribuire;
    – activităţi legate de activele F.I.A., şi anume servicii necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor de administrare ale F.I.A., administrarea infrastructurilor, administrarea bunurilor imobiliare, consultanţă acordată entităţilor cu privire la structura capitalului, strategia industrială şi aspectele conexe acesteia, consultanţă şi servicii privind fuziunile şi achiziţiile de entităţi, precum şi alte servicii legate de administrarea F.I.A. şi a societăţilor şi a altor active în care a investit;
    – activităţi de păstrare şi administrare legate de titlurile de participare emise de organismele de plasament colectiv;
    – preluarea şi transmiterea de ordine privind instrumente financiare.
8. Referitor la activitatea de administrare a portofoliului prevăzută la art. 5 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 74/2015, cu modificările şi completările ulterioare:
    - identitatea şi numărul de persoane fizice/juridice (în cazul delegării) pentru care este prestată această activitate pe categorii de investitori (de retail/profesionali);
    – denumirea depozitarului activelor F.I.A."

    67. La anexa nr. 2, punctul 11 se abrogă.
    68. La anexa nr. 2, punctul 18 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "18. Declaraţie pe propria răspundere a directorilor/membrilor directoratului privind existenţa procedurilor de lucru în conformitate cu prevederile art. 7^1 din Legea nr. 74/2015, cu modificările şi completările ulterioare"

    69. Anexele nr. 3, 4 şi 5 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "    ANEXA 3

    CERERE
    privind dobândirea de către o S.A.I. a calităţii de
    A.F.I.A. extern autorizat/înregistrat de A.S.F.^1 ^1 Se va completa exclusiv de S.A.I. reglementată de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 32/2012 privind organismele de plasament colectiv în valori mobiliare şi societăţile de administrare a investiţiilor, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 297/2004 privind piaţa de capital, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 10/2015, cu modificările şi completările ulterioare, ce se află în situaţia prevăzută la art. 7 alin. (5) din Regulamentul Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 10/2015 privind administrarea fondurilor de investiţii alternative, cu modificările şi completările ulterioare (Regulamentul), care anterior intrării în vigoare a Legii nr. 74/2015 privind administratorii de fonduri de investiţii alternative, cu modificările şi completările ulterioare, a făcut obiectul reglementării, autorizării şi supravegherii A.S.F.
    1. Elemente de identificare:
    - denumirea S.A.I.;
    – noua denumire a A.F.I.A. extern autorizat/înregistrat;
    – adresa sediului social;
    – adresa sediului principal/central de activitate^2;
    ^2 Se va completa în cazul în care S.A.I. deţine atât un sediu social, cât şi un sediu central.
    – forma legală de organizare.
    2. Persoana de contact în relaţia cu A.S.F.:
    - nume şi prenume;
    – compania (Se va menţiona dacă este angajatul S.A.I.);
    – funcţia;
    – telefon;
    – e-mail;
    – fax;
    – adresă de corespondenţă.
    3. Hotărârea A.G.A. privind completarea obiectului de activitate şi actul constitutiv rescris din care să rezulte prestarea de către S.A.I. a activităţilor prevăzute de art. 5 din Legea nr. 74/2015 privind administratorii de fonduri de investiţii alternative, cu modificările şi completările ulterioare
    4. Structura organizatorică: S.A.I. va confirma că nu au intervenit modificări în structura organizatorică de la ultima autorizare de către A.S.F. a modificărilor în modul de organizare şi funcţionare/documentelor sale constitutive cu privire la:
    - conducerea S.A.I. (membrii consiliului de administraţie/consiliului de supraveghere şi directorii/membrii directoratului);
    – structura acţionariatului;
    – denumirea auditorului intern/financiar al S.A.I., data încheierii contractului de audit şi valabilitatea acestuia;
    – ofiţerul de conformitate (reprezentantul compartimentului de control intern al S.A.I.);
    – persoana responsabilă cu administrarea riscului;
    – alte cerinţe organizatorice impuse de Legea nr. 74/2015, cu modificările şi completările ulterioare (doar în cazul autorizării A.F.I.A. extern), precum şi faptul că membrii consiliului de administraţie/consiliului de supraveghere şi directorii/membrii directoratului îndeplinesc condiţiile stabilite la art. 8 din Regulament.
    În caz contrar, S.A.I. va menţiona explicit modificările intervenite la aceste secţiuni.
    5. Declaraţie pe propria răspundere a directorilor/membrilor directoratului privind existenţa procedurilor de lucru în conformitate cu prevederile art. 7^1 din Legea nr. 74/2015, cu modificările şi completările ulterioare Declaraţie de solicitare a unei S.A.I. de autorizare/înregistrare
    de către A.S.F. în calitate de A.F.I.A. extern Subsemnatul/Subsemnaţii, ...................., şi ...................., reprezentând ............................................. (Se va completa cu denumirea A.F.I.A. extern), solicit/solicităm prin prezenta declaraţie autorizarea/înregistrarea ca administrator de fonduri de investiţii alternative (A.F.I.A.), în conformitate cu prevederile Legii nr. 74/2015 privind administratorii de fonduri de investiţii alternative, cu modificările şi completările ulterioare.
    Confirm/Confirmăm că am înţeles şi am completat integral secţiunile formularului de autorizare/înregistrare ca A.F.I.A. extern şi că voi/vom notifica imediat A.S.F. în situaţia apariţiei oricăror modificări ale structurii de organizare sau ale oricăror informaţii relevante prezentate anterior autorităţii şi în baza cărora a fost emisă autorizaţia de funcţionare.
    Nume:
    Funcţie:
    Dată:
    Semnătură:
    Nume:
    Funcţie:
    Dată:
    Semnătură:
    ANEXA 4

    CERERE
    privind dobândirea calităţii de A.F.I.A. extern înregistrat 1. Elemente de identificare ale solicitantului
    - denumirea A.F.I.A.;
    – adresa sediului social;
    – adresa sediului principal/central de activitate^1;
    ^1 Se va completa în cazul în care S.A.I. deţine atât un sediu social, cât şi un sediu central.
    – forma legală de organizare.
    2. Persoana de contact în relaţia cu A.S.F.:
    - nume şi prenume;
    – funcţia;
    – telefon;
    – e-mail;
    – fax;
    – adresă de corespondenţă.
    3. Lista F.I.A. administrate la data depunerii solicitării de înregistrare/Lista entităţilor pentru care A.F.I.A. intenţionează, la momentul depunerii solicitării de înregistrare, să demareze procedura de autorizare drept F.I.A., după caz, cu detalierea următoarelor secţiuni:
    - denumirea F.I.A.;
    – statul membru/terţ gazdă al F.I.A.;
    – statul membru/terţ de origine al F.I.A.;
    – valoarea activelor nete ale F.I.A.;
    – strategia de investiţii a F.I.A. (descriere generală, categorii de active eligibile, alocarea geografică sau sectorială a activelor, nivelul levierului).
    4. Confirmarea transmiterii anuale către A.S.F. a informaţiilor prezentate în anexa IV la Regulamentul delegat (UE) nr. 231/2013 al Comisiei din 19 decembrie 2012 de completare a Directivei 2011/61/UE a Parlamentului European şi a Consiliului în ceea ce priveşte derogările, condiţiile generale de operare, depozitarii, efectul de levier, transparenţa şi supravegherea [doar secţiunile stabilite la art. 3 alin. (3) lit. d) din Directiva 2011/61/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 8 iunie 2011 privind administratorii fondurilor de investiţii alternative şi de modificare a Directivelor 2003/41/CE şi 2009/65/CE şi a Regulamentelor (CE) nr. 1.060/2009 şi (UE) nr. 1.095/2010] Declaraţie de solicitare de înregistrare de către A.S.F. a unui A.F.I.A. extern Subsemnatul/Subsemnaţii, ....................., şi ....................., reprezentând ........................................(Se va completa cu denumirea A.F.I.A.), solicit/solicităm prin prezenta declaraţie înregistrarea ca administrator de fonduri de investiţii alternative (A.F.I.A.) extern, în conformitate cu prevederile Legii nr. 74/2015 privind administratorii de fonduri de investiţii alternative, cu modificările şi completările ulterioare.
    Confirm/Confirmăm că am înţeles şi am completat integral secţiunile formularului de înregistrare ca A.F.I.A. extern.
    Nume:
    Funcţie:
    Dată:
    Semnătură:
    Nume:
    Funcţie:
    Dată:
    Semnătură:
    ANEXA 5

    CERERE
    privind dobândirea calităţii de F.I.A. administrat intern înregistrat 1. Elemente de identificare ale solicitantului:
    - denumirea societăţii;
    – adresa sediului social;
    – adresa sediului principal/central de activitate^1;
    ^1 Se va completa în cazul în care S.A.I. deţine atât un sediu social, cât şi un sediu central.
    – valoarea activelor nete ale F.I.A.;
    – strategia de investiţii a F.I.A. (descriere generală, categorii de active eligibile, alocarea geografică sau sectorială a activelor, nivelul levierului);
    – forma legală de organizare.
    2. Persoana de contact în relaţia cu A.S.F.:
    - nume şi prenume;
    – funcţia;
    – telefon;
    – e-mail;
    – fax;
    – adresă de corespondenţă.
    3. Confirmarea transmiterii anuale către A.S.F. a informaţiilor prezentate în anexa IV la Regulamentul delegat (UE) nr. 231/2013 al Comisiei din 19 decembrie 2012 de completare a Directivei 2011/61/UE a Parlamentului European şi a Consiliului în ceea ce priveşte derogările, condiţiile generale de operare, depozitarii, efectul de levier, transparenţa şi supravegherea [doar secţiunile stabilite la art. 3 alin. (3) lit. d) din Directiva 2011/61/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 8 iunie 2011 privind administratorii fondurilor de investiţii alternative şi de modificare a Directivelor 2003/41/CE şi 2009/65/CE şi a Regulamentelor (CE) nr. 1.060/2009 şi (UE) nr. 1.095/2010] Declaraţie de solicitare de înregistrare
    de către A.S.F. a unui F.I.A. intern administrat Subsemnatul/Subsemnaţii, ...................., şi ....................., reprezentând .................................... (Se va completa cu denumirea F.I.A. administrat intern.), solicit/solicităm prin prezenta declaraţie înregistrarea ca fond de investiţii alternative autoadministrat (F.I.A. intern administrat), în conformitate cu prevederile Legii nr. 74/2015 privind administratorii de fonduri de investiţii alternative, cu modificările şi completările ulterioare.
    Confirm/Confirmăm că am înţeles şi am completat integral secţiunile formularului de înregistrare ca A.F.I.A. extern.
    Nume:
    Funcţie:
    Dată:
    Semnătură:
    Nume:
    Funcţie:
    Dată:
    Semnătură:"

    70. Anexa nr. 9 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "    ANEXA 9


┌──────────────┬───────────┬──────────┬───────────┬───────────┐
│ │Sume │Sume │Sume de │ │
│ │aferente │plătite │plătit în │ │
│ │activităţii│efectiv │cursul │ │
│ │desfăşurate│în cursul │anului de │ │
│Indicatori/ │în anul │anului │transmitere│Număr │
│Sume brute │supus │supus │a │beneficiari│
│ │raportării │raportării│raportării │ │
│ │(n) │(n) │(n + 1) sau│ │
│ │(lei/ │(lei/ │amânate* │ │
│ │valută) │valută) │(lei/ │ │
│ │ │ │valută) │ │
├──────────────┼───────────┼──────────┼───────────┼───────────┤
│1. Remuneraţii│ │ │ │ │
│acordate │ │ │ │ │
│întregului │ │ │ │ │
│personal │ │ │ │ │
│A.F.I.A. │ │ │ │ │
│(inclusiv │ │ │ │ │
│funcţiile │ │ │ │ │
│externalizate)│ │ │ │ │
├──────────────┼───────────┼──────────┼───────────┼───────────┤
│Remuneraţii │ │ │ │ │
│fixe │ │ │ │ │
├──────────────┼───────────┼──────────┼───────────┼───────────┤
│Remuneraţii │ │ │ │ │
│variabile, │ │ │ │ │
│exceptând │ │ │ │ │
│comisioanele │ │ │ │ │
│de │ │ │ │ │
│performanţă, │ │ │ │ │
│din care: │ │ │ │ │
├──────────────┼───────────┼──────────┼───────────┼───────────┤
│- numerar │ │ │ │ │
├──────────────┼───────────┼──────────┼───────────┼───────────┤
│- alte forme │ │ │ │ │
│(cu indicarea │ │ │ │ │
│separată a │ │ │ │ │
│fiecărei │ │ │ │ │
│categorii) │ │ │ │ │
├──────────────┼───────────┼──────────┼───────────┼───────────┤
│Remuneraţii │ │ │ │ │
│variabile │ │ │ │ │
│reprezentând │ │ │ │ │
│comisioane de │ │ │ │ │
│performanţă │ │ │ │ │
├──────────────┼───────────┼──────────┼───────────┼───────────┤
│2. Remuneraţii│ │ │ │ │
│acordate │ │ │ │ │
│personalului │ │ │ │ │
│identificat al│ │ │ │ │
│AFIA** │ │ │ │ │
│(inclusiv │ │ │ │ │
│funcţiile │ │ │ │ │
│externalizate)│ │ │ │ │
├──────────────┼───────────┼──────────┼───────────┼───────────┤
│A. Membri CA/ │ │ │ │ │
│CS, din care │ │ │ │ │
├──────────────┼───────────┼──────────┼───────────┼───────────┤
│Remuneraţii │ │ │ │ │
│fixe │ │ │ │ │
├──────────────┼───────────┼──────────┼───────────┼───────────┤
│Remuneraţii │ │ │ │ │
│variabile, │ │ │ │ │
│exceptând │ │ │ │ │
│comisioanele │ │ │ │ │
│de │ │ │ │ │
│performanţă, │ │ │ │ │
│din care: │ │ │ │ │
├──────────────┼───────────┼──────────┼───────────┼───────────┤
│- numerar │ │ │ │ │
├──────────────┼───────────┼──────────┼───────────┼───────────┤
│- alte forme │ │ │ │ │
│(cu indicarea │ │ │ │ │
│separată a │ │ │ │ │
│fiecărei │ │ │ │ │
│categorii) │ │ │ │ │
├──────────────┼───────────┼──────────┼───────────┼───────────┤
│Remuneraţii │ │ │ │ │
│variabile │ │ │ │ │
│reprezentând │ │ │ │ │
│comisioane de │ │ │ │ │
│performanţă │ │ │ │ │
├──────────────┼───────────┼──────────┼───────────┼───────────┤
│B. Directori/ │ │ │ │ │
│membri │ │ │ │ │
│directorat, │ │ │ │ │
│din care: │ │ │ │ │
├──────────────┼───────────┼──────────┼───────────┼───────────┤
│Remuneraţii │ │ │ │ │
│fixe │ │ │ │ │
├──────────────┼───────────┼──────────┼───────────┼───────────┤
│Remuneraţii │ │ │ │ │
│variabile, │ │ │ │ │
│exceptând │ │ │ │ │
│comisioanele │ │ │ │ │
│de │ │ │ │ │
│performanţă, │ │ │ │ │
│din care: │ │ │ │ │
├──────────────┼───────────┼──────────┼───────────┼───────────┤
│- numerar │ │ │ │ │
├──────────────┼───────────┼──────────┼───────────┼───────────┤
│- alte forme │ │ │ │ │
│(cu indicarea │ │ │ │ │
│separată a │ │ │ │ │
│fiecărei │ │ │ │ │
│categorii) │ │ │ │ │
├──────────────┼───────────┼──────────┼───────────┼───────────┤
│Remuneraţii │ │ │ │ │
│variabile │ │ │ │ │
│reprezentând │ │ │ │ │
│comisioane de │ │ │ │ │
│performanţă │ │ │ │ │
├──────────────┼───────────┼──────────┼───────────┼───────────┤
│C. Funcţii cu │ │ │ │ │
│atribuţii de │ │ │ │ │
│control (cu │ │ │ │ │
│indicarea │ │ │ │ │
│expresă a │ │ │ │ │
│tuturor │ │ │ │ │
│funcţiilor │ │ │ │ │
│incluse în │ │ │ │ │
│această │ │ │ │ │
│categorie)*** │ │ │ │ │
├──────────────┼───────────┼──────────┼───────────┼───────────┤
│Remuneraţii │ │ │ │ │
│fixe │ │ │ │ │
├──────────────┼───────────┼──────────┼───────────┼───────────┤
│Remuneraţii │ │ │ │ │
│variabile, │ │ │ │ │
│exceptând │ │ │ │ │
│comisioanele │ │ │ │ │
│de │ │ │ │ │
│performanţă, │ │ │ │ │
│din care: │ │ │ │ │
├──────────────┼───────────┼──────────┼───────────┼───────────┤
│- numerar │ │ │ │ │
├──────────────┼───────────┼──────────┼───────────┼───────────┤
│- alte forme │ │ │ │ │
│(cu indicarea │ │ │ │ │
│separată a │ │ │ │ │
│fiecărei │ │ │ │ │
│categorii) │ │ │ │ │
├──────────────┼───────────┼──────────┼───────────┼───────────┤
│Remuneraţii │ │ │ │ │
│variabile │ │ │ │ │
│reprezentând │ │ │ │ │
│comisioane de │ │ │ │ │
│performanţă │ │ │ │ │
├──────────────┼───────────┼──────────┼───────────┼───────────┤
│D. Alte │ │ │ │ │
│funcţii decât │ │ │ │ │
│cele indicate │ │ │ │ │
│la lit. A-C de│ │ │ │ │
│mai sus, │ │ │ │ │
│incluse în │ │ │ │ │
│categoria │ │ │ │ │
│personalului │ │ │ │ │
│identificat │ │ │ │ │
│(cu indicarea │ │ │ │ │
│expresă a │ │ │ │ │
│tuturor │ │ │ │ │
│funcţiilor │ │ │ │ │
│incluse în │ │ │ │ │
│această │ │ │ │ │
│categorie)****│ │ │ │ │
├──────────────┼───────────┼──────────┼───────────┼───────────┤
│Remuneraţii │ │ │ │ │
│fixe │ │ │ │ │
├──────────────┼───────────┼──────────┼───────────┼───────────┤
│Remuneraţii │ │ │ │ │
│variabile, │ │ │ │ │
│exceptând │ │ │ │ │
│comisioanele │ │ │ │ │
│de │ │ │ │ │
│performanţă, │ │ │ │ │
│din care: │ │ │ │ │
├──────────────┼───────────┼──────────┼───────────┼───────────┤
│- numerar │ │ │ │ │
├──────────────┼───────────┼──────────┼───────────┼───────────┤
│- alte forme │ │ │ │ │
│(cu indicarea │ │ │ │ │
│separată a │ │ │ │ │
│fiecărei │ │ │ │ │
│categorii) │ │ │ │ │
├──────────────┼───────────┼──────────┼───────────┼───────────┤
│Remuneraţii │ │ │ │ │
│variabile │ │ │ │ │
│reprezentând │ │ │ │ │
│comisioane de │ │ │ │ │
│performanţă │ │ │ │ │
└──────────────┴───────────┴──────────┴───────────┴───────────┘

    * A se vedea prevederile pct. 1 lit. n) din anexa nr. 1 la Legea nr. 74/2015 privind administratorii de fonduri de investiţii alternative, cu modificările şi completările ulterioare.
    ** Aferente categoriei de personal identificat stabilită la nivelul fiecărei A.F.I.A. cu luarea în considerare a definiţiei reţinute în cadrul Ghidului ESMA/2013/232.
    *** Aferente, în principiu, funcţiilor de control reprezentate de ofiţerul de conformitate şi administratorul de risc, dar în care, conform Ghidului ESMA mai sus amintit, fiecare A.F.I.A. poate include şi alte funcţii (de exemplu, directorul financiar, în măsura în care acesta este responsabil cu întocmirea situaţiilor financiare).
    **** A se vedea menţiunile de mai sus aferente personalului identificat."



    ART. II
    (1) Administratorii de fonduri de investiţii alternative (A.F.I.A.), atât pentru ei, cât şi pentru fondurile de investiţii alternative (F.I.A.) administrate şi depozitarii F.I.A. ce funcţionează la data intrării în vigoare a prezentului regulament, sunt obligaţi ca în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului regulament să îşi adapteze documentele de constituire şi funcţionare, precum şi activitatea la prevederile prezentului regulament.
    (2) Pentru respectarea obligaţiilor prevăzute la alin. (1) referitoare la adaptarea documentelor în concordanţă cu prevederile prezentului regulament, A.F.I.A., atât pentru ei, cât şi pentru F.I.A. administrate şi depozitarii F.I.A., nu achită către Autoritatea de Supraveghere Financiară, denumită în continuare A.S.F., tarifele percepute de A.S.F. conform prevederilor Regulamentului Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 16/2014 privind veniturile Autorităţii de Supraveghere Financiară, republicat, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Cererile de autorizare depuse la A.S.F. de entităţile prevăzute la alin. (1) şi nesoluţionate până la data intrării în vigoare a prezentului regulament se soluţionează de A.S.F. conform prevederilor legale în vigoare la data depunerii acestora.

    ART. III
    Prezentul regulament se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data publicării.



                    Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară,
                    Alexandru Petrescu

    Bucureşti, 23 mai 2025.
    Nr. 2.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016