Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT nr. 2 din 19 martie 2009  privind regulile de procedura si criteriile aplicabile evaluarii prudentiale a achizitiilor si majorarilor participatiilor la o societate de servicii de investitii financiare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT nr. 2 din 19 martie 2009 privind regulile de procedura si criteriile aplicabile evaluarii prudentiale a achizitiilor si majorarilor participatiilor la o societate de servicii de investitii financiare

EMITENT: COMISIA NATIONALA A VALORILOR MOBILIARE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 183 din 24 martie 2009

ART. 1
(1) Prezentul regulament stabileşte regulile de procedurã şi criteriile aplicabile evaluãrii prudenţiale a achiziţiilor şi majorãrilor participaţiilor la o societate de servicii de investiţii financiare.
(2) Prezentul regulament se aplicã în mod corespunzãtor şi societãţilor de administrare a investiţiilor. În acest sens, orice referire la o societate de servicii de investiţii financiare se considerã a fi fãcutã, dupã caz, la o societate de administrare a investiţiilor.
ART. 2
(1) Termenii, abrevierile şi expresiile utilizate în prezentul regulament au semnificaţia prevãzutã în <>Legea nr. 297/2004 privind piaţa de capital, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare <>Legea nr. 297/2004 .
(2) În înţelesul prezentului regulament, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) acţionar semnificativ - acţionar care deţine o participaţie calificatã;
b) control - relaţia dintre o societate-mamã şi filiala sa, aşa cum este definitã la art. 3 din Reglementãrile contabile conforme cu Directiva a VII-a a Comunitãţilor Economice Europene aplicabile entitãţilor autorizate, reglementate şi supravegheate de Comisia Naţionalã a Valorilor Mobiliare aprobate prin <>Ordinul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 74/2005 , sau o relaţie similarã dintre o persoanã fizicã ori juridicã şi o entitate;
c) depãşirea involuntarã a unui prag - depãşirea de cãtre acţionarii unei societãţi de servicii de investiţii financiare (S.S.I.F.) a unui prag ca urmare a rãscumpãrãrii de cãtre S.S.I.F. a acţiunilor deţinute de alţi acţionari sau în cazul unei majorãri de capital la care acţionarii existenţi nu participã;
d) beneficiar real - persoana fizicã ce deţine sau controleazã în cele din urmã achizitorul şi/sau persoana în numele cãreia se realizeazã achiziţia; persoane care exercitã efectiv controlul final asupra unui achizitor care este constituit sub forma unei persoane juridice sau în baza unui acord juridic;
e) exercitarea unei supravegheri eficiente - situaţia în care Comisia Naţionalã a Valorilor Mobiliare (C.N.V.M.) nu este împiedicatã sã îşi îndeplineascã atribuţiile de supraveghere de cãtre persoanele fizice şi juridice care au legãturi strânse cu S.S.I.F. ori de legile, reglementãrile şi procedurile administrative din alt stat care guverneazã persoanele fizice şi juridice care au legãturi strânse cu S.S.I.F. sau de dificultãţile de aplicare a acestor legi, reglementãri şi proceduri administrative;
f) influenţã semnificativã - se considerã cã un achizitor potenţial exercitã o influenţã semnificativã atunci când deţinerile sale, deşi sub pragul de 10%, îi permit sã exercite o influenţã semnificativã asupra administrãrii S.S.I.F., cum ar fi faptul de a avea un reprezentant în consiliul de administraţie. Deţinerile sub 10% se supun cerinţelor de notificare completã dacã C.N.V.M. demonstreazã, de la caz la caz, cã structura acţionariatului S.S.I.F. şi implicarea concretã a achizitorului în administrarea S.S.I.F. creeazã o influenţã semnificativã;
g) informaţie esenţialã - orice informaţie care poate influenţa semnificativ evaluarea efectuatã în conformitate cu prevederile art. 8, cum ar fi structura grupului, cele mai recente evaluãri ale soliditãţii financiare a achizitorului etc.;
h) participaţie calificatã -deţinerea, directã sau indirectã, într-o S.S.I.F. a unei participaţii care reprezintã cel puţin 10 % din capitalul social sau din drepturile de vot ori care permite exercitarea unei influenţe semnificative asupra administrãrii S.S.I.F. în care este deţinutã participaţia respectivã. Determinarea deţinerilor şi a drepturilor de vot se efectueazã în conformitate cu prevederile reglementãrilor C.N.V.M. care transpun prevederile art. 9 şi 10 din Directiva 2004/109/CE cu privire la armonizarea cerinţelor de transparenţã, având în vedere condiţiile de cumulare prevãzute la art. 12 alin. (4) şi (5) din aceeaşi directivã;
i) persoane care acţioneazã în mod concertat - situaţia în care fiecare dintre persoane decide sã îşi exercite drepturile sale legate de acţiunile pe care le-a achiziţionat în conformitate cu un acord implicit sau explicit încheiat între persoanele respective;
j) persoanã fizicã - include pe lângã persoane fizice, în sensul strict al termenului, şi entitãţi cu personalitate juridicã având un grad ridicat de transparenţã, ai cãror asociaţi poartã rãspunderea pentru entitatea cu personalitate juridicã;
k) soliditatea financiarã a achizitorului potenţial - capacitatea achizitorului potenţial de a finanţa achiziţia propusã şi de a menţine o structurã financiarã solidã în viitorul previzibil; capacitatea trebuie sã se reflecte în scopul achiziţiei şi în politica achizitorului potenţial în ceea ce priveşte achiziţia, iar în cazul schimbãrii controlului, şi în previziunea obiectivelor financiare, consecvent cu strategia descrisã în planul de afaceri;
l) supraveghetorul achizitorului - autoritatea competentã responsabilã cu supravegherea instituţiei financiare care are calitatea de achizitor;
m) supraveghetorul vizat - autoritatea competentã responsabilã cu supravegherea instituţiei financiare vizate;
n) structura grupului - include membrii grupului, inclusiv societãţile-mamã şi filialele, precum şi regulile de guvernanţã corporativã intragrup (mecanismele de adoptare a deciziilor, nivelul de independenţã, administrarea capitalului);
o) ţãri terţe considerate echivalente:
(i) pentru aspecte referitoare la lupta împotriva finanţãrii terorismului şi spãlãrii banilor - acele ţãri considerate de Comitetul pentru prevenirea spãlãrii banilor şi a finanţãrii terorismului a avea standarde pentru prevenirea spãlãrii banilor şi finanţãrii terorismului comparabile cu standardele din Uniunea Europeanã;
(ii) pentru aspecte vizând cerinţele prudenţiale [criteriile prevãzute la art. 8 alin. (1) lit. a)-d)] - ţãri din afara Spaţiului Economic European în care instituţiile financiare reglementate sunt subiect al unui regim de supraveghere considerat de C.N.V.M. echivalent supravegherii cerute prin directivele sectoriale din Uniunea Europeanã.
Chiar în situaţia în care supravegherea desfãşuratã de autoritatea dintr-o ţarã terţã este consideratã "echivalentã", acordurile pentru schimbul de informaţii în vederea supravegherii cu o autoritate vor fi considerate adecvate numai dacã s-a agreat sã se încheie un memorandum de înţelegere pentru cooperare reciprocã cu C.N.V.M. şi dacã nicio lege, niciun regulament sau prevederile administrative din ţara terţã nu împiedicã schimbul de informaţii.
ART. 3
(1) Orice persoanã fizicã sau juridicã ori grup de persoane care acţioneazã concertat, denumit în continuare achizitor potenţial, care a decis sã achiziţioneze, direct sau indirect, o participaţie calificatã într-o S.S.I.F. ori sã îşi majoreze, direct sau indirect, participaţia calificatã într-o S.S.I.F., astfel încât proporţia drepturilor de vot sau a capitalului deţinut sã fie egalã ori mai mare de 20%, 33% sau 50% ori astfel încât S.S.I.F. sã devinã o filialã a sa, operaţiune denumitã în continuare achiziţie propusã, trebuie sã notifice în prealabil, în scris, C.N.V.M., indicând mãrimea participaţiei vizate şi furnizând informaţiile relevante la care se face referire la art. 8 alin. (4).
(2) Orice persoanã fizicã ori juridicã care a decis sã înstrãineze, direct sau indirect, o participaţie calificatã într-o S.S.I.F. trebuie sã notifice în prealabil, în scris, C.N.V.M., indicând mãrimea participaţiei vizate. O astfel de persoanã trebuie, de asemenea, sã notifice C.N.V.M. în cazul în care a decis sã îşi reducã participaţia calificatã, astfel încât proporţia drepturilor de vot sau a capitalului deţinut ar scãdea sub 20%, 33% ori 50% sau astfel încât S.S.I.F. ar înceta sã mai fie filiala acesteia.
(3) Notificãrile prevãzute la alin. (1) şi (2) se vor transmite C.N.V.M. de cãtre achizitorul potenţial/acţionarul care înstrãineazã, cât mai curând posibil de la data adoptãrii deciziei, şi vor menţiona expres procentul din capitalul social sau din totalul drepturilor de vot avut în vedere.
(4) Notificarea se transmite şi în cazul depãşirii sau diminuãrii involuntare a unui prag de cãtre achizitor ori de cãtre persoanele cu care acţioneazã în mod concertat. În aceste cazuri acţionarii trebuie sã notifice autoritãţile competente imediat ce au luat cunoştinţã de depãşirea unui prag, chiar dacã ei intenţioneazã sã îşi reducã nivelul deţinerilor lor astfel încât acesta sã scadã din nou sub prag sau ulterior sã redobândeascã poziţia deţinutã iniţial.
(5) Notificarea drepturilor de vot deţinute sau exercitate în mod colectiv de persoanele care acţioneazã în mod concertat se transmite cãtre C.N.V.M. de cãtre fiecare parte implicatã ori de cãtre una dintre aceste pãrţi, în numele grupului persoanelor care acţioneazã concertat, fãrã ca prin aceasta sã se aducã atingere obligaţiei de furnizare a informaţiilor şi documentelor prevãzute în anexele nr. 1 şi 2 de cãtre fiecare dintre persoanele în cauzã. În notificare se va menţiona expres dacã este fãcutã în nume personal sau în numele persoanelor care acţioneazã în mod concertat, indicând numele/denumirea acestora şi procentul avut în vedere.
(6) În cazul persoanelor care acţioneazã în mod concertat, C.N.V.M. se pronunţã atât cu privire la deţinerile individuale semnificative, cât şi cu privire la cele concertate.
(7) Dacã S.S.I.F. vizatã controleazã direct sau indirect filiale care sunt instituţii financiare subiect al supravegherii altor autoritãţi competente din Spaţiul Economic European, achizitorul potenţial are obligaţia de a notifica fiecãreia dintre aceste autoritãţi.
(8) Pentru a stabili dacã au fost îndeplinite criteriile privind participaţia calificatã nu se vor lua în calcul drepturile de vot sau acţiunile deţinute de firme de investiţii ori de instituţii de credit ca urmare a subscrierii de instrumente financiare şi/sau a plasãrii instrumentelor financiare în baza unui angajament ferm, în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (1) pct. 6 lit. A.f) din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 227/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu condiţia ca drepturile respective sã nu fie exercitate sau utilizate în vreun alt mod pentru a interveni în administrarea emitentului, pe de o parte, şi sã fie înstrãinate în termen de un an de la data achiziţiei, pe de altã parte.
ART. 4
La evaluarea persoanelor prevãzute la <>art. 8 alin. (1) lit. h) din Legea nr. 297/2004 se au în vedere, în mod corespunzãtor, prevederile art. 8 alin. (1), (2) şi (4) din prezentul regulament.
ART. 5
(1) În realizarea evaluãrii prevãzute la art. 8 alin. (1), C.N.V.M. colaboreazã prin consultare reciprocã în toate privinţele cu alte autoritãţi de supraveghere naţionale sau din alte state membre, denumite în continuare autoritãţi competente relevante, în cazul în care achizitorul potenţial este:
a) o instituţie de credit, o societate de asigurare, o societate de reasigurare, o firmã de investiţii sau o societate de administrare a investiţiilor, autorizatã în România, într-un alt stat membru ori într-un alt sector decât cel vizat de achiziţie;
b) societatea-mamã a unei instituţii de credit, a unei societãţi de asigurare, a unei societãţi de reasigurare, a unei firme de investiţii sau a unei societãţi de administrare a investiţiilor, autorizatã în România, într-un alt stat membru ori într-un alt sector decât cel vizat de achiziţie; sau
c) o persoanã fizicã sau juridicã ce controleazã o instituţie de credit, o societate de asigurare, o societate de reasigurare, o firmã de investiţii sau o societate de administrare a investiţiilor, autorizatã în România, într-un alt stat membru ori într-un alt sector decât cel vizat de achiziţie.
(2) C.N.V.M. şi autoritãţile competente relevante prevãzute la alin. (1) îşi furnizeazã reciproc, fãrã întârzieri nejustificate, orice informaţie care este esenţialã sau relevantã pentru realizarea evaluãrii.
(3) În aplicarea alin. (2), la solicitarea C.N.V.M., în calitate de autoritate competentã a S.S.I.F. vizatã de achiziţia propusã, acesteia îi vor fi furnizate toate informaţiile relevante şi, din oficiu, toate informaţiile esenţiale. Decizia emisã de C.N.V.M. cu privire la achiziţia propusã va indica orice eventualã opinie sau rezervã exprimatã de autoritatea competentã a achizitorului potenţial.
(4) C.N.V.M. va furniza la solicitarea altor autoritãţi competente orice informaţii relevante şi, din oficiu, orice informaţii esenţiale referitoare la entitãţile aflate în supravegherea sa.
(5) În situaţia prevãzutã la alin. (1), C.N.V.M. va lua în considerare opinia autoritãţii competente a achizitorului, în special în ceea ce priveşte criteriile de evaluare referitoare la achizitorul potenţial.
ART. 6
(1) C.N.V.M. transmite achizitorului potenţial, în termen de cel mult douã zile lucrãtoare de la primirea notificãrii prevãzute la art. 3 alin. (1), (2), (4) şi (5), precum şi la eventuala primire ulterioarã a informaţiilor menţionate la alin. (4), confirmarea de primire în scris.
(2) C.N.V.M. are la dispoziţie o perioadã de cel mult 60 de zile lucrãtoare (denumitã în continuare perioadã de evaluare) de la data confirmãrii scrise de primire a notificãrii şi a tuturor documentelor prevãzute în reglementãrile emise de C.N.V.M., ce trebuie sã fie anexate la notificare în baza listei menţionate la art. 8 alin. (4), pentru a finaliza evaluarea.
(3) Perioada de evaluare va începe sã se deruleze numai dupã transmiterea completã a tuturor informaţiilor şi documentelor solicitate.
(4) În funcţie de circumstanţele concrete ale achiziţiei propuse, C.N.V.M. poate sã excepteze în mod explicit achizitorul potenţial de la furnizarea anumitor informaţii, în situaţii cum ar fi:
a) C.N.V.M. este deja în posesia informaţiilor necesare sau le poate obţine de la altã autoritate de supraveghere;
b) achiziţia propusã urmeazã sã se realizeze printr-o tranzacţie intragrup în cadrul grupului unui acţionar existent fãrã sã aibã loc o modificare realã sau substanţialã a deţinãtorului direct ori indirect al S.S.I.F. sau a influenţei pe care grupul o exercitã în S.S.I.F.; în acest caz, vor fi furnizate informaţii adecvate care sã permitã evaluarea achiziţiei propuse, fãrã a fi necesarã o reevaluare a întregului grup;
c) achiziţia propusã se realizeazã prin ofertã publicã şi achizitorul potenţial nu se aflã în posesia tuturor informaţiilor necesare pentru a-şi stabili un plan de activitate complet; în acest caz, achizitorul potenţial va indica C.N.V.M. dificultãţile întâmpinate în obţinerea informaţiilor necesare, precizând care sunt aspectele din planul de activitate care ar putea suferi modificãri în perioada urmãtoare, absenţa informaţiilor cerute neconstituind în sine un motiv de respingere a achiziţiei propuse, dacã informaţiile parţiale furnizate sunt suficiente pentru evaluarea consecinţelor probabile ale achiziţiei propuse pentru instituţia de credit vizatã şi dacã achizitorul potenţial se angajeazã cã va furniza informaţiile lipsã imediat ce va fi posibil dupã finalizarea achiziţiei;
d) participaţia calificatã care face obiectul notificãrii urmeazã sã fie deţinutã indirect prin una sau mai multe persoane; în acest caz, evaluarea achiziţiei propuse poate fi realizatã prin evaluarea doar a persoanei care are calitatea de ultim deţinãtor indirect al participaţiei şi a persoanelor care urmeazã sã deţinã în mod direct participaţii la S.S.I.F. vizatã, cu excepţia cazului în care C.N.V.M. suspecteazã cã ceilalţi deţinãtori intermediari din lanţul de participaţii nu îndeplinesc cerinţele prevãzute;
e) dacã achizitorul potenţial a fãcut obiectul unei evaluãri anterioare de cãtre C.N.V.M.; în acest caz, informaţiile furnizate referitoare la achizitorul potenţial trebuie sã fie actualizate în mod adecvat, cu luarea în considerare însã a influenţei pe care acesta o va exercita asupra instituţiei de credit vizate ca urmare a achiziţiei propuse.
ART. 7
(1) Odatã cu transmiterea confirmãrii de primire prevãzutã la art. 6 alin. (1) C.N.V.M. comunicã achizitorului potenţial data de expirare a perioadei de evaluare.
(2) În cursul perioadei de evaluare, dar nu mai târziu de a 50-a zi lucrãtoare a acestei perioade, C.N.V.M. poate, dacã este necesar, sã solicite în scris orice informaţii suplimentare necesare pentru finalizarea evaluãrii.
(3) Documentele şi informaţiile suplimentare solicitate de C.N.V.M. în baza prevederilor alin. (2) nu fac parte dintre cele menţionate în lista prevãzutã la art. 8 alin. (4) şi au rolul de a clarifica şi completa informaţiile transmise în conformitate cu aceastã listã.
(4) Perioada de evaluare se întrerupe între data solicitãrii de informaţii de cãtre C.N.V.M. şi data primirii rãspunsului achizitorului potenţial la aceastã solicitare. Întreruperea nu poate depãşi 20 de zile lucrãtoare. C.N.V.M. poate formula ulterior orice alte solicitãri privind completarea sau clarificarea informaţiilor şi documentelor transmise, dar acestea nu pot conduce la întreruperea perioadei de evaluare.
(5) C.N.V.M. poate prelungi perioada de întrerupere menţionatã la alin. (4) pânã la cel mult 30 de zile lucrãtoare în cazul în care achizitorul potenţial este:
a) situat sau face obiectul unor reglementãri din afara Comunitãţii Europene; sau
b) o persoanã fizicã sau juridicã care nu face obiectul supravegherii în temeiul legislaţiei naţionale ori din alte state membre în domeniul pieţei de capital, asigurãrilor şi reasigurãrilor sau privind instituţiile de credit.
(6) În cazul în care la finalizarea evaluãrii C.N.V.M. hotãrãşte sã se opunã achiziţiei propuse, decizia de respingere va fi comunicatã în scris în termen de douã zile lucrãtoare de la data hotãrârii şi fãrã a depãşi termenul de evaluare prevãzut la art. 6 alin. (2), indicând motivele care au stat la baza acesteia. C.N.V.M. poate pune la dispoziţia publicului, din oficiu sau la cererea potenţialului achizitor, motivaţia deciziei de respingere a achiziţiei propuse.
(7) Dacã în cursul perioadei de evaluare prevãzute la art. 6 alin. (2) C.N.V.M. nu emite o decizie de respingere, achiziţia se considerã aprobatã.
(8) În cazul aprobãrii achiziţiei propuse, perioada maximã pentru finalizarea achiziţiei este de 60 de zile şi se poate prelungi la cererea motivatã a potenţialului achizitor.
ART. 8
(1) În vederea asigurãrii unei administrãri sãnãtoase şi prudente a S.S.I.F. vizate de achiziţia propusã şi luând în considerare posibila influenţã a achizitorului potenţial asupra S.S.I.F., la examinarea notificãrii prevãzute la art. 3 alin. (1), (2), (4) şi (5) şi a informaţiilor menţionate la art. 7 alin. (2) şi (4), C.N.V.M. evalueazã adecvarea achizitorului potenţial, precum şi soliditatea financiarã a acestuia în raport cu achiziţia propusã, pe baza urmãtoarelor criterii cumulative:
a) reputaţia achizitorului potenţial;
b) reputaţia şi experienţa conducãtorilor S.S.I.F., ca rezultat al achiziţiei propuse;
c) soliditatea financiarã a achizitorului potenţial, în special în ceea ce priveşte tipul de activitate desfãşuratã în prezent şi cea preconizatã a fi desfãşuratã de S.S.I.F. vizatã de achiziţia propusã;
d) capacitatea S.S.I.F. de a respecta cerinţele prudenţiale prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 99/2006 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 227/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi de reglementãrile emise în aplicarea acesteia şi, dupã caz, în temeiul altor acte normative, în special al prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 98/2006 privind supravegherea suplimentarã a instituţiilor de credit, a societãţilor de asigurare şi/sau de reasigurare, a societãţilor de servicii de investiţii financiare şi a societãţilor de administrare a investiţiilor dintr-un conglomerat financiar, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 152/2007 , şi de a se conforma în permanenţã acestor cerinţe, în special cerinţei ca grupul din care va face parte sã aibã o structurã care sã permitã exercitarea unei supravegheri eficiente, realizarea schimbului eficient de informaţii între autoritãţile competente şi împãrţirea responsabilitãţilor între aceste autoritãţi;
e) existenţa unor motive rezonabile de a suspecta cã, în legãturã cu achiziţia propusã, o operaţiune de spãlare de bani sau de finanţare a unor acte de terorism, în sensul prevederilor <>art. 2 lit. a), respectiv lit. a^1) din Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spãlãrii banilor, precum şi pentru instituirea unor mãsuri de prevenire şi combatere a finanţãrii actelor de terorism, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, a fost, este sãvârşitã sau s-a încercat sãvârşirea ei ori cã achiziţia propusã ar putea creşte un astfel de risc.
(2) Detalierea criteriilor de evaluare prevãzute la alin. (1) şi documentaţia ce trebuie sã fie transmisã C.N.V.M. de cãtre achizitorul potenţial pentru realizarea evaluãrii, în baza informaţiilor prevãzute la alin. (4), respectiv de cãtre S.S.I.F. la momentul autorizãrii sunt cuprinse în anexele nr. 1 şi 2.
(3) C.N.V.M. nu va stabili cerinţe mai stricte decât cele prevãzute în prezentul regulament pentru efectuarea notificãrii şi pentru aprobarea achiziţiilor directe sau indirecte de participaţii calificate la o S.S.I.F.
(4) Lista cu informaţiile, respectiv lista cu documentele necesare pentru a efectua evaluarea se publicã pe site-ul C.N.V.M. Informaţiile şi documentele solicitate sunt proporţionale şi adaptate naturii achizitorului potenţial şi achiziţiei propuse şi au relevanţã din perspectiva unei evaluãri prudenţiale.
(5) Dacã achizitorul potenţial nominalizeazã persoane care urmeazã sã exercite responsabilitãţi de conducere a S.S.I.F. vizate, la evaluarea achizitorului potenţial se va avea în vedere şi modul în care sunt îndeplinite de cãtre aceste persoane cerinţele prevãzute la <>art. 14 şi 15 din Legea nr. 297/2004 , precum şi cele prevãzute la <>art. 6 alin. (3) lit. a) şi b) din Regulamentul nr. 32/2006 privind serviciile de investiţii financiare, aprobat prin <>Ordinul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 121/2006 .
(6) Evaluarea reputaţiei şi experienţei oricãrei persoane care va exercita responsabilitãţi de conducere a S.S.I.F., ca rezultat al achiziţiei propuse, se realizeazã concomitent cu evaluarea calitãţii achizitorului potenţial, dacã acesta se aflã în poziţia de a desemna noi persoane pentru exercitarea responsabilitãţilor în cauzã, intenţioneazã sã propunã noi persoane în acest sens şi acestea au fost deja identificate.
(7) Notificarea prevãzutã la art. 3 alin. (1), (2), (4) şi (5) trebuie sã fie însoţitã de documentele şi informaţiile prevãzute în anexele nr. 1 şi 2, în funcţie de natura achizitorului potenţial şi a achiziţiei propuse, şi, dacã este cazul, de documentaţia specificã prevãzutã în <>Regulamentul nr. 32/2006 , aprobat prin <>Ordinul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 121/2006 , pentru persoanele propuse sã exercite responsabilitãţi de conducere a S.S.I.F. vizate.
ART. 9
(1) C.N.V.M. se poate opune unei achiziţii propuse, notificatã conform prezentului regulament, pe baza oricãruia dintre criteriile prevãzute la art. 8 alin. (1), dacã existã motive rezonabile de a considera cã nu sunt îndeplinite cerinţele privind asigurarea unui management prudent şi sãnãtos al S.S.I.F. vizate de achiziţia propusã.
(2) În sensul prevederilor alin. (1), C.N.V.M. se va opune achiziţiei propuse dacã, pe baza analizei informaţiilor primite:
a) are motive sã considere cã existã elemente care pot pune la îndoialã credibilitatea achizitorului potenţial şi/sau competenţa sa profesionalã ori concluzioneazã cã este puţin probabil ca achizitorul potenţial sã aibã capacitatea de a face faţã dificultãţilor apãrute în procesul de achiziţie sau în viitorul anticipat;
b) persoanele propuse de achizitorul potenţial în condiţiile prevãzute la pct. II din anexa nr. 1 nu îndeplinesc cerinţele de reputaţie şi experienţã;
c) se poate aprecia cã S.S.I.F. vizatã de achiziţia propusã nu va fi în mãsurã sã se conformeze cerinţelor prudenţiale sau cã achiziţia propusã nu va permite exercitarea unei supravegheri eficiente;
d) sunt motive de a suspecta sãvârşirea unei infracţiuni ori a unei tentative de spãlare de bani sau de finanţare a terorismului în legãturã cu achiziţia propusã ori creşterea riscului în acest sens.
(3) În orice situaţie, C.N.V.M. se va opune achiziţiei propuse dacã se dovedeşte cã anumite informaţii transmise de achizitorul potenţial sunt false, contrafãcute sau incomplete, putând duce la concluzii eronate în procesul de evaluare.
(4) C.N.V.M. nu impune nicio condiţie prealabilã privind nivelul participaţiei care trebuie sã fie achiziţionatã şi nici nu evalueazã achiziţia propusã pe criteriul necesitãţilor economice ale pieţei.
(5) Fãrã a aduce atingere prevederilor art. 6 alin. (1) şi (2) şi ale art. 7 alin. (1), (2), (4) şi (5), în cazul în care este notificatã în legãturã cu douã sau mai multe intenţii de achiziţie sau de majorare a unor participaţii calificate pentru aceeaşi S.S.I.F., C.N.V.M. va asigura un tratament nediscriminatoriu tuturor achizitorilor potenţiali.
ART. 10
(1) Diminuarea participaţiei nu impune evaluarea acţionarului a cãrui participare se diminueazã, dar poate implica evaluarea achizitorului potenţial al acţiunilor vândute.
(2) Dacã poziţiile semnificative sunt deţinute indirect prin una sau mai multe terţe pãrţi, toate persoanele din lanţ vor fi evaluate potrivit criteriilor menţionate la art. 8 alin. (1) în cazul depãşirii unui prag. Aceste cerinţe sunt respectate prin evaluarea beneficiarului real şi a celor care deţin direct acţiuni ale S.S.I.F., cu excepţia situaţiilor în care C.N.V.M. are dubii cu privire la deţinãtorii intermediari, caz în care se realizeazã şi evaluarea acestora.
(3) Tranzacţiile realizate în cadrul grupului unui acţionar existent care nu implicã nicio modificare realã sau substanţialã în structura directã ori indirectã a acţionariatului S.S.I.F. sau a influenţei pe care grupul o exercitã în S.S.I.F. nu determinã reevaluarea grupului.
ART. 11
(1) În toate cazurile, achizitorul potenţial trebuie sã ateste pe propria rãspundere cã toate informaţiile furnizate sunt exacte, complete şi conforme cu realitatea.
(2) Prevederile alin. (1) nu aduc atingere obligaţiei achizitorului potenţial de a susţine cu documente adecvate informaţiile furnizate şi nici dreptului C.N.V.M. de a verifica afirmaţiile fãcute de achizitorul potenţial prin solicitarea de documente care sã probeze cã cele declarate sunt adevãrate şi/sau prin obţinerea unei confirmãri din partea altor autoritãţi naţionale ori strãine, dupã caz.
ART. 12
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul regulament.
ART. 13
<>Regulamentul nr. 32/2006 privind serviciile de investiţii financiare, aprobat prin <>Ordinul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 121/2006 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 103 şi 103 bis din 12 februarie 2007, se modificã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 6 alineatul (3), literele d) şi f) se abrogã.
2. La articolul 7 alineatul (1), literele e) şi f) vor avea urmãtorul cuprins:
"e) pentru acţionarii semnificativi, persoane juridice, documentele corespunzãtoare prevãzute în anexa nr. 2 la Regulamentul nr. 2/2009 privind regulile de procedurã şi criteriile aplicabile evaluãrii prudenţiale a achiziţiilor şi majorãrilor participaţiilor la o societate de servicii de investiţii financiare, aprobat prin Ordinul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 15/2009;
f) pentru acţionarii semnificativi, persoane fizice, documentele corespunzãtoare prevãzute în anexa nr. 2 la Regulamentul nr. 2/2009, aprobat prin Ordinul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 15/2009;".
3. La articolul 7 alineatul (1), literele g) şi h) se abrogã.
4. Articolul 12 se abrogã.
5. La articolul 13 alineatul (1), litera c) va avea urmãtorul cuprins:
"c) modificarea structurii acţionariatului ca urmare a dobândirii sau diminuãrii poziţiilor calificate aprobate de C.N.V.M. conform Regulamentului nr. 2/2009, aprobat prin Ordinul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 15/2009, şi <>art. 18 alin. (4) şi (5) din Legea nr. 297/2004 , cu modificãrile ulterioare;".
6. La articolul 15 alineatul (1), litera d) va avea urmãtorul cuprins:
"d) documentele prevãzute în anexa nr. 2 la Regulamentul nr. 2/2009, aprobat prin Ordinul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 15/2009, pentru fiecare dintre acţionarii semnificativi ai S.S.I.F. care participã la majorarea capitalului social, pentru modificarea prevãzutã la art. 13 alin. (1) lit. a);".
7. La anexa nr. 1B, punctele 6 şi 7 se modificã în sensul înlocuirii documentelor menţionate în cuprinsul acestora cu cele corespunzãtoare prevãzute în anexa nr. 2 la Regulamentul nr. 2/2009, aprobat prin Ordinul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 15/2009.
8. La anexa nr. 1B, punctele 8 şi 9 se abrogã.
9. Anexele nr. 1E, 1F şi 1G se abrogã.
10. La anexa nr. 1J punctul 9, a treia liniuţã va avea urmãtorul cuprins:
"- structura acţionariatului ca urmare a dobândirii sau diminuãrii poziţiilor calificate aprobate de C.N.V.M. conform Regulamentului nr. 2/2009 privind regulile de procedurã şi criteriile aplicabile evaluãrii prudenţiale a achiziţiilor şi majorãrilor participaţiilor la o societate de servicii de investiţii financiare, aprobat prin Ordinul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 15/2009, şi <>art. 18 alin. (4) şi (5) din Legea nr. 297/2004 privind piaţa de capital, cu modificãrile ulterioare;".
11. La anexa nr. 1K, poziţia referitoare la modificarea structurii acţionariatului va avea urmãtorul cuprins:
"Modificarea structurii acţionariatului ca urmare a dobândirii sau diminuãrii poziţiilor semnificative aprobate de C.N.V.M. conform Regulamentului nr. 2/2009 privind regulile de procedurã şi criteriile aplicabile evaluãrii prudenţiale a achiziţiilor şi majorãrilor participaţiilor la o societate de servicii de investiţii financiare, aprobat prin Ordinul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 15/2009, şi <>art. 18 alin. (4) şi (5) din Legea nr. 297/2004 privind piaţa de capital, cu modificãrile ulterioare".
ART. 14
La data intrãrii în vigoare a prezentului regulament se abrogã orice alte dispoziţii contrare.
ART. 15
Prezentul regulament transpune dispoziţiile art. 3 din Directiva 2007/44/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 5 septembrie 2007 de modificare a Directivei Consiliului 92/49/CEE şi a directivelor 2002/83/CE, 2004/39/CE, 2005/68/CE şi 2006/48/CE în ceea ce priveşte normele de procedurã şi criteriile de evaluare aplicabile evaluãrii prudenţiale a achiziţiilor şi majorãrilor de participaţii în sectorul financiar, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 247 din 21 septembrie 2007.
ART. 16
Evaluarea achiziţiilor propuse pentru care au fost transmise C.N.V.M. notificãri anterior intrãrii în vigoare a prezentului regulament va fi efectuatã în conformitate cu reglementãrile în vigoare la data notificãrii.
ART. 17
Prezentul regulament intrã în vigoare la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.


ANEXA 1
-------
la regulament
-------------


CRITERII DE EVALUARE
[conform prevederilor art. 8 alin. (1) din regulament]

I. Reputaţia achizitorului potenţial
1. Reputaţia achizitorului potenţial se referã la:
a) integritatea achizitorului potenţial (pentru evaluarea integritãţii achizitorului potenţial se vor lua în considerare elementele prevãzute la pct. 2-8);
b) competenţa profesionalã a achizitorului potenţial (pentru evaluarea competenţei profesionale a achizitorului potenţial se vor lua în considerare elementele prevãzute la pct. 9-15).
2. Dacã achizitorul potenţial este o societate comercialã sau o instituţie, cerinţele de integritate trebuie îndeplinite atât de persoana juridicã, cât şi de persoanele care conduc efectiv persoana juridicã.
3. Îndeplinirea cerinţelor de integritate implicã lipsa înscrierilor în certificatul de cazier judiciar şi în certificatul de cazier fiscal de natura celor enumerate la pct. 4.
4. Condamnarea pentru o infracţiune relevantã poate fi de naturã sã afecteze integritatea potenţialului achizitor. Se acordã o atenţie sporitã asupra:
a) oricãrei infracţiuni prevãzute de legislaţia privind sectorul financiar, bancar, al pieţei de capital sau al asigurãrilor ori al instrumentelor de platã, inclusiv de legislaţia privind spãlarea banilor, manipularea pieţei, informaţiile privilegiate şi camãta;
b) oricãrei infracţiuni privind înşelãciunea, frauda sau infracţiuni financiare;
c) oricãrei altei infracţiuni prevãzute de legislaţia privind societãţile comerciale, falimentul, insolvenţa sau protecţia consumatorilor.
5. Orice infracţiune relevantã aflatã în curs de judecatã sau care a fost judecatã poate fi relevantã întrucât poate determina apariţia dubiilor asupra integritãţii potenţialului achizitor şi poate însemna cã cerinţele de integritate nu sunt îndeplinite.
6. Integritatea achizitorului potenţial nu este afectatã numai de hotãrârile judecãtoreşti şi de procedurile judiciare în curs, ci şi de urmãtoarele situaţii care pot determina apariţia dubiilor asupra integritãţii potenţialului achizitor:
a) investigaţiile curente ori trecute şi/sau mãsurile de supraveghere/control legate de achizitorul potenţial ori aplicarea de sancţiuni administrative pentru nerespectarea prevederilor legale care reglementeazã activitatea din sectorul financiar, bancar, al pieţei de capital sau al asigurãrilor ori al instrumentelor de platã sau al oricãrui serviciu financiar; sau
b) investigaţiile curente ori trecute desfãşurate şi/sau mãsurile de executare luate de orice alt reglementator ori organisme profesionale pentru nerespectarea oricãror prevederi relevante.
7. La evaluarea integritãţii achizitorului potenţial se ia în considerare corectitudinea în activitãţile pe care le-a desfãşurat în trecut. Lipsa corectitudinii poate submina integritatea şi încrederea potenţialului achizitor la momentul achiziţiei. Se acordã o atenţie specialã asupra:
a) oricãrei dovezi din care rezultã cã potenţialul achizitor nu a demonstrat transparenţã, deschidere şi cooperare în relaţia cu autoritãţile de reglementare, incluzând orice dovadã cã acesta a ignorat cu bunã ştiinţã obligaţiile sale de notificare prevãzute de legislaţia oricãrui stat membru privind achiziţiile în domeniul financiar sau cã acesta a încercat sã evite supunerea la procesul de evaluare prudenţialã prin care trebuia sã treacã în calitate de potenţial acţionar semnificativ;
b) refuzului unei înregistrãri, unei autorizãri, unei calitãţi de membru sau licenţe de a desfãşura o activitate, o afacere sau o profesie ori revocãrii, retragerii sau expirãrii unei asemenea înregistrãri, autorizãri, calitãţi de membru sau licenţe ori excluderii de cãtre un reglementator sau organism guvernamental;
c) demiterii din funcţie sau dintr-o poziţie condiţionatã de încredere (trust), dintr-o relaţie fiduciarã ori situaţii similare sau solicitãrii de a demisiona dintr-o astfel de poziţie; şi
d) descalificãrii din funcţia de conducãtor sau din alte funcţii similare.
8. Dacã achizitorul potenţial este supravegheat de:
a) C.N.V.M. sau de o altã autoritate competentã de supraveghere din România sau din alt stat membru, în general se presupune cã cerinţele de integritate sunt îndeplinite dacã:
(i) achizitorul potenţial este o persoanã fizicã sau juridicã deja consideratã cu bunã reputaţie în calitate de acţionar semnificativ al altei instituţii financiare care este supravegheatã de C.N.V.M. ori de o altã autoritate competentã de supraveghere din România sau din alt stat membru;
(ii) achizitorul potenţial este o persoanã fizicã care deja conduce efectiv activitatea S.S.I.F. sau a altei instituţii financiare supravegheate de C.N.V.M. ori de o altã autoritate competentã de supraveghere din România sau din alt stat membru; sau
(iii) achizitorul potenţial este o persoanã juridicã reglementatã şi supravegheatã ca instituţie financiarã de C.N.V.M. sau de o altã autoritate competentã de supraveghere din România ori din alt stat membru;
b) o autoritate competentã de supraveghere dintr-un stat nemembru, evaluarea integritãţii poate fi bazatã pe o evaluare a echivalenţei substanţiale a regulilor referitoare la cerinţele de integritate din acel stat nemembru şi poate fi facilitatã de cooperarea cu autoritatea competentã de supraveghere din acel stat nemembru, dacã:
(i) achizitorul potenţial este o persoanã fizicã sau juridicã deja consideratã cu bunã reputaţie în calitate de acţionar semnificativ al altei instituţii financiare care este supravegheatã de autoritatea competentã de supraveghere din acel stat nemembru;
(ii) achizitorul potenţial este o persoanã fizicã care deja conduce efectiv activitatea S.S.I.F. sau a altei instituţii financiare supravegheate de autoritatea competentã de supraveghere din acel stat nemembru; sau
(iii) achizitorul potenţial este o persoanã juridicã reglementatã şi supravegheatã ca instituţie financiarã de autoritatea competentã de supraveghere din acel stat nemembru.
9. Evaluarea competenţei profesionale a achizitorului potenţial acoperã competenţa în administrare (competenţa administrativã) şi competenţa în domeniul activitãţilor financiare desfãşurate de S.S.I.F. (competenţa tehnicã).
10. Competenţa administrativã se poate baza pe experienţa anterioarã a achizitorului potenţial în achiziţionarea şi administrarea deţinerilor în societãţile comerciale şi ar trebui sã demonstreze competenţã, imparţialitate, diligenţã profesionalã şi respectarea standardelor relevante.
11. Competenţa tehnicã se poate baza pe experienţa anterioarã a achizitorului potenţial în funcţionarea şi administrarea societãţilor comerciale din domeniul financiar în calitate de acţionar aflat în poziţie de control sau ca persoanã care a condus efectiv activitatea unei societãţi comerciale din domeniul financiar. În acest caz, experienţa trebuie sã demonstreze competenţã, imparţialitate, diligenţã profesionalã şi respectarea standardelor relevante.
12. Dacã achizitorul potenţial este o societate comercialã sau o instituţie, evaluarea competenţei profesionale acoperã atât persoana juridicã, cât şi persoanele care conduc efectiv persoana juridicã.
13. La evaluarea competenţei profesionale se ia în considerare influenţa pe care achizitorul potenţial intenţioneazã sã o exercite asupra S.S.I.F.
14. Dacã achizitorul potenţial este supravegheat de:
a) C.N.V.M. sau de o altã autoritate competentã de supraveghere din România ori din alt stat membru, se presupune cã în general cerinţele de competenţã profesionalã sunt îndeplinite dacã:
(i) achizitorul potenţial este o persoanã fizicã sau juridicã deja consideratã ca având competenţã profesionalã în calitate de acţionar semnificativ al altei instituţii financiare care este supravegheatã de C.N.V.M. ori de o altã autoritate competentã de supraveghere din România sau din alt stat membru;
(ii) achizitorul potenţial este o persoanã fizicã care deja conduce efectiv activitatea S.S.I.F. sau a altei instituţii financiare supravegheate de C.N.V.M. ori de o altã autoritate competentã de supraveghere din România sau din alt stat membru; sau
(iii) achizitorul potenţial este o persoanã juridicã reglementatã şi supravegheatã ca instituţie financiarã de C.N.V.M. sau de o altã autoritate competentã de supraveghere din România ori din alt stat membru;
b) o autoritate competentã de supraveghere dintr-un stat nemembru, evaluarea competenţei profesionale poate fi bazatã pe o evaluare a echivalenţei substanţiale a regulilor referitoare la cerinţele de competenţã profesionale din acel stat nemembru şi poate fi facilitatã de cooperarea cu autoritatea competentã de supraveghere din acel stat nemembru, dacã:
(i) achizitorul potenţial este o persoanã fizicã sau juridicã deja consideratã cu bunã reputaţie în calitate de acţionar semnificativ al altei instituţii financiare care este supravegheatã de autoritatea competentã de supraveghere din acel stat nemembru;
(ii) achizitorul potenţial este o persoanã fizicã care deja conduce efectiv activitatea S.S.I.F. sau a altei instituţii financiare supravegheate de autoritatea competentã de supraveghere din acel stat nemembru; sau
(iii) achizitorul potenţial este o persoanã juridicã reglementatã şi supravegheatã ca instituţie financiarã de autoritatea competentã de supraveghere din acel stat nemembru.
15. Recunoaşterea de cãtre C.N.V.M. sau de cãtre o autoritate competentã de supraveghere a îndeplinirii anterior a cerinţelor de competenţã profesionalã de cãtre un achizitor potenţial pentru o instituţie financiarã cu o activitate restrânsã sau cu un obiect de activitate restrâns nu înseamnã în mod necesar cã acel achizitor poate dispune de competenţã profesionalã pentru a conduce o S.S.I.F. cu activitate mai dezvoltatã sau cu un obiect de activitate extins.
16. În situaţia unei majorãri a unei poziţii calificate existente şi, în mãsura în care integritatea şi competenţa profesionalã a achizitorului potenţial au fost evaluate anterior de C.N.V.M., achizitorul potenţial va actualiza informaţiile şi documentele deja transmise. Noua evaluare a competenţei profesionale a achizitorului va lua în considerare creşterea influenţei şi a responsabilitãţilor legate de majorarea deţinerii.
17. În cazul în care evaluarea achizitorului potenţial a avut loc cu mai mult de un an de la data noii achiziţii propuse, procedura de evaluare se va relua integral.
II. Reputaţia şi experienţa conducãtorilor S.S.I.F., ca rezultat al achiziţiei propuse
1. Evaluarea reputaţiei şi a experienţei conducãtorilor S.S.I.F., ca rezultat al achiziţiei propuse, se efectueazã atunci când:
a) achizitorul potenţial este în mãsurã sã numeascã conducãtorii S.S.I.F.;
b) achizitorul potenţial a identificat deja persoanele care vor fi numite conducãtori ai S.S.I.F.
2. Dacã persoanele pe care achizitorul potenţial intenţioneazã sã le numeascã conducãtori ai S.S.I.F. nu sunt corespunzãtoare, intenţia de achiziţie este respinsã.
III. Soliditatea financiarã a achizitorului potenţial, în special în ceea ce priveşte tipul de activitate desfãşuratã în prezent şi cea preconizatã a fi desfãşuratã de S.S.I.F. vizatã de achiziţia propusã
1. Evaluarea soliditãţii financiare a achizitorului potenţial urmãreşte sã stabileascã dacã aceasta este suficient de puternicã pentru a asigura o administrare sigurã şi prudentã a S.S.I.F., de regulã, pentru urmãtorii 3 ani, luând în considerare natura achizitorului potenţial şi a achiziţiei.
2. În situaţia în care prin achiziţia propusã se schimbã controlul asupra S.S.I.F. vizate, analizarea soliditãţii financiare din perspectiva tipului de activitate desfãşuratã în prezent şi a celei preconizate a fi desfãşuratã de S.S.I.F. trebuie realizatã cu luarea în considerare a criteriului prevãzut la art. 8 alin. (1) lit. d) din regulament.
3. În situaţia în care din analiza efectuatã pe baza informaţiilor primite rezultã cã este posibil ca achizitorul potenţial sã întâmpine dificultãţi financiare pe perioada procesului de achiziţie sau în urmãtorii 3 ani, achiziţia propusã se respinge.
4. Dacã achizitorul potenţial este o instituţie financiarã supusã supravegherii prudenţiale a altei autoritãţi competente de supraveghere din Spaţiul Economic European sau echivalent, la evaluarea situaţiei financiare a achizitorului potenţial se ia în considerare şi evaluarea situaţiei financiare a potenţialului achizitor efectuatã de supraveghetorul achizitorului potenţial, alãturi de documentele transmise C.N.V.M. de cãtre supraveghetorul achizitorului.
5. Procesul de cooperare cu alte autoritãţi competente de supraveghere este influenţat de natura şi originea achizitorului potenţial:
a) dacã achizitorul potenţial este o entitate supravegheatã în alt stat membru, evaluarea soliditãţii financiare se va baza pe evaluarea realizatã de supraveghetorul achizitorului, care deţine toate informaţiile cu privire la profitabilitatea, lichiditatea şi solvenţa achizitorului potenţial, precum şi cu privire la disponibilitatea resurselor pentru achiziţie;
b) dacã achizitorul potenţial este o entitate financiarã supravegheatã de o autoritate competentã dintr-un stat terţ considerat echivalent, evaluarea poate fi facilitatã de cooperarea cu acea autoritate.
IV. Capacitatea S.S.I.F. de a respecta cerinţele prudenţiale
1. La evaluarea capacitãţii S.S.I.F. de a respecta cerinţele prudenţiale care îi revin în temeiul <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 227/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al reglementãrilor emise în aplicarea acesteia şi, dupã caz, în temeiul altor acte normative, în special al prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 98/2006 privind supravegherea suplimentarã a instituţiilor de credit, a societãţilor de asigurare şi/sau de reasigurare, a societãţilor de servicii de investiţii financiare şi a societãţilor de administrare a investiţiilor dintr-un conglomerat financiar, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 152/2007 , şi de a se conforma în mod continuu la aceste cerinţe, în particular la cerinţa ca grupul din care va face parte sã aibã o structurã care sã permitã exercitarea unei supravegheri eficiente, realizarea
schimbului eficient de informaţii între autoritãţile competente şi împãrţirea responsabilitãţilor între aceste autoritãţi, se au în vedere inclusiv:
a) cerinţele de capital, de lichiditate, limitele pentru expuneri mari, cerinţe legate de guvernanţã, de control intern, administrare a riscului etc.;
b) capacitatea achizitorului potenţial de a suporta integrarea S.S.I.F. în structura grupului. Atât S.S.I.F., cât şi grupul trebuie sã aibã reguli clare şi transparente cu privire la guvernanţa corporativã, organizare adecvatã, inclusiv sisteme efective de control intern şi funcţii independente de control intern, administrarea riscului şi audit intern;
c) capacitatea achizitorului potenţial de a furniza S.S.I.F. suportul financiar de care ar putea avea nevoie pentru tipul de activitate desfãşuratã în prezent şi/sau preconizatã a fi desfãşuratã, capitalul suplimentar necesar de care ar putea avea nevoie pentru dezvoltarea activitãţilor sale sau de a gãsi alte soluţii pentru a rãspunde cerinţelor S.S.I.F. de suplimentare a fondurilor proprii.
2. Planul de afaceri furnizat de achizitorul potenţial trebuie sã conţinã elemente referitoare la activitatea viitoare şi organizarea S.S.I.F. vizate, o descriere a grupului din care S.S.I.F. va face parte, o evaluare a implicaţiilor financiare ale achiziţiei propuse şi o previziune pe termen mediu.
V. Suspiciunea de spãlare de bani sau de finanţare a terorismului
1. Dacã achizitorul potenţial este:
a) suspectat sau cunoscut ca implicat în operaţiuni de spãlare a banilor sau în astfel de tentative, indiferent dacã acestea sunt sau nu legate direct ori indirect de achiziţia propusã, acest fapt conduce la respingerea achiziţiei propuse;
b) inclus în lista cuprinzând persoanele fizice şi juridice şi/sau entitãţile suspecte de sãvârşirea ori finanţarea actelor de terorism, acest fapt conduce la respingerea achiziţiei propuse.
2. Achiziţia propusã poate fi refuzatã chiar dacã nu existã înregistrãri în certificatele de cazier judiciar sau fiscal ori chiar dacã nu existã motive întemeiate care sã determine existenţa dubiilor cu privire la integritatea achizitorului potenţial, dacã prin achiziţia propusã existã riscul de intensificare a operaţiunilor de spãlare a banilor sau de finanţare a terorismului, de exemplu în situaţia în care achizitorul potenţial este stabilit într-o ţarã ori într-un teritoriu considerat de Grupul de Acţiune Financiarã a fi "necooperant" sau într-o ţarã ori teritoriu care nu a adoptat încã suficiente mãsuri pentru a se conforma cu cele 40 de recomandãri FATF-GAFI şi cele 9 recomandãri speciale FATF-GAFI.
3. În vederea evaluãrii achizitorului potenţial, C.N.V.M. poate colecta şi lua în considerare informaţii provenind din toate sursele disponibile.


ANEXA 2
-------
la regulament
-------------

PARTEA I
Solicitarea de informaţii generale şi documente pentru
autorizarea S.S.I.F., pentru notificarea/aprobarea intenţiei
de majorare a participaţiei la capitalul
social/drepturile de vot ale S.S.I.F.

A. Identitatea achizitorului potenţial
1. În cazul unei persoane fizice:
a) numele, prenumele, data şi locul naşterii, adresa completã (stradã, numãr, bloc, scarã, etaj, apartament, oraş, judeţ/sector, cod poştal, ţara), codul numeric personal (CNP) sau echivalentul acestuia pentru persoanele strãine;
b) un curriculum vitae complet, în care se vor detalia educaţia şi cursurile relevante, experienţa profesionalã anterioarã şi activitãţile desfãşurate sau funcţiile suplimentare deţinute în prezent;
c) copie de pe actul de identitate (pentru persoanele fizice române este obligatorie prezentarea unei copii de pe cartea/buletinul de identitate).
2. În cazul unei persoane juridice:
a) denumirea, obiectul de activitate şi adresa sediului social, informaţii susţinute prin prezentarea de documente justificative (copie de pe certificatul constatator eliberat de oficiul registrului comerţului sau de pe un document similar eliberat de o autoritate similarã din statul de origine ori, în cazul în care autoritãţile similare din statul de origine nu elibereazã un astfel de document, declaraţia pe propria rãspundere a reprezentatului legal în acest sens, în original, însoţitã de orice document care sã ateste aceste informaţii);
b) telefon, fax, e-mail, adresa paginii de internet, codul unic de înregistrare (CUI) sau echivalentul acestuia pentru persoanele juridice strãine;
c) forma juridicã, în conformitate cu legislaţia naţionalã;
d) o prezentare a activitãţilor desfãşurate, actualizatã la zi;
e) o listã completã a persoanelor care conduc efectiv activitatea, însoţitã de curriculum vitae, în care se vor detalia experienţa profesionalã anterioarã şi activitãţile desfãşurate în prezent, şi de certificate de cazier judiciar şi fiscal, în original, aflate în termenul legal de valabilitate, sau documente similare eliberate de autoritãţile competente din statul de origine; în cazul în care în statul de origine nu se elibereazã astfel de documente, se va prezenta o declaraţie pe propria rãspundere în acest sens din care sã rezulte şi faptul cã nu au sãvârşit fapte de natura celor care fac obiectul înregistrãrilor în cazierul judiciar sau fiscal;
f) identitatea tuturor persoanelor care sunt beneficiarii reali ai persoanei juridice;
g) identitatea persoanelor care deţin controlul asupra persoanei juridice şi identitatea persoanelor care acţioneazã în mod concertat în cadrul persoanei juridice, în cazul acţionarilor indirecţi.
3. În cazul unui trust deja existent sau care va rezulta ca urmare a achiziţiei:
a) identitatea tuturor persoanelor care vor administra activele (trustees), în conformitate cu documentele de constituire a trustului şi cu participaţia acestora la distribuirea veniturilor;
b) identitatea tuturor persoanelor care sunt beneficiarii reali ai trustului;
c) identitatea persoanelor care deţin controlul asupra trustului şi identitatea persoanelor care acţioneazã în mod concertat în cadrul trustului, în cazul acţionarilor indirecţi.
B. Informaţii şi documente suplimentare cu privire la achizitor
1. În cazul unei persoane fizice:
a) referitor la achizitor şi la orice societate condusã sau controlatã vreodatã de achizitor:
(i) certificate de cazier judiciar şi fiscal, în original, aflate în termenul legal de valabilitate, sau documente similare eliberate de autoritãţile competente din statul de origine; în cazul în care în statul de origine nu se elibereazã astfel de documente, se va prezenta o declaraţie pe propria rãspundere în acest sens, din care sã rezulte şi faptul cã nu a sãvârşit fapte de natura celor care fac obiectul înregistrãrilor în cazierul judiciar sau fiscal;
(ii) informaţii cu privire la descalificarea din funcţia de director de societate sau dintr-o calitate similarã ori ocuparea unei astfel de funcţii la o societate aflatã în faliment, insolvenţã sau proceduri similare;
(iii) informaţii cu privire la investigaţii, proceduri de supraveghere sau sancţiuni aplicate de o autoritate de supraveghere al cãrei subiect a fost aceastã persoanã;
(iv) informaţii cu privire la refuzarea înregistrãrii, autorizãrii, dobândirii calitãţii de membru sau a licenţei de a desfãşura o activitate, afacere ori profesie; sau retragerea ori revocarea sau expirarea unei înregistrãri, autorizaţii, calitãţi de membru ori licenţe; sau excluderea de cãtre o autoritate guvernamentalã ori de reglementare dintr-o calitate;
(v) informaţii cu privire la demiterea din funcţie sau dintr-o poziţie condiţionatã de încredere (trust), dintr-o relaţie fiduciarã ori situaţie similarã sau solicitarea de a demisiona dintr-o astfel de poziţie;
(vi) informaţii cu privire la existenţa unor acuzaţii, în curs de judecatã, în legãturã cu sãvârşirea unor infracţiuni de natura celor prevãzute la pct. I. 6 lit. a) din anexa nr. 1 la regulament;
b) informaţii cu privire la existenţa unei evaluãri a reputaţiei în calitate de achizitor sau ca persoanã care a condus activitatea unei instituţii financiare, care a fost efectuatã deja de cãtre o altã autoritate de supraveghere (se va preciza denumirea acelei autoritãţi şi se vor prezenta dovezi cu privire la rezultatul acestei evaluãri);
c) informaţii cu privire la existenţa unei evaluãri anterioare efectuate deja de cãtre o altã autoritate, din afara sectorului financiar (se va preciza denumirea acelei autoritãţi şi se vor prezenta dovezi cu privire la rezultatul acestei evaluãri);
d) informaţii despre achizitor cu privire la situaţia şi forţa sa financiarã: detalii cu privire la sursa veniturilor sale, activelor şi datoriilor, garanţii şi ipoteci etc;
e) descrierea activitãţii profesionale a achizitorului;
f) informaţii financiare, inclusiv ratinguri şi rapoarte publice cu privire la companiile controlate sau conduse de achizitor şi, dacã sunt disponibile, ratinguri şi rapoarte publice despre achizitorul însuşi;
g) descrierea intereselor financiare*1) şi nefinanciare*2) sau a relaţiilor achizitorului cu:
(i) orice alt acţionar existent al S.S.I.F. vizate;
(ii) orice persoanã însãrcinatã cu exercitarea drepturilor de vot ale S.S.I.F. vizate*3);
(iii) orice membru al consiliului de administraţie ori al altui organ similar sau al conducerii S.S.I.F. vizate;
(iv) S.S.I.F. vizatã şi grupul din care aceasta face parte;
(v) orice alte interese sau activitãţi ale achizitorului care ar putea fi în conflict cu S.S.I.F. vizatã şi posibile soluţii cu privire la acele conflicte de interese.
--------------
*1) Interesele financiare includ, de exemplu, operaţiuni de credit, garanţii, ipoteci.
*2) Interesele nefinanciare includ, de exemplu, relaţii familiale.
*3) Vezi situaţiile menţionate în art. 10 din Directiva 2004/109/CE cu privire la armonizarea cerinţelor de transparenţã.

2. În cazul persoanelor juridice:
a) în ceea ce priveşte achizitorul, orice persoanã care conduce efectiv activitatea acestuia şi orice companie aflatã sub controlul sãu, informaţii cu privire la:
(i) certificate de cazier judiciar şi fiscal, în original, aflate în termenul legal de valabilitate, sau documente similare eliberate de autoritãţile competente din statul de origine; în cazul în care în statul de origine nu se elibereazã astfel de documente, se va prezenta o declaraţie pe propria rãspundere în acest sens, din care sã rezulte şi faptul cã nu au sãvârşit fapte de natura celor care fac obiectul înregistrãrilor în cazierul judiciar sau fiscal;
(ii) informaţii cu privire la descalificarea din funcţia de director de societate sau dintr-o calitate similarã ori ocuparea unei astfel de funcţii la o societate aflatã în faliment, insolvenţã sau proceduri similare;
(iii) informaţii cu privire la investigaţii, proceduri de supraveghere sau sancţiuni aplicate de o autoritate de supraveghere al cãrei subiect a fost aceastã persoanã;
(iv) informaţii cu privire la refuzarea înregistrãrii, autorizãrii, dobândirii calitãţii de membru sau a licenţei de a desfãşura o activitate, afacere ori profesie; sau retragerea ori revocarea sau expirarea unei înregistrãri, autorizaţii, calitãţi de membru ori licenţe; sau excluderea de cãtre o autoritate guvernamentalã ori de reglementare dintr-o calitate;
(v) informaţii cu privire la demiterea din funcţie sau dintr-o poziţie condiţionatã de încredere (trust), dintr-o relaţie fiduciarã ori situaţie similarã sau solicitarea de a demisiona dintr-o astfel de poziţie;
(vi) informaţii cu privire la existenţa unor acuzaţii, în curs de judecatã, în legãturã cu sãvârşirea unor infracţiuni de natura celor prevãzute la pct. I. 6 lit. a) din anexa nr. 1 la regulament;
b) informaţii cu privire la existenţa unei evaluãri a reputaţiei în calitate de achizitor sau ca persoanã care a condus activitatea unei instituţii financiare, care a fost efectuatã deja de cãtre o altã autoritate de supraveghere (se va preciza denumirea acelei autoritãţi şi se vor prezenta dovezi cu privire la rezultatul acestei evaluãri);
c) informaţii cu privire la existenţa unei evaluãri anterioare efectuate deja de cãtre o altã autoritate, din afara sectorului financiar (se va preciza denumirea acelei autoritãţi şi se vor prezenta dovezi cu privire la rezultatul acestei evaluãri);
d) descrierea intereselor financiare*4) şi nefinanciare*5) sau a relaţiilor achizitorului cu:
(i) orice alt acţionar existent al S.S.I.F. vizate;
(ii) orice persoanã însãrcinatã cu exercitarea drepturilor de vot ale S.S.I.F. vizate*6);
(iii) orice membru al consiliului de administraţie ori al altui organ similar sau al conducerii S.S.I.F. vizate;
(iv) S.S.I.F. vizatã şi grupul din care aceasta face parte;
(v) orice alte interese sau activitãţi ale achizitorului care ar putea fi în conflict cu S.S.I.F. vizatã şi posibile soluţii cu privire la acele conflicte de interese;
---------
*4) Interesele financiare includ, de exemplu, operaţiuni de credit, garanţii, ipoteci.
*5) De exemplu, aceeaşi acţionari, aceeaşi conducere etc.
*6) Vezi situaţiile menţionate în art. 10 din Directiva 2004/109/CE cu privire la armonizarea cerinţelor de transparenţã.

e) structura acţionariatului achizitorului, cu prezentarea identitãţii tuturor acţionarilor care au o influenţã semnificativã şi a procentului deţinut de aceştia din capitalul social şi din totalul drepturilor de vot şi informaţii cu privire la acordurile dintre acţionari;
f) dacã achizitorul este parte a unui grup (ca filialã sau ca societate-mamã), se va prezenta o organigramã detaliatã a întregii structuri corporative şi informaţii cu privire la procentele (capital deţinut şi drepturi de vot) acţionarilor relevanţi şi la activitãţile desfãşurate în prezent de grup;
g) identificarea instituţiei (instituţiilor) supravegheate din grup şi denumirea autoritãţii de reglementare din ţara de origine;
h) situaţiile financiare, indiferent de mãrimea societãţii, pentru ultimele 3 exerciţii financiare, auditate, dupã caz, incluzând:
(i) bilanţul;
(ii) contul de profit şi pierdere/declaraţia de venit;
(iii) anexele la bilanţ şi orice alte documente înregistrate la camera de comerţ/organul competent;
(iv) raportul detaliat al auditorului sau, în cazul în care legislaţia naţionalã nu impune auditarea situaţiilor financiare ale potenţialului achizitor, declaraţie cu privire la lipsa obligaţiei legale de a audita situaţiile financiare;
i) informaţii despre ratinguri acordate achizitorului şi ratingul general al grupului din care face parte.
C. Informaţii şi documente cu privire la achiziţie
1. Identificarea S.S.I.F. vizatã
2. Obiectivul general al achiziţiei (de exemplu, investiţie strategicã, investiţie de portofoliu etc.)
3. Numãrul şi tipul acţiunilor (acţiuni ordinare şi de orice alt tip) S.S.I.F. vizate, deţinute de achizitor înainte şi dupã achiziţie; valoarea acţiunilor în totalul capitalului, în procente, în euro şi lei; şi proporţia din drepturile de vot, dacã diferã de cea din capitalul social
4. Orice acţiune în mod concertat cu alte pãrţi (contribuţia altor pãrţi la finanţare, scopul participãrii în cadrul acordului financiar, acorduri organizatorice viitoare etc.)
5. Prevederi ale proiectelor acordurilor acţionarilor cu alţi acţionari cu privire la S.S.I.F. vizatã
6. Copie de pe hotãrârea organului statutar de aprobare a achiziţiei propuse în cadrul SSIF vizate
7. În cazul tranzacţiilor realizate în cadrul grupului unui acţionar existent care nu implicã nicio modificare realã sau substanţialã în structura directã sau indirectã a SSIF vizatã, declaraţie din care sã rezulte acest lucru
D. Informaţii şi documente cu privire la finanţarea achiziţiei
1. Detalii cu privire la utilizarea resurselor financiare private şi la originea lor: documente justificative sau o declaraţie sub semnãturã olografã
2. Informaţii cu privire la modalitãţile (means) şi reţeaua utilizatã pentru transferul fondurilor (disponibilitatea resurselor ce vor fi utilizate pentru achiziţie, acorduri financiare etc.)
3. Detalii cu privire la accesul la sursele de capital şi pieţele financiare şi la finanţarea cumpãrãrii acţiunilor
4. Informaţii cu privire la utilizarea fondurilor împrumutate contractate prin sistemul bancar (instrumente financiare ce vor fi emise) sau orice fel de relaţie financiarã cu alţi acţionari ai instituţiei (scadenţe, termeni, ipoteci şi garanţii)
5. Informaţii cu privire la activele achizitorului sau ale S.S.I.F. vizate care vor fi vândute în termen scurt (condiţii de vânzare, preţul estimat şi detalii privind caracteristicile acestora)
E. Informaţii şi documente solicitate persoanei evaluate anterior de C.N.V.M.
În situaţia în care nu au intervenit modificãri ale documentelor şi informaţiilor transmise C.N.V.M. cu ocazia precedentei evaluãri realizate în ultimele 12 luni, un achizitor potenţial va remite C.N.V.M. o declaraţie pe propria rãspundere în acest sens.

PARTEA a II-a
Solicitare de informaţii şi documente suplimentare în funcţie
de nivelul deţinerii ce va fi achiziţionatã

A. Schimbarea controlului
Dacã prin achiziţia propusã se înregistreazã schimbarea controlului S.S.I.F. vizate, achizitorul potenţial va transmite C.N.V.M. un plan de afaceri*7), care va conţine informaţii cu privire la planul strategic de dezvoltare în ceea ce priveşte achiziţia, date de perspectivã (prognoze) şi detalii cu privire la principalele modificãri sau schimbãri în S.S.I.F. vizatã preconizate de achizitorul potenţial:
-----------
*7) În situaţia în care achiziţia se desfãşoarã prin ofertã publicã şi dacã achizitorul potenţial întâmpinã dificultãţi în obţinerea informaţiilor necesare pentru întocmirea unui plan de afaceri complet, achizitorul potenţial informeazã C.N.V.M. cu privire la aceste dificultãţi şi menţioneazã elementele din planul de afaceri pe care este posibil sã le modifice în scurt timp.

1. un plan de dezvoltare strategicã ce va indica, în termeni generali, principalele scopuri ale achiziţiei şi principalele modalitãţi de atingere a acestora, care sã includã:
a) motivele ce au stat la baza achiziţiei;
b) obiectivele financiare pe termen mediu (rentabilitatea capitalurilor proprii, indicele de profitabilitate, profit pe acţiune etc.);
c) principale direcţii de acţiune (sinergii) ce trebuie urmãrite în cadrul S.S.I.F. vizate;
d) posibilele schimbãri de activitãţi/produse financiare/clienţi-ţintã şi posibilele realocãri de fonduri/resurse anticipate în cadrul S.S.I.F. vizate;
e) modalitãţile generale pentru includerea şi integrarea S.S.I.F. vizate în structura grupului*8) achizitorului, inclusiv o descriere a principalelor direcţii de acţiune (sinergii) ce trebuie urmãrite cu celelalte societãţi din grup, precum şi o descriere a politicilor care guverneazã relaţiile intragrup;
------------
*8) Pentru instituţiile supravegheate în Spaţiul Economic European, informaţiile despre structura grupului achizitorului pot fi reduse la informaţiile privind pãrţile de grup care sunt afectate de tranzacţie (de exemplu, departamentul de retail al achizitorului pentru achiziţionarea unei entitãţi ale cãrei activitãţi sunt doar cele de retail).

2. situaţiile financiare previzionate ale S.S.I.F. vizate, atât cele individuale, cât şi cele consolidate, pe urmãtorii 3 ani, care sã includã:
a) bilanţ şi cont de profit şi pierdere previzionate;
b) indicatori de prudenţã previzionaţi;
c) informaţii cu privire la nivelul de expunere la risc (de credit, de piaţã, operaţional etc.); şi
d) operaţiuni intragrup previzionate;
3. impactul achiziţiei asupra guvernanţei corporative şi a structurii organizatorice generale a S.S.I.F. vizate, inclusiv impactul asupra:
a) structurii şi responsabilitãţilor consiliului de administraţie şi a principalelor comitete create de cãtre organele de decizie (comitetul de administrare, comitetul de risc, comitetul de audit şi orice alte comitete);
b) procedurilor administrative şi de contabilitate şi a controlului intern: principalele modificãri ale procedurilor şi sistemelor legate de contabilitate, audit, control intern şi administrare a riscurilor, inclusiv împotriva spãlãrii banilor, precum şi numirea unor persoane în funcţii-cheie (auditor intern, control intern şi administrator de risc);
c) arhitecturii sistemelor IT: aceasta include, de exemplu, orice modificãri în ceea ce priveşte politica de subcontractare, diagrama circulaţiei datelor, programele utilizate produse în interior şi cele achiziţionate, datele esenţiale, procedurile vizând sistemele de securitate şi echipamentele (de exemplu, sistemele de siguranţã, planul de continuitate, evidenţa rapoartelor de audit etc.); şi
d) politicilor privind subcontractarea şi externalizarea (domeniile vizate, selectarea furnizorilor de servicii etc.) şi drepturilor şi obligaţiilor principalelor pãrţi aşa cum sunt prevãzute în contracte (de exemplu, procedurile de audit, calitatea aşteptatã a serviciilor prestate de furnizor etc.);
4. informaţii cu privire la existenţa la nivelul grupului din care face parte achizitorul potenţial a unor reguli clare şi transparente cu privire la guvernanţa corporativã, organizarea adecvatã, inclusiv sisteme efective de control intern şi funcţii independente de control intern, administrarea riscului şi audit intern.
B. Poziţii calificate fãrã schimbarea controlului
Dacã prin achiziţia propusã nu se înregistreazã schimbarea controlului în S.S.I.F. vizatã, achizitorul potenţial va transmite C.N.V.M. un document privind strategia, care va conţine informaţii dupã cum urmeazã:
1. în cazul poziţiilor calificate sub 20%:
a) politica achizitorului referitoare la achiziţie. În plus faţã de informaţiile solicitate conform pãrţii I lit. C, achizitorul potenţial va transmite C.N.V.M. informaţii cu privire la:
(i) perioada pentru care intenţioneazã sã pãstreze deţinerile sale în S.S.I.F. dupã achiziţie;
(ii) orice intenţie de majorare, diminuare sau menţinere a nivelului deţinerilor achizitorului potenţial în S.S.I.F. în perioada viitoare;
b) informaţii privind intenţiile achizitorului referitoare la S.S.I.F. vizatã şi, în special, dacã intenţioneazã sau nu sã acţioneze ca acţionar minoritar şi argumentele care au stat la baza unei astfel de intenţii;
c) informaţii privind capacitatea (situaţia financiarã) şi disponibilitatea achizitorului potenţial de a susţine S.S.I.F. vizatã cu fonduri proprii suplimentare, dacã este nevoie, pentru dezvoltarea activitãţilor sau în cazul dificultãţilor financiare;
2. în cazul poziţiilor calificate între 20% şi 50%, informaţii de natura celor menţionate la pct. 1, dar mai detaliate, inclusiv:
a) detalii cu privire la influenţa pe care achizitorul intenţioneazã sã o exercite asupra situaţiei financiare (inclusiv asupra politicii de dividende), dezvoltãrii strategice şi alocãrii resurselor S.S.I.F. vizate;
b) o descriere a intenţiilor achizitorului şi a aşteptãrilor pe termen mediu faţã de S.S.I.F. vizatã, care sã acopere toate elementele menţionate în planul de dezvoltare strategicã prevãzut la lit. A pct. 1.
În funcţie de structura acţionariatului S.S.I.F. vizate, C.N.V.M. poate solicita informaţiile prevãzute la pct. 2 chiar în cazul poziţiilor calificate sub 20%, dacã influenţa exercitatã de acestea este consideratã echivalentã influenţei exercitate de poziţiile calificate între 20% şi 50%.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016