Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT nr. 17 din 17 noiembrie 2022  pentru modificarea şi completarea Regulamentului Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 10/2016 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT nr. 17 din 17 noiembrie 2022 pentru modificarea şi completarea Regulamentului Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 10/2016 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară

EMITENT: Autoritatea de Supraveghere Financiară
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1144 din 28 noiembrie 2022
    În temeiul prevederilor art. 7 alin. (2),art. 14 şi ale art. 15 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,
    în urma deliberărilor Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară din şedinţa din data de 17.11.2022,
    Autoritatea de Supraveghere Financiară emite prezentul regulament.
    ART. I
    Regulamentul Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 10/2016 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1006 din 15 decembrie 2016, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 82^39, punctul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "3. susţinerea procesului de evoluţie strategică a A.S.F. prin coordonarea procesului de elaborare a documentelor cu componentă strategică şi/sau cu caracter integrat la nivelul A.S.F.;"

    2. Articolul 82^41 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 82^41
    Direcţia generală strategie şi stabilitate financiară are în componenţă următoarele structuri organizatorice:
    1. Direcţia strategie, cooperare şi relaţii internaţionale;
    2. Direcţia supraveghere integrată."

    3. După articolul 82^41 se introduc trei noi articole, articolele 82^41a -82^41c, cu următorul cuprins:
    "ART. 82^41a
    Obiectivele Direcţiei strategie, cooperare şi relaţii internaţionale sunt:
    1. susţinerea procesului de evoluţie strategică a A.S.F. prin coordonarea procesului de elaborare a documentelor cu componentă strategică şi/sau cu caracter integrat la nivelul A.S.F.;
    2. construcţia şi dezvoltarea unui cadru integrat de funcţionare a pieţelor financiare supravegheate de A.S.F. prin elaborarea reglementărilor unitare şi integrate şi prin monitorizarea legislaţiei europene;
    3. buna cooperare la nivel european şi internaţional şi gestionarea eficientă a fondurilor cu finanţare externă.
    ART. 82^41b
    Relaţiile funcţionale ale Direcţiei strategie, cooperare şi relaţii internaţionale sunt:
    1. de subordonare faţă de directorul general al Direcţiei generale strategie şi stabilitate financiară;
    2. de coordonare a serviciilor din subordine;
    3. de colaborare cu celelalte structuri organizatorice din cadrul A.S.F.
    ART. 82^41c
    Direcţia strategie, cooperare şi relaţii internaţionale are în componenţă următoarele structuri organizatorice:
    1. Serviciul strategie, reglementări integrate şi inovaţie financiară;
    2. Serviciul relaţii internaţionale şi implementarea politicilor OCDE;
    3. Compartimentul finanţe sustenabile."

    4. Articolul 82^42 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 82^42
    Atribuţiile specifice Serviciului strategie, reglementări integrate şi inovaţie financiară sunt:
    1. întocmeşte proiecte de reglementări unitare şi integrate, coordonează sau participă în grupuri de lucru intersectoriale în vederea armonizării prevederilor legislaţiei aferente pieţei financiare nebancare;
    2. întocmeşte, în colaborare cu Serviciul stabilitate financiară şi analiză de piaţă, analize de impact cu privire la proiectele de reglementări elaborate;
    3. avizează, analizează şi formulează puncte de vedere şi/sau propuneri de modificare/completare cu privire la proiectele de reglementare cu impact asupra strategiei şi stabilităţii financiare, precum şi cu privire la orice alte proiecte de acte normative asupra cărora preşedintele A.S.F./Consiliul A.S.F. solicită exprimarea unui punct de vedere;
    4. avizează, analizează şi formulează opinii şi/sau propuneri de modificare/completare privind materialele rezultate din exercitarea activităţii de autorizare şi supraveghere din sectoarele A.S.F., la solicitarea preşedintelui A.S.F./Consiliului A.S.F.; această atribuţie este exercitată din perspectiva impactului asupra strategiei A.S.F.;
    5. coordonează sau participă alături de alte structuri organizatorice la elaborarea unor lucrări cu caracter intersectorial şi asigură convergenţa şi caracterul unitar cu privire la implementarea unor obiective strategice;
    6. analizează proiecte de acte normative care vizează A.S.F. şi activitatea sa integrată pe cele trei sectoare, primite/trimise spre consultare/avizare/aprobare de/către alte instituţii;
    7. întocmeşte Programul anual al A.S.F. în domeniul reglementării în baza documentelor primite de la structurile organizatorice cu atribuţii de reglementare din cadrul A.S.F.;
    8. coordonează activităţile referitoare la elaborarea obiectivelor strategice multianuale ale A.S.F. şi a Programului de activitate anual, în concordanţă cu strategiile şi programele de activităţi la nivelul autorităţilor europene la care A.S.F. este membră;
    9. susţine managementul A.S.F. în implementarea evoluţiei strategice a A.S.F. prin coordonarea unor proiecte/grupuri de lucru sau prin participarea, alături de alte structuri organizatorice, la coordonarea proiectelor şi a grupurilor de lucru care vizează îndeplinirea priorităţilor intersectoriale cuprinse în documentele cu componentă strategică elaborate la nivelul A.S.F.;
    10. urmăreşte tendinţele şi evoluţiile înregistrate la nivelul Comitetului comun al autorităţilor europene de supraveghere şi propune conducerii A.S.F., în colaborare cu structurile organizatorice relevante, proiecte intersectoriale pentru asigurarea convergenţei practicilor la nivelul A.S.F.;
    11. elaborează şi actualizează procedura privind desfăşurarea proiectelor şi constituirea grupurilor de lucru la nivelul A.S.F., în vederea asigurării unui caracter unitar în cadrul autorităţii;
    12. supune atenţiei Consiliului A.S.F. documentaţia care trebuie aprobată de A.S.F., în calitate de membru fondator al Institutului de Studii Financiare, denumit în continuare ISF, în conformitate cu prevederile cuprinse în actul constitutiv şi statutul ISF;
    13. întocmeşte registrul integrat al firmelor de audit care au fost avizate de A.S.F., cuprinzând perioada de auditare
    consecutivă la entităţile reglementate de A.S.F., şi notifică structurile organizatorice cu atribuţii de autorizare, supraveghere şi control cu privire la expirarea perioadei legale;
    14. asigură înscrierea şi radierea auditorilor IT externi în/din lista auditorilor IT externi, în baza colaborării intersectoriale;
    15. urmăreşte actualizarea documentaţiei depuse de auditorii IT externi conform notificărilor primite;
    16. coordonează dezvoltarea la nivelul A.S.F. a unui spaţiu dedicat inovaţiilor FinTech, organizează şi administrează activitatea FinTech Hub;
    17. coordonează activitatea InsurTech HUB înfiinţat la nivelul A.S.F., colectează şi analizează date şi informaţii despre produsele, serviciile şi furnizorii de pe piaţa asigurărilor şi reasigurărilor, efectele inovaţiei financiare pe plan european şi naţional, despre activităţi, tendinţe, programe şi alte aspecte relevante domeniului protecţiei clienţilor de produse de asigurare;
    18. îndeplineşte orice alte atribuţii cu caracter specific domeniului de activitate, prevăzute de reglementările în vigoare sau dispuse de conducerea ierarhică."

    5. La capitolul IV secţiunea a 5^7-a, după subsecţiunea 5^7.2 se introduc două noi subsecţiuni, subsecţiunea 5^7a.2, cuprinzând articolul 82^42a, şi subsecţiunea 5^7b.2, cuprinzând articolul 82^42b, cu următorul cuprins:
    " SUBSECŢIUNEA 5^7a.2
    Serviciul relaţii internaţionale şi implementarea politicilor OCDE
    ART. 82^42a
    Atribuţiile Serviciului relaţii internaţionale şi implementarea politicilor OCDE sunt:
    1. asigură pregătirea participării reprezentanţilor A.S.F. la întâlnirile Consiliului Supraveghetorilor Autorităţii Europene pentru Valori Mobiliare şi Pieţe, denumită în continuare ESMA, şi Autorităţii Europene de Supraveghere pentru Asigurări şi Pensii Ocupaţionale, denumită în continuare EIOPA, precum şi la organismele internaţionale la care A.S.F. este membră;
    2. coordonează grupurile de lucru la nivel de experţi, din cadrul ESMA şi EIOPA, precum şi participarea la grupurile de experţi consultaţi în probleme de monitorizare din cadrul ESMA şi EIOPA, la subgrupurile de lucru ale acestora şi la alte grupuri de lucru la nivel internaţional;
    3. asigură legătura cu autorităţile de supraveghere similare din străinătate şi cu alte instituţii şi organisme internaţionale şi gestionează informaţiile solicitate de aceste autorităţi, instituţii şi organisme, coordonând formularea de opinii, răspunsuri şi poziţii intersectoriale;
    4. negociază şi pregăteşte acordurile internaţionale şi memorandumurile încheiate de A.S.F. cu alte autorităţi similare din străinătate;
    5. coordonează programul vizitelor de evaluare şi al consultărilor cu Fondul Monetar Internaţional, Comisia Europeană, Banca Mondială, precum şi al celor organizate de ESMA/EIOPA;
    6. urmăreşte evoluţia legislaţiei la nivel european relevante pentru A.S.F., asigură comunicarea cu instituţiile competente naţionale pentru programul naţional de transpunere şi notificare a directivelor Uniunii Europene şi asigură coordonarea poziţiilor structurilor A.S.F. cu privire la legislaţia europeană;
    7. participă la reuniunile grupurilor de lucru la nivelul Consiliului şi Comisiei Europene;
    8. contribuie la identificarea de bune practici de supraveghere, în baza relaţiilor de cooperare la nivel european şi internaţional, şi acordă sprijin structurilor organizatorice de specialitate din cadrul A.S.F. în alinierea la bunele practici;
    9. realizează documente de informare privind organismele interne şi internaţionale, memorandumurile şi acordurile încheiate etc.;
    10. asigură comunicarea cu organismele europene şi internaţionale, respectiv Comisia Europeană, Banca Mondială şi altele, cu privire la proiectele de asistenţă tehnică în care este implicată A.S.F, precum şi coordonarea internă cu structurile A.S.F ce deţin atribuţii legate de scopul acestor proiecte;
    11. desfăşoară activităţi legate de pregătiri în aria de răspundere a A.S.F. în contextul procesului de aderare a României la Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică, denumită în continuare OCDE, în colaborare cu structurile organizatorice din cadrul sectoarelor;
    12. asigură comunicarea cu autorităţile naţionale implicate în procesul de aderare a României la OCDE, respectiv cu Secretariatul General al Guvernului, Ministerul Afacerilor Externe, precum şi cu reprezentanţii OCDE;
    13. îndeplineşte orice alte atribuţii cu caracter specific domeniului de activitate, prevăzute de reglementările în vigoare sau dispuse de conducerea ierarhică. SUBSECŢIUNEA 5^7b.2
    Compartimentul finanţe sustenabile
    ART. 82^42b
    Atribuţiile Compartimentului finanţe sustenabile sunt:
    1. elaborează analize, studii sau rapoarte în ceea ce priveşte formularea de strategii privind regimul de sustenabilitate aplicabil entităţilor supravegheate de A.S.F.;
    2. elaborează analize privind oportunitatea revizuirii cadrului legal care guvernează activităţile din aria de competenţă a A.S.F., în scopul integrării factorilor climatici şi de mediu în sistemul financiar nonbancar;
    3. elaborează propuneri de recomandări cu caracter general către entităţile din aria de competenţă a A.S.F. privind identificarea şi abordarea prudentă a riscului climatic şi a riscului de mediu, în consultare cu structurile organizatorice de la nivelul sectoarelor;
    4. monitorizează legislaţia europeană incidentă finanţării sustenabile şi colaborează cu structurile organizatorice din cele trei sectoare de activitate în vederea elaborării proiectelor de acte normative pentru alinierea legislaţiei naţionale;
    5. colaborează cu structurile organizatorice din cele trei sectoare de activitate în vederea dezvoltării unui cadru privind identificarea şi gestionarea riscurilor privind tranziţia la o economie verde din perspectiva entităţilor reglementate, în acord cu prevederile legale aplicabile;
    6. participă la activităţi în cadrul proiectelor privind finanţele verzi, împreună cu alte structuri organizatorice din A.S.F.;
    7. participă, alături de alte structuri organizatorice de la nivelul sectoarelor A.S.F, la lucrările grupurilor de lucru stabilite la nivelul organismelor europene şi internaţionale în vederea gestionării tematicii legate de finanţele sustenabile;
    8. contribuie, în colaborare cu structurile organizatorice de la nivelul sectoarelor A.S.F., la promovarea comunicării cu participanţii din piaţă pe tematici legate de finanţele sustenabile;
    9. îndeplineşte orice alte atribuţii cu caracter specific domeniului de activitate, prevăzute de reglementările în vigoare sau dispuse de conducerea ierarhică."

    6. La capitolul IV secţiunea a 5^7-a, subsecţiunea 5^7.3, cuprinzând articolul 82^43, se abrogă.
    7. La capitolul IV secţiunea a 5^7-a, subsecţiunea 5^7.4, cuprinzând articolul 82^44, se abrogă.
    8. Articolul 82^45 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 82^45
    Obiectivele Direcţiei supraveghere integrată sunt:
    1. promovarea stabilităţii financiare şi funcţionării eficiente a pieţelor prin supravegherea macroprudenţială şi integrată a sistemului financiar nebancar reglementat şi supravegheat de A.S.F., ceea ce implică, pe de o parte, identificarea, monitorizarea şi evaluarea tendinţelor şi a riscurilor pe pieţele financiare nebancare în vederea supravegherii macroprudenţiale şi integrate, iar, pe de altă parte, evaluarea impactului activităţii de reglementare, autorizare, control şi supraveghere sectorială asupra strategiei A.S.F., a stabilităţii financiare, a riscurilor macroprudenţiale şi a riscului reputaţional, utilizând şi dezvoltând instrumente, tehnici şi mecanisme specifice managementului riscurilor;
    2. desfăşurarea de activităţi specifice de supraveghere integrată şi control la nivelul celor trei sectoare din cadrul A.S.F., independent sau împreună cu structuri specifice sectoriale, pentru acele entităţi financiare nominalizate de către preşedintele A.S.F./Consiliul A.S.F.;
    3. participarea la activitatea de reglementare prin formularea de propuneri şi de observaţii asupra proiectelor de acte normative emise la nivelul celor trei sectoare din cadrul A.S.F.;
    4. identificarea grupurilor/conglomeratelor financiare şi asigurarea supravegherii integrate a acestora prin monitorizarea şi analizarea expunerilor entităţilor financiare nebancare pe tipuri de instrumente/pieţe, prin activităţi de identificare şi de evaluare a riscurilor, precum şi prin realizarea de teste de stres;
    5. elaborarea principiilor şi procedurilor pentru managementul situaţiilor de criză, coordonarea diferitelor simulări pentru situaţii de criză şi propunerea de soluţii de administrare a acestora;
    6. monitorizarea tendinţelor şi a riscurilor aferente pieţelor financiare nebancare supravegheate de A.S.F., în vederea asigurării stabilităţii financiare şi încrederii participanţilor şi consumatorilor;
    7. realizarea demersurilor necesare adoptării măsurilor de intervenţie timpurie prevăzute de legislaţia aplicabilă, precum şi exercitarea în condiţii optime şi eficiente a atribuţiilor de rezoluţie conferite A.S.F. de legislaţia în vigoare."

    9. La articolul 82^46, punctul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "1. de subordonare faţă de directorul general al Direcţiei generale strategie şi stabilitate financiară;"

    10. Articolul 82^47 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 82^47
    Direcţia supraveghere integrată are în componenţă următoarele servicii:
    1. Serviciul stabilitate financiară şi analiză de piaţă;
    2. Serviciul supraveghere şi control integrat;
    3. Serviciul de rezoluţie a asigurătorilor şi a firmelor de investiţii."

    11. După articolul 82^47 se introduce un nou articol, articolul 82^47a, cu următorul cuprins:
    "ART. 82^47a
    Atribuţiile Serviciului stabilitate financiară şi analiză de piaţă sunt:
    1. identifică şi evaluează tendinţele şi riscurile pieţelor financiare nebancare în vederea asigurării stabilităţii financiare şi încrederii participanţilor şi a consumatorilor de servicii financiare;
    2. identifică instituţiile şi structurile sistemului financiar nebancar relevante din punct de vedere sistemic;
    3. întocmeşte rapoarte periodice aferente celor trei sectoare reglementate şi supravegheate de A.S.F., în vederea publicării lor sau a informării conducerii executive, astfel: Raportul anual al A.S.F., rapoarte privind stabilitatea pieţelor financiare nebancare, rapoarte de informare privind pieţele financiare, rapoarte de tendinţe şi riscuri, Tabloul riscurilor, rapoarte cu privire la evoluţia pieţelor supravegheate de A.S.F., alte analize şi studii de piaţă solicitate de conducerea executivă a A.S.F.;
    4. elaborează analize de impact, analize cost-beneficiu şi analize de conjunctură pentru reglementările ce urmează a fi emise de A.S.F., la solicitarea conducerii A.S.F.;
    5. dezvoltă, împreună cu structurile organizatorice din cadrul A.S.F. cu atribuţii de supraveghere, metode de măsurare şi monitorizare a riscurilor, instrumente cantitative de management al riscurilor, sisteme de avertizare pentru riscurile majore din sectorul financiar şi metodologii de testare la condiţii extreme de piaţă (teste de stres);
    6. participă, alături de structurile organizatorice din cadrul A.S.F. cu atribuţii de supraveghere, la realizarea evaluărilor/ simulărilor/testelor de stres privind lichiditatea, solvabilitatea sau nivelul cerinţelor financiare prudenţiale ale entităţilor supravegheate de A.S.F.;
    7. contribuie la elaborarea de principii/proceduri pentru gestionarea unei potenţiale crize financiare, inclusiv transfrontaliere, precum şi la dezvoltarea unui cadru analitic comun de evaluare a implicaţiilor sistemice ale unor potenţiale crize, în vederea asigurării unei terminologii comune aplicabile crizelor financiare de către toate autorităţile relevante şi creării premiselor pentru efectuarea în timp util a evaluărilor necesare în vederea facilitării adoptării de decizii în situaţii de criză;
    8. analizează contextul macroeconomic local şi internaţional, precum şi impactul factorilor macroeconomici asupra pieţelor financiare nebancare şi realizează scenarii de risc pentru aceştia;
    9. asigură activităţile necesare participării A.S.F. la activitatea Comitetului Naţional pentru Supraveghere Macroprudenţială şi a Comitetului European pentru Riscuri Sistemice, în structurile şi în legătură cu activitatea de identificare şi analiză a riscurilor, testare la stres şi gestionare a crizelor, şi urmăreşte implementarea recomandărilor şi avertizărilor emise de cele două comitete şi aplicabile A.S.F.;
    10. analizează, dezvoltă, urmăreşte şi reevaluează periodic elemente de politică macroprudenţială aflate în aria de competenţă a A.S.F., inclusiv privind obiectivele intermediare şi instrumentele de politică macroprudenţială aferente, prin colaborare cu structurile organizatorice din cadrul A.S.F. cu atribuţii de supraveghere;
    11. prelucrează şi analizează datele existente în bazele de date proprii ale A.S.F. sau obţinute de la structurile de specialitate din cadrul A.S.F., de la instituţiile internaţionale şi naţionale, precum şi din surse profesionale de date, pentru realizarea de analize, rapoarte, studii şi alte forme de prezentare a informaţiilor statistice;
    12. coordonează sau, după caz, contribuie la realizarea analizelor şi activităţilor cu componentă transsectorială sau strategică;
    13. efectuează, la solicitarea preşedintelui A.S.F./Consiliului A.S.F., diverse analize şi emite opinii cu privire la stabilitatea financiară a unei entităţi sau cu privire la orice evenimente sau operaţiuni cu impact asupra stabilităţii financiare a pieţelor financiare;
    14. îndeplineşte orice alte atribuţii cu caracter specific domeniului de activitate, prevăzute de reglementările în vigoare sau dispuse de conducerea ierarhică."

    12. Articolul 82^48 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 82^48
    Atribuţiile specifice Serviciului supraveghere şi control integrat sunt:
    1. solicită, punctual, structurilor organizatorice cu atribuţii în supraveghere, control, autorizare şi avizare, rezoluţie, conduită, prevenire şi combatere a spălării banilor, audit, actuariat, modelare şi analiză, tehnologia informaţiei, protecţia consumatorilor informaţii şi analize privind riscuri şi vulnerabilităţi, măsurile de supraveghere şi control adoptate, modalitatea de implementare a acestora, precum şi planurile de măsuri de supraveghere şi control avute în vedere în desfăşurarea activităţii acestor structuri;
    2. colaborează şi, după caz, transmite propuneri pentru întocmirea planurilor anuale şi multianuale de control şi supraveghere întocmite la nivelul structurilor organizatorice cu atribuţii de supraveghere şi control;
    3. avizează, analizează şi formulează opinii, puncte de vedere, recomandări şi/sau propuneri de modificare/completare privind materialele rezultate din exercitarea activităţii de reglementare, autorizare/avizare, control şi supraveghere din sectoarele A.S.F., la solicitarea preşedintelui A.S.F./Consiliului A.S.F.; această atribuţie este exercitată inclusiv din perspectiva impactului asupra riscurilor de natură prudenţială şi macroprudenţială, a riscului reputaţional, a aplicării regulilor de conduită şi transparenţă, fără a se limita la acestea;
    4. întocmeşte propuneri pentru elaborarea, modificarea şi completarea cadrului de reglementare aplicabil sectoarelor supravegheate de A.S.F., ca urmare a situaţiilor identificate în cadrul activităţilor desfăşurate, după caz;
    5. solicită informaţii şi elaborează propuneri, analize, puncte de vedere sau note de fundamentare privind îmbunătăţirea politicilor, mecanismelor şi metodologiilor de supraveghere şi control sectoriale şi integrate, inclusiv conduită şi transparenţă; această atribuţie este exercitată inclusiv din perspectiva impactului asupra riscurilor de natură prudenţială şi macroprudenţială, a riscului reputaţional, a aplicării regulilor de conduită şi transparenţă, fără a se limita la acestea;
    6. elaborează materiale de analiză şi fundamentare care vizează transpunerea transsectorială a celor mai bune practici în privinţa aplicării reglementărilor, metodologiilor şi/sau a procedurilor de lucru aferente activităţilor de supraveghere, control şi autorizare/avizare;
    7. formulează propuneri pentru proiectarea de simulări pentru situaţii de criză, planuri pentru situaţii de urgenţă şi participă efectiv la elaborarea şi, după caz, la derularea acestor simulări, elaborează analize care vizează supravegherea şi gestionarea prudenţială a riscurilor;
    8. organizează desfăşurarea unor acţiuni de control inopinat la entităţi autorizate, reglementate şi supravegheate de A.S.F., la solicitarea preşedintelui A.S.F/Consiliului A.S.F.;
    9. participă, împreună cu structurile specifice sectoriale, la desfăşurarea acţiunilor de control periodic la entităţile autorizate, reglementate şi supravegheate de A.S.F., la solicitarea preşedintelui A.S.F./Consiliului A.S.F.;
    10. desfăşoară activităţi specifice de supraveghere, printr-o abordare integrată, în privinţa respectării cerinţelor legale aplicabile entităţilor care intră în aria de competenţă a acestei structuri, respectiv conglomerate financiare, entităţile autorizate, reglementate şi supravegheate care desfăşoară activităţi transsectoriale, prin monitorizarea tranzacţiilor intragrup din perspectiva concentrării riscurilor la nivelul acestor entităţi şi a riscului de contagiune la nivelul grupului, dar şi în privinţa pieţelor din care fac parte;
    11. colaborează cu structurile specifice sectoriale în vederea stabilirii de măsuri şi/sau aplicării de sancţiuni pentru faptele contravenţionale constatate în cadrul activităţii de supraveghere menţionate la pct. 10;
    12. efectuează, la solicitarea preşedintelui A.S.F./Consiliului A.S.F., diverse analize şi emite opinii cu privire la stabilitatea financiară a unei entităţi sau cu privire la orice evenimente sau operaţiuni cu impact asupra stabilităţii financiare a pieţelor financiare;
    13. efectuează verificări, anchete şi audiază persoanele implicate, în raport cu cazurile în care există indicii de încălcare a legislaţiei din cele trei sectoare supravegheate de A.S.F., pentru speţele repartizate acestei structuri de preşedintele A.S.F./Consiliul A.S.F.;
    14. propune preşedintelui A.S.F./Consiliului A.S.F. sesizarea altor autorităţi sau instituţii din România sau din alte state, în cazul în care apreciază incidenţa competenţei acestora;
    15. coordonează sau, după caz, contribuie la realizarea analizelor şi activităţilor cu componentă transsectorială sau strategică;
    16. întocmeşte Planul multianual de control al A.S.F. şi Planul integrat anual de control în baza documentelor primite de la structurile organizatorice cu atribuţii de control din cadrul A.S.F.;
    17. îndeplineşte orice alte atribuţii cu caracter specific domeniului de activitate, prevăzute de reglementările în vigoare sau dispuse de conducerea ierarhică."

    13. Articolul 82^49 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 82^49
    Atribuţiile specifice Serviciului de rezoluţie a asigurătorilor şi a firmelor de investiţii sunt:
    1. evaluează planurile de redresare primite de A.S.F. de la asigurători/firme de investiţii care au o pondere semnificativă şi poate face recomandări pentru modificarea acestora către structurile organizatorice cu atribuţii de supraveghere şi control;
    2. elaborează un plan de rezoluţie pentru fiecare asigurător/firmă de investiţii care are o pondere semnificativă, cu precizarea instrumentelor de rezoluţie ce pot fi aplicate, cu consultarea structurilor organizatorice cu atribuţii de supraveghere şi control şi cu informarea Consiliului A.S.F.;
    3. reevaluează şi, dacă este cazul, actualizează planurile de rezoluţie, anual sau la fiecare modificare semnificativă, pe baza informaţiilor primite şi cu consultarea structurilor organizatorice cu atribuţii de supraveghere şi control, şi informează Consiliul A.S.F. asupra actualizării planurilor;
    4. evaluează posibilităţile de aplicare a planului de rezoluţie;
    5. propune spre aprobare Consiliului A.S.F. selectarea unui auditor financiar în vederea evaluării activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii ale asigurătorului în scopul stabilirii măsurilor de rezoluţie ce urmează a fi întreprinse;
    6. propune spre aprobare Consiliului A.S.F. declanşarea procedurii rezoluţiei şi aplicarea instrumentelor şi competenţelor de rezoluţie sau lichidarea asigurătorului/firmei de investiţii, conform procedurii obişnuite de insolvenţă;
    7. propune spre aprobare Consiliului A.S.F. desemnarea unui administrator de rezoluţie şi limitele mandatului acestuia;
    8. propune spre aprobare Consiliului A.S.F. documentele privind constituirea instituţiei-punte, organele de conducere, remuneraţia şi responsabilităţile acestora, strategia şi profilul de risc;
    9. controlează instituţia-punte şi propune spre aprobare Consiliului A.S.F. vânzarea instituţiei-punte sau a activelor acesteia;
    10. propune spre aprobare Consiliului A.S.F. documentele privind constituirea vehiculului de administrare a activelor, organele de conducere, remuneraţia şi responsabilităţile acestora, strategia şi profilul de risc şi controlează vehiculul de administrare a activelor;
    11. propune spre aprobare Consiliului A.S.F. utilizarea resurselor Fondului de rezoluţie pentru acoperirea necesităţilor legate de aplicarea instrumentelor de rezoluţie;
    12. elaborează şi propune spre aprobare Consiliului A.S.F. reglementări în aplicarea prevederilor privind rezoluţia asigurătorilor şi a firmelor de investiţii, în colaborare cu structurile organizatorice din cadrul A.S.F. cu atribuţii de reglementare;
    13. colaborează cu Serviciul supraveghere şi control integrat pentru atingerea obiectivelor aferente activităţilor de supraveghere şi control desfăşurate de Direcţia supraveghere integrată;
    14. îndeplineşte orice alte atribuţii cu caracter specific funcţiei de rezoluţie, prevăzute de reglementările în vigoare sau dispuse de conducerea ierarhică."

    14. Anexa se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul regulament.


    ART. II
    Prezentul regulament se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la 1.12.2022.



                    Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară,
                    Nicu Marcu

    Bucureşti, 17 noiembrie 2022.
    Nr. 17.
    ANEXA 1

    (Anexa la Regulamentul nr. 10/2016)
 (a se vedea imaginea asociată)
    *) Anexa este reprodusă în facsimil.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016