Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT nr. 16 din 7 decembrie 2011  de completare a reglementarilor Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare in vederea implementarii unor prevederi din Directiva 2010/78/UE a Parlamentului European si a Consiliului din 24 noiembrie 2010 de modificare a Directivelor 98/26/CE, 2002/87/CE, 2003/6/CE, 2003/41/CE, 2003/71/CE, 2004/39/CE, 2004/109/CE, 2005/60/CE, 2006/48/CE, 2006/49/CE si 2009/65/CE cu privire la competentele Autoritatii europene de supraveghere (Autoritatea bancara europeana), ale Autoritatii europene de supraveghere (Autoritatea europeana pentru asigurari si pensii ocupationale) si ale Autoritatii europene de supraveghere (Autoritatea europeana pentru valori mobiliare si piete)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT nr. 16 din 7 decembrie 2011 de completare a reglementarilor Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare in vederea implementarii unor prevederi din Directiva 2010/78/UE a Parlamentului European si a Consiliului din 24 noiembrie 2010 de modificare a Directivelor 98/26/CE, 2002/87/CE, 2003/6/CE, 2003/41/CE, 2003/71/CE, 2004/39/CE, 2004/109/CE, 2005/60/CE, 2006/48/CE, 2006/49/CE si 2009/65/CE cu privire la competentele Autoritatii europene de supraveghere (Autoritatea bancara europeana), ale Autoritatii europene de supraveghere (Autoritatea europeana pentru asigurari si pensii ocupationale) si ale Autoritatii europene de supraveghere (Autoritatea europeana pentru valori mobiliare si piete)

EMITENT: COMISIA NATIONALA A VALORILOR MOBILIARE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 896 din 16 decembrie 2011
    SECŢIUNEA 1
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Prezentul regulament transpune prevederi ale Directivei 2010/78/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 24 noiembrie 2010 de modificare a Directivelor 98/26/CE , 2002/87/CE , 2003/6/CE , 2003/41/CE , 2003/71/CE , 2004/39/CE , 2004/109/CE , 2005/60/CE , 2006/48/CE , 2006/49/CE şi 2009/65/CE cu privire la competenţele Autoritãţii europene de supraveghere (Autoritatea bancarã europeanã), ale Autoritãţii europene de supraveghere (Autoritatea europeanã pentru asigurãri şi pensii ocupaţionale) şi ale Autoritãţii europene de supraveghere (Autoritatea europeanã pentru valori mobiliare şi pieţe), publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 331 din 15 decembrie 2010.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Regulamentul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 1/2006 privind emitenţii şi operaţiunile cu valori mobiliare

    ART. 2
    Regulamentul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 1/2006 privind emitenţii şi operaţiunile cu valori mobiliare, aprobat prin Ordinul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 23/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 312 şi 312 bis din 6 aprilie 2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:

    1. La articolul 5, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
    "(3) În cazurile incidente, odatã aprobat, prospectul se depune la autoritatea competentã a statului membru de origine, este accesibil pentru Autoritatea europeanã de supraveghere pentru valori mobiliare şi pieţe (ESMA) prin intermediul autoritãţii competente şi se pune la dispoziţia publicului de cãtre emitent, ofertant sau persoana care solicitã admiterea la tranzacţionarea pe o piaţã reglementatã, cel mai devreme posibil şi, în orice caz, într-un termen rezonabil înainte de începerea sau cel mai târziu la începerea ofertei publice sau a admiterii la tranzacţionare a valorilor mobiliare respective. În cazul unei oferte publice iniţiale realizate în vederea admiterii pentru prima datã la tranzacţionare a unei clase de acţiuni care nu au fost încã admise la tranzacţionare pe o piaţã reglementatã, prospectul este disponibil cu cel puţin 6 zile lucrãtoare înaintea închiderii ofertei."

    2. La articolul 14, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmãtorul cuprins:
    "(2) C.N.V.M. notificã ESMA cu privire la aprobarea prospectului şi a oricãror amendamente la acesta, în acelaşi moment în care respectiva aprobare este notificatã emitentului, ofertantului sau persoanei care solicitã admiterea la tranzacţionare pe o piaţã reglementatã, dupã caz. C.N.V.M. transmite în acelaşi timp ESMA o copie a prospectului şi a oricãror amendamente la acesta."

    3. La articolul 26, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
    "(1^1) Lista prospectelor aprobate în conformitate cu prevederile legale este accesibilã pe pagina de internet a ESMA, împreunã cu, dacã este cazul, o legãturã electronicã hipertext cãtre prospectul publicat pe pagina de internet a C.N.V.M. în calitate de autoritate competentã din statul membru de origine, pe pagina de internet a emitentului sau pe pagina de internet a pieţei reglementate. Lista publicatã se actualizeazã şi fiecare prospect din listã rãmâne pe pagina de internet pentru o perioadã de cel puţin 12 luni."

    4. La articolul 49, alineatele (1) şi (2) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 49. - (1) Fãrã a aduce atingere art. 51, în cazul în care un emitent de valori mobiliare pentru care România nu este stat membru de origine intenţioneazã efectuarea unei oferte publice de vânzare în România sau admiterea la tranzacţionarea pe o piaţã reglementatã din România, prospectul aprobat de statul membru de origine, precum şi orice amendament la acesta sunt valabile în cazul ofertei publice sau al admiterii la tranzacţionarea în România, cu condiţia ca ESMA şi C.N.V.M. sã fie notificate în conformitate cu alin. (3). C.N.V.M. nu efectueazã nicio procedurã de aprobare sau procedurã administrativã în ceea ce priveşte prospectele.
    (2) În cazul în care noi fapte semnificative, erori sau inexactitãţi substanţiale în sensul art. 179 din Legea nr. 297/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, survin dupã aprobarea prospectului, autoritatea competentã a statului membru de origine cere publicarea unui amendament, care trebuie aprobat în conformitate cu dispoziţiile legale cu privire la aprobarea prospectului. ESMA şi C.N.V.M. pot informa autoritatea competentã din statul membru de origine în legãturã cu necesitatea unor informaţii noi, în cazul în care Romania este stat membru gazdã."

    5. La articolul 49, alineatul (3^1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(3^1) În cazul emitenţilor de valori mobiliare pentru care România este stat membru de origine, niciun prospect nu poate fi publicat înainte ca acesta sã fie aprobat de cãtre C.N.V.M. C.N.V.M. poate delega aprobarea unui prospect autoritãţii competente dintr-un alt stat membru, cu condiţia sã informeze în prealabil ESMA şi sã obţinã acordul autoritãţii competente. O astfel de delegare se notificã emitentului, ofertantului sau persoanei care solicitã admiterea la tranzacţionarea pe o piaţã reglementatã în urmãtoarele 3 zile lucrãtoare de la data luãrii deciziei de cãtre C.N.V.M. Termenul în care, potrivit reglementãrilor în vigoare, trebuie dat un rãspuns cu privire la aprobarea prospectului începe sã curgã de la aceastã datã. Art. 28 alin. (4) din Regulamentul (UE) nr. 1.095/2010 al Parlamentului European şi al Consiliului din 24 noiembrie 2010 de instituire a Autoritãţii europene de supraveghere (Autoritatea europeanã pentru valori mobiliare şi pieţe), de modificare a Deciziei nr. 716/2009/CE şi de abrogare a Deciziei 2009/77/CE a Comisiei nu se aplicã delegãrii aprobãrii prospectului în conformitate cu prezentul alineat."

    6. La articolul 49, dupã alineatul (3^1) se introduce un nou alineat, alineatul (3^1bis), cu urmãtorul cuprins:
    "(3^1bis) În cazul emitenţilor pentru care România nu este stat membru de origine, autoritatea competentã a statului membru de origine poate delega aprobarea unui prospect C.N.V.M., cu condiţia sã informeze în prealabil ESMA şi sã obţinã acordul C.N.V.M. Termenul stabilit la art. 188 alin. (1) din Legea nr. 297/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, începe sã curgã de la data la care autoritatea competentã a statului membru de origine notificã emitentului, ofertantului sau persoanei care solicitã admiterea la tranzacţionarea pe o piaţã reglementatã cu privire la luarea deciziei de delegare. Art. 28 alin. (4) din Regulamentul (UE) nr. 1.095/2010 nu se aplicã delegãrii aprobãrii prospectului în conformitate cu prezentul alineat."

    7. La articolul 49, dupã alineatul (3^2) se introduce un nou alineat, alineatul (3^2bis), cu urmãtorul cuprins:
    "(3^2bis) În cazul în care România este stat membru de origine, C.N.V.M. va transmite ESMA o notificare privind documentul de aprobare a prospectului în momentul notificãrii autoritãţii competente din statul membru gazdã.
    În cazul în care România este stat membru gazdã, ESMA şi C.N.V.M. publicã pe paginile lor de internet lista certificatelor de aprobare a prospectelor şi orice amendamente la aceasta, care sunt notificate în conformitate cu prezentul articol, introducând, dacã este cazul, o legãturã electronicã hipertext cãtre respectivele documente publicate pe pagina de internet a autoritãţii competente din statul membru de origine, pe pagina de internet a emitentului sau pe pagina de internet a pieţei reglementate. Lista publicatã se actualizeazã şi fiecare document din listã rãmâne pe paginile de internet pentru o perioadã de cel puţin 12 luni."

    8. Articolul 51 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 51. - (1) În situaţia în care C.N.V.M., în calitate de autoritate competentã gazdã, constatã cã s-au comis nereguli de cãtre emitent sau de cãtre instituţiile financiare însãrcinate cu oferta publicã sau cã emitentul şi-a încãlcat obligaţiile care îi reveneau ca urmare a faptului cã valorile mobiliare sunt admise la tranzacţionare pe o piaţã reglementatã, aceasta informeazã autoritatea competentã a statului membru de origine şi ESMA cu privire la aceste constatãri.
    (2) În cazul în care, în ciuda mãsurilor luate de cãtre autoritatea competentã a statului membru de origine sau dacã aceste mãsuri se dovedesc inadecvate, emitentul sau intermediarul însãrcinat cu oferta publicã continuã sã încalce prevederile legale incidente, C.N.V.M., dupã ce a informat autoritatea competentã a statului membru de origine şi ESMA, ia toate mãsurile care se impun pentru protecţia investitorilor şi informeazã Comisia Europeanã şi ESMA cu privire la mãsurile dispuse."

    9. La articolul 52, dupã alineatul (2) se introduc şase noi alineate, alineatele (3)-(8), cu urmãtorul cuprins:
    "(3) C.N.V.M. coopereazã cu ESMA în scopul aplicãrii dispoziţiilor legale privind ofertele publice de vânzare, precum şi a celor referitoare la prospectul de admitere la tranzacţionare pe o piaţã reglementatã, în vederea îndeplinirii prerogativelor ESMA stabilite în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 1.095/2010 .
    (4) C.N.V.M. furnizeazã fãrã întârziere ESMA toate informaţiile necesare pentru îndeplinirea sarcinilor care revin ESMA în conformitate cu art. 35 din Regulamentul (UE) nr. 1.095/2010 .
    (5) Statele membre informeazã Comisia Europeanã, ESMA şi autoritãţile competente ale celorlalte state membre în legãturã cu orice acord încheiat în privinţa delegãrii de prerogative, inclusiv cu privire la condiţiile exacte în care s-a realizat aceastã delegare.
    (6) Participarea ESMA la inspecţiile la faţa locului, menţionate la art. 2 alin. (5) lit. e) din Legea nr. 297/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi organizate de C.N.V.M. în comun cu una sau mai multe autoritãţi competente, se realizeazã în conformitate cu art. 21 din Regulamentul (UE) nr. 1.095/2010 .
    (7) C.N.V.M. sau o autoritate competentã din alt stat membru poate sesiza ESMA cu privire la situaţiile în care o cerere de cooperare, în special în vederea schimbului de informaţii, a fost respinsã sau nu i s-a dat curs în termen rezonabil. Fãrã a aduce atingere dispoziţiilor art. 258 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene (TFUE), în situaţiile menţionate la prima tezã, ESMA poate acţiona în conformitate cu competenţele care îi sunt conferite în temeiul art. 19 din Regulamentul (UE) nr. 1.095/2010 .
    (8) C.N.V.M. face schimb de informaţii confidenţiale sau transmite informaţii confidenţiale altor autoritãţi competente, ESMA sau ESRB, ţinând cont de echivalenţa nivelurilor de clasificare, de la nivelul UE, a informaţiilor cu legislaţia naţionalã incidentã, sub rezerva restricţiilor privind informaţiile specifice referitoare la societãţile comerciale şi a efectelor asupra ţãrilor terţe, în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 1.095/2010 şi, respectiv, Regulamentul (UE) nr. 1.092/2010 al Parlamentului European şi al Consiliului din 24 noiembrie 2010 privind supravegherea macroprudenţialã la nivelul Uniunii Europene a sistemului financiar şi de înfiinţare a unui Comitet european pentru risc sistemic. Schimbul de informaţii dintre C.N.V.M. şi autoritãţile competente, ESMA sau ESRB intrã sub incidenţa obligaţiei de pãstrare a secretului profesional la care sunt supuşi angajaţii sau foştii angajaţi ai autoritãţilor competente care primesc informaţiile."

    10. Dupã articolul 112^5 se introduce un nou articol, articolul 112^6, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 112^6. - În cazul în care sediul social al emitentului se aflã într-o ţarã terţã, C.N.V.M., dacã România este stat membru de origine, poate exonera emitentul de obligaţiile prevãzute la articolele precizate în cele ce urmeazã, cu condiţia ca legislaţia ţãrii terţe în cauzã sã stabileascã obligaţii echivalente sau respectivul emitent sã respecte cerinţele legislative dintr-o ţarã terţã pe care C.N.V.M. le considerã echivalente:
    - art. 112^1, art. 113 lit. C-E, art. 117 lit. B şi C şi art. 112^3 în ceea ce priveşte raportul semestrial;
    - art. 228 alin. (3) din Legea nr. 297/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    - art. 116 alin. (4) şi (5);
    - art. 113 lit. A pct. i);
    - art. 112^2 alin. (1) şi (2);
    - art. 224 alin. (2) şi (3) şi art. 229 din Legea nr. 297/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi art. 115 şi 118 din prezentul regulament, precum şi prevederile referitoare la obligaţia emitentului de acţiuni sau de titluri de creanţã de a face disponibile persoanelor îndreptãţite sã voteze într-o adunare generalã formulare de procuri pe suport hârtie sau, în cazurile aplicabile, în format electronic, împreunã cu convocatorul adunãrii sau, la cerere, dupã publicarea convocatorului;
    - articolele ce stabilesc persoanele şi/sau entitãţile care au responsabilitatea privind întocmirea rapoartelor.
    C.N.V.M. informeazã apoi ESMA cu privire la exonerarea acordatã."

    11. La articolul 122, dupã alineatul (3^4) se introduc şase noi alineate, alineatele (3^5)-(3^10), cu urmãtorul cuprins:
    "(3^5) C.N.V.M. informeazã Comisia Europeanã, ESMA în conformitate cu art. 28 alin. (4) din Regulamentul (UE) nr. 1.095/2010 şi autoritãţile competente ale celorlalte state membre cu privire la orice acorduri încheiate în ceea ce priveşte delegarea prerogativelor, inclusiv cu privire la condiţiile exacte care reglementeazã aceste delegãri.
    (3^6) C.N.V.M. poate sesiza ESMA cu privire la situaţiile în care o cerere de cooperare a fost respinsã sau nu i s-a dat curs în termen rezonabil.
    (3^7) C.N.V.M. coopereazã cu ESMA în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 1.095/2010 în vederea punerii în aplicare a prevederilor legale care implementeazã Directiva 2004/109/CE .
    (3^8) C.N.V.M. furnizeazã imediat ESMA toate informaţiile necesare pentru îndeplinirea sarcinilor care îi revin în temeiul prevederilor legale care implementeazã Directiva 2004/109/CE şi al prevederilor art. 35 din Regulamentul (UE) nr. 1.095/2010 .
    (3^9) C.N.V.M. poate face schimb de informaţii confidenţiale sau poate transmite informaţii altor autoritãţi competente, ESMA şi Comitetul European pentru Risc Sistemic (ESRB). Acest schimb de informaţii este acoperit de obligaţia de pãstrare a secretului profesional la care sunt supuşi angajaţii sau foştii angajaţi ai autoritãţilor competente care primesc informaţiile.
    (3^10) C.N.V.M. poate încheia acorduri de cooperare privind schimbul de informaţii cu autoritãţile sau organismele competente din ţãrile terţe, abilitate de propria lor legislaţie sã ducã la îndeplinire orice sarcinã prevãzutã de dispoziţiile legale referitoare la competenţele C.N.V.M. în ceea ce priveşte obligaţiile de transparenţã legate de emitenţii ale cãror valori mobiliare sunt admise la tranzacţionare pe o piaţã reglementatã. C.N.V.M. notificã ESMA atunci când încheie acordurile de cooperare. Acest schimb de informaţii se supune unor garanţii de secret profesional cel puţin echivalente cu cele prevãzute la prezentul articol şi la art. 11 din Statutul C.N.V.M. Acest schimb de informaţii este destinat executãrii prerogativelor de supraveghere ale autoritãţilor sau organismelor menţionate anterior. În cazul în care provin din alt stat membru, informaţiile nu se comunicã fãrã acordul expres al autoritãţilor competente care le-au comunicat iniţial şi, dupã caz, exclusiv în scopul pentru care acestea din urmã şi-au dat acordul."

    12. La articolul 122, alineatele (4) şi (5) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(4) În cazul în care C.N.V.M., în calitate de autoritate competentã a unui stat membru gazdã pentru un emitent ale cãrui valori mobiliare sunt admise la tranzacţionare pe o piaţã reglementatã, constatã cã emitentul sau un deţinãtor de acţiuni ori alte instrumente financiare sau persoana ori entitatea menţionatã la art. 116 alin. (2) a comis nereguli sau şi-a încãlcat obligaţiile, C.N.V.M. aduce la cunoştinţã aceste constatãri autoritãţii competente a statului membru de origine şi ESMA.
    (5) În cazul în care, în ciuda mãsurilor luate de autoritatea competentã a statului membru de origine sau dacã aceste mãsuri se dovedesc inadecvate, emitentul sau deţinãtorul de valori mobiliare continuã sã nu îşi respecte obligaţiile ce îi revin, C.N.V.M., în calitate de autoritate competentã gazdã, dupã ce a informat autoritatea competentã a statului membru de origine, ia toate mãsurile necesare pentru protejarea investitorilor, în conformitate cu prevederile legale care implementeazã Directiva 2004/109/CE , informând cu prima ocazie Comisia Europeanã şi ESMA."

    13. La articolul 122, dupã alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmãtorul cuprins:
    "(6) Prevederile alin. (4) şi (5) se aplicã corespunzãtor şi în cazul în care C.N.V.M. este autoritate competentã de origine pentru un emitent ale cãrui valori mobiliare sunt admise la tranzacţionare pe o piaţã reglementatã. În acest caz, menţiunile din cadrul acestor alineate referitoare la autoritatea competentã din statul membru de origine sunt aplicabile C.N.V.M., iar menţiunile referitoare la C.N.V.M. sunt aplicabile autoritãţii competente din statul membru gazdã."

    SECŢIUNEA a 3-a
    Regulamentul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 32/2006 privind serviciile de investiţii financiare

    ART. 3
    Regulamentul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 32/2006 privind serviciile de investiţii financiare, aprobat prin Ordinul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 121/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 103 şi 103 bis din 12 februarie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:

    1. Dupã articolul 7 se introduce un nou articol, articolul 7^1, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 7^1. - C.N.V.M. notificã Autoritãţii europene de supraveghere pentru valori mobiliare şi pieţe - ESMA fiecare autorizaţie de funcţionare acordatã."

    2. Dupã articolul 11 se introduce un nou articol, articolul 11^1, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 11^1. - C.N.V.M. notificã ESMA fiecare retragere de autorizaţie de funcţionare."

    3. La articolul 157, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 157. - (1) C.N.V.M. va stabili, pe baza datelor furnizate de cãtre operatorul de piaţã pentru fiecare acţiune, cel puţin anual, clasa acţiunilor cãreia aceasta îi aparţine, luând în considerare media aritmeticã a valorii ordinelor executate în piaţã cu privire la acea acţiune. Aceastã informaţie va fi difuzatã public tuturor participanţilor la piaţã şi va fi transmisã cãtre ESMA, care o va publica pe site-ul sãu."

    4. Articolul 215 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 215. - (1) În situaţia în care C.N.V.M. are motive serioase pentru a suspecta cã fapte contrare prevederilor reglementãrilor în vigoare sunt sau au fost efectuate pe teritoriul României de cãtre entitãţi care nu sunt supuse supravegherii sale, va notifica acest lucru, cât mai detaliat posibil, autoritãţii competente din statul membru de origine şi ESMA.
    (2) În situaţia în care C.N.V.M. va primi o notificare din partea unei autoritãţi competente dintr-un stat membru, cu privire la încãlcarea dispoziţiilor legale din acel stat de cãtre o entitate supusã supravegherii sale, va dispune mãsurile adecvate şi va informa respectiva autoritate şi ESMA cu privire la modul de soluţionare şi, dacã este cazul, cu privire la mãsurile intermediare aplicate."

    5. Articolul 219 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 219. - Prevederile prezentului capitol nu vor împiedica C.N.V.M. sã transmitã ESMA, Comitetului European pentru Risc Sistemic (ESRB), bãncilor centrale, Sistemului European al Bãncilor Centrale şi Bãncii Centrale Europene, în calitatea lor de autoritãţi monetare, şi, dacã este cazul, altor autoritãţi publice responsabile cu supravegherea sistemelor de plãţi şi decontare informaţiile confidenţiale necesare pentru desfãşurarea atribuţiilor lor. În mod similar, C.N.V.M. poate solicita acestor autoritãţi informaţiile necesare pentru desfãşurarea atribuţiilor cu care a fost investitã potrivit Legii nr. 297/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi reglementãrilor emise în aplicarea acesteia."

    6. Dupã articolul 219 se introduce un nou articol, articolul 219^1, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 219^1. - C.N.V.M. poate sesiza ESMA cu privire la situaţiile în care a fost respinsã sau nu a primit rãspuns într-un termen rezonabil o solicitare:
    a) de cooperare în activitatea de supraveghere, de verificare la faţa locului sau de investigare, conform prevederilor art. 216 şi 217;
    b) de schimb de informaţii conform prevederilor art. 218 şi 219."

    7. La articolul 220, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) În cazul unui astfel de refuz, C.N.V.M. va notifica în consecinţã autoritãţii competente solicitante şi ESMA, furnizând informaţii cât mai detaliate."

    8. La articolul 222, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Dacã, deşi au fost luate mãsuri de cãtre autoritatea competentã din statul membru de origine sau acele mãsuri s-au dovedit inadecvate, intermediarul continuã sã acţioneze într-o manierã care prejudiciazã în mod clar interesele investitorilor din România sau funcţionarea ordonatã a pieţelor, se vor aplica urmãtoarele mãsuri:
    a) C.N.V.M., dupã ce va informa autoritatea competentã din statul membru de origine, va dispune toate mãsurile necesare pentru protecţia investitorilor şi funcţionarea corectã a pieţelor. Aceste mãsuri vor include posibilitatea interzicerii intermediarului de a iniţia orice alte tranzacţii pe teritoriul României. Comisia Europeanã şi ESMA vor fi informate în cel mai scurt timp în legãturã cu aceste mãsuri;
    b) în plus, C.N.V.M. poate sesiza ESMA cu privire la situaţia menţionatã la alin. (1) şi în prezentul alineat."

    9. La articolul 223, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(3) În situaţia în care, deşi C.N.V.M. a dispus mãsuri conform alin. (2), intermediarul persistã în încãlcarea reglementãrilor prevãzute la alin. (1), se vor aplica urmãtoarele mãsuri:
    a) C.N.V.M., dupã informarea autoritãţii din statul membru de origine, va dispune toate mãsurile necesare pentru protecţia investitorilor şi pentru funcţionarea corectã a pieţelor. Comisia Europeanã şi ESMA vor fi informate în cel mai scurt timp în legãturã cu aceste mãsuri;
    b) în plus, C.N.V.M. poate sesiza ESMA cu privire la situaţia menţionatã la alin. (1) şi (2)."

    10. Dupã articolul 226 se introduce un nou articol, articolul 226^1, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 226^1. - C.N.V.M. informeazã ESMA cu privire la orice dificultate cu care se confruntã S.S.I.F. în stabilirea sau furnizarea de servicii de investiţii şi/sau prestarea de activitãţi de investiţii într-un stat nemembru."

    SECŢIUNEA a 4-a
    Regulamentul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 2/2006 privind pieţele reglementate şi sistemele alternative de tranzacţionare

    ART. 4
    Regulamentul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 2/2006 privind pieţele reglementate şi sistemele alternative de tranzacţionare, aprobat prin Ordinul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 15/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 228 din 14 martie 2006, cu modificãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:

    1. Dupã articolul 6 se introduce un nou articol, articolul 6^1, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 6^1.- (1) C.N.V.M. întocmeşte o listã a pieţelor reglementate pentru care este stat membru de origine/pe care le autorizeazã.
    (2) Lista menţionatã la alin. (1) şi orice modificare intervenitã în listã sunt comunicate Autoritãţii europene de supraveghere pentru valori mobiliare şi pieţe (ESMA) de cãtre C.N.V.M. în vederea publicãrii pe site-ul ESMA."

    2. Dupã articolul 33 se introduce un nou articol, articolul 33^1, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 33^1. - C.N.V.M. notificã ESMA fiecare retragere de autorizaţie de piaţã reglementatã."

    3. La articolul 43, alineatele (4) şi (5) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(4) În cazul în care C.N.V.M. solicitã retragerea sau suspendarea de la tranzacţionare a unui instrument financiar de pe una sau mai multe pieţe reglementate, va face publicã, fãrã întârziere, decizia sa şi va informa ESMA şi autoritãţile competente din statele membre.
    (5) În cazul în care C.N.V.M. va fi informatã de cãtre o autoritate competentã dintr-un stat membru cu privire la retragerea sau suspendarea unui instrument financiar care este tranzacţionat atât în statul membru, cât şi în România, C.N.V.M. va dispune suspendarea sau retragerea acelui instrument financiar de la tranzacţionare din cadrul pieţelor reglementate şi a sistemelor alternative de tranzacţionare care intrã sub jurisdicţia sa, cu excepţia cazului în care ar putea fi aduse prejudicii semnificative intereselor investitorilor sau funcţionãrii ordonate a pieţei interne."

    4. Dupã articolul 45 se introduce un nou articol, articolul 45^1, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 45^1. - C.N.V.M. informeazã ESMA cu privire la orice sistem de arbitraj al operatorului de piaţã."

    5. La articolul 84, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Dacã, deşi au fost luate mãsuri de cãtre autoritatea competentã din statul membru de origine sau acele mãsuri s-au dovedit inadecvate, operatorul de piaţã sau operatorul de sistem continuã sã acţioneze într-o manierã care prejudiciazã în mod clar interesele investitorilor din România sau funcţionarea ordonatã a pieţelor, se vor aplica urmãtoarele mãsuri:
    a) C.N.V.M., dupã ce va informa autoritatea competentã din statul membru de origine, va dispune toate mãsurile necesare pentru protecţia investitorilor şi funcţionarea corectã a pieţelor. Aceste mãsuri vor include posibilitatea interzicerii operatorului de piaţã sau operatorului de sistem de a iniţia orice operaţiuni de natura celor prevãzute la art. 82 alin. (1). Comisia Europeanã şi ESMA vor fi informate în cel mai scurt timp în legãturã cu aceste mãsuri;
    b) în plus, C.N.V.M. poate sesiza ESMA cu privire la situaţia menţionatã la alin. (1) şi în prezentul alineat."

    SECŢIUNEA a 5-a
    Colaborarea cu Autoritatea europeanã de supraveghere pentru valori mobiliare şi pieţe (ESMA)

    ART. 5
    (1) Comisia Naţionalã a Valorilor Mobiliare (C.N.V.M.) va transmite anual cãtre ESMA informaţii agregate cu privire la toate mãsurile administrative şi sancţiunile impuse în aplicarea titlului VII din Legea nr. 297/2004 privind piaţa de capital, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (2) În cazul în care C.N.V.M. face publicã o mãsurã administrativã sau o sancţiune impusã pentru aplicarea titlului VII din Legea nr. 297/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, aceasta va notifica imediat acest lucru ESMA.
    (3) În cazul în care o autoritate dintr-un stat membru nu rãspunde într-un termen rezonabil sau refuzã sã rãspundã unei cereri de informaţii formulate de C.N.V.M., atunci C.N.V.M. poate sesiza ESMA, într-un termen rezonabil, cu privire la respingerea sau inacţiunea în cauzã.
    (4) Dacã o cerere formulatã de C.N.V.M. de a deschide o investigaţie sau de a permite persoanelor desemnate de aceasta sã le însoţeascã pe cele ale autoritãţii competente a unui alt stat membru nu primeşte rãspuns într-un termen rezonabil sau este refuzatã, atunci C.N.V.M. poate sesiza ESMA, într-un termen rezonabil, cu privire la respingerea sau inacţiunea respectivã.
    ART. 6
    (1) C.N.V.M. furnizeazã anual ESMA informaţii agregate cu privire la toate mãsurile administrative şi sancţiunile aplicate în conformitate cu prevederile art. 273 alin. (1) din Legea nr. 297/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (2) Dacã C.N.V.M. face publice mãsurile administrative sau sancţiunile aplicate, în conformitate cu prevederile art. 273 alin. (2) din Legea nr. 297/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, C.N.V.M. raporteazã concomitent respectivele sancţiuni şi cãtre ESMA.

    SECŢIUNEA a 6-a
    Dispoziţii finale

    ART. 7
    Prezentul regulament intrã în vigoare la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                                           -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016