Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT nr. 15 din 28 martie 1944  pentru functionarea Fundatiei Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT nr. 15 din 28 martie 1944 pentru functionarea Fundatiei "Asezamantul Margareta Lahovary"

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, SANATATII SI OCROTIRILOR SOCIALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 75 din 29 martie 1944
În baza dispoziţiunilor decretelor-legi Nr. 3.052 din 5 Septemvrie şi Nr. 3.072 din 7 Septemvrie 1940,
Având în vedere raportul d-lui ministru secretar de Stat la Departamentul Muncii, Sãnãtãţii şi Ocrotirilor Sociale Nr. 6.351 din 20 Martie 1944,

Am decretat şi decretam:

CAP. 1
Dispoziţiuni generale

ART. 1
Fundaţia "Asezamantul Margareta Lahovary", este persoana juridicã de drept privat, înfiinţatã prin Decretul-lege Nr. 808 din 7 Noiemvrie 1942 .
Ea se conduce şi se administreazã în conformitate cu dispoziţiunile Decretului-lege Nr. 808 din 7 Noiemvrie 1942 , ale legii persoanelor juridice şi pe baza normelor din prezentul regulament.
ART. 2
Activitatea aşezãmântului este pusã sub supravegherea şi controlul Ministerului Muncii, Sãnãtãţii şi Ocrotirilor Sociale.
ART. 3
Sediul aşezãmântului este în Bucureşti.
ART. 4
Scopul aşezãmântului este ajutorarea familiilor romane cele mai sarace din cauza rãzboiului.
ART. 5
Patrimoniul aşezãmântului se compune din moşia Balotesti, jud. Ilfov, în suprafata de 260 ha. pãmânt arabil şi padure; 1/8 din imobilul situat în Bucureşti, calea Dorobanti Nr. 47, precum şi din toate drepturile de orice natura, în legatura cu averea testata de defuncta Margareta Lahovary, conform testamentului respectiv.

CAP. 2
Organizarea şi funcţionarea

ART. 6
Asezamantul se conduce şi se administreazã de un comitet de direcţie format din trei membri numiţi de Ministerul Muncii, Sãnãtãţii şi Ocrotirilor Sociale, prin decret, pe timp de 5 ani şi anume:
- Un reprezentant al ministerului.
- Un membru al familiei testatoare, iar în lipsa o persoana desemnatã de minister.
- Un medic.
Prin decretul de numire se desemneazã dintre membrii comitetului de direcţie şi preşedintele acestuia.
ART. 7
La expirarea termenului de 5 ani, oricare din membrii comitetului pot fi din nou numiţi pe o noua perioada.
În caz de descompletare a comitetului, noul membru va fi numit pana la expirarea termenului de numirea comitetului.
ART. 8
Comitetul de direcţie organizeazã, conduce şi administreazã asezamantul.
El are urmãtoarele atributiuni:
a) Vegheazã şi activeazã pentru ca asezamantul sa-şi îndeplineascã scopul pentru care a fost creat;
b) Administreazã şi dispune în acelaşi scop de bunurile aşezãmântului;
c) Întocmeşte şi semneazã bugetul, bilanţul şi contul de venituri şi cheltuieli anual;
d) Ratifica cheltuielile fãcute de preşedinte, conform prevederilor bugetare, şi scaderile din inventar, efectuate cu aprobarea preşedintelui;
e) Hotãrãşte asupra persoanelor, modalitãţilor şi cuantumul ajutoarelor prevãzute la art. 4 din acest regulament;
f) Hotãrãşte asupra infiintarii serviciilor necesare bunei funcţionari a aşezãmântului;
g) Numeşte personalul tehnic şi administrativ necesar, fixându-i retribuţiunea şi obigatiunile;
h) Colaboreazã cu instituţiile aflãtoare pe moşia aşezãmântului;
i) Hotãrãşte asupra tuturor celorlalte chestiuni care intereseazã acest asezamant;
ART. 9
Comitetul rãspunde de gestiunea bunurilor fundatiunei.
ART. 10
Preşedintele are urmãtoarele atributiuni:
a) Reprezintã asezamantul fata de autoritãţi, instituţiuni publice şi particulare, în justiţie şi fata de terţi, putând semna în numele aşezãmântului;
b) Executa bugetul aşezãmântului, aproba orice cheltuieli, precum şi scaderile din inventar, sub rezerva ratificãrii comitetului în cea mai apropiatã şedinţa;
c) Recomanda institutiunilor create pe moşia aşezãmântului, pe cei saraciti din cauza rãzboiului, pentru ocuparea de posturi administrative sau de serviciu, dacã îndeplinesc condiţiunile cerute de Codul funcţionarilor publici.
ART. 11
Preşedintele poate delega unuia dintre ceilalţi membri ai comitetului de direcţie partea din atribuţiunile sale inclusiv dreptul de a prezida şedinţele comitetului în lipsa sa.
ART. 12
Comitetul se întruneşte odatã pe luna în mod regulat, şi ori când va fi nevoe, în urma convocãrii scrise a preşedintelui, facuta cu cel puţin 3 zile libere înainte de ziua fixatã pentru şedinţa.
ART. 13
Hotãrîrile comitetului se iau cu majoritate de voturi.
Comitetul poate lucra valabil şi cu 2 membri; în acest caz hotãrîrile se vor lua cu unanimitatea voturilor.
Hotãrîrile luate în şedinţele comitetului vor fi consemnate într-un registru de procese-verbale şi vor fi semnate de membrii prezenţi.
ART. 14
Membrii comitetului de direcţie vor primi o indemnizaţie de reprezentare lunarã din veniturile aşezãmântului şi care se va fixa şi aproba anulat odatã cu bugetul de cãtre Ministerul Muncii, Sãnãtãţii şi Ocrotirilor Sociale.
De asemenea ei au dreptul la rambursarea cheltuielilor de transport fãcute în interesul aşezãmântului.
ART. 15
Numerarul, efectele sau orice alte valori mobiliare ale aşezãmântului, vor fi depuse pe numele acestuia, la o instituţie de credit de Stat sau garantatã de Stat.
ART. 16
Asezamantul se va putea imprumuta la institutiunile de credit ale Statului sau cele garantate de Stat.
ART. 17
Anul bugetar începe la 1 Ianuarie şi se termina la 1 Decemvrie.
ART. 18
Bugetul, bilanţul şi contul de venituri şi cheltuieli anual se aproba de cãtre Ministerul Muncii, Sãnãtãţii şi Ocrotirilor Sociale.
Bugetul va fi depus aprobãrii ministerului pana la 1 Decemvrie.
Aprobarea trebue data de minister pana la 31 Decemvrie.
Dacã nu se primeşte în acest timp rãspunsul ministerului, pe 1 Ianuarie, intra în vigoare bugetul asa cum a fost propus de cãtre comitetul aşezãmântului.
ART. 19
Ajutoarele şi asistenta se vor acorda pe baza raportului de ancheta socialã fãcut de asistenta socialã a aşezãmântului sau de asistentele sociale ale Ministerului Muncii, Sãnãtãţii şi Ocrotirilor Sociale.
ART. 20
Ajutoarele se vor da de preferinta în natura; ele vor putea fi date şi în numerar sau subsidii.
ART. 21
Comitetul pentru oricare din membrii sãi, are dreptul sa cerceteze şi sa verifice starea materialã şi situaţia persoanei care solicita ajutorul.
El poate de asemeni controla dacã ajutoarele se folosesc în scopul pentru care au fost aprobate sau dacã nu au fost înstrãinate, putându-se suprima şi anula.
ART. 22
Pentru ţinerea unei evidente cat mai precise în scopul orientarii comitetului de direcţie, se vor întocmi fise individuale pentru persoanele ajutate.
ART. 23
Pe lângã institutiunile sanitare existente pe moşia Balotesti, proprietatea aşezãmântului, vor putea lua fiinta şi alte instituţii cu caracter sanitar, de comun acord cu asezamantul.
Toate aceste instituţiuni, colaborand cu asezamantul îşi pãstreazã autonomia lor bugetarã şi administrativã, funcţionând sub controlul tehnic, administrativ şi financiar al Ministerului Muncii, Sãnãtãţii şi Ocrotirilor Sociale.
ART. 24
Instituţiile sanitare ce s-au creat sau ce se vor crea pe moşia aşezãmântului, vor da coavizul aşezãmântului, toatã asistenta gratuita familiilor romane saracite din cauza rãzboiului.
ART. 25
Toate institutiunile sanitare ce se gãsesc sau se vor crea pe moşia Balotesti, proprietatea aşezãmântului, vor afecta şi plati aşezãmântului, pentru fondul de ajutor 25% din veniturile lor proprii.

CAP. 3
Dispoziţiuni finale şi transitorii

ART. 26
Pentru anul bugetar 1944, bugetul aşezãmântului va trebui înaintat ministerului, spre aprobare, în termen de cel mult 30 zile dupã promulgarea prezentului regulament.
ART. 27
Ori de câte ori va fi folosit în prezentul regulamentul cuvântul "Asezamant", se va înţelege "Asezamantul Margareta Lahovary", cuvântul "Minister", se înţelege "Ministerul Muncii, Sãnãtãţii şi Ocrotirilor Sociale ", iar cuvântul "spital", se înţelege "Spitalul de cronici mintal Balotesti".

ANTONESCU
Mareşal al României
şi
Conducãtorul Statului

Ministrul muncii,
sãnãtãţii şi ocrotirilor
sociale,
Prof. Dr. Petre Tomescu
-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016