Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT nr. 12 din 9 septembrie 2021  pentru modificarea şi completarea Regulamentului Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 10/2016 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT nr. 12 din 9 septembrie 2021 pentru modificarea şi completarea Regulamentului Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 10/2016 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară

EMITENT: Autoritatea de Supraveghere Financiară
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 902 din 21 septembrie 2021
    În temeiul prevederilor art. 7 alin. (2), art. 14 şi art. 15 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,
    în urma deliberărilor Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară din şedinţa din data de 8 septembrie 2021,
    Autoritatea de Supraveghere Financiară emite prezentul regulament.
    ART. I
    Regulamentul Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 10/2016 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1006 din 15 decembrie 2016, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. Articolul 27^1 se abrogă.
    2. Articolul 31^4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 31^4
    Atribuţiile specifice Serviciului managementul calităţii sunt:
    1. defineşte, implementează şi întreţine un sistem de planificare, monitorizare şi îmbunătăţire a calităţii activităţilor din cadrul A.S.F., în conformitate cu cadrul legal în vigoare, reglementările, practicile şi standardele internaţionale de specialitate;
    2. monitorizează şi evaluează calitatea activităţilor, prin implementarea unui plan de evaluare a calităţii, care să asigure o îmbunătăţire continuă a activităţilor desfăşurate de A.S.F., intern şi extern;
    3. promovează cele mai bune practici şi standarde de înaltă calitate şi extinde bunele practici omogen şi integrat între sectoarele de activitate ale A.S.F.;
    4. monitorizează şi evaluează modul de îndeplinire a misiunii şi obiectivelor în domeniul calităţii stabilite la nivelul fiecărei structuri organizatorice din cadrul A.S.F., în conformitate cu cadrul legal, reglementările şi procedurile aplicabile, şi identifică potenţiale neconcordanţe sau suprapuneri, formulând propuneri de îmbunătăţire;
    5. monitorizează modul de realizare a obiectivelor în domeniul calităţii la nivel de procese;
    6. organizează activităţi de instruire referitoare la procesele şi standardele de asigurare a calităţii;
    7. derulează acţiuni de monitorizare, conform standardelor de calitate internaţionale, a diferitelor operaţiuni desfăşurate de A.S.F., ad hoc, la solicitarea conducerii A.S.F.;
    8. întocmeşte recomandări, metodologii, standarde, ghiduri de bune practici în domeniul managementului calităţii;
    9. îndeplineşte orice alte atribuţii cu caracter specific domeniului de activitate, prevăzute de reglementările în vigoare sau dispuse de conducerea ierarhică."

    3. La articolul 34, punctul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "6. este ordonator de credite, conform prevederilor legale;"

    4. La articolul 82^19, punctele 8 şi 9 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "8. participă, prin reprezentanţii desemnaţi de către directorul direcţiei, în cadrul Comisiei tehnico-economice, care are rolul de a verifica şi analiza documentaţia ce stă la baza proiectelor de achiziţii iniţiate la nivelul A.S.F., şi în cadrul comisiilor de evaluare a achiziţiilor publice;
9. avizează pentru legalitate următoarele documente aferente achiziţiilor publice: note de aprobare a achiziţiei de către Consiliul A.S.F., strategia de contractare, raportul procedurii, notele de aprobare a modificării contractelor încheiate de A.S.F., precum şi orice alte documente cu privire la iniţierea, derularea şi atribuirea contractelor de achiziţie publică, pentru care legea prevede avizul de legalitate;"

    5. La articolul 82^19, după punctul 9 se introduc trei noi puncte, punctele 9^1-9^3, cu următorul cuprins:
    "9^1. elaborează, la solicitarea Serviciului achiziţii, proiectele de acorduri-cadru, de contracte subsecvente şi de contracte de achiziţie publică;
9^2. avizează pentru legalitate acordurile-cadru şi contractele subsecvente, contractele de achiziţie publică încheiate de A.S.F. în calitate de autoritate contractantă sau orice alte contracte/ protocoale de colaborare încheiate de A.S.F.;
9^3. participă la formularea punctelor de vedere la contestaţiile privind procedurile de atribuire a contractelor de achiziţie publică/acordurilor-cadru;"

    6. La articolul 90, punctul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "4. Serviciul relaţii cu publicul;"

    7. La capitolul V, după secţiunea a 2^1-a se introduce o nouă secţiune, secţiunea a 2^2-a, cuprinzând articolele 93^8-93^10, cu următorul cuprins:
    " SECŢIUNEA a 2^2-a
    Serviciul relaţii cu publicul
    ART. 93^8
    Serviciul relaţii cu publicul se organizează şi funcţionează în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 233/2002, cu modificările ulterioare, şi cu reglementările proprii ale A.S.F.
    ART. 93^9
    Relaţiile funcţionale ale Serviciului relaţii cu publicul sunt:
    1. de subordonare faţă de prim-vicepreşedintele A.S.F.;
    2. de colaborare cu structurile organizatorice ale A.S.F.
    ART. 93^10
    Atribuţiile specifice Serviciului relaţii cu publicul sunt:
    1. sprijină consumatorii prin intermediul mijloacelor de comunicare specifice şi la sediul A.S.F., în vederea soluţionării cererilor de furnizare de informaţii ale acestora, precum şi în vederea facilitării accesului către mecanismele de informare şi soluţionare a cererilor şi petiţiilor;
    2. colaborează cu structura organizatorică responsabilă cu gestionarea paginii de internet a A.S.F. în ceea ce priveşte conţinutul secţiunii dedicate protecţiei consumatorilor, informaţiile generale legate de obligaţia A.S.F. de a asigura dreptul de petiţionare, precum şi alte informaţii solicitate;
    3. îndrumă petenţii să respecte procedurile legale în ceea ce priveşte depunerea şi completarea documentaţiei necesare în vederea soluţionării aspectelor prezentate verbal, telefonic, în scris sau direct la sediul A.S.F.;
    4. îndeplineşte rolul de punct unic de primire a petiţiilor şi se îngrijeşte de transmiterea răspunsurilor la acestea;
    5. primeşte, în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 233/2002, cu modificările ulterioare, toate petiţiile referitoare la activitatea furnizorilor de servicii, produse şi instrumente financiare nebancare, utilizând aplicaţia informatică de gestionare a petiţiilor, asigurând actualizarea permanentă a informaţiilor înregistrate, în funcţie de stadiul de soluţionare a petiţiilor;
    6. redirecţionează, în termen de 5 zile de la înregistrare, petiţiile a căror soluţionare nu intră în sfera de competenţă a A.S.F. către autorităţile sau instituţiile publice competente, în măsura în care acestea pot fi identificate pe baza informaţiilor puse la dispoziţie de petiţionar, şi îl înştiinţează pe acesta cu privire la redirecţionarea petiţiei;
    7. clasează petiţiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare a petiţionarului;
    8. efectuează analize preliminare şi distribuie petiţiile în vederea soluţionării acestora de către structurile de specialitate din cadrul A.S.F., cu precizarea termenului final de răspuns, stabilit automat prin intermediul aplicaţiei informatice de gestionare a petiţiilor;
    9. elaborează şi transmite solicitanţilor precizări privind condiţiile ce trebuie îndeplinite pentru o petiţie validă, în conformitate cu prevederile legale;
    10. urmăreşte transmiterea răspunsurilor intermediare sau finale către petenţi în termenele legale, realizată în mod automat, prin intermediul aplicaţiei informatice de gestionare a petiţiilor sau prin intermediul serviciilor poştale, precum şi procesul de arhivare automatizată a petiţiilor;
    11. elaborează modele de cereri şi formulare tipizate în vederea facilitării accesului consumatorilor la mecanismele de depunere şi soluţionare a petiţiilor;
    12. în conformitate cu prevederile legale, informează semestrial Consiliul A.S.F. cu privire la situaţia solicitărilor primite, pe baza datelor rezultate din activitatea serviciului;
    13. elaborează analize cantitative şi calitative cu privire la aspectele reieşite din activitatea de relaţii cu publicul;
    14. colaborează cu structurile de specialitate din cadrul A.S.F., precum şi cu entităţile reglementate şi autorizate de A.S.F. în cadrul întâlnirilor organizate în vederea identificării, implementării şi uniformizării celor mai bune practici în activitatea de relaţii cu publicul, privind protecţia consumatorilor;
    15. ca urmare a identificării în relaţia cu publicul a unor nevoi de reglementare, poate elabora propuneri concrete şi argumentate de emitere sau de modificare a unor acte normative;
    16. îndeplineşte orice alte atribuţii cu caracter specific domeniului de activitate, prevăzute de reglementările în vigoare sau dispuse de conducerea ierarhică."

    8. La capitolul V, secţiunea a 4-a, cuprinzând articolele 95-101, se abrogă.
    9. La articolul 119, punctul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "5. Serviciul monitorizare activităţi neautorizate şi petiţii;"

    10. La capitolul VI secţiunea a 3-a, titlul subsecţiunii 3.5 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    " SUBSECŢIUNEA 3.5

    Serviciul monitorizare activităţi neautorizate şi petiţii"

    11. Articolul 126^1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 126^1
    În cadrul Serviciului monitorizare activităţi neautorizate şi petiţii se desfăşoară activitatea de monitorizare a prestării pe teritoriul României de servicii şi activităţi de investiţii prevăzute în secţiunea A din anexa nr. 1 la Legea nr. 126/2018 privind pieţele de instrumente financiare, cu modificările şi completările ulterioare, de către entităţi care nu sunt autorizate să presteze astfel de servicii şi activităţi, în condiţiile expres stipulate de Legea nr. 126/2018, precum şi cea referitoare la soluţionarea petiţiilor privind activitatea entităţilor autorizate, reglementate şi/sau supravegheate de către A.S.F. prin sectorul instrumente şi investiţii financiare."

    12. Articolul 126^2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 126^2
    Atribuţiile specifice Serviciului monitorizare activităţi neautorizate şi petiţii sunt:
    1. analizează petiţiile primite cu privire la activitatea entităţilor din domeniul instrumentelor şi investiţiilor financiare, în vederea soluţionării aspectelor sesizate de petenţi;
    2. asigură, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 233/2002, cu modificările ulterioare, soluţionarea petiţiilor ce vizează activitatea entităţilor din domeniul instrumentelor şi investiţiilor financiare;
    3. cercetează şi analizează în detaliu aspectele sesizate în petiţiile înaintate de Serviciul relaţii cu publicul, elaborează răspunsuri argumentate, în conformitate cu prevederile cadrului legal aplicabil;
    4. în procesul de analiză a aspectelor sesizate în petiţii solicită entităţilor informaţii privind motivele care au stat la baza refuzului de soluţionare a aspectelor sesizate de petenţi, precum şi orice alte documente justificative necesare soluţionării petiţiilor;
    5. organizează întâlniri cu persoanele abilitate din cadrul entităţilor în vederea clarificării elementelor de divergenţă rezultate din analiza aspectelor sesizate în petiţii, în cazul în care se constată că soluţiile adoptate de entităţi sunt insuficient fundamentate sau nu respectă prevederile legale;
    6. solicită, atunci când este necesar pentru soluţionarea unor petiţii, puncte de vedere, opinii şi informaţii structurilor organizatorice competente din cadrul A.S.F., cu precizarea termenelor rezonabile de răspuns;
    7. transmite Serviciului relaţii cu publicul răspunsurile către petenţi în vederea expedierii acestora;
    8. sesizează structurile organizatorice cu atribuţii de supraveghere şi control cu privire la posibile încălcări ale prevederilor legale de către entităţile din domeniul instrumentelor şi investiţiilor financiare, rezultate din activitatea de soluţionare a petiţiilor;
    9. elaborează propuneri concrete şi argumentate de emitere sau modificare a actelor normative în cazul în care se constată neclarităţi sau neconcordanţe rezultate din activitatea de analiză şi soluţionare a petiţiilor;
    10. întocmeşte adrese către instituţiile şi autorităţile competente, prin care solicită informaţii necesare soluţionării petiţiilor;
    11. monitorizează zilnic presa de specialitate în vederea identificării unor posibile entităţi ce prestează servicii şi activităţi de investiţii fără deţinerea unei autorizaţii, respectiv fără a fi notificate în vederea prestării de servicii şi activităţi de investiţii pe teritoriul României de către autorităţile competente ale celorlalte state membre;
    12. verifică zilnic, prin intermediul motoarelor de căutare pe internet puse la dispoziţia acestora prin intermediul Direcţiei comunicaţii şi tehnologia informaţiei, informaţiile publice cu privire la posibile entităţi ce desfăşoară campanii de publicitate referitoare la prestarea de servicii şi activităţi de investiţii fără deţinerea unei autorizaţii, respectiv fără a fi notificate în vederea prestării de servicii şi activităţi de investiţii pe teritoriul României de către autorităţile competente ale celorlalte state membre;
    13. verifică în Registrul A.S.F. deţinerea de către entităţile identificate în urma activităţii de monitorizare desfăşurate a autorizaţiilor în vederea prestării de servicii şi activităţi de investiţii pe teritoriul României;
    14. poartă corespondenţă cu autorităţi competente din alte state membre sau terţe în cazul în care entităţile identificate în urma activităţii de monitorizare nu sunt entităţi înfiinţate în România/cu cetăţenie română;
    15. poartă corespondenţă cu autorităţile naţionale abilitate în vederea obţinerii de date şi informaţii necesare procesului de monitorizare;
    16. întocmeşte alerte privind prestarea neautorizată de servicii şi activităţi de investiţii de către entităţile identificate în cadrul procesului de monitorizare;
    17. transmite alertele Direcţiei comunicare şi educaţie financiară în vederea publicării pe site-ul A.S.F.;
    18. întocmeşte note ce urmează a fi prezentate Consiliului A.S.F., după avizarea de către Direcţia juridică, cu propunere de sesizare a organelor de cercetare competente în situaţia în care, în urma activităţii de monitorizare, există suspiciuni cu privire la săvârşirea de infracţiuni, astfel cum sunt acestea prevăzute la art. 262 lit. a) din Legea nr. 126/2018, cu modificările şi completările ulterioare, în legătură cu prestarea de servicii şi activităţi de investiţii;
    19. colaborează cu alte direcţii/servicii din cadrul A.S.F. în vederea exercitării atribuţiilor;
    20. îndeplineşte orice alte atribuţii cu caracter specific domeniului de activitate, prevăzute de reglementările în vigoare sau dispuse de conducerea ierarhică."

    13. La articolul 130, punctul 15 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "15. colaborează cu Serviciul monitorizare activităţi neautorizate şi petiţii în vederea soluţionării cu celeritate de către acesta a petiţiilor care necesită suport de specialitate;"

    14. La articolul 131, punctul 21 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "21. colaborează cu Serviciul monitorizare activităţi neautorizate şi petiţii în vederea soluţionării cu celeritate de către acesta a petiţiilor care necesită suport de specialitate;"

    15. La articolul 132, punctul 14 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "14. colaborează cu Serviciul monitorizare activităţi neautorizate şi petiţii în vederea soluţionării cu celeritate de către acesta a petiţiilor care necesită suport de specialitate;"

    16. La articolul 139, punctul 18 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "18. colaborează cu Serviciul monitorizare activităţi neautorizate şi petiţii în vederea soluţionării cu celeritate de către acesta a petiţiilor care necesită suport de specialitate;"

    17. La articolul 149, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) supravegherea activităţii, situaţiei financiare şi a conduitei asigurătorilor-reasigurătorilor şi intermediarilor, precum şi realizarea acţiunilor de control asupra activităţii desfăşurate de aceştia;"

    18. La articolul 149, după litera d) se introduce o nouă literă, litera e), cu următorul cuprins:
    "e) soluţionarea petiţiilor ce vizează activitatea entităţilor din domeniul asigurărilor-reasigurărilor, în conformitate cu prevederile legale incidente."

    19. La articolul 149^1, punctul 10 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "10. asigurarea unui tratament corect şi protejarea drepturilor clienţilor de produse de asigurare, prin supravegherea şi controlul respectării regulilor de conduită, soluţionarea petiţiilor, a prevenirii conflictelor de interese, respectarea cerinţelor privind cunoştinţele şi abilităţile în domeniu, a comunicării şi transparenţei în relaţia cu clienţii de produse de asigurare şi aplicarea celor mai bune practici în activitatea de distribuţie şi în furnizarea serviciilor de consultanţă de către societăţile de asigurare şi/sau reasigurare, intermediarii principali şi intermediarii secundari, inclusiv de către distribuitorii care desfăşoară activitatea de asigurare-reasigurare pe baza dreptului de stabilire şi a libertăţii de a presta servicii, aşa cum rezultă din legislaţia în domeniul distribuţiei în asigurări;"

    20. La articolul 151, după punctul 9 se introduce un nou punct, punctul 10, cu următorul cuprins:
    "10. Serviciul petiţii."

    21. La articolul 158, punctul 18 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "18. colaborează cu Serviciul autorizare-avizare pentru analiza documentaţiilor privind fuziunea, divizarea, transferul integral sau parţial al portofoliului de contracte al societăţii şi cu Serviciul petiţii, în vederea soluţionării de către acest din urmă serviciu, cu celeritate, a petiţiilor care necesită suport de specialitate;"

    22. La articolul 159, punctul 18 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "18. colaborează cu Serviciul autorizare-avizare pentru analiza documentaţiilor privind fuziunea, divizarea, transferul integral sau parţial al portofoliului de contracte al societăţii şi cu Serviciul petiţii, în vederea soluţionării de către acest din urmă serviciu, cu celeritate, a petiţiilor care necesită suport de specialitate;"

    23. La articolul 160, punctul 18 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "18. colaborează cu Serviciul autorizare-avizare pentru analiza documentaţiilor privind fuziunea, divizarea, transferul integral sau parţial al portofoliului de contracte al societăţii şi cu Serviciul petiţii, în vederea soluţionării de către acest din urmă serviciu, cu celeritate, a petiţiilor care necesită suport de specialitate;"

    24. La articolul 162^1, punctul 11 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "11. colaborează cu Serviciul petiţii, în vederea soluţionării cu celeritate de către acesta a petiţiilor care necesită suport de specialitate;"

    25. La articolul 162^6, punctul 28 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "28. colaborează cu Serviciul petiţii în vederea soluţionării cu celeritate de către acesta a petiţiilor care necesită suport de specialitate;"

    26. La articolul 162^7, punctul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "3. efectuează procesul de monitorizare, supraveghere şi control asupra activităţii societăţilor de asigurare şi/sau de reasigurare în ceea ce priveşte produsele de asigurare pe ciclul de viaţă al acestora, desfăşurarea activităţii de distribuţie, în conformitate cu legislaţia specifică, inclusiv activităţi de supraveghere a conduitei pentru societăţile care desfăşoară activităţi de asigurare şi/sau de reasigurare în România pe baza dreptului de stabilire şi a libertăţii de a presta servicii;"

    27. La articolul 162^7, după punctul 3 se introduce un nou punct, punctul 3^1, cu următorul cuprins:
    "3^1. colaborează cu Serviciul petiţii în vederea soluţionării cu celeritate de către acesta a petiţiilor care necesită suport de specialitate."

    28. La capitolul VII secţiunea a 5-a, după subsecţiunea 5.2 se introduce o nouă subsecţiune, subsecţiunea 5.3, cuprinzând articolul 162^8, cu următorul cuprins:
    " SUBSECŢIUNEA 5.3
    Serviciul petiţii
    ART. 162^8
    Atribuţiile specifice Serviciului petiţii sunt:
    1. analizează petiţiile primite cu privire la activitatea entităţilor din domeniul asigurărilor-reasigurărilor, în vederea soluţionării aspectelor sesizate de petenţi;
    2. asigură, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 233/2002, cu modificările ulterioare, soluţionarea petiţiilor ce vizează activitatea entităţilor din domeniul asigurărilor-reasigurărilor;
    3. cercetează şi analizează în detaliu aspectele sesizate în petiţiile înaintate de Serviciul relaţii cu publicul, elaborează răspunsuri argumentate, în conformitate cu prevederile cadrului legal aplicabil;
    4. în procesul de analiză a aspectelor sesizate în petiţii solicită entităţilor informaţii privind motivele care au stat la baza refuzului de soluţionare a aspectelor sesizate de petenţi, precum şi orice alte documente justificative necesare soluţionării petiţiilor;
    5. organizează întâlniri cu persoanele abilitate din cadrul entităţilor în vederea clarificării elementelor de divergenţă rezultate din analiza aspectelor sesizate în petiţii, în cazul în care se constată că soluţiile adoptate de entităţi sunt insuficient fundamentate sau nu respectă prevederile legale;
    6. solicită, atunci când este necesar pentru soluţionarea unor petiţii, puncte de vedere, opinii şi informaţii structurilor organizatorice competente din cadrul A.S.F., cu precizarea termenelor rezonabile de răspuns;
    7. transmite Serviciului relaţii cu publicul răspunsurile către petenţi în vederea expedierii acestora;
    8. identifică, prin soluţionarea petiţiilor, deficienţele existente în activitatea entităţilor din domeniul asigurărilor-reasigurărilor şi, în scopul apărării drepturilor asiguraţilor, formulează recomandări conducerii acestora;
    9. efectuează, în cadrul activităţii de soluţionare a petiţiilor, procesul de supraveghere şi control asupra activităţii entităţilor din domeniul asigurărilor-reasigurărilor în ceea ce priveşte gestionarea şi soluţionarea cererilor de despăgubire, instrumentarea şi soluţionarea daunelor, precum şi soluţionarea petiţiilor primite de la asiguraţi sau de la persoanele păgubite în conformitate cu legislaţia specifică;
    10. în exercitarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, poate propune măsuri de remediere şi/sau sancţiuni în cazul în care constată încălcarea de către entităţile din domeniul asigurărilor-reasigurărilor a prevederilor legale aplicabile şi urmăreşte modul de ducere la îndeplinire a măsurilor stabilite de A.S.F.;
    11. elaborează statistici şi rapoarte privind petiţiile, cu evidenţierea aspectelor rezultate din analiza cantitativă şi calitativă a acestora şi reliefarea deficienţelor identificate în activitatea entităţilor din domeniul asigurărilor-reasigurărilor;
    12. gestionează şi monitorizează rapoartele periodice privind petiţiile soluţionate, transmise de entităţile din domeniul asigurărilor-reasigurărilor;
    13. elaborează propuneri concrete şi argumentate de emitere sau modificare a actelor normative în cazul în care se constată neclarităţi sau neconcordanţe rezultate din activitatea de analiză şi soluţionare a petiţiilor;
    14. transmite propuneri pentru întocmirea planului anual de control;
    15. întocmeşte adrese către instituţiile şi autorităţile competente, prin care solicită informaţii necesare soluţionării petiţiilor sau sesizează aspecte care nu intră în sfera de competenţă a A.S.F.;
    16. îndeplineşte orice alte atribuţii cu caracter specific domeniului de activitate, prevăzute de reglementările în vigoare sau dispuse de conducerea ierarhică."

    29. La articolul 180, punctul 19 se abrogă.
    30. La articolul 182, punctul 13 se abrogă.
    31. La articolul 182, după punctul 13 se introduc opt noi puncte, punctele 13^1-13^8, cu următorul cuprins:
    "13^1. analizează petiţiile primite cu privire la activitatea entităţilor din sistemul de pensii private, în vederea soluţionării aspectelor sesizate de petenţi;
13^2. asigură, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 233/2002, cu modificările ulterioare, soluţionarea petiţiilor ce vizează activitatea entităţilor din sistemul de pensii private;
13^3. cercetează şi analizează în detaliu aspectele sesizate în petiţiile înaintate de Serviciul relaţii cu publicul, elaborează răspunsuri argumentate, în conformitate cu prevederile cadrului legal aplicabil;
13^4. în procesul de analiză a aspectelor sesizate în petiţii solicită entităţilor informaţii privind motivele care au stat la baza refuzului de soluţionare a aspectelor sesizate de petenţi, precum şi orice alte documente justificative necesare soluţionării petiţiilor;
13^5. solicită, atunci când este necesar pentru soluţionarea unor petiţii, puncte de vedere, opinii şi informaţii structurilor organizatorice competente din cadrul A.S.F., cu precizarea termenelor rezonabile de răspuns;
13^6. transmite Serviciului relaţii cu publicul răspunsurile către petenţi în vederea expedierii acestora;
13^7. întocmeşte adrese către instituţiile şi autorităţile competente prin care solicită informaţii necesare soluţionării petiţiilor;
13^8. identifică, prin soluţionarea petiţiilor, deficienţele existente în activitatea entităţilor din sistemul pensiilor private;"

    32. Anexa se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul regulament.


    ART. II
    Prezentul regulament se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data de 1 octombrie 2021.



                    Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară,
                    Nicu Marcu

    Bucureşti, 9 septembrie 2021.
    Nr. 12.
    ANEXA 1

    *) Anexa este reprodusă în facsimil.
    (Anexa la Regulamentul nr. 10/2016)
 (a se vedea imaginea asociată)
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016