Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT nr. 1 din 10 martie 2008  privind organizarea si desfasurarea concursului pentru intrarea in categoria inaltilor functionari publici    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT nr. 1 din 10 martie 2008 privind organizarea si desfasurarea concursului pentru intrarea in categoria inaltilor functionari publici

EMITENT: COMISIA DE CONCURS PENTRU RECRUTAREA INALTILOR FUNCTIONARI PUBLICI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 411 din 2 iunie 2008

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Prezentul regulament reglementeazã modalitatea de organizare şi desfãşurare a concursului naţional pentru intrarea în categoria înalţilor funcţionari publici, pe o funcţie publicã vacantã de inspector guvernamental, denumit în continuare concurs.
(2) Concursul se organizeazã, de regulã, anual, cu respectarea prevederilor prezentului regulament, de cãtre Comisia de concurs pentru recrutarea înalţilor funcţionari publici, denumitã în continuare comisia de concurs, şi de cãtre Comisia de soluţionare a contestaţiilor la concursul pentru intrarea în categoria înalţilor funcţionari publici, denumitã în continuare comisia de soluţionare a contestaţiilor.
ART. 2
Principiile care stau la baza organizãrii şi desfãşurãrii concursului sunt:
a) egalitatea de tratament şi egalitatea de şanse, principii potrivit cãrora se recunoaşte în mod egal vocaţia tuturor persoanelor care îndeplinesc condiţiile prevãzute de lege de a participa la concurs;
b) competenţa, principiu potrivit cãruia persoanele care doresc sã ocupe o funcţie publicã în categoria înalţilor funcţionari publici trebuie sã deţinã şi sã demonstreze cunoştinţele, abilitãţile şi competenţele necesare exercitãrii funcţiei publice de inspector guvernamental;
c) competiţia, principiu potrivit cãruia confirmarea cunoştinţelor, abilitãţilor şi competenţelor necesare exercitãrii funcţiei publice de inspector guvernamental se face prin parcurgerea etapelor şi a procedurilor de concurs;
d) relevanţa, principiu potrivit cãruia organizarea şi desfãşurarea concursului au drept scop identificarea şi testarea competenţelor, cunoştinţelor şi aptitudinilor necesare exercitãrii funcţiei publice de inspector guvernamental;
e) transparenţa, principiu potrivit cãruia publicitatea concursului, în condiţiile prevãzute de lege, este obligatorie.
ART. 3
(1) Concursul constã în parcurgerea obligatorie a urmãtoarelor etape:
a) verificarea şi selecţia dosarelor de înscriere pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs;
b) proba scrisã;
c) interviul.
(2) Concursul poate cuprinde şi o etapã suplimentarã bazatã pe teste, stabilitã potrivit prevederilor prezentului regulament.
(3) În etapa prevãzutã la alin. (2), comisia de concurs foloseşte expertiza externã.
ART. 4
(1) Comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor îşi desfãşoarã activitatea în mod legal în prezenţa a cel puţin 5 dintre membrii sãi.
(2) Comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor iau decizii, în aplicarea prevederilor legale şi în îndeplinirea atribuţiilor lor, cu votul majoritãţii membrilor prezenţi, cu excepţia notãrii probelor de concurs, când nota finalã se obţine prin calcularea mediei aritmetice corespunzãtoare notelor acordate de membrii prezenţi.
(3) Comisia de concurs trebuie sã fie formatã din aceiaşi membri la desfãşurarea tuturor probelor concursului.

CAP. II
Organizarea concursului

ART. 5
(1) Concursul se desfãşoarã, de regulã, în luna septembrie a fiecãrui an.
(2) La solicitarea secretarului general al Guvernului, cu acordul comisiei de concurs, se pot desfãşura sesiuni extraordinare.
ART. 6
(1) Numãrul de posturi vacante de inspector guvernamental care urmeazã sã fie ocupate prin concurs, stabilit în conformitate cu prevederile <>art. 5 din Hotãrârea Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalţilor funcţionari publici, managementul carierei şi mobilitatea înalţilor funcţionari publici, se transmite comisiei de concurs în fiecare an, cel mai târziu în luna iunie, de cãtre Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici, denumitã în continuare Agenţia.
(2) Comisia de concurs se întruneşte în şedinţã şi stabileşte urmãtoarele:
a) condiţiile de participare la concurs, potrivit legii;
b) probele de concurs;
c) perioada de desfãşurare a concursului şi data desfãşurãrii probei scrise a concursului;
d) bibliografia pentru concurs.
ART. 7
(1) Cu cel puţin 40 de zile înainte de data stabilitã pentru desfãşurarea probei scrise a concursului, comisia de concurs transmite Agenţiei datele prevãzute la art. 6 alin. (2).
(2) Agenţia verificã documentele transmise potrivit alin. (1) şi emite avizul, pe baza îndeplinirii condiţiilor legale, în termen de 5 zile lucrãtoare de la înregistrarea documentaţiei transmise de comisia de concurs.
(3) Cu cel puţin 30 de zile înainte de data stabilitã pentru desfãşurarea probei scrise a concursului, Agenţia are urmãtoarele obligaţii:
a) sã publice anunţul privind organizarea concursului în termenul şi în condiţiile prevãzute de <>art. 57 alin. (4) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã;
b) sã publice pe pagina de internet proprie şi sã afişeze la sediul sãu, precum şi sã solicite publicarea pe pagina de internet a Secretariatului General al Guvernului şi, respectiv, pe cea a Ministerului Internelor şi Reformei Administrative numãrul de posturi de inspector guvernamental vacante, condiţiile de participare la concurs, probele de concurs şi criteriile de evaluare a acestora, bibliografia, lista documentelor solicitate candidaţilor pentru dosarul de înscriere la concurs, termenullimitã de depunere a dosarelor, precum şi data şi locul stabilite pentru desfãşurarea probei scrise a concursului;
c) sã numeascã Secretariatul comisiei de concurs şi al comisiei de soluţionare a contestaţiilor, denumit în continuare secretariat.

CAP. III
Desfãşurarea concursului

SECŢIUNEA 1
Selecţia dosarelor de concurs

ART. 8
(1) Dosarul de concurs trebuie sã conţinã urmãtoarele documente:
a) formular de înscriere;
b) copia actului de identitate;
c) copii ale diplomelor de studii şi ale altor acte care atestã îndeplinirea condiţiilor stabilite pentru participarea la concurs, precum şi, dacã este cazul, cunoştinţele şi competenţele în domenii specifice corespunzãtoare exercitãrii funcţiei publice de inspector guvernamental;
d) copie a carnetului de muncã sau, dupã caz, o adeverinţã care sã ateste vechimea în muncã şi, dupã caz, în specialitate;
e) cazierul judiciar sau dovada solicitãrii acestuia de la autoritatea sau instituţia competentã, cu termen de primire anterior finalizãrii ultimei probe a concursului;
f) adeverinţã care sã ateste starea de sãnãtate corespunzãtoare;
g) copie a fişei de evaluare a performanţelor profesionale individuale sau, dupã caz, o recomandare de la ultimul loc de muncã;
h) declaraţie pe propria rãspundere sau adeverinţã care sã ateste cã nu au fost lucrãtori ai Securitãţii, colaboratori ai Securitãţii sau asimilaţi colaboratorilor, potrivit <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar şi deconspirarea Securitãţii.
(2) Dosarul de concurs se depune la secretariat, care are obligaţia de a-l înregistra la registratura Agenţiei.
(3) Formularul de înscriere se posteazã pe pagina de internet a Agenţiei sau se poate pune la dispoziţia persoanelor interesate, la cerere, şi prin secretariat.
(4) Actele prevãzute la alin. (1) se prezintã în copie sau în copii legalizate, însoţite de documentele originale, care se certificã pentru conformitatea cu originalul, în condiţiile legii, de cãtre unul dintre membrii secretariatului. În situaţia în care la dosar candidatul depune dovada solicitãrii cazierului judiciar, acesta are obligaţia de a completa dosarul pânã la finalizarea ultimei probe a concursului, sub sancţiunea decãderii din dreptul de a fi considerat admis, indiferent de rezultatele obţinute.
(5) Comisia de concurs poate sã solicite, prin intermediul secretariatului, completarea dosarului cu alte informaţii privind activitatea şi cariera profesionalã ale persoanelor care doresc înscrierea la concursul naţional, considerate drept relevante în cadrul procesului de selecţie, pânã la termenul-limitã de depunere a dosarelor.
(6) Omisiunile evidente privind lipsa unei pãrţi dintr-un document sau a unui document din dosarul de înscriere, lipsa semnãturii sau a datei completãrii documentelor se aduc la cunoştinţa candidaţilor de cãtre secretariat pânã la termenullimitã de depunere a dosarelor, în vederea completãrii dosarului.
(7) Prevederile alin. (6) nu se aplicã în cazul candidaţilor care refuzã completarea în formularul de înscriere a datelor personale de contact sau completeazã în mod eronat aceste date.
ART. 9
(1) Dosarele de concurs se pot depune în termen de cel mult 20 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, a anunţului de concurs. Termenul se calculeazã începând cu ziua publicãrii.
(2) Dacã termenul se împlineşte într-o zi nelucrãtoare, ultima zi de depunere a dosarelor este prima zi lucrãtoare imediat urmãtoare.
ART. 10
Selecţia dosarelor se desfãşoarã în cel mult 5 zile lucrãtoare de la data împlinirii termenului de depunere a dosarelor. Termenul se calculeazã începând cu ziua imediat urmãtoare a ultimei zile de depunere a dosarelor.
ART. 11
(1) Comisia de concurs selecteazã dosarele candidaţilor şi admite dosarele care cuprind toate documentele prevãzute la art. 8 alin. (1) pe baza îndeplinirii condiţiilor generale şi condiţiilor specifice pentru participarea la concurs.
(2) Candidaţii trebuie sã îndeplineascã condiţia de vechime în specialitatea studiilor necesare participãrii la concursul pentru intrarea în categoria înalţilor funcţionari publici, cel mai târziu în ultima zi a perioadei de depunere a dosarelor.
(3) Rezultatul selecţiei dosarelor, cu menţiunea "admis" sau "respins", se afişeazã de cãtre secretariat la sediul şi pe pagina de internet ale Agenţiei.

SECŢIUNEA a 2-a
Proba scrisã a concursului

ART. 12
(1) Proba scrisã a concursului cuprinde urmãtoarele etape:
a) testarea cunoştinţelor teoretice necesare exercitãrii unei funcţii publice de inspector guvernamental;
b) testarea abilitãţilor şi competenţelor practice necesare exercitãrii unei funcţii publice de inspector guvernamental;
c) testarea nivelului de cunoaştere a unei limbi strãine de circulaţie internaţionalã, utilizatã în cadrul instituţiilor comunitare, alta decât limba românã.
(2) Parcurgerea etapei prevãzute la alin. (1) lit. a) constã în rezolvarea unor subiecte tip sintezã şi/sau în teste grilã, potrivit deciziei prealabile a comisiei de concurs, prin care se testeazã cunoştinţele teoretice de administraţie publicã, de specialitate şi de management ale candidaţilor.
(3) Parcurgerea etapei prevãzute la alin. (1) lit. b) constã în rezolvarea unor situaţii practice de aplicare a cunoştinţelor dobândite din bibliografia stabilitã pentru concurs şi de verificare a competenţelor şi abilitãţilor manageriale ale candidaţilor în urmãtoarele domenii: resurse umane, politici publice, planificare, drept, management de proiect, alocarea resurselor financiare şi audit.
(4) Parcurgerea etapei prevãzute la alin. (1) lit. c) constã în traducerea în şi din limba românã a unor texte cu relevanţã pentru administraţia publicã, echivalente ca dificultate.
ART. 13
(1) Subiectele la proba scrisã, precum şi grila de notare a acestora se stabilesc de cãtre comisia de concurs în ziua anterioarã zilei în care se desfãşoarã proba scrisã, astfel încât sã se poatã întocmi douã variante de subiecte.
(2) Subiectele se formuleazã pe baza bibliografiei de concurs, cu respectarea prevederilor <>art. 10 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 341/2007 , iar complexitatea acestora trebuie sã corespundã nivelului funcţiei publice de inspector guvernamental.
(3) Fiecare membru al comisiei de concurs propune cel puţin unul şi cel mult 3 subiecte pentru fiecare dintre etapele prevãzute la art. 12 alin. (1), pe care le semneazã şi le înainteazã secretariatului, împreunã cu propunerile privind grila de notare.
(4) Propunerile de subiecte, precum şi propunerile privind grila de notare a acestora se sigileazã, în faţa membrilor comisiei, într-un plic cu ştampila comisiei de concurs.
(5) Persoanele prevãzute la alin. (3) rãspund pentru pãstrarea confidenţialitãţii subiectelor şi a grilei de notare.
ART. 14
(1) Proba scrisã a concursului se organizeazã la sediul Agenţiei, iar supravegherea candidaţilor pe durata acesteia se asigurã, prin rotaţie, de cãtre cel puţin un membru al comisiei de concurs şi cel puţin un membru al secretariatului. Preşedintele comisiei de concurs va decide asupra planului de rotaţie, care este obligatoriu pentru membrii comisiei de concurs şi secretariat.
(2) La ora stabilitã pentru desfãşurarea probei scrise, secretariatul are obligaţia de a face prezenţa şi de a verifica identitatea candidaţilor.
(3) De la ora stabilitã pentru începerea probei scrise este interzis accesul candidaţilor care întârzie sau al oricãrei persoane, în afara membrilor comisiei de concurs, precum şi a persoanelor care asigurã secretariatul comisiei. Niciun candidat nu mai poate pãrãsi sala de concurs dupã aceastã orã, sub sancţiunea eliminãrii din concurs, cu excepţia situaţiilor de urgenţã, în care aceştia pot fi însoţiţi de una dintre persoanele care asigurã supravegherea.
(4) În încãperea în care are loc concursul, pe toatã perioada derulãrii acestuia, inclusiv a formalitãţilor prealabile şi a celor ulterioare finalizãrii probei, candidaţilor nu le este permisã deţinerea sau folosirea vreunei surse de consultare sau a telefoanelor mobile ori a altor mijloace de comunicare la distanţã. Orice fraudã sau tentativã de fraudã atrage eliminarea imediatã din concurs a candidatului, prin decizia membrului comisiei de concurs care a constatat frauda sau tentativa de fraudã. Candidatul eliminat este considerat respins, iar pe lucrarea acestuia se face menţiunea "anulat", sub semnãtura membrului comisiei de concurs care a luat decizia de eliminare.
ART. 15
(1) Fiecare candidat primeşte un set de foi ştampilate cu ştampila comisiei de concurs.
(2) Dupã înscrierea numelui în colţul din dreapta sus, prima paginã a fiecãrei lucrãri se sigileazã şi se ştampileazã cu ştampila comisiei de concurs de cãtre persoanele care asigurã secretariatul.
(3) Anterior orei stabilite pentru desfãşurarea probei scrise, propunerile de subiecte sigilate potrivit art. 13 alin. (4) se desigileazã, se analizeazã de cãtre membrii comisiei şi se stabilesc câte 3 variante de subiecte pentru fiecare dintre etapele menţionate la art. 12 alin. (1). Subiectele stabilite de comun acord se semneazã de cãtre toţi membrii prezenţi ai comisiei de concurs şi se multiplicã într-un numãr egal cu numãrul candidaţilor înscrişi la concurs, cu aplicarea corespunzãtoare a prevederilor art. 13 alin. (5).
ART. 16
(1) Durata probei scrise este de maximum 6 ore. Etapa de testare teoreticã nu poate depãşi maximum 3 ore, etapa de testare practicã nu poate depãşi maximum 2 ore, iar etapa de testare a nivelului de cunoaştere a unei limbi strãine nu poate depãşi maximum 1 orã.
(2) Prin decizia preşedintelui comisiei de concurs, luatã cu consultarea membrilor comisiei de concurs, între perioadele de desfãşurare a celor 3 etape ale probei scrise a concursului pot fi prevãzute pauze. În acest caz, prevederile art. 15 alin. (3) se aplicã în mod corespunzãtor, iar la începutul fiecãrei etape vor fi comunicate candidaţilor numai subiectele pentru etapa de testare prevãzutã a se desfãşura pânã la pauzã.
ART. 17
(1) La ora stabilitã pentru începerea probei scrise, comisia de concurs prezintã candidaţilor seturile de subiecte şi invitã un candidat sã extragã un plic cu subiectele de concurs. Secretariatul anunţã numãrul variantei extrase, cu menţiunea, dacã este cazul, a etapei pentru care se desfãşoarã testarea, şi asigurã aducerea în sala de concurs şi primirea de cãtre fiecare candidat a unui exemplar din copiile de pe varianta de subiecte extrasã.
(2) Toţi candidaţii vor rezolva aceleaşi subiecte.
ART. 18
(1) La expirarea timpului alocat probei scrise, candidaţii au obligaţia de a preda, iar secretariatul are obligaţia de a prelua lucrarea scrisã.
(2) Dupã predarea tuturor lucrãrilor, secretariatul acordã un numãr, în scopul asigurãrii anonimatului candidaţilor, şi predã lucrãrile comisiei de concurs.
(3) Lucrãrile se desigileazã şi identitatea participanţilor la proba scrisã se aduce la cunoştinţa membrilor comisiei de concurs doar ulterior notãrii ultimei probe a concursului.
ART. 19
(1) Lucrãrile se corecteazã cel mai târziu în termen de 3 zile lucrãtoare de la data probei scrise.
(2) Notarea lucrãrilor la proba scrisã a concursului se face în baza grilei de notare stabilite potrivit art. 13.

SECŢIUNEA a 3-a
Etape suplimentare

ART. 20
(1) În situaţia stabilirii unei etape suplimentare în conformitate cu prevederile art. 3 alin. (2), aceasta se va desfãşura ulterior probei scrise şi înainte de proba de interviu, nu mai târziu de 3 zile lucrãtoare de la desfãşurarea probei scrise.
(2) Pentru desfãşurarea probei suplimentare comisia de concurs are obligaţia de a stabili înainte de susţinerea probei atât tipul şi modalitatea de desfãşurare a acesteia, cât şi procedura de evaluare a rezultatelor.
(3) Pentru aplicarea alin. (2), desfãşurarea testãrii şi evaluarea rezultatelor este obligatorie o expertizã externã.

SECŢIUNEA a 4-a
Interviul

ART. 21
(1) La interviu participã toţi candidaţii ale cãror dosare au fost admise la selecţia dosarelor.
(2) În funcţie de numãrul de candidaţi, interviul se organizeazã pe parcursul mai multor zile, potrivit planificãrii realizate de preşedintele comisiei de concurs şi comunicate de cãtre secretariat prin afişare la sediul Agenţiei, dupã expirarea termenului de corectare a lucrãrilor la proba scrisã, respectiv dupã desfãşurarea probelor suplimentare, dacã este cazul. Planificarea se aduce la cunoştinţa candidaţilor într-un termen care sã asigure rãmânerea a cel puţin 24 de ore pânã la prima zi de desfãşurare a interviului.
(3) Prima zi de desfãşurare a interviului nu poate fi stabilitã mai târziu de a 5-a zi lucrãtoare de la finalizarea probei scrise.
(4) Pentru desfãşurarea interviului este obligatorie stabilirea unui plan de interviu. Planul de interviu este acelaşi pentru toţi candidaţii.
(5) Odatã cu planificarea realizatã în conformitate cu alin. (2), candidaţilor li se aduce la cunoştinţã planul de interviu, prin afişare de cãtre secretariat la sediul Agenţiei.
(6) În situaţia în care interviul constã în prezentarea unui proiect managerial, dupã prezentarea proiectului managerial de cãtre candidat urmeazã o sesiune de întrebãri şi rãspunsuri.
ART. 22
(1) Candidaţii sunt invitaţi pe rând în sala de desfãşurare a probei de interviu, potrivit planificãrii.
(2) Durata fiecãrui interviu nu poate depãşi 45 de minute.
(3) Fiecare membru al comisiei de concurs poate adresa întrebãri candidatului.
(4) Nu se pot adresa întrebãri privind apartenenţa politicã, activitatea sindicalã, etnia, convingerile religioase, statutul material sau social, preferinţele sexuale.
(5) Toate întrebãrile şi rãspunsurile, respectiv prezentarea proiectului managerial, se înregistreazã sau se consemneazã de cãtre o persoanã din secretariat într-o anexã la procesulverbal. În situaţia în care întrebãrile şi rãspunsurile se consemneazã, anexa se semneazã de cãtre candidat, de cãtre membrii comisiei de concurs şi de cãtre secretariatul acesteia.

CAP. IV
Notarea probelor. Rezultatele concursului

SECŢIUNEA 1
Notarea probelor

ART. 23
(1) Notarea fiecãrei etape din cadrul probei scrise se face de cãtre fiecare membru al comisiei de concurs, pe fişe separate de notare, pentru fiecare lucrare.
(2) Notarea etapelor suplimentare se face de cãtre fiecare membru al comisiei de concurs, pe fişe separate de notare, pentru fiecare candidat, cu respectarea prevederilor art. 20.
(3) Notarea interviului se face de cãtre fiecare membru al comisiei de concurs, pe fişe separate de notare, pentru fiecare candidat, imediat dupã finalizarea interviului.
(4) Punctajul final obţinut de fiecare candidat este media aritmeticã a punctajelor acordate de fiecare membru al comisiei.
ART. 24
Punctajul maxim care poate fi obţinut la concurs este de 100 de puncte, astfel:
a) maximum 25 de puncte pentru partea teoreticã testatã în cadrul probei scrise;
b) maximum 25 de puncte pentru partea practicã testatã în cadrul probei scrise;
c) maximum 10 puncte pentru nivelul de cunoaştere a unei limbi strãine de circulaţie internaţionalã utilizatã în cadrul instituţiilor comunitare;
d) maximum 10 puncte pentru rezultate extraordinare obţinute pe parcursul carierei profesionale sau în domeniul academic;
e) maximum 30 de puncte pentru interviu.
ART. 25
(1) Punctajul maxim prevãzut la art. 24 lit. a), respectiv la art. 24 lit. b) se acordã astfel:
a) maximum 5 puncte pentru aspectul general şi structurarea conţinutului lucrãrii;
b) maximum 5 puncte pentru calitatea analizei;
c) maximum 5 puncte pentru calitatea argumentaţiei;
d) maximum 5 puncte pentru utilizarea de informaţii relevante în cadrul analizei şi evaluarea impactului în adoptarea punctului de vedere;
e) maximum 5 puncte pentru capacitatea de sintezã şi concluzii.
(2) În situaţia în care partea teoreticã a testului constã în subiecte tip teste grilã, notarea se va face dupã cum urmeazã:
a) se iau în considerare numai variantele indicate de candidaţi drept corecte;
b) fiecare întrebare are un singur rãspuns corect;
c) fiecare rãspuns se considerã fie corect, fie incorect;
d) numãrul de puncte alocat fiecãrei întrebãri este acelaşi.
ART. 26
Punctajul maxim prevãzut la art. 24 lit. c) se acordã astfel:
a) 5 puncte pentru traducerea în limba românã dintr-o limbã strãinã de circulaţie internaţionalã utilizatã în cadrul instituţiilor comunitare;
b) 5 puncte pentru traducerea din limba românã într-o limbã strãinã de circulaţie internaţionalã utilizatã în cadrul instituţiilor comunitare.
ART. 27
(1) Punctajul maxim prevãzut la art. 24 lit. e) se acordã astfel:
a) maximum 5 puncte pentru demonstrarea de competenţe personale şi motivaţie, cu relevanţã pentru exercitarea funcţiei de inspector guvernamental;
b) maximum 5 puncte pentru demonstrarea calitãţii experienţei profesionale şi de management anterioare;
c) maximum 5 puncte pentru claritatea şi logica afirmaţiilor şi prezentãrii;
d) maximum 5 puncte pentru demonstrarea de cunoştinţe cu relevanţã în exercitarea funcţiei de inspector guvernamental;
e) maximum 5 puncte pentru abilitãţile de comunicare;
f) maximum 5 puncte pentru capacitatea de a se adapta şi de a acţiona într-un mediu în care aşteptãrile şi presiunea timpului sunt mari.
(2) Fiecare membru al comisiei de concurs va acorda punctajul pentru interviu luând în considerare toate rãspunsurile candidatului din cadrul interviului.

SECŢIUNEA a 2-a
Rezultatele concursului

ART. 28
Punctajul minim necesar numirii într-o funcţie publicã de inspector guvernamental este de 70 de puncte.
ART. 29
(1) Sunt declaraţi admişi, în ordinea punctajelor obţinute, candidaţii care obţin cel puţin punctajul minim, potrivit art. 28, în limita posturilor vacante de inspector guvernamental pentru care s-a organizat concursul. La punctaje egale are prioritate candidatul care a obţinut punctajul cel mai mare dupã evaluarea rezultatelor probelor suplimentare, dacã s-au desfãşurat astfel de probe, respectiv candidatul care are cel mai mare punctaj la proba scrisã, dacã nu s-au desfãşurat probe suplimentare.
(2) Rezultatul obţinut la concurs, precum şi poziţia în clasament pe care candidatul se situeazã se înainteazã candidaţilor, prin adresã, sub semnãtura preşedintelui comisiei de concurs, la adresele menţionate în formularele de înscriere, în termen de cel mult 3 zile lucrãtoare de la finalizarea ultimei probe a concursului. Candidaţii vor fi informaţi în scris asupra dreptului de contestare, precum şi asupra termenului-limitã de depunere a contestaţiei.
ART. 30
La finalizarea ultimei etape a concursului se elaboreazã un proces-verbal, semnat de membrii comisiei de concurs, în care se prezintã modalitatea de desfãşurare a fiecãreia dintre etapele concursului, precum şi rezultatele acestuia.

SECŢIUNEA a 3-a
Procedura de contestare

ART. 31
Comisia de soluţionare a contestaţiilor are competenţa de a se pronunţa cu privire la contestaţiile formulate de candidaţii nemulţumiţi referitor la:
a) rezultatul selecţiei dosarelor;
b) punctajul obţinut la concurs.
ART. 32
(1) Candidaţii respinşi la selecţia dosarelor pot formula contestaţie în termen de 24 de ore de la afişarea rezultatului selecţiei dosarelor, sub sancţiunea decãderii din acest drept.
(2) Contestaţia se depune la secretariat, care are obligaţia de a o înregistra la registratura Agenţiei.
(3) Comisia de soluţionare a contestaţiilor are obligaţia de a soluţiona în condiţiile prezentului regulament contestaţia cu privire la selecţia dosarelor, în termen de maximum 3 zile lucrãtoare de la data expirãrii termenului prevãzut la alin. (1).
(4) Comisia de concurs are obligaţia de a pune la dispoziţia comisiei de soluţionare a contestaţiilor toate documentele necesare soluţionãrii contestaţiei.
(5) Rezultatul contestaţiei, cu menţiunea "Admis" sau "Respins", se afişeazã la sediul Agenţiei, în termenul prevãzut la alin. (3).
ART. 33
Contestaţia formulatã potrivit art. 32:
a) se admite în situaţia în care candidatul avea toate documentele prevãzute la art. 8 alin. (1) depuse la dosarul de concurs în termenul prevãzut de prezentul regulament şi îndeplinea condiţiile generale şi specifice pentru participarea la concursul pentru intrarea în categoria înalţilor funcţionari publici, stabilite potrivit prezentului regulament, la data selecţiei dosarelor;
b) se respinge în situaţia în care candidatul nu avea toate documentele prevãzute la art. 8 alin. (1) depuse la dosarul de concurs în termenul prevãzut de prezentul regulament şi nu îndeplinea condiţiile generale şi specifice pentru participarea la concursul pentru intrarea în categoria înalţilor funcţionari publici, stabilite potrivit prezentului regulament, la data selecţiei dosarelor.
ART. 34
(1) Candidaţii nemulţumiţi de rezultatul concursului pot formula contestaţii în termen de maximum 7 zile de la data expirãrii termenului prevãzut la art. 29 alin. (2), sub sancţiunea decãderii din acest drept.
(2) Contestaţiile se soluţioneazã în termen de 3 zile lucrãtoare de la data expirãrii termenului prevãzut la alin. (1).
(3) Comisia de concurs are obligaţia de a pune la dispoziţia comisiei de soluţionare a contestaţiilor toate documentele necesare soluţionãrii contestaţiei.
(4) Rezultatul contestaţiei, cu menţiunea "Admis" sau "Respins", se afişeazã la sediul Agenţiei, în termenul prevãzut la alin. (2).
ART. 35
Contestaţia formulatã potrivit art. 34 se admite, iar punctajul se modificã dacã:
a) punctajele nu au fost acordate potrivit baremului şi rãspunsurilor la proba scrisã sau la proba de interviu;
b) existã o diferenţã mai mare de 10 puncte/probã între punctajele acordate de comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor la proba scrisã sau la proba de interviu.
ART. 36
Contestaţia formulatã potrivit art. 34 va fi respinsã în urmãtoarele situaţii:
a) dacã în urma analizãrii contestaţiei se constatã cã punctajele au fost acordate potrivit baremului şi rãspunsurilor din lucrarea scrisã sau din interviu;
b) dacã între punctajul acordat de comisia de concurs şi cel apreciat de comisia de soluţionare a contestaţiilor nu este o diferenţã mai mare de 10 puncte/probã la proba scrisã sau la proba de interviu;
c) dacã punctajul acordat de comisia de soluţionare a contestaţiilor este mai mic decât punctajul acordat de comisia de concurs.
ART. 37
În situaţia în care sunt înregistrate contestaţii cu privire la procedura de organizare şi desfãşurare a concursului, acestea se înainteazã de îndatã Agenţiei, care va formula rãspunsul şi îl va înainta contestatarului în termen de maximum 5 zile lucrãtoare de la finalizarea termenului de depunere a contestaţiilor.
ART. 38
În cazul respingerii contestaţiei, candidatul se poate adresa instanţei de contencios administrativ, în condiţiile legii.
ART. 39
Rezultatele contestaţiilor, însoţite de rezultatul final obţinut la concurs, precum şi de poziţia în clasamentul final, se aduc la cunoştinţa candidaţilor potrivit art. 29 alin. (2).
ART. 40
(1) Lista candidaţilor admişi la concurs este transmisã de preşedintele comisiei de concurs, prin intermediul secretariatului, în ordinea punctajelor obţinute, Secretariatului General al Guvernului, însoţitã de propunerea de numire a acelor candidaţi care au obţinut un punctaj mai mare decât punctajul minim prevãzut la art. 28, în limita posturilor vacante de inspector guvernamental pentru care s-a organizat concursul. Rezultatele se transmit în termen de cel mult 3 zile de la expirarea termenului de soluţionare a contestaţiilor.
(2) Rezultatele testelor suplimentare, în situaţia în care au fost aplicate astfel de teste, se transmit Secretariatului General al Guvernului, împreunã cu lista candidaţilor admişi.
(3) Câte o copie a documentelor prevãzute la alin. (1) şi (2) se înainteazã Agenţiei.

CAP. V
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 41
(1) Prin excepţie de la prevederile art. 1, în anul 2008, pânã la înfiinţarea funcţiilor de inspector guvernamental în condiţiile <>art. 68 din Hotãrârea Guvernului nr. 341/2007 , se pot organiza concursuri pentru ocuparea funcţiilor publice vacante corespunzãtoare categoriei înalţilor funcţionari publici.
(2) Concursurile prevãzute la alin. (1) se organizeazã pe baza mecanismelor instituite prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 341/2007 , la solicitarea conducãtorului autoritãţii publice în cadrul cãreia se aflã funcţia publicã vacantã, respectiv la solicitarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative pentru funcţiile publice de prefect şi subprefect.
(3) Agenţia are urmãtoarele obligaţii:
a) sã emitã avizul pentru organizarea concursului, pe baza îndeplinirii condiţiilor legale;
b) sã publice anunţul privind organizarea concursului în termenul şi în condiţiile prevãzute de <>art. 57 alin. (4) din Legea nr. 188/1999 , republicatã;
c) sã publice pe pagina de internet şi sã afişeze la sediul sãu condiţiile de desfãşurare a concursului, condiţiile de participare la concurs şi bibliografia.
(4) Procedura de organizare şi desfãşurare a concursurilor, modul de evaluare a probelor de concurs, precum şi procedura de contestare prevãzutã de prezentul regulament se aplicã în mod corespunzãtor.
ART. 42
Concursurile pentru care a fost demaratã procedura de desfãşurare, prin publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, anterior intrãrii în vigoare a prezentului regulament, se organizeazã cu aplicarea în mod corespunzãtor a dispoziţiilor referitoare la înalţii funcţionari publici cuprinse în <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.209/2003 privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificãrile ulterioare.
ART. 43
Prezentul regulament intrã în vigoare la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepţia prevederilor art. 3 alin. (2) şi (3), ale art. 5-7 şi 20, care intrã în vigoare la data de 1 ianuarie 2009.
________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016