Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 9 septembrie 2004  de organizare si functionare al Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 9 septembrie 2004 de organizare si functionare al Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 884 din 28 septembrie 2004
CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã, denumit în continuare Inspectoratul General, este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Administraţiei şi Internelor, având sediul în Bucureşti.
ART. 2
Inspectoratul General asigurã, la nivel naţional, punerea în aplicare într-o concepţie unitarã a legislaţiei în vigoare în domeniile apãrãrii vieţii, bunurilor şi a mediului împotriva incendiilor şi dezastrelor, precum şi al realizãrii mãsurilor de protecţie civilã şi gestionarea situaţiilor de urgenţã.
ART. 3
(1) Inspectoratul General participã, în domeniile de competenţã, la îndeplinirea funcţiilor de strategie, reglementare, control, administrare şi reprezentare, ce revin, potrivit legii, Ministerului Administraţiei şi Internelor.
(2) Inspectoratul General emite, în calitate de autoritate de reglementare în domeniu, metodologii, norme, regulamente şi proceduri care se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(3) Inspectoratul General asigurã coordonarea şi controlul de specialitate al serviciilor publice comunitare pentru situaţii de urgenţã, profesioniste şi voluntare.
ART. 4
(1) Inspectoratul General este componentã a Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţã, denumit în continuare Sistem Naţional, şi face parte din forţele de protecţie ale Sistemului de Securitate şi Apãrare Naţionalã.
(2) Inspectoratul General organizeazã şi asigurã funcţionarea Secretariatului tehnic permanent al Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţã, ca structurã distinctã în cadrul Centrului Operaţional Naţional.
ART. 5
Inspectoratul General este organul de control abilitat, potrivit legii, pentru supravegherea pieţei produselor/familiilor de produse cu rol în satisfacerea cerinţei de securitate la incendiu, precum şi pentru respectarea normelor şi instrucţiunilor privind adãposturile de protecţie civilã.
ART. 6
(1) Inspectoratul General asigurã planificarea, organizarea şi realizarea activitãţilor specifice, în concordanţã cu cerinţele dreptului umanitar internaţional.
(2) La nivel naţional, Inspectoratul General coordoneazã instituţiile participante la managementul situaţiilor de urgenţã, în concordanţã cu principiile existente pe plan internaţional, specifice O.N.U., N.A.T.O., U.E. şi altor organisme la care România este parte.
(3) Ca punct naţional de contact, Inspectoratul General asigurã relaţiile cu organismele şi organizaţiile internaţionale guvernamentale şi neguvernamentale cu responsabilitãţi în domeniul situaţiilor de urgenţã.
ART. 7
(1) Inspectoratul General are în subordine serviciile de urgenţã profesioniste, organizate ca inspectorate pentru situaţii de urgenţã judeţene şi al municipiului Bucureşti, cu personalitate juridicã.
(2) În subordinea directã a Inspectoratului General mai funcţioneazã instituţii de învãţãmânt, de pregãtire, de studii şi cercetare ştiinţificã, de comunicaţii şi informaticã, grupuri de prevenire şi intervenţie, subunitãţi specializate, baze, ateliere şi depozite de asigurare tehnicã, logisticã şi de reparaţii, Muzeul Naţional al Pompierilor şi alte structuri necesare îndeplinirii atribuţiilor prevãzute de lege.
ART. 8
Inspectoratul General asigurã planificarea şi mobilizarea resurselor proprii la instituirea mãsurilor excepţionale prevãzute de lege, precum şi la declararea stãrilor de mobilizare şi de rãzboi.
ART. 9
Pentru formarea şi încadrarea personalului necesar inspectoratelor şi celorlalte structuri subordonate, care înlocuieşte eşalonat militarii în termen, Inspectoratul General elaboreazã planuri şi programe de învãţãmânt, precum şi Planul de profesionalizare.

CAP. II
Atribuţii

ART. 10
Atribuţiile principale ale Inspectoratului General sunt cele prevãzute în <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţã, în <>Ordonanţa Guvernului nr. 88/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru situaţii de urgenţã, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 363/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi în legislaţia privind protecţia civilã şi apãrarea împotriva incendiilor.
ART. 11
Inspectoratul General îndeplineşte, în domeniile de competenţã prevãzute la art. 2, urmãtoarele atribuţii generale:
a) elaboreazã strategii, programe şi planuri în domeniile de activitate, pe care le supune aprobãrii organelor abilitate, şi le avizeazã pe cele elaborate de ministere şi de alte instituţii publice centrale;
b) elaboreazã studii, prognoze şi analize statistice privind tipurile de risc, natura şi frecvenţa situaţiilor de urgenţã produse şi propune mãsuri în baza concluziilor rezultate din acestea;
c) elaboreazã norme generale, pe care le supune spre aprobare ministrului administraţiei şi internelor;
d) elaboreazã şi emite metodologii, norme, normative, regulamente, instrucţiuni, standarde operaţionale şi proceduri şi le avizeazã pe cele emise de ministere şi de alte instituţii publice centrale;
e) elaboreazã criteriile de performanţã privind structura organizatoricã şi dotarea serviciilor de urgenţã profesioniste, respectiv voluntare, precum şi criterii de performanţã privind structura şi normele minimale de dotare a serviciilor private pentru situaţii de urgenţã, pe care le supune spre aprobare ministrului administraţiei şi internelor;
f) participã la atestarea tehnico-profesionalã a verificatorilor de proiecte, a responsabililor tehnici şi a experţilor în activitatea de construcţii, precum şi la eliberarea agrementelor tehnice ale noilor produse şi procedee în acest domeniu;
g) emite, potrivit legii, reglementãri tehnice pe care trebuie sã le îndeplineascã mijloacele de apãrare împotriva incendiilor şi cele din domeniile protecţiei civile, utilizate pe teritoriul României;
h) asigurã, la nivel central, coordonarea tehnicã de specialitate a activitãţilor de prevenire a incendiilor şi a dezastrelor;
i) acordã asistenţã tehnicã de specialitate autoritãţilor centrale şi locale privind gestionarea situaţiilor de urgenţã;
j) elaboreazã, din punctul de vedere al riscurilor gestionate, criteriile de clasificare a localitãţilor şi agenţilor economici, care se aprobã prin hotãrâre a Guvernului;
k) autorizeazã laboratoarele şi poligoanele de încercãri la foc şi cele de distrugere a muniţiei neexplodate;
l) emite avizele şi autorizaţiile prevãzute de lege, în domeniile de competenţã;
m) asigurã coordonarea tehnicã şi de specialitate a centrelor operaţionale şi a centrelor operative şi asigurã menţinerea permanentã a fluxului informaţional cu acestea;
n) coordoneazã derularea programelor naţionale de pregãtire în domeniul apãrãrii împotriva dezastrelor şi urmãreşte la nivel naţional aplicarea strategiilor şi programelor internaţionale, europene şi regionale pentru prevenirea catastrofelor şi reducerea dezastrelor;
o) organizeazã şi conduce activitãţile de apãrare a vieţii, bunurilor şi mediului în situaţii de urgenţã;
p) îndrumã, controleazã şi coordoneazã, dupã caz, inspectoratele pentru situaţii de urgenţã, instituţiile şi unitãţile din subordine, serviciile de urgenţã voluntare, precum şi serviciile de urgenţã private;
q) elaboreazã statele de organizare, tabelele şi normele de înzestrare ale structurilor subordonate;
r) asigurã informarea operativã a ministrului administraţiei şi internelor, a ministrului delegat pentru administraţia publicã şi a instituţiilor abilitate asupra stãrilor potenţial generatoare de situaţii de urgenţã sau asupra producerii situaţiilor de urgenţã în teritoriu, printr-un sistem informaţional propriu;
s) organizeazã şi conduce aplicaţii şi exerciţii pentru verificarea viabilitãţii planificãrii intervenţiei şi resurselor;
t) propune ministrului administraţiei şi internelor participarea cu forţe şi mijloace la înlãturarea efectelor situaţiilor de urgenţã în afara teritoriului ţãrii, potrivit tratatelor, acordurilor şi înţelegerilor internaţionale la care România este parte;
u) organizeazã şi controleazã formarea, evaluarea şi certificarea competenţei profesionale a persoanelor şi cadrelor tehnice cu atribuţii în domeniul apãrãrii împotriva incendiilor şi protecţiei civile;
v) organizeazã şi controleazã atestarea persoanelor fizice şi juridice pentru prestarea lucrãrilor de termoprotecţie şi ignifugare, precum şi a celor de verificare, întreţinere şi reparare a mijloacelor destinate apãrãrii împotriva incendiilor şi protecţiei civile;
w) constituie şi gestioneazã baza de date cu privire la situaţiile de urgenţã, pune la dispoziţie instituţiilor interesate datele şi informaţiile solicitate pentru soluţionarea situaţiilor de urgenţã şi coordoneazã activitãţile de studii şi cercetare ştiinţificã;
x) efectueazã activitãţi specifice de desemnare a organismelor pentru evaluarea conformitãţii produselor şi privind stabilirea introducerii pe piaţã a produselor pentru construcţii cu rol în siguranţã la incendiu;
y) avizeazã regulamentele privind gestionarea situaţiilor de urgenţã specifice tipurilor de risc, elaborate de comitetele ministeriale, şi le prezintã spre semnare ministrului administraţiei şi internelor;
z) coopereazã cu celelalte organe ale statului abilitate în managementul stãrilor de urgenţã şi de asediu sau al crizelor, precum şi cu organizaţiile internaţionale de profil, pe baza convenţiilor la care statul român este parte, şi urmãreşte respectarea acestor convenţii în domeniul situaţiilor de urgenţã.
ART. 12
Atribuţiile specifice fiecãrei structuri din cadrul Inspectoratului General şi ale personalului se stabilesc, în termen de 30 de zile de la aprobarea prezentului regulament, de cãtre şefii acestora şi se aprobã conform competenţelor.
ART. 13
Inspectoratul General, potrivit competenţelor stabilite, executã şi alte atribuţii operative, tehnice şi administrative, în domeniile:
a) analizei, evaluãrii şi sintezei referitoare la situaţiile de urgenţã;
b) intervenţiei şi asistenţei umanitare naţionale şi internaţionale;
c) medicinei de urgenţã a dezastrelor, al asistenţei religioase şi psihologice;
d) managementului organizatoric şi planificãrii resurselor;
e) managementului logistic;
f) formãrii şi pregãtirii continue a personalului;
g) strategiilor şi tacticilor specifice;
h) elaborãrii şi punerii în aplicare a planului naţional de evacuare;
i) comunicaţiilor şi informaticii;
j) integrãrii europene şi relaţiilor internaţionale;
k) activitãţii de control a structurilor subordonate şi a personalului acestora;
l) activitãţii juridice şi de contencios;
m) activitãţii de protecţie a muncii, privind tehnica securitãţii intervenţiilor, cele de prevenire şi stingere a incendiilor şi de protecţie a mediului;
n) activitãţii financiar-contabile;
o) managementului resurselor umane;
p) activitãţii de secretariat şi al documentelor clasificate;
q) editãrii publicaţiilor şi lucrãrilor de specialitate, regulamentelor, instrucţiunilor şi manualelor specifice;
r) informãrii şi relaţiilor publice.

CAP. III
Organizare şi funcţionare

ART. 14
(1) Conducerea Inspectoratului General se exercitã de cãtre inspectorul general, numit prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului administraţiei şi internelor, contrasemnatã de ministrul delegat pentru administraţia publicã.
(2) Inspectorul general are calitatea de ordonator secundar de credite.
(3) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin inspectorul general emite ordine.
ART. 15
(1) În exercitarea atribuţiilor sale inspectorul general este ajutat de un prim-adjunct şi un adjunct, numiţi prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.
(2) Prim-adjunctul inspectorului general coordoneazã nemijlocit Centrul Operaţional Naţional.
(3) Adjunctul inspectorului general este şeful inspecţiei de prevenire.
(4) În absenţa inspectorului general, conducerea Inspectoratului General se exercitã de cãtre prim-adjunctul acestuia sau de altã persoanã desemnatã în acest scop.
ART. 16
În cadrul Inspectoratului General funcţioneazã structuri şi compartimente specializate la dimensionarea cãrora se au în vedere urmãtoarele:
a) rolul şi funcţiile Inspectoratului General în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor şi în Sistemul Naţional;
b) volumul, complexitatea şi specificul misiunilor şi atribuţiilor legale ce trebuie îndeplinite;
c) tipurile de risc, frecvenţa şi amploarea situaţiilor de urgenţã, precum şi vulnerabilitãţile teritoriului naţional;
d) caracterul operativ, tehnic sau administrativ al atribuţiilor şi activitãţilor pe care le desfãşoarã;
e) nivelul de pregãtire necesar şi nevoile de specializare ale personalului;
f) gradul de înzestrare cu mijloace tehnice specifice şi performanţele acestora;
g) specificul programului de lucru al personalului: normal, în schimburi sau în ture.
ART. 17
(1) În cadrul Inspectoratului General se constituie şi funcţioneazã ca structuri specializate, pe domenii de competenţã:
a) Centrul Operaţional Naţional, care îndeplineşte permanent funcţiile de monitorizare, evaluare, înştiinţare, avertizare, prealarmare, alarmare, alertare, coordonare şi conducere operaţionalã, la nivel naţional, a situaţiilor de urgenţã;
b) inspecţia de prevenire, care asigurã îndeplinirea funcţiilor de reglementare, avizare, îndrumare, informare publicã şi control;
c) structura de management logistic, care organizeazã, controleazã şi realizeazã mãsurile specifice de asigurare tehnico-materialã, de administrare a patrimoniului şi de altã naturã pentru îndeplinirea atribuţiilor;
d) structura financiar-contabilã, care asigurã gestionarea fondurilor publice alocate, aferente Inspectoratului General;
e) alte compartimente adecvate îndeplinirii misiunilor specifice.
(2) Inspectoratul General este organizat pe direcţii, servicii, birouri şi/sau compartimente.
(3) Statul de organizare (statul de funcţiuni) al Inspectoratului General se aprobã prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.
ART. 18
(1) Centrul Operaţional Naţional, denumit în continuare Centrul Operaţional, organizeazã şi asigurã Secretariatul tehnic permanent al Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţã, denumit în continuare Comitetul Naţional.
(2) Centrul Operaţional se încadreazã cu personal specializat pe tipuri de riscuri, precum şi cu specialişti în comunicaţii, informaticã şi în alte domenii de activitate, conform cerinţelor operative.
(3) Activitatea Centrului Operaţional se desfãşoarã permanent. Personalul executã serviciul în ture, pe schimburi sau cu program normal.
ART. 19
Centrul Operaţional are urmãtoarele atribuţii principale:
a) desfãşoarã activitãţi de analizã, evaluare şi sintezã referitoare la situaţiile de urgenţã;
b) asigurã înregistrarea tipurilor de risc şi a factorilor determinanţi ai acestora şi întocmeşte situaţia generalã a riscurilor la nivel naţional;
c) monitorizeazã evoluţia situaţiilor de urgenţã şi informeazã operativ, când este cazul, preşedintele Comitetului Naţional şi celelalte organisme abilitate sã întreprindã mãsuri cu caracter preventiv ori de intervenţie;
d) elaboreazã concepţia generalã privind planificarea, pregãtirea, organizarea şi desfãşurarea acţiunilor de rãspuns, precum şi concepţia specificã de acţiune în situaţii de urgenţã, conform reglementãrilor interne, emise în baza rãspunderilor privind tipurile de risc gestionate şi funcţiile de sprijin îndeplinite;
e) face propuneri Comitetului Naţional privind activitatea preventivã şi de intervenţie în situaţii de urgenţã;
f) urmãreşte aplicarea prevederilor regulamentelor privind gestionarea situaţiilor de urgenţã şi ale planurilor de intervenţie/cooperare specifice tipurilor de riscuri;
g) asigurã transmiterea operativã a deciziilor, dispoziţiilor şi ordinelor şi urmãreşte menţinerea legãturilor de comunicaţii cu centrele operaţionale, centrele operative cu funcţionare permanentã, cu alte organisme implicate în gestionarea situaţiilor de urgenţã, precum şi cu forţele proprii aflate în îndeplinirea misiunilor;
h) centralizeazã, la nivel naţional şi/sau zonal/regional, dupã caz, solicitãrile privind necesarul de resurse pentru îndeplinirea funcţiilor de sprijin, premergãtor şi în timpul situaţiilor de urgenţã, şi le înainteazã organismelor abilitate sã le soluţioneze;
i) asigurã transmiterea/retransmiterea mesajelor de atenţionare, alarmare şi avertizare primite de la instituţiile specializate cãtre serviciile de urgenţã din subordine şi administraţia publicã, dupã caz;
j) gestioneazã, la nivel naţional, baza de date referitoare la situaţiile de urgenţã date în competenţã;
k) desfãşoarã activitãţi în domeniile asistenţei internaţionale umanitare, medicinei de urgenţã a dezastrelor şi asistenţei psihologice;
l) îndeplineşte alte atribuţii conform reglementãrilor interne.
ART. 20
(1) Pentru îndeplinirea unor atribuţii complexe, misiuni sau sarcini operative, la nivelul Inspectoratului General se pot constitui comisii, consilii, comitete, grupuri de lucru şi/sau grupe operative.
(2) Componenţa şi atribuţiile organismelor prevãzute la alin. (1) se stabilesc prin ordin al inspectorului general, iar despre aceasta se consemneazã în ordinul de zi pe unitate.
ART. 21
(1) În cadrul Inspectoratului General funcţioneazã consiliul de conducere, ca organ consultativ al inspectorului general.
(2) Componenţa şi regulamentul de funcţionare ale consiliului de conducere al Inspectoratului General se aprobã prin ordin al inspectorului general.
ART. 22
(1) Numãrul maxim de posturi pentru Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã este de 340 de posturi.
(2) Numãrul de posturi prevãzut la alin. (1) se asigurã cu încadrarea în numãrul maxim de posturi aprobat Ministerului Administraţiei şi Internelor şi unitãţilor din subordinea sa.

CAP. IV
Personalul, drepturile şi îndatoririle acestuia pentru îndeplinirea atribuţiilor specifice

ART. 23
(1) La data înfiinţãrii Inspectoratului General, personalul actual din cadrul Inspectoratului General al Corpului Pompierilor Militari, al Comandamentului Protecţiei Civile şi al unitãţilor subordonate acestora se mutã/transferã în interesul serviciului în cadrul structurilor Inspectoratului General şi al instituţiilor şi unitãţilor subordonate acestuia.
(2) Pânã la data finalizãrii procesului de demilitarizare, stabilitã potrivit legii, personalul militar mutat/transferat în interesul serviciului, în condiţiile alin. (1), beneficiazã de drepturile şi îi revin obligaţiile specifice, prevãzute de legislaţia în vigoare aplicabilã personalului militar din sistemul ordinii publice.
(3) Personalul devenit disponibil în urma înfiinţãrii Inspectoratului General şi a reorganizãrii instituţiilor şi unitãţilor subordonate acestuia se poate transfera la serviciile de urgenţã profesioniste.
(4) Personalul disponibilizat în urma înfiinţãrii Inspectoratului General şi a structurilor subordonate acestuia beneficiazã de drepturile, ajutoarele şi facilitãţile prevãzute de lege.
ART. 24
(1) În timpul îndeplinirii serviciului, personalul Inspectoratului General şi cel al structurilor subordonate este învestit cu exerciţiul autoritãţii publice.
(2) În raport cu atribuţiile specifice, personalul are urmãtoarele drepturi şi îndatoriri specifice:
a) sã efectueze inspecţii şi controale privind modul de respectare şi aplicare a prevederilor legale;
b) sã elibereze/anuleze avize şi autorizaţii, potrivit competenţelor prevãzute de lege;
c) sã organizeze şi sã conducã exerciţii, aplicaţii şi alte activitãţi de pregãtire la instituţii publice şi agenţi economici;
d) sã solicite de la persoanele fizice şi juridice datele, informaţiile şi documentele necesare îndeplinirii atribuţiilor legale;
e) sã stabileascã restricţii sau sã interzicã orice operaţiuni sau lucrãri, în scopul prevenirii unor situaţii de urgenţã;
f) sã sesizeze organele competente, în condiţiile prevãzute de lege, despre infracţiunile constatate în exercitarea atribuţiilor de serviciu;
g) sã constate şi sã sancţioneze contravenţiile potrivit competenţei prevãzute de lege;
h) sã dispunã, potrivit legii, sistarea lucrãrilor de construcţii sau oprirea funcţionãrii ori utilizãrii construcţiilor sau amenajãrilor;
i) sã participe la coordonarea şi conducerea intervenţiilor în situaţii de urgenţã;
j) sã dispunã restrângerea utilizãrii clãdirilor incendiate, avariate ori ameninţate, inclusiv evacuarea persoanelor şi animalelor din acestea, precum şi a folosirii terenurilor din vecinãtatea imobilelor respective;
k) sã dispunã, potrivit legii, suspendarea ori încetarea activitãţii instituţiilor şi/sau agenţilor economici, demolarea totalã ori parţialã a construcţiilor afectate grav, precum şi a celor vecine, dacã existã pericol de agravare a consecinţelor unor situaţii de urgenţã;
l) sã utilizeze gratuit apa, în condiţiile legii, indiferent de sursa din care provine;
m) sã se deplaseze cu autospecialele şi mijloacele tehnice din dotare la locul intervenţiei, pe drumuri care nu sunt deschise circulaţiei publice ori pe terenuri, indiferent de forma de proprietate, dacã cerinţele de operativitate şi de lucru impun aceasta;
n) sã solicite organelor abilitate oprirea ori limitarea traficului public în zona desfãşurãrii operaţiunilor de intervenţie;
o) sã aibã acces, în îndeplinirea misiunilor specifice, în orice incintã a instituţiilor şi agenţilor economici;
p) sã intre în locuinţele persoanelor fizice, în îndeplinirea misiunilor specifice, la solicitarea sau cu consimţãmântul acestora, în condiţiile prevãzute de lege. În cazul în care se impune înlãturarea unor factori de risc care prin iminenţa ameninţãrii lor pot declanşa o situaţie de urgenţã, consimţãmântul nu este necesar;
q) sã solicite sprijinul autoritãţilor publice, mijloacelor de informare în masã şi al cetãţenilor pentru luarea mãsurilor urgente în vederea prevenirii, limitãrii sau înlãturãrii unor pericole iminente provocate de situaţii de urgenţã;
r) sã stabileascã, împreunã cu organele abilitate de lege, cauzele probabile ale producerii situaţiilor de urgenţã şi sã participe, în condiţiile legii, la identificarea şi stabilirea factorilor de risc şi împrejurãrilor care au generat unele situaţii de urgenţã.
(3) În exercitarea drepturilor şi obligaţiilor specifice prevãzute la alin. (2), personalul desemnat îşi face cunoscutã calitatea, dupã caz, prin legitimaţia de serviciu sau de control şi ordinul de serviciu/misiune.
ART. 25
Personalul din Inspectoratul General şi structurile subordonate provine din instituţiile proprii de învãţãmânt şi din alte instituţii cu profil adecvat, acreditate potrivit legii, precum şi din cadrul unor instituţii specializate din ţarã şi din strãinãtate.

CAP. V
Asigurarea materialã

ART. 26
Înzestrarea cu mijloacele şi materialele necesare îndeplinirii atribuţiilor se stabileşte prin norme şi tabele de înzestrare aprobate de ministrul administraţiei şi internelor.
ART. 27
Dotãrile pentru centrul operaţional se asigurã de Inspectoratul General şi de Ministerul Administraţiei şi Internelor, potrivit competenţelor. Lista cu dotãrile principale ale Centrului Operaţional Naţional al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã este prevãzutã în anexa nr. 3.

CAP. VI
Dispoziţii finale

ART. 28
Regulile şi procedurile privind planificarea, organizarea, pregãtirea şi desfãşurarea activitãţilor de prevenire şi de intervenţie se stabilesc prin regulamente elaborate de Inspectoratul General şi aprobate prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.
ART. 29
(1) Centrul de studii, experimentãri şi specializare pentru prevenirea şi stingerea incendiilor se reorganizeazã ca Centrul Naţional pentru Securitate la Incendiu şi Protecţie Civilã.
(2) Atribuţiile Centrului Naţional pentru Securitate la Incendiu şi Protecţie Civilã se aprobã prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 30
Şcoala de Aplicaţie pentru Protecţia Civilã se reorganizeazã ca Centrul Naţional de Pregãtire pentru Managementul Situaţiilor de Urgenţã, având în subordine centre zonale, destinate perfecţionãrii pregãtirii cadrelor proprii, a înalţilor funcţionari publici şi a funcţionarilor publici cu atribuţii de conducere din Sistemul Naţional.
ART. 31
Facultatea de Pompieri şi Şcoala Militarã de Subofiţeri Pompieri îşi extind activitatea potrivit legii învãţãmântului, având în vedere cerinţele de formare, perfecţionare şi specializare a personalului din Inspectoratul General şi din structurile subordonate acestuia.
ART. 32
Baza pentru logisticã, Baza de reparaţii, Centrul de comunicaţii şi informaticã şi Muzeul Naţional al Pompierilor îşi extind activitãţile corespunzãtor domeniilor de competenţã ale Inspectoratului General.
ART. 33
Unitatea specialã de intervenţie în situaţii de urgenţã, pregãtitã pentru misiuni specifice interne şi internaţionale, şi Unitatea specialã de securitate civilã la obiective de importanţã deosebitã, din subordinea Inspectoratului General, se constituie prin reorganizarea structurilor existente.
ART. 34
Depozitele-stoc de mobilizare îşi adapteazã activitatea potrivit domeniilor de competenţã ale Inspectoratului General.
ART. 35
Regulamentele de organizare şi funcţionare ale instituţiilor şi unitãţilor prevãzute la art. 29-34, cu excepţia Regulamentului de organizare şi funcţionare a Facultãţii de Pompieri, prevãzutã la art. 31, se elaboreazã de Inspectoratul General şi se aprobã prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, contrasemnat de ministrul delegat pentru administraţia publicã.
ART. 36
Inspectoratul General elaboreazã structura-cadru pentru întocmirea regulamentelor privind gestionarea situaţiilor de urgenţã specifice tipurilor de risc, a planului de analizã şi acoperire a riscurilor şi a altor planuri specifice.
ART. 37
Sigla şi însemnul heraldic ale Inspectoratului General şi structurilor din subordine se stabilesc în conformitate cu prevederile legale în vigoare, avându-se în vedere specificul misiunilor şi tradiţiile pompierilor militari şi protecţiei civile.
ART. 38
(1) Regulamentul privind organizarea, pregãtirea şi activitatea formaţiilor de cadeţi, organizate în baza legislaţiei privind protecţia civilã şi apãrarea împotriva incendiilor, se elaboreazã de Inspectoratul General şi se aprobã de ministrul administraţiei şi internelor.
(2) Regulamentele privind organizarea, pregãtirea, activitatea şi concursurile cercurilor tehnico-aplicative de elevi "Prietenii Pompierilor" şi "Cu viaţa mea apãr viaţa" se emit de ministerul de resort, cu avizul Inspectoratului General.
ART. 39
(1) Ziua pompierilor din România este 13 septembrie, iar Ziua protecţiei civile din România este 28 februarie.
(2) Autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale, agenţii economici şi instituţiile acordã sprijin material şi financiar în organizarea şi desfãşurarea concursurilor profesionale, a ceremoniilor şi a altor acţiuni specifice ocazionate de aceste evenimente.
(3) Regulamentul concursurilor profesionale se elaboreazã de Inspectoratul General.
(4) Planificarea etapelor zonale ale concursurilor se aprobã de inspectorul general, iar a finalei naţionale, de cãtre ministrul administraţiei şi internelor, la propunerea inspectorului general.
ART. 40
Inspectoratele, formaţiile de cadeţi, cercurile aplicative de protecţie civilã, precum şi cercurile "Prietenii Pompierilor" participã, cu echipe reprezentative, la concursuri profesionale şi sportive internaţionale.
-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016