Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
REGULAMENT din 9 octombrie 2025 privind ocuparea funcţiilor de conducere şi evaluarea personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din cadrul Ministerului Public
EMITENT: Parchetul de pe Lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 976 din 23 octombrie 2025
──────────
Aprobat prin ORDINUL nr. 204 din 9 octombrie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 976 din 23 octombrie 2025.
──────────
CAP. I
Dispoziţii comune
ART. 1
(1) Ocuparea funcţiilor de conducere de către personalul de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din cadrul Ministerului Public se face în conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 303/2022 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale prezentului regulament.
(2) Posturile de conducere care urmează a se vacanta se publică pe pagina de internet a Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, a Direcţiei Naţionale Anticorupţie sau a Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, cu 10 zile înainte de data vacantării acestora.
ART. 2
Evaluarea personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din cadrul Ministerului Public se face în conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 303/2022 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale prezentului regulament.
CAP. II
Ocuparea funcţiilor de conducere de către personalul de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din cadrul Ministerului Public
ART. 3
(1) Numirea personalului de specialitate juridică în funcţii de conducere se face de către conducătorul parchetului, pe o perioadă de 3 ani, cu posibilitatea reînvestirii o singură dată.
(2) Pot fi numiţi în funcţii de conducere membrii personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor care:
a) au o vechime în funcţie de cel puţin 4 ani;
b) au obţinut calificativul „foarte bine“ la ultima evaluare;
c) nu au fost sancţionaţi disciplinar în ultimii 3 ani;
d) îndeplinesc condiţia prevăzută de art. 144 alin. (4) din Legea nr. 303/2022, cu modificările şi completările ulterioare. Îndeplinirea acestei condiţii se stabileşte prin solicitarea efectuării verificărilor de către Consiliul Naţional pentru Studierea Arhivelor Securităţii.
(3) Nu pot fi numiţi în funcţii de conducere membrii personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor care au făcut parte din serviciile de informaţii sau au colaborat cu acestea ori cei care au un interes personal ce influenţează sau ar putea influenţa îndeplinirea cu obiectivitate şi imparţialitate a atribuţiilor prevăzute de lege.
(4) Personalul de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor care candidează este obligat să dea, pe propria răspundere, o declaraţie din care să rezulte că nu a făcut parte din serviciile de informaţii şi nici nu a colaborat cu acestea şi o declaraţie din care să rezulte că nu are un interes personal ce influenţează sau ar putea influenţa îndeplinirea cu obiectivitate şi imparţialitate a atribuţiilor prevăzute de lege.
ART. 4
(1) Personalul de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor interesat îşi depune, la compartimentul de resurse umane al parchetului, respectiv la compartimentul de registratură în cazul în care compartimentul de resurse umane nu există în organigrama parchetului, candidatura însoţită de declaraţiile prevăzute la art. 144 alin. (3) din Legea nr. 303/2022, cu modificările şi completările ulterioare, în termen de 5 zile de la publicarea anunţului privind ocuparea postului.
(2) Candidatura va conţine:
a) curriculum vitae;
b) scrisoare de intenţie;
c) ultimul raport de evaluare;
d) orice alte acte considerate relevante de candidat pentru aprecierea performanţelor profesionale.
ART. 5
(1) Pe baza candidaturilor depuse, procurorul-şef al compartimentului de resurse umane, respectiv procurorul general adjunct al parchetului de pe lângă curtea de apel consultă personalul din cadrul biroului juridic, cu respectarea confidenţialităţii opţiunilor, şi consemnează rezultatul într-un referat semnat şi datat.
(2) După consultarea personalului, procurorul-şef al compartimentului de resurse umane, respectiv procurorul general adjunct al parchetului de pe lângă curtea de apel solicită avizul colegiului de conducere al parchetului.
(3) Avizul colegiului de conducere trebuie să fie motivat pe baza elementelor privind competenţa profesională a candidatului şi a percepţiei pe care colegii o au asupra acestuia.
(4) În cazul în care pentru aceeaşi funcţie au fost depuse mai multe candidaturi, procurorul-şef al compartimentului de resurse umane, respectiv procurorul general adjunct al parchetului de pe lângă curtea de apel transmite conducătorului parchetului toate aceste candidaturi, însoţite de avizul colegiului de conducere şi de referatul de consultare a personalului. Acesta selectează una dintre candidaturi, prin hotărâre motivată, care cuprinde şi o analiză detaliată a tuturor candidaturilor depuse, cu justificarea respingerii celorlalte candidaturi.
ART. 6
(1) Revocarea din funcţiile de conducere a personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor se dispune de conducătorul parchetului pentru motivele prevăzute în art. 169 alin. (1) din Legea nr. 303/2022, cu modificările şi completările ulterioare, din oficiu sau la propunerea colegiului de conducere al parchetului.
(2) Revocarea din funcţiile de conducere prevăzute la art. 169 alin. (1) din Legea nr. 303/2022, cu modificările şi completările ulterioare, pentru motivul prevăzut la art. 169 alin. (1) lit. b) din aceeaşi lege se face în baza verificărilor efectuate de compartimentul de resurse umane sau de către procurorul general adjunct al parchetului de pe lângă curtea de apel.
ART. 7
Delegarea în funcţii de conducere sau de execuţie se poate face de către procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, cu acordul scris al persoanei delegate, pe o perioadă de cel mult 6 luni, şi poate fi prelungită cel mult încă 6 luni.
CAP. III
Evaluarea personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din cadrul Ministerului Public
ART. 8
Pentru verificarea îndeplinirii criteriilor de competenţă profesională şi de performanţă, personalul de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor este supus unei evaluări privind eficienţa, calitatea activităţii şi integritatea, obligaţia de formare profesională continuă şi absolvirea unor cursuri de specializare. În cazul personalului numit în funcţii de conducere, evaluarea se face şi asupra modului de îndeplinire a atribuţiilor manageriale.
ART. 9
(1) În raport cu vechimea în funcţia de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor, evaluarea se realizează după cum urmează:
a) o dată la 2 ani, pentru personalul cu o vechime între un an şi 5 ani;
b) o dată la 3 ani, pentru personalul cu o vechime între 5 şi 10 ani;
c) o dată la 4 ani, pentru personalul cu o vechime între 10 şi 15 ani;
d) o dată la 5 ani, pentru personalul cu o vechime mai mare de 15 ani.
(2) Evaluarea profesională se poate efectua ori de câte ori aceasta se solicită motivat de către personalul de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor.
ART. 10
Indicatorii de evaluare a performanţelor profesionale pentru personalul de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor sunt cei prevăzuţi în anexa nr. 2 la Legea nr. 303/2022 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, cu modificările şi completările ulterioare.
ART. 11
(1) Evaluarea se face de către comisii de evaluare, constituite astfel:
a) pentru evaluarea personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor cu funcţii de conducere din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, al Direcţiei Naţionale Anticorupţie şi al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, comisia este formată din procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, procurorul-şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie sau, după caz, al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism şi două persoane - personal de specialitate juridică asimilat, desemnate de colegiul de conducere al acestui parchet;
b) pentru evaluarea personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor cu funcţii de execuţie din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, al Direcţiei Naţionale Anticorupţie şi al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, comisia este formată din conducătorul compartimentului în care îşi desfăşoară activitatea persoana evaluată şi două persoane - personal de specialitate juridică asimilat, desemnate de colegiul de conducere al parchetului;
c) pentru evaluarea personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor cu funcţii de conducere din cadrul parchetelor de pe lângă curţile de apel, comisia este formată din procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, conducătorul Biroului juridic din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi o persoană - personal de specialitate juridică asimilat, desemnată de colegiul de conducere al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
d) pentru evaluarea personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din cadrul parchetelor de pe lângă curţile de apel, comisia este formată din conducătorul parchetului din care face parte persoana evaluată şi două persoane - personal de specialitate juridică asimilat - din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, desemnate de colegiul de conducere al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
(2) Pentru fiecare dintre comisiile prevăzute la alin. (1)-(3) se desemnează în mod similar şi câte un membru supleant. În situaţia în care conducătorii parchetelor nu pot, din motive obiective temporare, să exercite atribuţiile specifice în cadrul comisiei de evaluare ori sunt incompatibili, aceştia sunt înlocuiţi de adjunctul acestora, iar, dacă sunt mai mulţi adjuncţi, de unul dintre aceştia desemnat de colegiul de conducere al acelui parchet.
(3) Preşedintele comisiei de evaluare este cel care este membru de drept.
ART. 12
(1) Personalul de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor, precum şi membrii supleanţi sunt desemnaţi în comisiile de evaluare având în vedere următoarele criterii: pregătirea şi experienţa profesională, reputaţia de care se bucură, abilităţile de comunicare, precum şi rezultatul obţinut la ultima evaluare. Nu pot fi numiţi în comisiile de evaluare persoanele care nu au fost evaluate în funcţia de personal de specialitate juridică asimilat ori cei care au fost sancţionaţi disciplinar în ultimii 3 ani, cu excepţia cazurilor în care a intervenit radierea sancţiunii disciplinare.
(2) Nu pot face parte din aceeaşi comisie de evaluare persoanele care sunt soţi, rude sau afini până la al patrulea grad inclusiv.
(3) Membrii comisiilor de evaluare şi membrii supleanţi, cu excepţia membrilor de drept, sunt desemnaţi pentru o perioadă de 5 ani, cu posibilitatea reînvestirii o singură dată prin aceeaşi procedură.
(4) Comisiile funcţionează cu participarea tuturor membrilor şi hotărăsc cu majoritatea voturilor acestora cu privire la acordarea punctajelor pentru fiecare indicator şi acordarea calificativului.
(5) În cazul în care, din motive obiective, unul dintre membri se află în imposibilitatea de a exercita funcţia de evaluator sau i-a încetat mandatul unuia dintre membri, evaluarea se va face după înlocuirea acestuia cu membrul supleant. Actele îndeplinite până la momentul înlocuirii rămân valabile.
ART. 13
(1) Există incompatibilitate între membrii comisiei de evaluare şi persoana evaluată în următoarele situaţii:
a) când unul dintre membrii comisiei de evaluare este soţ, rudă sau afin până la al patrulea grad inclusiv cu persoana evaluată;
b) când există sau a existat în perioada de 5 ani dinaintea evaluării un litigiu între unul dintre membrii comisiei de evaluare şi persoana evaluată.
(2) Dacă un membru al comisiei de evaluare se află într-o situaţie care, deşi nu se încadrează în cazurile de incompatibilitate prevăzute la alin. (1), este de natură să îi afecteze obiectivitatea în evaluare, acesta are obligaţia de a anunţa de îndată colegiul de conducere al parchetului.
(3) Competenţa de a decide înlocuirea membrului comisiei de evaluare cu membrul supleant revine colegiului de conducere care a desemnat acel membru în comisia de evaluare; din colegiul de conducere nu poate face parte persoana care este membru sau supleant în comisia de evaluare.
(4) În situaţia în care se constată situaţia de incompatibilitate, colegiul de conducere dispune înlocuirea membrului comisiei de evaluare cu membrul supleant.
ART. 14
Membrii comisiilor de evaluare, inclusiv membrii supleanţi, pot fi revocaţi pentru neîndeplinirea atribuţiilor ce le revin sau îndeplinirea necorespunzătoare a acestora, în mod similar desemnării acestora, la sesizarea oricărui membru al comisiei de evaluare sau a oricărei persoane, personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor, din cadrul parchetului unde funcţionează membrul comisiei de evaluare.
ART. 15
Procesul de evaluare a personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor implică analizarea documentelor care conţin rezultatele activităţii profesionale a personalului de specialitate juridică evaluat şi acordarea calificativului. Procesul de evaluare poate cuprinde, de asemenea, şi un interviu de evaluare, precum şi stabilirea de comun acord a unui plan individual de dezvoltare profesională.
ART. 16
(1) Prima evaluare a personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor se face la 2 ani de la numirea în funcţie, iar următoarele evaluări se fac potrivit art. 9 alin. (1), de regulă până în luna iunie a anului următor.
(2) Evaluarea poate fi realizată şi în altă perioadă calendaristică, la cererea personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor, în măsura în care aceasta este necesară pentru promovarea în gradul profesional imediat superior ori numirea în funcţii de conducere sau pentru alte situaţii prevăzute de lege.
(3) Evaluarea personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor detaşat la alte instituţii se face după încetarea detaşării, la împlinirea a 2 ani, în cazul primei evaluări, iar în cazul celorlalte evaluări, la împlinirea vechimii prevăzute la art. 9 alin. (1), prin cumularea perioadei anterioare detaşării cu perioada ulterioară acesteia.
(4) La calculul intervalului la care se realizează evaluarea se ţine seama doar de perioada în care cel evaluat a desfăşurat efectiv activitate ca personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor, de perioadele în care acesta s-a aflat în concediu de odihnă, precum şi de perioadele în care acesta s-a aflat în alte concedii care, cumulate, nu depăşesc 3 luni.
ART. 17
(1) În procedura de evaluare, comisia de evaluare poate consulta şi, după caz, poate solicita orice evidenţă sau document al parchetului, inclusiv actele de control.
(2) Secţia de resurse umane şi documentare din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie transmite comisiilor de evaluare documentele aflate la dosarele profesionale ale personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor cu relevanţă în aprecierea indicatorilor de integritate.
(3) Pentru evaluarea calităţii lucrărilor, personalul de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor evaluat selectează, pentru fiecare an de activitate, un număr de cel puţin 5 lucrări cu obiect diferit, cu un grad de complexitate cel puţin mediu, pe care le consideră relevante pentru activitatea desfăşurată. Comisia de evaluare selectează, în mod aleatoriu, pentru fiecare an de activitate, cel puţin alte 5 lucrări relevante pentru activitatea profesională desfăşurată de personalul de specialitate juridică asimilat.
(4) Lucrările prevăzute la alin. (3) se depun la dosarul de evaluare în format electronic. Alte acte întocmite de personalul de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor, considerate de acesta şi de membrii comisiei de evaluare relevante sub aspectul calităţii activităţii, se ataşează la raportul de evaluare, în copie sau în format electronic, ori sunt indicate prin menţionarea numărului lucrării.
(5) Pentru evaluarea indicatorilor privind activitatea desfăşurată de personalul de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor care ocupă funcţii de conducere, personalul de specialitate juridică evaluat va depune la dosarul de evaluare un număr minim de 5 lucrări relevante pentru activitatea sa managerială, precum programe anuale de activitate, proiecte de strategii în domeniul coordonat, planuri de acţiuni pentru implementarea unor măsuri dispuse în urma unor acţiuni de audit/control sau cuprinse în documente strategice sau alte asemenea lucrări, comisia de evaluare putând avea în vedere, dacă apreciază necesar, şi un număr de cel puţin 5 alte acte relevante din perspectiva modului de îndeplinire a atribuţiilor manageriale.
ART. 18
Notarea criteriilor şi indicatorilor de evaluare, precum şi acordarea calificativului se realizează conform art. 100 din Legea nr. 303/2022 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, cu modificările şi completările ulterioare, care se aplică în mod corespunzător.
ART. 19
(1) Rezultatele evaluării se înscriu într-un raport de evaluare. Raportul de evaluare are caracter confidenţial şi se întocmeşte separat pentru fiecare persoană evaluată, pe baza actelor dosarului de evaluare, după care se comunică celui evaluat.
(2) Raportul de evaluare cuprinde descrierea activităţilor desfăşurate de comisia de evaluare, fişa de evaluare, recomandările făcute persoanei evaluate şi se întocmeşte în 3 exemplare, dintre care unul se comunică persoanei evaluate, unul se păstrează la dosarul de evaluare, iar unul se ataşează la mapa profesională.
(3) Prin raportul de evaluare a activităţii profesionale a personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor se acordă unul dintre următoarele calificative: „Foarte bine“, „Bine“, „Satisfăcător“ sau „Nesatisfăcător“, potrivit art. 18. În situaţia în care personalul de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor este evaluat atât pentru funcţia de execuţie, cât şi pentru funcţia de conducere, prin raportul de evaluare se acordă un singur calificativ.
(4) Înainte de întocmirea raportului de evaluare, comisia de evaluare întocmeşte un proiect de raport, care se comunică persoanei evaluate, aceasta având dreptul de a formula observaţii şi obiecţii, care se depun, în scris, în termen de cel mult 15 zile de la comunicare, la comisia de evaluare.
(5) Comisia de evaluare se pronunţă cu privire la observaţiile şi obiecţiile formulate în termen de cel mult 15 zile. În situaţia în care observaţiile şi obiecţiile se admit, se vor face modificările corespunzătoare în cuprinsul raportului de evaluare. În raport se vor consemna obiecţiile şi observaţiile celui evaluat şi soluţia argumentată a comisiei cu privire la acestea.
ART. 20
(1) În perioada supusă evaluării, între personalul de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor evaluat şi membrii comisiei de evaluare pot avea loc periodic discuţii cu privire la orice aspecte privind procesul de evaluare.
(2) Interviul de evaluare se desfăşoară la finalul perioadei de evaluare, la cererea personalului de specialitate juridică evaluat sau în cazul în care comisia de evaluare apreciază că este necesar.
(3) Interviul de evaluare reprezintă discuţia purtată între personalul de specialitate juridică evaluat şi membrii comisiei de evaluare atât cu privire la aspectele care nu au putut fi clarificate ca urmare a culegerii datelor şi informaţiilor necesare evaluării, cât şi cu privire la aspectele în legătură cu care persoana evaluată a formulat observaţii şi obiecţii. În cadrul interviului de evaluare pot fi discutate şi aspecte referitoare la modul în care personalul de specialitate juridică asimilat îşi apreciază propria activitate.
(4) Refuzul persoanei evaluate de a se prezenta la interviu, în situaţia în care comisia de evaluare apreciază necesar, nu împiedică parcurgerea următoarelor etape ale procedurii de evaluare şi finalizarea acesteia.
ART. 21
(1) Comisia de evaluare, prin secretariatul acesteia, întocmeşte un dosar de evaluare pentru fiecare persoană evaluată, dosar care va cuprinde datele statistice cu privire la volumul de activitate şi la indicatorii de eficienţă, depuse anual, raportul de evaluare, observaţiile şi obiecţiile celui evaluat, precum şi orice alte acte, date sau informaţii pe baza cărora se realizează evaluarea. Dacă este cazul, la dosarul de evaluare se depune şi planul individual de dezvoltare profesională.
(2) Personalul de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor are acces oricând la propriul dosar de evaluare.
ART. 22
(1) Personalul de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor nemulţumit de calificativul acordat poate face contestaţie la colegiul de conducere al parchetului în termen de cel mult 30 de zile de la comunicarea raportului final. Contestaţia se depune la preşedintele comisiei de evaluare, care o înaintează colegiului de conducere, împreună cu dosarul de evaluare şi punctul de vedere al comisiei faţă de contestaţia formulată.
(2) Contestaţia se soluţionează de colegiul de conducere al parchetului, în conformitate cu prevederile art. 102 alin. (3) - (7) din Legea nr. 303/2022, cu modificările şi completările ulterioare, care se aplică în mod corespunzător.
(3) Persoanele care au făcut parte din comisia de evaluare nu pot participa la soluţionarea contestaţiei de către colegiul de conducere al parchetului.
ART. 23
(1) În cazul în care personalul de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor primeşte calificativul „Satisfăcător“ sau „Nesatisfăcător“, după rămânerea definitivă a calificativului, comisia de evaluare şi persoana evaluată stabilesc, de comun acord, un plan individual de dezvoltare profesională.
(2) În situaţia în care comisia de evaluare şi personalul de specialitate juridică evaluat nu ajung la un acord, planul individual de dezvoltare profesională se stabileşte de comisia de evaluare.
ART. 24
(1) Personalul de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor care primeşte calificativul „Nesatisfăcător“ este obligat să urmeze, pentru o perioadă cuprinsă între 3 şi 6 luni, cursuri organizate de Institutul Naţional al Magistraturii.
(2) Personalul de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor care primeşte calificativul „Satisfăcător“ în urma a două evaluări consecutive este obligat să urmeze, pentru o perioadă cuprinsă între 3 şi 6 luni, cursuri organizate de Institutul Naţional al Magistraturii.
(3) Personalul de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor care primeşte în urma a două evaluări consecutive calificativul „Nesatisfăcător“ sau care nu a promovat examenul prevăzut la art. 25 alin. (1) este eliberat din funcţie, prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, pentru incapacitate profesională.
ART. 25
(1) Cursurile prevăzute la art. 24 alin. (1) şi (2) se încheie cu susţinerea unui examen, organizat de Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, cu sprijinul Institutului Naţional al Magistraturii. Disciplinele cursurilor, tematica şi bibliografia de examen se aprobă de colegiul de conducere al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, în funcţie de recomandarea comisiei de evaluare.
(2) Examenul prevăzut la alin. (1) se susţine la disciplinele cursurilor urmate de personalul de specialitate juridică respectiv şi constă într-o probă scrisă, cu caracter teoretic şi practic, la fiecare dintre aceste discipline.
(3) Comisiile de examen sunt comisia de corectare şi comisia de soluţionare a contestaţiilor. Comisiile de examen sunt numite prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. Comisia de corectare are atribuţii de elaborare a baremelor, a subiectelor şi de corectare şi notare a lucrărilor, iar comisia de soluţionare a contestaţiilor are atribuţia soluţionării contestaţiilor la barem şi la proba scrisă.
(4) Comisiile de examen sunt alcătuite din 3 membri, respectiv 2 membri din rândul personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor, care au cel puţin acelaşi grad profesional cu persoana examinată, şi un membru din rândul personalului de instruire din cadrul Institutului Naţional al Magistraturii.
(5) Baremul de evaluare şi notare la proba scrisă se publică pe pagina de internet a Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi pe cea a Institutului Naţional al Magistraturii. În termen de 24 de ore de la publicarea baremului de evaluare şi notare la proba scrisă, candidaţii pot face contestaţii la barem, care se depun, inclusiv prin fax sau e-mail, la Institutul Naţional al Magistraturii. Contestaţiile la barem se soluţionează de comisia de soluţionare a contestaţiilor în cel mult 48 de ore de la expirarea termenului de contestare. Baremul stabilit în urma soluţionării contestaţiilor se publică pe pagina de internet a Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi pe cea a Institutului Naţional al Magistraturii.
(6) Notarea la proba scrisă se face cu note de la 0 la 10, iar pentru a promova examenul candidatul trebuie să obţină cel puţin nota 7,00 la fiecare dintre disciplinele de examen.
(7) Rezultatul probei scrise se publică pe pagina de internet a Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi pe cea a Institutului Naţional al Magistraturii. Candidatul nemulţumit de rezultatul obţinut poate face contestaţie în termen de 24 de ore de la publicarea rezultatului. Contestaţia se soluţionează în maximum 24 de ore de la expirarea termenului de depunere.
(8) Rezultatul final al examenului se publică pe pagina de internet a Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi pe cea a Institutului Naţional al Magistraturii şi se prezintă procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie în vederea validării. Procurorul general poate invalida examenul, în tot sau în parte, în cazurile în care constată că nu au fost respectate condiţiile cu privire la organizarea examenului sau că există dovada săvârşirii unei fraude.
(9) Absenţa nejustificată la examen echivalează cu nepromovarea acestuia.
(10) În situaţia candidaţilor care din motive temeinice nu pot participa la examen, acesta se va susţine în termen de maximum o lună de la încetarea cauzei care a determinat neprezentarea. În această situaţie, personalul de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor are obligaţia de a înştiinţa conducerea Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie atât cu privire la motivul neprezentării la examen, cât şi cu privire la data încetării acestuia, prezentând dovada motivelor invocate.
ART. 26
(1) Evoluţia carierei personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor se consemnează în fişa din dosarul profesional.
(2) Datele conţinute în dosarul profesional sunt confidenţiale, în condiţiile prevăzute de lege.
(3) Personalul de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor are acces la propriul dosar profesional şi poate obţine copii ale actelor existente în dosar.
------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: