Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 9 martie 2010  pentru desfasurarea activitatii Grupului de lucru coordonator pentru elaborarea strategiei fiscal-bugetare pentru perioada 2011-2013    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 9 martie 2010 pentru desfasurarea activitatii Grupului de lucru coordonator pentru elaborarea strategiei fiscal-bugetare pentru perioada 2011-2013

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 166 din 15 martie 2010

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Grupul de lucru coordonator pentru elaborarea strategiei fiscal-bugetare pentru perioada 2011-2013 (strategia), denumit în continuare Grupul, se înfiinţeazã în scopul coordonãrii procesului de elaborare a acesteia, precum şi pentru asigurarea monitorizãrii şi transparenţei obiectivelor stabilite prin strategie.
(2) Grupul prevãzut la alin. (1) este organism interinstituţional, fãrã personalitate juridicã, în coordonarea ministrului finanţelor publice.
ART. 2
(1) Grupul este compus din conducãtori şi reprezentanţi ai autoritãţilor publice implicate.
(2) Preşedintele Grupului este ministrul finanţelor publice.
(3) În situaţia în care ministrul finanţelor publice este în imposibilitatea de a-şi exercita funcţia de preşedinte al Grupului, acesta poate delega responsabilitãţile şi atribuţiile sale unui alt membru al Grupului sau secretarului de stat coordonator al Departamentului buget din cadrul Ministerului Finanţelor Publice.
(4) Membrii Grupului coordoneazã activitatea grupurilor de lucru sectoriale.
ART. 3
(1) Grupul este convocat de cãtre ministrul finanţelor publice ori de câte ori este necesar.
(2) Membrii Grupului sunt convocaţi cu cel puţin douã zile calendaristice înainte de data şedinţei, prezenţa fiind obligatorie.
(3) În situaţia în care, din motive obiective, membrii Grupului sunt în imposibilitatea de a participa la şedinţe, aceştia vor delega responsabilitãţile şi atribuţiile secretarului de stat coordonator al activitãţii privind stabilirea politicilor publice sectoriale şi elaborarea proiectului de buget.
(4) Deciziile Grupului sunt consultative şi se consemneazã în procese-verbale, care se remit ulterior membrilor Grupului.
(5) Deciziile Grupului se prezintã primului-ministru pentru informare.
(6) În situaţia în care deciziile Grupului nu întrunesc consensul, decide primul-ministru, în calitate de mediator.
ART. 4
(1) La lucrãrile Grupului, în funcţie de ordinea de zi a reuniunii, pot participa, la invitaţia ministrului finanţelor publice, cu rol consultativ, reprezentanţi ai altor autoritãţi sau instituţii publice, ai mediului academic şi universitar, precum şi reprezentanţi ai organismelor financiare internaţionale.
(2) La lucrãrile Grupului în care se supune spre dezbatere strategia pot fi invitaţi de cãtre ministrul finanţelor publice, în calitate de observatori, reprezentanţi ai partenerilor sociali şi ai mass-mediei.

CAP. II
Responsabilitãţi

ART. 5
(1) În realizarea atribuţiilor sale, Grupul face recomandãri, care au caracter consultativ.
(2) Ministrul finanţelor publice are obligaţia de a-l informa, ori de câte ori este necesar, în scris, pe primul-ministru cu privire la deciziile luate în cadrul Grupului.
ART. 6
(1) Grupul are atât atribuţii de ordin general, cât şi atribuţii specifice.
(2) Atribuţiile de ordin general sunt:
a) avizarea componenţei grupurilor de lucru sectoriale şi a atribuţiilor privind activitatea acestora;
b) coordonarea activitãţii grupurilor de lucru sectoriale;
c) monitorizarea activitãţilor stabilite prin Planul de acţiuni pentru elaborarea strategiei fiscal-bugetare pentru perioada 2011-2013;
d) stabilirea termenelor de elaborare şi transmitere la Ministerul Finanţelor Publice a politicilor publice sectoriale, inclusiv a costurilor de implementare şi a modului de finanţare prin bugetele componente ale bugetului general consolidat;
e) analizarea şi discutarea rapoartelor, informãrilor şi a oricãror altor materiale prezentate de grupurile de lucru sectoriale;
f) solicitarea informaţiilor fiecãrui grup de lucru sectorial privind modul de stabilire a politicilor publice sectoriale, costurile acestora, sursele de finanţare, precum şi corelarea acestora cu prevederile din proiectul strategiei;
g) prezentarea pentru decizie primului-ministru a proiectului strategiei;
h) formularea de recomandãri pentru grupul de lucru sectorial constituit pentru autoritãţile administraţiei publice locale privind estimãrile indicatorilor bugetari specifici, ţinând seama, dupã caz, de regulile fiscal-bugetare luate în consideraţie la elaborarea strategiei.
(3) Atribuţiile specifice sunt:
a) analizarea proiecţiei cadrului macroeconomic pe baza cãruia se fundamenteazã strategia;
b) analizarea obiectivelor politicii fiscal-bugetare pentru orizontul de timp pentru care se elaboreazã strategia;
c) analizarea estimãrilor privind veniturile bugetului general consolidat pentru perioada pentru care se elaboreazã strategia;
d) analizarea estimãrilor privind cheltuielile de personal ale bugetelor componente ale bugetului general consolidat pentru orizontul de timp pentru care se elaboreazã strategia;
e) analizarea politicilor publice sectoriale din domenii precum: educaţie, sãnãtate, protecţie socialã şi ocuparea forţei de muncã, dezvoltare regionalã, apãrare naţionalã, justiţie, ordine publicã şi siguranţã naţionalã, agriculturã, transporturi şi infrastructurã, mediu, economie, comerţ şi mediu de afaceri, a costurilor de implementare şi a surselor de finanţare necesare;
f) stabilirea principalelor prioritãţi pe termen mediu, a mãsurilor de reformã, precum şi a impactului financiar al acestora;
g) analizarea, pe baza raportãrilor privind execuţia bugetarã trimestrialã şi a gradului de îndeplinire a ţintelor trimestriale, a propunerilor de redistribuiri de credite bugetare şi de angajament între programe şi între ordonatorii principali de credite.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016