Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 8 octombrie 2010 
 de organizare si functionare a Directiei generale pentru relatiile cu institutiile prefectului
    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 8 octombrie 2010 de organizare si functionare a Directiei generale pentru relatiile cu institutiile prefectului

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 693 din 15 octombrie 2010

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    (1) Direcţia generalã pentru relaţiile cu instituţiile prefectului, denumitã în continuare direcţia generalã, este structura de specialitate a aparatului central al Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare ministerul, fãrã personalitate juridicã, având competenţã în domeniul monitorizãrii, îndrumãrii metodologice şi controlului ierarhic de specialitate asupra activitãţii prefecţilor, subprefecţilor şi a personalului din cadrul instituţiilor prefectului.
    (2) Direcţia generalã asigurã în activitatea sa aplicarea legilor, a ordonanţelor şi hotãrârilor Guvernului, a ordinelor şi instrucţiunilor emise de ministrul administraţiei şi internelor, precum şi a dispoziţiilor secretarului de stat care coordoneazã direcţia generalã, în domeniul sãu de competenţã.
    ART. 2
    Direcţia generalã este subordonatã ministrului administraţiei şi internelor şi secretarului de stat desemnat sã coordoneze activitatea direcţiei generale.

    CAP. II
    Organizarea direcţiei generale

    ART. 3
    (1) Statul de organizare al direcţiei generale se aprobã prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.
    (2) Direcţia generalã are urmãtoarea structurã organizatoricã:
    a) conducerea;
    b) Serviciul monitorizarea situaţiilor de urgenţã;
    c) Serviciul monitorizarea activitãţii instituţiilor prefectului în relaţia cu serviciile publice deconcentrate;
    d) Unitatea de management al Proiectului de diminuare a riscului în cazul producerii calamitãţilor naturale şi pregãtire pentru situaţii de urgenţã;
    e) Compartimentul monitorizarea activitãţii de verificare a legalitãţii actelor;
    f) Compartimentul analize, sinteze şi elaborare acte administrative;
    g) Compartimentul coordonarea activitãţii instituţiilor prefectului în domeniul electoral;
    h) Compartimentul evidenţa situaţiei privind restituirea proprietãţilor.
    (3) Structura organizatoricã a direcţiei generale este prevãzutã în anexa nr. 1.
    ART. 4
    Între structurile de specialitate ale direcţiei generale, prevãzute la art. 3 alin. (2) lit. b)-h), se stabilesc relaţii de cooperare, în vederea îndeplinirii atribuţiilor.
    ART. 5
    (1) Personalul direcţiei generale este format din funcţionari publici, funcţionari publici cu statut special şi personal contractual, repartizaţi pe domenii de activitate.
    (2) Întregul personal al direcţiei generale este subordonat direct directorului general şi rãspunde în faţa acestuia pentru executarea sarcinilor de serviciu încredinţate potrivit fişelor posturilor.
    (3) Unitatea de management al Proiectului de diminuare a riscului în cazul producerii calamitãţilor naturale şi pregãtire pentru situaţii de urgenţã funcţioneazã sub directa coordonare a secretarului de stat desemnat sã coordoneze activitatea direcţiei generale.
    ART. 6
    (1) Direcţia generalã coopereazã cu alte structuri din cadrul aparatului central al ministerului şi cu structuri aflate în subordinea sau în coordonarea ministerului, desfãşoarã relaţii de cooperare pentru îndeplinirea atribuţiilor cu alte autoritãţi publice, instituţii şi organizaţii şi are relaţii de coordonare în domeniul de specialitate şi de control cu instituţiile prefectului.
    (2) Diagrama de relaţii a direcţiei generale este prevãzutã în anexa nr. 2.
    ART. 7
    (1) Sistemul informaţional-decizional derulat în cadrul direcţiei generale este prevãzut în anexa nr. 3.
    (2) Legãtura dintre componenta decizionalã şi cea informaţionalã a sistemului prevãzut la alin. (1) se prezintã astfel:
    a) la intrare, componenta informaţionalã furnizeazã componentei decizionale informaţia pe care aceasta din urmã o transmite spre prelucrare structurilor de specialitate;
    b) la ieşire, componenta informaţionalã dirijeazã deciziile luate în cadrul componentei decizionale pentru a fi executate şi aplicate de cãtre structurile de specialitate ale direcţiei generale, respectiv structurile coordonate;
    c) componenta informaţionalã necesitã un circuit intern de informaţii.
    (3) Componenta informaţionalã şi cea decizionalã sunt cuplate, variabilele de intrare ale uneia fiind variabilele de ieşire ale celeilalte.

    CAP. III
    Atribuţiile direcţiei generale

    ART. 8
    Principalele obiective ale direcţiei generale sunt:
    a) crearea cadrului de referinţã corespunzãtor aplicãrii legislaţiei specifice într-un mod coerent şi unitar la nivelul instituţiilor prefectului;
    b) perfecţionarea managementului în cadrul instituţiilor prefectului în ceea ce priveşte gestionarea problematicilor din diferite sectoare de activitate;
    c) creşterea calitãţii şi eficienţei serviciilor publice prestate de instituţiile prefectului.
    ART. 9
    Direcţia generalã are urmãtoarele atribuţii principale:
    a) coordonarea în domeniul de specialitate, monitorizarea, îndrumarea metodologicã şi controlul ierarhic de specialitate al activitãţii prefecţilor, subprefecţilor şi a personalului din cadrul instituţiilor prefectului cu privire la exercitarea atribuţiilor stabilite prin acte normative şi realizarea sarcinilor încredinţate de cãtre Guvern ori date de conducerea ministerului;
    b) monitorizarea evoluţiei situaţiilor de urgenţã, a mãsurilor întreprinse de cãtre prefecţi şi de autoritãţile administraţiei publice locale, în vederea informãrii conducerii ministerului;
    c) monitorizarea îndeplinirii de cãtre prefecţi a atribuţiilor constituţionale privind conducerea serviciilor publice deconcentrate;
    d) realizarea responsabilitãţilor pentru implementarea pãrţii A din cadrul Proiectului de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamitãţilor naturale şi pregãtire pentru situaţii de urgenţã, denumit în continuare Proiect;
    e) monitorizarea îndeplinirii de cãtre prefecţi a atribuţiilor constituţionale referitoare la verificarea legalitãţii actelor administrative ale autoritãţilor administraţiei publice locale;
    f) realizarea, din însãrcinarea conducerii ministerului, a controlului ierarhic de specialitate asupra activitãţii prefecţilor, subprefecţilor şi a instituţiilor prefectului, cu privire la exercitarea atribuţiilor prevãzute de acte normative, a sarcinilor încredinţate de cãtre Guvern ori date de conducerea ministerului;
    g) întocmirea, din însãrcinarea conducerii ministerului, de informãri, sinteze, note, analize şi rapoarte, pe diverse teme din domeniul de competenţã, pe baza datelor transmise de cãtre prefecţi;
    h) coordonarea activitãţii instituţiilor prefectului în vederea aplicãrii într-un mod coerent şi unitar a legislaţiei specifice din domeniul electoral;
    i) realizarea, la solicitarea conducerii ministerului, de analize privind problematica rezultatã din sesizãrile cu privire la procesul de restituire a proprietãţilor, pe baza datelor transmise de cãtre prefecţi;
    j) participarea la întocmirea proiectelor de rãspuns la interpelãrile şi întrebãrile adresate primului-ministru şi ministrului administraţiei şi internelor de cãtre membrii Parlamentului României, în domeniul sãu de competenţã;
    k) participarea la elaborarea proiectelor de legi, ordonanţe şi hotãrâri ale Guvernului, precum şi alte acte normative care privesc activitatea ministerului în domeniul administraţiei publice;
    l) participarea la organizarea, în baza dispoziţiilor primite, de întâlniri de lucru între primul-ministru şi alţi reprezentanţi ai Guvernului, conducerea ministerului, pe de o parte, şi prefecţi, subprefecţi, reprezentanţi ai serviciilor publice deconcentrate şi ai autoritãţilor administraţiei publice locale, pe de altã parte.

    CAP. IV
    Conducerea direcţiei generale

    ART. 10
    (1) Conducerea direcţiei generale este exercitatã de cãtre directorul general şi directorul general adjunct.
    (2) Pentru reglementarea activitãţii direcţiei generale, directorul general poate emite dispoziţii în temeiul ordinelor, instrucţiunilor şi dispoziţiilor conducerii ministerului.
    (3) Fişa postului directorului general este prevãzutã în anexa nr. 4, iar fişa postului directorului general adjunct este prevãzutã în anexa nr. 5.
    ART. 11
    (1) Directorul general conduce întreaga activitate a direcţiei generale şi o reprezintã în relaţiile cu celelalte structuri ale ministerului, cu instituţii şi autoritãţi din administraţia publicã centralã şi localã, cu alte instituţii publice, precum şi cu organizaţii ale societãţii civile.
    (2) Directorul general rãspunde de întreaga activitate pe care o desfãşoarã direcţia generalã în faţa conducerii ministerului.
    (3) În condiţiile legii, directorul general poate delega atribuţii din competenţa sa directorului general adjunct sau altor persoane din subordine, dupã caz.

    CAP. V
    Atribuţiile structurilor de specialitate din cadrul direcţiei generale

    SECŢIUNEA 1
    Atribuţiile Serviciului monitorizarea situaţiilor de urgenţã

    ART. 12
    Principalul obiectiv al Serviciului monitorizarea situaţiilor de urgenţã este asigurarea managementului informaţiei între toate structurile implicate în prevenirea şi gestionarea situaţiilor de urgenţã, prin intermediul instituţiilor prefectului.
    ART. 13
    Serviciul monitorizarea situaţiilor de urgenţã are urmãtoarele atribuţii principale:
    a) întocmirea de informãri, sinteze, note şi rapoarte privind evoluţia situaţiilor de urgenţã, mãsurile întreprinse de cãtre prefecţi şi de autoritãţile administraţiei publice locale, precum şi cu privire la pagubele produse ca urmare a fenomenelor naturale periculoase, în vederea informãrii conducerii direcţiei generale;
    b) elaborarea proiectelor de hotãrâri ale Guvernului privind alocarea de sume din fondurile de rezervã pentru înlãturarea efectelor unor calamitãţi naturale, în baza propunerilor prefecţilor şi ale consiliilor judeţene;
    c) elaborarea, împreunã cu Administraţia Naţionalã a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale, a proiectelor de hotãrâri ale Guvernului privind acordarea unor ajutoare umanitare populaţiei afectate de dezastre;
    d) centralizarea, pe judeţe, atât a sumelor alocate din fondurile de rezervã, cât şi a ajutoarelor umanitare puse la dispoziţia populaţiei afectate de dezastre;
    e) organizarea, în cadrul direcţiei generale, a serviciului de monitorizare permanentã a eventualelor situaţii de urgenţã ce ar putea apãrea la nivelul unitãţilor administrativ-teritoriale.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Atribuţiile Serviciului monitorizarea activitãţii instituţiilor prefectului în relaţia cu serviciile publice deconcentrate

    ART. 14
    Principalul obiectiv al Serviciului monitorizarea activitãţii instituţiilor prefectului în relaţia cu serviciile publice deconcentrate este perfecţionarea managementului în cadrul instituţiilor prefectului în ceea ce priveşte gestionarea problematicilor în domeniul serviciilor publice deconcentrate.
    ART. 15
    Serviciul monitorizarea activitãţii instituţiilor prefectului în relaţia cu serviciile publice deconcentrate are urmãtoarele atribuţii principale:
    a) monitorizarea şi îndrumarea metodologicã a activitãţii structurilor de specialitate în domeniul serviciilor publice deconcentrate, din cadrul instituţiilor prefectului;
    b) monitorizarea activitãţii colegiilor prefecturale şi întocmirea de informãri, sinteze, rapoarte, situaţii şi note privind activitatea serviciilor publice deconcentrate, pe domenii de activitate, la solicitarea conducerii direcţiei generale;
    c) întocmirea corespondenţei referitoare la problemele esenţiale ce se desprind din şedinţele colegiilor prefecturale a cãror soluţionare este în competenţa ministerelor şi a celorlalte organe ale administraţiei publice centrale;
    d) analizarea rapoartelor privind stadiul realizãrii planurilor de acţiune ale serviciilor publice deconcentrate şi întocmirea de sinteze privind principalele domenii de activitate analizate în cadrul colegiilor prefecturale.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Atribuţiile Unitãţii de management al Proiectului

    ART. 16
    Principalul obiectiv al Unitãţii de management al Proiectului este consolidarea capacitãţii de finanţare şi management în situaţii de urgenţã a populaţiei şi elaborarea unui program de asigurare la catastrofe, prin realizarea unui sistem de management informaţional pentru situaţii de urgenţã, elaborarea unui scenariu seismic pentru Vrancea şi elaborarea unui program de conştientizare.
    ART. 17
    Unitatea de management al Proiectului are urmãtoarele atribuţii principale:
    a) realizarea implementãrii activitãţilor stabilite pentru partea A a Proiectului, conform planului de implementare şi documentului de evaluare a Proiectului;
    b) realizarea managementului financiar-contabil al Proiectului;
    c) realizarea şi îndeplinirea atribuţiilor ce revin ministerului pe linia raportãrii, monitorizãrii şi evaluãrii progresului Proiectului şi a celor referitoare la monitorizarea financiarã, în termenii agreaţi cu instituţia finanţatoare;
    d) realizarea obligaţiilor asumate de minister prin acordul de împrumut subsidiar încheiat cu Ministerul Finanţelor Publice pentru realizarea pãrţii A a Proiectului;
    e) asigurarea derulãrii procedurilor de achiziţie de bunuri, servicii şi servicii de consultanţã, în conformitate cu prevederile reglementãrilor şi ghidurilor pentru serviciile de consultanţã ale BIRD şi în conformitate cu Planul de achiziţii al Proiectului;
    f) înfiinţarea şi organizarea, din dispoziţia secretarilor de stat responsabili, a comisiilor de evaluare a ofertelor primite în cadrul procedurilor de achiziţie derulate;
    g) elaborarea proiectelor contractelor, încheierea acestora cu ofertanţii declaraţi câştigãtori, asigurarea derulãrii şi implementãrii contractelor încheiate, prin coordonarea în mod direct a activitãţii consultanţilor sau furnizorilor;
    h) asigurarea coordonãrii grupurilor de lucru formate din specialiştii desemnaţi de instituţiile implicate în Proiect;
    i) asigurarea secretariatelor grupurilor de lucru formate din specialiştii desemnaţi de instituţiile implicate în Proiect, precum şi a secretariatului Comitetului Naţional de Asigurare la Dezastre şi Comitetului de coordonare a implementãrii Sistemului de management informaţional pentru situaţii de urgenţã.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Atribuţiile Compartimentului monitorizarea activitãţii de verificare a legalitãţii actelor

    ART. 18
    Principalul obiectiv al Compartimentului monitorizarea activitãţii de verificare a legalitãţii actelor este asigurarea unui cadru unitar şi coerent cu privire la aplicarea de cãtre instituţiile prefectului a legislaţiei privind verificarea legalitãţii actelor administrative ale autoritãţilor administraţiei publice locale.
    ART. 19
    Compartimentul monitorizarea activitãţii de verificare a legalitãţii actelor are urmãtoarele atribuţii principale:
    a) monitorizarea modului de organizare şi desfãşurare în cadrul instituţiilor prefectului a activitãţii de verificare a actelor administrative ale autoritãţilor administraţiei publice locale;
    b) realizarea, din însãrcinarea conducerii direcţiei generale, a controlului ierarhic de specialitate asupra activitãţii prefecţilor, subprefecţilor şi a instituţiilor prefectului, cu privire la exercitarea atribuţiilor prevãzute de lege, a sarcinilor încredinţate de cãtre Guvern ori date de conducerea ministerului;
    c) verificarea ordinelor cu caracter normativ emise de cãtre prefecţi, precum şi a proiectelor de acte normative iniţiate de cãtre prefecţi şi consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, cu formularea de propuneri conform prevederilor legale;
    d) verificarea documentaţiei transmise de cãtre prefecţi şi elaborarea proiectului de aviz al ministerului pentru înfiinţarea/desfiinţarea de oficii prefecturale;
    e) asigurarea datelor necesare publicãrii, pe paginile de internet şi intranet ale ministerului, a informaţiilor de interes public referitoare la unele activitãţi ale direcţiei generale.
    ART. 20
    În situaţia în care, în urma controalelor ierarhice de specialitate efectuate, se constatã aspecte care necesitã verificãri suplimentare, Compartimentul monitorizarea activitãţii de verificare a legalitãţii actelor înainteazã conducerii direcţiei generale propuneri în acest sens.

    SECŢIUNEA a 5-a
    Atribuţiile Compartimentului analize, sinteze şi elaborare acte administrative

    ART. 21
    Principalul obiectiv al Compartimentului analize, sinteze şi elaborare acte administrative este asigurarea managementului informaţiei în ceea ce priveşte gestionarea problematicilor din diferite sectoare de activitate.
    ART. 22
    Compartimentul analize, sinteze şi elaborare acte administrative are urmãtoarele atribuţii principale:
    a) întocmirea, la solicitarea conducerii direcţiei generale, de informãri, sinteze, note, analize şi rapoarte, în baza datelor transmise de cãtre prefecţi, pe diverse teme din domeniul de competenţã al direcţiei generale;
    b) participarea la organizarea de întâlniri de lucru între primul-ministru al Guvernului României şi alţi reprezentanţi ai Guvernului, conducerea ministerului, pe de o parte, şi prefecţi, subprefecţi, reprezentanţi ai serviciilor publice deconcentrate şi ai autoritãţilor administraţiei publice locale, pe de altã parte;
    c) participarea la elaborarea de materiale pentru videoconferinţele cu prefecţii şi urmãrirea modului de aplicare a dispoziţiilor date în cursul acestora;
    d) redactarea de propuneri de proiecte în scopul obţinerii de finanţare în vederea creşterii performanţei activitãţilor desfãşurate în direcţia generalã şi în instituţiile prefectului;
    e) pregãtirea şi elaborarea proiectelor de hotãrâre a Guvernului pentru numirea, respectiv eliberarea în/din funcţie a prefecţilor şi a subprefecţilor, precum şi a actelor administrative de modificare a raporturilor de serviciu ale acestora.

    SECŢIUNEA a 6-a
    Atribuţiile Compartimentului coordonarea activitãţii instituţiilor prefectului în domeniul electoral

    ART. 23
    Principalul obiectiv al Compartimentului pentru coordonarea activitãţii instituţiilor prefectului în domeniul electoral este crearea cadrului de referinţã corespunzãtor aplicãrii legislaţiei specifice într-un mod coerent şi unitar la nivelul instituţiilor prefectului, în ceea ce priveşte organizarea şi desfãşurarea alegerilor locale, parlamentare, prezidenţiale şi pentru Parlamentul European, precum şi a referendumului naţional.
    ART. 24
    Compartimentul coordonarea activitãţii instituţiilor prefectului în domeniul electoral are urmãtoarele atribuţii principale:
    a) coordonarea activitãţii instituţiilor prefectului în ceea ce priveşte gestionarea problematicilor cu privire la organizarea şi desfãşurarea alegerilor locale, parlamentare, prezidenţiale şi pentru Parlamentul European, precum şi a referendumului naţional;
    b) sprijinirea instituţiilor prefectului în aplicarea într-un mod coerent şi unitar a legislaţiei specifice din domeniul electoral;
    c) participarea la elaborarea proiectelor de acte normative necesare asigurãrii unui cadru unitar în ceea ce priveşte organizarea şi desfãşurarea alegerilor locale, parlamentare, prezidenţiale şi pentru Parlamentul European, precum şi a referendumului naţional;
    d) asigurarea evidenţei unitãţilor administrativ-teritoriale unde este necesarã organizarea de alegeri parţiale şi elaborarea proiectelor de hotãrâre a Guvernului privind stabilirea datei alegerilor parţiale, pe baza propunerilor prefecţilor;
    e) elaborarea, împreunã cu Autoritatea Electoralã Permanentã, a proiectelor de hotãrâre a Guvernului pentru aprobarea programelor calendaristice privind realizarea acţiunilor referitoare la organizarea şi desfãşurarea alegerilor parţiale locale şi parlamentare.

    SECŢIUNEA a 7-a
    Atribuţiile Compartimentului evidenţa situaţiei privind restituirea proprietãţilor

    ART. 25
    Principalul obiectiv al Compartimentului evidenţa situaţiei privind restituirea proprietãţilor este asigurarea cadrului necesar cu privire la centralizarea datelor referitoare la stadiul restituirii proprietãţilor.
    ART. 26
    Compartimentul evidenţa situaţiei privind restituirea proprietãţilor are urmãtoarele atribuţii principale:
    a) monitorizarea şi îndrumarea metodologicã a activitãţii structurilor de specialitate în domeniul restituirii proprietãţilor din cadrul instituţiilor prefectului;
    b) analizarea rapoartelor privind stadiul procesului de restituire a proprietãţilor;
    c) analizarea, la solicitarea conducerii direcţiei generale, a problematicii rezultate din sesizãrile cu privire la procesul de restituire a proprietãţilor;
    d) realizarea, la solicitarea conducerii ministerului, de sinteze şi informãri cu privire la stadiul procesului de restituire a proprietãţilor, pe baza datelor transmise de cãtre prefecţi.

    CAP. VI
    Dispoziţii finale

    ART. 27
    Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezentul regulament.


    ANEXA 1
    la regulament


                            STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
       a Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului



                     ┌──────────────────────────┐
                     │ │
                     │ DIRECTOR GENERAL │..........................
                     │ │ .
                     └─────┬───────┬────────────┘ .
                           │ │ .
                           │ v .
                        ┌──┴─────────────────┐ .
                        │ DIRECTOR GENERAL │ .
                        │ ADJUNCT │ .
                        └──┬───────┬─────────┘ .
                           │ | .
                           v v .
    ┌────────────┬──────────┬─────────┬─────────┬───────────┐ .
    │ │ │ │ │ │ .
    │ │ │ │ │ │ .
    │ │ │ │ │ │ .
    │ │ │ │ │ │ .
    v │ │ │ │ v v
┌─────────┐ │ │ │ │ ┌──────────┐┌───────────┐
│ ŞEF │ │ │ │ │ │ ŞEF ││ ŞEF │
│SERVICIU │ v v v v │ SERVICIU ││ UMP │
├─────────┤┌─────────┐┌─────────┐┌─────────┐┌─────────┐├──────────┤├───────────┤
│Serviciul││Comparti-││Comparti-││Comparti-││Comparti-││Serviciul ││ Unitatea │
│monitori-││ mentul ││ mentul ││ mentul ││ mentul ││monitori- ││de manage- │
│zarea ││monitori-││analize, ││coordona-││evidenţa ││zarea ac- ││ment al │
│situaţii-││zarea ac-││sinteze ││rea ac- ││situaţiei││tivitãţii ││Proiectului│
│lor de ││tivitãţii││şi elabo-││tivitãţii││privind ││institu- ││de diminua-│
│urgenţã ││de veri- ││rare acte││institu- ││restitu- ││ţiilor ││re a riscu-│
│ ││ficare a ││adminis- ││ţiilor ││irea ││prefectu- ││lui în │
│ ││legalitã-││trative ││prefectu-││proprie- ││lui în ││cazul pro- │
│ ││ţii ││ ││lui în ││tãţilor ││relaţia cu││ducerii ca-│
│ ││actelor ││ ││domeniul ││ ││serviciile││lamitãţilor│
│ ││ ││ ││electoral││ ││ publice ││naturale şi│
│ ││ ││ ││ ││ ││deconcen- ││pregãtire │
│ ││ ││ ││ ││ ││ trate ││pentru │
│ ││ ││ ││ ││ ││ ││situaţii │
│ ││ ││ ││ ││ ││ ││de urgenţã │
└─────────┘└─────────┘└─────────┘└─────────┘└─────────┘└──────────┘└───────────┘






    ANEXA 2
    la regulament


                             DIAGRAMA DE RELAŢII
       a Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului



                         ┌──────────────────┐
                         │ MINISTRU │
                         └─────────┬────────┘
                                   │
                                   v
                        ┌────────────────────┐
                        │ SECRETAR DE STAT │
                        │ │
                        └──────────┬─────────┘
                                   │
                                   V
  ┌───────────────┐ ┌────────────────────┐ ┌───────────────┐
  │ AUTORITĂŢI │ │ │ │ALTE STRUCTURI │
  │ PUBLICE │ │ DIRECŢIA GENERALĂ │ │DIN CADRUL │
  │ INSTITUŢII, │ │ PENTRU RELAŢII │ │APARATULUI │
  │ ORGANIZAŢII, │ │ CU INSTITUŢIILE │ │CENTRAL AL MAI │
  │ ALTE PERSOANE │<--->│ PREFECTULUI │<--->│ SAU AFLATE ÎN │
  │ JURIDICE, │ │ │ │ SUBORDINEA/ │
  │PERSOANE FIZICE│ │ │ │ COORDONAREA │
  │ │ │ │ │ MAI │
  └───────────────┘ │ │ └───────────────┘
                        └─────┬────┬─────────┘
                              │ .
                              │ .
                              │ .
                              │ .
                              │ .
                              │ .
                              │ .
                              v v
                        ┌─────────────────┐
                        │ INSTITUŢIILE │
                        │ PREFECTULUI │
                        └─────────────────┘
                                             ┌─────────────────────────────┐
                                             │ LEGENDĂ │
                                             │ │
                                             │ ──────> Relaţii ierarhice │
                                             │ │
                                             │ ------> Relaţii de cooperare│
                                             │ │
                                             │ ──────> Relaţii de îndrumare│
                                             │ şi coordonare în │
                                             │ domeniul de │
                                             │ specialitate │
                                             │ │
                                             │ ......> Relaţii de control │
                                             │ ierarhic de │
                                             │ specialitate │
                                             └─────────────────────────────┘





    ANEXA 3
    la regulament


                      SISTEMUL INFORMAŢIONAL - DECIZIONAL
                      derulat în cadrul Direcţiei generale
                  pentru relaţiile cu instituţiile prefectului




                        ┌─────────────────────────┐
                        │ AUTORITĂŢI PUBLICE, │
                        │INSTITUŢII, ORGANIZAŢII, │
                        │ALTE PERSOANE JURIDICE │
                        └─────────────────────────┘
                               . .
                               . .
                       ┌───────. .─────────────────────────────────┐
                       │ . . ┌───────────┐ │
                       │ . . │STRUCTURI │ │
                       │ . │ DE │ │
┌───────────────┐ │ ┌──────────┐ ┌────────┘ │SPECIALI- │ │
│ALTE STRUCTURI │ │ │CONDUCEREA│ └────────┐/ │ TATE │ │
│DIN CADRUL │ │ . │DIRECŢIEI │ ├─┬─┬─┬─┬─┬─┤ │
│APARATULUI │......... .│GENERALE │/ ─────────┐ │ │ │ │ │ │ │ │
│CENTRAL AL MAI │......... .│ │ ─────────┘ │ │ │ │ │ │ │ │
│ SAU AFLATE ÎN │ . │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ SUBORDINEA/ │ │ │ │ ┌────────┘ │ │ │ │ │ │ │ │
│ COORDONAREA │ │ │ │ │////////// │ │ │ │ │ │ │ │
│ MAI │ │ │ │ └────────┐/ └─┴─┴─┴─┴─┴─┘ │ ┌────────────┐
└───────────────┘ │ │ │ ┌────────────────────────┘ │INSTITUŢIILE│
                       │ │ │ │///////////////////////// │PREFECTULUI │
                       │ └──────────┘ └────────────────────────┐/ └────────────┘
                       │ . │
                       └────── . .───────────────────────────────┘
                                . . ┌──────────────────────────┐
                                . . │ . LEGENDĂ │
                                . . │ ....... . INFORMAŢII │
                                . . │ ....... . PRIMARE │
                         ┌───────────────┐ │ . │
                         │PERSOANE FIZICE│ │ │
                         └───────────────┘ │ ┌─────┘ INFORMAŢII ÎN │
                                                           │ └─────┐/ CURS DE │
                                                           │ PRELUCRARE │
                                                           │ ┌─────┘ │
                                                           │ │/////// DECIZII │
                                                           │ └─────┐/ │
                                                           └──────────────────────────┘



    ANEXA 4
    la regulament

    MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR Aprob


    DIRECŢIA GENERALĂ PENTRU RELAŢIILE CU ─────
    INSTITUŢIILE PREFECTULUI


                                 FIŞA POSTULUI
                                   Nr. .....

    Informaţii generale privind postul
    1. Denumirea postului: director general
    2. Nivelul postului: de conducere
    3. Scopul principal al postului: asigurarea monitorizãrii, îndrumãrii şi a controlului ierarhic de specialitate asupra activitãţii prefecţilor, subprefecţilor şi a personalului din cadrul instituţiilor prefectului cu privire la exercitarea atribuţiilor prevãzute de lege şi realizarea sarcinilor încredinţate

    Condiţii specifice pentru ocuparea postului
    1. Studii de specialitate: superioare
    2. Perfecţionãri (specializãri): program de formare specializatã sau de perfecţionare în administraţia publicã
    3. Cunoştinţe de operare/programare pe calculator (necesitate şi nivel): operare pe calculator, nivel mediu
    4. Limbi strãine (necesitate şi nivel de cunoaştere): o limbã de circulaţie internaţionalã, nivel mediu
    5. Abilitãţi, calitãţi şi aptitudini necesare: capacitate de organizare şi coordonare, abilitãţi în gestionarea resurselor umane, abilitãţi de comunicare
    6. Cerinţe specifice: disponibilitate pentru cãlãtorii frecvente şi delegãri
    7. Competenţa managerialã (cunoştinţe de management, calitãţi şi aptitudini manageriale): calitãţi şi aptitudini manageriale

    Atribuţiile postului
    1. Organizarea şi conducerea activitãţii Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului
    2. Organizarea şi conducerea activitãţii de monitorizare, coordonare, îndrumare metodologicã şi control al activitãţii prefecţilor, subprefecţilor şi personalului din cadrul instituţiilor prefectului cu privire la realizarea atribuţiilor prevãzute de lege, precum şi a sarcinilor încredinţate
    3. Organizarea activitãţii privind realizarea, din însãrcinarea conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor, a controlului ierarhic de specialitate asupra activitãţii prefecţilor, subprefecţilor şi a personalului instituţiilor prefectului, cu privire la realizarea atribuţiilor prevãzute de actele normative, precum şi a sarcinilor încredinţate
    4. Coordonarea activitãţii de monitorizare a îndeplinirii de cãtre prefecţi a atribuţiilor referitoare la controlul legalitãţii actelor administrative ale autoritãţilor administraţiei publice locale
    5. Asigurarea întocmirii, la solicitarea conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor, de informãri, sinteze, note, analize şi rapoarte, pe diverse teme din domeniul de competenţã al Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului, pe baza datelor transmise de cãtre prefecţi
    6. Conducerea activitãţii de monitorizare a evoluţiei situaţiilor de urgenţã, a mãsurilor dispuse de cãtre prefecţi, precum şi de întocmire de informãri, sinteze, rapoarte şi note cu privire la pagubele produse ca urmare a fenomenelor naturale periculoase, în vederea informãrii conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor
    7. Conducerea activitãţii de întocmire a proiectelor de hotãrâre a Guvernului privind alocarea de sume din fondurile de rezervã pentru înlãturarea efectelor unor calamitãţi naturale sau referitoare la acordarea de ajutoare umanitare de primã urgenţã populaţiei afectate de dezastre, în baza propunerilor prefecţilor şi ale consiliilor judeţene
    8. Conducerea activitãţii de monitorizare şi îndrumare metodologicã a activitãţii structurilor de specialitate în domeniul serviciilor publice deconcentrate, din cadrul instituţiilor prefectului
    9. Asigurarea activitãţii de coordonare a operaţiunilor desfãşurate de instituţiile prefectului în cadrul proceselor electorale şi cu ocazia referendumurilor naţionale
    10. Asigurarea participãrii la elaborarea proiectelor de acte normative necesare asigurãrii unui cadru unitar în ceea ce priveşte organizarea şi desfãşurarea alegerilor locale, parlamentare, prezidenţiale şi pentru Parlamentul European, precum şi a referendumului naţional
    11. Organizarea activitãţii de verificare a ordinelor cu caracter normativ emise şi transmise de cãtre prefecţi şi informarea conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor în vederea formulãrii de propuneri privind anularea acestora, dacã este cazul
    12. Organizarea activitãţii de verificare a proiectelor de acte normative iniţiate de cãtre prefecţi, de consiliile judeţene, respectiv de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, în vederea formulãrii de propuneri conform prevederilor legale
    13. Conducerea activitãţii de pregãtire şi elaborare a proiectelor de hotãrâre a Guvernului pentru numirea/eliberarea în/din funcţie a prefecţilor şi subprefecţilor, precum şi a actelor administrative de modificare a raporturilor de serviciu ale acestora
    14. Participarea la activitatea de elaborare de proiecte de materiale în vederea informãrii Parlamentului, precum şi de rãspuns la întrebãrile şi interpelãrile formulate de cãtre deputaţi sau senatori, în temeiul art. 111 alin. (1) şi art. 112 alin. (1) din Constituţia României, republicatã
    15. Asigurarea participãrii la organizarea, în baza dispoziţiilor primite, de întâlniri de lucru între primulministru şi alţi reprezentanţi ai Guvernului, conducerea Ministerului Administraţiei şi Internelor, pe de o parte, şi prefecţi, subprefecţi, reprezentanţi ai serviciilor publice deconcentrate şi ai autoritãţilor administraţiei publice locale, pe de altã parte
    16. Participarea la activitatea de elaborare de proiecte de acte normative din domeniul administraţiei publice
    17. Organizarea activitãţii privind realizarea, din însãrcinarea conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor, de analize privind problematica rezultatã din sesizãrile cu privire la procesul de restituire a proprietãţilor, pe baza datelor transmise de cãtre prefecţi

    Identificarea funcţiei publice corespunzãtoare postului
    1. Denumire: funcţie publicã de conducere
    2. Clasa: I
    3. Gradul profesional: superior
    4. Vechimea (în specialitate necesarã): 5 ani

    Sfera relaţionalã a titularului postului
    1. Sfera relaţionalã internã:
    a) Relaţii ierarhice:
    - subordonat faţã de: secretarul de stat
    - superior pentru: directorul general adjunct, şefii de serviciu şi celelalte persoane din cadrul Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului
    b) Relaţii funcţionale: cu toate structurile Ministerului Administraţiei şi Internelor
    c) Relaţii de control: faţã de directorul general adjunct, şefii de serviciu şi celelalte persoane din cadrul Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului
    d) Relaţii de reprezentare:
    2. Sfera relaţionalã externã:
    a) cu autoritãţi şi instituţii publice: relaţii necesare realizãrii atribuţiilor din fişa postului
    b) cu organizaţii internaţionale:
    c) cu persoane juridice private:
    3. Limite de competenţã: în limitele stabilite prin fişa postului şi prin regulamentul de organizare şi funcţionare
    4. Delegarea de atribuţii şi competenţã: cãtre directorul general adjunct

    Întocmit de:
    1. Numele şi prenumele:
    2. Funcţia publicã de conducere: secretar de stat
    3. Semnãtura .......................................
    4. Data întocmirii ..................................

    Luat la cunoştinţã de cãtre ocupantul postului
    1. Numele şi prenumele
    2. Semnãtura .......................................
    3. Data .................................................


     ANEXA 5
    la regulament

    MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR Aprob
    DIRECŢIA GENERALĂ PENTRU RELAŢIILE CU ─────
    INSTITUŢIILE PREFECTULUI


                                 FIŞA POSTULUI
                                    Nr. ....

    Informaţii generale privind postul
    1. Denumirea postului: director general adjunct
    2. Nivelul postului: de conducere
    3. Scopul principal al postului: monitorizarea şi îndrumarea de specialitate asupra activitãţii personalului din cadrul Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului cu privire la realizarea atribuţiilor prevãzute de lege şi a sarcinilor încredinţate

    Condiţii specifice pentru ocuparea postului
    1. Studii de specialitate: superioare
    2. Perfecţionãri (specializãri): program de formare specializatã sau de perfecţionare în administraţia publicã
    3. Cunoştinţe de operare/programare pe calculator (necesitate şi nivel): operare pe calculator, nivel mediu
    4. Limbi strãine (necesitate şi nivel de cunoaştere): o limbã de circulaţie internaţionalã, nivel mediu
    5. Abilitãţi, calitãţi şi aptitudini necesare: capacitate de organizare şi coordonare, abilitãţi în gestionarea resurselor umane, abilitãţi de comunicare
    6. Cerinţe specifice: disponibilitate pentru cãlãtorii frecvente şi delegãri
    7. Competenţa managerialã (cunoştinţe de management, calitãţi şi aptitudini manageriale): calitãţi şi aptitudini manageriale

    Atribuţiile postului
    1. Participarea la organizarea şi conducerea activitãţii de coordonare, monitorizare, îndrumare metodologicã şi control al activitãţii prefecţilor, subprefecţilor şi a personalului din cadrul instituţiilor prefectului cu privire la realizarea atribuţiilor prevãzute de lege, precum şi a sarcinilor încredinţate
    2. Participarea la organizarea activitãţii privind realizarea, din însãrcinarea conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor, a controlului ierarhic de specialitate asupra activitãţii prefecţilor, subprefecţilor şi a personalului instituţiilor prefectului, cu privire la realizarea atribuţiilor prevãzute de lege, precum şi a sarcinilor încredinţate
    3. Participarea la organizarea activitãţii privind întocmirea, la solicitarea conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor, de informãri, sinteze, note, analize şi rapoarte, pe diverse teme din domeniul de competenţã al Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului, pe baza datelor transmise de cãtre prefecţi
    4. Coordonarea activitãţii de monitorizare a evoluţiei situaţiilor de urgenţã, a mãsurilor dispuse de cãtre prefecţi, precum şi de întocmire de informãri, sinteze, rapoarte şi note cu privire la pagubele produse ca urmare a fenomenelor naturale periculoase, în vederea informãrii conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor
    5. Coordonarea activitãţii de întocmire a proiectelor de hotãrâre a Guvernului privind alocarea de sume din fondurile de rezervã pentru înlãturarea efectelor unor calamitãţi naturale sau referitoare la acordarea de ajutoare umanitare de primã urgenţã populaţiei afectate de dezastre, în baza propunerilor prefecţilor şi ale consiliilor judeţene
    6. Coordonarea activitãţii de verificare a proiectelor de acte normative iniţiate de cãtre prefecţi, de consiliile judeţene, respectiv de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, în vederea formulãrii de propuneri conform prevederilor legale
    7. Coordonarea activitãţii de verificare a ordinelor cu caracter normativ emise şi transmise de cãtre prefecţi şi informarea conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor în vederea formulãrii de propuneri privind anularea acestora, dacã este cazul
    8. Participarea la activitatea de coordonare a operaţiunilor desfãşurate de instituţiile prefectului în cadrul proceselor electorale şi cu ocazia referendumurilor naţionale
    9. Coordonarea activitãţii de monitorizare şi îndrumare metodologicã a activitãţii structurilor de specialitate în domeniul serviciilor publice deconcentrate, din cadrul instituţiilor prefectului
    10. Coordonarea activitãţii de monitorizare a activitãţii colegiilor prefecturale
    11. Coordonarea activitãţii de monitorizare a situaţiei privind restituirea proprietãţilor
    12. Coordonarea activitãţii de pregãtire şi elaborare a proiectelor de hotãrâre a Guvernului pentru numirea/eliberarea în/din funcţie a prefecţilor şi subprefecţilor, precum şi a actelor administrative de modificare a raporturilor de serviciu ale acestora
    13. Participarea la organizarea, în baza dispoziţiilor primite, de întâlniri de lucru între primul-ministru şi alţi reprezentanţi ai Guvernului, conducerea Ministerului Administraţiei şi Internelor, pe de o parte, şi prefecţi, subprefecţi, reprezentanţi ai serviciilor publice deconcentrate şi ai autoritãţilor administraţiei publice locale, pe de altã parte
    14. Participarea la activitatea de elaborare a proiectelor de materiale în vederea informãrii Parlamentului, precum şi de rãspuns la întrebãrile şi interpelãrile formulate de cãtre deputaţi sau senatori, în temeiul art. 111 alin.(1) şi art. 112 alin.(1) din Constituţia României, republicatã
    15. Participarea la activitatea de elaborare a proiectelor de acte normative din domeniul administraţiei publice
    16. Îndeplinirea atribuţiilor specifice funcţionarului de securitate
    17. Coordonarea activitãţii privind analizarea petiţiilor repartizate Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului şi iniţierea demersurilor necesare în vederea soluţionãrii lor
    18. Realizarea acţiunilor necesar a fi întreprinse în baza corespondenţei între structurile centrale ale Ministerului Administraţiei şi Internelor

    Identificarea funcţiei publice corespunzãtoare postului
    1. Denumire: funcţie publicã de conducere
    2. Clasa: I
    3. Gradul profesional: superior
    4. Vechimea (în specialitate necesarã): 5 ani

    Sfera relaţionalã a titularului postului
    1. Sfera relaţionalã internã:
    a) Relaţii ierarhice
    - subordonat faţã de: directorul general
    - superior pentru: şefii de serviciu şi celelalte persoane din cadrul Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului
    b) Relaţii funcţionale: cu toate structurile Ministerului Administraţiei şi Internelor
    c) Relaţii de control: faţã de şefii de serviciu şi celelalte persoane din cadrul Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului
    d) Relaţii de reprezentare:
    2. Sfera relaţionalã externã:
    a) cu autoritãţi şi instituţii publice: relaţii necesare realizãrii atribuţiilor din fişa postului
    b) cu organizaţii internaţionale:
    c) cu persoane juridice private:
    3. Limite de competenţã: în limitele stabilite prin fişa postului şi prin regulamentul de organizare şi funcţionare
    4. Delegarea de atribuţii şi competenţã:

    Întocmit de:
    1. Numele şi prenumele:
    2. Funcţia publicã de conducere: director general
    3. Semnãtura .........................................
    4. Data întocmirii ....................................

    Luat la cunoştinţã de cãtre ocupantul postului
    1. Numele şi prenumele: ................................
    2. Semnãtura ...........................
    3. Data ..............................

    Avizat Direcţia generalã de informaţii şi protecţie internã:
    1. Numele şi prenumele: ...................................
    2. Funcţia publicã: director general
    3. Semnãtura ...........................
    4. Data: ............................

    Contrasemneazã:
    1. Numele şi prenumele: ...................................
    2. Funcţia: secretar de stat
    3. Semnãtura ...........................
    4. Data: ............................

                                         -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016