Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 8 octombrie 2004  de organizare si desfasurare a perioadei de stagiu, a cursurilor de specializare si a evaluarii pentru definitivarea in functie a functionarilor publici debutanti din sistemul administratiei penitenciare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 8 octombrie 2004 de organizare si desfasurare a perioadei de stagiu, a cursurilor de specializare si a evaluarii pentru definitivarea in functie a functionarilor publici debutanti din sistemul administratiei penitenciare

EMITENT: MINISTERUL JUSTITIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.098 din 25 noiembrie 2004
CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, denumiţi în continuare funcţionari publici, sunt debutanţi sau definitivi.
(2) Funcţionarul public debutant este persoana care ocupã, în urma concursului sau examenului, o funcţie publicã în sistemul administraţiei penitenciare, pânã la definitivare.
(3) Numirea în funcţii publice de execuţie a candidaţilor reuşiţi la concurs se face, de regulã, în calitate de funcţionari publici debutanţi, cu o perioadã de stagiu.
ART. 2
(1) Perioada de stagiu este etapa din cariera funcţionarului public, cuprinsã între data numirii ca funcţionar public debutant în urma promovãrii concursului sau examenului de intrare în corpul funcţionarilor publici şi data numirii ca funcţionar public definitiv.
(2) Perioada de stagiu are ca obiect evaluarea aptitudinilor profesionale ale funcţionarilor publici debutanţi în îndeplinirea atribuţiilor şi responsabilitãţilor unei funcţii publice din sistemul administraţiei penitenciare, însuşirea specificului activitãţii.
(3) Absolvenţii unitãţilor de învãţãmânt pentru formarea personalului din sistemul administraţiei penitenciare vor urma perioada de stagiu în cadrul unitãţilor unde au fost repartizaţi.
(4) Parcurgerea perioadei de stagiu este obligatorie, cu excepţia situaţiilor prevãzute de lege.

CAP. II
Organizarea perioadei de stagiu

ART. 3
(1) Perioada de stagiu este de 12 luni, calculatã de la data numirii ca funcţionar public debutant, şi constituie vechime în muncã şi în specialitate.
(2) Numirea funcţionarilor publici debutanţi se face prin ordin, respectiv prin decizie emisã potrivit competenţelor.
ART. 4
(1) Perioada de stagiu poate fi întreruptã în situaţia suspendãrii raportului de serviciu al funcţionarului public debutant, în condiţiile legii.
(2) Durata suspendãrii raportului de serviciu nu se ia în considerare la calculul perioadei de stagiu.
(3) Dupã încetarea motivelor care au determinat întreruperea perioadei de stagiu, funcţionarul public debutant îşi continuã activitatea pânã la acoperirea integralã a duratei prevãzute la art. 3 alin. (1).
ART. 5
(1) Perioada de stagiu se desfãşoarã pe baza unui program aprobat de directorul unitãţii, la propunerea conducãtorului compartimentului în care urmeazã sã îşi desfãşoare activitatea funcţionarul public debutant şi a compartimentului de resurse umane.
(2) Prin programul de desfãşurare a perioadei de stagiu se stabilesc urmãtoarele:
a) planificarea activitãţilor ce urmeazã sã fie desfãşurate, în funcţie de nivelul cunoştinţelor teoretice şi al deprinderilor practice dobândite pe parcursul perioadei de stagiu;
b) cursul de specializare la care trebuie sã participe funcţionarul public debutant;
c) alocarea a douã ore, zilnic, din timpul normal de lucru, studiului individual.
(3) Funcţionarul public debutant îşi desfãşoarã activitatea conform programului de lucru al compartimentului din care face parte.
(4) Funcţionarului public debutant i se asigurã dreptul de a asista la îndeplinirea atribuţiilor de serviciu de cãtre funcţionarii publici definitivi din cadrul altor compartimente.
(5) Activitatea prevãzutã la alin. (4) se desfãşoarã sub coordonarea unui îndrumãtor şi nu poate depãşi un sfert din durata perioadei de stagiu.
(6) Funcţionarul public debutant este obligat sã îşi organizeze o evidenţã a pregãtirii profesionale pe care o efectueazã.
ART. 6
Funcţionarul public debutant are urmãtoarele drepturi specifice:
a) sã fie sprijinit şi îndrumat în îndeplinirea atribuţiilor de serviciu pe parcursul perioadei de stagiu;
b) sã i se stabileascã atribuţii de serviciu al cãror nivel de dificultate şi complexitate sã creascã gradual pe parcursul perioadei de stagiu;
c) sã i se asigure timpul necesar pregãtirii individuale, în scopul dobândirii cunoştinţelor teoretice şi a deprinderilor practice necesare exercitãrii unei funcţii publice, şi sã participe la formele de pregãtire profesionalã organizate pentru funcţionarii publici debutanţi;
d) sã i se asigure, prin grija unitãţii, accesul la sursele de informare utile perfecţionãrii sale.
ART. 7
Funcţionarul public debutant are urmãtoarele îndatoriri specifice:
a) sã îşi perfecţioneze pregãtirea profesionalã teoreticã şi sã îşi însuşeascã deprinderile practice necesare exercitãrii funcţiei publice încredinţate;
b) sã îl consulte pe îndrumãtor pentru realizarea lucrãrilor repartizate de conducãtorul compartimentului;
c) sã participe la manifestãri ştiinţifice şi profesionale, în vederea desãvârşirii pregãtirii profesionale;
d) sã participe la formele de pregãtire organizate pentru funcţionarii publici debutanţi.
ART. 8
(1) Pe parcursul perioadei de stagiu activitatea funcţionarului public debutant se desfãşoarã sub îndrumarea unui funcţionar public definitiv, de regulã, din cadrul aceluiaşi compartiment, denumit în continuare îndrumãtor.
(2) Îndrumãtorul este numit de directorul unitãţii, de regulã, la propunerea conducãtorului compartimentului în care îşi desfãşoarã activitatea funcţionarul public debutant.
(3) Îndeplinirea atribuţiilor de îndrumãtor este o îndatorire de serviciu, iar atribuţiile acestuia vor fi trecute în fişa postului.
ART. 9
Îndrumãtorul poate fi orice funcţionar public definitiv care a fost selecţionat de cãtre conducerea unitãţii şi îndeplineşte cumulativ urmãtoarele criterii:
a) este mai mare cu cel puţin un grad profesional faţã de funcţionarul public debutant;
b) are vechimea de minimum 2 ani în unitate;
c) a fost apreciat cu calificativele "foarte bun" sau "excepţional" în ultimii 2 ani.
ART. 10
(1) Nu poate avea calitatea de îndrumãtor funcţionarul public:
a) care a fost sancţionat disciplinar în ultimul an de activitate;
b) care este soţ, soţie ori rudã pânã la gradul al IV-lea inclusiv cu funcţionarul public debutant;
c) cãruia i s-a retras anterior dreptul de a desfãşura activitãţi de îndrumãtor;
d) care este director sau director adjunct al unitãţii.
(2) Dacã îndrumãtorul devine incompatibil cu aceastã calitate în timpul coordonãrii stagiului de practicã al funcţionarului public debutant, directorul unitãţii va stabili, la propunerea conducãtorului compartimentului în care îşi desfãşoarã activitatea funcţionarul public debutant, un alt funcţionar public care sã preia aceste atribuţii.
ART. 11
Îndrumãtorul are urmãtoarele atribuţii:
a) îl îndrumã pe funcţionarul public debutant în procesul de studiere şi însuşire a legislaţiei specifice activitãţii desfãşurate;
b) îi explicã funcţionarului public debutant modul de desfãşurare a activitãţilor de serviciu;
c) îl instruieşte pe funcţionarul public debutant şi desfãşoarã activitãţi practice;
d) desfãşoarã activitãţi de serviciu cu rol demonstrativ;
e) îl îndrumã şi îl verificã pe funcţionarul public debutant în îndeplinirea atribuţiilor şi misiunilor primite;
f) monitorizeazã activitatea profesionalã şi conduita funcţionarului public debutant îndrumat şi ia mãsuri de îmbunãtãţire a pregãtirii acestuia;
g) întocmeşte un referat, conform modelului prevãzut în anexa nr. 1, cu privire la activitatea de integrare socioprofesionalã a funcţionarului public debutant.
ART. 12
Pentru activitatea desfãşuratã directorul unitãţii îl poate recompensa pe îndrumãtor, în plus faţã de drepturile prevãzute în reglementãrile legale, prin una dintre urmãtoarele modalitãţi:
a) acordarea, trimestrial, de sume bãneşti din fondul de premiere aflat la dispoziţie, conform prevederilor legale;
b) acordarea, cu prioritate, a salariului de merit.
ART. 13
(1) În vederea obţinerii statutului de funcţionar public definitiv, funcţionarii publici debutanţi trebuie sã urmeze, în perioada de stagiu, cursul de specializare organizat de Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor pentru ofiţeri, respectiv agenţi.
(2) Durata cursului şi locul de organizare vor fi stabilite prin decizie a directorului general.
(3) Planificarea cursului de specializare se va realiza în cel mult 60 de zile de la data numirii în funcţia de funcţionar public debutant.
ART. 14
(1) Cursul de specializare se organizeazã în scopul transmiterii cunoştinţelor, formãrii deprinderilor şi al dezvoltãrii aptitudinilor necesare corespunzãtoare postului pe care urmeazã sã fie numit ca funcţionar public definitiv.
(2) La absolvirea cursului de specializare unitatea de învãţãmânt va elibera un certificat de absolvire a cursului.
ART. 15
(1) Evaluarea activitãţii funcţionarului public debutant se face în termen de 5 zile lucrãtoare de la terminarea perioadei de stagiu, de regulã, de cãtre şeful ierarhic din cadrul compartimentului în care îşi desfãşoarã activitatea, denumit în continuare evaluator.
(2) În mod excepţional, când nu existã un funcţionar public de conducere care sã coordoneze compartimentul, evaluatorul este funcţionarul public cu cea mai înaltã funcţie publicã de conducere din domeniul de activitate, desemnat de directorul unitãţii.
(3) Evaluatorul desemnat în condiţiile alin. (2) nu poate avea şi calitatea de îndrumãtor.
ART. 16
(1) Evaluarea activitãţii funcţionarului public debutant constã în aprecierea modului de dobândire a cunoştinţelor teoretice şi a deprinderilor practice necesare îndeplinirii atribuţiilor aferente funcţiei publice încredinţate, a cunoaşterii specificului activitãţii şi a exigenţelor activitãţii penitenciare.
(2) Evaluarea activitãţii funcţionarilor publici debutanţi se face pe baza:
a) referatului întocmit de îndrumãtor;
b) raportului de stagiu întocmit de funcţionarul public debutant;
c) documentului doveditor de absolvire a cursului de specializare;
d) raportului de evaluare întocmit de evaluator.
ART. 17
(1) Referatul îndrumãtorului se întocmeşte cu 5 zile lucrãtoare înainte de terminarea perioadei de stagiu şi cuprinde urmãtoarele elemente:
a) descrierea activitãţii desfãşurate de funcţionarul public debutant;
b) nivelul de însuşire de cãtre funcţionarul public debutant a legislaţiei specifice activitãţii desfãşurate;
c) aptitudinile pe care le-a dovedit funcţionarul public debutant în modul de îndeplinire a atribuţiilor de serviciu;
d) conduita funcţionarului public debutant în timpul serviciului;
e) concluzii privind desfãşurarea perioadei de stagiu şi recomandãri privind definitivarea acestuia.
(2) Referatul va fi înaintat şefului ierarhic din cadrul compartimentului în care îşi desfãşoarã activitatea funcţionarul public debutant.
ART. 18
(1) În cazul modificãrii, suspendãrii sau încetãrii raportului de serviciu al îndrumãtorului, acesta întocmeşte referatul pentru perioada de stagiu parcursã de funcţionarul public debutant pânã în acel moment.
(2) În situaţia prevãzutã la alin. (1) conducãtorul unitãţii numeşte un alt îndrumãtor pentru perioada de stagiu rãmasã neefectuatã, la propunerea şefului ierarhic din cadrul compartimentului în care îşi desfãşoarã activitatea funcţionarul public debutant.
(3) Referatul se înainteazã şefului ierarhic din cadrul compartimentului în care îşi desfãşoarã activitatea funcţionarul public debutant şi este avut în vedere la evaluarea acestuia, la terminarea perioadei de stagiu.
ART. 19
Prevederile art. 18 se aplicã în mod corespunzãtor în situaţia sancţionãrii disciplinare a îndrumãtorului cu una dintre sancţiunile prevãzute la <>art. 62 lit. b)-f) din Legea nr. 293/2004 privind Statutul funcţionarilor publici din Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor.
ART. 20
(1) La terminarea perioadei de stagiu funcţionarul public debutant completeazã raportul de stagiu, conform modelului prevãzut în anexa nr. 2.
(2) Raportul de stagiu cuprinde descrierea activitãţii desfãşurate de funcţionarul public debutant pe parcursul perioadei de stagiu, prin prezentarea atribuţiilor de serviciu, a modalitãţilor de îndeplinire a acestora, precum şi a eventualelor dificultãţi întâmpinate.
(3) Raportul de stagiu se înainteazã evaluatorului de cãtre funcţionarul public debutant.
ART. 21
(1) Pentru evaluarea activitãţii funcţionarului public debutant, evaluatorul întocmeşte raportul de evaluare a perioadei de stagiu, conform modelului prevãzut în anexa nr. 3.
(2) Pentru completarea raportului de evaluare a perioadei de stagiu, evaluatorul:
a) analizeazã referatul întocmit de îndrumãtor şi raportul de stagiu completat de funcţionarul public debutant;
b) ţine cont de certificatul de absolvire a cursului de specializare;
c) noteazã criteriile de evaluare în funcţie de gradul de îndeplinire a atribuţiilor de serviciu;
d) stabileşte calificativul de evaluare;
e) face propuneri cu privire la numirea definitivã în funcţia pentru care a concurat sau eliberarea din funcţia publicã.
ART. 22
(1) Notarea criteriilor de evaluare şi stabilirea calificativului de evaluare se fac astfel:
a) criteriile de evaluare se noteazã de la 1 la 5, nota 1 fiind cea mai micã, iar nota 5 fiind cea mai mare;
b) se face media aritmeticã a notelor acordate pentru fiecare criteriu de evaluare;
c) calificativul de evaluare se obţine încadrând media finalã dupã cum urmeazã: între 1,00-3,00 - necorespunzãtor; între 3,01-5,00 - corespunzãtor.
(2) Semnificaţia calificativelor de evaluare este urmãtoarea:
a) "necorespunzãtor" - funcţionarul public debutant nu a fãcut dovada cunoştinţelor teoretice şi a deprinderilor practice necesare exercitãrii funcţiei publice;
b) "corespunzãtor" - funcţionarul public debutant a fãcut dovada cã deţine cunoştinţele teoretice şi deprinderile practice necesare exercitãrii funcţiei publice.
ART. 23
Evaluatorul consemneazã în raportul de evaluare a perioadei de stagiu:
a) propunerea privind numirea definitivã a funcţionarului public debutant în funcţia publicã, în situaţia în care calificativul de evaluare este "corespunzãtor";
b) propunerea de eliberare din funcţie, în condiţiile legii, în situaţia în care funcţionarul public debutant a obţinut calificativul "necorespunzãtor".
ART. 24
(1) Raportul de evaluare a perioadei de stagiu se aduce la cunoştinţã funcţionarului public debutant în termen de 3 zile lucrãtoare de la completare.
(2) Funcţionarul public debutant poate contesta calificativul de evaluare în termen de 3 zile lucrãtoare de la data luãrii la cunoştinţã.
(3) Contestaţia se depune la directorul unitãţii.
ART. 25
(1) Directorul unitãţii analizeazã documentele care se întocmesc în acest scop şi poate modifica raportul de evaluare a perioadei de stagiu în situaţia în care constatã cã aprecierile consemnate nu corespund realitãţii.
(2) Raportul de evaluare a perioadei de stagiu, modificat în condiţiile alin. (1), este adus la cunoştinţã funcţionarului public debutant în termen de 3 zile lucrãtoare de la depunerea contestaţiei.
ART. 26
Dacã funcţionarul public debutant este nemulţumit de rezultat, se poate adresa instanţei de contencios administrativ, în condiţiile legii.
ART. 27
(1) Funcţionarii publici debutanţi care au obţinut la evaluarea activitãţii calificativul "corespunzãtor" vor fi numiţi funcţionari publici definitivi într-o funcţie publicã de execuţie din clasa corespunzãtoare studiilor absolvite, prin decizie, potrivit competenţelor.
(2) În situaţia în care funcţionarii publici debutanţi au obţinut la evaluarea activitãţii calificativul "necorespunzãtor", directorul unitãţii va dispune, prin decizie, eliberarea din funcţie, în condiţiile legii.

CAP. III
Dispoziţii finale

ART. 28
Raportul de serviciu al funcţionarului public debutant nu poate fi modificat pe parcursul perioadei de stagiu decât în condiţiile prevãzute de lege.
ART. 29
(1) Funcţionarul public debutant poate fi sancţionat potrivit dispoziţiilor <>Legii nr. 293/2004 .
(2) Pentru stabilirea sancţiunii disciplinare aplicabile funcţionarului public debutant, comisia de disciplinã îl va audia în mod obligatoriu şi pe îndrumãtor.
ART. 30
Formularele prevãzute în anexele nr. 1-3 se asigurã de cãtre Baza de aprovizionare, gospodãrire şi reparaţii.
ART. 31
Funcţionarii publici debutanţi aflaţi în perioada de stagiu, care urmeazã cursuri de specializare cu o duratã ce depãşeşte 3 luni, vor semna un angajament prin care se obligã sã lucreze în sistemul administraţiei penitenciare cel puţin 5 ani dacã sunt agenţi, respectiv 10 ani dacã sunt ofiţeri.
ART. 32
Funcţionarul public debutant care nu respectã angajamentul prevãzut la art. 31 este obligat sã restituie cheltuielile de şcolarizare proporţional cu perioada rãmasã pânã la împlinirea termenului.
ART. 33
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul regulament.


ANEXA 1
la regulament

Unitatea ....................

REFERAT

Numele şi prenumele funcţionarului public debutant .........................
Funcţia publicã ............................................................
Compartimentul .............................................................
Perioada de stagiu: de la ....................... la .......................
Data completãrii ...........................................................
Descrierea activitãţii desfãşurate de funcţionarul public debutant .........
Aptitudinile pe care le-a dovedit funcţionarul public debutant în modul de
îndeplinire a atribuţiilor de serviciu ....................................
Conduita funcţionarului public debutant în timpul serviciului ..............
Concluzii ..................................................................
Recomandãri ................................................................
Numele şi prenumele îndrumãtorului .........................................
Funcţia publicã ............................................................
Data întocmirii ............................................................
Semnãtura ..................................................................


ANEXA 2
la regulament

Unitatea .....................

RAPORT DE STAGIU

Numele şi prenumele funcţionarului public debutant ........................
Funcţia publicã (debutant) ................................................
Perioada de stagiu: de la .................. la ...........................
Atribuţiile de serviciu*) .................................................
Alte atribuţii**) .........................................................
Cursuri de specializare/alte forme de perfecţionare***) ...................
Activitãţi din afara instituţiei, în care s-a implicat.
Alte activitãţi****) ......................................................
Descrierea activitãţii desfãşurate pe parcursul perioadei de stagiu .......
Dificultãţi întâmpinate pe parcursul perioadei de stagiu ..................
Data întocmirii ...........................................................
Semnãtura .................................................................

---------
*) Se vor preciza atribuţiile prevãzute în fişa postului.
**) Se vor preciza atribuţiile stabilite de şeful ierarhic sau alte persoane cu funcţii de conducere.
***) Se vor indica doar cele urmate pe parcursul perioadei de stagiu.
****) Se vor indica, dacã este cazul, articolele sau lucrãrile publicate, comunicãri ştiinţifice etc.


ANEXA 3
la regulament

Unitatea ..................

RAPORT
de evaluare a perioadei de stagiu

Numele şi prenumele funcţionarului public debutant ........................
Funcţia publicã ...........................................................
Compartimentul ............................................................
Perioada de stagiu: de la ............. la ................................


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Criterii de evaluare Nota
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Cunoaşterea reglementãrilor specifice domeniului de activitate
2. Cunoaşterea specificului administraţiei publice
3. Capacitatea de îndeplinire a atribuţiilor de serviciu
4. Abilitãţi pentru desfãşurarea activitãţilor sub stres
5. Rezistenţa la efort prelungit
6. Capacitatea de analizã, sintezã
7. Capacitatea de înţelegere a sarcinilor de serviciu
8. Capacitatea de concentrare
9. Capacitatea de înţelegere şi învãţare rapidã
10. Capacitatea de rezolvare şi aplanare a conflictelor
11. Capacitatea de integrare rapidã în colectiv
12. Capacitatea de a lucra în echipã
13. Comunicare
14. Operativitate şi corectitudinea realizãrii sarcinilor
15. Conduita în timpul serviciului
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


Calificativ de evaluare .........

Propuneri ................................................................
Recomandãri ..............................................................
Numele şi prenumele evaluatorului ........................................
Funcţia publicã ..........................................................
Data întocmirii ..........................................................
Semnãtura ................................................................


---------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016