Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 8 noiembrie 1991 (*republicat*)  de organizare si functionare a Regiei Autonome Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 8 noiembrie 1991 (*republicat*) de organizare si functionare a Regiei Autonome "Rgistrul Auto Roman"

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 307 din 1 noiembrie 1994

CAP. 1
Prevederi generale

ART. 1
Regia Autonomã "Registrul Auto Roman" este organizatã şi funcţioneazã potrivit prevederilor <>Legii nr. 15/1990 privind reorganizarea unitãţilor economice de stat ca regii autonome şi societãţi comerciale.
ART. 2
"Registrul Auto Roman" - R.A. este persoana juridicã, funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã şi îşi desfãşoarã activitatea pe baza prezentului regulament.
ART. 3
"Registrul Auto Roman" - R.A. are sediul în municipiul Bucureşti, Calea Griviţei nr. 391, sectorul 1.
"Registrul Auto Roman" - R.A. are în structura sa reprezentante pe teritoriul României.

CAP. 2
Scopul şi obiectul de activitate

ART. 4
"Registrul Auto Roman" - R.A. are ca obiect de activitate:
4.1. omologarea de tip şi individualã pentru circulaţia pe drumurile publice a tuturor tipurilor de vehicule rutiere fabricate în ţara sau importate, pe baza încercãrilor efectuate în laboratoarele proprii;
4.2. încadrarea vehiculelor rutiere în categoriile de folosinţa prevãzute de lege;
4.3. organizarea şi ţinerea evidentei tuturor tipurilor de vehicule rutiere admise în circulaţia şi acordarea numãrului de registru;
4.4. verificarea, la cererea Ministerului Transporturilor, a staţiilor de inspecţie tehnica;
4.5. efectuarea inspectiilor tehnice pe un anumit eşantion de vehicule rutiere, în vederea verificãrii unor noi tehnologii şi aparate pentru inspecţia tehnica;
4.6. certificarea sistemelor calitãţii, produselor şi serviciilor pentru vehiculele rutiere şi componentele acestora, precum şi a personalului;
4.7. acreditarea laboratoarelor de încercãri din domeniul auto;
4.8. elaborarea tehnologiei şi prescripţiilor tehnice privind verificãrile tehnice şi inspectiile periodice;
4.9. efectuarea de încercãri în vederea omologãrii echipamentelor şi pieselor care afecteazã siguranţa circulaţiei rutiere sau protecţia mediului înconjurãtor;
4.10. efectuarea de încercãri, la cererea Ministerului Transporturilor, Ministerului de Interne şi a Institutului Roman de Standardizare şi Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor, cu vehicule rutiere prelevate din fabricaţia de serie, în scopul verificãrii stabilitatii procesului de fabricaţie;
4.11. efectuarea de cercetãri şi proiectãri legate de siguranţa circulaţiei rutiere şi poluarea mediului înconjurãtor de cãtre vehiculele rutiere;
4.12. analizarea aplicãrii regulamentelor-anexa la Acordul privind adoptarea de condiţii uniforme de omologare şi recunoaştere reciprocã a echipamentelor şi pieselor vehiculelor cu motor, adoptat la Geneva în anul 1958, şi a amendamentelor la aceste regulamente;
4.13. elaborarea şi propunerea standardelor referitoare la vehiculele rutiere şi echipamentele lor;
4.14. efectuarea de expertize tehnice pentru accidentele grave de circulaţie, în scopul gasirii unor soluţii pentru prevenirea acestora;
4.15. stabilirea consumurilor de combustibil în condiţii de exploatare a vehiculelor;
4.16. omologarea vehiculelor cu motoare care funcţioneazã cu combustibili neconventionali;
4.17. stabilirea gradului de confort pentru autovehiculele de transport pasageri;
4.18. proiectarea de utilaje, aparate şi dispozitive pentru verificãrile tehnice şi inspectiile periodice;
4.19. consulting în probleme privind achiziţionarea de vehicule rutiere, stabilirea performantelor unor autovehicule rutiere de serie mica sau individuale, achiziţionarea de utilaje şi aparate de garaj, stabilirea tehnologiilor functionale pentru staţiile de inspecţie tehnica;
4.20. participarea la lucrãrile organizaţiilor şi organismelor internaţionale şi naţionale pe linia vehiculelor rutiere, cu posibilitatea aderãrii la acestea şi asigurarea transpunerii în practica a hotãrîrilor adoptate pentru aplicarea convenţiilor internaţionale.

CAP. 3
Patrimoniul

ART. 5
Patrimoniul Regiei Autonome "Registrul Auto Roman" este de 2.321.004.056 lei. In exercitarea dreptului de proprietate asupra patrimoniului sau, "Registrul Auto Roman" - R.A. foloseşte şi dispune, în mod autonom, de bunurile pe care le are în patrimoniu, potrivit legii.

CAP. 4
Structura regiei

ART. 6
"Registrul Auto Roman" - R.A. are în subordinea sa reprezentante pe teritoriul României, necesare îndeplinirii obiectului sau de activitate.
Consiliul de administraţie stabileşte constituirea reprezentantelor, structura organizatoricã şi relaţiile lor în cadrul regiei şi cu terţii.
ART. 7
In cadrul regiei se constituie direcţii, servicii, laboratoare, oficii şi birouri, în funcţie de necesitãţile şi volumul activitãţilor.

CAP. 5
Organele de conducere ale regiei

ART. 8
Conducerea "Registrului Auto Roman" - R.A. se asigura prin:
- consiliul de administraţie;
- directorul general.
ART. 9
Consiliul de administraţie se numeşte prin ordin al ministrului transporturilor şi este compus din 11 persoane, dintre care una este directorul general al regiei, care este şi preşedintele consiliului de administraţie.
Din consiliul de administraţie fac parte cîte un reprezentant al Ministerului Finanţelor şi al Ministerului Transporturilor, ceilalţi membri fiind numiţi dintre inginerii, economistii, inspectorii, juristii specializaţi în domeniul de activitate al regiei.
ART. 10
Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare.
ART. 11
Atribuţiile principale, rãspunderile şi competentele consiliului de administraţie sînt urmãtoarele:
11.1. aproba structura organizatoricã şi funcţionalã a regiei;
11.2. aproba programele de dezvoltare şi funcţionare a reţelei de reprezentante din teritoriu;
11.3. examineazã şi aproba bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul şi contul de profit şi pierderi;
11.4. aproba utilizarea fondului valutar, potrivit legii;
11.5. stabileşte, potrivit legii, nivelul de salarizare a personalului în funcţie de studii şi munca efectiv prestatã;
11.6. stabileşte funcţiile şi meseriile specifice;
11.7. stabileşte taxe şi tarife proprii pentru serviciile şi prestaţiile efectuate;
11.8. aproba statutul personalului regiei;
11.9. rãspunde de administrarea legalã şi eficienta a întregului patrimoniu;
11.10. exercita orice alte atribuţii ce-i revin din prevederile legale şi regulamentul sau de funcţionare şi organizare şi aproba orice alte mãsuri privind activitatea regiei, cu excepţia celor date, potrivit legii, în competenta altor organe.
ART. 12
Consiliul de administraţie se întruneşte în sesiuni ordinare o data pe luna si, la cererea preşedintelui sau a 1/3 din membri, ori de cîte ori este nevoie.
ART. 13
Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare, urmînd ca activitatea acestora sa fie recompensata material, conform înţelegerii, pe baza de convenţie civilã.
ART. 14
Consiliul de administraţie prezintã anual ministerului de resort un raport asupra activitãţii în perioada expiratã şi asupra programului de activitate pentru perioada în curs.
ART. 15
Directorul general al regiei este numit de ministrul transporturilor*).
ART. 16
Directorul general al regiei conduce activitatea curenta a acesteia şi o reprezintã în relaţiile cu organele statului, precum şi cu persoanele fizice sau juridice. De asemenea, angajeazã şi concediazã personalul şi numeşte, prin decizie, conducãtorii compartimentelor de munca din structura regiei, cu respectarea prevederilor legale.

CAP. 6
Bugetul de venituri şi cheltuieli

ART. 17
"Registrul Auto Roman" - R.A. întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul şi contul de profit şi pierderi, dupã modelele stabilite de Ministerul Finanţelor şi aprobate anual de cãtre acesta, care se publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a .
ART. 18
Veniturile şi cheltuielile regiei se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar şi cuprind la venituri sumele încasate din tarifele aplicate la prestaţiile efectuate, iar la cheltuieli, valorile consumate pentru funcţionarea regiei.
ART. 19
Din veniturile realizate, dupã acoperirea cheltuielilor, regia constituie fondul de rezerva şi de dezvoltare, asigura sumele necesare desfãşurãrii activitãţii şi satisfacerii nevoilor de funcţionare, precum şi celelalte vãrsãminte prevãzute de lege.
ART. 20
"Registrul Auto Roman" - R.A. hotãrãşte cu privire la investiţiile ce urmeazã a fi realizate, în limitele competentelor acordate şi stabileşte sursele proprii de finanţare.
ART. 21
Operaţiunile de încasãri şi plati ale regiei se efectueazã prin conturi deschise la bãnci.

CAP. 7
Relaţiile regiei

ART. 22
Pentru realizarea atribuţiilor ce le revin, compartimentele de munca ale regiei stabilesc relaţii functionale, de cooperare şi colaborare.
ART. 23
Relaţiile comerciale dintre "Registrul Auto Roman" - R.A. şi alte regii, societãţi comerciale sau alţi parteneri, se desfãşoarã pe baze contractuale, guvernate de principiul libertãţii contractuale.
ART. 24
Regia Autonomã "Registrul Auto Roman" poate încheia contracte de prestãri de servicii cu întreprinzãtori strãini, în condiţiile legii.

CAP. 8
Controlul activitãţii

ART. 25
Gestiunea Regiei Autonome "Registrul Auto Roman" este controlatã de organe proprii, conform reglementãrilor elaborate de Ministerul Finanţelor.

CAP. 9
Dispoziţii referitoare la personal
ART. 26
Personalul regiei este supus prevederilor statutului personalului, aprobat de consiliul de administraţie, şi celorlalte reglementãri în vigoare.

CAP. 10
Dispoziţii finale

ART. 27
"Registrul Auto Roman" - R.A. respecta şi rãspunde de aplicare tuturor prevederilor din legislaţia interna, precum şi din convenţiile şi celelalte reglementãri emise de organisme internaţionale din domeniul sau de activitate.
-----------
*) Pînã la desemnarea managerului, în conformitate cu <>Hotãrîrea Guvernului nr. 263/1994 , prevederile referitoare la conducerea regiei autonome, cuprinse în Hotãrîrea Guvernului nr. 768/1991, modificatã, se aplica în continuare.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016