Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 8 noiembrie 1991  de organizare si functionare a Regiei autonome Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 8 noiembrie 1991 de organizare si functionare a Regiei autonome "Registrul auto roman"

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 235 din 22 noiembrie 1991
CAP. 1
Prevederi generale

ART. 1
Regia autonoma "Registrul auto roman" este organizata si functioneaza potrivit prevederilor <>Legii nr. 15/1990 privind reorganizarea unitatilor economice de stat ca regii autonome si societati comerciale.
ART. 2
"Registrul auto roman" - R.A. este persoana juridica, functioneaza pe baza de gestiune economica si autonomie financiara si isi desfasoara activitatea pe baza prezentului regulament.
ART. 3
"Registrul auto roman" - R.A. are sediul in municipiul Bucuresti, calea Grivitei nr. 393, sector 1.
"Registrul auto roman" - R.A. are in structura sa filiale de specialitate pe teritoriul Romaniei.

CAP. 2
Scopul si obiectul de activitate

ART. 4
"Registrul auto roman" - R.A. are ca obiect de activitate:
4.1. omologarea de tip si individuala pentru circulatia pe drumurile publice a tuturor tipurilor de vehicule rutiere fabricate in tara sau importate, pe baza incercarilor efectuate in laboratoarele proprii;
4.2. incadrarea vehiculelor rutiere in categoriile de folosinta prevazute de lege;
4.3. organizarea si tinerea evidentei tuturor tipurilor de vehicule rutiere admise in circulatie si acordarea numarului de registru;
4.4. verificarea, la cererea Ministerului Transporturilor, a atelierelor de inspectie tehnica;
4.5. efectuarea inspectiilor tehnice pe un anumit esantion de vehicule rutiere, in vederea verificarii unor noi tehnologii si aparate pentru inspectia tehnica;
4.6. elaborarea tehnologiei si prescriptiilor tehnice privind verificarile tehnice si inspectiile periodice;
4.7. efectuarea de incercari in vederea omologarii echipamentelor si pieselor care afecteaza siguranta circulatiei rutiere sau protectia mediului inconjurator;
4.8. efectuarea de incercari, la cererea Ministerului Transporturilor, Ministerului de Interne si a Comisiei Nationale pentru Standarde, Metrologie si Calitate, cu vehicule rutiere prelevate din fabricatia de serie, in scopul verificarii stabilitatii procesului de fabricatie;
4.9. efectuarea de cercetari si proiectari legate de siguranta circulatiei rutiere si poluarea mediului inconjurator de catre vehiculele rutiere;
4.10. analizarea aplicarii regulamentelor anexa la "Acordul privind adoptarea de conditii uniforme de omologare si recunoastere reciproca a echipamentelor si pieselor vehiculelor cu motor", adoptat la Geneva in 1958, sau a amendamentelor la aceste regulamente;
4.11. elaborarea si propunerea standardelor referitoare la vehiculele rutiere si echipamentele lor;
4.12. efectuarea de expertize tehnice pentru accidentele grave de circulatie, in scopul gasirii unor solutii pentru prevenirea acestora;
4.13. stabilirea consumurilor de combustibil in conditii de exploatare a vehiculelor;
4.14. omologarea vehiculelor cu motoare care functioneaza cu combustibili neconventionali;
4.15. stabilirea gradului de confort pentru autovehiculele de transport pasageri;
4.16. proiectarea de utilaje, aparate si dispozitive pentru verificarile tehnice si inspectiile periodice;
4.17. consulting in probleme privind achizitionarea de vehicule rutiere, stabilirea performantelor unor autovehicule rutiere de serie mica sau individuale, achizitionarea de utilaje si aparate de garaj, stabilirea tehnologiilor functionale pentru statiile de inspectie tehnica;
4.18. participarea la lucrarile organizatiilor si organismelor internationale si nationale pe linia vehiculelor rutiere, cu posibilitatea aderarii la acestea si asigurarea transpunerii in practica a hotaririlor adoptate pentru aplicarea conventiilor internationale.

CAP. 3
Patrimoniul

ART. 5
Patrimoniul Regiei autonome "Registrul auto roman" este in valoare de 5.331.000 lei. In exercitarea dreptului de proprietate asupra patrimoniului sau, "Registrul auto roman" - R.A. foloseste si dispune, in mod autonom, de bunurile pe care le are in patrimoniu, potrivit legii.

CAP. 4
Structura regiei

ART. 6
"Registrul auto roman" - R.A. are in subordinea sa filiale de specialitate pe teritoriul Romaniei, necesare indeplinirii obiectului sau de activitate.
Consiliul de administratie stabileste constituirea filialelor, structura organizatorica si relatiile lor in cadrul regiei si cu tertii.
ART. 7
In cadrul regiei se constituie directii, servicii, laboratoare, oficii si birouri, in functie de necesitatile si volumul activitatilor.

CAP. 5
Organele de conducere ale regiei

ART. 8
Conducerea "Registrului auto roman" - R.A. se asigura prin:
- consiliul de administratie;
- directorul general.
ART. 9
Consiliul de administratie se numeste prin ordin al ministrului transporturilor si este compus din 11 persoane, din care una este directorul general al regiei, care este si presedintele consiliului de administratie.
Din consiliul de administratie fac parte cite un reprezentant al Ministerului Economiei si Finantelor si al Ministerului Transporturilor, ceilalti membri fiind numiti dintre inginerii, economistii, inspectorii, juristii specializati in domeniul de activitate al regiei.
ART. 10
Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea in conformitate cu propriul regulament de organizare si functionare.
ART. 11
Atributiile principale, raspunderile si competentele consiliului de administratie sint urmatoarele:
11.1. aproba structura organizatorica si functionala a regiei;
11.2. aproba programele de dezvoltare si functionare a retelei de filiale de specialitate din teritoriu;
11.3. examineaza si aproba bugetul de venituri si cheltuieli, bilantul si contul de profit si pierderi;
11.4. aproba utilizarea fondului valutar, potrivit legii;
11.5. stabileste, potrivit legii, nivelul de salarizare a personalului, in functie de studii si munca efectiv prestata;
11.6. stabileste functiile si meseriile specifice;
11.7. stabileste taxe si tarife proprii pentru serviciile si prestatiile efectuate;
11.8. aproba statutul personalului regiei;
11.9. raspunde de administrarea legala si eficienta a intregului patrimoniu;
11.10. exercita orice alte atributii ce-i revin din prevederile legale si regulamentul sau de functionare si organizare si aproba orice alte masuri privind activitatea regiei, cu exceptia celor date, potrivit legii, in competenta altor organe.
ART. 12
Consiliul de administratie se intruneste in sesiuni ordinare o data pe luna si, la cererea presedintelui sau a 1/3 din membri, ori de cite ori este nevoie.
ART. 13
Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administratie poate atrage in activitatea de analiza consilieri si consultanti din diferite sectoare, urmind ca activitatea acestora sa fie recompensata material, conform intelegerii, pe baza de conventie civila.
ART. 14
Consiliul de administratie prezinta anual ministerului de resort un raport asupra activitatii in perioada expirata si asupra programului de activitate pentru perioada in curs.
ART. 15
Directorul general al regiei este numit de consiliul de administratie, cu avizul Ministerului Transporturilor.
ART. 16
Directorul general al regiei conduce activitatea curenta a acesteia si o reprezinta in relatiile cu organele statului, precum si cu persoanele fizice sau juridice. De asemenea, angajeaza si concediaza personalul si numeste, prin decizie, conducatorii compartimentelor de munca din structura regiei, cu respectarea prevederilor legale.

CAP. 6
Bugetul de venituri si cheltuieli

ART. 17
"Registrul auto roman" - R.A. intocmeste anual bugetul de venituri si cheltuieli, bilantul si contul de profit si pierderi, dupa modelele stabilite de Ministerul Economiei si Finantelor si aprobate anual de catre acesta, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
ART. 18
Veniturile si cheltuielile regiei se stabilesc prin buget pentru fiecare exercitiu financiar si cuprind la venituri sumele incasate din tarifele aplicate la prestatiile efectuate, iar la cheltuieli valorile consumate pentru functionarea regiei.
ART. 19
Din veniturile realizate, dupa acoperirea cheltuielilor, regia constituie fondul de rezerva si de dezvoltare, asigura sumele necesare desfasurarii activitatii si satisfacerii nevoilor de functionare, precum si celelalte varsaminte prevazute de lege.
ART. 20
"Registrul auto roman" - R.A. hotaraste cu privire la investitiile ce urmeaza a fi realizate, in limitele competentelor acordate si stabileste sursele proprii de finantare.
ART. 21
Operatiunile de incasari si plati ale regiei se efectueaza prin conturi deschise la banci.

CAP. 7
Relatiile regiei

ART. 22
Pentru realizarea atributiilor ce le revin, compartimentele de munca ale regiei stabilesc relatii functionale, de cooperare si colaborare.
ART. 23
Relatiile comerciale dintre "Registrul auto roman" - R.A. si alte regii, societati comerciale sau alti parteneri, se desfasoara pe baze contractuale, guvernate de principiul libertatii contractuale.
ART. 24
Regia autonoma "Registrul auto roman" poate incheia contracte de prestari de servicii cu intreprinzatori straini, in conditiile legii.

CAP. 8
Controlul activitatii

ART. 25
Gestiunea Regiei autonome "Registrul auto roman" este controlata de organe proprii, conform reglementarilor elaborate de Ministerul Economiei si Finantelor.

CAP. 9
Dispozitii referitoare la personal

ART. 26
Personalul regiei este supus prevederilor statutului personalului, aprobat de consiliul de administratie, si celorlalte reglementari in vigoare.

CAP. 10
Dispozitii finale

ART. 27
"Registrul auto roman" - R.A. respecta si raspunde de aplicarea tuturor prevederilor din legislatia interna, precum si din conventiile si celelalte reglementari emise de organisme internatioanle din domeniul sau de activitate.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016