Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 8 martie 2001  de reorganizare si functionare a Agentiei Nationale a Functionarilor Publici    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 8 martie 2001 de reorganizare si functionare a Agentiei Nationale a Functionarilor Publici

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 141 din 21 martie 2001
ART. 1
(1) Agenţia Nationala a Funcţionarilor Publici, denumita în continuare agenţie, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
1. În domeniul strategiei şi managementului funcţiei publice şi al funcţionarilor publici:
a) elaboreazã strategia şi principiile managementului funcţiei publice şi al funcţionarilor publici şi le prezintã ministrului administraţiei publice pentru a fi însuşite şi pentru a fi supuse spre aprobare Guvernului;
b) fundamenteazã, elaboreazã şi supune spre aprobare ministrului administraţiei publice programe concrete privind managementul funcţiei publice şi al funcţionarilor publici;
c) elaboreazã studii, analize şi prognoze privind dinamica şi structura corpului funcţionarilor publici;
d) elaboreazã strategii şi programe concrete privind recrutarea, formarea şi perfecţionarea profesionalã a funcţionarilor publici, pe care le supune spre aprobare ministrului administraţiei publice şi ministrului educaţiei şi cercetãrii;
e) conlucreaza cu instituţiile de învãţãmânt şi cu centrele de perfecţionare pentru derularea programelor aprobate; sprijinã centrele de perfecţionare cu personal de predare;
f) stabileşte, cu acordul Ministerului Administraţiei Publice, criteriile pentru definirea categoriilor funcţiilor publice, a clasei şi a gradului acestora, precum şi criteriile de performanta profesionalã, pe baza cãrora se va face evaluarea performantelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici.
2. În domeniul reglementãrii funcţiei publice şi funcţionarilor publici:
a) elaboreazã proiecte de acte normative privind funcţia publica şi functionarii publici, pe care le supune ministrului administraţiei publice pentru a fi însuşite şi pentru a fi supuse spre aprobare Guvernului;
b) analizeazã şi avizeazã proiectele de acte normative care conţin prevederi referitoare la funcţia publica şi la functionarii publici, elaborate de alte ministere şi de celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale;
c) elaboreazã şi prezintã spre aprobare ministrului administraţiei publice reglementãri comune autoritãţilor şi instituţiilor publice privind funcţiile publice, gradarea şi clasificarea posturilor, cu consultarea Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale;
d) elaboreazã, cu avizul Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale, proiectele de acte normative pentru crearea unui sistem unitar de salarizare a funcţionarilor publici;
e) coordoneazã şi sprijinã procesul de adaptare la prevederile <>Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici şi ale statutelor aprobate prin legi speciale;
f) elaboreazã sau, dupã caz, avizeazã proiectele de hotãrâri ale Guvernului prin care se fac propuneri privind completarea listei funcţiilor publice;
g) elaboreazã norme de organizare şi desfãşurare a concursurilor pentru intrarea în corpul funcţionarilor publici, precum şi de validare a rezultatului acestora;
h) elaboreazã proiecte de acte normative privind organizarea perioadei de stagiu, condiţiile de evaluare, precum şi alte reguli specifice, aplicabile funcţionarilor publici debutanti;
i) elaboreazã metodologia de evaluare a performantelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici, precum şi de contestare a calificativelor acordate;
j) elaboreazã proiecte de acte normative privind organizarea, componenta şi funcţionarea comisiilor paritare;
k) elaboreazã propuneri de acte normative privind modul de constituire, componenta, organizarea şi funcţionarea comisiilor de disciplina, precum şi procedura de sesizare a acestora;
l) elaboreazã propuneri privind organizarea şi desfãşurarea examenului pentru persoanele care revin în corpul funcţionarilor publici;
m) elaboreazã propuneri privind intrarea în corpul funcţionarilor publici a persoanelor care au ocupat funcţii de demnitate publica, precum şi a celor care au deţinut funcţii de specialitate în afarã autoritãţilor şi instituţiilor publice;
n) elaboreazã normele de evidenta a dosarelor profesionale ale funcţionarilor publici.
3. În domeniul gestiunii de programe:
a) gestioneazã programele privind funcţia publica şi functionarii publici, urmãreşte îndeplinirea acestora şi prezintã periodic ministrului administraţiei publice rapoarte privind modul de derulare a acestora;
b) elaboreazã şi administreazã sistemul informaţional şi baza de date cuprinzând evidenta funcţiilor publice şi a funcţionarilor publici, precum şi a posturilor vacante;
c) ia mãsuri pentru plasarea funcţionarilor publici disponibilizaţi potrivit legii în alte funcţii publice similare cu cele deţinute de aceştia anterior disponibilizarii;
d) urmãreşte modul de derulare a programelor de formare şi perfecţionare a pregãtirii profesionale a funcţionarilor publici.
4. În domeniul reprezentãrii:
a) reprezintã autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale, la solicitarea ministrului administraţiei publice sau a consiliilor locale şi judeţene, în raporturile cu persoanele juridice şi fizice romane şi strãine, în domeniul managementului funcţiei publice şi al funcţionarilor publici;
b) colaboreazã cu ministerele şi cu alte autoritãţi publice în îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin;
c) colaboreazã cu instituţii şi cu organisme similare internaţionale sau din alte state în domeniul sau de activitate;
d) conlucreaza cu organizaţiile asociative ale funcţionarilor publici, din ţara şi din strãinãtate, precum şi cu organizaţiile neguvernamentale cu atribuţii în domeniul sau de activitate;
e) negociaza, cu acordul sau la solicitarea ministrului administraţiei publice, încheierea unor acorduri şi proiecte de colaborare internationala în domeniul funcţiei publice, al funcţionarilor publici şi al managementului resurselor umane; prezintã acordurile convenite ministrului administraţiei publice pentru a fi aprobate de acesta sau, dupã caz, însuşite şi supuse spre aprobare Guvernului.
5. În domeniul monitorizarii activitãţii referitoare la funcţia publica şi la functionarii publici:
a) urmãreşte şi verifica aplicarea legislaţiei privind funcţia publica şi functionarii publici, precum şi respectarea principiilor legale care stau la baza funcţiei publice;
b) monitorizeazã aplicarea <>Legii nr. 188/1999 , a hotãrârilor Guvernului aprobate în baza acestei legi, precum şi a normelor aprobate de ministrul administraţiei publice; sprijinã autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale şi le acorda asistenta tehnica de specialitate pentru elaborarea şi aprobarea unor norme proprii în acest domeniu;
c) urmãreşte situaţia funcţiilor publice vacante şi acorda sprijin pentru ocuparea acestora, potrivit prevederilor legale;
d) coordoneazã metodologic şi acorda sprijin de specialitate compartimentelor de resurse umane din cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale;
e) avizeazã strategiile şi programele sectoriale privind formarea şi perfecţionarea pregãtirii profesionale a funcţionarilor publici;
f) întocmeşte rapoarte anuale cu privire la managementul funcţiilor publice şi al funcţionarilor publici, la gradul de ocupare a posturilor, precum şi cu privire la respectarea legislaţiei specifice, pe care le prezintã Guvernului, prin ministrul administraţiei publice, pentru a fi înaintate pentru dezbatere şi aprobare Parlamentului.
6. În domeniul protecţiei sociale a funcţionarilor publici:
a) monitorizeazã modul în care sunt asigurate, în cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice, condiţiile normale de munca pentru functionarii publici; în acest scop conlucreaza cu organizaţiile sindicale ale acestora;
b) controleazã modul de respectare de cãtre conducãtorii autoritãţilor şi instituţiilor publice a drepturilor legale cuvenite funcţionarilor publici.
7. În domeniul armonizarii legislaţiei cu normele Comunitãţii Europene:
a) elaboreazã propunerile de acte normative pentru armonizarea legislaţiei din domeniul funcţiei publice cu reglementãrile Comunitãţii Europene;
b) urmãreşte ca proiectele de acte normative elaborate de ministere şi de alte autoritãţi publice centrale şi locale, care conţin prevederi referitoare la funcţiile publice şi la functionarii publici, sa fie în concordanta cu reglementãrile existente în acest domeniu în Comunitatea Europeanã.
(2) Agenţia îndeplineşte orice alte atribuţii şi însãrcinãri stabilite de Guvern, de primul-ministru sau de ministrul administraţiei publice.
ART. 2
(1) În exercitarea atribuţiilor prevãzute la art. 1 agenţia colaboreazã cu ministerele, cu celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu instituţiile publice şi cu alte persoane juridice de drept public sau privat, romane ori strãine.
(2) Autoritãţile şi instituţiile publice sunt obligate sa comunice agenţiei, la termenele stabilite de aceasta, informaţiile solicitate referitoare la funcţiile publice şi la functionarii publici, în condiţiile legii.
(3) Agenţia va comunica autoritãţilor şi instituţiilor publice solicitante date şi informaţii referitoare la funcţiile publice şi la functionarii publici, în mãsura în care acestea nu au caracter secret sau nu se incalca confidenţialitatea.
(4) Agenţia poate edita buletine informative şi alte publicaţii de specialitate, în limita alocaţiilor bugetare.
ART. 3
(1) Agenţia organizeazã şi tine la zi sistemul informaţional şi baza de date referitoare la funcţiile publice şi la întregul corp al funcţionarilor publici.
(2) Evidentele funcţionarilor publici vor cuprinde numai date referitoare la numele şi prenumele acestora, domiciliul, data naşterii, funcţia publica detinuta, vechimea în alte funcţii publice, precum şi vechimea în alte funcţii ocupate anterior, studiile absolvite, titlurile didactice, ştiinţifice sau de orice alta natura deţinute, limbile strãine pe care le cunosc şi gradul de cunoaştere a acestora.
(3) Evidenta întocmitã de agenţie trebuie sa cuprindã distinct, pentru fiecare autoritate şi instituţie publica, date referitoare la:
a) numãrul total de posturi aferente funcţiilor publice, stabilit prin actul de înfiinţare, şi defalcarea acestora pe categorii, clase şi grade, precum şi în funcţie de natura competentelor: de execuţie şi de conducere;
b) numãrul posturilor ocupate şi al celor vacante, defalcarea acestora în funcţie de natura competentelor.
(4) Orice modificare aparuta în evidenta funcţiilor publice dintr-o autoritate sau instituţie publica va fi comunicatã agenţiei în termen de cel mult 15 zile de la data producerii ei.
(5) În luna ianuarie a fiecãrui an autoritãţile şi instituţiile publice centrale şi locale vor transmite agenţiei, cumulate pe întregul an, modificãrile intervenite în anul anterior în situaţia funcţiilor publice.
(6) Informaţiile privind funcţiile şi functionarii publici vor fi transmise pe suport magnetic, în formatul standard stabilit de agenţie.
ART. 4
(1) În exercitarea atribuţiilor sale agenţia colaboreazã direct cu compartimentele specializate în gestiunea resurselor umane din structura ministerelor, a celorlalte autoritãţi publice centrale, a prefecturilor şi din aparatul propriu al consiliilor locale şi judeţene.
(2) Colaborarea dintre agenţie şi compartimentele specializate în gestiunea resurselor umane din structura serviciilor publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe centrale se realizeazã prin intermediul compartimentelor similare din structura autoritãţilor publice ierarhic superioare.
(3) În cazul consiliilor locale care nu au în structura organizatoricã a aparatului propriu compartimente specializate în gestiunea resurselor umane, precum şi în cazul instituţiilor subordonate consiliilor locale sau judeţene, colaborarea se face prin intermediul compartimentelor organizate în structura aparatului propriu al consiliului judeţean.
ART. 5
(1) Sumele necesare în vederea functionarii agenţiei se asigura de la bugetul de stat.
(2) În scopul realizãrii rolului şi atribuţiilor ce îi revin agenţia poate beneficia de consultanţa şi asistenta din strãinãtate, precum şi de programe de formare şi perfecţionare a pregãtirii funcţionarilor publici, în limita fondurilor bugetare alocate sau a altor surse atrase din ţara sau din strãinãtate, potrivit legii.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016