Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 8 mai 2003  de organizare si functionare al Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Metale si Resurse Radioactive ICPMRR Bucuresti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 8 mai 2003 de organizare si functionare al Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Metale si Resurse Radioactive ICPMRR Bucuresti

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 349 din 22 mai 2003
CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Metale şi Resurse Radioactive - ICPMRR Bucureşti, denumit în continuare institut, este persoana juridicã romana, aflatã în coordonarea Ministerului Industriei şi Resurselor, care funcţioneazã conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţificã şi dezvoltarea tehnologicã şi prezentului regulament.
ART. 2
(1) Structura organizatoricã a institutului se aproba prin ordin al ministrului industriei şi resurselor.
(2) Institutul poate propune înfiinţarea, în cadrul structurii sale, de subunitati cu sau fãrã personalitate juridicã, secţii, laboratoare, servicii, birouri, compartimente şi alte structuri organizatorice necesare în vederea realizãrii obiectului sau de activitate. Modalitatea de constituire a acestora şi relaţiile lor în cadrul institutului şi cu terţii sunt reglementate prin prezentul regulament de organizare şi funcţionare.

CAP. 2
Scopul şi obiectul de activitate

ART. 3
Institutul este înfiinţat în scopul desfãşurãrii activitãţii de cercetare ştiinţificã, dezvoltare tehnologicã şi inginerie în domeniul metalelor şi resurselor radioactive, participãrii la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului şi la realizarea cu prioritate a obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice cuprinse în Planul naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare, precum şi prin activitãţi de inginerie şi consultanţa pentru soluţionarea unor probleme concrete din domeniul valorificãrii şi procesarii resurselor uranifere şi de alte metale radioactive şi rare.
ART. 4
(1) Obiectul de activitate al institutului consta în:
A. Activitãţi de cercetare-dezvoltare:
a) în cadrul Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare realizeazã cercetãri fundamentale şi aplicative în domeniul extractiei, procesarii şi purificarii uraniului destinat fabricãrii combustibililor nucleari, a altor metale radioactive şi rare de structura, precum şi în domeniul radioprotectiei şi reabilitãrii ecologice a mediului afectat de activitãţile tehnologice specifice domeniului, şi anume:
- modele de analiza şi decizie pentru modificãri structurale, tehnologice şi de management în sectorul uraniului şi al altor metale rare şi radioactive, destinate energeticii nucleare, în vederea unei dezvoltãri economice şi sociale durabile;
- modele şi studii de planificare integrata a resurselor de materii prime necesare fabricãrii combustibililor nucleari pentru energetica nucleara nationala;
- tehnologii de valorificare, procesare şi purificare a resurselor uranifere, inclusiv a celorlalte metale radioactive, rare şi/sau preţioase asociate sau necesare energeticii nucleare;
- tehnologii pentru reducerea impactului negativ asupra mediului, tratarea efluentilor radioactiv lichizi şi managementul deşeurilor slab radioactive provenite din industria miniera uranifera şi de procesare-purificare a uraniului;
- structuri şi metode de stocare şi tratare a deşeurilor slab radioactive;
- sisteme avansate de management al proceselor din domeniul resurselor de metale radioactive şi rare;
- tehnologii neconventionale de valorificare şi procesare a resurselor de metale radioactive şi rare şi tehnologii ecologice specifice;
b) studii pentru elaborarea strategiilor de diagnoza şi prognoza privind dezvoltarea domeniului ştiinţei şi tehnologiei în sectorul extractiei şi procesarii minereurilor uranifere şi altor resurse radioactive şi de metale rare, purificarea şi producerea oxizilor de uraniu nucleari puri, radioecologia şi reabilitarea mediului înconjurãtor afectat de activitãţile specifice domeniului;
c) cercetarea aplicativa şi/sau dezvoltarea tehnologicã pentru soluţionarea unor probleme concrete din domeniul valorificãrii resurselor de metale radioactive şi rare şi de producere a materiilor prime pentru fabricarea combustibililor nucleari.
B. Activitãţi de inginerie şi consultanţa din domeniul resurselor de metale radioactive şi rare:
a) probe şi mãsurãtori pentru echipamente tehnologice;
b) soluţii pentru reabilitarea/modernizarea/retehnologizarea instalaţiilor de exploatare, procesare şi purificare a uraniului şi altor metale radioactive şi rare;
c) diagnoza, mãsurãtori, teste, încercãri, monitorizari;
d) tehnologii specifice echipamentelor din industria miniera şi de procesare a materiilor prime radioactive;
e) studii de impact, bilanţuri de mediu;
f) analize de risc radiologic şi securitate nucleara;
g) expertize şi puneri în funcţiune;
h) analize de avarii;
i) audituri, certificari;
j) asistenta juridicã.
C. Activitãţi conexe activitãţii de cercetare-dezvoltare:
a) recepţia, administrarea şi valorificarea rezultatelor cercetãrilor din domeniu, finanţate din fonduri publice;
b) consultanţa de specialitate acordatã instituţiilor publice în pregãtirea deciziilor de politica interna şi externa în domeniu;
c) participarea la îndeplinirea obligaţiilor României care decurg din acorduri şi convenţii semnate în domeniul energeticii nucleare;
d) participarea ca membru în organizaţiile ştiinţifice interne şi internaţionale de interes deosebit pentru România;
e) atragerea de fonduri pentru desfãşurarea programelor naţionale de cercetare-dezvoltare din: industrie, sectorul bancar-financiar, alte organizaţii interne şi internaţionale;
f) integrarea cercetãrii în învãţãmânt;
g) organizarea de manifestãri tehnico-ştiinţifice şi intalniri pentru discutarea unor probleme de interes comun în domeniu;
h) sprijinirea prin acţiuni specifice, inclusiv material, a afirmarii cercetãrilor şi personalitatilor ştiinţifice din ţara pe arena internationala;
i) asistenta tehnica, furnizare de servicii ştiinţifice şi tehnologice agenţilor economici sau oricãror beneficiari interesaţi;
j) testare şi certificare de servicii şi produse.
D. Elaborare de normative tehnice şi economice şi standarde de interes sectorial şi naţional privind asigurarea cerinţelor din domeniul resurselor de materii prime radioactive pentru ciclul combustibilului nuclear
E. Formarea şi specializarea cercetatorilor, personalului tehnic de specialitate din domeniu din ţara şi strãinãtate
F. Activitãţi de informare-documentare şi editare a publicaţiilor de specialitate
G. Activitate de transfer tehnologic al rezultatelor cercetãrii cãtre alte unitãţi de cercetare interesate sau cãtre agenţi economici
H. Valorificarea rezultatelor cercetãrii din domeniul de activitate prin implementarea în industrie şi în alte unitãţi interesate.
(2) Activitãţile menţionate la alin. (1) pot fi efectuate şi în cadrul unor programe sau contracte externe.
ART. 5
Pentru realizarea obiectului sau de activitate institutul are urmãtoarele atribuţii principale:
1. asigura orientarea activitãţii de cercetare ştiinţificã în funcţie de: nevoile sectorului energiei nucleare, reieşite din studii proprii şi din programele abordate de Ministerul Industriei şi Resurselor; nevoile de dezvoltare a institutului şi de aliniere la nivelul ştiinţific mondial; programele naţionale de cercetare ale Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii;
2. încheie contracte de cercetare cu organisme naţionale şi internaţionale abilitate în acest sens, cu respectarea prevederilor legale;
3. iniţiazã şi încheie convenţii de cooperare ştiinţificã cu instituţii şi organizaţii naţionale şi internaţionale în domeniul sau de activitate;
4. dirijeaza resursele umane şi materiale în vederea realizãrii obiectivelor de cercetare ştiinţificã stabilite pentru fiecare etapa;
5. asigura asistenta tehnica de profil în vederea experimentarii şi aplicãrii tehnologiilor elaborate;
6. executa lucrãri de consultanţa tehnico-economicã, pentru agenţii economici interesaţi, în domeniile specifice;
7. furnizeazã servicii ştiinţifice şi tehnologice agenţilor economici sau oricãror beneficiari interesaţi;
8. executa testare şi certificare de produse;
9. evalueaza periodic stadiul de realizare a programelor de cercetare întreprinse;
10. urmãreşte şi sprijinã, din punct de vedere organizatoric şi material, difuzarea rezultatelor ştiinţifice proprii în circuitul ştiinţific naţional şi internaţional;
11. asigura, conform prevederilor legale, protecţia rezultatelor ştiinţifice brevetabile;
12. asigura corelarea acţiunilor de specializare şi promovare a cadrelor proprii cu necesitãţile dezvoltãrii programelor de cercetare ale institutului;
13. promoveazã şi urmãreşte aplicarea şi fructificarea complexa a rezultatelor ştiinţifice;
14. pregãteşte, negocieaza şi contracteazã cu reprezentanţii competenţi volumul producţiei;
15. fundamenteazã cheltuielile de producţie, negociaza şi stabileşte preţurile de livrare a produselor;
16. coordoneazã şi asigura realizarea tuturor lucrãrilor de întreţinere şi reparaţii ale aparaturii, instalaţiilor, utilajelor din dotare, în vederea menţinerii capacitãţii de cercetare, producţie, asistenta tehnica, cu forte proprii sau cu terţii;
17. stabileşte şi rãspunde de aplicarea mãsurilor pentru protecţia produselor, a mediului înconjurãtor, precum şi protecţia şi securitatea muncii;
18. urmãreşte şi verifica modul de realizare a lucrãrilor de investiţii, în vederea respectãrii proiectelor de execuţie, şi asigura condiţiile de punere în funcţiune a noilor utilaje şi obiective;
19. pregãteşte executarea noilor obiective, retehnologizarea capacitãţilor existente, potrivit reglementãrilor legale;
20. asigura dezvoltarea aplicatiilor informatice în toate sectoarele de activitate, pentru decizii operative în domeniul organizatoric şi tehnico-economic, precum şi pentru susţinerea documentãrii şi cercetãrii ştiinţifice;
21. asigura respectarea disciplinei muncii, respectarea atribuţiilor de serviciu şi a prevederilor legale de cãtre întregul personal;
22. elaboreazã documentaţiile pentru obţinerea de credite şi de alte surse de finanţare, inclusiv pentru fond valutar;
23. realizeazã programarea şi executarea activitãţii economico-financiare, întocmirea proiectelor de bugete, analiza execuţiei acestora şi stabileşte destinaţia veniturilor conform legislaţiei în vigoare.

CAP. 3
Patrimoniul

ART. 6
(1) Totalul activelor institutului, stabilit pe baza bilanţului contabil încheiat la data de 31 decembrie 2002, este de 11.951.311 mii lei, din care active imobilizate în valoare de 6.008.717 mii lei şi active circulante în valoare de 5.942.594 mii lei.
(2) Activele, datoriile şi capitalurile proprii ale Societãţii Comerciale "Institutul de Cercetãri şi Proiectari pentru Metale Rare şi Radioactive - ICPMRR" - S.A. Bucureşti se preiau pe baza de protocol de predare-preluare, de cãtre Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Metale şi Resurse Radioactive - ICPMRR Bucureşti, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 7
(1) Institutul administreazã cu diligenta unui bun proprietar bunuri proprietate publica şi privatã a statului, precum şi alte bunuri dobândite în condiţiile legii. Bunurile proprietate publica şi privatã a statului, precum şi cele dobândite din fonduri publice se afla în administrarea institutului şi se evidenţiazã distinct în patrimoniul acestuia.
(2) Rezultatele cercetãrilor obţinute în baza derulãrii unui contract finanţat din fonduri publice aparţin institutului, în calitate de persoana juridicã executanta, şi ordonatorului principal de credite, în egala mãsura, dacã prin contract nu s-a prevãzut altfel. Administrarea, înregistrarea în evidenta contabila a institutului, precum şi înstrãinarea, închirierea sau concesionarea şi casarea rezultatelor cercetãrilor obţinute în baza derulãrii unui contract finanţat din fonduri publice se fac potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 .
(3) În exercitarea drepturilor sale institutul poseda şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul sau şi, dupã caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizãrii obiectului sau de activitate, beneficiind de rezultatele utilizãrii acestora.
(4) Concesionarea unor subunitati, servicii sau activitãţi se poate face numai în scopul stimulãrii transferului rezultatelor activitãţii de cercetare-dezvoltare, în condiţiile prevederilor legale şi cu aprobarea Ministerului Industriei şi Resurselor, în calitate de organ coordonator, şi cu avizul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii.
(5) Patrimoniul institutului poate fi modificat conform prevederilor legale în vigoare.

CAP. 4
Structura organizatoricã şi funcţionalã

ART. 8
(1) Institutul poate avea în structura subunitati cu sau fãrã personalitate juridicã, secţii, laboratoare, servicii, birouri, compartimente şi alte structuri organizatorice necesare în vederea realizãrii obiectului sau de activitate.
(2) În funcţie de specificul activitãţii se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare proprii sau în colaborare cu alte unitãţi din ţara sau din strãinãtate.
ART. 9
(1) Modificãrile în structura organizatoricã şi funcţionalã a institutului se propun de directorul general, se avizeazã de consiliul de administraţie şi se aproba de ministrul industriei şi resurselor.
(2) Directorul general stabileşte relaţiile dintre subunitatile aflate în structura institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii şi le poate acorda împuterniciri de reprezentare în numele institutului.
ART. 10
Conducãtorii subunitatilor din structura institutului rãspund în fata consiliului de administraţie şi a directorului general de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilitãţilor şi competentelor încredinţate de aceştia.

CAP. 5
Organele de conducere

ART. 11
(1) Conducerea institutului este asigurata de:
a) consiliul de administraţie;
b) comitetul de direcţie;
c) directorul general.
(2) Organizarea activitãţii de cercetare ştiinţificã, coordonarea şi evaluarea periodicã a activitãţii ştiinţifice a institutului sunt asigurate de cãtre consiliul ştiinţific.

Consiliul de administraţie
ART. 12
Consiliul de administraţie este format din 7 membri numiţi pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit, iar cel mult 4 din numãrul membrilor pot fi înlocuiţi la fiecare 2 ani.
ART. 13
(1) Din consiliul de administraţie fac parte în mod obligatoriu:
a) directorul general al institutului - preşedinte;
b) un reprezentant al Ministerului Industriei şi Resurselor;
c) un reprezentant al Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii;
d) un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice;
e) un reprezentant al Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale;
f) preşedintele consiliului ştiinţific;
g) un specialist din domeniul de activitate al institutului, propus de Ministerul Industriei şi Resurselor.
(2) Consiliul de administraţie îşi desemneazã prin vot vicepreşedintele dintre membrii sãi.
ART. 14
(1) Membrii consiliului de administraţie sunt numiţi prin ordin al ministrului industriei şi resurselor, cu avizul autoritãţii de stat pentru cercetare-dezvoltare, la propunerea conducatorului autoritãţii de la care aceştia provin.
(2) Revocarea membrilor consiliului de administraţie pentru abateri grave sau pentru lipsa de activitate în executarea mandatului se face de cãtre acelaşi organ care a fãcut numirea.
ART. 15
Membrii consiliului de administraţie sunt cetãţeni romani şi îşi pãstreazã calitatea de angajat la instituţia sau unitatea de la care provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile care deriva din aceasta calitate.
ART. 16
(1) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie:
a) cei care au suferit condamnãri;
b) cei care, personal ori soţul/sotia, copiii sau rudele pana la gradul al doilea inclusiv, sunt, în acelaşi timp, patroni sau asociaţi la societãţile comerciale cu acelaşi profil sau cu care institutul se afla în relaţii comerciale directe ori concurente.
(2) Una şi aceeaşi persoana nu poate face parte concomitent din mai mult de doua consilii de administraţie sau sa participe la societãţi comerciale cu care institutul întreţine relaţii economice sau are interese contrare.
ART. 17
Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea pe baza regulamentului propriu de funcţionare, avizat de ministrul industriei şi resurselor, şi cu respectarea legislaţiei în vigoare. Acesta hotãrãşte în problemele privind activitatea institutului, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenta altor organe.
ART. 18
Remunerarea membrilor consiliului de administraţie pentru activitatea desfasurata în aceasta calitate se face potrivit legislaţiei în vigoare.
ART. 19
Consiliul de administraţie se întruneşte o data pe luna sau ori de câte ori interesele institutului o cer, convocarea acestuia fãcându-se de cãtre preşedinte sau la solicitarea a cel puţin 3 membri ai consiliului de administraţie. Dezbaterile consiliului de administraţie sunt conduse de preşedintele consiliului, iar în lipsa acestuia, de cãtre vicepreşedinte.
ART. 20
(1) Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în prezenta a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor sãi. Dacã nu este îndeplinitã aceasta condiţie, şedinţa consiliului de administraţie poate fi reprogramata într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi.
(2) Hotãrârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumãtate plus unu din numãrul total al membrilor.
ART. 21
La şedinţele consiliului de administraţie participa, în calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din institut sau un reprezentant al salariaţilor în cazul în care aceştia nu sunt constituiţi în sindicat.
ART. 22
Pentru luarea unor decizii complexe consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi remuneratã conform prevederilor legale.
ART. 23
(1) Membrii consiliului de administraţie sunt rãspunzãtori, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin.
(2) Membrii consiliului de administraţie care s-au impotrivit luãrii unei decizii care s-a dovedit pãgubitoare pentru institut nu rãspund dacã au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi dacã au comunicat în scris despre aceasta organului coordonator.
ART. 24
Consiliul de administraţie are în principal urmãtoarele atribuţii:
a) avizeazã modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de subunitati din structura institutului;
b) aproba propunerile consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de cercetare-dezvoltare ale institutului, de introducere a unor tehnologii de vârf şi de modernizare a celor existente, în concordanta cu strategia generalã a domeniului propriu;
c) aproba Programul anual de cercetare-dezvoltare şi inovare, pe care îl înainteazã Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii;
d) analizeazã, aproba sau, dupã caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmeazã sa fie realizate de institut în conformitate cu programele de dezvoltare adoptate, finanţate din surse proprii, alocaţii de la buget şi credite bancare;
e) analizeazã şi avizeazã, în conformitate cu prevederile legale, bugetul de venituri şi cheltuieli al institutului;
f) rãspunde de modul de administrare a întregului patrimoniu, de integritatea acestuia şi de modul de utilizare a mijloacelor financiare ale unitãţii, potrivit prevederilor legale;
g) propune spre aprobare, în condiţiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea, închirierea sau locaţia de gestiune a unor bunuri, servicii, subunitati de producţie din patrimoniul institutului;
h) aproba asocierea institutului cu terţe persoane juridice, în vederea realizãrii de activitãţi comune care prezintã interes pentru asociaţi şi care se încadreazã în obiectul de activitate al institutului, cu respectarea prevederilor legale; i) aproba valorificarea bunurilor dobândite, cu respectarea prevederilor legale;
j) aproba volumul creditelor bancare prevãzute şi stabileşte modul de rambursare a acestora în condiţiile legii;
k) aproba utilizarea disponibilitãţilor în valuta, în condiţiile legii;
l) aproba, în condiţiile legii, sistemul de salarizare, modul de corelare stimulativa a salariilor cu nivelul studiilor, cu competenta şi cu munca efectiv prestatã, respectându-se prevederile contractului colectiv de munca la nivelul institutului;
m) aproba mandatul încredinţat directorului general în vederea negocierii contractului colectiv de munca;
n) aproba modul de funcţionare a consiliului ştiinţific, ale cãrui competenta, constituire şi atribuţii se stabilesc în conformitate cu prevederile legale;
o) asigura legatura permanenta cu sindicatele din unitate şi cu reprezentanţii salariaţilor pentru rezolvarea operativã a problemelor ce apar, în scopul desfãşurãrii optime a activitãţilor institutului;
p) aproba regulamentul de ordine interioarã privind respectarea statutului personalului, disciplina tehnologicã, protecţia şi securitatea muncii;
r) propune, negociaza şi, dupã caz, stabileşte tarife pentru produsele şi prestaţiile sale, în conformitate cu dispoziţiile legii;
s) orice alte atribuţii şi dispune mãsuri privind activitatea institutului, cu excepţia celor date, potrivit legii, în competenta altor organe.
ART. 25
În primul trimestru al fiecãrui an consiliul de administraţie prezintã Ministerului Industriei şi Resurselor un raport asupra activitãţii desfãşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pe anul în curs.

Comitetul de direcţie
ART. 26
Conducerea curenta a institutului este asigurata de un comitet de direcţie compus din directorul general şi conducãtorii compartimentelor din structura organizatoricã a institutului.
ART. 27
Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:
a) strategia propunerilor de dezvoltare a institutului;
b) programul anual de cercetare-dezvoltare;
c) programul anual de producţie;
d) programul de investiţii;
e) sistemul de asigurare a calitãţii produselor (metalelor şi resurselor radioactive) şi a activitãţilor de servicii de specialitate;
f) îndeplinirea sarcinilor ce revin institutului din contractele şi convenţiile de colaborare în domeniul cercetãrii, producţiei, acţiunilor de supraveghere a stãrii de sãnãtate;
g) bugetul de venituri şi cheltuieli.
ART. 28
Comitetul de direcţie are urmãtoarele atribuţii:
a) repartizeazã sarcinile profesionale şi economico-financiare pe unitãţi componente, asigurând realizarea activitãţilor;
b) organizeazã activitãţile institutului, asigura baza materialã din ţara şi din import în limita resurselor financiare, precum şi contractarea şi desfacerea producţiei;
c) stabileşte rãspunderile şi competentele pe niveluri ierarhice şi structuri organizatorice, precum şi relaţiile dintre acestea;
d) aplica mãsurile stabilite de consiliul de administraţie pentru paza bunurilor unitãţii, protecţia patrimoniului şi a datelor, respectarea ordinii şi disciplinei tehnologice şi ierarhic administrative;
e) exercita atribuţii şi are raspunderi în limita competentelor stabilite de directorul general al institutului, aprobate de consiliul de administraţie.
ART. 29
Comitetul de direcţie se întruneşte decadal şi ori de câte ori interesele institutului o impun.

Directorul general
ART. 30
Conducerea executivã a institutului este asigurata de directorul general, numit prin ordin al ministrului industriei şi resurselor, cu avizul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, pe baza rezultatelor concursului organizat potrivit metodologiei aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 91/2003 .
ART. 31
Directorul general are, în principal, urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi:
a) reprezintã institutul în relaţiile cu organele statului, precum şi cu persoane fizice sau juridice;
b) asigura negocierea contractului colectiv de munca la nivelul institutului şi a salariilor personalului din institut, cu încadrarea în fondul de salarii aprobat în bugetul de venituri şi cheltuieli, împreunã cu comitetul de direcţie; aproba salariile rezultate din negocierea directa;
c) angajeazã prin semnatura unitatea în relaţiile cu terţii, în limita competentelor aprobate de consiliul de administraţie şi prin prezentul regulament;
d) aproba angajarea şi desfacerea contractului individual de munca al salariaţilor institutului, în condiţiile prevãzute de lege;
e) aproba normele privind disciplina tehnologicã şi administrativã din unitate;
f) dispune mãsuri în vederea recuperãrii pagubelor aduse unitãţii, în conformitate cu prevederile legale;
g) numeşte şi revoca conducãtorii unitãţilor şi subunitatilor din structura institutului;
h) premiaza sau sancţioneazã personalul din unitãţi, la propunerea sefilor locurilor de munca;
i) aproba comisiile de concurs pentru promovarea pe funcţiile de cercetator ştiinţific şi cercetator ştiinţific principal gradele I, II şi III, la propunerea consiliului ştiinţific;
j) are atribuţii şi raspunderi similare unui ordonator tertiar de credite pentru sumele alocate institutului de la bugetul de stat, potrivit prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 ;
k) propune modificarea structurii organizatorice a institutului;
l) exercita orice alte atribuţii care îi sunt delegate de consiliul de administraţie;
m) poate delega, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului.
ART. 32
Organele de conducere ale institutului vor îndeplini şi alte atribuţii stabilite prin actele normative.

Consiliul ştiinţific
ART. 33
(1) Orientarea, coordonarea şi evaluarea activitãţii de cercetare-dezvoltare a institutului sunt asigurate de consiliul ştiinţific, care este format din 11 membri reprezentând toate compartimentele ştiinţifice din cadrul institutului. Din consiliul ştiinţific fac parte şi 4 specialişti din domeniu din alte instituţii din ţara sau strãinãtate.
(2) Consiliul ştiinţific este alcãtuit din cercetãtori cu realizari deosebite, cu capacitate de sinteza şi de prospectare în domeniu, cadre didactice din învãţãmântul superior, salariaţi ai institutului sau din afarã acestuia, aleşi prin vot secret de cãtre cadrele cu studii superioare din institut sau numiţi de comitetul de direcţie.
(3) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte şi un vicepreşedinte, aleşi pe o perioada de 2 ani, prin vot secret, de cãtre membrii consiliului.
(4) Consiliul ştiinţific se organizeazã şi funcţioneazã în conformitate cu regulamentul propriu, aprobat de consiliul de administraţie.
ART. 34
Atribuţiile principale ale consiliului ştiinţific sunt urmãtoarele:
a) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activitãţii de cercetare-dezvoltare a domeniului şi la elaborarea planurilor proprii de cercetare-dezvoltare;
b) contribuie la realizarea obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale Programului naţional de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã;
c) propune spre aprobare consiliului de administraţie Programul anual de cercetare-dezvoltare şi inovare al institutului;
d) contribuie la realizarea obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare şi ale Programului naţional de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã;
e) examineazã şi avizeazã proiectele de cercetare ştiinţificã, precum şi realizarea acestora;
f) propune mãsuri pentru perfecţionarea profesionalã şi pentru încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale;
g) face propuneri privind modul de organizare a concursurilor de încadrare şi promovare a personalului de cercetare;
h) propune comisiile de concurs pentru promovarea pe funcţiile atestabile şi confirma rezultatele concursului pentru funcţiile de cercetator ştiinţific principal gradele I, II şi III şi de cercetator ştiinţific;
i) organizeazã şi coordoneazã desfãşurarea acţiunilor cu caracter ştiinţific;
j) avizeazã acţiunile de cooperare interne şi internaţionale cu scop ştiinţific;
k) avizeazã acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în ţara şi în strãinãtate;
l) avizeazã acordarea de premii ştiinţifice.

CAP. 6
Bugetul de venituri şi cheltuieli şi executarea acestuia.
Relaţii financiare

ART. 35
(1) Institutul întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, situaţia financiarã anuala, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor Publice.
(2) Situaţia financiarã anuala se avizeazã de consiliul de administraţie al institutului şi se supune spre aprobare Ministerului Industriei şi Resurselor, în condiţiile legii.
ART. 36
(1) Veniturile şi cheltuielile institutului se stabilesc prin bugetul de venituri şi cheltuieli, pentru fiecare exerciţiu financiar.
(2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se întocmeşte pe baza indicatorilor de performanta stabiliţi de Ministerul Industriei şi Resurselor şi se aproba prin ordin al ministrului industriei şi resurselor, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice şi al Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale.
ART. 37
Corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programata, institutul determina anual volumul de venituri de realizat şi cheltuielile totale de efectuat.
ART. 38
(1) Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementãrilor cuprinse în contractul colectiv de munca, în limita fondului total destinat plãţii salariilor, prevãzut în bugetul de venituri şi cheltuieli, stabilit potrivit legii.
(2) Salariul de baza al directorului general se stabileşte prin ordin al ministrului industriei şi resurselor, în funcţie de gradul de îndeplinire a criteriilor de performanta, potrivit reglementãrilor legale.
ART. 39
(1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care în cursul unui an resursele financiare ale institutului nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite bancare în valoare de cel mult 20% din veniturile brute, realizate în anul precedent.
(2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Ministerului Industriei şi Resurselor.
ART. 40
(1) Institutul hotãrãşte cu privire la investiţiile care urmeazã sa fie realizate, potrivit obiectului sau de activitate, finanţarea efectuandu-se din surse proprii şi din credite bancare, precum şi din surse bugetare, prin Ministerul Industriei şi Resurselor, potrivit legii.
(2) În cazul investiţiilor finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, limita de finanţare se aproba o data cu legile de adoptare a acestuia, iar institutul are obligaţia ca în execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli sa se încadreze în alocaţiile bugetare aprobate.
(3) Execuţia investiţiilor prevãzute la alin. (1) şi (2) se adjudeca pe baza de licitaţie publica, potrivit legislaţiei privind achiziţiile publice.
ART. 41
(1) Institutul poate efectua operaţiuni de încasãri şi plati în lei, prin casieria proprie, cu respectarea plafonului de casa şi a normativelor de disciplina financiar-valutarã, stabilite prin acte normative în vigoare.
(2) Institutul poate efectua operaţiuni de comerţ exterior, potrivit legii. Operaţiunile de încasãri şi plati cu strainatatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la unitãţile bancare specializate cu sediul în România.
ART. 42
Institutul îşi va organiza auditul intern şi controlul financiar preventiv propriu, potrivit legii.

CAP. 7
Relaţii comerciale

ART. 43
Preţurile şi tarifele pentru produsele şi prestaţiile executate de institut se supun legilor şi reglementãrilor legale privind preţurile.
ART. 44
Relaţiile comerciale pentru desfacerea producţiei proprii cãtre persoane juridice se desfãşoarã pe baza de contracte încheiate cu beneficiarii, potrivit reglementãrilor legale.

CAP. 8
Reglementarea litigiilor

ART. 45
Litigiile institutului cu persoane fizice sau juridice, nesolutionate pe cale amiabila, sunt supuse spre rezolvare instanţelor judecãtoreşti romane de drept comun.

CAP. 9
Dispoziţii finale

ART. 46
(1) Prezentul regulament de organizare şi funcţionare se completeazã cu dispoziţiile legale referitoare la activitatea institutelor naţionale de cercetare-dezvoltare.
(2) Modificãrile şi completãrile regulamentului de organizare şi funcţionare se pot face la propunerea consiliului de administraţie, cu respectarea actelor normative în vigoare, cu aprobarea Ministerului Industriei şi Resurselor şi cu avizul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii.
ART. 47
Statutul de institut naţional de cercetare-dezvoltare se reînnoieşte periodic prin reacreditare, care are loc într-un interval de maximum 5 ani sau la modificarea obiectului de activitate al institutului.

------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016