Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 8 iunie 2007  de organizare si functionare a fermei didactice din unitatile de invatamant preuniversitar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 8 iunie 2007 de organizare si functionare a fermei didactice din unitatile de invatamant preuniversitar

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 501 din 26 iulie 2007

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Ferma didacticã este o structurã a unitãţilor de învãţãmânt, fãrã personalitate juridicã, fiind organizatã în scopul principal al derulãrii procesului didactic prin exploatarea şi valorificarea lotului didactic experimental, a altor terenuri aflate în proprietate, administrare, folosinţã ori dobândite prin donaţii, concesionãri sau în orice alte modalitãţi prevãzute de lege.
(2) Lotul didactic experimental este suprafaţa de teren destinatã desfãşurãrii unor activitãţi specifice de învãţãmânt de cãtre unitãţile de învãţãmânt primar şi gimnazial din mediul rural şi periurban, precum şi de cãtre liceele şi şcolile de arte şi meserii cu profil agricol, agromontan şi silvic. Pot constitui loturi didactice experimentale şi suprafeţele de luciu de apã - lacuri, iazuri, instalaţii piscicole.
(3) Loturile didactice experimentale pot face parte din ferma didacticã.
ART. 2
Activitatea în ferma didacticã se desfãşoarã în scopul derulãrii procesului de învãţãmânt, în vederea însuşirii de cãtre elevi a competenţelor specifice calificãrilor din domeniul agricol, agromontan, silvic şi economic.
ART. 3
Unitãţile de învãţãmânt de profil agricol, agromontan şi silvic care nu au în proprietate sau în folosinţã terenuri agricole pot solicita primirea în folosinţã sau concesionarea, pentru constituirea fermei didactice şi a loturilor experimentale, o suprafaţã din terenurile aflate în domeniul public al statului sau al unitãţilor administrativ-teritoriale, în conformitate cu <>art. 169 din Legea învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>art. 8 din Legea nr. 268/2001 privind privatizarea societãţilor comerciale ce deţin în administrare terenuri proprietate publicã şi privatã a statului cu destinaţie agricolã şi înfiinţarea Agenţiei Domeniilor Statului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau <>art. 23 alin. (4) din Legea nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole şi celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor <>Legii fondului funciar nr. 18/1991 şi ale <>Legii nr. 169/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 4
Fermele didactice beneficiazã de toate prevederile legislaţiei în vigoare privind subvenţiile, creditarea şi alte facilitãţi asigurate de stat operatorilor economici din agriculturã şi silviculturã, inclusiv fonduri de investiţii.
ART. 5
(1) Înfiinţarea de loturi didactice experimentale şi ferme didactice se aprobã de consiliul de administraţie al unitãţii de învãţãmânt, cu avizul inspectoratului şcolar şi al consiliului local.
(2) Organizarea fermei didactice se face cât mai aproape posibil de sediul unitãţii şcolare.
(3) Unitãţile de învãţãmânt care au în structurã fermã didacticã se vor înregistra în registrul fermelor.

CAP. II
Organizarea fermei didactice

SECŢIUNEA 1
Baza materialã

ART. 6
(1) Suprafaţa fermei didactice este de minimum 5 ha.
(2) Suprafeţele minime ale loturilor didactice experimentale sunt prevãzute în <>art. 169 alin. (1) din Legea nr. 84/1995 republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 7
Ferma didacticã poate avea urmãtoarele componente:
a) colecţii biologice: fitotehnicã, ampelograficã, zootehnicã, legumicolã, pomicolã, cu scop pur didactic;
b) sector vegetal de producţie pentru principalele plante de culturã din zonã, dar şi pentru extinderea unor culturi (plante medicinale, tutun, hamei, şofrãnel şi altele), culturi furajere pentru sectorul zootehnic, culturi legumicole, pomicole şi floricole;
c) parc de maşini şi utilaje agricole specifice activitãţii şi sector de mecanizare compus din ateliere de reparaţii şi întreţinere;
d) sector pentru creşterea animalelor, inclusiv creşterea pãsãrilor, albinelor, viermilor de mãtase, peştilor şi animalelor mici specifice zonei;
e) sectoare pentru prelucrarea produselor agricole: lãptãrie, carmangerie, fabricarea conservelor etc.;
f) sector agroturistic/pensiune agroturisticã;
g) sectoare pentru activitãţi neagricole: meşteşuguri tradiţionale, artizanat, prelucrarea lemnului etc.;
h) alte tipuri de loturi experimentale.
ART. 8
Ferma didacticã poate utiliza sisteme intensive sau ecologice de producţie - sere, solarii, culturi irigate, culturi tehnice, plante medicinale şi altele.
ART. 9
Efectivul de animale în ferma didacticã nu va depãşi 1 UVM (unitãţi vitã mare) pentru un hectar de teren cultivat cu plante furajere sau pajişti naturale.
ART. 10
(1) Veniturile fermei didactice constituie venituri extrabugetare ale unitãţii de învãţãmânt.
(2) Ferma didacticã ţine o evidenţã contabilã pentru activitatea proprie şi utilizeazã contul bancar pentru venituri extrabugetare al unitãţii de învãţãmânt, în conformitate cu principiile şi forma de organizare a societãţilor agricole.
ART. 11
Veniturile realizate în ferma didacticã şi loturile didactice experimentale sunt utilizate conform legislaţiei în vigoare.

SECŢIUNEA a 2-a
2.1. Încadrarea cu personal a fermei didactice

ART. 12
(1) Activitãţile din ferma didacticã sunt coordonate prin extindere de atribuţii de cãtre directorul sau directorul adjunct al unitãţii de învãţãmânt.
(2) Ferma didacticã, cu toate componentele prevãzute la art. 7, are urmãtoarea structurã de personal:
a) şef de fermã - inginer sau subinginer de specialitate în subordinea directorului sau directorului adjunct al unitãţii de învãţãmânt;
b) tehnician de fermã, în subordinea şefului de fermã;
c) administrator de pensiune agroturisticã - în subordinea directorului sau directorului adjunct al unitãţii de învãţãmânt;
d) economist (contabil) - în subordinea contabilului-şef de la unitatea de învãţãmânt sau, dupã caz, a directorului/ directorului adjunct;
e) muncitori calificaţi şi necalificaţi pentru deservirea sectoarelor de activitate, normaţi conform normativelor în vigoare;
f) paznici.
(3) Din structura de personal a fermei didactice poate sã lipseascã, la decizia consiliului de administraţie al şcolii, şeful de fermã; în acest caz, tehnicianul de fermã este în subordinea directorului sau directorului adjunct al unitãţii de învãţãmânt şi îndeplineşte atribuţiile prevãzute la art. 15 şi 17.
2.2. Salarizarea personalului fermei didactice
ART. 13
Salarizarea personalului fermei didactice prevãzut la art. 12 alin. (2) se face potrivit reglementãrilor în vigoare privind salarizarea personalului bugetar.

SECŢIUNEA a 3-a
Atribuţiile personalului

ART. 14
Atribuţiile directorului sau directorului adjunct al unitãţilor de învãţãmânt care deţin loturi experimentale sau fermã didacticã se completeazã cu urmãtoarele atribuţii:
a) reprezintã ferma în relaţia cu terţi;
b) coordoneazã întreaga activitate din fermã şi rãspunde pentru buna funcţionare a acesteia;
c) rãspunde de elaborarea planului de producţie şi a bugetului de venituri şi cheltuieli pe care le prezintã spre aprobare consiliului de administraţie al unitãţii de învãţãmânt;
d) avizeazã bilanţurile contabile trimestriale şi anuale întocmite de contabilul-şef al unitãţii de învãţãmânt;
e) rãspunde de necesitatea, oportunitatea şi legalitatea angajãrii şi utilizãrii creditelor bugetare, în limita şi cu destinaţia aprobate prin bugetul propriu;
f) numeşte şi elibereazã din funcţie personalul fermei didactice, în condiţiile legii;
g) raporteazã trimestrial consiliului de administraţie despre problemele din fermã, despre modul cum se realizeazã planul de producţie întocmit de şeful de fermã;
h) identificã sursele de finanţare, încheierea programelor de parteneriat necesare desfãşurãrii în bune condiţii a activitãţii fermei didactice;
i) urmãreşte realizarea în bune condiţii a activitãţii practice a elevilor;
j) urmãreşte perfecţionarea cadrelor didactice de specialitate şi a personalului fermei;
k) aplicã sancţiuni personalului nedidactic din fermã.
ART. 15
Şeful de fermã:
a) întocmeşte, urmãreşte şi rãspunde de planul de producţie, dupã avizarea acestuia de cãtre director/director adjunct şi aprobarea de cãtre consiliul de administraţie al unitãţii de învãţãmânt;
b) alege tehnologiile specifice fiecãrui sector în parte;
c) organizeazã şi rãspunde de derularea activitãţilor din fermã;
d) întocmeşte fişele de post pentru toţi responsabilii de sectoare şi muncitorii fermei;
e) este obligat sã examineze anual fişele posturilor, propunând modificãrile necesare;
f) coordoneazã şi dirijeazã direcţiile de valorificare a producţiei;
g) urmãreşte derularea programului de lucru şi evalueazã activitatea fiecãrui angajat, propunând directorului/directorului adjunct sancţionarea sau stimularea acestora;
h) raporteazã periodic consiliului de administraţie despre problemele care apar în fermã;
i) urmãreşte înregistrarea corectã a producţiei în documentele de evidenţã primarã din punct de vedere cantitativ, valoric şi, dupã caz, calitativ;
j) stabileşte, pe baza consultãrii cu directorul/directorul adjunct:
1. cantitãţile de seminţe, material sãditor, pesticide, îngrãşãminte chimice şi alte materii şi materiale;
2. structura sectorului de creştere a animalelor şi a altor loturi experimentale;
k) asigurã derularea acţiunilor de aprovizionare;
l) rãspunde de respectarea normelor de protecţia muncii, prevenirea şi stingerea incendiilor şi de protecţie a mediului înconjurãtor;
m) rãspunde de gestionarea bunurilor mobile şi imobile ale fermei didactice.
ART. 16
Economistul (Contabilul):
a) este în subordinea contabilului-şef al unitãţii de învãţãmânt;
b) asigurã întocmirea pãrţii din proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al unitãţii de învãţãmânt aferent fermei didactice şi le înainteazã spre aprobare;
c) dupã aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli, rãspunde de executarea acestuia, cu respectarea dispoziţiilor legale în domeniu;
d) rãspunde de organizarea şi ţinerea la zi a contabilitãţii şi prezentarea la termen a situaţiei financiare;
e) urmãreşte modul de utilizare a fondurilor bãneşti, realizarea veniturilor şi informeazã consiliul de administraţie despre disfuncţionalitãţile sesizate;
f) organizeazã şi executã inventarierea anualã a mijloacelor din dotare;
g) face propuneri pentru casãri sau înlocuiri de bunuri materiale din fermã;
h) nu acordã vizã de control preventiv pentru activitatea sa.
ART. 17
Tehnicianul de fermã:
a) rãspunde, în concordanţã cu sarcinile de serviciu, alãturi de şeful fermei, de realizarea planului de producţie;
b) rãspunde de aplicarea tehnologiilor adoptate pentru fiecare produs şi proces de producţie din fermã;
c) rãspunde de asigurarea condiţiilor normale pentru derularea activitãţii de instruire practicã a elevilor.
ART. 18
Administratorul de sector agroturistic/pensiune agroturisticã:
a) întocmeşte, urmãreşte şi rãspunde de planul de afaceri al pensiunii agroturistice, dupã avizarea acestuia de cãtre director/director adjunct şi aprobarea de cãtre consiliul de administraţie al unitãţii de învãţãmânt;
b) organizeazã şi rãspunde de derularea activitãţilor din pensiunea agroturisticã;
c) rãspunde de gestionarea bunurilor mobile şi imobile ale sectorului agroturistic/pensiuni agroturistice;
d) raporteazã periodic consiliului de administraţie despre problemele care apar în sectorul agroturistic/pensiunea agroturisticã.
ART. 19
(1) Fişele posturilor pentru personalul fermei didactice se aprobã în consiliul de administraţie al unitãţii de învãţãmânt.
(2) Atribuţiile prevãzute mai sus corespunzãtoare posturilor pentru personalul fermei didactice se detaliazã şi se completeazã în fişele posturilor.

CAP. III
Funcţionarea fermei didactice

ART. 20
Activitatea fermei se bazeazã pe un plan de producţie elaborat de şeful fermei şi aprobat de consiliul de administraţie al unitãţii de învãţãmânt.
ART. 21
(1) Şeful de fermã împreunã cu profesorii de specialitate asigurã funcţionalitatea fiecãrui sector al fermei didactice necesar instruirii profesionale pentru disciplinele/ modulele de specialitate.
(2) Şeful de fermã împreunã cu cadrele didactice de specialitate asigurã efectuarea instructajului de protecţia muncii.
ART. 22
Elevii desfãşoarã activitãţile din ferma didacticã sub îndrumarea şi supravegherea cadrelor didactice de specialitate.
ART. 23
Valorificarea produselor vegetale şi animaliere din ferma didacticã se face în condiţiile legii. Cantina şcolarã beneficiazã de produsele fermei, dupã nevoie, la preţul fermei.
ART. 24
Unitatea şcolarã, prin specialiştii ei şi ferma didacticã, poate executa lucrãri agricole şi servicii la terţi, inclusiv consultanţã tehnicã de specialitate.
ART. 25
În scopul exploatãrii terenului agricol unitatea şcolarã poate încheia contracte de asociere sau parteneriate cu operatori economici şi persoane fizice autorizate.
ART. 26
(1) Procesul de dezvoltare a fermei didactice este un obiectiv permanent al unitãţii de învãţãmânt şi se realizeazã prin investiţii din surse de la bugetul de stat sau de la bugetul consiliului local, din venituri proprii şi alte surse.
(2) Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, prin structurile de specialitate de la nivelul unitãţilor administrativ-teritoriale, sprijinã prin mijloace specifice activitatea fermelor didactice şi a loturilor didactice experimentale.
ART. 27
Dezvoltarea fermei are drept scop îmbunãtãţirea continuã a condiţiilor necesare formãrii profesionale în conformitate cu standardele de pregãtire profesionalã.
ART. 28
În planul de dezvoltare instituţionalã a unitãţilor de învãţãmânt se cuprind şi obiective privind dezvoltarea fermei didactice.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 29
(1) Prezentul regulament se aplicã în unitãţile de învãţãmânt preuniversitar care fac parte din sistemul naţional de învãţãmânt şi îndeplinesc condiţia prevãzutã la art. 6.
(2) Directorii unitãţilor de învãţãmânt care deţin loturi didactice experimentale cu o suprafaţã mai micã de 5 ha desemneazã persoana care rãspunde de activitãţile desfãşurate pe acestea.
(3) Pentru desfãşurarea activitãţilor pe loturile didactice experimentale se pot angaja persoane cu contract de prestãri de servicii sau ca muncitori sezonieri.
(4) Plata persoanelor prevãzute la alin. (3) se face din veniturile proprii ale unitãţii de învãţãmânt.
(5) Pentru coordonarea activitãţii de pe loturile didactice experimentale deţinute de unitãţile de învãţãmânt gimnazial şi liceele pedagogice se vor desemna, de regulã, şi cadre didactice de specialitate - biologie, educaţie tehnologicã.
ART. 30
Ferma didacticã care include şi sectorul agroturistic/pensiunea agroturisticã şi este organizatã în zona montanã se numeşte fermã didacticã agroturisticã montanã.
ART. 31
Prezentul regulament se aplicã şi fermei didactice agroturistice montane, cu excepţia particularitãţilor de organizare pentru care se aplicã Regulamentul de organizare şi dotarea minimalã pentru ferma didacticã agroturisticã montanã, cuprinse în anexa nr. 2.

------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016