Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 7 septembrie 2017  privind organizarea, atribuţiile, funcţionarea şi dotarea Centrului operativ pentru situaţii de urgenţă din cadrul Ministerului Transporturilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 7 septembrie 2017 privind organizarea, atribuţiile, funcţionarea şi dotarea Centrului operativ pentru situaţii de urgenţă din cadrul Ministerului Transporturilor

EMITENT: Ministerul Transporturilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 758 din 22 septembrie 2017

──────────
    Conţinut de Ordinul nr. 1.352 din 7 septembrie 2017, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 758 din 22 septembrie 2017.
──────────

    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Prevenirea şi gestionarea situaţiilor de urgenţă în vederea restabilirii stării de normalitate reprezintă o activitate de interes naţional, având drept scop eliminarea sau diminuarea efectelor sociale, economice şi ecologice care pot fi cauzate de calamităţi naturale, accidente majore şi/sau de alte evenimente care afectează infrastructura de transport.

    ART. 2
    (1) Obiectul prezentului regulament îl constituie modul de organizare, atribuţiile, funcţionarea şi dotarea Centrului operativ pentru situaţii de urgenţă cu activitate permanentă din cadrul Ministerului Transporturilor, denumit în continuare centru operativ.
    (2) Centrul operativ şi Comitetul ministerial pentru situaţii de urgenţă, denumit în continuare comitetul ministerial, din cadrul Ministerului Transporturilor sunt parte integrantă a Sistemului naţional de management al situaţiilor de urgenţă.

    ART. 3
    Organizarea, atribuţiile, modul de funcţionare şi dotările centrului operativ sunt în conformitate cu prevederile legale privind managementul situaţiilor de urgenţă.

    CAP. II
    Structuri organizatorice şi funcţionare
    ART. 4
    În cadrul Serviciului situaţii de urgenţă funcţionează ca structură organizatorică Centrul operativ pentru situaţii de urgenţă al Ministerului Transporturilor.

    ART. 5
    Serviciul situaţii de urgenţă este condus de şeful de serviciu.

    ART. 6
    Serviciul situaţii de urgenţă este coordonat de ministrul transporturilor sau de un demnitar (secretar de stat sau subsecretar de stat) din cadrul Ministerului Transporturilor, care este şeful centrului operativ pe perioada de manifestare a situaţiilor de urgenţă, numit prin ordin al ministrului transporturilor.

    ART. 7
    În perioada 1 octombrie anul curent până la 31 martie anul următor, pentru desfăşurarea normală a activităţii de transport în scopul de a se interveni operativ în cazurile de blocare a circulaţiei şi de a asigura o informare corectă asupra stării infrastructurii de transport pe timp de iarnă, prin ordin al ministrului transporturilor, se constituie şi funcţionează în cadrul centrului operativ Comandamentul central de iarnă, structură operaţională cu activitate temporară destinată realizării managementului integrat al situaţiilor de urgenţă pe timp de iarnă.

    ART. 8
    Coordonarea tehnică şi de specialitate a centrului operativ se realizează, potrivit legii, de către Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, care asigură şi menţinerea permanentă a fluxului informaţional.

    CAP. III
    Atribuţii
    ART. 9
    Centrul operativ are următoarele atribuţii:
    a) primeşte şi monitorizează informaţiile cu privire la evenimentele care reprezintă situaţii de urgenţă sau care sunt potenţial generatoare de situaţii de urgenţă în domeniul transporturilor, precum şi alte evenimente şi informează operativ conducerea Ministerului Transporturilor;
    b) asigură legătura permanentă cu comandamentele operative şi/sau cu celulele de criză de la unităţile din subordine sau de sub autoritatea Ministerului Transporturilor, prin intermediul dispeceratelor specializate sau prin intermediul reprezentanţilor desemnaţi ai acestora;
    c) aplică regulamentele şi procedurile privind gestionarea situaţiilor de urgenţă şi a planurilor de intervenţie şi cooperare specifice;
    d) primeşte, centralizează şi transmite operativ la Centrul de comandă al Guvernului şi Centrul operaţional al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă date şi informaţii privind apariţia şi evoluţia stărilor potenţial generatoare de situaţii de urgenţă specifice;
    e) asigură transmiterea operativă a deciziilor, dispoziţiilor şi ordinelor primite în cadrul centrului operativ, prin menţinerea legăturilor de comunicaţii cu centrele operative implicate în gestionarea situaţiilor de urgenţă, cu dispeceratele integrate pentru apeluri de urgenţă şi cu dispeceratele specializate proprii serviciilor şi forţelor care intervin în acest scop;
    f) centralizează solicitările primite cu scopul de a asigura resursele necesare pentru îndeplinirea funcţiilor de sprijin privind situaţiile de urgenţă;
    g) asigură convocarea comitetului ministerial şi transmiterea ordinii de zi a şedinţelor;
    h) solicită şi primeşte materialele de la direcţiile generale, direcţiile şi serviciile din Ministerul Transporturilor, de la unităţile din subordine sau de sub autoritatea Ministerului Transporturilor, precum şi de la instituţiile cu atribuţii în domeniu, conform ordinii de zi, în vederea pregătirii documentelor pentru şedinţele comitetului ministerial, şi le prezintă preşedintelui şi membrilor acestuia;
    i) execută lucrările şi operaţiunile de secretariat pe timpul şedinţelor; asigură redactarea hotărârilor adoptate, precum şi a proiectelor de ordine sau dispoziţii, pe care le prezintă spre aprobare şi, după caz, le diseminează către structurile interesate;
    j) difuzează către componentele Sistemului naţional de management al situaţiilor de urgenţă, la autorităţile şi entităţile interesate documentele emise de comitetul ministerial privind activitatea preventivă şi de intervenţie (cu avizul preşedintelui comitetului ministerial sau al înlocuitorului legal al acestuia);
    k) întocmeşte informări periodice privind situaţia operativă sau stadiul îndeplinirii hotărârilor adoptate;
    l) urmăreşte realizarea suportului logistic pentru desfăşurarea şedinţelor comitetului ministerial;
    m) gestionează documentele comitetului ministerial şi documentele referitoare la situaţiile de urgenţă specifice;
    n) este punctul de contact cu secretariatul tehnic permanent din cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă;
    o) îndeplineşte atribuţiile specifice din domeniul protecţiei civile;
    p) îndeplineşte orice alte atribuţii şi sarcini privind managementul situaţiilor de urgenţă;
    q) coordonează activitatea Comandamentului central de iarnă;
    r) pe timpul situaţiilor de urgenţă, după convocarea comitetului ministerial, centrul operativ va fi coordonat direct de către preşedintele comitetului ministerial.


    CAP. IV
    Raportarea evenimentelor
    ART. 10
    Raportarea tuturor evenimentelor către centrul operativ se face, conform procedurilor, din momentul producerii acestora, pe toată durata lor şi ori de câte ori există evoluţii ale acestora sau atunci când sunt luate decizii majore de către entităţile implicate în evenimente, până la încheierea tuturor operaţiunilor declanşate cu ocazia producerii evenimentului.

    ART. 11
    Centrul operativ stabileşte canale de comunicare cu unităţile raportoare ale evenimentelor, în cazul în care acestea nu au dispecerate cu activitate permanentă.

    ART. 12
    Unităţile raportoare au obligaţia desemnării unui reprezentant şi al unui supleant al acestuia, care să transmită informaţii centrului operativ cu privire la orice eveniment raportat. Desemnarea se va face imediat după aprobarea prezentului regulament.

    ART. 13
    Din momentul producerii evenimentelor pe modurile de transport, relaţia şi comunicarea cu media se vor face exclusiv prin purtătorul de cuvânt sau prin biroul de presă al Ministerului Transporturilor, în baza proiectelor de comunicate de presă elaborate de către unităţile implicate.

    ART. 14
    În situaţiile în care unităţile cu atribuţii în monitorizarea, coordonarea sau gestionarea unei situaţii de urgenţă raportate consideră că este necesară adoptarea unor decizii sau luarea unor măsuri care depăşesc nivelul lor de competenţă, acestea transmit imediat centrului operativ propunerea fundamentată pentru convocarea comitetului ministerial.

    CAP. V
    Dotarea
    ART. 15
    (1) Activităţile centrului operativ se desfăşoară la sediul ministerului (parter, intrarea principală), în spaţii special destinate, amenajate şi echipate prin grija Ministerului Transporturilor.
    (2) În imposibilitatea utilizării sediului propriu, conducerea acţiunilor centrului operativ se realizează din punctul de comandă amenajat la subsolul clădirii „Palat C.F.R.“ sau din altă locaţie amenajată corespunzător, prevăzută în planul de evacuare în situaţii de urgenţă al Ministerului Transporturilor.
    (3) Echipamentele de comunicaţii şi de informatică fac parte din sistemul de comunicaţii, de prelucrare automată şi stocare a datelor necesare funcţionării Sistemului naţional de management al situaţiilor de urgenţă şi se asigură potrivit legii.
    (4) Dotările prevăzute pentru spaţiile de lucru ale centrului operativ şi mijloacele de transport pentru personalul propriu se asigură de către Ministerul Transporturilor, potrivit legii.

    CAP. VI
    Dispoziţii finale
    ART. 16
    Personalul care asigură funcţionarea permanentă a centrului operativ va beneficia de cursuri de pregătire şi perfecţionare specifică situaţiilor de urgenţă conform prevederilor legale.

    ART. 17
    Finanţarea cheltuielilor materiale, de servicii şi a cheltuielilor de capital ale centrului operativ, precum şi ale comitetului ministerial se asigură de la bugetul de stat prin bugetul anual al Ministerului Transporturilor, alocat cu această destinaţie, precum şi din alte surse interne şi externe, constituite potrivit legii.

    ART. 18
    În situaţii de urgenţă sau potenţial generatoare de situaţii de urgenţă se suplimentează tura în centrul operativ cu o persoană din cadrul Serviciului situaţii de urgenţă.

    ART. 19
    În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului regulament, Serviciul situaţii de urgenţă va elabora structura-cadru a procedurii de raportare a situaţiilor de urgenţă de către entităţile din anexa nr. 3 la ordin către centrul operativ.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016