Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
REGULAMENT din 7 octombrie 2008 de organizare si functionare a Comisiei de experti a Casei Nationale de Asigurari de Sanatate pentru implementarea Programului national de oncologie
EMITENT: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 739 din 31 octombrie 2008
1. Comisia de experţi a Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru implementarea Programului naţional de oncologie, denumitã în continuare Comisie, are urmãtoarele atribuţii:
a) aprobã iniţierea şi/sau continuarea tratamentelor cu medicamente care se elibereazã cu aprobarea comisiilor de la nivelul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate (CNAS), cu respectarea protocoalelor naţionale, adaptate la cele europene. Comisia nu emite aprobãri de terapie retroactive;
b) întocmeşte dosar pentru fiecare bolnav pentru care a primit prin fax sau poştã referat de necesitate în vederea aprobãrii iniţierii sau continuãrii tratamentului;
c) elaboreazã criterii de eligibilitate, de excludere şi de prioritizare a pacienţilor eligibili în vederea includerii în tratament, precum şi a planului de monitorizare;
d) elaboreazã, pe bazã de dovezi protocoale terapeutice şi scheme terapeutice, care vor fi utilizate în vederea decontãrii. Protocoalele vor avea la baza Ghidurile Societãţii Europene de Oncologie Medicala - ESMO;
e) aprobã şi modificã schemele terapeutice pentru medicamentele specifice în condiţii de eficienţã economicã (buget aprobat);
f) evalueazã sistematic tehnologiile medicale în vederea susţinerii deciziilor privind proceduri diagnostice şi terapeutice, medicamente;
g) evalueazã necesarul şi costurile terapeutice la nivel naţional, pentru fiecare judeţ;
h) elaboreazã un raport semestrial care conţine: numãrul pacienţilor intraţi în tratament, numãrul pacienţilor aflaţi în tratament, numãrul estimat al pacienţilor care terminã tratamentul în urmãtorul semestru, pe scheme terapeutice şi diagnostic;
i) informeazã casele de asigurãri de sãnãtate şi direcţiile CNAS implicate în derularea programului asupra deciziilor emise în vederea asigurãrii finanţãrii;
j) elaboreazã circuitul documentelor care sã asigure funcţionarea adecvatã a Comisiei;
k) face propuneri pentru procedurile de raportare lunarã, în vederea monitorizãrii cantitativ-valorice a medicamentelor prescrise;
l) analizeazã impactul asupra bugetului alocat programului în urma introducerii unor medicamente noi şi/sau a unor indicaţii terapeutice noi.
2. În vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, Comisia va avea întâlniri lunare la sediul CNAS şi, dupã caz, întâlniri extraordinare la convocarea preşedintelui Comisiei sau a preşedintelui CNAS.
3. Actele oficiale ale Comisiei sunt semnate numai de membrii acesteia.
4. Comisia elaboreazã formularul-tip al deciziilor de aprobare pentru tratament.
5. Fiecare membru al Comisiei are drept de vot, dar nu şi de veto.
6. Circuitul documentelor:
a) casele de asigurãri de sãnãtate au obligaţia şi responsabilitatea sã transmitã la CNAS referatele completate ale pacienţilor în vederea aprobãrii iniţierii şi/sau continuãrii tratamentului solicitat;
b) referatele vor fi transmise de casele de asigurãri de sãnãtate la CNAS prin poştã sau prin fax, în timp util, având numãr de înregistrare şi antetul casei de asigurãri de sãnãtate respective, astfel încât toţi pacienţii sã fie luaţi în evidenţã atât în teritoriu, cât şi la CNAS;
c) dosarele pacienţilor, întocmite la nivelul Comisiei, pentru iniţierea tratamentului trebuie sã conţinã: referatul de justificare, parafat şi semnat de medicul curant, validat de medicul coordonator, investigaţiile care susţin diagnosticul şi evoluţia bolii;
d) pentru dosarele incomplete întreaga responsabilitate pentru lipsa de acoperire a reţetei revine în exclusivitate medicului curant şi caselor de asigurãri de sãnãtate în evidenţa cãrora se aflã pacienţii.
-------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: