Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 7 ianuarie 2010  de garnizoană    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 7 ianuarie 2010 de garnizoană

EMITENT: Ministerul Apărării Naţionale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 554 din 6 august 2010
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. M.6 din 7 ianuarie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 554 din 6 august 2010.
──────────
    CAP. I
    Principii generale
    ART. 1
    Regulamentul de garnizoană se adresează tuturor structurilor militare din sistemul naţional de apărare şi stabileşte regulile şi principiile de desfăşurare a activităţilor specifice pe linie de garnizoană.

    ART. 2
    (1) Prin garnizoană, în sensul prezentului regulament, se înţelege zona sau localitatea unde sunt dislocate permanent ori temporar mari unităţi, unităţi, comandamente, servicii, secţii, oficii, posturi, formaţiuni şi instituţii militare aparţinând sistemului naţional de apărare.
    (2) Limitele şi categoria fiecărei garnizoane, precum şi structurile militare incluse în perimetrul acestora se stabilesc astfel:
    a) de către şeful Statului Major General pentru Garnizoana Bucureşti şi pentru garnizoanele de categoria I;
    b) de către comandanţii de divizie, pe linia subordonării, pentru garnizoanele de categoria a II-a şi a III-a;
    c) de către comandantul eşalonului superior al unităţii militare din garnizoană, cu aprobarea comandantului diviziei în a cărei zonă de responsabilitate se află garnizoana, pentru garnizoanele unde unităţile militare existente nu intră în subordinea diviziei;
    d) de către comandanţii de divizie, cu aprobarea eşalonului superior al unităţii militare al cărei comandant are gradul cel mai mare, pentru garnizoanele unde există unităţi militare cu altă subordonare decât divizia.

    (3) Garnizoana primeşte denumirea celei mai importante localităţi din interiorul limitelor sale.
    (4) Clasificarea garnizoanelor se face în raport cu numărul şi valoarea unităţilor militare cuprinse în interiorul teritoriului acestora, astfel:
    a) Garnizoana Bucureşti;
    b) garnizoană de categoria I - garnizoana pe teritoriul căreia există un comandament de divizie/similar şi un număr variabil de mari unităţi/unităţi militare;
    c) garnizoană de categoria a II-a - garnizoana pe teritoriul căreia există un comandament de brigadă/similar şi un număr variabil de unităţi militare;
    d) garnizoană de categoria a III-a - garnizoana pe teritoriul căreia există un comandament de regiment/batalion/divizion sau similare şi un număr variabil de subunităţi/formaţiuni militare.


    ART. 3
    (1) Între garnizoană şi autorităţile administraţiei publice din interiorul limitelor sale se pot stabili relaţii de colaborare în domenii de interes comun, fără a exista raporturi de subordonare.
    (2) Comandantul garnizoanei se subordonează comandantului/şefului care a delimitat garnizoana şi care a semnat ordinul de numire a acestuia.
    (3) La invitaţia autorităţilor administraţiei publice locale, cu aprobarea eşalonului superior, comandantul garnizoanei, comandanţii/şefii unităţilor militare din cadrul garnizoanei sau înlocuitorii legali ai acestora participă la activităţile de interes comun desfăşurate în garnizoană.

    ART. 4
    Diagrama de relaţii a garnizoanei este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul regulament.

    CAP. II
    Conducerea garnizoanei
    SECŢIUNEA 1
    Conducerea activităţilor din garnizoană
    ART. 5
    Conducerea activităţilor din garnizoană revine comandantului garnizoanei.

    ART. 6
    În Garnizoana Bucureşti funcţionează Comandamentul Garnizoanei Bucureşti, ca structură aparţinând Ministerului Apărării Naţionale, iar pentru soluţionarea problemelor specifice ale Ministerului Administraţiei şi Internelor funcţionează Comenduirea Garnizoanei Bucureşti a Ministerului Administraţiei şi Internelor, în baza unui regulament propriu de organizare şi funcţionare.

    ART. 7
    (1) Pentru conducerea principalelor activităţi din garnizoană, precum şi pentru adoptarea unor hotărâri care privesc angrenarea în diferite activităţi a efectivelor sau a unei părţi importante a acestora, se constituie consiliul de garnizoană.
    (2) Consiliul de garnizoană este condus de comandantul garnizoanei şi este format din locţiitorii săi prevăzuţi la art. 9, şeful cercului militar, ofiţerul de informare şi relaţii publice în garnizoană şi consilierul juridic al garnizoanei. Pentru Garnizoana Bucureşti, din consiliul de garnizoană fac parte şi reprezentanţi ai direcţiilor centrale ale Ministerului Apărării Naţionale, statelor majore ale categoriilor de forţe, comandamentelor de armă şi ai altor structuri independente.
    (3) Secretarul consiliului de garnizoană este şeful comenduirii garnizoanei; în Garnizoana Bucureşti, secretarul consiliului de garnizoană este locţiitorul comandantului Comandamentului Garnizoanei Bucureşti, încadrat conform statului de organizare al Comandamentului Garnizoanei Bucureşti.
    (4) Atribuţiile consiliului de garnizoană se stabilesc de comandantul garnizoanei/comandantul Comandamentului Garnizoanei Bucureşti, în funcţie de numărul de structuri militare din compunerea garnizoanei, de dimensiunea, specificul, dispunerea geografică şi de tradiţiile locale existente pe teritoriul garnizoanei.
    (5) Şedinţele consiliului de garnizoană se desfăşoară trimestrial şi/sau ori de câte ori este necesar. La acestea pot fi invitaţi, după caz, în funcţie de problemele abordate, reprezentanţi ai administraţiei publice locale şi alte persoane cu responsabilităţi în cadrul garnizoanei.

    ART. 8
    (1) Comandant al garnizoanei este numit militarul cu funcţia cea mai mare, aparţinând Ministerului Apărării Naţionale, iar la funcţii egale, cel mai mare sau mai vechi în grad.
    (2) Numirea comandantului garnizoanei o face comandantul diviziei în a cărei zonă de responsabilitate se află garnizoana, cu acordul eşalonului superior al unităţii militare al cărei comandant are gradul cel mai mare, pentru garnizoanele unde există unităţi militare cu altă subordonare decât divizia.
    (3) Când un comandant de divizie/similar urmează a fi şi comandant al garnizoanei, numirea acestuia o face şeful Statului Major General.
    (4) Comandantul Garnizoanei Bucureşti este comandantul Comandamentului Garnizoanei Bucureşti, numit de şeful Statului Major General.

    ART. 9
    În situaţia în care într-o garnizoană sunt dislocate structuri militare ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, Ministerului Justiţiei, Serviciului Român de Informaţii, Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, comandantul garnizoanei aparţinând Ministerului Apărării Naţionale are câte un locţiitor al comandantului pentru fiecare dintre aceste instituţii, anume desemnat de aceste structuri, care se subordonează pe linie de garnizoană comandantului garnizoanei.

    ART. 10
    Comandantul garnizoanei informează, în scris, autorităţile administraţiei publice centrale/locale, toate structurile militare din garnizoană, precum şi structurile de poliţie comunitară în legătură cu numirea sa în funcţie.

    ART. 11
    Atunci când părăseşte garnizoana pentru mai mult de 48 de ore, comandantul garnizoanei desemnează, prin ordin de zi al marii unităţi/unităţii militare de garnizoană, un înlocuitor, care, de regulă, este locţiitorul sau şeful de stat major al unităţii/marii unităţi militare al cărei comandant este. În Garnizoana Bucureşti, înlocuitorul este locţiitorul comandantului Comandamentului Garnizoanei Bucureşti şi şeful Comenduirii Garnizoanei.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Atribuţiile persoanelor cu diferite funcţii pentru activităţile de garnizoană
    1. Comandantul garnizoanei
    ART. 12
    Autoritatea şi drepturile comandantului garnizoanei se exercită asupra tuturor structurilor militare în afara cazărmii, pentru activităţi organizate pe linie de garnizoană.

    ART. 13
    (1) Comandantul garnizoanei desemnează prin ordin de zi pe unitate personalul cu diferite funcţii în garnizoană, cu excepţia celui stabilit prin statele de organizare, comunică gradul, numele şi prenumele persoanelor desemnate tuturor structurilor militare din garnizoană la începutul fiecărui an calendaristic şi coordonează activitatea personalului desemnat.
    (2) Locţiitorii comandantului garnizoanei aparţinând altor structuri decât Ministerul Apărării Naţionale sunt nominalizaţi de aceste structuri la începutul fiecărui an şi comunicaţi comandantului garnizoanei.
    (3) Pentru conducerea activităţilor de garnizoană, comandantul garnizoanei desemnează în subordinea sa nemijlocită, după caz, următorul personal:
    a) şeful comenduirii garnizoanei;
    b) locţiitorii comandantului garnizoanei pentru unităţile militare ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, Ministerului Justiţiei, Serviciului Român de Informaţii, Serviciului de Telecomunicaţii Speciale;
    c) ofiţerul cu mobilizarea în garnizoană;
    d) ofiţerul cu contrainformaţiile şi securitatea militară în garnizoană;
    e) ofiţerul cu protecţia informaţiilor clasificate în garnizoană;
    f) ofiţerul cu protecţia civilă în garnizoană;
    g) ofiţerul cu operaţiile în garnizoană;
    h) ofiţerul cu logistica în garnizoană;
    i) ofiţerul/subofiţerul cu problemele de cazare a trupelor în garnizoană;
    j) ofiţerul cu comunicaţiile şi informatica în garnizoană;
    k) comandantul poligonului de garnizoană;
    l) ofiţerul cu educaţia fizică militară în garnizoană;
    m) ofiţerul de informare şi relaţii publice în garnizoană;
    n) preotul militar al garnizoanei;
    o) ofiţerul financiar/contabilul-şef al garnizoanei;
    p) medicul garnizoanei;
    q) consilierul juridic al garnizoanei;
    r) ofiţerul cu cercetarea penală specială în garnizoană;
    s) ofiţerul/subofiţerul de poliţie militară în garnizoană;
    ş) responsabilul cu activitatea de protecţie a mediului în garnizoană;
    t) consilierul comandantului garnizoanei pentru probleme ale maiştrilor militari şi subofiţerilor.

    (4) Pentru îndeplinirea atribuţiilor funcţiilor care nu sunt prevăzute în statul de organizare al garnizoanei se desemnează cadre militare şi personal civil din unităţile militare din garnizoană.

    ART. 14
    Comandantul garnizoanei aprobă, la propunerea şefului comenduirii garnizoanei/locţiitorului comandantului Comandamentului Garnizoanei Bucureşti, numărul şi efectivul subunităţilor militare care asigură paza obiectivelor de garnizoană, documentele acestora, graficul cu rândul la serviciul în garnizoană, precum şi efectivele pentru deservirea obiectivelor de garnizoană, în mod echitabil, în funcţie de efective, cu acordul comandanţilor de unităţi militare.

    ART. 15
    Comandantul garnizoanei organizează şi conduce nemijlocit activităţile de elaborare a Planului de mobilizare a garnizoanei, corelarea lui cu resursele existente, cooperarea cu structurile Ministerului Administraţiei şi Internelor şi cu autorităţile administraţiei publice centrale/locale din zona de responsabilitate pentru asigurarea îndrumării resurselor în locurile de prezentare la mobilizare.

    ART. 16
    (1) Comandantul garnizoanei, de regulă, face parte din comitetul judeţean/local pentru situaţii de urgenţă, respectiv din Comitetul Municipiului Bucureşti pentru Situaţii de Urgenţă pentru Garnizoana Bucureşti.
    (2) Comandantul garnizoanei verifică anual forţele şi mijloacele disponibile pentru intervenţie, conform situaţiei înaintate de unităţile militare la Centrul Naţional Militar de Comandă.
    (3) Comandantul garnizoanei coordonează intervenţia cu forţe şi mijloace în caz de atac asupra obiectivelor de garnizoană, cu excepţia intervenţiilor în eventualitatea unor atacuri teroriste.

    ART. 17
    Comandantul garnizoanei furnizează datele şi informaţiile necesare întocmirii şi actualizării monografiei economico-militare a judeţului/municipiului Bucureşti, solicitate de către compartimentele teritoriale ale Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale.

    ART. 18
    (1) În colaborare cu autorităţile administraţiei publice centrale/locale, pe baza ordinelor eşaloanelor superioare, comandantul garnizoanei stabileşte măsurile ce trebuie luate pentru cazarea, hrănirea şi aprovizionarea trupelor aflate în trecere prin garnizoană, asigurarea cazării şi hrănirii militarilor sosiţi în interes de serviciu, precum şi pentru parcarea autovehiculelor. În acest sens, comandantul garnizoanei este obligat să cunoască permanent capacitatea de cazare şi parcare din garnizoană.
    (2) Comandantul garnizoanei verifică, personal sau printr-un delegat, starea cazărmii/cantonamentului repartizate/repartizat unei unităţi militare înainte de sosirea acesteia în garnizoană. La sosirea unităţii militare, îl întâmpină pe comandantul acesteia sau trimite un ofiţer delegat pentru a-l conduce la comandantul garnizoanei.
    (3) Comandantul garnizoanei, însoţit de comandantul unităţii militare, verifică asigurarea condiţiilor de cazare, după ce unitatea militară sosită a terminat dispunerea, şi raportează despre aceasta comandantului eşalonului superior.
    (4) Pentru Garnizoana Bucureşti, problemele privind asigurarea cazării se rezolvă prin Comandamentul Garnizoanei Bucureşti sau structurile de logistică ale Comandamentului logistic întrunit ori ale statelor majore ale categoriilor de forţe ale armatei.

    ART. 19
    Comandantul garnizoanei ia măsuri pentru întreţinerea monumentelor, plăcilor comemorative, a cimitirelor militare şi a mormintelor eroilor din garnizoană, conform reglementărilor în vigoare, de comun acord cu autorităţile administraţiei publice centrale/locale, îndeosebi cu primăriile.

    ART. 20
    (1) Comandantul garnizoanei aprobă Planul cu principalele activităţi ce se desfăşoară în garnizoană şi Planul întrebuinţării de unităţile militare din garnizoană a obiectivelor de garnizoană şi a bunurilor de interes comun şi supraveghează ca acestea să fie folosite conform destinaţiei lor.
    (2) Comandantul garnizoanei, de comun acord cu comandanţii unităţilor militare din garnizoană, stabileşte măsuri pentru înzestrarea şi buna funcţionare, după caz, a cercului militar, căminului de garnizoană, policlinicii militare de garnizoană, spitalului militar, popotei de garnizoană şi a altor clădiri şi instalaţii de folosinţă comună din garnizoană.

    ART. 21
    Comandantul garnizoanei stabileşte împreună cu autorităţile administraţiei publice locale zonele de siguranţă ale poligoanelor în care se execută trageri, ale depozitelor de garnizoană şi ale altor obiective militare, reglementează accesul cetăţenilor în aceste zone, stabileşte căile de comunicaţie pentru deplasarea tehnicii militare, terenurile pentru instrucţie şi exerciţii, precum şi perioadele când pot fi folosite, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

    ART. 22
    Comandantul garnizoanei îndeplineşte atribuţiile prevăzute în Instrucţiunile privind repartizarea, închirierea şi folosirea locuinţelor de serviciu şi a locuinţelor de intervenţie din Ministerul Apărării Naţionale.

    ART. 23
    (1) Comandantul garnizoanei, de comun acord cu autorităţile administraţiei publice locale:
    a) fixează programul diferitelor ceremonii militare ce se desfăşoară în garnizoană, stabileşte efectivele participante şi ia măsuri pentru prezentarea onorurilor militare; când se constituie gărzi de onoare mixte, stabileşte, împreună cu şefii unităţilor militare ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, Serviciului Român de Informaţii, Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, Ministerului Justiţiei, efectivele, ţinuta, locul şi perioada de timp pentru antrenamente şi pentru ceremonie;
    b) aprobă planificarea muzicii/muzicilor militare sau a trompeţilor pentru activităţile desfăşurate simultan în garnizoană.

    (2) În municipiul Bucureşti planificarea muzicii/muzicilor militare revine Serviciului muzicilor militare din subordinea Comandamentului logistic întrunit.

    ART. 24
    (1) Comandantul garnizoanei asigură menţinerea permanentă a disciplinei militare în garnizoană, urmărind prin personalul de serviciu stabilit respectarea regulilor privind portul ţinutei militare, comportarea militarilor, respectarea prevederilor privind executarea serviciului de pază la obiectivele de garnizoană, precum şi respectarea regulilor de deplasare a tehnicii militare în garnizoană.
    (2) În vederea îndeplinirii atribuţiilor prevăzute la alin. (1), comandantul garnizoanei organizează activităţi de control în locurile aglomerate, cum ar fi pieţe, gări, autogări, stadioane, zone de agrement.

    ART. 25
    Comandantul garnizoanei conduce activitatea de analiză a stării disciplinei militare pe garnizoană, anual, până la data de 15 ianuarie, pentru anul precedent, la care participă membrii consiliului de garnizoană, comandanţii/şefii unităţilor militare/subunităţilor/formaţiunilor militare/serviciilor, alte cadre militare nominalizate şi invitaţi din rândul autorităţilor administraţiei publice locale. Concluziile privind executarea serviciului în garnizoană, ordinea şi disciplina, paza şi securitatea obiectivelor se transmit de către comandantul garnizoanei, prin ordin sau notă telefonică, ori de câte ori se consideră necesare informarea oportună a comandanţilor/şefilor şi aplicarea unor măsuri imediate la nivelul garnizoanei.

    ART. 26
    Comandantul garnizoanei aprobă Planul de control auto în garnizoană şi stabileşte, după caz, traseele de deplasare a autovehiculelor militare care tranzitează garnizoana.

    ART. 27
    Comandantul garnizoanei organizează activităţi de educaţie rutieră cu posesorii de permise de conducere auto, în colaborare cu structurile specializate din Ministerul Administraţiei şi Internelor şi parchetele militare, la care se prezintă legislaţia care reglementează circulaţia rutieră, evenimentele rutiere mai semnificative, neregulile, cauzele, împrejurările producerii accidentelor rutiere, şi stabileşte măsuri de prevenire a acestora ori de câte ori este nevoie.

    ART. 28
    (1) Când în garnizoană sosesc Preşedintele României, preşedinţii Senatului şi Camerei Deputaţilor, primul-ministru, aflaţi în vizite oficiale, sau alte persoane anunţate oficial faţă de care comandantul garnizoanei se află în raport de subordonare, acesta raportează comandantului eşalonului superior despre această vizită şi le întâmpină, luând măsurile regulamentare pentru prezentarea onorurilor militare, când se fac precizări în acest sens de către eşalonul superior.
    (2) Comandantul garnizoanei, atunci când nu se fac precizări pentru întâmpinarea persoanelor precizate la alin. (1), se prezintă în cel mai scurt timp la locul de desfăşurare a activităţii.

    ART. 29
    Comandantul garnizoanei aprobă Planul de cooperare între structurile militare din garnizoană privind intervenţia şi sprijinul reciproc de apărare împotriva incendiilor pentru obiectivele de garnizoană. Extrase din acest plan se trimit fiecărei structuri militare.

    ART. 30
    Comandantul garnizoanei poate folosi efectivele militare, mijloacele de transport şi de evacuare ale structurilor militare din garnizoană avute la dispoziţia sa pentru prevenirea sau înlăturarea urmărilor dezastrelor, la solicitarea comitetului judeţean/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă.

    ART. 31
    Comandantul garnizoanei rezolvă reclamaţiile, cererile şi sesizările militarilor şi persoanelor civile, în limita competenţelor legale.

    ART. 32
    Comandantul garnizoanei îndrumă activitatea asociaţiei sportive de garnizoană şi a consiliului sportiv al garnizoanei, care i se subordonează nemijlocit.


    2. Şeful comenduirii garnizoanei
    ART. 33
    (1) Şeful comenduirii garnizoanei îşi îndeplineşte atribuţiile conform fişei postului referitoare la serviciul în garnizoană.
    (2) Şeful comenduirii garnizoanei are următoarele atribuţii:
    a) răspunde de organizarea serviciului şi a altor activităţi pe linie de garnizoană;
    b) organizează şi controlează serviciul de pază şi securitate a obiectivelor de garnizoană;
    c) întocmeşte şi prezintă comandantului garnizoanei spre aprobare documentele serviciului în garnizoană şi trimite la unităţi extrase, în părţile care interesează, pentru a se asigura personalul necesar;
    d) coordonează activitatea cercului militar şi a muzicii militare, conform planului aprobat de comandantul garnizoanei;
    e) conduce instructajul cu personalul care execută serviciul în cadrul garnizoanei, analizează rapoartele întocmite după încheierea serviciului şi ia măsuri de soluţionare a problemelor ridicate; cele mai importante măsuri se prezintă şi comandantului garnizoanei;
    f) colaborează cu birourile de transporturi militare pentru asigurarea îndeplinirii misiunilor de pază a transporturilor militare care tranzitează garnizoana;
    g) organizează activitatea de control privind comportarea şi portul ţinutei militarilor în afara unităţilor militare şi modul de executare a serviciului de pază la obiectivele de garnizoană;
    h) întocmeşte Planul întrebuinţării de unităţile militare din garnizoană a obiectivelor de garnizoană şi a bunurilor de interes comun;
    i) propune comandantului garnizoanei, în funcţie de anotimp şi de starea vremii, trecerea personalului militar la portul ţinutei de iarnă sau de vară, conform prevederilor regulamentare, şi înştiinţează despre aceasta unităţile militare din garnizoană;
    j) ia măsuri pentru cazarea/cartiruirea trupelor care sunt în trecere prin garnizoană, precum şi a militarilor veniţi în interes de serviciu;
    k) asigură, în funcţie de posibilităţile existente, cazarea militarilor şi a personalului civil din Ministerul Apărării Naţionale sosiţi în garnizoană, la căminul de garnizoană; dacă nu există cămine de garnizoană sau nu sunt locuri disponibile, asigură informarea acestora despre posibilităţile de cazare din localitate şi menţionează în ordinele de serviciu că nu s-a putut asigura cazarea gratuită;
    l) ia măsuri pentru anunţarea imediată a unităţilor militare din garnizoană pe adresa cărora au sosit transporturi de materiale pe calea ferată, urmărind eliberarea neîntârziată a mijloacelor respective şi a rampelor;
    m) asigură, prin unităţile militare din garnizoană, efectivele şi mijloacele necesare pentru îngrijirea monumentelor/plăcilor comemorative, cimitirelor militare şi a mormintelor eroilor, la solicitarea autorităţilor administraţiei publice locale, cu aprobarea comandantului garnizoanei;
    n) organizează controlul circulaţiei şi al folosirii autovehiculelor militare în garnizoană şi propune măsuri împotriva celor care încalcă regulile de circulaţie sau folosesc autovehiculele în alte scopuri decât cele ordonate;
    o) organizează, cu sprijinul unităţilor militare din garnizoană, funeralii cu onoruri militare, în conformitate cu prevederile regulamentelor în vigoare, şi consiliază familiile militarilor decedaţi, la cerere, pentru obţinerea drepturilor legale;
    p) asigură necesarul de transport pentru comenduirea garnizoanei cu mijloacele existente în statele proprii sau prin detaşare de la unităţile militare din garnizoană, pe baza graficului aprobat de comandantul garnizoanei.



    3. Locţiitorii comandantului garnizoanei pentru unităţile militare ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, Ministerului Justiţiei, Serviciului Român de Informaţii şi Serviciului de Telecomunicaţii Speciale
    ART. 34
    Locţiitorii comandantului garnizoanei pentru unităţile militare ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, Ministerului Justiţiei, Serviciului Român de Informaţii şi Serviciului de Telecomunicaţii Speciale au următoarele atribuţii:
    a) la solicitarea şefului comenduirii garnizoanei/locţiitorului comandantului garnizoanei pentru Garnizoana Bucureşti, propun planificarea unităţilor militare ale ministerului/serviciului respectiv, după caz, pentru executarea controlului în garnizoană şi verifică modul în care personalul desemnat îşi îndeplineşte îndatoririle;
    b) iau măsurile necesare pentru cazarea, hrănirea şi aprovizionarea unităţilor/subunităţilor militare şi a personalului ministerului/serviciului în trecere prin garnizoană;
    c) participă la întocmirea Planului întrebuinţării de către unităţile militare din garnizoană a obiectivelor de garnizoană şi a bunurilor de interes comun;
    d) asigură, în timpul desfăşurării ceremoniilor militare, de comun acord cu comandantul garnizoanei, participarea efectivelor stabilite, ordinea şi îndrumarea circulaţiei în zonă;
    e) stabilesc măsuri comune, inclusiv controale inopinate prin echipaje mixte, atunci când comandantul garnizoanei consideră necesar;
    f) raportează şefului structurii de care aparţin şi comandantului garnizoanei despre cele mai importante măsuri luate în garnizoană.



    4. Ofiţerul cu mobilizarea în garnizoană
    ART. 35
    (1) Ofiţerul cu mobilizarea în garnizoană este comandantul centrului militar judeţean/zonal ori un alt ofiţer desemnat de comandantul centrului militar judeţean/zonal. În situaţia în care în garnizoană nu îşi are reşedinţa centrul militar judeţean, ofiţerul cu mobilizarea este şeful structurii de mobilizare a marii unităţi/unităţii militare al cărei comandant este comandantul garnizoanei.
    (2) Ofiţerul cu mobilizarea în Garnizoana Bucureşti este ofiţerul încadrat la comandamentul garnizoanei.
    (3) Ofiţerul cu mobilizarea beneficiază de datele specifice ce trebuie cuprinse în Planul de mobilizare al garnizoanei, transmise prin extras de structurile militare din garnizoană.

    ART. 36
    Ofiţerul cu mobilizarea în garnizoană are următoarele atribuţii:
    a) elaborează, sub conducerea nemijlocită a comandantului garnizoanei, Planul de mobilizare a garnizoanei, împreună cu ofiţerii cu mobilizarea din toate unităţile militare şi cu reprezentanţii Ministerului Administraţiei şi Internelor, Ministerului Justiţiei, Serviciului Român de Informaţii, Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, centrelor militare zonale/judeţene/de sector, după caz, precum şi cu şeful Oficiului pentru mobilizare a economiei şi pregătirea teritoriului pentru apărare;
    b) întocmeşte cererea centralizatoare, pe categorii de bunuri şi de personal, pentru prestări de servicii, pe baza cererilor primite de la unităţile militare din garnizoană, şi o înaintează centrului militar în a cărui zonă de responsabilitate se află;
    c) întocmeşte situaţia centralizatoare a fişelor de repartiţie a bunurilor prevăzute a se rechiziţiona şi a persoanelor stabilite pentru prestări de servicii, precum şi graficul de distribuţie a bunurilor ce se rechiziţionează din garnizoană, pe baza fişelor de repartiţie primite de la centrul militar, şi le trimite, în extras, fiecărei unităţi militare beneficiare;
    d) prezintă comandantului garnizoanei pentru avizare propunerile de raioane de mobilizare ale unităţilor militare.



    5. Ofiţerul cu contrainformaţiile şi securitatea militară în garnizoană
    ART. 37
    Ofiţerul cu contrainformaţiile şi securitatea militară în garnizoană este ofiţerul sau şeful biroului/secţiei cu contrainformaţiile şi securitatea militară al unităţii militare al cărei comandant este şi comandantul garnizoanei şi are următoarele atribuţii:
    a) culege informaţiile specifice domeniului de activitate, necesare păstrării în orice moment a demnităţii şi onoarei personalului, prevenind atât persoana în cauză, pe comandantul/şeful acesteia, cât şi pe comandantul garnizoanei asupra celor constatate. Ia măsuri pentru cunoaşterea stării de spirit a personalului militar din unităţile militare din garnizoană;
    b) menţine legătura cu toate sursele specifice existente în garnizoană şi cooperează cu ofiţeri din Ministerul Administraţiei şi Internelor, Ministerul Justiţiei, Serviciul Român de Informaţii, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, pentru verificarea veridicităţii informaţiilor;
    c) participă la activităţile din garnizoană şi din unităţile militare unde sunt invitaţi militari străini, precum şi la exerciţii multinaţionale;
    d) prezintă concluziile sale şi propune măsurile necesare comandantului garnizoanei pentru eliminarea disfuncţionalităţilor constate în domeniul contrainformaţiilor militare.



    6. Ofiţerul cu protecţia informaţiilor clasificate în garnizoană
    ART. 38
    (1) Ofiţerul cu protecţia informaţiilor clasificate în garnizoană este ofiţerul cu protecţia informaţiilor clasificate al unităţii militare al cărei comandant este şi comandantul garnizoanei.
    (2) Ofiţerul cu protecţia informaţiilor clasificate în garnizoană organizează activităţile pe linia protecţiei informaţiilor clasificate, luând măsuri de aplicare a reglementărilor în vigoare în următoarele domenii:
    a) organizarea şi administrarea securităţii informaţiilor;
    b) protecţia personalului;
    c) securitatea industrială;
    d) protecţia fizică a informaţiilor clasificate;
    e) INFOSEC;
    f) protecţia documentelor.



    7. Ofiţerul cu protecţia civilă în garnizoană
    ART. 39
    (1) Ofiţerul cu protecţia civilă în garnizoană este ofiţerul cu protecţia civilă al unităţii militare al cărei comandant este şi comandantul garnizoanei aparţinând Ministerului Apărării Naţionale.
    (2) Ofiţerul cu protecţia civilă în garnizoană organizează şi controlează activităţile de protecţie civilă din unităţile militare aparţinând Ministerului Apărării Naţionale, în conformitate cu dispoziţiile eşaloanelor superioare şi cu ordinele comandantului garnizoanei, astfel:
    a) transmite precizările comandantului garnizoanei privind organizarea şi desfăşurarea pregătirii efectivelor pe linia protecţiei civile;
    b) propune comandantului garnizoanei măsurile necesare când în perimetrul garnizoanei s-a găsit muniţie neexplodată ori s-a produs un accident în care este implicat un mijloc de transport care transportă muniţii sau explozivi;
    c) prezintă comandantului garnizoanei estimarea cursului acţiunilor în situaţii de urgenţă;
    d) propune comandantului garnizoanei măsurile de limitare şi înlăturare a urmărilor atacurilor din aer sau în cazul producerii unor dezastre;
    e) colaborează cu structurile militare şi civile de protecţie civilă din garnizoană pentru realizarea măsurilor ce se impun.

    (3) Ofiţerul cu protecţia civilă în garnizoană îşi prezintă concluziile, periodic sau după derularea principalelor activităţi specifice, comandantului garnizoanei şi şefului structurii căreia i se subordonează.
    (4) Ofiţerul cu protecţia civilă în garnizoană informează unităţile militare, autorităţile publice locale şi populaţia despre activităţile importante care vizează protecţia civilă, prin mijloacele la dispoziţie sau prin cele ale comandantului garnizoanei, precum şi prin intermediul mass-mediei.


    8. Ofiţerul cu operaţiile în garnizoană
    ART. 40
    Ofiţerul cu operaţiile în garnizoană este şeful structurii de operaţii din marea unitate/unitatea militară al cărei comandant este şi comandantul garnizoanei şi are următoarele atribuţii:
    a) participă, împreună cu ofiţerul cu mobilizarea şi cu un ofiţer din cadrul centrului militar judeţean/zonal, la întocmirea Planului de îndrumare a resurselor la mobilizare, asigurând corelarea activităţilor specifice la mobilizare pentru toate unităţile militare din garnizoană, indiferent de instituţia de care aparţin;
    b) coordonează elaborarea hărţii cu raioanele de mobilizare şi de alertă ale marilor unităţi/unităţilor din garnizoană, trimite extrase, conform aprobării şefului Statului Major General, şi ia măsurile necesare pentru dirijarea circulaţiei spre raioanele respective şi spre raioanele acţiunilor de luptă, în timpul executării mobilizării şi alertei.



    9. Ofiţerul cu logistica în garnizoană
    ART. 41
    (1) Ofiţerul cu logistica în garnizoană este, de regulă, comandantul/şeful unităţii militare de logistică din garnizoană, acolo unde există, sau şeful logisticii marii unităţi/unităţii militare al cărei comandant este şi comandantul garnizoanei. Pentru Garnizoana Bucureşti, acesta este ofiţerul desemnat de comandantul Comandamentului logistic întrunit.
    (2) Ofiţerul cu logistica în garnizoană are următoarele atribuţii:
    a) controlează şi ia măsuri pentru cazarea, hrănirea şi echiparea subunităţilor militare care asigură paza obiectivelor de garnizoană şi a militarilor de la cercul militar, din căminul de garnizoană, tabere etc.;
    b) organizează, la cerere, hrănirea şi cazarea militarilor şi subunităţilor militare aflate temporar în garnizoană;
    c) ia măsuri pentru buna funcţionare a popotei şi căminului de garnizoană;
    d) coordonează activitatea depozitului/depozitelor de garnizoană, în funcţie de specific, personal sau prin ofiţerii cu asigurarea cu armament şi muniţii, auto, carburanţi-lubrifianţi, materiale tehnice;
    e) întocmeşte, împreună cu ajutorul său pentru tehnica auto, Planul cu traseele optime de deplasare a autovehiculelor pentru activităţile gospodăreşti şi de control în garnizoană, iar după aprobarea acestuia de comandantul garnizoanei, trimite extrase la unităţile militare din garnizoană;
    f) coordonează acţiunea forţelor şi mijloacelor care participă la stingerea incendiilor în obiectivele de garnizoană sau în spaţiile şi terenurile aferente până la sosirea serviciilor de urgenţă profesioniste;
    g) asigură intervenţia pichetelor de pompieri pentru stingerea incendiilor declanşate în afara unităţilor militare, la solicitare sau din proprie iniţiativă, când există pericolul extinderii spre unităţile militare.


    ART. 42
    Pentru îndeplinirea atribuţiilor, ofiţerul cu logistica în garnizoană are în subordine ajutorul pentru tehnica auto, un ofiţer/subofiţer de specialitate desemnat de comandantul garnizoanei, care are următoarele atribuţii:
    a) planifică şi organizează executarea controlului circulaţiei şi modul de folosire a autovehiculelor militare în garnizoană;
    b) participă, împreună cu organele de poliţie locale, la cercetarea accidentelor în care este implicat personalul armatei;
    c) selecţionează controlorii de circulaţie şi le verifică activitatea în timpul serviciului în garnizoană;
    d) cunoaşte în permanenţă situaţia reală, organizează şi stabileşte locuri de parcare pentru autovehiculele militare sosite temporar în garnizoană, iar la solicitare, acordă sprijinul tehnic necesar.



    10. Ofiţerul/Subofiţerul cu problemele de cazare a trupelor în garnizoană
    ART. 43
    (1) Ofiţerul/Subofiţerul cu problemele de cazare a trupelor în garnizoană este ofiţerul/subofiţerul cu cazarea de la marea unitate/unitatea militară al cărei comandant este comandantul garnizoanei. În unele situaţii, în această funcţie poate fi desemnat ofiţerul/subofiţerul/personalul civil contractual care este şef al hotelului militar sau al căminului de garnizoană.
    (2) Ofiţerul/Subofiţerul cu problemele de cazare a trupelor în garnizoană are următoarele atribuţii:
    a) ţine evidenţa locuinţelor de serviciu;
    b) asigură cazarea personalului armatei aflat în misiune, precum şi cantonamentul trupelor sosite temporar în garnizoană la ordinul/cu aprobarea comandantului garnizoanei;
    c) monitorizează gradul de asigurare cu mijloace de stingere a incendiilor necesare obiectivelor de garnizoană şi buna funcţionare a acestora.



    11. Ofiţerul cu comunicaţiile şi informatica în garnizoană
    ART. 44
    Ofiţerul cu comunicaţiile şi informatica în garnizoană este şeful comunicaţiilor şi informaticii din unitatea militară al cărei comandant este comandantul garnizoanei. Acesta are următoarele atribuţii:
    a) urmăreşte ca tehnica de comunicaţii şi informatică aflată la dispoziţia garnizoanei să fie permanent în stare de funcţionare;
    b) asigură legăturile pentru conducerea activităţii în garnizoană, folosind efective şi mijloace asigurate de unităţile militare din garnizoană.



    12. Comandantul poligonului de garnizoană
    ART. 45
    Comandantul poligonului de garnizoană asigură executarea tragerilor şi a exerciţiilor tactice cu trageri de luptă pentru care a fost omologat poligonul. Acesta are următoarele atribuţii:
    a) verifică şi urmăreşte respectarea cu stricteţe de către întregul personal a măsurilor de siguranţă în poligon în timpul executării tragerilor;
    b) asigură permanent menţinerea în stare de funcţionare a instalaţiilor poligonului;
    c) ţine evidenţa rezultatelor tragerilor executate în poligon.



    13. Ofiţerul cu educaţia fizică militară în garnizoană
    ART. 46
    Ofiţerul cu educaţia fizică militară în garnizoană este comandantul/şeful asociaţiei sportive militare din garnizoană sau ofiţerul cu educaţia fizică militară de la marea unitate/unitatea militară al cărei comandant este comandantul garnizoanei. Acesta are următoarele atribuţii:
    a) mobilizează, prin mijloace specifice, personalul din unităţile militare pentru participarea la competiţiile sportive organizate în garnizoană, conform calendarului cu activităţi sportive aprobat de comandantul garnizoanei;
    b) colaborează cu structurile locale de educaţie fizică şi sport, sprijinind participarea militarilor cu performanţe notabile la competiţiile organizate de acestea;
    c) coordonează participarea echipelor militare la diferite concursuri aplicativ-militare, spartachiade şi campionate, conform ordinelor în vigoare.



    14. Ofiţerul de informare şi relaţii publice în garnizoană
    ART. 47
    Ofiţerul de informare şi relaţii publice în garnizoană este ofiţerul cu relaţiile publice de la marea unitate/unitatea militară al cărei comandant este comandantul garnizoanei. Acesta are următoarele atribuţii:
    a) urmăreşte prezentarea în mass-media a activităţilor pe linie de garnizoană, cu respectarea prevederilor legale privind protecţia informaţiilor;
    b) asigură condiţii pentru desfăşurarea activităţii mass-mediei militare în zona de responsabilitate;
    c) este purtătorul de cuvânt al comandantului garnizoanei şi coordonează activitatea personalului de informare şi relaţii publice de la unităţile militare din garnizoană pentru rezolvarea problemelor specifice de garnizoană. În Garnizoana Bucureşti, activitatea ofiţerului cu relaţiile publice este coordonată de Secţia relaţii publice a Statului Major General;
    d) coordonează activitatea de informare internă la nivelul eşalonului unde îşi desfăşoară activitatea.



    15. Preotul militar al garnizoanei
    ART. 48
    (1) Preotul militar al garnizoanei este preotul militar al marii unităţi/unităţii militare al cărei comandant este comandantul garnizoanei şi se subordonează acestuia şi ierarhului locului.
    (2) Preotul militar al garnizoanei are următoarele atribuţii:
    a) participă la ceremoniile militare ce au loc pe teritoriul garnizoanei, oficiind serviciul religios;
    b) coordonează activitatea celorlalţi preoţi militari din unităţi numai în activităţi specifice de garnizoană.

    (3) La activităţile care reunesc militari aparţinând altor religii sau culte admise de lege, preotul militar al garnizoanei va organiza, pe cât posibil, serviciul religios ecumenic.


    16. Ofiţerul financiar/Contabilul-şef al garnizoanei
    ART. 49
    Ofiţerul financiar/Contabilul-şef al garnizoanei este ofiţerul financiar/contabilul-şef al marii unităţi/unităţii militare al cărei comandant este comandantul garnizoanei. Acesta are următoarele atribuţii:
    a) organizează şi conduce şedinţele de pregătire pe linia managementului financiar-contabil, la care participă personalul militar şi civil din compunerea structurilor financiar-contabile din garnizoană;
    b) îndrumă şi asigură consultanţă de specialitate, cu prioritate, cadrelor militare şi personalului civil, absolvenţi ai instituţiilor militare şi civile de învăţământ, care se află la începutul carierei în domeniul financiar-contabil;
    c) organizează şi asigură activitatea financiară a cercului militar, căminului de garnizoană, popotei, asociaţiilor sportive, poligoanelor, cabanelor şi caselor de odihnă şi a altor acţiuni ce se desfăşoară la nivelul garnizoanei, cum ar fi cursuri, tabere, exerciţii, convocări;
    d) asigură financiar, conform legislaţiei în vigoare, activităţile şi acţiunile militare ce se desfăşoară pe linie de garnizoană.



    17. Medicul garnizoanei
    ART. 50
    Medicul garnizoanei este şeful policlinicii de garnizoană sau medicul marii unităţi/unităţii militare al cărei comandant este comandantul garnizoanei. Acesta are următoarele atribuţii:
    a) coordonează asigurarea asistenţei medicale pentru activităţile ce se desfăşoară la nivelul garnizoanei, conform planului aprobat de comandantul acesteia, folosind în acest scop medicii şi sanitarii din unităţile militare;
    b) menţine legătura cu autorităţile sanitare locale în vederea cunoaşterii permanente a stării epidemiologice din zonă şi informează unităţile şi formaţiunile militare despre aceasta;
    c) coordonează şi planifică activitatea de asistenţă medicală a subunităţilor militare care asigură paza obiectivelor de garnizoană, a participanţilor la competiţii sportive militare, precum şi a unităţilor militare aflate în trecere sau dislocate temporar în garnizoană;
    d) asigură, la cererea acestora şi în absenţa medicului de familie, vizitarea la domiciliu a veteranilor de război, cadrelor militare în rezervă şi retragere care nu se pot deplasa, precum şi a militarilor sosiţi temporar în garnizoană care sunt bolnavi şi nu se pot deplasa.



    18. Consilierul juridic al garnizoanei
    ART. 51
    Consilierul juridic al garnizoanei este consilierul juridic al marii unităţi/unităţii militare al cărei comandant este comandantul garnizoanei. Acesta are următoarele atribuţii:
    a) îl consiliază, pe linie de specialitate, pe comandantul garnizoanei atât în ceea ce priveşte luarea deciziilor, cât şi în raporturile acestuia cu autorităţile şi instituţiile publice, precum şi cu orice persoană fizică sau juridică;
    b) desfăşoară activităţi specifice pentru documentarea juridică a tuturor categoriilor de personal din garnizoană, în vederea prevenirii încălcării legilor şi regulamentelor militare.



    19. Ofiţerul cu cercetarea penală specială în garnizoană
    ART. 52
    Ofiţerul cu cercetarea penală specială în garnizoană este ofiţerul cu cercetarea penală specială nominalizat de către comandantul garnizoanei şi îndeplineşte atribuţiile potrivit legislaţiei în vigoare.


    20. Ofiţerul/Subofiţerul de poliţie militară în garnizoană
    ART. 53
    (1) Ofiţerul/Subofiţerul de poliţie militară în garnizoană este ofiţerul/subofiţerul de poliţie militară de la unitatea/marea unitate militară al cărei comandant este comandantul garnizoanei.
    (2) Ofiţerul/Subofiţerul de poliţie militară are următoarele atribuţii:
    a) asigură respectarea legilor şi a regulamentelor militare privind păstrarea ordinii şi disciplinei militare în garnizoană;
    b) asigură controlul şi îndrumarea circulaţiei autovehiculelor şi coloanelor militare în garnizoană;
    c) dispune măsurile necesare pentru protecţia şi paza demnitarilor militari şi civili din Ministerul Apărării Naţionale, precum şi a demnitarilor străini, militari şi civili, din structurile militare, pe timpul şederii lor în garnizoană;
    d) asigură echipaje de poliţie militară pentru siguranţa şi fluenţa circulaţiei pe timpul însoţirii coloanelor oficiale;
    e) verifică executarea serviciului de permanenţă şi pază în garnizoană;
    f) participă, împreună cu organele de cercetare ale poliţei locale şi parchetului competent teritorial, la cercetarea cauzelor şi urmărilor evenimentelor săvârşite de personalul armatei în garnizoană.



    21. Responsabilul cu activitatea de protecţie a mediului în garnizoană
    ART. 54
    (1) Responsabilul cu activitatea de protecţie a mediului în garnizoană este persoana cu activitatea de protecţie a mediului de la marea unitate/unitatea militară al cărei comandant este comandantul garnizoanei şi execută activităţile specifice prevăzute în actele normative în vigoare referitoare la acest domeniu.
    (2) Pe lângă atribuţiile prevăzute de reglementările în domeniu îi mai revin următoarele atribuţii:
    a) asigură aplicarea operativă în garnizoană a legislaţiei naţionale de mediu;
    b) coordonează activitatea de informare şi perfecţionare a pregătirii personalului din garnizoană cu atribuţii în domeniul protecţiei mediului, în colaborare cu autorităţile teritoriale de protecţie a mediului;
    c) controlează aplicarea prevederilor instrucţiunilor specifice în timpul exerciţiilor, taberelor de instrucţie, tragerilor de luptă şi al altor activităţi practice desfăşurate pe teritoriul garnizoanei;
    d) iniţiază, coordonează şi promovează acţiuni pe linia protecţiei mediului în garnizoană, în corelare cu Planul local de acţiune în domeniul protecţiei mediului;
    e) urmăreşte aplicarea în garnizoană a normelor tehnice privind supravegherea calităţii factorilor de mediu;
    f) cercetează/verifică sesizările şi reclamaţiile adresate comandantului garnizoanei care vizează producerea unor accidente de mediu sau a unor încălcări ale legislaţiei în domeniul protecţiei mediului în care sunt implicate structuri sau persoane din armată;
    g) colaborează cu organizaţiile guvernamentale şi neguvernamentale, precum şi cu autorităţile publice locale în domeniul protecţiei mediului.



    22. Consilierul comandantului garnizoanei pentru probleme ale maiştrilor militari şi subofiţerilor
    ART. 55
    (1) Consilierul comandantului garnizoanei pentru probleme ale maiştrilor militari şi subofiţerilor este maistrul militar/subofiţerul consilier al comandantului pentru probleme ale maiştrilor militari şi subofiţerilor din unitatea militară al cărei comandant este şi comandantul garnizoanei.
    (2) Maistrul militar/Subofiţerul consilier îşi desfăşoară activitatea pe probleme specifice maiştrilor militari, subofiţerilor şi soldaţilor şi gradaţilor voluntari din garnizoană şi are următoarele atribuţii:
    a) consiliază comandantul garnizoanei în problemele ce îi privesc pe militarii din corpul maiştrilor militari, subofiţerilor, precum şi pe cei din corpul soldaţilor şi gradaţilor voluntari;
    b) informează comandantul garnizoanei asupra problemelor sociale ale categoriilor de personal aflate în responsabilitate, referitoare la spaţiul locativ, asigurarea medicală, problemele familiale, refacerea capacităţii de muncă, nivelul de trai, şi prezintă propuneri de soluţionare a acestora;
    c) participă la activitatea de analiză a stării disciplinei militare pe garnizoană;
    d) participă la întocmirea planurilor de întrebuinţare a instituţiilor, bunurilor şi facilităţilor de interes comun de unităţile militare din garnizoană;
    e) participă la întocmirea Planului centralizator de evacuare a membrilor familiilor cadrelor militare, soldaţilor şi gradaţilor voluntari, precum şi ai familiilor personalului civil din unităţile militare aflate în garnizoană;
    f) consiliază comandantul garnizoanei în situaţia organizării unor conferinţe de presă care vizează probleme ale personalului din responsabilitate;
    g) urmăreşte respectarea tradiţiilor militare şi a normelor privind portul ţinutei militare în garnizoană de către maiştrii militari, subofiţerii, soldaţii şi gradaţii voluntari;
    h) face propuneri comandantului garnizoanei şi şefilor de structuri cu responsabilităţi în domeniu pentru organizarea de activităţi educative, profesionale sau recreative cu şi pentru maiştrii militari, subofiţerii, soldaţii şi gradaţii voluntari din garnizoană, contribuind la dezvoltarea spiritului de corp al acestor categorii de cadre;
    i) însoţeşte comandantul garnizoanei, potrivit hotărârii acestuia, în timpul ceremoniilor militare şi al activităţilor oficiale organizate la nivelul garnizoanei şi contribuie la menţinerea relaţiilor bune cu autorităţile publice locale;
    j) informează pe cale ierarhică, dacă este cazul, asupra unor probleme deosebite ale personalului din domeniul de responsabilitate;
    k) consiliază maiştrii militari, subofiţerii, soldaţii şi gradaţii voluntari care doresc să se prezinte la comandantul garnizoanei pentru rezolvarea diferitelor probleme personale;
    l) consiliază comandantul garnizoanei în cazul cadrelor militare în activitate/rezervă/retragere care fac parte din corpul maiştrilor militari, subofiţerilor, soldaţilor şi gradaţilor voluntari.



    CAP. III
    Activitatea în garnizoană
    SECŢIUNEA 1
    Principii generale
    ART. 56
    (1) Activitatea în garnizoană reprezintă totalitatea acţiunilor desfăşurate de unităţi/formaţiuni militare, precum şi de personalul acestora în afara cazărmilor, pe diferite domenii, astfel:
    a) instruirea;
    b) executarea serviciului în garnizoană;
    c) acţiuni culturale şi sportive;
    d) ceremonii militare şi religioase;
    e) acţiuni umanitare;
    f) acţiuni de informare publică şi pentru promovarea profesiei militare.

    (2) Întreaga activitate din garnizoană este cuprinsă în Planul cu principalele activităţi ce se desfăşoară în garnizoană, aprobat de comandantul garnizoanei. Extrase din acest plan se trimit tuturor unităţilor, subunităţilor, serviciilor şi formaţiunilor militare din garnizoană.

    ART. 57
    Responsabilitatea pentru executarea activităţilor în garnizoană revine persoanelor desemnate în funcţii cu responsabilităţi la nivelul garnizoanei, conform prevederilor statelor de organizare, detaşate/desemnate prin cumul.

    ART. 58
    (1) Comandantul garnizoanei conduce activitatea în garnizoană prin comenduirea garnizoanei/comandamentul garnizoanei.
    (2) Comenduirea garnizoanei/Comandamentul garnizoanei are sediu şi telefon, cunoscute de toate unităţile, subunităţile, serviciile şi formaţiunile militare din garnizoană, de personalul acestora, precum şi de celelalte instituţii mai importante din localitate.
    (3) Sediul comenduirii garnizoanei se face cunoscut prin aplicarea unei plăci indicatoare cu inscripţia "GARNIZOANA..." denumirea localităţii -, iar sub aceasta, cu litere mai mici, "Comenduirea garnizoanei"; pentru Garnizoana Bucureşti, inscripţia este: "Comandamentul Garnizoanei Bucureşti".

    SECŢIUNEA a 2-a
    Folosirea obiectivelor de garnizoană şi a bunurilor de interes comun din garnizoană
    ART. 59
    (1) Obiectivele de garnizoană şi bunurile de interes comun din garnizoană sunt, după caz: cercul militar, căminul de garnizoană, popota/restaurantul de garnizoană, biserica de garnizoană, cabanele şi casele de odihnă, policlinica militară de garnizoană, spitalul militar, bazele sportive, terenurile, depozitele, poligoanele şi materialele de instrucţie, care sunt folosite de mai multe unităţi militare.
    (2) Planificarea folosirii obiectivelor de garnizoană şi a bunurilor de interes comun se întocmeşte de şeful comenduirii garnizoanei, de acord cu comandanţii structurilor militare beneficiare, şi se aprobă de comandantul garnizoanei. În Garnizoana Bucureşti se obţine în prealabil avizul şefilor structurilor centrale ale Ministerului Apărării Naţionale cu responsabilităţi în conducerea/coordonarea obiectivelor/ bunurilor prevăzute la alin (1).
    (3) În poligonul de garnizoană, indiferent cui aparţine, structurile militare pot executa trageri cu armamentul din dotare. Comandantul garnizoanei încheie un protocol cu comandanţii unităţilor militare care folosesc poligonul de garnizoană, prin care se stabilesc obligaţiile acestora privind asigurarea cu personal pentru pază şi întreţinere, repararea aparaturii, a materialelor şi instalaţiilor existente în poligon, conform reglementărilor în vigoare.

    ART. 60
    Când garnizoana foloseşte spaţii ale instituţiilor civile, comandantul garnizoanei stabileşte, de comun acord cu autorităţile administraţiei publice locale, programul orar de folosire şi condiţiile contractuale, conform legislaţiei în vigoare.

    ART. 61
    Comandantul garnizoanei dă dispoziţii pentru întreţinerea, paza şi securitatea obiectivelor de garnizoană şi a bunurilor de interes comun din garnizoană, stabilind obligaţiile ce revin fiecărei unităţi/formaţiuni militare.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Relaţiile cu administraţia publică locală, cu instituţiile civile şi cu populaţia din garnizoană
    ART. 62
    (1) Problemele care necesită o reglementare comună între unităţile, subunităţile, serviciile şi formaţiunile militare şi autorităţile administraţiei publice locale, instituţiile civile sau populaţia din garnizoană se rezolvă de comandantul garnizoanei, în limita competenţelor stabilite sau cu aprobarea eşalonului superior, împreună cu conducătorii acestor instituţii.
    (2) În cazuri deosebite, când se solicită ajutorul direct la o unitate militară, comandantul acesteia cere aprobarea comandantului/şefului eşalonului superior pentru intervenţie şi acţionează potrivit ordinelor primite de la comandantul garnizoanei.
    (3) Comandantul unităţii militare cantonate temporar în localitate sau dispuse în apropierea acesteia rezolvă eventualele litigii înaintea terminării misiunii, raportând despre aceasta comandantului garnizoanei.

    ART. 63
    (1) În situaţii de criză, unităţile, subunităţile, serviciile şi formaţiunile militare trebuie să fie în măsură să acţioneze pentru înlăturarea urmărilor dezastrelor, pe lângă îndeplinirea misiunilor specifice.
    (2) Comandantul garnizoanei şi comandanţii unităţilor militare cu potenţial sporit de acţiune în asemenea situaţii fac parte din comitetul local/judeţean pentru situaţii de urgenţă/Comitetul Municipiului Bucureşti pentru Situaţii de Urgenţă, în funcţie de specificul crizei.
    (3) La şeful comenduirii garnizoanei şi la ofiţerul cu protecţia civilă din garnizoană există permanent o situaţie actualizată cu forţele şi mijloacele de intervenţie în situaţii de urgenţă, aparţinând Ministerului Apărării Naţionale. Semestrial, până la 15 iunie şi 15 decembrie, comandanţii de unităţi militare înaintează comandantului de garnizoană situaţia cu efectivele şi tehnica disponibilă pe funcţii de sprijin.
    (4) Legăturile dintre comandantul garnizoanei şi comandanţii de unităţi militare în astfel de situaţii sunt asigurate prin telefon, radio, curieri sau cu mijloace auto.

    ART. 64
    (1) Forţele aparţinând Ministerului Apărării Naţionale, prevăzute în Planul de intervenţie în situaţii de urgenţă, acţionează pe baza ordinului comandantului garnizoanei, transmis iniţial prin notă telefonică şi ulterior în scris.
    (2) Coordonarea acţiunilor forţelor participante la înlăturarea urmărilor situaţiilor de urgenţă se face de către persoana împuternicită, după caz, de Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă ori de comitetul ministerial/judeţean/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă.
    (3) Pe baza ordinului primit pentru intervenţie, comandanţii unităţilor militare asigură echiparea şi dotarea subunităţilor respective şi le precizează scopul acţiunii, itinerarul, ora începerii, durata, logistica, legăturile şi măsurile de sănătate şi securitate în muncă în condiţiile specifice.
    (4) La sosirea în raionul de intervenţie, comandantul unităţii/subunităţii/detaşamentului militar primeşte detalii de la reprezentantul administraţiei publice locale şi îl informează pe acesta despre valoarea efectivelor şi a tehnicii şi capacitatea de acţiune a acestora în funcţie de situaţia creată.
    (5) Dacă la locul intervenţiei nu este prezent reprezentantul administraţiei publice locale, comandantul unităţii/subunităţii/ detaşamentului militar trece din proprie iniţiativă la îndeplinirea misiunii primite, coordonând permanent acţiunile cu cele ale forţelor şi mijloacelor din zonă.

    ART. 65
    În situaţia producerii unor incendii la obiectivele militare sau la cele civile din garnizoană, comandantul garnizoanei ordonă punerea în aplicare a Planului de cooperare între structurile militare din garnizoană privind intervenţia şi sprijinul reciproc de apărare împotriva incendiilor pentru obiectivele de garnizoană, iar apoi raportează comandantului eşalonului superior.

    ART. 66
    (1) La mobilizare şi/sau la război, activitatea în garnizoană se desfăşoară în baza Planului de mobilizare a garnizoanei adaptat la condiţiile create sau în baza ordonanţelor militare emise de comandantul garnizoanei conform legii.
    (2) Deplasările în garnizoană, în afara celor care se înscriu în punerea în aplicare a planului de mobilizare, sunt limitate sau interzise.
    (3) Dacă în garnizoană sunt unităţi militare de aviaţie sau de apărare antiaeriană, comandantul garnizoanei solicită date privind acţiunile inamicului aerian în vederea înştiinţării la timp a unităţilor militare despre pericolul atacurilor din aer asupra garnizoanei.
    (4) Comandantul garnizoanei păstrează legătura cu inspectoratul pentru situaţii de urgenţă judeţean/al municipiului Bucureşti, în vederea înlăturării efectelor acţiunii inamicului asupra cazărmilor şi raioanelor de mobilizare din garnizoană.

    ART. 67
    Comandantul militar al judeţului/municipiului Bucureşti, numit la mobilizare şi/sau la război, preia de la comandantul garnizoanei activitatea de desfăşurare a mobilizării unităţilor militare, ia cunoştinţă de problemele existente şi de măsurile luate.

    CAP. IV
    Serviciul în garnizoană
    ART. 68
    (1) Personalul necesar pentru serviciul în garnizoană este stabilit de comandantul garnizoanei, în funcţie de specificul unităţilor militare aflate permanent în garnizoană.
    (2) În toate garnizoanele se execută următoarele servicii:
    a) serviciul de permanenţă;
    b) serviciul de control;
    c) serviciul de intervenţie;
    d) serviciul de relaţii cu publicul.


    SECŢIUNEA 1
    Serviciul de permanenţă
    ART. 69
    (1) Serviciul de permanenţă este îndeplinit de ofiţerul de serviciu pe garnizoană. Ofiţerii de serviciu pe garnizoană se numesc din rândul ofiţerilor/subofiţerilor stabiliţi de unităţile militare din garnizoană, conform planificării aprobate de comandantul garnizoanei.
    (2) În garnizoanele cu număr mare de unităţi militare şi trafic intens de vehicule militare se poate organiza şi executa serviciul permanent pentru controlul circulaţiei cu ofiţeri şi subofiţeri din cadrul unităţilor militare din garnizoană, în baza Graficului cu rândul la serviciu aprobat de comandantul garnizoanei.
    (3) În Garnizoana Bucureşti, ofiţerii/subofiţerii de serviciu pe garnizoană se numesc din rândul personalului Comandamentului Garnizoanei Bucureşti, conform planificării aprobate de comandant.
    (4) În garnizoanele de categoria a III-a, serviciul de permanenţă se organizează la ordinul comandantului garnizoanei.
    (5) Durata serviciului este de 24 de ore şi se execută la sediul comenduirii garnizoanei/Comandamentului Garnizoanei Bucureşti.
    (6) Ofiţerul de serviciu pe garnizoană îndeplineşte atribuţiile stabilite de şeful comenduirii garnizoanei şi aprobate de comandantul garnizoanei. Indiferent de specificul garnizoanei, ofiţerul de serviciu pe garnizoană execută următoarele:
    a) se documentează asupra activităţilor care se desfăşoară sau se organizează în garnizoană în timpul serviciului său;
    b) se informează la unităţile, subunităţile, serviciile, formaţiunile şi asociaţiile militare din garnizoană asupra problemelor a căror rezolvare implică garnizoana;
    c) ia cunoştinţă de prezenţa în garnizoană a unor personalităţi militare sosite în control/vizită şi de programul acestora, în vederea informării oportune a unităţilor militare interesate;
    d) cunoaşte unde pot fi găsite în orice moment persoanele din conducerea garnizoanei sau cele care deservesc obiectivele din garnizoană: poligonul, depozitul, cercul militar, popota, căminul de garnizoană, restaurantul militar.


    SECŢIUNEA a 2-a
    Serviciul de control
    ART. 70
    (1) Serviciul de control în garnizoană constă în:
    a) controlul pazei obiectivelor de garnizoană, executat de ofiţerii de control numiţi de comandantul garnizoanei, propuşi de comandanţii de unităţi militare, în baza Graficului cu rândul la serviciu în garnizoană;
    b) controlul comportării militarilor în afara unităţilor militare, executat de ofiţerii de control numiţi de comandantul garnizoanei, propuşi de comandanţii de unităţi militare, în baza Graficului cu rândul la serviciu în garnizoană;
    c) controlul circulaţiei şi folosirii autovehiculelor militare, executat de echipaje de poliţie militară din cadrul Ministerului Apărării Naţionale, în cooperare cu echipaje de poliţie din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, în baza Graficului cu rândul la serviciu în garnizoană, Planului acţiunilor comune, Planului de control lunar şi Planului de control zilnic.

    (2) Constatările serviciului de control se consemnează în registrul unic de control, existent la ofiţerul de serviciu pe garnizoană şi prezentat zilnic şefului comenduirii garnizoanei/locţiitorului comandantului garnizoanei - în Garnizoana Bucureşti - pentru stabilirea măsurilor necesare şi informarea comandanţilor structurilor militare implicate despre aspectele constatate în timpul executării controalelor.

    ART. 71
    (1) Ofiţerul de control îşi îndeplineşte atribuţiile conform documentelor aprobate de comandantul garnizoanei, în zilele şi între orele stabilite, diferit de la un serviciu la altul.
    (2) Când se controlează paza unui obiectiv de garnizoană, ofiţerul de control are asupra sa delegaţia de serviciu nominalizată, semnată de comandantul garnizoanei, carnetul de însemnări, legitimaţia militară şi cartea de identitate. Rezultatele controlului sunt consemnate în Fişa pazei şi în Registrul unic de control al garnizoanei şi se prezintă comandantului garnizoanei pentru a stabili măsurile ce se impun.
    (3) Când se controlează comportarea militarilor din garnizoană în afara unităţii militare, ofiţerul de control are asupra sa delegaţia de serviciu, semnată de comandantul garnizoanei, legitimaţia militară, cartea de identitate. Rezultatele controlului sunt consemnate în Registrul unic de control al garnizoanei şi sunt transmise unităţii militare căreia îi aparţin militarii găsiţi în neregulă.
    (4) Echipajele de controlori auto aparţinând Ministerului Apărării Naţionale supraveghează circulaţia autovehiculelor militare, urmărind respectarea de către conducătorii auto a legislaţiei privind circulaţia pe drumurile publice, verifică starea tehnică şi de întreţinere, legalitatea şi eficienţa curselor, completarea documentelor de exploatare şi transport. Constatările serviciului de control se consemnează în Registrul unic de control al garnizoanei existent la ofiţerul de serviciu pe garnizoană şi prezentat zilnic şefului comenduirii garnizoanei/locţiitorului comandantului garnizoanei - în Garnizoana Bucureşti - pentru stabilirea măsurilor necesare şi informarea comandanţilor structurilor militare implicate despre neregulile constatate în timpul executării controalelor.
    (5) Ofiţerul de control poate avea la dispoziţie un mijloc de transport pentru exercitarea atribuţiilor. Când este însoţit de patrula de intervenţie, asigurarea mijlocului de transport este obligatorie.
    (6) Ţinuta ofiţerilor de control, a controlorilor auto şi a patrulei de intervenţie este cea de serviciu. Atunci când situaţia impune, la ordinul comandantului garnizoanei, personalul de control are asupra lui armamentul individual şi muniţia aferentă. În unele situaţii şi locuri, cum ar fi manifestări internaţionale, expoziţii, zone de agrement, la ordinul comandantului garnizoanei, ţinuta personalului de control este civilă.

    ART. 72
    (1) Potrivit ordinului eşalonului superior sau din proprie iniţiativă, comandantul garnizoanei poate numi ofiţeri/subofiţeri de control şi în localităţile din împrejurimile garnizoanei, pe comunicaţiile mai aglomerate, la aeroporturi sau în porturi.
    (2) Pentru executarea controlului, comandantul garnizoanei asigură mijloace de transport.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Serviciul de intervenţie
    ART. 73
    (1) Serviciul de intervenţie este organizat pentru sprijinul personalului de control şi restabilirea disciplinei în garnizoană. Acesta se execută de patrulele de intervenţie.
    (2) Patrula de intervenţie se compune din comandant subofiţer - şi un număr de soldaţi şi gradaţi voluntari, în funcţie de importanţa misiunii şi de posibilităţile de asigurare, de regulă, din rândul subunităţilor de poliţie militară din garnizoană.
    (3) Patrula de intervenţie are asupra sa armament, muniţie, tehnică mobilă de legătură şi se deplasează cu mijloace de transport.
    (4) În zonele unde sunt şi unităţi militare ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, patrula de intervenţie are compunere mixtă; în această situaţie, cel mai mare în grad este numit comandantul patrulei.

    ART. 74
    (1) Comandantul garnizoanei organizează şi execută controale inopinate în garnizoană, personal sau prin comisii, din care va face parte obligatoriu comandantul/reprezentantul unităţii militare din zona respectivă sau cel care are responsabilităţi în desfăşurarea activităţilor la nivel de garnizoană.
    (2) Rezultatele controalelor se înscriu în Registrul unic de control al garnizoanei, iar problemele reieşite sunt analizate de urgenţă în consiliul de garnizoană în vederea soluţionării.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Serviciul de relaţii cu publicul
    ART. 75
    În Garnizoana Bucureşti, în garnizoanele de categoria I şi, dacă sunt posibilităţi, şi în cele de categoria a II-a se desemnează ofiţer/subofiţer/personal civil contractual pentru relaţii cu publicul.

    ART. 76
    (1) Ofiţerul/Subofiţerul/Personalul civil desemnat pentru relaţii cu publicul planifică audienţele şi ieşirile la raport, participă la acestea, rezolvă corespondenţa şi problemele ridicate de petiţionari în conformitate cu rezoluţiile comandantului garnizoanei.
    (2) Ofiţerul/Subofiţerul/Personalul civil desemnat pentru relaţii cu publicul transmite solicitanţilor modul de rezolvare a problemelor ridicate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

    CAP. V
    Logistica garnizoanei
    ART. 77
    (1) Comandantul garnizoanei solicită, primeşte şi repartizează, potrivit reglementărilor în vigoare, resursele financiare şi materiale prin unitatea militară al cărei comandant este, cu specificaţiile necesare în acest sens.
    (2) Unitatea militară al cărei comandant este comandantul garnizoanei are în evidenţă toate obiectivele de garnizoană şi verifică, prin structurile specializate, respectarea legalităţii privind întrebuinţarea resurselor alocate şi gestionarea valorilor materiale încredinţate.

    ART. 78
    (1) Materialele şi motoresursele consumate pentru activităţi în garnizoană, din ordinul comandantului garnizoanei, de unităţile militare din garnizoană se scad sau se suplimentează de eşalonul superior al unităţilor militare respective pe baza documentelor justificative întocmite de unitatea militară şi confirmate de comandantul garnizoanei.
    (2) Pentru acţiunile întreprinse, cu aprobările necesare, în favoarea unor instituţii sau autorităţi ale administraţiei publice locale se percepe contravaloarea motoresurselor consumate, calculată conform reglementărilor în vigoare sau planurilor de cooperare.

    ART. 79
    În cazul decesului cadrelor militare în activitate/în rezervă/în retragere, comandantul garnizoanei, prin unitatea militară de care a aparţinut persoana decedată sau prin unitatea de garnizoană, în celelalte situaţii, asigură următoarele:
    a) locul de veci, pentru cadrele militare şi membrii familiilor acestora;
    b) funeralii cu onoruri militare, potrivit gradului avut;
    c) confecţionarea sicriului şi a crucii, cu perceperea costului pentru materialele folosite;
    d) mijlocul de transport;
    e) oficierea serviciului religios, gratuit, de preoţii militari, acolo unde sunt încadraţi;
    f) deservirea la mormânt;
    g) contra cost, masa de pomenire prin popota unităţii/garnizoanei, acolo unde este posibil, în condiţiile prevăzute în reglementările în vigoare.


    ART. 80
    Ceremoniile militare planificate în localităţi sau în unităţi militare, desfăşurate cu aprobarea comandantului garnizoanei, sunt susţinute logistic de administraţia publică locală sau, după caz, de unitatea militară respectivă ori de unitatea militară de garnizoană.

    ANEXA 1

    la regulament
 (a se vedea imaginea asociată)
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016