Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 7 februarie 2002  de organizare si functionare a Comisiei Nationale de Actiune impotriva Violentei in Sport    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 7 februarie 2002 de organizare si functionare a Comisiei Nationale de Actiune impotriva Violentei in Sport

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 132 din 20 februarie 2002
CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Comisia Nationala de Acţiune impotriva Violenţei în Sport, denumita în continuare Comisie, este constituitã ca organism de reglementare, control şi supraveghere, format din reprezentanţi ai administraţiei publice centrale, reprezentanţi ai federaţiilor sportive naţionale, reprezentanţi ai ligilor profesioniste şi reprezentanţi ai direcţiilor pentru tineret şi sport judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
ART. 2
Activitatea Comisiei se desfãşoarã în conformitate cu prevederile:
a) Convenţiei europene privind violenta şi ieşirile necontrolate ale spectatorilor cu ocazia manifestãrilor sportive, în special la meciurile de fotbal, adoptatã la Strasbourg la 19 august 1985 şi ratificatã de România prin <>Legea nr. 53/1998 , denumita în continuare Convenţia europeanã;
b) <>Legii educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) prezentului regulament.
ART. 3
Comisia este un organism fãrã personalitate juridicã ce funcţioneazã în subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului.

CAP. 2
Componenta şi atribuţiile Comisiei Naţionale de Acţiune impotriva Violenţei în Sport

ART. 4
(1) Comisia este compusa din 15 membri, dupã cum urmeazã:
a) un preşedinte, cu rang de secretar de stat, desemnat prin ordin al ministrului tineretului şi sportului;
b) 2 membri desemnaţi de Ministerul Tineretului şi Sportului, dintre care unul îndeplineşte funcţia de secretar general al Comisiei;
c) 3 membri desemnaţi de Ministerul de Interne;
d) un membru desemnat de Ministerul Justiţiei;
e) un membru desemnat de Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei;
f) un membru desemnat de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii;
g) un membru desemnat de Ministerul Administraţiei Publice;
h) un membru desemnat de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei;
i) un membru desemnat de Federaţia Romana de Fotbal;
j) un membru reprezentant al federaţiilor sportive naţionale de jocuri sportive, altele decât fotbal;
k) un membru desemnat de ligile profesioniste;
l) un membru reprezentant al direcţiilor pentru tineret şi sport judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, desemnat de Ministerul Tineretului şi Sportului.
(2) Reprezentanţii ministerelor şi ai organizaţiilor sportive prevãzute la alin. (1) sunt desemnaţi de conducãtorii acestora.
ART. 5
Coordonarea Comisiei este asigurata de cãtre preşedinte.
ART. 6
Secretariatul general al Comisiei este asigurat de Ministerul Tineretului şi Sportului, prin delegatul din Comitetul permanent al Convenţiei europene, care este membru al Comisiei şi care îndeplineşte funcţia de secretar general al Comisiei.
ART. 7
Pentru îndeplinirea atribuţiilor sale Comisia se întruneşte trimestrial sau ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui sau a secretarului general.
ART. 8
Lucrãrile Comisiei se desfãşoarã la sediul Ministerului Tineretului şi Sportului, în prezenta a minimum doua treimi din numãrul membrilor.
ART. 9
Comisia adopta hotãrâri prin votul a doua treimi din numãrul membrilor prezenţi.
ART. 10
La reuniunile Comisiei pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai altor autoritãţi publice şi ai unor organizaţii neguvernamentale reprezentative, cu preocupãri în domeniu.
ART. 11
Comisia are urmãtoarele atribuţii:
1. stabileşte normele obligatorii privind organizarea manifestãrilor sportive şi de prevenire a violenţei cu ocazia desfãşurãrii acestora, urmãrind, în special:
a) ca proiectarea şi structura stadioanelor şi a celorlalte baze sportive sa fie realizate astfel încât sa garanteze securitatea spectatorilor şi jucatorilor, sa nu favorizeze violenta în rândul acestora, sa permitã un control eficient al spectatorilor, sa fie prevãzute cu bariere sau împrejmuiri adecvate şi sa permitã intervenţia serviciilor de prim ajutor şi a forţelor de ordine, cooperand în acest scop cu organizaţiile sportive, cluburile sau administratorii stadioanelor;
b) promovarea unui sistem de stabilire a unor criterii de alegere a stadioanelor sau a celorlalte baze sportive, care sa ţinã seama de securitatea spectatorilor şi de prevenirea violenţei în rândul acestora;
c) asigurarea forţelor de ordine suficiente şi facilitarea cooperãrii şi a schimbului de informaţii între forţele de poliţie din diferite localitãţi;
d) dotarea stadioanelor cu sisteme eficiente de comunicare cu publicul;
e) asigurarea controlului riguros al vânzãrii biletelor;
f) separarea eficienta a grupurilor de suporteri rivali prin rezervarea de tribune speciale;
g) coordonarea deplasarii suporterilor de la locurile de origine a acestora pentru a impiedica deplasarea la meciuri a persoanelor considerate turbulente;
h) interzicerea accesului în bazele sportive al persoanelor potenţial turbulente şi al celor aflate sub influenta alcoolului sau a drogurilor;
i) interzicerea introducerii în bazele sportive a bãuturilor alcoolice, a obiectelor considerate periculoase şi a articolelor pirotehnice;
j) susţinerea cluburilor de suporteri pentru promovarea mãsurilor educative impotriva iesirilor necontrolate cu ocazia manifestãrilor sportive în bazele sportive şi în afarã acestora;
k) identificarea spectatorilor care comit acte de violenta sau alte acte condamnabile; identificarea şi sancţionarea acestora conform legii;
l) iniţierea şi promovarea prin autoritãţile competente a proiectelor de acte normative care sa prevadã sancţiuni atât pentru deţinãtorii de baze sportive vinovaţi de neluarea mãsurilor necesare pentru garantarea securitãţii spectatorilor şi jucatorilor şi evitarea producerii de acte de violenta la manifestãrile sportive, cat şi pentru persoanele vinovate de producerea unor astfel de fapte;
m) asigurarea asistenţei medicale de urgenta prespitaliceasca, cu ocazia manifestãrilor sportive în bazele sportive sau în afarã acestora;
2. coopereazã cu organisme sportive similare din alte tari în condiţiile organizãrii şi desfãşurãrii unor meciuri sau turnee internaţionale între cluburi sau echipe reprezentative;
3. supravegheazã şi controleazã modul în care normele obligatorii sunt respectate şi aplicate de organizatorii de spectacole şi manifestãri sportive şi de administratorii de stadioane sau de alte baze sportive în cadrul cãrora se desfãşoarã aceste spectacole;
4. ia mãsuri pentru prevenirea violenţei fizice exercitate în timpul pregãtirii sportivilor;
5. stabileşte şi aplica sancţiuni, altele decât cele cuprinse în statutele şi regulamentele structurilor respective; stabilirea sancţiunilor se va face cu consultarea federaţiilor sportive naţionale în termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentului regulament;
6. colaboreazã cu instituţii şi organizaţiile neguvernamentale cu preocupãri în domeniu în implementarea unor programe de informaredocumentare şi de cercetare ştiinţificã în probleme de violenta;
7. sprijinã realizarea unor programe de informatizare în domeniul prevenirii violenţei;
8. prezintã în buletine informative domeniul sau de activitate;
9. promoveazã idealul sportiv prin campanii educative şi prin alte mijloace, sustinand noţiunea de fair-play, în special în rândul tinerilor;
10. îndeplineşte orice alte atribuţii decurgând din Convenţia europeanã şi din recomandãrile Comitetului permanent al acesteia, din reglementãrile federaţiilor şi asociaţiilor sportive internaţionale şi europene.
ART. 12
Cheltuielile de funcţionare a Comisiei se asigura în cadrul bugetului Ministerului Tineretului şi Sportului, titlul "Subvenţii", subcapitolul "Activitatea sportiva".
ART. 13
Comisia, în baza unei hotãrâri adoptate prin votul a doua treimi din numãrul membrilor sãi, poate formula propuneri de modificare şi completare a prezentului regulament, pe care le prezintã spre aprobare ministrului tineretului şi sportului, pentru a fi supuse spre aprobare Guvernului.

CAP. 3
Comisia de acţiune impotriva violenţei în sport judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti

ART. 14
În scopul largirii cadrului de activitate Comisia organizeazã comisii de acţiune impotriva violenţei în sport judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, care funcţioneazã pe lângã direcţiile pentru tineret şi sport judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
ART. 15
Comisia de acţiune impotriva violenţei în sport judeteana va fi coordonata de subprefectul judeţului, iar cea a municipiului Bucureşti, de unul dintre subprefecţi, desemnat de prefectul municipiului Bucureşti. Secretariatul este asigurat de directorul direcţiei pentru tineret şi sport judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
ART. 16
Atribuţiile şi componenta comisiei de acţiune impotriva violenţei în sport judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor fi stabilite prin hotãrâre a Comisiei.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016