Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 6 mai 2008  privind organizarea si functionarea Consiliului tehnico-economic al Administratiei Nationale a Penitenciarelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 6 mai 2008 privind organizarea si functionarea Consiliului tehnico-economic al Administratiei Nationale a Penitenciarelor

EMITENT: MINISTERUL JUSTITIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 379 din 19 mai 2008


CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Consiliul tehnico-economic al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor este structura decizionalã constituitã în scopul analizãrii şi avizãrii lucrãrilor de investiţii din sistemul administraţiei penitenciare pentru asigurarea unei concepţii unitare.
ART. 2
În înţelesul prezentului ordin, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) documentaţie de avizare pentru lucrãri de intervenţii documentaţia tehnico-economicã similarã studiului de fezabilitate, elaboratã pe baza concluziilor raportului de expertizã tehnicã şi, dupã caz, ale raportului de audit energetic, pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi lucrãrilor de intervenţii la construcţii existente;
b) lucrãri de intervenţii - lucrãrile de construcţii existente, inclusiv instalaţiile aferente, asimilate obiectivelor de investiţii, care constau în: reparaţii capitale, transformãri, modificãri, modernizãri, consolidãri, reabilitãri termice, precum şi lucrãri de intervenţii pentru prevenirea sau înlãturarea efectelor produse de acţiuni accidentale şi calamitãţi naturale, efectuate în scopul asigurãrii cerinţelor esenţiale de calitate şi funcţionale ale construcţiilor, potrivit destinaţiei lor;
c) studiu de fezabilitate - documentaţia tehnico-economicã prin care se stabilesc principalii indicatori tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii, pe baza necesitãţii şi oportunitãţii realizãrii acestuia, şi care cuprinde soluţiile funcţionale, tehnologice, constructive şi economice ce urmeazã a fi supuse aprobãrii;
d) studiu de prefezabilitate - documentaţia tehnicoeconomicã prin care se fundamenteazã necesitatea şi oportunitatea investiţiei pe bazã de date tehnice şi economice;
e) deviz general - documentaţia economicã prin care se stabileşte valoarea totalã estimativã a cheltuielilor necesare realizãrii obiectivelor de investiţii sau a cheltuielilor asimilate investiţiilor, necesare realizãrii lucrãrilor de intervenţii la construcţii şi instalaţii, în faza de proiectare studiu de fezabilitate/documentaţie de avizare a lucrãrilor de intervenţii;
f) expertizã tehnicã - documentaţia tehnico-economicã definitã prin Normativul P 100/2002, pentru proiectarea antiseismicã a construcţiilor de locuinţe, social-culturale, agrozootehnice şi industriale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
g) proiect pentru autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii - proiectul pentru autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii, necesar emiterii autorizaţiei de construire, este extras din proiectul tehnic şi se elaboreazã în condiţiile prevederilor şi în conformitate cu conţinutul-cadru cuprins în anexa nr. 1 la <>Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executãrii construcţiilor, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 3
Documentaţiile tehnico-economice analizate şi avizate în cadrul Consiliului tehnico-economic se referã la:
a) obiectivele noi de investiţii;
b) lucrãrile de intervenţii constând în reparaţii capitale şi consolidãri pentru punerea în siguranţã a fondului construit existent, precum şi în alte cheltuieli asimilate investiţiilor;
c) actualizarea devizelor generale, potrivit art. 5 din anexa nr. 4 "Metodologie privind elaborarea devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii la <>Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii;
d) modificãri de soluţii tehnice;
e) eliberarea autorizaţiilor de construire, reconstruire, modificare, extindere, reparare sau desfiinţare a obiectivelor de investiţii din sistemul administraţiei penitenciare;
f) schimbãri de destinaţie a spaţiilor executate prin lucrãri de natura reparaţiilor curente.
ART. 4
Limitele valorice privind competenţa de aprobare a documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor noi de investiţii sunt cele stabilite de <>Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, respectiv:
a) Guvernul României, pentru valori mai mari de 20 milioane lei;
b) Ministerul Justiţiei, pentru valori cuprinse între 3 milioane lei şi 20 milioane lei;
c) Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor, pentru valori pânã la 3 milioane lei, cu avizul prealabil al Ministerului Justiţiei.

CAP. II
Componenţa, atribuţiile, participanţii şi programul Consiliului tehnico-economic

ART. 5
(1) Consiliul tehnico-economic este organizat în componenţa urmãtoare:
a) directorul general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;
b) directorul general adjunct, responsabil cu problemele economico-administrative din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;
c) directorii generali adjuncţi ai Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;
d) reprezentantul Serviciului de gestiune a investiţiilor - Direcţia investiţii şi administrarea serviciilor din cadrul Ministerului Justiţiei;
e) directorul Direcţiei economico-administrativ din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;
f) directorul Direcţiei siguranţa deţinerii şi regim penitenciar din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;
g) directorul Direcţiei medicale din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;
h) directorul Direcţiei intervenţie psihosocialã din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;
i) directorii adjuncţi ai Direcţiei economico-administrativ din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;
j) şeful Serviciului cazarmare construcţii investiţii din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;
k) un specialist din cadrul Compartimentului plan - serviciul cazarmare construcţii investiţii din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, în calitate de secretar al Consiliului.
(2) În cazul în care persoanele menţionate la alin.(1) lit. d)-j) nu pot participa la şedinţele Consiliului tehnicoeconomic, urmeazã a participa înlocuitorul legal al acestora.
ART. 6
(1) Conducerea Consiliului tehnico-economic este asiguratã de cãtre directorul general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, în calitate de preşedinte, şi de cãtre directorul general adjunct, responsabil cu problemele economicoadministrative din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, în calitate de vicepreşedinte.
(2) În cazul în care directorul general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor nu poate participa la şedinţele Consiliului tehnico-economic, conducerea acestuia este asiguratã de cãtre vicepreşedinte.
ART. 7
În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele Consiliului tehnico-economic poate emite orice alte dispoziţii privind modalitatea de lucru a consiliului şi de analizare şi avizare a documentaţiilor din cadrul şedinţelor de lucru.
ART. 8
Directorul general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor stabileşte la începutul fiecãrui an componenţa nominalã a Consiliului tehnico-economic.
ART. 9
Consiliul tehnico-economic al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor se întruneşte ori de câte ori este nevoie, în prezenţa a minimum douã treimi din numãrul total al membrilor.
ART. 10
Convocarea membrilor se face prin grija secretarului Consiliului tehnico-economic, cu 5 zile înainte, prin telefon şi/sau în scris.
ART. 11
Consiliul tehnico-economic are urmãtoarele atribuţii principale:
a) avizarea documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor noi de investiţii;
b) avizarea documentaţiilor de avizare aferente lucrãrilor de intervenţii la imobile, constând în reparaţii capitale şi consolidãri pentru punerea în siguranţã a fondului construit existent, precum şi în alte cheltuieli asimilate investiţiilor;
c) analizarea documentelor şi documentaţiilor pentru care sunt necesare dispoziţii de aprobare, respectiv actualizãri ale devizelor generale;
d) emiterea autorizaţiilor de construire, reconstruire, modificare, extindere, reparare sau desfiinţare a obiectivelor de investiţii din sistemul administraţiei penitenciare.
ART. 12
Obiectivele de investiţii şi intervenţii la imobile din categoria celor prevãzute la art. 11 nu se vor executa fãrã avizul Consiliului tehnico-economic al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor.
ART. 13
La şedinţele Consiliului tehnico-economic pot participa, fãrã drept de vot, şi urmãtoarele categorii de persoane:
a) specialişti din cadrul Serviciului cazarmare construcţii investiţii, în calitate de raportori pentru prezentarea documentaţiilor supuse aprobãrii, responsabili ai lucrãrilor analizate, precum şi specialişti din cadrul altor direcţii şi servicii din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;
b) şeful Serviciului juridic din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, atunci când Consiliul tehnico-economic analizeazã situaţia juridicã a spaţiilor vizate de lucrãrile supuse avizãrii;
c) reprezentanţii societãţilor de proiectare care au elaborat documentaţiile supuse avizãrii şi reprezentanţii ordonatorilor terţiari de credite, beneficiari ai documentaţiilor supuse avizãrii, pentru prezentarea şi susţinerea documentaţiilor menţionate, precum şi pentru luarea la cunoştinţã a concluziilor Consiliului tehnico-economic.

CAP. III
Atribuţiile secretarului Consiliului tehnico-economic

ART. 14
Secretarul Consiliului tehnico-economic are urmãtoarele atribuţii:
a) primeşte şi înregistreazã documentaţiile propuse spre analizã şi avizare, iar în situaţia depunerii unei documentaţii incomplete, aceasta se restituie solicitantului, cu menţiunea de a fi completatã ulterior;
b) întocmeşte ordinea de zi şi convocatorul şedinţelor;
c) dupã aprobarea ordinii de zi şi a convocatorului şedinţelor comunicã celor interesaţi data întâlnirii şi agenda de lucru a Consiliului tehnico-economic, în conformitate cu prevederile art. 10;
d) pregãteşte mapele de lucru pentru membrii şi invitaţii Consiliului tehnico-economic;
e) întocmeşte avizul Consiliului tehnico-economic, dispoziţia de aprobare, autorizaţia de construire şi/sau autorizaţia de demolare;
f) întocmeşte şi pãstreazã registrul unic al proceselor-verbale de şedinţã şi registrul avizelor şi autorizaţiilor emise;
g) numeroteazã şi înregistreazã avizele şi autorizaţiile într-un registru constituit special în acest scop;
h) transmite documentele avizate ordonatorilor terţiari de credite, precum şi persoanelor autorizate interesate;
i) întocmeşte procese-verbale de avizare, urmãreşte introducerea în documentaţii a condiţiilor şi recomandãrilor stabilite prin concluziile şedinţei de avizare;
j) pãstreazã un exemplar din documentaţia supusã avizãrii, potrivit art. 16 lit. a), b), d), e), f) şi g);
k) întocmeşte anual un raport privind activitatea Consiliului tehnico-economic;
l) întocmeşte baza de date şi gestioneazã arhiva Consiliului tehnico-economic.
ART. 15
(1) Mapa de lucru va fi pusã la dispoziţia membrilor Consiliului tehnico-economic cu cel puţin 3 zile înaintea datei de desfãşurare a şedinţei şi va conţine:
a) agenda de lucru;
b) notele de prezentare şi rapoartele de expertizã aferente documentaţiilor supuse aprobãrii;
c) documentaţia tehnicã aferentã lucrãrilor supuse analizei.
(2) Nota de prezentare prevãzutã la alin. (1) lit. b) este întocmitã, potrivit anexei nr. 1 la prezentul regulament, de cãtre beneficiarul lucrãrii şi este însoţitã de procesul-verbal de analizã a documentaţiei, semnat de directorul unitãţii, directorul responsabil cu probleme economico-administrative, directorul responsabil cu problemele privind siguranţa deţinerii, inginerul/tehnicianul constructor şi, dupã caz, de medicul-şef al unitãţii.
(3) Raportul de expertizã prevãzut la alin. (1) lit. b) este întocmit, potrivit anexei nr. 2 la prezentul regulament, de cãtre responsabilul de lucrare din cadrul Serviciului cazarmare construcţii investiţii.

CAP. IV
Documentaţii supuse analizei şi avizãrii

ART. 16
Consiliul tehnico-economic analizeazã şi avizeazã:
a) rezultatele şi concluziile expertizelor tehnice;
b) indicatorii tehnico-economici din documentaţia de avizare pentru intervenţii la imobile, respectiv studiile de prefezabilitate şi studiile de fezabilitate pentru obiective noi de investiţii, şi stabileşte necesitatea şi oportunitatea promovãrii lucrãrilor;
c) proiectele pentru autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii;
d) listele cu imobilele propuse pentru scoaterea din funcţiune şi casarea în vederea demolãrii;
e) valorile actualizate ale devizelor generale;
f) modificãrile de soluţii tehnice;
g) alte documente sau documentaţii necesare luãrii hotãrârilor;
h) schimbãrile de destinaţie a spaţiilor executate prin lucrãri de natura reparaţiilor curente.
ART. 17
Studiile de fezabilitate vor fi însoţite de certificatele de urbanism eliberate de autoritãţile publice locale şi de avizele înscrise pe acestea.

CAP. V
Procedura de avizare

ART. 18
(1) Procedura de avizare a documentaţiilor menţionate presupune parcurgerea urmãtoarelor etape:
a) prezentarea de cãtre responsabilii de lucrãri din cadrul Serviciului construcţii cazarmare investiţii a punctului de vedere tehnic şi economic asupra documentaţiilor supuse avizãrii;
b) verificarea de cãtre membrii Consiliului tehnico-economic a dosarelor care cuprind lucrãrile supuse analizei;
c) votul asupra documentaţiei corespunzãtoare fiecãrui dosar;
d) întocmirea procesului-verbal al şedinţei de cãtre secretarul Consiliului tehnico-economic;
e) întocmirea dispoziţiei de aprobare şi a avizului tehnicoeconomic cu un termen de valabilitate 3 ani.
(2) Dupã expirarea perioadei de valabilitate menţionate la alin. (1) lit. e), documentaţiile corespunzãtoare fiecãrui dosar se supun din nou analizei Consiliului tehnico-economic.
ART. 19
Avizarea sau respingerea documentaţiei se face prin votul a douã treimi din numãrul membrilor prezenţi şi se consemneazã în registrul de procese-verbale.
ART. 20
Unitatea subordonatã Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, care beneficiazã de proiectul supus avizãrii, pãstreazã un exemplar din fiecare dosar al proiectelor pentru autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii prevãzute la art. 16 lit. c), precum şi documentele necesare schimbãrii destinaţiei spaţiilor executate prin lucrãri de natura reparaţiilor curente, prevãzute la art. 16 lit. h).

CAP. VI
Dispoziţii finale

ART. 21
Consiliul tehnico-economic va analiza anual situaţia lucrãrilor supuse avizãrii, avizate sau respinse, pe baza raportului întocmit de secretar.


ANEXA 1
la regulament

APROB
Director penitenciar

NOTĂ DE PREZENTARE


1. Date generale:
Obiectiv de investiţii/intervenţii la imobile ...............................
Ordonator principal de credite ..............................................
Ordonator secundar de credite ...............................................
Ordonator terţiar de credite ................................................
Beneficiar ..................................................................
Proiectant general ..........................................................
Nr. proiect ............... faza de proiectare ..............................
Amplasamentul obiectivului ..................................................
2. Indicatorii tehnico-economici:
2.1. Valoarea totalã a investiţiei (luna/anul) .............................,
din care construcţii-montaj ..........................................
2.2. Durata de realizare a investiţiei (luni) ...............................
3. Necesitatea şi oportunitatea investiţiei .................................
.............................................................................
.............................................................................
.............................................................................
4. Conţinutul documentaţiei:
4.1. Descrierea investiţiei:
- descrierea lucrãrii .......................................................
.............................................................................
.............................................................................
.............................................................................
4.2. Avize şi acorduri:
- enumerarea avizelor prevãzute în certificatul de urbanism (certificatul de
urbanism şi avizele vor fi anexate în copie la nota de prezentare)
5. Alte informaţii necesare susţinerii lucrãrii .............................
.............................................................................
.............................................................................
.............................................................................

AVIZAT
Director Direcţia economico-administrativã,
...........................................
Întocmit
Tehnician/Inginer constructor,
..............................




ANEXA 2
la regulament
RAPORT DE EXPERTIZĂ
privind studiul de fezabilitate pentru
obiectivul de investiţii/intervenţii la imobile

"............ - Penitenciar .............."

judeţul .................


Studiul de fezabilitate elaborat pentru acest obiectiv a fost transmis în
vederea obţinerii avizului Consiliului tehnicoeconomic al Administraţiei
Naţionale a Penitenciarelor.
1. Indicatorii tehnico-economici:
1.1. Valoarea totalã a investiţiei (luna/anul) ...........................,
din .........care construcţii-montaj ........................................
1.2. Durata de realizare a investiţiei (luni) .............................
Valorile sunt confidenţiale şi se vor actualiza potrivit evoluţiei
ulterioare a preţurilor.
2. Constatãri:
2.1. Scopul investiţiei/intervenţiei la imobile ...........................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
2.2. Descrierea lucrãrilor ................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
3. Concluzii
Soluţiile tehnice corespund/nu corespund condiţiilor din teren precizate în
documentaţie şi cerinţelor normale de funcţionare.

Întocmit
Responsabil lucrare din cadrul Serviciului cazarmare construcţii investiţii,
....................................................



----


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016