Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 6 iunie 2003  de organizare si functionare a Comitetului consultativ pentru dezvoltarea intreprinderilor mici si mijlocii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 6 iunie 2003 de organizare si functionare a Comitetului consultativ pentru dezvoltarea intreprinderilor mici si mijlocii

EMITENT: MINISTERUL PENTRU INTREPRINDERILE MICI SI MIJLOCII SI COOPERATIE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 452 din 25 iunie 2003
CAP. I
Organizarea Comitetului consultativ pentru dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii

ART. 1
Comitetul consultativ pentru dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii, denumit în continuare Comitet, funcţioneazã pe lângã Ministerul pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii şi Cooperatie ca organism consultativ, fãrã personalitate juridicã, şi îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare şi cu prevederile prezentului regulament.
ART. 2
(1) Comitetul constituie un înalt forum pentru dezbaterea situaţiei sectorului întreprinderilor mici şi mijlocii, în cadrul cãruia organele de specialitate ale administraţiei publice centrale, reprezentanţii camerelor de comerţ şi industrie, ai patronatelor şi organizaţiilor neguvernamentale de reprezentare a întreprinderilor mici şi mijlocii, precum şi întreprinzãtorii pot sa îşi exprime punctele de vedere şi propunerile sau pot sa îşi manifeste interesul, acordul şi susţinerea pentru realizarea efectivã a proiectelor, programelor şi strategiilor de dezvoltare a sectorului întreprinderilor mici şi mijlocii, la nivel naţional, regional şi local.
(2) Comitetul contribuie la creşterea gradului de transparenta a deciziilor administraţiei publice, asigurând informarea, consultarea şi participarea activa a reprezentanţilor patronatelor întreprinderilor mici şi mijlocii, ai organizaţiilor neguvernamentale şi a întreprinzãtorilor la luarea deciziilor administrative şi în procesul de elaborare a proiectelor de acte normative din domeniul întreprinderilor mici şi mijlocii.
ART. 3
(1) Comitetul are urmãtoarea componenta:
a) preşedinte: ministrul pentru întreprinderile mici şi mijlocii şi cooperatie;
b) membri: reprezentanţi ai Ministerului pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii şi Cooperatie, desemnaţi de conducerea ministerului, şi reprezentanţi ai ministerelor, organizaţiilor şi instituţiilor prevãzute în anexa nr. 2 la ordin, desemnaţi de conducerea acestora.
(2) La şedinţele Comitetului mai pot participa, cu acordul preşedintelui Comitetului, şi invitaţi din mediul de afaceri sau societatea civilã, interesaţi de subiectele ce urmeazã a fi dezbãtute.
ART. 4
(1) Conducerea Comitetului este asigurata de ministrul pentru întreprinderile mici şi mijlocii şi cooperatie.
(2) Secretariatul Comitetului este asigurat de cãtre Direcţia de analize, sinteze, strategii şi politici pentru întreprinderile mici şi mijlocii din cadrul Ministerului pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii şi Cooperatie.

CAP. II
Atribuţiile Comitetului şi ale Secretariatului

ART. 5
Comitetul îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) dezbate şi elaboreazã recomandãri în vederea fundamentarii strategiilor privind dezvoltarea sectorului întreprinderilor mici şi mijlocii, în scopul realizãrii Programului de guvernare;
b) dezbate şi elaboreazã recomandãri privind definirea şi implementarea politicilor de dezvoltare şi creştere a competitivitatii sectorului întreprinderilor mici şi mijlocii, în concordanta cu cerinţele pieţei unice şi necesitãţile creşterii calitãţii produselor, conform standardelor Uniunii Europene, şi asigura corelarea cu celelalte politici sectoriale;
c) dezbate şi elaboreazã recomandãri privind iniţierea şi implementarea de programe pentru stimularea infiintarii şi dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii la nivel naţional, regional şi local;
d) dezbate propuneri de imbunatatire a cadrului legislativ şi administrativ, cu impact asupra infiintarii şi dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii;
e) decide constituirea unor comisii de specialitate, care vor avea ca obiect de activitate analizarea unor probleme specifice, de interes pentru sectorul întreprinderilor mici şi mijlocii;
f) monitorizeazã valorificarea de cãtre instituţiile competente a recomandãrilor elaborate de Comitet.
ART. 6
Secretariatul Comitetului îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) pregãteşte şi asigura desfãşurarea în bune condiţii a lucrãrilor Comitetului;
b) primeşte propunerile membrilor Comitetului pentru problemele necesar a fi dezbãtute în plenul şedinţelor Comitetului;
c) întocmeşte, cu consultarea membrilor Comitetului, proiectul ordinii de zi a şedinţelor şi îl supune aprobãrii preşedintelui Comitetului;
d) asigura convocarea membrilor Comitetului şi ai comisiilor de specialitate;
e) informeazã membrii Comitetului cu privire la lucrãrile acestuia şi le transmite ordinea de zi şi materialele referitoare la temele incluse pe ordinea de zi;
f) asigura redactarea proceselor-verbale ale şedinţelor Comitetului şi transmiterea lor, prin posta electronica şi/sau în forma tiparita, membrilor acestuia;
g) monitorizeazã îndeplinirea angajamentelor asumate de membrii Comitetului şi derularea acţiunilor prevãzute în planul de acţiuni al Comitetului;
h) pregãteşte şi asigura desfãşurarea în bune condiţii a lucrãrilor comisiilor de specialitate şi asigura transmiterea rapoartelor acestora membrilor Comitetului;
i) asigura arhivarea documentelor privind activitatea Comitetului;
j) întocmeşte şi prezintã în plen raportul anual al activitãţii Comitetului, care va cuprinde temele incluse pe ordinea de zi a şedinţelor, situaţia prezentei şi participãrii membrilor la lucrãrile Comitetului, recomandãrile formulate, rezultatele monitorizarii de cãtre membrii Comitetului a valorificãrii de cãtre instituţiile competente a recomandãrilor elaborate de Comitet;
k) asigura publicarea pe site-ul Ministerului pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii şi Cooperatie a ordinii de zi, a concluziilor şedinţelor Comitetului şi a raportului anual al activitãţii Comitetului;
l) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de preşedintele Comitetului pentru buna desfãşurare a activitãţii acestuia.

CAP. III
Modul de funcţionare a Comitetului

ART. 7
Comitetul se întruneşte trimestrial în şedinţe ordinare, de regula în ultima zi de marti a trimestrului, respectiv în şedinţe extraordinare, ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui sau a majoritãţii simple a membrilor Comitetului.
ART. 8
(1) În vederea pregãtirii, pe probleme specifice, a lucrãrilor Comitetului, se poate decide constituirea de comisii de specialitate.
(2) Comisiile de specialitate sunt comisii de lucru ale Comitetului şi vor avea ca obiect de activitate analizarea în detaliu a problemelor specifice identificate de cãtre membrii Comitetului cu privire la sectorul întreprinderilor mici şi mijlocii, la nivel naţional, regional şi local, promovarea spiritului antreprenorial, promovarea inovarii şi transferului de tehnologie, dezvoltarea producţiei şi serviciilor, comerţului şi turismului, dezvoltarea durabila şi îmbunãtãţirea cadrului legislativ şi administrativ.
(3) Componenta comisiilor de specialitate va fi aprobatã în funcţie de problemele specifice pentru care se constituie.
(4) Din comisiile de specialitate pot face parte şi reprezentanţi ai Reţelei Euro-Info, ai Delegaţiei Comisiei Europene în România, ai organizaţiilor internaţionale active în România (Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare, Banca Europeanã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, Banca Mondialã sau alte organizaţii), reprezentanţi ai principalelor bãnci comerciale din România şi ai instituţiilor de învãţãmânt superior de prestigiu sau ai institutelor de cercetare cu activitate în domeniul întreprinderilor mici şi mijlocii.
(5) Dupã încheierea dezbaterilor sau efectuarea lucrãrii aflate în examinare, comisia de specialitate va întocmi un raport, care va cuprinde, pe lângã opinia majoritãţii membrilor comisiei, şi pãrerile contrare, motivate, dupã caz.
(6) Rapoartele întocmite de comisiile de specialitate sunt prezentate şi analizate în cadrul şedinţelor Comitetului.
ART. 9
(1) Ordinea de zi a şedinţelor se întocmeşte de cãtre Secretariatul Comitetului, pe baza propunerilor membrilor, se aproba de preşedintele Comitetului şi se afişeazã pe site-ul Ministerului pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii şi Cooperatie, cu cel puţin 7 zile calendaristice înainte de data şedinţei.
(2) Convocarea şedinţelor Comitetului se face cu cel puţin 7 zile calendaristice înainte de data şedinţei de cãtre Secretariatul Comitetului, care va transmite fiecãrui membru invitaţia de participare, ordinea de zi şi, dacã este cazul, rapoartele comisiilor de specialitate sau alte materiale referitoare la temele incluse pe ordinea de zi.
ART. 10
Şedinţele Comitetului sunt conduse de preşedinte sau de inlocuitorul acestuia.
ART. 11
(1) În realizarea atribuţiilor prevãzute la art. 5 Comitetul elaboreazã recomandãri.
(2) Recomandãrile elaborate de Comitet au rol consultativ şi se emit cu votul majoritãţii simple a participanţilor. În cazul egalitãţii de voturi, votul preşedintelui Comitetului sau al înlocuitorului acestuia este hotarator.
(3) Votul membrilor Comitetului este nominal deschis. Comitetul poate decide ca anumite recomandãri sa fie luate prin vot secret.
ART. 12
(1) Secretariatul Comitetului va consemna dezbaterile şedinţei, punctele de vedere şi propunerile formulate de membrii Comitetului, precum şi recomandãrile elaborate, în procesul-verbal al şedinţei.
(2) La sfârşitul şedinţei toţi participanţii vor semna procesul-verbal încheiat.
(3) Procesele-verbale împreunã cu documentele informative se comunica membrilor Comitetului, prin grija Secretariatului, în termen de maximum 7 zile de la data şedinţei.
(4) Recomandãrile elaborate de Comitet se transmit de cãtre Secretariatul Comitetului, în scris, autoritãţilor sau instituţiilor publice competente sa le analizeze şi sa le valorifice, precum şi organizaţiilor neguvernamentale care deruleazã proiecte şi programe pentru dezvoltarea sectorului întreprinderilor mici şi mijlocii.
(5) Concluziile şedinţelor Comitetului se aduc la cunostinta publicului, integral sau în extras, de cãtre Secretariat, prin publicare pe site-ul Ministerului pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii şi Cooperatie, în termen de maximum 7 zile de la data şedinţei, precum şi prin transmiterea lor cãtre mass-media centrala sau localã, dupã caz.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 13
(1) Prezentul regulament poate fi modificat sau completat la cererea membrilor Comitetului.
(2) Modificãrile sau completãrile prezentului regulament vor fi aprobate prin ordin al ministrului pentru întreprinderile mici şi mijlocii şi cooperatie, care va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016