Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 6 iulie 2007  de organizare si functionare a Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului in Romania    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 6 iulie 2007 de organizare si functionare a Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului in Romania

EMITENT: INSTITUTUL DE INVESTIGARE A CRIMELOR COMUNISMULUI IN ROMANIA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 585 din 24 august 2007

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului în România, denumit în continuare Institutul, se organizeazã şi funcţioneazã ca instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului şi în coordonarea primului-ministru.
ART. 2
În conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.724/2005 privind înfiinţarea Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului în România, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, scopul Institutului este acela de investigare ştiinţificã şi de identificare a crimelor, abuzurilor şi încãlcãrilor drepturilor omului pe întreaga duratã a regimului comunist în România, precum şi de sesizare a organelor în drept în acele cazuri în care sunt depistate situaţii de încãlcare a legii.
ART. 3
În îndeplinirea scopului sãu, Institutul are urmãtoarele atribuţii principale:
a) analizeazã din punct de vedere instituţional regimul comunist, sistemul de putere în cadrul acestui regim;
b) evidenţiazã natura relaţiilor dintre activul de partid şi fosta Securitate, dintre aceasta şi celelalte verigi ale sistemului represiv din România;
c) descrie modul de organizare şi de funcţionare a acestor instituţii în administrarea actului de poliţie politicã;
d) prezintã activiştii de partid, ofiţerii şi magistraţii care lucrau în cadrul aparatului de represiune;
e) identificã abuzurile şi crimele sãvârşite, ordonate sau inspirate de cãtre persoanele care au ocupat funcţiile prevãzute la lit. d);
f) adunã date, documente şi mãrturii cu privire la toate acţiunile care au lezat drepturile şi libertãţile omului în anii regimului comunist şi pe baza acestora sesizeazã organele de cercetare penalã, indiferent de timpul şi de circumstanţele în care acestea s-au petrecut;
g) identificã responsabilii aparatului de decizie din domeniul propagandei comuniste, responsabilii pentru actele administrative şi deciziile economice care au generat manifestãri ale represiunii în viaţa socialã şi culturalã, de la cartelarea hranei zilnice pânã la limitarea accesului la informaţie, artã şi culturã, prin acte de cenzurã;
h) aduce la cunoştinţã opiniei publice crimele, abuzurile, instigãrile la crime în numele "luptei de clasã", sãvârşite de persoanele care au ocupat funcţiile prevãzute la lit. d);
i) susţine, în condiţiile legii, prin asistenţã de specialitate proprie sau prin colaboratori externi, demersurile legale pentru obţinerea reparaţiilor morale şi materiale de cãtre victimele regimului comunist şi ale fostei Securitãţi;
j) organizeazã activitãţi muzeale în locaţii puse la dispoziţie de instituţii şi autoritãţi publice centrale şi locale;
k) organizeazã activitãţi de cercetare ştiinţificã, conferinţe, expoziţii sau seminarii cu caracter informativ-educativ, publicã studii şi documente rezultate în urma cercetãrilor;
l) formuleazã puncte de vedere privind crimele, abuzurile şi încãlcãrile drepturilor omului, sãvârşite în perioada regimului comunist în România, care ar putea conduce la elaborarea unor proiecte de acte normative cu scop reparatoriu;
m) elaboreazã, coordoneazã şi participã la programe şi/sau proiecte de cercetare, stagii de pregãtire şi instruire în domeniul de studiu şi investigare prevãzut de lege.
ART. 4
(1) În exercitarea atribuţiilor sale, Institutul colaboreazã cu ministerele, cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice, precum şi cu persoane fizice şi juridice de drept privat, fiind abilitat sã solicite şi sã primeascã date şi documente specifice domeniului sãu de activitate, în condiţiile legii.
(2) Institutul se poate adresa Consiliului Naţional pentru Studierea Arhivelor Securitãţii, precum şi autoritãţilor şi persoanelor prevãzute la <>art. 20 alin. (3) din Legea nr. 187/1999 privind accesul la propriul dosar şi deconspirarea poliţiei politice comuniste, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în vederea obţinerii de informaţii, documente sau acte în legãturã cu domeniul sãu de activitate, în condiţiile legii.
ART. 5
Conform prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.724/2005 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, principalele obiective ale activitãţii Institutului sunt:
a) alcãtuirea unui sistem clasificat al tipurilor de crime, abuzuri şi încãlcãri ale drepturilor omului pe întreaga perioadã a regimului comunist şi stabilirea responsabilitãţilor decizionale şi de execuţie pentru fiecare dintre acestea;
b) crearea unei baze de date care sã cuprindã numele foştilor activişti de partid din nomenclaturã, numele cadrelor fostei Securitãţi, numele foştilor ofiţeri de armatã, miliţieni şi magistraţi care au participat la acţiuni de poliţie politicã;
c) identificarea acelor legi, decrete, hotãrâri ale Consiliului de Miniştri, decizii ministeriale, regulamente interne şi alte prevederi, secrete sau nesecrete, care au stat la baza organizãrii şi funcţionãrii aparatului represiv;
d) publicarea unor rapoarte trimestriale şi a unui raport final anual, care vor sintetiza rezultatele investigaţiilor întreprinse;
e) stabilirea de parteneriate publice şi private cu organizaţii neguvernamentale, universitãţi, institute de cercetare din ţarã şi din strãinãtate, autoritãţi publice centrale şi locale, în vederea derulãrii unor proiecte şi programe de cercetare în domeniul sãu de activitate, la propunerea Comitetului director al Institutului şi cu aprobarea ordonatorului principal de credite.
ART. 6
Institutul promoveazã şi asigurã mãsurile privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bãrbaţi în domeniul muncii, în ceea ce priveşte accesul la educaţie, la sãnãtate, la culturã, la informare, precum şi participarea la luarea deciziilor necesare unei bune funcţionãri a instituţiei, conform reglementãrilor legale în vigoare.

CAP. II
Structura organizatoricã şi funcţionarea Institutului

ART. 7
Organele de conducere ale Institutului sunt Consiliul şi Comitetul director.
ART. 8
(1) Consiliul Institutului este alcãtuit din 11 personalitãţi ale societãţii civile, numite de primul-ministru.
(2) Consiliul are rolul de a stabili obiectivele generale de activitate ale Institutului şi de a aviza rapoartele acestuia.
(3) Consiliul funcţioneazã dupã principiul egalitãţii membrilor sãi şi se întruneşte de cel puţin 4 ori pe an pentru avizarea rapoartelor trimestriale şi ori de câte ori majoritatea simplã a membrilor sãi îi solicitã convocarea.
(4) Toţi membrii Consiliului exercitã o funcţie onorificã.
ART. 9
Comitetul director este format din preşedintele Institutului, directorul general şi secretarul general şi conduce activitatea curentã a Institutului.
ART. 10
(1) Preşedintele Institutului este numit prin decizie a primului-ministru, în condiţiile legii, la propunerea Consiliului, pe o perioadã de 6 ani, cu posibilitatea reînnoirii o singurã datã a mandatului.
(2) Preşedintele este ordonator terţiar de credite şi reprezintã instituţia în raporturile cu terţe persoane fizice şi juridice.
(3) Preşedintele poate delega prin decizie, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale unuia dintre membrii Comitetului director.
(4) În exercitarea atribuţiilor sale preşedintele emite decizii şi ordine. Ordinele preşedintelui Institutului se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(5) Preşedintele Institutului îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) planificã, monitorizeazã şi evalueazã activitãţile şi proiectele derulate în cadrul Institutului;
b) reprezintã Institutul în raporturile cu celelalte autoritãţi publice, cu persoanele juridice şi fizice din ţarã şi din strãinãtate, precum şi în justiţie; în relaţiile cu terţii, încheie acte juridice de conservare, administrare şi dispoziţie, în numele şi pe seama Institutului, în condiţiile legii;
c) asigurã coordonarea proiectelor şi programelor pe care Institutul le deruleazã în domeniul sãu de activitate;
d) promoveazã imaginea Institutului prin participarea la seminarii/conferinţe în ţarã şi în strãinãtate, precum şi la proiecte specifice ariei de activitãţi a Institutului;
e) asigurã angajarea personalului Institutului, în baza <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.724/2005 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a prezentului regulament, cu respectarea dispoziţiilor legale, în limita numãrului maxim de posturi stabilit conform statului de funcţii;
f) controleazã activitatea personalului Institutului şi soluţioneazã plângerile din partea acestuia;
g) avizeazã bugetul de venituri şi cheltuieli, rapoartele trimestriale privind execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli, precum şi bilanţul anual, pe care le prezintã spre aprobare ordonatorului principal de credite;
h) aprobã, prin ordin, regulamentul de organizare şi funcţionare a Institutului;
i) aprobã, prin ordin, înfiinţarea de servicii, birouri sau compartimente;
j) numeşte, prin decizie, directorul general şi secretarul general ai Institutului, precum şi persoanele cu funcţii de conducere din cadrul Institutului;
k) întocmeşte rapoarte privind activitatea desfãşuratã şi situaţia financiarã, pe care le prezintã spre analizã şi aprobare membrilor Consiliului Institutului anual sau ori de câte ori este nevoie;
l) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de Consiliul Institutului şi care sunt necesare conducerii operative a Institutului.
ART. 11
(1) Direcţia generalã investigaţii este condusã de directorul general, numit prin decizie de cãtre preşedintele Institutului.
(2) În cadrul Direcţiei generale investigaţii se organizeazã şi funcţioneazã urmãtoarele servicii:
a) Serviciul documentare şi cercetare, având urmãtoarele atribuţii principale:
* verificã sursele deschise din timpul regimului comunist (presa şi alte publicaţii) pentru realizarea domeniului de activitate al Institutului;
* întocmeşte fişe de identificare a persoanelor care au ocupat funcţii de conducere în perioada respectivã şi asupra cãrora existã date şi indicii cu privire la sãvârşirea de abuzuri sau crime;
* monitorizeazã activitatea publicã a persoanelor identificate de experţi ca autori ai abuzurilor şi crimelor;
* întocmeşte, pe baza surselor deschise consultate, fişe personale pentru toţi factorii de decizie de la nivel central şi local, în vederea verificãrii ulterioare în arhive de cãtre experţii Institutului;
* cerceteazã fondurile arhivistice pentru identificarea documentelor interne şi a persoanelor responsabile din cadrul Partidului Comunist Român, Securitãţii şi al celorlalte instituţii care au avut rol sau au desfãşurat activitate represivã prin încãlcarea drepturilor fundamentale ale omului în perioada regimului comunist;
b) Serviciul muzee-memorie, având urmãtoarele atribuţii principale:
* organizeazã activitãţi cu specific muzeal în locaţiile aflate în administrarea Institutului, dar şi în alte spaţii puse la dispoziţie de instituţii şi autoritãţi publice centrale şi locale;
* organizeazã activitãţi de cercetare ştiinţificã, expoziţii, seminarii informativ-educative, conferinţe;
* adunã date, documente şi mãrturii despre încãlcãrile drepturilor şi libertãţilor omului în anii regimului comunist, în baza cãrora Institutul sã poatã sesiza organele de cercetare penalã;
* organizeazã o arhivã audiovideo cu mãrturii despre perioada comunistã;
* efectueazã transcrierea mãrturiilor audiovideo în vederea valorificãrii lor în scop ştiinţific, educativ sau pentru alte scopuri ale Institutului;
* publicã studii, monografii şi interviuri din arhiva de mãrturii orale;
* realizeazã filme documentare despre perioada comunistã;
c) Serviciul investigaţii speciale, având urmãtoarele atribuţii principale:
* întreprinde investigaţii ştiinţifice referitoare la abuzurile şi încãlcãrile drepturilor omului sãvârşite pe întreaga duratã a regimului comunist în România;
* adunã probe şi mãrturii care sã incrimineze persoane care au comis crime şi abuzuri în timpul regimului comunist;
* desfãşoarã campanii de identificare a persoanelor care, în timpul regimului comunist, au deţinut funcţii având competenţe decizionale, juridice ori politice, luând decizii la nivel central sau local cu privire la activitãţi ale securitãţii statului ori cu privire la activitatea altor structuri de represiune;
* identificã legi, decrete, hotãrâri ale Consiliului de Miniştri, decizii ministeriale, regulamente interne şi alte prevederi, secrete sau nesecrete, care priveau organizarea şi funcţionarea aparatului represiv;
* coordoneazã adunarea probelor şi mãrturiilor privind gropile comune din preajma fostelor penitenciare şi lagãre de muncã, precum şi proiectele de arheologie contemporanã;
* redacteazã studii şi cercetãri în care sã fructifice rezultatele investigaţiilor întreprinse.
ART. 12
(1) Secretariatul general al Institutului este condus de secretarul general, numit prin decizie de cãtre preşedintele Institutului.
(2) În cadrul secretariatului general se organizeazã şi funcţioneazã urmãtoarele servicii şi birouri:
a) Serviciul secretariat-comunicare, având urmãtoarele atribuţii principale:
* asigurã înregistrarea corespondenţei şi repartizarea acesteia serviciilor, birourilor şi compartimentelor Institutului, conform rezoluţiei directorului general;
* asigurã multiplicarea materialelor de curs pentru Departamentul de formare profesionalã iniţialã şi Departamentul de formare profesionalã continuã;
* efectueazã activitãţile administrative necesare pentru buna desfãşurare a relaţiilor cu autoritãţile din ţarã şi din strãinãtate, formatori, mass-media şi publicul care se adreseazã Institutului;
* asigurã arhivarea documentelor primite sau elaborate şi rãspunde de pãstrarea şi conservarea acestora;
* comunicã celorlalte departamente sau compartimente datele şi documentele necesare în vederea îndeplinirii atribuţiilor ce le revin;
* ţine la zi condica de prezenţã în vederea întocmirii foii colective de prezenţã;
b) Serviciul juridic şi resurse umane, având urmãtoarele atribuţii principale:
* acordã consultanţã juridicã, la cerere, persoanelor fizice care solicitã informaţii privind modul în care îşi pot valorifica în justiţie drepturile care rezultã din calitatea de victime ale regimului comunist din România şi ale fostei Securitãţi;
* susţine, în condiţiile legii, demersurile legale pentru obţinerea reparaţiilor morale şi materiale de cãtre victimele regimului comunist din România şi ale fostei Securitãţi;
* formuleazã, redacteazã şi depune sesizãri penale în funcţie de probele şi dovezile obţinute în urma investigaţiilor realizate de experţii Serviciului investigaţii speciale;
* elaboreazã statul de funcţii şi proiectul de stat de personal pentru Institut;
* întocmeşte lunar declaraţiile privind obligaţia de platã cãtre bugetele fondului pentru asigurãri de şomaj şi fondului de asigurare de sãnãtate, declaraţia privind evidenţa nominalã a asiguraţilor şi a obligaţiilor de platã cãtre bugetul asigurãrilor sociale de stat;
* întocmeşte fişele fiscale pentru salariaţii Institutului şi le transmite organelor fiscale şi salariaţilor, conform prevederilor legale;
* redacteazã şi fundamenteazã propunerile de suplimentare a numãrului de posturi, de transformare sau de modificare a nivelurilor acestora;
* rãspunde de respectarea condiţiilor cerute de lege pentru încadrarea personalului Institutului;
* alcãtuieşte şi gestioneazã dosarele profesionale ale angajaţilor Institutului şi asigurã confidenţialitatea acestora;
* primeşte şi rezolvã corespondenţa privind drepturile ce decurg din executarea raporturilor de muncã;
* asigurã ţinerea la zi a evidenţei personalului, cu modificãrile ce intervin în statutul acestuia;
* elaboreazã fişele postului, fişele şi rapoartele de evaluare pentru personalul încadrat;
* gestioneazã cãrţile de muncã şi celelalte documente care presupun cunoştinţe în domeniul resurselor umane;
* elaboreazã şi redacteazã deciziile de încadrare, evaluare, promovare şi încetare a raporturilor de muncã ale personalului;
* îndeplineşte atribuţiile referitoare la organizarea concursurilor privind selectarea şi recrutarea personalului;
* elaboreazã şi redacteazã contractele individuale de muncã şi rãspunde de efectuarea operaţiunilor necesare în registrul general de evidenţã a salariaţilor;
c) Serviciul financiar-administrativ, având urmãtoarele atribuţii principale:
* asigurã şi rãspunde de elaborarea şi transmiterea proiectului bugetului Institutului la termenele şi în conformitate cu precizãrile Ministerului Economiei şi Finanţelor şi cu legislaţia în vigoare;
* avizeazã contractele încheiate de Institut cu terţii;
* ţine evidenţa creditelor bugetare aprobate şi repartizate pe capitole, subcapitole, titluri, articole, alineate;
* trimestrial, întocmeşte situaţia financiarã şi contul de execuţie bugetarã; întocmeşte situaţia financiarã şi contul de execuţie bugetarã, iar dupã aprobare le transmite la Cancelaria Primului-Ministru, la termenul stabilit;
* întocmeşte registrele de contabilitate;
* lunar, întocmeşte balanţele de verificare, analizeazã soldul conturilor din balanţe şi urmãreşte lichidarea soldurilor conturilor;
* furnizeazã informaţii cu privire la situaţia patrimonialã a Institutului, atunci când i se solicitã;
* întocmeşte situaţiile financiar-contabile solicitate de Cancelaria Primului-Ministru, de Ministerul Economiei şi Finanţelor, Curtea de Conturi a României şi de alte ministere şi instituţii centrale;
* opereazã în evidenţele operative modificãrile aprobate în bugetul de venituri şi cheltuieli al Institutului;
* lunar, în baza solicitãrilor serviciilor din cadrul Institutului, întocmeşte şi înainteazã Cancelariei Primului-Ministru necesarul de credite bugetare şi situaţiile justificative, urmãreşte derularea şi plata la termenele scadente a contravalorii operaţiunilor cuprinse în angajamentele legale, în baza documentelor justificative de cheltuieli;
* întocmeşte documentaţia şi participã la licitaţiile valutare în vederea asigurãrii necesarului de valutã pentru desfãşurarea acţiunilor internaţionale ale Institutului;
* întocmeşte, la cerere, adrese cu privire la veniturile realizate de salariaţii Institutului;
* certificã realitatea, regularitatea şi legalitatea cheltuielilor finanţate în cadrul bugetului, în limitele sale de competenţã;
* acordã asistenţã în ceea ce priveşte managementul financiar al programelor derulate de Institut, în aplicarea corectã a procedurilor legale şi a celor prevãzute în contractele la care Institutul este parte;
* aplicã strict prevederile legale privind sistemul de salarizare, încadrarea şi promovarea personalului Institutului;
* organizeazã activitatea de control financiar preventiv;
* efectueazã plãţile, prin semnãtura şefului de birou, iar în lipsa acestuia, a înlocuitorului sãu;
* efectueazã plata drepturilor salariale şi a indemnizaţiilor pe baza documentelor de prezenţã întocmite de şefii compartimentelor;
* fundamenteazã fondul pentru salarii şi statul de funcţii, precum şi alte lucrãri financiar-contabile şi asigurã controlul gestiunilor şi efectuarea inventarierii patrimoniului;
* pãstreazã registrele şi dosarele administrative privind activitatea financiar-contabilã;
* verificã documentele financiare primite şi întocmeşte notele contabile pentru operaţiunile economico-financiare din activitatea Institutului;
* organizeazã activitatea casieriei în conformitate cu prevederile legale, asigurând efectuarea tuturor plãţilor în numerar, precum şi operaţiunile curente cu Trezoreria Statului;
* ţine evidenţa contabilã a consumurilor de materiale pentru activitatea Institutului, pe baza evidenţei tehnico-operative;
* îndeplineşte orice atribuţii financiar-contabile şi administrative stabilite de ordonatorul de credite sau de conducerea Institutului;
* întocmeşte şi actualizeazã evidenţa patrimoniului aflat în administrarea Institutului;
* întocmeşte anual inventarul bunurilor imobile aparţinând domeniului public al statului, aflat în administrarea Institutului, şi îl transmite Ministerului Economiei şi Finanţelor;
* participã în comisiile de predare-primire a bunurilor din patrimoniul Institutului;
* analizeazã finanţarea cheltuielilor de capital şi a cheltuielilor cu reparaţiile capitale ale clãdirilor aflate în administrarea Institutului şi propune conducerii ordinea de prioritate a lucrãrilor de investiţii şi reparaţii capitale;
* fundamenteazã şi elaboreazã Programul anual de achiziţii publice şi întocmeşte documentaţia privind achiziţiile publice;
* fundamenteazã şi întocmeşte lunar necesarul de credite bugetare pentru finanţarea cheltuielilor de capital şi a reparaţiilor capitale, cu respectarea prevederilor trimestriale aprobate, precum şi necesarul de credite pentru finanţarea cheltuielilor de capital şi a cheltuielilor materiale şi servicii ale Institutului; * avizeazã documentaţiile tehnico-economice de investiţii, în condiţiile legii;
* colaboreazã cu ministerele şi cu alte instituţii în vederea avizãrii şi aprobãrii documentaţiilor tehnico-economice, eliberãrii avizelor pentru obiectivele de investiţii;
* participã la recepţia lucrãrilor de investiţii sau reparaţii capitale finanţate din bugetul Institutului, în baza dispoziţiei preşedintelui acestuia;
* organizeazã şi asigurã supravegherea şi întreţinerea tuturor instalaţiilor, mijloacelor tehnice şi aparaturii electronice din cadrul Institutului;
* rezolvã, prin mãsuri operative, deficienţele intervenite în starea de funcţionare a instalaţiilor aferente imobilului în care se aflã Institutul;
* asigurã evidenţa tehnico-operativã şi gestionarea bunurilor aflate în patrimoniul Institutului;
* rãspunde de asigurarea condiţiilor corespunzãtoare pentru folosirea, pãstrarea, respectiv depozitarea bunurilor materiale aflate în patrimoniul Institutului;
* organizeazã activitatea de întocmire şi preluare a foilor de parcurs, de întocmire a fişei activitãţii pentru fiecare autoturism, precum şi a situaţiilor trimestriale şi anuale privind consumul de carburanţi, lubrifianţi şi piese de schimb;
* organizeazã şi asigurã activitatea de prevenire şi stingere a incendiilor, precum şi activitatea de protecţie a muncii;
* vizeazã documentele de mişcare a bunurilor: bon de consum, bon de predare, transfer, restituire, bon de mişcare a mijloacelor fixe;
* întocmeşte, avizeazã şi urmãreşte aprobarea documentelor privind angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor materiale şi servicii ale Institutului;
* asigurã curãţenia şi igienizarea birourilor şi a celorlalte spaţii din clãdirea-sediu a Institutului;
* întocmeşte şi depune la poliţie actele necesare în vederea obţinerii certificatului de înmatriculare a autoturismelor nou-achiziţionate; întocmeşte documentele necesare pentru efectuarea în termenul legal a reviziilor obligatorii şi rãspunde de realizarea acestora; asigurã fiecãrui autoturism atât piesele de schimb necesare, cât şi alte articole prevãzute de legislaţia în vigoare; urmãreşte ca autoturismele aflate în circulaţie sã se încadreze în norma de carburanţi aprobatã; ţine evidenţa pieselor de schimb achiziţionate şi a reviziilor efectuate pentru fiecare autoturism; urmãreşte alimentarea şi decontarea bonurilor valorice de carburanţi şi întocmeşte centralizatorul lunar, conform fişei justificative; rãspunde de întocmirea şi prelucrarea foilor de parcurs;
* grupeazã în dosare şi selecţioneazã documentele prevãzute de lege, care privesc activitatea serviciului;
* îndeplineşte orice alte sarcini ce i se repartizeazã.

CAP. III
Codul de conduitã al personalului contractual din cadrul Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului în România

ART. 13
(1) În vederea asigurãrii unor raporturi sociale şi profesionale corespunzãtoare creãrii şi menţinerii prestigiului Institutului, a transparenţei în luarea deciziilor, a informãrii publicului, salariaţii îşi desfãşoarã activitatea profesionalã în baza urmãtoarelor principii: prioritatea interesului public; asigurarea egalitãţii de tratament al cetãţenilor; profesionalism, imparţialitate şi nediscriminare; integritate moralã, libertatea gândirii şi a exprimãrii; corectitudine, deschidere şi transparenţã.
(2) În exercitarea atribuţiilor, personalul contractual al Institutului are urmãtoarele îndatoriri:
a) sã adopte un comportament profesionist în vederea asigurãrii transparenţei, eficienţei şi imparţialitãţii în activitatea pe care o desfãşoarã la nivelul serviciilor şi birourilor;
b) sã respecte Constituţia şi dispoziţiile legale în vigoare, în conformitate cu atribuţiile ce îi revin, cu respectarea eticii profesionale;
c) sã se abţinã de la orice act sau fapt care poate produce prejudicii imaginii sau intereselor legale ale Institutului.
(3) Salariaţilor le este interzis:
a) sã exprime în public aprecieri neconforme cu realitatea în legãturã cu activitatea Institutului, cu politicile şi strategiile acestuia;
b) sã dezvãluie informaţii care nu au caracter public, în alte condiţii decât cele prevãzute de lege;
c) sã dezvãluie informaţii la care au acces în exercitarea funcţiei, dacã aceastã dezvãluire este de naturã sã atragã avantaje necuvenite ori sã prejudicieze imaginea sau drepturile Institutului, ale unor angajaţi ori ale unor persoane fizice sau juridice;
d) sã solicite ori sã accepte cadouri, servicii, favoruri sau orice alt avantaj, care le sunt destinate personal, familiei, pãrinţilor, prietenilor şi care le pot influenţa imparţialitatea în exercitarea funcţiei sau pot constitui o recompensã în raport cu funcţia deţinutã.
ART. 14
(1) Numãrul maxim de posturi al Institutului este de 35.
(2) Structura organizatoricã a Institutului este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul regulament.
(3) Structura posturilor pe compartimente, statul de funcţii şi structura de personal se aprobã prin ordin al preşedintelui.
(4) Atribuţiile, sarcinile, rãspunderile personalului încadrat în Institut se stabilesc prin fişa postului.
(5) Personalul Institutului este personal contractual, salarizat potrivit reglementãrilor legale aplicabile.
ART. 15
Institutul poate folosi pentru desfãşurarea activitãţii sale bunuri materiale primite de la persoane fizice şi juridice sub formã de donaţii şi sponsorizãri, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare.

ANEXĂ

ORGANIGRAMA
Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului în România



┌─────────────┐
│ CONSILIUL │
└─────┬───────┘

┌──────┴───────┐
│ PREŞEDINTE │
└──────┬───────┘

┌────────┴──────────┐
│ COMITETUL DIRECTOR│
└────────┬──────────┘



┌────────────────────┴────────────────────┐
│ │
┌───────┴──────────┐ ┌───────┴───────┐
│ DIRECŢIA GENERALĂ│ │ SECRETARIATUL │
│ INVESTIGAŢII │ │ GENERAL │
└───────┬──────────┘ └──────┬────────┘
│ │
┌───────────┼─────────────┐ ┌──────────────┼──────────────┐
┌─────┴──────┐┌───┴─────┐┌──────┴─────┐┌────┴───────┐┌─────┴────┐┌────────┴───┐
│ SERVICIUL ││SERVICIUL││SERVICIUL ││ SERVICIUL ││SERVICIUL ││ SERVICIUL │
│DOCUMENTARE ││ MUZEE - ││INVESTIGAŢII││SECRETARIAT-││JURIDIC ŞI││FINANCIARA- │
│ŞI CERCETARE││ MEMORIE ││SPECIALE ││COMUNICARE ││ RESURSE ││DMINISTRATIV│
└────────────┘└─────────┘└────────────┘└────────────┘│ UMANE │└────────────┘
└──────────┘


---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016