Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 6 aprilie 2009  de organizare si functionare al oficiilor teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 6 aprilie 2009 de organizare si functionare al oficiilor teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie

EMITENT: MINISTERUL INTREPRINDERILOR MICI SI MIJLOCII, COMERTULUI SI MEDIULUI DE AFACERI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 263 din 22 aprilie 2009

ART. 1
(1) Oficiile teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie, denumite în continuare OTIMMC, se organizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice, cu personalitate juridicã, în subordinea Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, denumitã în continuare Agenţie.
(2) OTIMMC au sediile în oraşele Bacãu, Braşov, Bucureşti, Constanţa, Craiova, Cluj-Napoca, Galaţi, Iaşi, Ploieşti, Satu Mare, Târgu Mureş, Târgovişte şi Timişoara şi îşi desfãşoarã activitatea pe razã teritorialã a judeţelor arondate, conform anexei nr. 3 la regulament.
ART. 2
OTIMMC îndeplinesc urmãtoarele atribuţii:
a) alcãtuiesc şi gestioneazã baza de date cu întreprinderile mici şi mijlocii din regiunea în care îşi desfãşoarã activitatea, care cuprinde şi prezentarea detaliatã a obiectului de activitate al fiecãrei întreprinderi;
b) colaboreazã cu reprezentanţii prefecturilor, administraţiei publice locale, ai agenţiilor de dezvoltare regionalã şi cu organizaţiile reprezentative pentru întreprinderile mici şi mijlocii, precum şi cu persoane juridice sau fizice, pentru implementarea Strategiei guvernamentale pentru susţinerea dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii, precum şi eliminarea disparitãţilor regionale prin asigurarea complementaritãţii dintre Programul operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice" şi Programul operaţional regional;
c) promoveazã şi dezvoltã cu prioritate relaţii de colaborare şi parteneriat cu organizaţiile patronale reprezentative la nivel regional şi local pentru întreprinderile mici şi mijlocii;
d) colaboreazã cu sucursalele/filialele Fondului Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii şi Fondului de Contragarantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii în scopul îmbunãtãţirii accesului întreprinderilor mici şi mijlocii la finanţare;
e) implementeazã tehnic şi financiar programele de sprijinire a înfiinţãrii de noi întreprinderi şi de susţinere a dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii, la nivel local, potrivit procedurilor de implementare;
f) urmãresc modul de implementare la nivel local a programelor şi formuleazã propuneri de îmbunãtãţire a procedurilor de implementare, în vederea respectãrii indicatorilor de performanţã ai programelor de finanţare;
g) asigurã, prin intermediul centrelor de informare, asistenţã şi instruire create la nivelul OTIMMC în acest scop, numai cu personal care îndeplineşte condiţiile şi interdicţiile stabilite pentru personalul bugetar, în mod gratuit (fãrã încasarea de venituri), unele servicii de informare, asistenţã, consiliere primarã şi instruire pentru întreprinderile mici şi mijlocii;
h) participã la procesul de constituire a bazelor de date cuprinzând întreprinderile mici şi mijlocii care au efectuat transferul afacerilor, conform prevederilor <>Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţãrii şi dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în sensul transmiterii întreprinderii şi/sau a fondului de comerţ cãtre terţe persoane, şi identificã potenţialii ofertanţi din regiunea lor de activitate;
i) participã la stimularea mediului de afaceri local prin acţiuni de conştientizare a factorilor locali şi a asociaţiilor de reprezentare a întreprinderilor mici şi mijlocii implicate direct în crearea condiţiilor necesare susţinerii incubatoarelor de afaceri, parcurilor ştiinţifice, tehnologice şi soft;
j) faciliteazã accesul întreprinderilor mici şi mijlocii la serviciile şi achiziţiile publice, precum şi la activele aparţinând regiilor autonome, societãţilor/companiilor naţionale şi societãţilor comerciale cu capital majoritar de stat, prin:
● identificarea şi realizarea mãsurilor corespunzãtoare în vederea înlãturãrii barierelor la nivel local;
● formularea unor soluţii de simplificare prin diseminarea informaţiilor referitoare la acest domeniu;
● organizarea de seminarii de instruire şi promovare a procedurilor de achiziţie publicã, în contextul aplicabilitãţii acestora în cadrul programelor de finanţare;
k) constatã contravenţiile şi aplicã sancţiunile prevãzute de <>Legea nr. 346/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
l) asigurã implementarea şi monitorizarea prevederilor <>Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, la nivel local;
m) asigurã implementarea la nivel local a politicilor privind dezvoltarea distribuţiei produselor şi serviciilor de piaţã prin monitorizarea aplicãrii prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 99/2000 , aprobatã prin <>Legea nr. 650/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 333/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţã;
n) promoveazã şi dezvoltã cu prioritate relaţii de colaborare şi parteneriat cu organizaţiile patronale reprezentative la nivel local pentru întreprinderile mici şi mijlocii, potrivit Comunicãrii Comisiei cãtre Consiliu, Parlamentul European, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - "Gândiţi mai întâi la scarã micã": Prioritate pentru IMM-uri. Un Small Business Act pentru Europa - COM (2008) 394 final, precum şi bunelor practici din celelalte ţãri membre ale Uniunii Europene;
o) transpune şi aplicã la nivel local Small Business Act, elaboreazã Planul regional de acţiuni şi contribuie la elaborarea Raportului anual privind domeniul IMM.
A. În domeniul implementãrii tehnice şi financiare a programelor şi proiectelor de încurajare şi stimulare a înfiinţãrii şi dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii, finanţate de la bugetul de stat, OTIMMC îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
1. implementare tehnicã:
a) primirea cererilor de finanţare întocmite de potenţialii beneficiari ai proiectelor finanţate de la bugetul de stat;
b) verificarea cererilor de finanţare, în vederea aprobãrii proiectelor finanţate de la bugetul de stat, în raport cu criteriile eligibile stabilite prin procedura de implementare a programelor naţionale;
c) selectarea proiectelor finanţate de la bugetul de stat, în conformitate cu prevederile stabilite prin procedura de implementare a programelor naţionale;
d) stabilirea obligaţiilor contractuale dintre OTIMMC şi potenţialii beneficiari şi totodatã aprobarea începerii derulãrii proiectelor finanţate de la bugetul de stat;
e) efectuarea verificãrii pe teren a proiectelor care vor fi finanţate de la bugetul de stat;
f) întreprinderea unor acţiuni privind promovarea, comunicarea, informarea, controlul şi altele asemenea, care sã asigure buna derulare a proiectelor finanţate de la bugetul de stat;
2. implementare financiarã:
a) verificarea cererilor de platã ale beneficiarilor proiectelor finanţate de la bugetul de stat;
b) verificarea pe teren a proiectelor finanţate de la bugetul de stat pentru a stabili eligibilitatea plãţilor;
c) certificarea plãţilor cãtre beneficiarii proiectelor finanţate de la bugetul de stat;
d) efectuarea plãţilor cãtre beneficiarii proiectelor finanţate de la bugetul de stat;
e) înregistrarea în Registrul unic electronic a angajamentelor de platã şi a plãţilor cãtre beneficiarii proiectelor finanţate de la bugetul de stat;
3. monitorizarea ex-post a programelor şi proiectelor finanţate de la bugetul de stat:
a) efectuarea de controale la beneficiarii proiectelor finanţate de la bugetul de stat, dupã efectuarea plãţii, pentru a stabili dacã eligibilitatea şi condiţiile acordãrii ajutorului financiar nerambursabil continuã sã fie respectate;
b) monitorizarea îndeplinirii obligaţiilor ce rezultã din calitatea de beneficiar al finanţãrii nerambursabile de cãtre IMM;
c) monitorizarea impactului finanţãrii nerambursabile cu privire la activitatea economicã desfãşuratã de beneficiar şi cu privire la dezvoltarea economicã la nivelul comunitãţii;
d) monitorizarea ajutorului de minimis/de stat acordat conform dispoziţiilor legale;
e) arhivarea documentaţiilor.
B. În domeniul implementãrii tehnice a programelor şi proiectelor de încurajare şi stimulare a înfiinţãrii şi dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii, finanţate din fonduri comunitare - axa prioritarã 1 "Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient" din cadrul Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice" (POSCCE), îndeplineşte, prin delegarea de cãtre Direcţia pentru gestionarea fondurilor comunitare pentru întreprinderi mici şi mijlocii, cu aprobarea Autoritãţii de management pentru Programul operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice" şi avizarea de cãtre aceasta din urmã a actului de delegare, urmãtoarele atribuţii:
a) întreprinde acţiuni privind promovarea, comunicarea, informarea şi altele asemenea, care sã asigure buna derulare a proiectelor finanţate prin POS CCE - axa prioritarã 1 "Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient";
b) acordarea sprijinului organismului intermediar în elaborarea Planului de comunicare pentru POS CCE, precum şi în implementarea mãsurilor specifice organismului intermediar privind informarea şi publicitatea prevãzute în Planul de comunicare;
c) elaborarea calendarelor proprii de acţiuni privind informarea şi publicitatea, implementarea şi monitorizarea acţiunilor specifice din Planul de comunicare pentru axa prioritarã 1 "Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient";
d) organizarea de întâlniri, seminarii, acţiuni la nivel local privind informarea şi publicitatea, implementarea şi monitorizarea acţiunilor specifice din Planul de comunicare pentru POS CCE - axa prioritarã 1 "Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient";
e) furnizarea tuturor informaţiilor potenţialilor beneficiari privind posibilitatea obţinerii finanţãrii proiectelor în cadrul axei prioritare 1 "Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient";
f) informarea publicului larg în privinţa proiectelor implementate;
g) diseminarea ghidurilor solicitantului;
h) acordarea de asistenţã primarã potenţialilor beneficiari în scopul dezvoltãrii proiectelor finanţabile, inclusiv prin organizarea de sesiuni de informare;
i) primirea şi înregistrarea la nivel local a proiectelor depuse de potenţialii beneficiari ai POS CCE - axa prioritara 1 "Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient";
j) transmiterea cãtre organismul intermediar a proiectelor depuse de potenţialii beneficiari ai POS CCE - axa prioritarã 1 "Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient".
ART. 3
(1) OTIMMC sunt conduse fiecare de cãtre un şef de oficiu, numit prin decizie a preşedintelui Agenţiei.
(2) Şeful de oficiu este numit conform alin. (1) şi cu îndeplinirea condiţiilor specifice prevãzute în fişa postului, aprobatã prin decizie a preşedintelui Agenţiei, pe baza rezultatului obţinut la concursul organizat în condiţiile legii.
(3) Şeful de oficiu reprezintã oficiul în raporturile cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu alte organizaţii publice sau private, precum şi în raporturile cu persoane fizice şi juridice.
ART. 4
Şeful de oficiu este ordonator terţiar de credite şi are urmãtoarele atribuţii principale:
a) organizeazã şi conduce activitatea OTIMMC;
b) desemneazã prin decizie, cu aprobarea preşedintelui Agenţiei, unitãţile de implementare a fiecãrui program de finanţare, unitãţile de platã a alocaţiilor financiare nerambursabile şi unitãţile de monitorizare şi control;
c) organizeazã procedura de atribuire a contractelor de achiziţii publice interne, conform legislaţiei în vigoare;
d) îndeplineşte toate atribuţiile ce îi revin conform dispoziţiilor legale în vigoare şi rãspunde, potrivit legii, de:
1. angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor, numai în limita prevederilor şi potrivit destinaţiilor aprobate, pentru cheltuieli strict legate de activitatea OTIMMC şi cu respectarea dispoziţiilor legale;
2. realizarea veniturilor;
3. folosirea eficientã a sumelor primite de la bugetul de stat;
4. organizarea şi ţinerea la zi a contabilitãţii şi prezentarea la termen a situaţiilor financiare asupra patrimoniului aflat în administrare şi a execuţiei bugetare;
5. organizarea sistemului de monitorizare a programului de achiziţii publice;
6. organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale;
7. integritatea bunurilor oficiului;
8. organizarea activitãţii de control financiar preventiv;
9. întocmirea şi înaintarea spre aprobare preşedintelui Agenţiei a statului de personal lunar;
10. organizarea inventarierii patrimoniului;
11. externalizarea, dacã este cazul, a serviciilor de medicina muncii, securitatea şi protecţia muncii şi prevenirea situaţiilor de urgenţã;
12. întocmirea şi înaintarea spre aprobare preşedintelui Agenţiei a regulamentului intern şi asigurarea respectãrii acestuia de cãtre personalul oficiului;
13. elaborarea şi înaintarea spre aprobare preşedintelui Agenţiei a proiectului anual de buget de venituri şi cheltuieli al oficiului;
14. elaborarea şi înaintarea spre aprobare preşedintelui Agenţiei a planului de achiziţii al oficiului;
15. semnarea contractelor de finanţare şi a actelor adiţionale aferente contractelor încheiate la nivel local între oficiu şi beneficiarii programelor de încurajare şi de stimulare a înfiinţãrii şi dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii, finanţate de la bugetul de stat;
16. elaborarea şi înaintarea spre aprobare preşedintelui Agenţiei a listelor cu proiectele eligibile şi neeligibile;
17. efectuarea corespunzãtoare şi la termenele stabilite a plãţilor aprobate în cadrul programelor şi proiectelor de sprijinire a înfiinţãrii de noi întreprinderi şi de susţinere a dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii, finanţate de la bugetul de stat;
18. scoaterea la concurs a funcţiilor de execuţie vacante din cadrul oficiului.
ART. 5
(1) Structura organizatoricã a fiecãrui OTIMMC este prevãzutã în anexa nr. 4 la regulament.
(2) În cadrul fiecãrui oficiu vor funcţiona în mod obligatoriu urmãtoarele compartimente: Compartimentul economic, juridic, resurse umane şi administrativ şi Biroul implementare programe şi proiecte pentru întreprinderi mici şi mijlocii.
ART. 6
(1) Compartimentul economic, juridic, resurse umane şi administrativ are ca atribuţii principale urmãtoarele:
a) organizarea şi ţinerea evidenţei financiar-contabile a OTIMMC;
b) întocmirea şi prezentarea spre aprobare şefului de oficiu a proiectului anual al bugetului de venituri şi cheltuieli;
c) înregistrarea în evidenţa financiar-contabilã a tuturor operaţiunilor pe baza documentelor legal întocmite şi aprobate;
d) ţinerea evidenţei sintetice şi analitice a cheltuielilor, dupã natura lor;
e) ţinerea evidenţei contabile a mijloacelor fixe, obiectelor de inventar, materialelor şi a mijloacelor bãneşti;
f) organizarea sistemului de circulaţie internã a documentelor de evidenţã primarã;
g) asigurarea derulãrii procedurilor de achiziţii publice conform prevederilor legale în vigoare, potrivit planului anual de achiziţii, precum şi întocmirea, evidenţa, urmãrirea şi raportarea contractelor;
h) organizarea inventarierii patrimoniului;
i) întocmirea statelor de platã a salariilor, urmãrind efectuarea reţinerilor legale şi virarea acestora la buget;
j) prezentarea lunarã cãtre Agenţie a solicitãrilor privind necesarul de credite bugetare;
k) organizarea arhivei financiar-contabile;
l) constituirea la nivelul acestuia a unitãţii de platã a fondurilor nerambursabile alocate de la bugetul de stat pentru sprijinirea înfiinţãrii şi dezvoltãrii IMM, conform <>Legii nr. 346/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a procedurilor de implementare a programelor.
(2) Compartimentul economic, juridic, resurse umane şi administrativ îndeplineşte şi urmãtoarele activitãţii:
1. Contabilitate:
a) organizeazã evidenţa contabilã sinteticã şi analiticã în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 82/1991 , republicatã, ale <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.917/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilitãţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia şi ale altor norme ale Ministerului Finanţelor Publice;
b) întocmeşte notele contabile pentru operaţiunile ce privesc patrimoniul instituţiei;
c) întocmeşte, la termenele stabilite, darea de seamã contabilã trimestrialã şi anualã;
d) analizeazã lunar situaţia soldurilor conturilor analitice şi ia mãsuri de corectare a eventualelor neconcordanţe;
e) analizeazã trimestrial cheltuielile realizate, comparativ cu prevederile din buget şi creditele aprobate;
f) organizeazã şi asigurã efectuarea operaţiunilor de inventariere a gestiunilor şi rãspunde de valorificarea rezultatelor inventarierii, conform <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.753/2004 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de activ şi de pasiv, cu modificãrile ulterioare;
g) vireazã în termen legal la bugetul statului toate sumele datorate, conform normelor în vigoare.
2. Financiar bugete:
a) fundamenteazã volumul de cheltuieli necesare desfãşurãrii activitãţii instituţiei;
b) solicitã propuneri de cheltuieli de la structurile funcţionale ale instituţiei, în vederea fundamentãrii proiectului de buget;
c) întocmeşte proiectul de buget al OTIMMC la termenele prevãzute în <>Legea nr. 500/2002 , cu modificãrile ulterioare, pe capitole, inclusiv activitãţi curente, cheltuieli de capital (investiţii) pentru activitatea proprie etc.;
d) întocmeşte documentaţia de deschidere a finanţãrilor pe capitole ale bugetului, potrivit aprobãrilor;
e) urmãreşte operativ efectuarea cheltuielilor pe articole bugetare aprobate;
f) întocmeşte documentaţia necesarã pentru obţinerea valutei în numerar pentru deplasãrile externe (diurnã, cazare şi alte cheltuieli ale salariaţilor, pe bazã mandatului aprobat);
g) verificã deconturile de deplasãri ale salariaţilor şi urmãreşte volumul cheltuielilor efectuate în acest scop;
h) asigurã efectuarea şi controlul plãţilor pentru cheltuielile de transport şi materiale;
i) întocmeşte statele de platã a salariilor şi concediilor de odihnã şi opereazã reţinerile legale pentru fiecare salariat;
j) acţioneazã pentru crearea şi dezvoltarea sistemului informatic privind activitãţile de evidenţã contabilã, financiarã, salarii şi alte evidenţe necesare Compartimentului economic, juridic, resurse umane şi administrativ.
3. Control financiar preventiv:
Controlul financiar preventiv are drept scop identificarea proiectelor de operaţiuni care nu respectã condiţiile de legalitate şi regularitate şi/sau, dupã caz, de încadrare în limitele şi destinaţia creditelor bugetare şi de angajament şi prin a cãror efectuare s-ar prejudicia patrimoniul public şi/sau fondurile publice.
Exercitarea controlului financiar preventiv se efectueazã la operaţiunile privind:
I. deschiderea, repartizarea şi modificarea creditelor bugetare:
a) cererea pentru deschidere de credite bugetare;
b) dispoziţia bugetarã (ordinul de platã) pentru repartizarea creditelor bugetare (alimentãri) sau borderoul centralizator al acestor documente;
c) documentul pentru modificarea repartizãrii pe trimestre a creditelor bugetare;
d) dispoziţia bugetarã de retragere a creditelor bugetare sau borderoul centralizator al acestora;
II. angajamente legale din care rezultã direct sau indirect obligaţii de platã:
a) contract/comandã de achiziţii publice;
b) contract de închiriere în care entitatea publicã este chiriaş;
c) actul intern de decizie privind delegarea sau detaşarea în ţarã a personalului, inclusiv devizul estimativ de cheltuieli;
d) decizia/actul intern de decizie privind:
- angajarea sau avansarea personalului;
- acordarea salariului de merit;
- numirea cu caracter temporar a personalului de execuţie;
- acordarea altor drepturi salariale;
e) cerere-tip de eliberare a alocaţiei financiare nerambursabile;
III. ordonanţarea cheltuielilor:
a) ordonanţare de platã privind achiziţia publicã de produse, servicii sau lucrãri;
b) ordonanţare de platã pentru transferuri, prime sau alte plãţi din fonduri publice acordate operatorilor economici sau altor beneficiari legali;
c) ordonanţare de platã privind chirii sau alte cheltuieli legate de închiriere;
d) ordonanţare de avansuri (în lei) acordate;
e) ordonanţare de platã privind cheltuielile ce se efectueazã din fonduri primite de la persoane juridice sau fizice cu titlu de donaţie sau sponsorizare;
f) ordonanţare de platã privind cheltuielile care fac obiectul contractului de finanţare, conform <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
g) ordonanţare de platã privind avansuri sau sume cuvenite titularului de decont, care se acordã prin casierie;
h) ordonanţãrile de platã a salariilor, altor drepturi salariale acordate personalului, precum şi a obligaţiilor fiscale aferente acestora;
IV. alte operaţiuni supuse controlului financiar preventiv:
a) proces-verbal de scoatere din funcţiune a mijlocului fix;
b) decontul de cheltuieli privind justificarea avansului acordat pentru deplasãri în ţarã şi/sau pentru achiziţii prin cumpãrare directã;
c) contractul de sponsorizare în care entitatea publicã este beneficiar al sponsorizãrii;
d) actul de donaţie în care entitatea publicã are calitatea de donatar;
e) dispoziţia de încasare cãtre casierie.
4. Juridic:
a) avizeazã dispoziţiile şi deciziile emise de şeful oficiului;
b) analizeazã şi propune spre avizare din punct de vedere al legalitãţii deciziile privind problemele de personal (organizare, reorganizare, încadrãri în muncã, încetarea contractelor de muncã, aplicarea de sancţiuni disciplinare etc.);
c) redacteazã rãspunsuri la petiţiile, memoriile şi cererile înregistrate pe numele OTIMMC;
d) exprimã puncte de vedere privind interpretarea actelor normative în cazul luãrii unor mãsuri de cãtre conducerea instituţiei sau la cererea compartimentelor din structura aparatului propriu de specialitate, dacã aceste solicitãri privesc oficiul;
e) ţine evidenta cronologicã şi pe materii a actelor normative;
f) primeşte contestaţiile formulate împotriva dispoziţiilor emise, precum şi orice altã corespondenţã de competenţã juridicã;
g) analizeazã şi redacteazã rãspunsurile la contestaţiile înregistrate; ţine evidenţa lucrãrilor, corespondenţa cu petiţionarii;
h) redacteazã rãspunsuri la petiţiile repartizate spre soluţionare şi rãspunde scrisorilor petiţionarilor şi diferitelor instituţii cu privire la stadiul soluţionãrii dosarelor existente în arhivã;
i) ţine registrul special de evidenţã a deciziilor emise;
j) înregistreazã în calculator datele privind lucrãrile executate;
k) verificã actele prezentate de petiţionari în sprijinul contestaţiilor depuse;
l) transmite, la solicitarea persoanelor sau a instituţiilor îndreptãţite, copii de pe dosarele soluţionate sau de pe dispoziţiile emise;
m) asigurã reprezentarea OTIMMC în faţa organelor judecãtoreşti în cauzele civile şi în cele de contencios administrativ;
n) ţine evidenţa cauzelor aflate pe rolul instanţelor judecãtoreşti;
o) ia mãsuri pentru recuperarea creanţelor, obţinerii titlurilor executorii şi sprijinã executarea acestora;
p) redacteazã întâmpinãri, rãspunsuri la adrese şi la interogatorii;
q) redacteazã apeluri, recursuri, precum şi acţiuni judecãtoreşti;
r) promoveazã cãile extraordinare de atac;
s) redacteazã rãspunsuri la petiţiile şi memoriile repartizate spre soluţionare de cãtre conducere;
t) asigurã îndeplinirea tuturor procedurilor prevãzute de lege pentru buna conducere a proceselor în care OTIMMC este parte;
u) asigurã reprezentarea OTIMMC în faţa organelor judecãtoreşti în cauze comerciale în vederea recuperãrii debitelor;
v) asigurã reprezentarea instituţiei în faţa altor organe jurisdicţionale, cum ar fi Colegiul Jurisdicţional al Curţii de Conturi, organele specializate ale Ministerului Finanţelor Publice, Consiliul Concurenţei etc.;
w) ţine evidenţa cauzelor comerciale în care este implicatã instituţia, aflate pe rolul instanţelor judecãtoreşti;
x) asigurã punerea în executare a hotãrârilor judecãtoreşti rãmase definitive şi irevocabile;
y) participã la diverse comisii, colaborând cu toate departamentele şi direcţiile din aparatul propriu în probleme de naturã juridicã contractualã;
z) urmãreşte aplicarea legislaţiei în vigoare de cãtre aparatul propriu al instituţiei, potrivit competenţelor încredinţate, aduce la cunoştinţa conducerii şi formuleazã propuneri în sensul avizãrii, rezilierii/rezoluţiunii ori modificãrii contractelor încheiate între instituţie şi diverse persoane fizice sau juridice;
) avizeazã din punct de vedere al legalitãţii contractele încheiate de OTIMMC;
bb) colaboreazã cu celelalte compartimente la elaborarea proiectelor de contract;
cc) participã la discuţii preliminare în vederea încheierii contractelor, precum şi la încheierea de protocoale de intenţii;
dd) se ocupã de legalizarea contractelor de vânzarecumpãrare, închiriere, colaborare etc.
5. Resurse umane:
a) elaboreazã propuneri privind criterii unitare de structurã, recrutare şi promovare a personalului, în funcţie de cerinţele structurii organizatorice;
b) întocmeşte şi supune spre aprobare statele de funcţii, propune, pe baza recomandãrilor formulate de birourile instituţiei, eventualele categorii şi locuri de muncã pentru care se pot acorda sporuri salariale potrivit legii şi formuleazã propuneri pentru respectarea numãrului şi normativelor de personal;
c) elaboreazã şi actualizeazã statul de funcţii, periodic, conform normelor specifice;
d) organizeazã concursurile şi examenele pentru încadrãrile şi promovãrile personalului;
e) organizeazã şi coordoneazã procesul de evaluare a performanţelor personalului oficiului;
f) efectueazã lucrãrile privind evidenţa şi mişcãrile de personal (adeverinţe, legitimaţii, dosare de pensii, dosare de şomaj etc.), conform legislaţiei în vigoare;
g) întocmeşte dosarul personal pentru toţi salariaţii oficiului, conform legii;
h) asigurã evidenţa pontajelor şi eventual a orelor suplimentare;
i) urmãreşte respectarea disciplinei muncii specifice şi a regulamentului intern şi face propuneri în acest sens;
j) asigurã aplicarea corespunzãtoare a reglementãrilor privind salarizarea;
k) întocmeşte actele cu privire la încadrarea şi eliberarea din funcţie a personalului oficiului;
l) elaboreazã, pe baza propunerilor formulate de structurile oficiului, graficul concediilor de odihnã şi urmãreşte derularea concediilor conform graficului aprobat;
m) colaboreazã cu celelalte structuri din cadrul oficiului în îndeplinirea sarcinilor ce îi revin;
n) identificã necesitãţile de training din cadrul oficiului prin chestionare la nivelul salariaţilor şi al conducerii;
o) asigurã proiectarea de programe pentru satisfacerea nevoilor prin:
- seminarii, cursuri, burse;
- teme propuse de instituţii specializate şi teme propuse de conducere/salariaţi;
- note informative despre seminarii, cursuri, burse;
- propuneri de participare la asemenea programe, în colaborare cu structurile din cadrul instituţiei;
- module de formare profesionalã pe diverse probleme.
6. Achiziţii publice:
a) fundamenteazã şi elaboreazã programul anual al achiziţiilor publice pe baza necesitãţilor şi prioritãţilor comunicate de celelalte compartimente de specialitate, program pe care îl supune aprobãrii şefului oficiului;
b) realizeazã punerea în corespondenţã cu sistemul de grupare şi codificare, utilizat în Vocabularul comun al achiziţiilor publice (CPV), a produselor, serviciilor şi lucrãrilor ce fac obiectul contractelor de achiziţie publicã;
c) întocmeşte notele justificative şi le supune aprobãrii şefului oficiului în cazul aplicãrii unei proceduri care constituie excepţie de la regula de atribuire, şi anume în cazul dialogului competitiv, negocierea şi cererea de oferte, pe baza referatelor de necesitate şi a notei de calcul privind valoarea estimatã elaborate şi transmise de fiecare compartiment de specialitate;
d) redacteazã şi înainteazã anunţurile de intenţie, de participare şi de atribuire, în conformitate cu prevederile legale, spre publicare în Sistemul electronic de achiziţii publice (SEAP), Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a "Achiziţii publice", şi în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, dupã caz;
e) elaboreazã calendarul procedurii de atribuire necesar pentru planificarea procesului de achiziţii publice, evitarea suprapunerilor şi întârzierilor şi monitorizarea internã a procesului de achiziţii, ţinând seama de termenele legale prevãzute pentru publicarea anunţurilor, depunerea candidaturilor/ofertelor, de duratele previzionate pentru examinarea şi evaluarea candidaturilor/ofertelor, precum şi de orice alte termene care pot influenţa procedura;
f) elaboreazã şi/sau coordoneazã elaborarea documentaţiei de atribuire/selectare/preselectare, în colaborare cu compartimentele interesate, de produse, servicii sau lucrãri şi rãspunde pentru legalitatea procedurilor;
g) transmite anunţurile de participare spre publicare cãtre operatorul SEAP sau în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, redactate într-o limbã oficialã a Uniunii Europene;
h) pune la dispoziţia oricãrui operator economic care solicitã documentaţia de atribuire/selectare/preselectare;
i) rãspunde în mod clar, complet şi fãrã ambiguitãţi la solicitãrile de clarificãri, rãspunsurile însoţite de întrebãrile aferente transmiţându-le cãtre toţi operatorii economici care au obţinut documentaţia de atribuire;
j) participã în comisiile de evaluare a ofertelor;
k) participã cu membrii comisiei la deschiderea ofertelor şi a altor documente care însoţesc oferta, verificã îndeplinirea criteriilor de calificare de cãtre ofertanţi/candidaţi, realizeazã selecţia/preselecţia candidaţilor, dialogul cu operatorii economici, în cazul aplicãrii procedurii de dialog competitiv, negocieri cu operatorii economici, în cazul aplicãrii procedurilor de negociere;
l) verificã propunerile tehnice şi financiare prezentate de ofertanţi, din punctul de vedere al modului în care acestea corespund cerinţelor minime din caietul de sarcini sau din documentaţia descriptivã, în vederea stabilirii ofertelor admisibile şi a celei câştigãtoare;
m) informeazã ofertanţii cu privire la rezultatele procedurii de achiziţie;
n) redacteazã contractele de achiziţie publicã potrivit fiecãrei proceduri urmate şi urmãreşte avizarea, semnarea şi comunicarea acestora;
o) elaboreazã împreunã cu consilierul juridic şi transmite la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor punctul de vedere al autoritãţii contractante în cazul existenţei unei contestaţii;
p) duce la îndeplinire mãsurile impuse autoritãţii contractante de cãtre Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;
q) întocmeşte şi pãstreazã dosarul de achiziţie publicã, care cuprinde toate activitãţile desfãşurate în cadrul procedurii de atribuire, respectiv toate documentele necesare pentru derularea procedurii;
r) pune la dispoziţia oricãrei autoritãţi publice interesate, spre consultare, dosarul de achiziţie publicã, dacã acest lucru este solicitat, cu condiţia ca nicio informaţie sã nu fie dezvãluitã dacã dezvãluirea ei ar fi contrarã legii;
s) elaboreazã, în colaborare cu consilierul juridic, propuneri de anulare a procedurii de atribuire şi raportul procedurii de atribuire, potrivit legii;
t) transmite spre publicare în SEAP informaţii referitoare la identitatea ofertantului câştigãtor, la serviciile sau lucrãrile publice care fac obiectul contractului de concesiune, la redevenţa pe care o va primi autoritatea contractantã sau, dupã caz, la contribuţia financiarã care urmeazã sã fie plãtitã de autoritatea contractantã;
u) întocmeşte raportul anual privind contractele atribuite în anul anterior şi le transmite Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP).
7. Administrativ:
a) asigurã întreţinerea şi gestionarea bazei tehnico-materiale (parc auto, clãdire, mobilier, tehnicã de calcul, maşini de scris, copiatoare, telefoane, faxuri, aparate de radio, televizoare, frigidere etc.);
b) asigurã şi rãspunde de funcţionarea instalaţiilor de prevenire şi stingere a incendiilor;
c) asigurã instruirea personalului desemnat cu verificarea periodicã a extinctoarelor şi folosirea corectã a acestora;
d) asigurã securitatea fondului arhivistic prin mãsuri de pazã şi protecţie, precum şi prin mãsuri de prevenire a incendiilor;
e) asigurã inventarierea mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar din patrimoniu, precum şi ţinerea evidenţei acestuia;
f) asigurã aprovizionarea cu rechizite, materiale consumabile şi piese de schimb;
g) propune mãsuri pentru asigurarea întreţinerii şi reparãrii mobilierului, a instalaţiilor electrice, sanitare, termice, a telefoanelor etc.;
h) urmãreşte şi rãspunde de buna desfãşurare a activitãţii de exploatare, întreţinere şi reparare a mijloacelor auto din dotare;
i) asigurã întocmirea foilor de parcurs şi a situaţiilor privind consumul de carburanţi;
j) efectueazã controlul periodic şi ori de câte ori este necesar în ceea ce priveşte respectarea clauzelor contractuale de cãtre toţi furnizorii şi prestatorii de servicii, realitatea prestaţiilor;
k) asigurã prospectarea pieţei pentru obţinerea celor mai avantajoase oferte de furnizare de bunuri sau de prestare de servicii şi întocmeşte documentaţia legalã pentru achiziţionarea bunurilor sau serviciilor;
l) asigurã întocmirea corectã şi la timp a tuturor lucrãrilor repartizate, respectând prevederile actelor normative specifice;
m) asigurã şi propune mãsuri pentru exploatarea în bune condiţii a sediului instituţiei.
8. Unitate de platã:
a) asigurã plata alocaţiilor financiare nerambursabile aferente proiectelor aprobate în bazã ordonanţãrii emise de unitatea de programare, selectare, evaluare şi contractare şi aprobate de ordonatorul de credite;
b) informeazã unitatea de implementare a programului asupra plãţilor efectuate;
c) arhiveazã documentele justificative ale plãţii, conform prevederilor legale în vigoare;
d) pãstreazã evidenţa analiticã a fondurilor alocate şi plãtite prin programele de susţinere a IMM;
e) asigurã buna gestionare a fondurilor primite în vederea plãţii alocaţiilor financiare nerambursabile pentru programele de susţinere a IMM de la bugetul de stat prin transferul cãtre beneficiari sau instituţia finanţatoare.
ART. 7
(1) Biroul implementare programe şi proiecte pentru întreprinderi mici şi mijlocii are ca atribuţii principale urmãtoarele:
a) îndeplineşte atribuţiile specifice activitãţilor enumerate la art. 2 lit. a)-o);
b) implementeazã tehnic şi financiar la nivel local programele naţionale destinate IMM finanţate de la bugetul de stat prin bugetul Agenţiei, îndeplinind urmãtoarele activitãţi:
- primirea şi înregistrarea proiectelor depuse de cãtre IMM;
- evaluarea administrativã de eligibilitate şi tehnico-economicã a proiectelor;
- notificarea solicitanţilor cu privire la rezultatul evaluãrii şi soluţionarea contestaţiilor formulate de cãtre aceştia;
- acordarea finanţãrii nerambursabile;
- monitorizarea îndeplinirii obligaţiilor ce rezultã din calitatea de beneficiar al finanţãrii nerambursabile de cãtre IMM;
- monitorizarea impactului finanţãrii nerambursabile cu privire la activitatea economicã desfãşuratã de beneficiar şi cu privire la dezvoltarea economicã la nivelul comunitãţii;
- realizarea activitãţii de control şi identificarea neregulilor constatate, precum şi întreprinderea mãsurilor necesare pentru remedierea acestora sau, dupã caz, recuperarea ajutorului financiar acordat;
- monitorizarea ajutorului de minimis/de stat acordat conform dispoziţiilor legale;
- realizarea şi comunicarea de rapoarte cu privire la implementarea programelor;
- arhivarea documentaţiilor;
c) colaboreazã cu autoritãţile publice locale şi regionale pe bazã de protocoale pentru implementarea programelor de dezvoltare a întreprinderilor mici şi mijlocii şi a organizaţiilor cooperatiste;
d) colaboreazã cu autoritãţile publice locale şi regionale din ţarã şi din strãinãtate pe bazã de protocoale, pentru îmbunãtãţirea capacitãţii administrative şi implementarea bunelor practici în activitatea instituţiei;
e) acordã asistenţã primarã în limita competenţelor delegate de organismul de implementare pentru proiectele individuale depuse de întreprinderile mici şi mijlocii potenţial beneficiare pentru a fi finanţate din fonduri comunitare;
f) dezvoltã, în vederea stimulãrii mediului de afaceri local şi regional, politici şi programe şi/sau proiecte cu aplicabilitate localã, regionalã sau transfrontalierã;
g) participã la procesul de eficientizare şi simplificare a relaţiilor întreprinzãtorilor cu administraţia localã şi centralã, prin:
- asigurarea accesului la informaţiile de e-guvernare şi e-comerţ disponibile prin centrele de informare, asistenţã şi instruire;
- realizarea, în parteneriat cu agenţiile de dezvoltare regionalã, instituţii guvernamentale centrale şi/sau descentralizate, camerele de comerţ şi industrie teritoriale, organizaţiile întreprinderilor mici şi mijlocii sau alte organizaţii profesionale ori patronale, instituţii financiar-bancare şi operatori economici, de campanii de informare a întreprinzãtorilor asupra mãsurilor şi acţiunilor de dezvoltare a mediului de afaceri;
h) pregãteşte întreprinderile mici şi mijlocii pentru accesul şi creşterea competitivitãţii lor pe piaţa comunã, prin:
- diseminarea de informaţii generale şi specializate cu privire la Uniunea Europeanã;
- organizarea de seminarii şi cursuri de pregãtire cu tematicã europeanã, antreprenorialã etc.;
- organizarea la nivel regional de târguri conform/în baza programelor de stimulare a IMM aprobate;
i) mediatizeazã pe plan local şi regional activitatea, politicile, programele şi proiectele de sprijinire a IMM.
(2) Biroul implementare programe şi proiecte pentru întreprinderi mici şi mijlocii coordoneazã activitatea urmãtoarelor structuri:
- centrele de informare, asistenţã şi instruire;
- Unitatea programare, selecţie, evaluare şi contractare;
- Unitatea de monitorizare, control şi raportare.
ART. 8
Centrele de informare, asistenţã şi instruire au ca atribuţii principale urmãtoarele:
a) alcãtuiesc şi comunicã cãtre OTIMMC baza de date cu întreprinderile mici şi mijlocii din judeţul în care îşi desfãşoarã activitatea, care cuprinde şi prezentarea detaliatã a obiectului de activitate al fiecãrei întreprinderi;
b) urmãresc modul de implementare la nivel local a programelor gestionate de Agenţie şi de oficiu şi formuleazã propuneri de îmbunãtãţire a procedurilor de implementare, în vederea respectãrii indicatorilor de performanţã ai programelor de finanţare;
c) acordã asistenţã în accesarea programelor derulate de Agenţie şi de oficiu;
d) oferã date oficiului şi Agenţiei în vederea constituirii bazelor de date privind transferul întreprinderilor mici şi mijlocii;
e) participã la stimularea mediului de afaceri local prin acţiuni de conştientizare a factorilor locali şi a asociaţiilor de reprezentare a întreprinderilor mici şi mijlocii implicate direct în crearea condiţiilor necesare susţinerii incubatoarelor de afaceri, parcurilor ştiinţifice şi tehnologice şi de soft;
f) desfãşoarã activitãţi prin delegare de atribuţii din partea OTIMMC privind implementarea, monitorizarea şi controlul derulãrii proiectelor finanţate din fonduri de la bugetul de stat.
ART. 9
Unitatea programare, selecţie, evaluare şi contractare se numeşte prin decizie a şefului oficiului, aprobatã de cãtre preşedintele Agenţiei, şi are urmãtoarele atribuţii principale:
a) înregistreazã cererile de finanţare în Registrul unic electronic (RUE) al programului, pe mãsura primirii lor;
b) transmite scrisori de înştiinţare cu privire la acceptarea solicitanţilor la evaluare pentru a primi finanţare în cadrul programelor;
c) asigurã înregistrarea documentelor specifice activitãţilor de evaluare, selectare, contractare şi verificare tehnicã a proiectelor;
d) verificã criteriile de eligibilitate şi evalueazã criteriile de selecţie pentru cererile de finanţare depuse în sesiunea de proiecte corespunzãtoare;
e) transmite contractul de finanţare însoţit de notificarea privind acordul de principiu la finanţare sau scrisorile de înştiinţare a respingerii cererii-tip de acord de principiu, dacã este cazul;
f) înregistreazã cererile-tip de renunţare totalã sau parţialã la finanţare;
g) înregistreazã cererile-tip de eliberare a alocaţiei financiare nerambursabile, cu documentele justificative, în conformitate cu prevederile programului;
h) analizeazã documentele pentru efectuarea decontului din punctul de vedere al autenticitãţii lor, al conformitãţii cu acordul de principiu şi în limita bugetelor maxime aprobate şi transmise în acordul de principiu;
i) evidenţiazã clar în Registrul unic electronic al programului toatã corespondenţa cu solicitanţii, sumele aprobate şi destinaţiile acestora pe tipuri de activitãţi;
j) asigurã buna funcţionare a Registrului unic electronic şi menţine permanent legãtura cu Direcţia programe şi proiecte din cadrul Agenţiei;
k) se asigurã, prin ofiţerul de înregistrare, de corectitudinea culegerii datelor;
l) verificã şi asigurã toate condiţiile optime pentru înregistrarea on-line şi în Registrul unic electronic a datelor privind implementarea programelor;
m) transmite toate datele solicitate de Agenţie în termenele prevãzute, pentru realizarea de cãtre aceasta a unei evidenţe a ajutoarelor acordate în bazã procedurilor programelor.
ART. 10
Unitatea de monitorizare, control şi raportare se numeşte prin decizie a şefului oficiului, aprobatã de cãtre preşedintele Agenţiei, şi are urmãtoarele atribuţii principale:
a) stabileşte eficienţa criteriilor şi procedurilor de selectare a aplicanţilor prin monitorizarea ex-ante;
b) creeazã o bazã de date în care se înscrie fiecare nou contract şi toate detaliile relevante;
c) solicitã, dacã este cazul, clarificãri de la beneficiari;
d) asigurã funcţionalitatea Registrului unic electronic, secţiunea rapoarte, la nivelul oficiului;
e) efectueazã vizite şi controale la beneficiari, pe baza unui plan preliminar şi în conformitate cu procedura de implementare a programelor;
f) transmite documentele purtând înscrisul "bun de platã", data evaluãrii, suma aprobatã cãtre Compartimentul economic, juridic, resurse umane şi administrativ, în vederea acordãrii vizei de control financiar preventiv şi plãţii alocaţiei financiare nerambursabile;
g) întocmeşte rapoarte anuale stabilite pe baza indicilor de monitorizare prevãzuţi în Formularul de raportare tehnicã la Procedurã, având ca finalitate îmbunãtãţirea procedurilor de implementare a programului şi a efectelor scontate prin sprijinul acordat sectorului specific.
ART. 11
Fiecare birou al OTIMMC poate fi condus de un şef de birou, în condiţiile respectãrii prevederilor legale privind numãrul maxim de posturi de conducere.
ART. 12
(1) Statul de funcţii şi structura posturilor pe compartimente şi birouri se aprobã de preşedintele Agenţiei.
(2) Încadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de muncã se fac prin decizie a şefului oficiului, cu înştiinţarea Compartimentului economic, juridic, resurse umane şi administrativ al Agenţiei.
(3) Salarizarea personalului OTIMMC se realizeazã în conformitate cu prevederile legale aplicabile personalului din serviciile deconcentrate ale administraţiei publice centrale.
(4) Numãrul maxim de posturi pentru OTIMMC este de 195.
(5) Repartizarea posturilor pe structura organizatorica de la nivel regional se face de cãtre preşedintele Agenţiei. Preşedintele poate modifica repartizarea posturilor pe structuri la nivel regional sau judeţean, în funcţie de complexitatea lucrãrilor de executat în diferite compartimente şi în diferite perioade de timp, cu respectarea numãrului de posturi aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 65/2009 . În urma modificãrii repartizãrii posturilor pe structuri, schimbarea locului de muncã se poate realiza cu respectarea funcţiei deţinute şi a drepturilor salariale anterioare, în funcţie de studiile şi de pregãtirea profesionalã ale angajatului.
(6) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile personalului încadrat în OTIMMC se stabilesc prin fişa postului.
ART. 13
OTIMMC se finanţeazã din venituri proprii şi, în completarea acestora, din transferuri sau din subvenţii acordate de la bugetul de stat.

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016