Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 5 septembrie 2008  de organizare si functionare a birourilor si oficiilor electorale constituite pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului din anul 2008    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 5 septembrie 2008 de organizare si functionare a birourilor si oficiilor electorale constituite pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului din anul 2008

EMITENT: BIROUL ELECTORAL CENTRAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 645 din 10 septembrie 2008

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Birourile şi oficiile electorale sunt alcãtuite numai din cetãţeni cu drept de vot. Candidaţii în alegeri, soţul/soţia, rudele şi afinii acestora pânã la gradul al doilea inclusiv nu pot fi membri ai birourilor sau oficiilor electorale.
(2) În îndeplinirea atribuţiilor ce le revin, membrii birourilor şi oficiilor electorale exercitã o funcţie ce implicã autoritatea de stat. Exercitarea corectã şi imparţialã a funcţiei de membru al biroului sau oficiului electoral este obligatorie. Nerespectarea acestei obligaţii atrage rãspunderea juridicã, civilã sau penalã, dupã caz.
ART. 2
Reprezentanţii partidelor politice, alianţelor politice şi alianţelor electorale, precum şi ai organizaţiilor cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale în birourile şi oficiile electorale nu pot primi şi nu pot exercita alte însãrcinãri în afara celor prevãzute de lege.
ART. 3
(1) Reprezentanţii partidelor politice, alianţelor politice şi ai alianţelor electorale în birourile şi oficiile electorale pot fi înlocuiţi la cererea celor care i-au propus, în condiţiile <>art. 132 alin. (2) din Legea nr. 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului şi pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autoritãţilor administraţiei publice locale, a <>Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001 şi a <>Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Biroul sau oficiul electoral din care face parte reprezentantul ia act de înlocuirea acestuia.
(2) Membrii birourilor sau oficiilor electorale care nu reprezintã partide politice, alianţe politice, alianţe electorale sau, dupã caz, organizaţii ale cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale pot fi înlocuiţi potrivit dispoziţiilor <>art. 132 alin. (3) din Legea nr. 35/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Calitatea de membru al unui birou sau oficiu electoral înceteazã de drept în condiţiile <>art. 133 din Legea nr. 35/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 4
(1) Birourile şi oficiile electorale lucreazã legal în prezenţa majoritãţii membrilor care le compun.
(2) În sensul prezentei hotãrâri, prin membri ai birourilor şi oficiilor electorale se înţelege şi preşedinţii şi locţiitorii acestora.
ART. 5
(1) Şedinţele birourilor şi oficiilor electorale sunt conduse de preşedinţi sau de locţiitorii acestora.
(2) În lipsa preşedintelui biroului sau oficiului electoral, atribuţiile acestuia sunt îndeplinite de locţiitorul sãu.
ART. 6
Prezenţa la şedinţe a membrilor birourilor şi oficiilor electorale este obligatorie. În cazuri justificate, preşedinţii birourilor şi oficiilor electorale pot aproba ca unii membri ai acestora sã lipseascã de la şedinţã.
ART. 7
(1) Convocarea membrilor birourilor şi oficiilor electorale în şedinţã se face telefonic sau prin orice alt mijloc, de regulã cu cel puţin 6 ore înainte, cu excepţia situaţiilor urgente, când se face de îndatã de cãtre preşedinte.
(2) În convocare se precizeazã ora, motivul, locul de desfãşurare a şedinţei şi se comunicã materialele ce sunt propuse a fi luate în discuţie.
ART. 8
(1) Proiectul ordinii de zi a şedinţei se propune de cãtre preşedinte şi se aprobã cu votul majoritãţii membrilor prezenţi.
(2) Membrii biroului sau oficiului electoral pot face propuneri pentru completarea ordinii de zi sau pentru eliminarea unora dintre problemele înscrise în aceasta.
(3) Propunerile de modificare a ordinii de zi se supun aprobãrii biroului sau oficiului electoral. Dacã acestea sunt aprobate, preşedintele este obligat sã le supunã dezbaterii.
ART. 9
(1) Propunerile se supun dezbaterii biroului sau oficiului electoral în ordinea în care acestea au fost înscrise pe ordinea de zi.
(2) Schimbarea ordinii de dezbatere a problemelor înscrise pe ordinea de zi se poate face numai cu aprobarea membrilor biroului sau oficiului electoral, la propunerea preşedintelui, locţiitorului sau a unuia dintre membri.
ART. 10
(1) Membrii biroului sau oficiului electoral pot participa la dezbateri în ordinea înscrierii la cuvânt şi numai dupã acordarea acestuia de cãtre preşedinte.
(2) În luãrile de cuvânt, membrii birourilor sau oficiilor electorale se limiteazã strict la problema pusã în discuţie.
(3) Preşedintele poate limita sau retrage cuvântul acordat, în situaţia în care vorbitorul se abate de la subiectul aflat în discuţie. Dacã cel în cauzã nu se supune, preşedintele poate suspenda şedinţa.
ART. 11
(1) În îndeplinirea atribuţiilor prevãzute de <>Legea nr. 35/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi în soluţionarea întâmpinãrilor şi contestaţiilor, birourile şi oficiile electorale adoptã decizii cu votul majoritãţii membrilor prezenţi. Votul se exprimã deschis şi poate fi numai "pentru" sau "împotrivã".
(2) În caz de egalitate de voturi, votul preşedintelui este hotãrâtor.
(3) Deciziile se semneazã de preşedinte, de locţiitorul acestuia şi de membri.
(4) Lipsa semnãturilor unor membri nu influenţeazã valabilitatea deciziei, dacã aceasta a fost adoptatã în condiţiile alin. (1) şi cu respectarea dispoziţiilor art. 4.
(5) Deciziile se aduc la cunoştinţã publicã, dupã caz, prin afişare la sediul birourilor şi oficiilor electorale, pe site-ul propriu, prin comunicare sau prin orice mijloc de publicitate.
(6) Hotãrârile Biroului Electoral Central sunt adoptate şi se aduc la cunoştinţã publicã cu respectarea prevederilor alin. (1)-(5).
ART. 12
(1) Birourile şi oficiile electorale sunt obligate sã ţinã evidenţa întâmpinãrilor, contestaţiilor şi a altor cereri privind procesul electoral, precum şi a deciziilor şi hotãrârilor adoptate.
(2) Dupã fiecare şedinţã, birourile şi oficiile electorale întocmesc un proces-verbal de şedinţã care se semneazã de preşedinte şi de persoana care l-a întocmit. Acesta poate fi consultat la cerere de cãtre membrii biroului sau oficiului electoral.
ART. 13
(1) Durata programului zilnic de lucru cu publicul se afişeazã la sediile birourilor şi oficiilor electorale şi este respectatã cu stricteţe. Acesta nu poate avea mai puţin de 6 ore şi trebuie fixat între orele 9,00-17,00.
(2) În zilele în care se împlinesc termene privind activitãţi care ţin de competenţa lor, birourile şi oficiile electorale îşi încheie programul de lucru cu publicul la ora 24,00.
(3) În ziua votãrii, birourile şi oficiile electorale asigurã permanenţa.

CAP. II
Dispoziţii speciale

ART. 14
(1) În aplicarea prevederilor <>Legii nr. 35/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, Biroul Electoral Central adoptã decizii care sunt obligatorii pentru toate autoritãţile, instituţiile publice, birourile electorale, organismele cu atribuţii în materie electoralã şi competitorii electorali, de la data aducerii la cunoştinţã în şedinţã publicã şi prin orice mijloc de publicitate.
(2) În soluţionarea întâmpinãrilor şi contestaţiilor pe care este competent sã le soluţioneze, Biroul Electoral Central adoptã decizii care sunt obligatorii pentru toate autoritãţile, instituţiile publice, birourile electorale, organismele cu atribuţii în materie electoralã şi competitorii electorali la care se referã, de la data aducerii la cunoştinţã în şedinţã publicã şi prin orice mijloc de publicitate.
(3) În interpretarea unitarã a legii, Biroul Electoral Central adoptã hotãrâri care sunt general obligatorii şi se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(4) Hotãrârile se semneazã de preşedinte, de locţiitorul acestuia şi de membri. Lipsa semnãturilor unor membri nu influenţeazã valabilitatea hotãrârii, dacã aceasta a fost adoptatã în condiţiile art. 11 alin. (1) şi cu respectarea dispoziţiilor art. 4.
ART. 15
Biroul Electoral Central şi birourile electorale de circumscripţie îşi pot desemna un purtãtor de cuvânt din rândul membrilor lor, prin votul majoritãţii membrilor prezenţi, care este abilitat sã asigure legãtura acestora cu mass-media prin prezentarea comunicãrilor oficiale.
ART. 16
Locţiitorii reprezentanţilor partidelor politice, alianţelor politice şi alianţelor electorale, precum şi ai organizaţiilor cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale în Biroul Electoral Central pot înlocui, cu aceleaşi drepturi şi obligaţii, titularii, când aceştia nu pot participa la şedinţele Biroului Electoral Central.
ART. 17
Preşedintele Biroului Electoral Central, preşedinţii birourilor electorale de circumscripţie şi ai oficiilor electorale de sector stabilesc care dintre problemele cu care acestea au fost sesizate sunt de naturã a fi supuse dezbaterii biroului sau oficiului electoral şi rezolvate prin decizie, respectiv hotãrâre în cazul Biroului Electoral Central.
ART. 18
La propunerea Biroului Electoral Central, preşedintele poate desemna unul sau mai mulţi membri pentru întocmirea unor puncte de vedere asupra problemelor în discuţie.
ART. 19
Biroul Electoral Central îşi înceteazã activitatea dupã 48 de ore de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a rezultatului alegerilor, potrivit prevederilor legale.
ART. 20
În îndeplinirea atribuţiilor prevãzute de lege, precum şi în soluţionarea întâmpinãrilor şi contestaţiilor pe care sunt competente sã le soluţioneze, birourile electorale de circumscripţie adoptã decizii care sunt obligatorii în cadrul circumscripţiei în care funcţioneazã pentru toate birourile electorale ale secţiilor de votare, competitorii electorali, autoritãţile şi instituţiile publice la care se referã. Deciziile Biroului Electoral de Circumscripţie al Municipiului Bucureşti sunt obligatorii şi pentru oficiile electorale de sector.
ART. 21
În îndeplinirea atribuţiilor prevãzute de lege, precum şi în soluţionarea întâmpinãrilor şi contestaţiilor pe care sunt competente sã le soluţioneze, oficiile electorale adoptã decizii care sunt obligatorii în cadrul sectorului în care funcţioneazã pentru toate birourile electorale ale secţiilor de votare, competitorii electorali, autoritãţile şi instituţiile publice la care se referã.
ART. 22
(1) Contestaţiile împotriva constituirii, componenţei şi activitãţii birourilor electorale ale secţiilor de votare din strãinãtate sunt transmise, de îndatã, prin mijloace electronice la biroul electoral al circumscripţiei electorale pentru cetãţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în afara ţãrii, prin grija misiunilor diplomatice şi a consulatelor.
(2) Biroul electoral al circumscripţiei electorale pentru cetãţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în afara ţãrii asigurã comunicarea, în condiţiile prevãzute de alin. (1), cãtre pãrţile interesate a deciziilor prin care s-au soluţionat contestaţiile împotriva constituirii, componenţei şi activitãţii birourilor electorale ale secţiilor de votare din strãinãtate.
ART. 23
Birourile electorale de circumscripţie, oficiile electorale şi birourile electorale ale secţiilor de votare îşi înceteazã activitatea la data încheierii verificãrii proceselorverbale pe care le-au întocmit privind rezultatele alegerilor.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016