Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 5 septembrie 2002  de organizare şi funcţionare a Administraţiei Naţionale Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 5 septembrie 2002 de organizare şi funcţionare a Administraţiei Naţionale "Apele Române"

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 691 din 20 septembrie 2002
    CAP. 1
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Administraţia Naţională "Apele Române", cu statut de regie autonomă de interes public naţional, are personalitate juridică, se află sub autoritatea Ministerului Apelor şi Protecţiei Mediului, funcţionează pe bază de gestiune economică şi autonomie financiară şi îşi desfăşoară activitatea pe baza reglementărilor în vigoare şi a prezentului regulament.
    ART. 2
    (1) Sediul Administraţiei Naţionale "Apele Române" este în municipiul Bucureşti, str. Edgar Quinet nr. 6, sectorul 1.
    (2) Administraţia Naţională "Apele Române" are în structura sa direcţii de ape, organizate pe bazine şi grupuri de bazine hidrografice, Institutul Naţional de Hidrologie şi Gospodărire a Apelor, Exploatarea Complexa Stânca-Costeşti, precum şi alte unităţi din subordine prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta ordonanţă de urgenţă.

    CAP. 2
    Scopul

    ART. 3
    (1) Administraţia Naţională "Apele Române" aplică strategia şi politica naţională în domeniul gospodăririi cantitative şi calitative a resurselor de apă, scop în care acţionează pentru cunoaşterea resurselor de apă, conservarea, folosirea raţională şi protecţia resurselor de apă împotriva epuizării şi degradării, în vederea asigurării unei dezvoltări durabile, prevenirea efectelor distructive ale apelor, reconstrucţia ecologică a cursurilor de apă, asigurarea supravegherii hidrologice şi hidrogeologice, implementarea prevederilor legislaţiei armonizate cu directivele Uniunii Europene în domeniul gospodăririi durabile a resurselor de apă şi conservarea ecosistemelor acvatice şi a zonelor umede.
    (2) Pentru realizarea scopului Administraţia Naţională "Apele Române" coordonează şi răspunde de modul de folosire a resurselor de apă de suprafaţă şi subterane pe ansamblul teritoriului ţării şi de exploatarea lucrărilor de gospodărire a apelor şi colaborează cu toţi deţinătorii altor lucrări construite pe ape sau în legătură cu apele.

    CAP. 3
    Obiect de activitate şi atribuţii

    ART. 4
    Administraţia Naţională "Apele Române" administrează apele din domeniul public al statului şi infrastructura Sistemului naţional de gospodărire a apelor, formată din lacuri de acumulare, diguri de apărare împotriva inundaţiilor, canale, derivaţii interbazinale, prize de apă şi alte lucrări specifice, precum şi infrastructura sistemelor naţionale de veghe hidrologică, hidrogeologică şi de monitorizare a calităţii resurselor de apă aflate în patrimoniul său, în scopul cunoaşterii şi al gestionării unitare pe ansamblul ţării a resurselor de apă de suprafaţă şi subterane.
    ART. 5
    Administraţia Naţională "Apele Române" are ca obiect de activitate şi atribuţii următoarele:
    5.1. gospodărirea unitară a resurselor de apă de suprafaţă şi subterane şi protecţia acestora împotriva epuizării şi degradării;
    5.2. protecţia şi restaurarea resurselor de apă de suprafaţă şi subterane şi a ecosistemelor acvatice pentru atingerea stării bune a apelor;
    5.3. administrarea, exploatarea, întreţinerea, repararea şi modernizarea Sistemului naţional de gospodărire a apelor aflat în administrarea sa;
    5.4. coordonarea exploatării lacurilor de acumulare, pe bazine hidrografice, indiferent de deţinătorul acestora; dispunerea, în perioadele de ape mari, în caz de poluări accidentale, precum şi în caz de introducere a restricţiilor în alimentarea cu apă, a măsurilor operative obligatorii în legătură cu exploatarea acestora;
    5.5. elaborarea şi urmărirea aplicării planurilor de folosire a apei în perioadele hidrologice normale şi de evacuare a apelor uzate;
    5.6. elaborarea balanţei apei, pe bazine hidrografice şi la nivelul ţării, elaborarea şi urmărirea aplicării planurilor de restricţii şi folosire a apei în perioade deficitare, pe bazine hidrografice, precum şi coordonarea elaborării de către utilizatorii de apă a programelor de restricţii în alimentarea cu apă în caz de secetă;
    5.7. organizarea şi desfăşurarea activităţii de urmărire a comportării în timp a construcţiilor hidrotehnice din administrare;
    5.8. stabilirea programului de măsuri pentru fiecare unitate hidrografică în vederea atingerii unei stări bune a apelor;
    5.9. realizarea registrului zonelor protejate în conformitate cu prevederile legislaţiei armonizate cu directivele Uniunii Europene;
    5.10. administrarea albiilor minore ale apelor, a cuvetelor lacurilor şi bălţilor în starea lor naturală sau amenajată, a falezei şi plajei mării, a zonelor umede şi a celor protejate aflate în patrimoniu;
    5.11. administrarea, exploatarea şi întreţinerea infrastructurii Sistemului naţional de veghe hidrologică şi hidrogeologică;
    5.12. monitorizarea stării şi evoluţiei cantitative şi calitative a apelor;
    5.13. efectuarea de analize fizico-chimice, biologice şi bacteriologice pentru apă, sedimente şi biotă;
    5.14. elaborarea diagnozelor şi prognozelor hidrologice şi avertizarea în caz de producere a fenomenelor hidrologice periculoase; reprezentarea României la Organizaţia Meteorologică Mondială, pe linie de hidrologie;
    5.15. administrarea, exploatarea şi întreţinerea Sistemului naţional de monitorizare a calităţii resurselor de apă;
    5.16. avizarea lucrărilor ce se execută pe ape sau au legătură cu apele, eliberarea autorizaţiilor de gospodărire a apelor;
    5.17. controlul utilizatorilor de apă şi al lucrărilor construite pe ape şi în legătura cu apele, din punct de vedere al funcţionării şi al încadrării în prevederile avizelor şi autorizaţiilor de gospodărire a apelor;
    5.18. apărarea împotriva inundaţiilor prin lucrările de gospodărire a apelor aflate în administrarea sa şi constituirea stocului de materiale şi mijloace specifice de apărare împotriva inundaţiilor, aferente acestora;
    5.19. asigurarea secretariatelor tehnice permanente în domeniul apărării împotriva inundaţiilor; participarea la coordonarea acţiunilor de apărare împotriva inundaţiilor şi accidentelor la construcţiile hidrotehnice şi la pregătirea populaţiei pentru apărarea împotriva inundaţiilor prin exerciţii periodice de simulare;
    5.20. avertizarea şi intervenţia în caz de producere a fenomenelor hidrologice periculoase şi de accidente la construcţiile hidrotehnice din administrare;
    5.21. elaborarea planurilor de apărare împotriva inundaţiilor, fenomenelor meteorologice periculoase şi accidentelor la construcţiile hidrotehnice din administrare, a celor pe bazine hidrografice, precum şi acordarea asistenţei tehnice la elaborarea de către utilizatorii de apă şi comisiile locale a planurilor proprii de apărare;
    5.22. participarea, în caz de producere a poluărilor accidentale, la activităţile operative de avertizare a utilizatorilor de apă şi a autorităţilor administraţiei publice din aval, de eliminare a cauzelor şi de diminuare a efectelor şi de monitorizare a propagării undei poluante;
    5.23. colaborarea permanentă cu comisiile de dezastre, cu unităţile de ordine publică, cu autorităţile publice teritoriale, pentru sănătate şi altele, pentru înlăturarea cauzelor şi efectelor poluărilor accidentale;
    5.24. elaborarea şi urmărirea aplicării planurilor bazinale de prevenire şi de înlăturare a efectelor poluărilor accidentale, coordonarea elaborării de către utilizatorii de apă a planurilor proprii de prevenire şi de combatere a poluărilor accidentale, precum şi asigurarea protecţiei sporite şi a îmbunătăţirii mediului acvatic prin măsuri specifice de reducere progresiva a poluării;
    5.25. intervenţia în scopul reducerii treptate a poluării apelor subterane şi al prevenirii poluării ulterioare a acestora;
    5.26. evaluarea daunelor produse şi a valorii serviciilor executate de Administraţia Naţională "Apele Române" pentru monitorizarea şi combaterea poluării accidentale şi recuperarea acestora de la poluator;
    5.27. participarea la conservarea, protejarea şi restaurarea ecosistemelor acvatice şi la protecţia faunei şi florei acvatice;
    5.28. constituirea şi ţinerea la zi a Fondului naţional de date hidrologice, hidrogeologice şi de gospodărire a apelor, prin validarea de fond şi stocarea datelor şi a informaţiilor specifice colectate de unităţile proprii, de alte unităţi specializate autorizate şi de utilizatorii de apă;
    5.29. realizarea de anuare, sinteze, studii şi cercetări de hidrologie, hidrogeologie, gospodărire a apelor şi de mediu, de instrucţiuni şi monografii, studii de impact, scheme-cadru de amenajare, bilanţuri de mediu;
    5.30. elaborarea şi ţinerea la zi a cadastrului apelor şi a drepturilor de folosire a apelor;
    5.31. inventarierea şi ţinerea la zi a patrimoniului de interes public şi privat al statului, aflat în administrare;
    5.32. elaborarea planurilor de gospodărire a resurselor de apă pe bazine hidrografice, în conformitate cu prevederile legislaţiei armonizate cu directivele Uniunii Europene în domeniul apelor;
    5.33. întocmirea, în mod corelat, pe ansamblul fiecărui bazin hidrografic, de propuneri de lucrări noi de amenajare, necesare satisfacerii cerinţelor de apă, protecţiei calităţii apelor şi restaurării cursurilor de apă, precum şi prevenirii acţiunii distructive a apelor;
    5.34. urmărirea promovării şi executării de lucrări noi în domeniul gospodăririi apelor din alocaţii bugetare, în calitate de ordonator secundar al cheltuielilor de capital;
    5.35. asigurarea proiectării lucrărilor de întreţinere şi reparaţii ale lucrărilor de gospodărire a apelor din administrare;
    5.36. realizarea de lucrări de amenajare a cursurilor de apă şi a altor lucrări de investiţii, acordarea asistenţei tehnice de specialitate;
    5.37. analiza de impact a activităţii umane asupra situaţiei apelor de suprafaţă şi a apelor subterane;
    5.38. constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevăzute de legislaţia în domeniul gospodăririi apelor;
    5.39. instituirea regimului de supraveghere specială la folosinţe, în condiţiile legii, şi urmărirea realizării acestuia;
    5.40. efectuarea de audituri, inspecţii, expertize, consultanţă, a recepţiei calităţii serviciilor şi lucrărilor de construcţii-montaj şi a lucrărilor de punere în siguranţa a construcţiilor hidrotehnice;
    5.41. realizarea sistemului informatic şi de telecomunicaţii în unităţile sistemului de gospodărire a apelor, elaborarea de produse software în domeniul gospodăririi apelor, hidrologiei şi hidrogeologiei;
    5.42. participarea la activităţile internaţionale de schimb de date şi informaţii, la reuniuni tehnico-ştiinţifice, studii şi proiecte în domeniul gospodăririi apelor, hidrologiei şi hidrogeologiei;
    5.43. asigurarea aplicării prevederilor convenţiilor şi ale altor acorduri internaţionale din domeniul apelor la care România este parte şi a implementării prevederilor legislaţiei armonizate cu directivele Uniunii Europene în domeniul gospodăririi apelor;
    5.44. iniţierea de acţiuni de cooperare tehnico-ştiinţifică în domeniul gospodăririi apelor, hidrologiei şi hidrogeologiei cu agenţi economici şi autorităţi publice din ţară şi din străinătate;
    5.45. aplicarea mecanismului economic specific domeniului gospodăririi cantitative şi calitative a apelor;
    5.46. valorificarea complexă a apelor ca resursă economică, cu potenţialele şi uzufructul acestora, realizarea serviciilor specifice şi comune de gospodărire a apelor şi executarea acestora pe bază de contracte economice încheiate cu beneficiarii;
    5.47. asigurarea funcţiilor de unic prestator al serviciilor specifice de gospodărire a apelor;
    5.48. propunerea de tarife pentru serviciile specifice de gospodărire a apelor şi de actualizare a acestora conform legislaţiei în vigoare;
    5.49. efectuarea altor servicii comune de gospodărire a apelor, de hidrologie, hidrogeologie, analize de laborator, asistenţă tehnică, reparaţii la construcţii hidrotehnice etc.;
    5.50. valorificarea potenţialului hidromecanic şi hidroenergetic din administrarea proprie şi a nămolului din lacurile naturale şi asigurarea potenţialului turistic şi de agrement al Dunării, râurilor, lacurilor, al mării teritoriale, al plajelor apelor de suprafaţă şi al plajei Mării Negre;
    5.51. gestionarea brevetelor şi a documentelor privind protecţia proprietăţii intelectuale pentru care Administraţia Naţională "Apele Române" este titulară;
    5.52. pregătirea şi perfecţionarea personalului prin diverse forme;
    5.53. promovarea imaginii în context economic şi social, activităţi de informare directă şi de sensibilizare a publicului şi mass-media în problemele apei;
    5.54. editarea, tipărirea şi comercializarea de publicaţii tehnice în domeniul apelor;
    5.55. urmărirea corelării lucrărilor şi activităţilor desfăşurate pe ape sau în legătură cu acestea cu prevederile schemelor-cadru de amenajare şi gospodărire a bazinelor hidrografice;
    5.56. asigurarea secretariatelor tehnice ale comitetelor de bazin şi a participării publicului la luarea deciziilor în domeniul gospodăririi apelor şi furnizarea de informaţii corespunzătoare cu privire la măsurile planificate şi prezentarea de rapoarte privind evoluţia punerii în aplicare a acestora;
    5.57. gestionarea Fondului apelor potrivit dispoziţiilor legale în vigoare;
    5.58. orice alte activităţi ori servicii necesare realizării obiectului principal de activitate.

    CAP. 4
    Patrimoniul

    ART. 6
    Administraţia Naţională "Apele Române" are un patrimoniu compus din domeniul public al statului dat în administrare, prevăzut în anexa nr. 5 la Hotărârea Guvernului nr. 1.326/2001 pentru aprobarea inventarelor bunurilor din domeniul public al statului, în valoare de 28.955 miliarde lei, şi din patrimoniul propriu de 1.163 miliarde lei, constituit prin preluarea patrimoniului Companiei Naţionale "Apele Române" - S.A. pe baza bilanţului contabil întocmit la data de 31 decembrie 2001, şi care va fi completat cu valoarea patrimoniului public aferent activităţilor de hidrologie, hidrogeologie şi de gospodărire a apelor, preluat de la Compania Naţională "Institutul Naţional de Meteorologie, Hidrologie şi Gospodărire a Apelor" - S.A., prin protocol de predare-primire.
    ART. 7
    Administraţia Naţională "Apele Române", în exercitarea dreptului sau de administrator, posedă, foloseşte şi dispune în mod autonom de bunurile pe care le are în patrimoniu şi de uzufructul acestora, după caz, în vederea realizării scopului pentru care a fost constituită.

    CAP. 5
    Structura organizatorică şi funcţională

    ART. 8
    Administraţia Naţională "Apele Române" are în structura sa direcţii de ape, organizate pe bazine şi grupuri de bazine hidrografice, Institutul Naţional de Hidrologie şi Gospodărire a Apelor, Exploatarea Complexă Stânca-Costeşti şi alte unităţi în subordine.
    ART. 9
    Unităţile prevăzute la art. 8 au aceleaşi competente economico-financiare ca şi Administraţia Naţională "Apele Române", efectuând operaţiuni contabile până la nivelul balanţei de verificare, în condiţiile legislaţiei în vigoare, iar în ceea ce priveşte competenţele juridice, sunt împuternicite să încheie contracte şi reprezintă Administraţia Naţională "Apele Române" în litigiile cu agenţi economici sau cu persoane fizice.
    ART. 10
    Structura organizatorică a Administraţiei Naţionale "Apele Române" se aprobă de consiliul de administraţie.
    ART. 11
    Atribuţiile, competentele şi sarcinile unităţilor prevăzute la art. 8 se stabilesc de consiliul de administraţie prin regulamentul de organizare şi funcţionare a acestora, în conformitate cu cerinţele legislaţiei armonizate cu directivele Uniunii Europene în domeniul gospodăririi apelor.

    CAP. 6
    Organele de conducere

    ART. 12
    (1) Conducerea Administraţiei Naţionale "Apele Române" se asigură prin:
    - consiliul de administraţie;
    - directorul general;
    - comitetul director.
    (2) La Administraţia Naţională "Apele Române", direcţiile de apă, Institutul Naţional de Hidrologie şi Gospodărire a Apelor şi Exploatarea Complexă Stânca-Costeşti se pot înfiinţa comitete de direcţie prin hotărâre a consiliului de administraţie.
    (3) Consiliul de administraţie este numit prin ordin al ministrului apelor şi protecţiei mediului şi este compus din 7 membri dintre care unul este directorul general care îndeplineşte şi funcţia de preşedinte al consiliului de administraţie. Din consiliul de administraţie fac parte în mod obligatoriu un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice, un reprezentant al Ministerului Apelor şi Protecţiei Mediului, precum şi specialişti în domeniul de activitate al Administraţiei Naţionale "Apele Române".
    (4) Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare şi hotărăşte în toate problemele privind activitatea Administraţiei Naţionale "Apele Române", cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenţa altor organe.
    (5) Membrii consiliului de administraţie răspund individual sau solidar, material, civil şi penal, după caz, pentru prejudiciile provocate Administraţiei Naţionale "Apele Române" ca urmare a încălcării prevederilor legale sau ca urmare a unei administrări necorespunzătoare a acesteia. În astfel de situaţii ei vor fi revocaţi de către ministrul apelor şi protecţiei mediului.
    ART. 13
    (1) Membrii consiliului de administraţie se numesc pe o perioadă de 4 ani, iar jumătate dintre ei pot fi înlocuiţi la fiecare 2 ani.
    (2) În situaţia în care se creează un loc vacant în consiliul de administraţie, se numeşte un nou membru pentru completarea locului vacant, el urmând a funcţiona până la expirarea mandatului predecesorului său.
    (3) Preşedintele consiliului de administraţie poate propune ministrului apelor şi protecţiei mediului revocarea şi înlocuirea unui membru necorespunzător sau dacă acesta solicită înlocuirea din motive personale.
    ART. 14
    (1) Consiliul de administraţie se întruneşte lunar sau ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui sau a cel puţin 3 din numărul membrilor săi.
    (2) Directorul general, în calitate de preşedinte al consiliului de administraţie, conduce lucrările şedinţelor. În lipsa acestuia lucrările sunt conduse de un alt membru, delegat cu atribuţii de reprezentare de către directorul general.
    (3) Preşedintele numeşte un secretar din afară membrilor consiliului de administraţie.
    (4) Convocările pentru întrunirile consiliului de administraţie se vor face cu cel puţin 5 zile înainte de data ţinerii şedinţei şi vor cuprinde locul unde se va tine şedinţa şi ordinea de zi.
    (5) Pentru validarea deciziilor este necesară prezenta majorităţii simple a numărului membrilor consiliului de administraţie, iar deciziile se iau cu majoritatea membrilor prezenţi, prin vot deschis.
    (6) Dezbaterile consiliului de administraţie se consemnează în procesul-verbal al şedinţei, care se scrie într-un registru sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie.
    (7) Procesul-verbal va cuprinde ordinea deliberărilor, deciziile luate, numărul de voturi întrunite şi opiniile separate şi va trebui semnat de toţi membrii consiliului de administraţie participanţi la şedinţa şi de secretar.
    (8) Pe baza procesului-verbal secretarul consiliului de administraţie redactează hotărârea acestuia, care se semnează de către preşedinte.
    ART. 15
    (1) Consiliul de administraţie poate delega, prin regulamentul de organizare şi funcţionare propriu, o parte din atribuţiile sale directorului general al Administraţiei Naţionale "Apele Române".
    (2) La întrunirile consiliului de administraţie la care sunt convocaţi, împuterniciţii directorului general vor prezenta rapoarte scrise despre operaţiile pe care le-au executat.
    (3) Consiliul de administraţie poate apela pentru consultanţă la experţi pentru studierea şi soluţionarea anumitor probleme şi poate atrage în activitatea sa de analiză a unor probleme complexe specialişti din diferite sectoare, activitatea acestora urmând a fi plătită conform prevederilor legale.
    ART. 16
    Consiliul de administraţie are următoarele atribuţii:
    a) aprobă structura organizatorică a Administraţiei Naţionale "Apele Române";
    b) aprobă delegarea de competenţe comitetului director, în vederea executării atribuţiilor încredinţate;
    c) aprobă bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierdere;
    d) supune anual Ministerului Apelor şi Protecţiei Mediului, în termen de 60 de zile de la data încheierii exerciţiului financiar, raportul consiliului de administraţie cu privire la activitatea Administraţiei Naţionale "Apele Române", bilanţul contabil şi contul de profit şi pierdere pe anul precedent, precum şi proiectul programului de activitate şi proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul în curs;
    e) analizează activitatea economică a direcţiilor de ape şi a celorlalte subunităţi şi încadrarea acestora în prevederile bugetului de venituri şi cheltuieli şi stabileşte măsurile corespunzătoare;
    f) hotărăşte, în condiţiile legii, asocierea cu regii autonome şi societăţi comerciale pentru realizarea de activităţi de interes comun;
    g) aprobă solicitări de credite pentru desfăşurarea activităţii;
    h) aprobă orice alte măsuri pentru activitatea Administraţiei Naţionale "Apele Române", cu excepţia celor date potrivit legii în competenţa altor organe.
    ART. 17
    Comitetul director al Administraţiei Naţionale "Apele Române", format din directorii executivi şi directorii unităţilor prevăzute la art. 8, funcţionează în baza unui regulament aprobat de consiliul de administraţie şi se întruneşte la convocarea directorului general.
    ART. 18
    Directorul general reprezintă Administraţia Naţională "Apele Române" în raporturile cu terţii, pentru aceasta fiind investit de consiliul de administraţie cu puteri decizionale.

    CAP. 7
    Finanţarea activităţii proprii. Bugetul de venituri şi cheltuieli

    ART. 19
    Cheltuielile curente şi de capital ale Administraţiei Naţionale "Apele Române" se vor asigura din venituri proprii rezultate din aplicarea mecanismului economic specific în domeniul gospodăririi cantitative şi calitative a apelor, conform legislaţiei.
    ART. 20
    (1) De la bugetul de stat, bugetele locale şi din surse proprii ale persoanelor fizice şi juridice se vor asigura cheltuielile pentru:
    - acţiunile operative de interes public de apărare împotriva inundaţiilor, fenomenelor hidrometeorologice periculoase şi accidentelor la construcţiile hidrotehnice, precum şi cele pentru constituirea stocului de materiale şi mijloace de apărare;
    - întreţinerea şi repararea lucrărilor cu rol de apărare împotriva inundaţiilor, refacerea şi repunerea în funcţiune a lucrărilor de gospodărire a apelor afectate de calamitaţi naturale sau alte evenimente deosebite.
    (2) Realizarea sarcinilor rezultate din aplicarea convenţiilor şi acordurilor internaţionale din domeniul apelor, precum şi pentru implementarea directivelor Uniunii Europene şi a programelor de preaderare din domeniul gospodăririi apelor se asigură din surse proprii, Fondul apelor şi în completare de la bugetul de stat, în limita sumelor alocate cu aceasta destinaţie în bugetul Ministerului Apelor şi Protecţiei Mediului.
    (3) Finanţarea investiţiilor privind lucrările, construcţiile sau instalaţiile de gospodărire a apelor, declarate de utilitate publică potrivit legii, se asigură de la bugetul de stat sau bugetele locale, după caz.
    ART. 21
    (1) Administraţia Naţională "Apele Române" întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierdere.
    (2) Administraţia Naţională "Apele Române" va conduce evidenţa contabilă pe unităţile din subordine şi va întocmi anual bilanţul contabil şi contul de profit şi pierdere pentru aceste activităţi, având în vedere normele metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor Publice.
    (3) Bilanţul contabil şi contul de profit şi pierdere se aprobă potrivit legii.
    ART. 22
    (1) Administraţia Naţională "Apele Române" poate asigura sumele necesare satisfacerii unor necesităţi sociale, culturale, sportive, de perfecţionare-recalificare ale personalului angajat, precum şi pentru cointeresarea prin premieri a acestuia.
    (2) Administraţia Naţională "Apele Române" poate sponsoriza activităţi şi acţiuni, potrivit legii, în baza contractelor încheiate cu beneficiarii. În aceleaşi condiţii se poate efectua actul de mecenat.
    ART. 23
    Exerciţiul financiar începe la data de 1 ianuarie şi se încheie la data de 31 decembrie ale fiecărui an. Primul exerciţiu financiar începe la data constituirii Administraţiei Naţionale "Apele Române".
    ART. 24
    Controlul intern al activităţii economico-financiare se realizează de către organele de specialitate ale Administraţiei Naţionale "Apele Române".

    CAP. 8
    Personalul

    ART. 25
    (1) Personalul de conducere al Administraţiei Naţionale "Apele Române" şi al unităţilor subordonate este numit, suspendat sau demis de către directorul general al acesteia, conform prevederilor legale.
    (2) Personalul de execuţie al Administraţiei Naţionale "Apele Române" şi al unităţilor subordonate este angajat sau concediat potrivit prevederilor contractului colectiv de muncă.
    (3) Salarizarea se face în conformitate cu prevederile legale şi ale contractului colectiv de muncă.
    (4) Drepturile şi obligaţiile personalului Administraţiei Naţionale "Apele Române" sunt stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare, prin contractul colectiv de muncă şi prin contractele individuale de muncă.

    CAP. 9
    Dispoziţii finale

    ART. 26
    Relaţiile cu regiile autonome, cu societăţi comerciale din ţară şi din străinătate, cu persoane fizice, precum şi cu statul se desfăşoară în conformitate cu reglementările legale în vigoare şi pe baza contractuală, în condiţiile legii.
    ART. 27
    Prezentul regulament se completează cu reglementările legale în vigoare.

                            -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016