Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 5 mai 2017  de organizare, funcţionare şi procedură a Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 5 mai 2017 de organizare, funcţionare şi procedură a Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar

EMITENT: Consiliul Concurenţei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 601 din 26 iulie 2017
──────────
    Pus în aplicare prin Ordinul nr. 279 din 5 mai 2017, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 601 din 26 iulie 2017.
──────────
    În temeiul art. 56 alin. (15) din Legea nr. 202/2016 privind integrarea sistemului feroviar din România în spaţiul feroviar unic european,
    Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar aprobă prezentul regulament.
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Potrivit prevederilor art. 55 alin. (1) din Legea nr. 202/2016 privind integrarea sistemului feroviar din România în spaţiul feroviar unic european (denumită în continuare Legea nr. 202/2016), Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar este organizat şi funcţionează ca structură fără personalitate juridică în cadrul Consiliului Concurenţei şi îndeplineşte rolul organismului de reglementare naţional unic.
    (2) Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar este independent din punct de vedere organizatoric, juridic, decizional şi în ceea ce priveşte deciziile de ordin financiar faţă de administratorul infrastructurii feroviare, organismele de tarifare a infrastructurii feroviare, organismele de alocare a capacităţilor de infrastructură feroviară, precum şi faţă de operatorii de transport feroviar. Din punct de vedere funcţional, acest organism este independent faţă de orice autoritate competentă implicată în acordarea unui contract de servicii publice.

    ART. 2
    (1) Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar este organizat şi funcţionează potrivit Legii nr. 202/2016.
    (2) În desfăşurarea activităţii sale, Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar stabileşte contacte şi cooperează cu alte autorităţi publice, cu instituţiile corespondente din statele membre ale Uniunii Europene sau cu organisme internaţionale similare.

    CAP. II
    Organizarea Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar
    ART. 3
    (1) Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar este format din 5 membri. Aceştia sunt selectaţi în cadrul unei proceduri transparente, fiind numiţi şi revocaţi prin ordin al preşedintelui Consiliului Concurenţei pentru o perioadă de 5 ani, cu posibilitatea reînnoirii mandatului o singură dată. Preşedintele Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar este numit dintre membrii Plenului Consiliului Concurenţei.
    (2) Pe durata exercitării funcţiilor pe care le deţin, membrilor Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar le este interzis să solicite sau să primească instrucţiuni din partea oricărei entităţi publice ori private.
    (3) Membrii Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar nu pot deţine nicio poziţie sau responsabilitate profesională în cadrul operatorilor sau al entităţilor reglementate timp de cel puţin un an după încheierea mandatului lor.
    (4) În situaţia în care se creează un loc vacant în componenţa Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar, se numeşte un nou membru pentru durata rămasă din mandat în funcţia devenită vacantă. Membrii Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar ale căror mandate au expirat rămân în funcţie până la numirea succesorilor lor.
    (5) Pentru activitatea depusă, membrii Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar au dreptul la o indemnizaţie lunară, stabilită prin ordin al preşedintelui Consiliului Concurenţei, care nu poate depăşi 20% din indemnizaţia lunară a preşedintelui Consiliului Concurenţei.

    ART. 4
    (1) În scopul desfăşurării activităţii Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar, în cadrul Consiliului Concurenţei funcţionează Direcţia de supraveghere feroviară. Aceasta este direct subordonată Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar în ceea ce priveşte exercitarea atribuţiilor prevăzute de Legea nr. 202/2016.
    (2) În cadrul Direcţiei de supraveghere feroviară se organizează Serviciul monitorizare interinstituţională.
    (3) Preşedintele Consiliului Concurenţei dispune asupra aspectelor de natură organizatorică şi de personal ale direcţiei. În componenţa Direcţiei de supraveghere feroviară pot exista posturi la nivelul structurii teritoriale a Consiliului Concurenţei.
    (4) Numărul maxim de posturi în cadrul Direcţiei de supraveghere feroviară se stabileşte prin ordin al preşedintelui Consiliului Concurenţei, după consultarea preşedintelui Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar, şi se asigură în cadrul numărului maxim de posturi aprobat pentru Consiliul Concurenţei.
    (5) În cadrul Direcţiei de supraveghere feroviară şi Serviciului de monitorizare interinstituţională sunt încadrate aceleaşi categorii de personal ca şi în restul direcţiilor Consiliului Concurenţei. Funcţia publică de specialitate este cea de inspector de concurenţă.
    (6) Pentru realizarea atribuţiilor sale, Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar poate colabora cu specialişti în diverse domenii de activitate, prin încheierea de acorduri, protocoale, convenţii civile sau contracte, după caz, în condiţiile legii. De asemenea, Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar poate solicita şi primi sprijin din partea altor instituţii specializate ale statului.
    (7) Cheltuielile necesare desfăşurării activităţii Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar vor fi cuprinse în bugetul propriu, parte a bugetului Consiliului Concurenţei.

    ART. 5
    (1) Preşedintele şi membrii Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute la art. 55 alin. (5) din Legea nr. 202/2016.
    (2) Preşedintele şi membrii Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar care în momentul numirii sau pe parcursul mandatului se află în una dintre situaţiile de incompatibilitate prevăzute la art. 55 alin. (5) lit. b)-f) din Legea nr. 202/2016 au la dispoziţie un termen de cel mult 15 zile pentru ieşirea din starea de incompatibilitate.
    (3) În caz de nerespectare a termenului prevăzut la alin. (2), mandatul celui aflat în această situaţie încetează de drept, urmând a fi desemnat, prin ordin, de către preşedintele Consiliului Concurenţei un alt preşedinte sau membru, după caz.
    (4) Prevederile art. 55 alin. (11) din Legea nr. 202/2016 reglementează regimul conflictului de interese în exercitarea funcţiei de membru al Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar.

    CAP. III
    Atribuţiile Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar, ale membrilor şi ale preşedintelui acestuia
    ART. 6
    (1) Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar are următoarele atribuţii:
    a) analizează şi se pronunţă, prin decizie, cu privire la plângerea formulată de orice solicitant care consideră că a fost tratat inechitabil, a fost discriminat sau nedreptăţit în orice fel, în special prin deciziile adoptate de administratorul infrastructurii sau, după caz, de către operatorul de transport feroviar sau de către operatorul unei infrastructuri de servicii cu privire la: documentul de referinţă al reţelei, în versiunile provizorii şi finale ale acestuia; criteriile stabilite în documentul de referinţă al reţelei; procedura de alocare a capacităţilor de infrastructură feroviară şi rezultatele acesteia; sistemul de tarifare; nivelul sau structura tarifelor de infrastructură care i se cer sau i se pot cere a fi plătite; măsurile privind accesul, în conformitate cu prevederile art. 10-13 din Legea nr. 202/2016, şi accesul la servicii şi tarifarea acestora, potrivit prevederilor art. 13 din Legea nr. 202/2016;
    b) se pronunţă, prin decizie, asupra tuturor plângerilor formulate conform prevederilor lit. a) într-un termen de maximum 40 de zile de la primirea tuturor informaţiilor şi/sau a documentelor necesare analizei;
    c) stabileşte, prin decizie, potrivit prevederilor art. 56 alin. (5) din Legea nr. 202/2016, dacă scopul principal al unui nou serviciu internaţional de transport feroviar călători este acela de a transporta călători între staţii situate în state membre diferite;
    d) monitorizează situaţia concurenţei de pe pieţele de servicii feroviare şi controlează aspectele prevăzute la lit. a);
    e) controlează dacă documentul de referinţă al reţelei conţine clauze discriminatorii sau creează puteri discreţionare ale administratorului infrastructurii;
    f) impune, prin decizie, în îndeplinirea atribuţiilor prevăzute la art. 56 alin. (4) şi (6) din Legea nr. 202/2016, măsurile necesare pentru remedierea situaţiei constatate;
    g) supraveghează negocierile dintre solicitanţi şi administratorul infrastructurii feroviare cu privire la nivelul tarifelor de utilizare a infrastructurii feroviare şi intervine în cazul în care negocierile ar putea să contravină prevederilor legale în vigoare;
    h) cooperează cu Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română şi cu Organismul de Licenţe Feroviare Român în vederea prevenirii efectelor negative asupra concurenţei sau a siguranţei pe piaţa feroviară;
    i) consultă cu regularitate reprezentanţii utilizatorilor serviciilor de transport feroviar de mărfuri şi călători, potrivit art. 56 alin. (10) din Legea nr. 202/2016;
    j) se asigură că tarifele stabilite de administratorul infrastructurii feroviare sunt în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi au un caracter nediscriminatoriu;
    k) desfăşoară acţiuni de audit sau iniţiază audituri externe, potrivit prevederilor Legii nr. 202/2016;
    l) poate constata prezenţa unor potenţiale ajutoare de stat, informând Consiliul Concurenţei;
    m) exercită puterile de inspecţie prevăzute de Legea concurenţei nr. 21/1996, republicată, cu completările ulterioare;
    n) întocmeşte şi publică anual raportul privind activitatea desfăşurată;
    o) aprobă regulamente şi instrucţiuni, puse în aplicare prin ordin al preşedintelui Consiliului Concurenţei;
    p) colaborează cu autorităţile publice în îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin;
    q) efectuează schimburi de informaţii cu organisme de supraveghere similare din alte state membre ale Uniunii Europene cu privire la activitatea lor, la principiile şi practicile lor decizionale, astfel încât principiile decizionale ale acestuia să fie armonizate cu cele ale organismelor de supraveghere din statele membre ale Uniunii Europene;
    r) colaborează cu organismele de reglementare din statele membre, în ceea ce priveşte monitorizarea pieţei feroviare, analiza plângerilor, derularea anchetelor şi elaborarea de principii şi practici comune pentru luarea deciziilor în temeiul Legii nr. 202/2016;
    s) reprezintă România în relaţia cu Comisia Europeană în ceea ce priveşte cooperarea cu organisme de reglementare similare din domeniul feroviar şi participă în cadrul reţelei europene a organismelor de reglementare;
    ş) analizează deciziile asociaţiilor de administratori de infrastructuri, potrivit legii;
    t) analizează periodic respectarea cadrului legal în domeniul său de activitate şi face propuneri pentru îmbunătăţire, în concordanţă cu reglementările Uniunii Europene;
    ţ) formulează recomandări pentru adoptarea de măsuri care să asigure caracterul nediscriminatoriu al tarifelor, al accesului la infrastructura feroviară şi care să faciliteze dezvoltarea pieţei serviciilor de transport feroviar;
    u) aprobă propunerea de buget propriu, care va fi parte a proiectului de buget al Consiliului Concurenţei;
    v) îndeplineşte orice alte atribuţii specifice prevăzute de Legea nr. 202/2016.

    (2) Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar constată săvârşirea contravenţiilor prevăzute la art. 61 alin. (1), (2) şi alin. (3) lit. a) şi la art. 62 din Legea nr. 202/2016, individualizează şi aplică amenda.
    (3) Membrii Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar au următoarele atribuţii:
    a) participă la dezbaterile din cadrul şedinţelor, deliberând în conformitate cu atribuţiile legale conferite;
    b) pot propune deschiderea investigaţiilor privind posibila încălcare a dispoziţiilor Legii concurenţei nr. 21/1996, republicată, cu completările ulterioare, şi realizarea unor studii de piaţă privind anumite aspecte ale domeniului feroviar;
    c) pot propune realizarea de inspecţii inopinate, în condiţiile legii;
    d) pot propune activităţi de cercetare a cazurilor care privesc încălcarea prevederilor Legii nr. 202/2016;
    e) îndeplinesc orice alte atribuţii conform delegării preşedintelui Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar.


    ART. 7
    (1) Preşedintele Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar are următoarele atribuţii:
    a) reprezintă Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar în faţa autorităţilor publice, precum şi a altor instituţii româneşti şi străine, a organismelor şi organizaţiilor internaţionale din domeniul feroviar;
    b) conduce şedinţele Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar şi supune la vot propunerile membrilor;
    c) semnează adresele transmise, în vederea îndeplinirii atribuţiilor potrivit prevederilor Legii nr. 202/2016;
    d) semnează deciziile Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar prin care se dispun măsuri şi se aplică sancţiuni, cu excepţia celor menţionate la art. 61 alin. (5) din Legea nr. 202/2016;
    e) exercită orice alte atribuţii care îi revin potrivit legii.

    (2) Preşedintele Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar poate delega puteri de reprezentare, prin mandat, oricăruia dintre membri, directori sau inspectorilor de concurenţă, în mandat fiind menţionate expres puterile delegate şi durata exercitării lor.

    ART. 8
    (1) În exercitarea atribuţiilor care îi revin, Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar este abilitat să solicite administratorului infrastructurii, operatorilor infrastructurilor de servicii, operatorilor de transport feroviar sau oricărei altei părţi implicate furnizarea informaţiilor şi documentelor necesare.
    (2) Administratorul infrastructurii, operatorii infrastructurilor de servicii, operatorii de transport feroviar sau oricare alte părţi implicate sunt obligaţi să prezinte fără întârziere informaţiile prevăzute la alin (1). Nerespectarea acestei obligaţii constituie contravenţie şi se sancţionează potrivit art. 61 alin. (3) lit. a) şi art. 62 lit. b) din Legea nr. 202/2016.

    CAP. IV
    Funcţionarea Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar
    SECŢIUNEA 1
    Deliberarea şi decizia în cadrul şedinţelor Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar
    ART. 9
    Activitatea Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar se desfăşoară în şedinţe lunare, pe baza unui program tematic anual, sau ori de câte ori este necesar pentru analizarea unor solicitări care nu suportă întârziere.

    ART. 10
    (1) Şedinţele Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar sunt conduse de preşedintele acestuia.
    (2) În cazul în care preşedintele nu îşi poate îndeplini atribuţiile din motive obiective, şedinţele Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar vor fi conduse de un membru al Consiliului desemnat de preşedinte pe durata absenţei sau a indisponibilităţii.
    (3) Preşedintele Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar poate delega puteri de reprezentare oricăruia dintre membri, mandatul trebuind să menţioneze expres puterile delegate şi durata exercitării lor.

    ART. 11
    (1) Convocările şedinţelor prevăd data, locul şi ordinea de zi, aprobate de preşedintele Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar, împreună cu materialele ce urmează să fie supuse dezbaterilor.
    (2) Convocările prevăzute la alin. (1) vor fi redactate şi difuzate de secretariatul Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar cu cel puţin 5 zile înainte de data stabilită pentru şedinţă.
    (3) În cazul şedinţelor pentru analizarea unor solicitări care nu suportă întârziere, termenul prevăzut la alin. (2) este de cel puţin 2 zile.

    ART. 12
    (1) Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar deliberează şi decide valabil în cvorum de cel puţin 3 membri, dintre care unul trebuie să fie preşedintele sau reprezentantul său desemnat.
    (2) Deciziile Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar se adoptă cu majoritatea de voturi a membrilor prezenţi. Fiecare membru dispune de un vot. În caz de paritate de voturi, prevalează soluţia votată de preşedinte sau, după caz, de reprezentantul care îl înlocuieşte.
    (3) Membrii Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar se retrag din procesul decizional în cazurile care privesc o societate cu care au avut legătură directă sau indirectă în anul precedent lansării unei proceduri.

    ART. 13
    (1) Dezbaterile din cadrul şedinţelor Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar au loc conform ordinii de zi, sunt înregistrate audio şi video şi se consemnează în procesul-verbal al şedinţei.
    (2) Procesul-verbal al şedinţei se redactează de către o persoană nominalizată din cadrul Direcţiei de supraveghere feroviară, pe baza înregistrării audiovideo şi a consemnărilor din cadrul şedinţei. Procesul-verbal va fi înregistrat în Registrul de procese-verbale al Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar.

    ART. 14
    (1) În exercitarea atribuţiilor care îi revin, Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar emite decizii.
    (2) Deciziile Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar se iau prin vot deschis, cu majoritatea membrilor prezenţi.
    (3) Membrii Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar care s-au abţinut sau au votat împotriva luării deciziei în forma adoptată vor solicita menţionarea opiniilor lor separate în procesul-verbal al şedinţei.
    (4) Deciziile motivate în mod corespunzător se redactează de către persoana desemnată din cadrul Direcţiei de supraveghere feroviară conform procesului-verbal al şedinţei şi se semnează de preşedinte.
    (5) Deciziile Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar se comunică părţilor implicate prin grija direcţiilor din subordinea secretarului general al Consiliului Concurenţei, cu respectarea termenelor legale, şi se publică pe pagina web a Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar.
    (6) Deciziile Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar sunt emise cu respectarea dispoziţiilor art. 55 alin. (11) din Legea nr. 202/2016 cu privire la conflictul de interese.

    ART. 15
    (1) Fiecare membru al Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar are obligaţia de a nu lua nicio decizie şi de a nu participa la luarea unei decizii în următoarele situaţii:
    a) dacă se află în una dintre situaţiile prevăzute la art. 55 alin. (11) din Legea nr. 202/2016;
    b) dacă nu sunt respectate prevederile prezentului regulament;
    c) dacă nu este asigurată independenţa decizională a membrilor atât în sfera relaţională internă, faţă de relaţiile ierarhice, funcţionale sau de reprezentare, cât şi în sfera relaţională externă, faţă de administratorul infrastructurii feroviare publice din România, operatorii de transport feroviar ori autorităţi sau instituţii publice din domeniul transportului feroviar;
    d) dacă, în urma luării unei decizii, ar rezulta un folos material necuvenit pentru sine, soţ/soţie sau rudele de gradul I;
    e) dacă nu îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 55 alin. (5) din Legea nr. 202/2016.

    (2) Încălcarea obligaţiilor prevăzute la alin. (1) va atrage revocarea de către preşedintele Consiliului Concurenţei a mandatului acordat, precum şi răspunderea disciplinară, administrativă, civilă ori penală, după caz, potrivit legii.

    ART. 16
    (1) Fără a aduce atingere prevederilor alin. (2), deciziile Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar sunt obligatorii pentru toate părţile implicate. În cazul în care se formulează o plângere împotriva unui refuz de acordare de capacităţi de infrastructură feroviară sau împotriva modalităţilor unei oferte de capacitate de infrastructură feroviară, Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar fie confirmă că nu este cazul să se modifice decizia luată de administratorul infrastructurii feroviare, fie solicită modificarea deciziei care face obiectul plângerii, conform indicaţiilor Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar.
    (2) Deciziile Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar pot fi atacate în contencios administrativ la Curtea de Apel Bucureşti, în termen de 30 de zile de la comunicare. Instanţa poate dispune, la cerere, suspendarea executării deciziei atacate, în condiţiile legii. În cazul amenzilor, suspendarea se poate dispune cu condiţia plăţii unei cauţiuni stabilite conform prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, cu privire la creanţele bugetare.
    (3) Procesele-verbale de constatare şi de aplicare a unor sancţiuni pentru obstrucţionarea inspecţiei realizate în conformitate cu art. 61 alin. (5) din Legea nr. 202/2016 pot fi contestate la Judecătoria Sectorului 1 Bucureşti, în termen de 15 zile de la comunicare. Hotărârea judecătoriei se poate ataca cu recurs la Tribunalul Bucureşti - Secţia contencios administrativ, în termen de 15 zile de la comunicare.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Proceduri de analiză
    ART. 17
    (1) Direcţia de supraveghere feroviară asigură aparatul tehnic necesar desfăşurării activităţii Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar, fiind subordonată direct acestuia în ceea ce priveşte exercitarea atribuţiilor prevăzute de Legea nr. 202/2016.
    (2) Direcţia de supraveghere feroviară are următoarele atribuţii:
    a) aplică strategia generală stabilită de Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar;
    b) îndeplineşte obiectivele şi activităţile prevăzute în planul anual de acţiuni;
    c) analizează şi formulează propuneri cu privire la plângerile formulate în temeiul Legii nr. 202/2016;
    d) efectuează testul de scop principal şi/sau testul de echilibru economic, potrivit prevederilor art. 56 alin. (5) din Legea nr. 202/2016, pentru a stabili dacă scopul principal al unui nou serviciu internaţional de transport feroviar de călători este acela de a transporta călători între staţii situate în state membre diferite, şi elaborează propuneri corespunzătoare;
    e) realizează activitatea de monitorizare a situaţiei concurenţei de pe pieţele de servicii feroviare, de control şi verificare a aspectelor prevăzute la art. 56 alin. (2) din Legea nr. 202/2016 şi formulează propuneri în scopul prevenirii discriminării unor solicitanţi;
    f) solicită informaţii şi/sau documente relevante privind activităţile desfăşurate în îndeplinirea atribuţiilor;
    g) desfăşoară acţiuni de audit sau propune realizarea de audituri externe, potrivit prevederilor Legii nr. 202/2016;
    h) monitorizează activitatea în sectorul feroviar, elaborează studii de piaţă în acest domeniu şi, atunci când este cazul, colaborează cu direcţiile Consiliului Concurenţei pentru a asigura consistenţa intervenţiilor pe piaţă şi formulează propuneri de măsuri menite să faciliteze dezvoltarea pieţei serviciilor de transport feroviar;
    i) efectuează inspecţii inopinate, în condiţiile legii;
    j) desfăşoară activităţi de cercetare a cazurilor care privesc încălcarea prevederilor Legii nr. 202/2016;
    k) analizează respectarea cadrului legal în domeniul de activitate al Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar şi elaborează propuneri în vederea emiterii de avize sau puncte de vedere pentru proiectele de acte normative, proiectele de documente de politici publice în domeniul feroviar, care pot avea impact anticoncurenţial, cu posibilitatea recomandării modificării acestora;
    l) analizează şi formulează propuneri în colaborare cu direcţiile de resort implicate cu privire la proiectul de contract de activitate care se încheie între administratorul infrastructurii şi Ministerul Transporturilor, în numele statului, prin care se reglementează raporturile dintre administratorul infrastructurii şi instituţiile publice, precum şi proiectele de contracte de servicii publice care se încheie între stat şi operatorii de servicii feroviare de transport călători;
    m) colaborează cu direcţiile Consiliului Concurenţei pe probleme specifice din domeniul feroviar;
    n) asigură publicarea deciziilor şi rapoartelor anuale pe pagina de internet a Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar, în colaborare cu Direcţia cercetare din cadrul Consiliului Concurenţei;
    o) transmite spre executare deciziile Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar şi procesele-verbale de constatare şi sancţionare şi urmăreşte aplicarea efectivă a acestora, respectiv a obligaţiilor sau condiţiilor impuse de Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar, cu excepţia încasării amenzii contravenţionale;
    p) predă la arhiva autorităţii de concurenţă toate dosarele, studiile, rapoartele şi alte documente ce conţin date şi informaţii utile şi participă la crearea bazei centralizate de date şi de documentare a Consiliului Concurenţei;
    q) elaborează proiectul de regulament de organizare şi funcţionare şi procedură al Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar, precum şi alte regulamente şi instrucţiuni prevăzute de lege;
    r) colaborează cu Direcţia juridic-contencios în vederea îndeplinirii activităţii de reprezentare a Consiliului Concurenţei în faţa instanţelor judecătoreşti, precum şi pentru formularea poziţiei Consiliului Concurenţei în cadrul Grupului de lucru contencios UE aflat sub coordonarea agentului guvernamental pentru Curtea Europeană de Justiţie;
    s) participă la întocmirea proiectului de raport anual privind activitatea Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar;
    ş) participă, la solicitarea Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar, la reuniuni de profil din ţară şi străinătate;
    t) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de Legea nr. 202/2016 în competenţa Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar, dispuse de către preşedintele acestuia.

    (3) În cadrul Direcţiei de supraveghere feroviară funcţionează Serviciul monitorizare interinstituţională, cu următoarele atribuţii:
    a) colaborează cu instituţii şi autorităţi, precum şi cu asociaţii şi organizaţii naţionale şi internaţionale din domeniul feroviar;
    b) cooperează cu Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română şi cu Organismul de Licenţe Feroviare Român şi elaborează propuneri pentru aplicarea art. 56 alin. (9) din Legea nr. 202/2016;
    c) realizează schimbul de informaţii şi de experienţă în domeniul feroviar cu organisme de supraveghere similare din statele membre ale Uniunii Europene cu privire la activitatea lor;
    d) participă la reuniuni de profil din ţară şi străinătate;
    e) consultă ori de câte ori este nevoie reprezentanţii utilizatorilor serviciilor de transport feroviar de mărfuri şi călători, în probleme de interes pentru transportul feroviar;
    f) solicită informaţii şi/sau documente relevante instituţiilor şi organismelor din domeniul feroviar în vederea analizei şi monitorizării aspectelor din domeniul feroviar;
    g) întocmeşte informări, analize şi rapoarte privind activitatea din domeniul feroviar;
    h) îndeplineşte orice alte dispoziţii ale Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar sau ale preşedintelui acestuia;
    i) se implică şi în alte activităţi derulate în cadrul Direcţiei de supraveghere feroviară.


    ART. 18
    (1) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevăzute la art. 61 alin. (1), (2) şi alin. (3) lit. a) din Legea nr. 202/2016 se fac de către Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar, prin decizie.
    (2) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevăzute la art. 61 alin. (3) lit. b) din Legea nr. 202/2016 se fac prin proces-verbal întocmit de personalul abilitat cu puteri de inspecţie, prin ordin al preşedintelui Consiliului Concurenţei.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Registrele Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar
    ART. 19
    Registrele Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar sunt următoarele:
    a) Registrul general de intrare şi de ieşire a corespondenţei, comun cu Registrul general al Consiliului Concurenţei;
    b) Registrul special, în care se înregistrează plângerile şi notificările prevăzute de normele în vigoare, comun cu Registrul special al Consiliului Concurenţei;
    c) Registrul de arhivă, comun cu Registrul de arhivă al Consiliului Concurenţei;
    d) Registrul de şedinţă, în care se consemnează convocatoarele, ordinea de zi şi procesele-verbale ale şedinţelor Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar;
    e) Registrul deciziilor, în care se înregistrează deciziile Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar;
    f) alte registre necesare desfăşurării activităţii Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar.


    CAP. V
    Dispoziţii finale
    ART. 20
    (1) Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar întocmeşte şi publică anual, pe pagina web, raportul privind activitatea desfăşurată.
    (2) Deciziile emise de către Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar se publică pe pagina web proprie. La publicarea deciziilor se va ţine seama de interesele legitime ale întreprinderilor în cauză, astfel încât secretul de afaceri să nu fie divulgat.

    ART. 21
    La data intrării în vigoare a prezentului regulament, Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Consiliului de supraveghere din domeniul feroviar, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 62/2013, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 120 din 4 martie 2013, cu modificările ulterioare, se abrogă.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Luis Roland
28 Iulie 2017
Bun? ziua tuturor!!! Eu sunt Luis Roland A? dori s? împ?rt??esc m?rturia mea cu toat? lumea care caut? un creditor veritabil ?i fiabil de împrumut pentru a ob?ine împrumuturile lor de la. Cu câteva luni în urm?, compania mea a suferit o mare pierdere c? nu am putut s? o ajut, am fost pe punctul de a-mi pierde casa ?i compania mea din cauza datoriilor nepl?tite de credit ?i nepl?tite. Am devenit atât de disperat c? nu ?tiam ce s? fac pentru a salva situa?ia, nu am putut ob?ine un împrumut de la b?nci ?i alte institu?ii financiare din cauza creditului r?u. Apoi am început s? caut credite online, unde am scutit de 6000 € de trei (3) creditori diferi?i. Într-o zi, so?ia mea naviga prin Internet, apoi a v?zut atât de multe m?rturii despre aceast? mare companie, GINA MORGAN LOAN COMPANY LTD (ginamorganloancompany@gmail.com). So?ia mea mi-a povestit despre companie, dar nu am fost niciodat? interesat? de experien?ele mele anterioare, dar nu mi-a fost cunoscut faptul c? so?ia mea a solicitat un împrumut de 86.000 €. În mai pu?in de 24 de ore am primit un mesaj c? compania mi-a creditat contul cu suma creditului. Acum, compania mea este în produc?ie mai mult ca niciodat? ?i datoriile mele sunt rezolvate. De asemenea, pute?i s? contacta?i compania prin adresa de e-mail: ginamorganloancompany@gmail.com
sorin
13 Decembrie 2017
Buna, numele meu este dr walter, în prezent avem nevoie de donatori de rinichi doar pentru 470.000 de dolari. contacta?i-ne acum prin e-mail ?i num?rul de telefon mobil. email: drwalterhospital@gmail.com num?rul mobil: +17609739428. Salutari Dr. Walter
luther
28 Mai 2018
Salut, salvarea unui suflet este important?. nu exist? riscul de a se atribui vie?ii donatorului dac? acesta respect? instruc?iunile date de c?tre practica medical?. nu cump?r?m rinichi, ci doar compens?m donatorii de rinichi. avem nevoie în prezent de 3 donatori seriosi, fiecare dintre care s? fie compensat cu 750.000,00 $. aplica?i cu un pa?aport interna?ional valabil. e-mail de contact: prof.johankidney@consultant.com
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016