Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 5 iunie 2012  privind implementarea programului Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 5 iunie 2012 privind implementarea programului "Termoficare 2006-2015 caldura si confort", componenta de reabilitare a sistemului centralizat de alimentare cu energie termica

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 396 din 13 iunie 2012

    I. Obiectivele programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort"

    ART. 1
    (1) În înţelesul prezentului regulament, programul "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort", aprobat prin Hotãrârea Guvernului nr. 462/2006, republicatã, asigurã cofinanţarea proiectelor promovate de autoritãţile administraţiei publice locale pentru reabilitarea sistemului centralizat de alimentare cu energie termicã.
    (2) Punerea în aplicare a prevederilor prezentului regulament se realizeazã de cãtre Unitatea de management al programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã" din cadrul Direcţiei generale pentru relaţia cu comunitãţile locale a Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumitã în continuare UMP - Termoficare 2006-2015 cãldurã.
    (3) Implementarea şi monitorizarea pe plan local a programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort", precum şi coordonarea activitãţilor privind derularea investiţiilor intrã în responsabilitatea administraţiilor publice locale.
    ART. 2
    Proiectele care beneficiazã de cofinanţare de la bugetul de stat prin intermediul programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort" trebuie sã asigure realizarea a cel puţin unuia dintre urmãtoarele obiective:
    a) reducerea semnificativã a costurilor cu energia termicã pentru încãlzire şi prepararea apei calde de consum pentru toţi consumatorii racordaţi la sistemele de alimentare centralizatã cu energie termicã, prin creşterea eficienţei acestor sisteme şi îmbunãtãţirea calitãţii serviciului;
    b) reducerea consumului de resurse energetice primare cu cel puţin 1 milion Gcal/an (aproximativ 100.000 tep/an), faţã de consumul de resurse energetice primare utilizate pentru asigurarea energiei termice pentru populaţie din anul 2004;
    c) obţinerea unor randamente energetice anuale ale unitãţilor de producţie a agentului termic de cel puţin 80%, cu excepţia unitãţilor ceutilizeazã biomasa ca resursã energeticã primarã, pentru care randamentul trebuie sã fie de cel puţin 70%, în conformitate cu prevederile Hotãrârii Guvernului nr. 219/2007 privind promovarea cogenerãrii bazate pe cererea de energie termicã utilã;
    d) reducerea pierderilor tehnologice în reţelele de transport al agentului termic primar şi în reţelele de distribuţie pânã la valoarea de maximum 15% din cantitatea de energie vehiculatã;
    e) valorificarea pe plan local a potenţialului de resurse regenerabile pentru acoperirea cererii de energie termicã pentru populaţie şi înlocuirea sau reducerea combustibililor scumpi ori deficitari;
    f) reducerea în spaţiul urban locuibil atât a emisiilor poluante generate de utilizarea surselor individuale de energie termicã, cât şi a poluãrii globale prin diminuarea emisiilor de gaze cu efect de serã.

    II. Beneficiarii programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort"

    ART. 3
    (1) Beneficiarii programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort" sunt autoritãţi ale administraţiei publice locale care deţin în proprietate sisteme de termoficare sau pãrţi ale acestora.
    (2) Beneficiarii programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort" gestioneazã direct, prin bugetele de venituri şi cheltuieli ale unitãţilor administrativ-teritoriale, sumele alocate de la bugetul de stat pentru realizarea proiectelor de retehnologizare, modernizare şi dezvoltare a sistemului centralizat de producere şi distribuţie a energiei termice.
    (3) Beneficiarii programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort" sunt direct responsabili de pregãtirea şi managementul proiectului şi nu vor acţiona ca intermediari.

    III. Cuantumul sumelor alocate de la bugetul de stat

    ART. 4
    (1) Cofinanţarea proiectelor de investiţii aprobate în cadrul programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort" se realizeazã prin acordarea de transferuri de la bugetul de stat cãtre bugetele locale, prin bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor, în limita fondurilor alocate anual cu aceastã destinaţie.
    (2) Cuantumul sumelor alocate anual de la bugetul de stat pentru cofinanţarea unui proiect în cadrul programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort" se aprobã de cãtre Comisia interministerialã de coordonare a programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort" în limita a maximum 70% din valoarea cheltuielilor eligibile ale proiectului pentru care se solicitã finanţare, stipulate în Ghidul de finanţare prevãzut în anexa nr. 1 la Regulament.
    (3) Autoritãţile administraţiei publice locale pot obţine cofinanţarea prevãzutã la alin. (1) prin completarea unei solicitãri de finanţare, conform modelului standard prevãzut în anexa nr. 2 la Regulament.
    (4) Diferenţa dintre cofinanţarea aprobatã de Comisia interministerialã de coordonare a programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort" şi valoarea totalã a proiectului reprezintã contribuţie localã şi se suportã din bugetele locale ale unitãţilor administrativ-teritoriale beneficiare.
    ART. 5
    Pentru alocarea sumelor de la bugetul de stat aprobate în condiţiile art. 4 alin. (2), Ministerul Administraţie şi Internelor încheie anual contracte de finanţare cu fiecare autoritate a administraţiei publice locale, cu respectarea prevederilor art. 34 alin. (2) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 3 la Regulament.

    IV. Evaluarea proiectelor

    ART. 6
    (1) Conformitatea administrativã a unui proiect este declaratã de cãtre UMP - Termoficare 2006-2015 cãldurã, dupã verificarea îndeplinirii de cãtre beneficiar a urmãtoarelor condiţii:
    a) este proprietarul sistemului de termoficare sau al unei pãrţi a acestuia;
    b) infrastructura existentã şi terenul aferent proiectului propus sunt libere de sarcini;
    c) la nivel local funcţioneazã un compartiment de specialitate cu atribuţii privind desfãşurarea investiţiei de reabilitare şi eficientizare a sistemelor de alimentare centralizatã cu energie termicã;
    d) a depus solicitarea de finanţare completatã şi însoţitã de documentele prevãzute în Ghidul de finanţare.
    (2) UMP - Termoficare 2006-2015 cãldurã declarã conformitatea administrativã a unui proiect în urma analizãrii documentelor puse la dispoziţie de beneficiar şi specificate în Ghidul de finanţare.
    (3) Solicitãrile de finanţare depuse de cãtre beneficiari şi avizate de cãtre UMP - Termoficare 2006-2015 cãldurã pentru conformitate administrativã sunt supuse evaluãrii din punctul de vedere al îndeplinirii condiţiilor privind eligibilitatea proiectului, prevãzute în Ghidul de finanţare.
    (4) Dupã ce se constatã îndeplinirea tuturor condiţiilor de eligibilitate şi conformitate, UMP - Termoficare 2006-2015 cãldurã întocmeşte un raport-sintezã de aprobare sau respingere a finanţãrii, care este supus analizei Comisiei interministeriale de coordonare a programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort".
    (5) Pentru a fundamenta decizia Comisiei interministeriale de coordonare a programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort" cu privire la repartizarea sumelor pe proiecte, UMP - Termoficare 2006-2015 cãldurã va întocmi o fişã de evaluare pentru fiecare proiect declarat eligibil, prin acordarea unui punctaj stabilit în funcţie de gradul de îndeplinire a criteriilor necesare atingerii obiectivelor programului, dupã cum urmeazã:
    a) între 0 şi 30 de puncte, raportat la economia de resurse energetice primare (tep/an);
    b) între 0 şi 20 de puncte, corespunzãtoare ratei de branşare de la sistemul centralizat de termoficare (numãrul actual de apartamente branşate/numãrul maxim de apartamente branşate);
    c) între 0 şi 20 de puncte, în funcţie de durata de implementare a proiectului şi durata de recuperare a investiţiei;
    d) între 0 şi 10 puncte, pentru conformarea la condiţiile privind protecţia mediului pânã la sfârşitul perioadei de tranziţie;
    e) între 0 şi 10 puncte, pentru respectarea în anii precedenţi a graficului multianual de execuţie şi a utilizãrii fondurilor repartizate proiectului;
    f) între 0 şi 10 puncte, corespunzãtoare raportului dintre valoarea investiţiei şi numãrul de apartamente branşate.
    (6) Selecţia şi prioritizarea proiectelor cofinanţate cu sume de la bugetul de stat se face de cãtre Comisia interministerialã de coordonare a programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort", pe baza punctajelor obţinute în fişele de evaluare.
    (7) Comisia interministerialã de coordonare a programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort" poate elimina de la selecţia prevãzutã la alin. (6) proiectele ale cãror beneficiari nu şi-au respectat obligaţiile prevãzute în contractele de finanţare încheiate în anii precedenţi.

    V. Aprobarea/respingerea solicitãrii de finanţare

    ART. 7
    (1) În urma analizãrii rapoartelor-sintezã de aprobare sau respingere a finanţãrii şi a fişelor de evaluare elaborate de UMP - Termoficare 2006-2015 cãldurã, Comisia interministerialã de coordonare a programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort" hotãrãşte asupra aprobãrii solicitãrii de finanţare pentru proiectele propuse.
    (2) Decizia Comisiei interministeriale de coordonare a programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort" cu privire la aprobarea sau respingerea solicitãrilor de finanţare, procentele de cofinanţare a proiectelor, precum şi cuantumul sumelor propuse pentru a fi repartizate de la bugetul de stat sunt consemnate într-un proces-verbal de şedinţã.
    (3) Repartizarea sumelor prevãzute la alin. (2) se aprobã prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.
    ART. 8
    UMP - Termoficare 2006-2015 cãldurã asigurã comunicarea cãtre beneficiari a deciziei cu privire la aprobarea solicitãrii de finanţare, în vederea includerii sumelor în bugetul local de venituri şi cheltuieli.

    VI. Alte dispoziţii

    ART. 9
    (1) Investiţiile finanţate în condiţiile prezentului regulament se înscriu în patrimoniul autoritãţii administraţiei publice locale care are în proprietate sistemul centralizat de alimentare cu energie termicã.
    (2) Contractarea lucrãrilor de investiţii finanţate în cadrul programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort" se face cu respectarea prevederilor legale privind achiziţiile publice.
    ART. 10
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul regulament.
    ART. 11
    Prezentul regulament poate fi modificat sau completat la propunerea UMP - Termoficare 2006-2015 cãldurã, cu avizul Comisiei interministeriale de coordonare a programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort".


    ANEXA 1
    -------
la Regulament
-------------

                               GHID DE FINANŢARE

    1. Depunerea solicitãrii de finanţare

    Prezentul ghid de finanţare cuprinde regulile de pregãtire şi depunere a proiectelor, precum şi condiţiile de finanţare în cadrul programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort", componenta de reabilitare a sistemului centralizat de alimentare cu energie termicã.
    Pentru a obţine finanţare în condiţiile Regulamentului privind implementarea programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort", componenta de reabilitare a sistemului centralizat de alimentare cu energie termicã, denumit în continuare Regulament, reprezentanţii legali ai titularilor de proiecte completeazã Solicitarea de finanţare, conform modelului prevãzut în anexa nr. 2 la Regulament, şi o depun la sediul Ministerului Administraţiei şi Internelor, însoţitã de documentele prevãzute în prezentul ghid de finanţare.

    2. Condiţii pentru finanţarea proiectelor

    Repartizarea fondurilor de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor, în vederea finanţãrii obiectivelor de investiţii realizate în cadrul programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort", componenta de reabilitare a sistemului centralizat de alimentare cu energie termicã, se face numai pentru cofinanţarea proiectelor de investiţii care îndeplinesc condiţiile de eligibilitate prevãzute în prezentul ghid de finanţare:

    Conformitate administrativã
    Pentru a dovedi îndeplinirea condiţiilor de conformitate administrativã prevãzute în Regulament, autoritãţile administraţiei publice locale anexeazã solicitãrii de finanţare urmãtoarele documente:
    1. acte doveditoare ale proprietãţii asupra sistemului de termoficare sau a unei pãrţi a acestuia;
    2. documentele care atestã cã infrastructura existentã şi terenul aferent proiectului propus sunt libere de sarcini;
    3. dovada existenţei unui compartiment de specialitate la nivel local cu atribuţii privind desfãşurarea investiţiei de reabilitare şi eficientizare a sistemului de alimentare centralizatã cu energie termicã;
    4. angajamentul reprezentantului legal al unitãţii administrativ teritoriale privind finanţarea tuturor cheltuielile neeligibile, a cheltuielilor ocazionate de pregãtirea proiectului şi formularea cererii de finanţare;
    5. declaraţie pe propria rãspundere privind responsabilitatea asupra pregãtirii şi managementului proiectului;
    6. hotãrârea consiliului local/judeţean de aprobare a bugetului local/judeţean de venituri şi cheltuieli în care sunt prevãzute sumele necesare finanţãrii proiectului (surse proprii şi atrase, altele decât cele de la bugetul de stat alocate prin programul "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort");
    7. studiu de fezabilitate;
    8. strategia localã de alimentare cu energie termicã, elaboratã începând cu anul 2007 şi actualizatã la fiecare 6 ani, pentru un orizont de timp de minimum 10 ani;
    9. hotãrârile consiliului local/judeţean de aprobare a strategiei de alimentare cu energie termicã şi a studiului de fezabilitate;
    10. hotãrârea consiliului local/judeţean privind stabilirea zonei sau a zonelor unitare de încãlzire, reprezentând arealul geografic (zona unei localitãţi) aparţinând unei unitãţi administrativ-teritoriale în interiorul cãreia se poate promova o singurã soluţie de încãlzire, respectiv soluţia adoptatã pentru reabilitarea şi eficientizarea sistemului de alimentare centralizatã cu energie termicã;
    11. programul de îmbunãtãţire a eficienţei energetice şi auditul energetic al operatorului economic care presteazã serviciul public de alimentare cu energie termicã a localitãţii, întocmite conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 22/2008 privind eficienţa energeticã şi promovarea utilizãrii la consumatorii finali a surselor regenerabile de energie, cu modificãrile ulterioare;
    12. avizul tehnic emis de autoritatea de reglementare competentã (Autoritatea Naţionalã de Reglementare în Domeniul Energiei/Autoritatea Naţionalã de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitãţi Publice). Unitatea de management al programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã", denumitã în continuare UMP - Termoficare 2006-2015 cãldurã, poate solicita autoritãţii administraţiei publice locale completarea sau, dupã caz, refacerea acestor documentaţii.

    Eligibilitatea proiectelor
    Pentru a fi considerat eligibil, un proiect de modernizare a sistemului centralizat de producere, transport şi distribuţie a energiei termice trebuie sã întruneascã urmãtoarele cerinţe:
    1. proiectul va avea ca temã modernizarea componentelor eligibile ale sistemului de alimentare centralizatã cu energie termicã, cu respectarea performanţelor minime obligatorii prevãzute în cap. III din programul "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort", aprobat prin Hotãrârea Guvernului nr. 462/2006, republicatã:
    a) unitatea (unitãţile) de producţie a agentului termic;
    b) reţeaua de transport al agentului termic primar (apã fierbinte);
    c) staţiile termice sau modulele termice la nivel de imobil, acolo unde se justificã economic;
    d) reţeaua de distribuţie a apei calde şi a agentului termic de încãlzire;
    2. proiectul trebuie sã prezinte o soluţie care sã corespundã principiilor şi conţinutului Strategiei naţionale privind alimentarea cu energie termicã a localitãţilor prin sisteme de producere şi distribuţie centralizate, aprobatã prin Hotãrârea Guvernului nr. 882/2004, Strategiei energetice a României pentru perioada 2007-2020, aprobatã prin Hotãrârea Guvernului nr. 1.069/2007, Strategiei de valorificare a surselor regenerabile de energie, aprobatã prin Hotãrârea Guvernului nr. 1.535/2003, Strategiei naţionale în domeniul eficienţei energetice, aprobatã prin Hotãrârea Guvernului nr. 163/2004, precum şi prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 22/2008, cu modificãrile ulterioare;
    3. proiectul trebuie sã respecte normele europene de mediu transpuse în legislaţia naţionalã în domeniu prin Hotãrârea Guvernului nr. 440/2010 privind stabilirea unor mãsuri pentru limitarea emisiilor în aer ale anumitor poluanţi proveniţi de la instalaţiile mari de ardere, Hotãrârea Guvernului nr. 349/2005 privind depozitarea deşeurilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 152/2005 privind prevenirea şi controlul integrat al poluãrii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 84/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, Hotãrârea Guvernului nr. 780/2006 privind stabilirea schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de serã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi prin Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 115/2011 privind stabilirea cadrului instituţional şi autorizarea Guvernului, prin Ministerul Finanţelor Publice, de a scoate la licitaţie certificatele de emisie de gaze cu efect de serã atribuite României la nivelul Uniunii Europene;
    4. fundamentarea investiţiei se face printr-un studiu de fezabilitate, corelat cu strategia localã de alimentare cu energie termicã a localitãţii şi cu programul propriu de îmbunãtãţire a eficienţei energetice;
    5. proiectele se pot executa într-o perioadã cuprinsã în intervalul 2008-2015 şi vor avea anexat un calendar de eşalonare anualã a lucrãrilor de investiţii;
    6. pentru elaborarea sau reactualizarea, acolo unde este cazul, a strategiilor locale şi a studiilor de fezabilitate, se vor respecta cerinţele cuprinse în Hotãrârea Guvernului nr. 246/2006 pentru aprobarea strategiei naţionale privind accelerarea dezvoltãrii serviciilor comunitare de utilitãţi publice, Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii;
    7. executarea lucrãrilor de modernizare a sistemului de alimentare centralizatã cu energie termicã va fi de la consumator spre sursã.

    Eligibilitatea cheltuielilor
    Urmãtoarele categorii de cheltuieli sunt considerate eligibile pentru cofinanţare de la bugetul de stat în condiţiile Regulamentului:
    1. cheltuieli pentru amenajarea terenului (precum: demolãri; demontãri; dezafectãri; defrişãri; evacuãri ale materialelor rezultate; devieri ale reţelelor de utilitãţi din amplasament; sistematizãri pe verticalã; drenaje; epuizmente etc. - numai cele aferente realizãrii lucrãrilor pentru investiţia de bazã);
    2. cheltuieli pentru amenajarea terenului privind protecţia mediului (lucrãri şi acţiuni de protecţie a mediului; refacerea cadrului natural şi aducerea la starea iniţialã dupã terminarea lucrãrilor, precum: plantarea de copaci, reamenajarea de spaţii verzi şi altele de aceeaşi naturã);
    3. cheltuieli pentru asigurarea utilitãţilor necesare obiectivului investiţiei (precum: alimentare cu apã; canalizare; alimentare cu gaze naturale; agent termic; energie electricã; reţele de comunicaţii (telefonie, radio-tv, internet); drumuri de acces şi cãi ferate industriale; branşare la reţele de utilitãţi - care se executã pe amplasamentul delimitat din punct de vedere juridic ca aparţinând obiectivului investiţiei;
    4. cheltuieli pentru proiectare şi asistenţã tehnicã (eligibile în limita a 10% din totalul cheltuielilor eligibile ale proiectului);
    5. studii de teren (studii geotehnice, geologice, hidrologice, hidrogeotehnice, fotogrammetrice, topografice şi de stabilitate a terenului);
    6. proiectare şi inginerie (studiu de fezabilitate, proiect de execuţie, verificarea tehnicã a proiectãrii);
    7. expertize tehnice pentru lucrãri de modernizare sau consolidare a construcţiilor existente;
    8. asistenţã tehnicã (asistenţã tehnicã din partea proiectantului, dacã nu intrã în costurile proiectãrii; asigurarea supravegherii execuţiei prin inspectori de şantier desemnaţi de beneficiar);
    9. cheltuieli legate de investiţia de bazã - pentru construcţii şi instalaţii legate de construcţii (execuţie de clãdiri; consolidãri, modernizãri, reparaţii ale clãdirilor; construcţii speciale; instalaţii aferente construcţiilor, precum: instalaţii electrice, sanitare, instalaţii interioare de alimentare cu gaze naturale, instalaţii de încãlzire, ventilare, climatizare, PSI, reţele de comunicaţii electronice şi alte tipuri de instalaţii impuse de destinaţia obiectivului investiţiei);
    10. cheltuieli pentru achiziţia de utilaje şi echipamente (utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale cu montaj, utilaje fãrã montaj, montaj utilaje tehnologice);
    11. cheltuieli legate de investiţia de bazã - pentru achiziţia de bunuri din categoria mijloacelor fixe corporale;
    12. taxa pe valoarea adãugatã, în condiţiile în care, potrivit prevederilor legale în vigoare, aceasta nu este recuperabilã, rambursabilã sau compensatã prin orice mijloace;
    13. cheltuieli pentru achiziţia de active fixe necorporale (aplicaţii informatice, licenţe, brevete, know-how şi alte drepturi de utilizare similare).
    Valoarea totalã a cheltuielilor eligibile aferente proiectului este înscrisã de cãtre reprezentantul autoritãţii administraţiei publice locale în solicitarea de finanţare.

    3. Transferul sumelor aprobate

    Virarea cãtre bugetele locale a sumelor alocate de la bugetul de stat aprobate potrivit art. 6 alin. (3) din Regulament se face numai dupã încheierea contractelor de finanţare între beneficiari şi Ministerul Administraţiei şi Internelor, potrivit modelului-cadru prevãzut în anexa nr. 3 la Regulament.

    4. Raportare

    Autoritãţile administraţiei publice locale care au încheiat contractele de finanţare prevãzute la art. 5 din Regulament raporteazã, pânã cel mai târziu la data de 15 ianuarie a anului urmãtor primirii cofinanţãrii de la bugetul de stat, stadiul privind execuţia şi recepţia lucrãrilor şi situaţia utilizãrii fondurilor alocate, potrivit specificaţiilor transmise de UMP - Termoficare 2006-2015 cãldurã.
    UMP - Termoficare 2006-2015 cãldurã poate solicita beneficiarilor transmitea oricãror informaţii sau documente relevante referitoare la obiectivul de investiţii finanţat prin programul "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort", componenta de reabilitare a sistemului centralizat de alimentare cu energie termicã.


    ANEXA 2
    -------
la Regulament
-------------

                            SOLICITARE DE FINANŢARE


    A. PREZENTAREA AUTORITĂŢII ADMINISTRAŢIEI PUBLICE LOCALE SOLICITANTE

    A1. Date de identificare
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Unitatea administrativ ┌────────────────────────────────────────────────────────┐ │
│ teritorialã: └────────────────────────────────────────────────────────┘ │
│ Judeţ Localitate │
│ Adresã sediu ┌─────────────────────────┐ ┌───────────────────────────┐ │
│ └─────────────────────────┘ └───────────────────────────┘ │
│ Strada Numãr Cod poştal │
│ ┌─────────────────────────┐ ┌─┬─┬─┐ ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ │
│ └─────────────────────────┘ └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ │
│ Telefon Fax Email │
│ ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ ┌────────────────┐ │
│ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ └────────────────┘ │
│ Cod fiscal ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ │
│ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ │
│ Denumirea Trezoreriei ┌────────────────────────────────────────────────────────┐ │
│ └────────────────────────────────────────────────────────┘ │
│ Cod IBAN ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ │
│ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

    A2. Structura participaţiilor deţinute de autoritatea localã
┌──────────────────────────────────────────┬───────────────────────────┬─────────────────┐
│ Numele operatorului economic la care │ Nr. de înregistrarea │ Participaţii % │
│ autoritatea localã deţine participaţii │ la Registrul Comerţului │ │
│ şi asigurã operarea sistemului │ │ │
│ centralizat de alimentare cu energie │ │ │
│ termicã a populaţiei │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │
│ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼───────────────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │
│ │ │ │
└──────────────────────────────────────────┴───────────────────────────┴─────────────────┘

    B. DESCRIEREA SERVICIULUI PUBLIC DE ALIMENTARE CU ENERGIE TERMICĂ A LOCALITĂŢII

    B1. Caracteristici şi tendinţe (istoric, stare tehnicã, capacitãţi de producţie, reţele
de transport şi distribuţie, puncte termice, apartamente branşate la SACET, grad de debranşare,
producţie realizatã în ultimii 2 ani şi estimare producţie pentru anul în curs, respectiv
pentru urmãtorii 2 ani etc.).
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

    B2. Investiţii finanţate în cadrul Programul Termoficare:
┌──────────────────────┬────┬───────────┬───────────┬─────────┬───────────┬───────────┬──────────┐
│Denumirea obiectivului│Anul│ Valoarea │Economii de│Valoarea │ Valoarea │ Date de │Termen de │
│ de investiţii │ │ totalã a │combust.*) │finanţatã│ finanţatã │începere a │finalizare│
│ │ │proiectului│ (tep/an) │ de la │ din │investiţiei│ │
│ │ │ │ │ bugetul │contribuţia│ │ │
│ │ │ │ │ de stat │ localã │ │ │
├──────────────────────┼────┼───────────┼───────────┼─────────┼───────────┼───────────┼──────────┤
│ │2008│ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────┼────┼───────────┼───────────┼─────────┼───────────┼───────────┼──────────┤
│ │ .. │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────┼────┼───────────┼───────────┼─────────┼───────────┼───────────┼──────────┤
│ │ An │ │ │ │ │ │ │
│ │crt.│ │ │ │ │ │ │
└──────────────────────┴────┴───────────┴───────────┴─────────┴───────────┴───────────┴──────────┘
----------
    *) realizate ca urmare a punerii în funcţiune a investiţiilor în anul precedent, exprimate
în tone echivalent petrol/an.

    B3. Program de investiţii: (alte investiţii privind SACET realizate de administraţia publicã
localã în anul precedent, precum şi programul de investiţii pe anul curent şi perspectiva în
urmãtorii 2 ani):
┌──────────────────────┬──────────────────┬──────────────────┬───────────┬──────────┐
│Denumirea obiectivului│Valoarea finanţatã│Valoarea finanţatã│ Data de │Termen de │
│ de investiţii*) │ din contribuţia │ de la bugetul │începere a │finalizare│
│ │ localã │ de stat │investiţiei│ │
├──────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │
├──────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │
├──────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │
└──────────────────────┴──────────────────┴──────────────────┴───────────┴──────────┘
----------
    *) altele decât cele finanţate prin Programul Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort.


    C. PREZENTAREA OPERATORULUI SERVICIULUI DE ALIMENTARE CU ENERGIE TERMICĂ A LOCALITĂŢII

    C1. Date de identificare
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Denumirea operatorului ┌────────────────────────────────────────────────────────┐ │
│ └────────────────────────────────────────────────────────┘ │
│ Judeţ Localitate │
│ Adresã sediu ┌─────────────────────────┐ ┌───────────────────────────┐ │
│ └─────────────────────────┘ └───────────────────────────┘ │
│ Srada Numãr Cod poştal │
│ ┌─────────────────────────┐ ┌─┬─┬─┐ ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ │
│ └─────────────────────────┘ └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ │
│ Telefon Fax Email │
│ ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ ┌────────────────┐ │
│ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ └────────────────┘ │
│ Cod fiscal ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ │
│ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ │
│ Descrierea activitãţii ┌────────────────────────────────────────────────────────┐ │
│ operatorului (principalele │ │ │
│ servicii oferite): │ │ │
│ │ │ │
│ └────────────────────────────────────────────────────────┘ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

    C2. Program de investiţii (realizate din surse proprii de operatorul economic în ultimii
3 ani, precum şi planul de investiţii pe anul curent şi pe urmãtorii 3 ani)
┌──────────────────────┬───────────────┬────────────┬─────────────────────┬───────────┬──────────┐
│Denumirea obiectivului│Valoarea totalã│ Alte surse │ Valoarea proiectului│ Data de │Termen de │
│ de investiţii │ a proiectului │de finanţare│finanţatã de operator│începere a │finalizare│
│ │ │ │ │investiţiei│ │
├──────────────────────┼───────────────┼────────────┼─────────────────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────┼───────────────┼────────────┼─────────────────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────┼───────────────┼────────────┼─────────────────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└──────────────────────┴───────────────┴────────────┴─────────────────────┴───────────┴──────────┘

    D. DESCRIEREA PROIECTULUI DE INVESTIŢII PENTRU CARE SE SOLICITĂ COFINANŢARE ÎN ANUL CURENT

    D1. Descrierea investiţiei (cu evidenţierea contribuţiei la îmbunãtãţirea calitãţii
serviciului, eficienţa energeticã şi influenţele asupra preţului final al energiei termice
furnizate populaţiei etc.)
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

    D2. Estimãri privind economiile de energie anuale în kWh, Gcal, GJ, tone echivalent
petrol (tep) şi în termenii valorici (tei). Se vor compara economiile de energie cu consumul
actual de energie, costurile de producţie şi de operare. Se va menţiona şi modul de estimare
în ceea ce priveşte economiile de energie şi preţurile folosite.
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

    D3. Perioada de recuperare a investiţiei (ani sau luni) luând în considerare toate
beneficiile cuantificabile:
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

    E. CONDIŢII DE ELIGIBILITATE A BENEFICIARULUI

    Documentele care atestã îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate, anexate la
prezenta solicitare de finanţare.

 ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │ Acte doveditoare ale proprietãţii asupra sistemului de termoficare sau │
 │a unei pãrţi a acestuia: (se completeazã tipul şi nr. actului) [] │
 │ ...................................................................... │
 │ │
 │ Documente care atestã cã infrastructura existã şi terenul aferent │
 │proiectului propus sunt libere de sarcini; (se completeazã tipul şi nr. [] │
 │actului) │
 │ ...................................................................... │
 │ │
 │ Act care atestã existenţa unui compartiment de specialitate la nivel │
 │local cu atribuţii privind desfãşurarea investiţiei de reabilitare şi [] │
 │eficientizare a SACET (se completeazã tipul şi nr. actului) │
 │ ...................................................................... │
 │ │
 │ Hotãrârea Consiliului Local nr. ......./... de aprobare a bugetului [] │
 │local de venituri şi cheltuieli. │
 │ │
 │ Angajament privind finanţarea tuturor cheltuielilor neeligibile, a │
 │a cheltuielilor ocazionate de pregãtirea proiectului şi formularea [] │
 │cererii de finanţare │
 │ │
 │ Strategia localã de alimentare cu energie termicã a localitãţii │
 │ │
 │ Hotãrârea Consiliului Local nr. ...../../../..... de aprobare a [] │
 │strategiei de alimentare cu energie │
 │ │
 │ Studiului de fezabilitate │
 │ │
 │ Hotãrârea Consiliului Local nr. ......./... de aprobare a studiului [] │
 │de fezabilitate │
 │ │
 │ Hotãrârea Consiliului Local nr. ......./... privind stabilirea zonei [] │
 │sau a zonelor unitare de încãlzire │
 │ │
 │ Programul de îmbunãtãţire a eficienţei energetice şi audit energetic │
 │al operatorului economic care presteazã serviciul public de alimentare [] │
 │cu energie termicã a localitãţii │
 │ │
 │ Avizul tehnic emis de ANRE/ANRSC [] │
 │ │
 │ Declaraţie pe proprie rãspundere privind responsabilitatea asupra [] │
 │pregãtirii şi managementului proiectului │
 │ │
 └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

    F. FACTURA DE FINANŢARE:

 ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │ Valoarea totalã a proiectului ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ │
 │ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ │
 │ Valoarea rãmasã de executat la ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ │
 │ sfârşitul anului precedent └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ │
 │ │
 │┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│
 ││ Total cheltuieli propuse pentru ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ ││
 ││finanţare în anul curent └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ ││
 ││ ││
 ││ Cheltuieli eligibile propuse pentru ││
 ││finanţare în anul curent: Total ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ ││
 ││ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ ││
 ││ din care TVA* ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ ││
 ││ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ ││
 ││ DA NU ││
 ││ *TVA este rambursabilã/recuperabilã/deductibilã [] [] ││
 │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘│
 │ │
 │ Contribuţie localã aferentã ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ │
 │ anului curent └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ │
 │ │
 │ Solicitare de cofinanţare de la ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ │
 │ bugetul de stat pentru anul ......... └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ │
 │ │
 └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

    G. SECŢIUNE REZERVATĂ REPREZENTANTULUI LEGAL

 ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │ Numele reprezentantului legal ┌───────────────────────────────────────────┐│
 │al autoritãţii locale └───────────────────────────────────────────┘│
 │ │
 │┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│
 ││ Certific îndeplinirea condiţiilor prevãzute în Regulamentul privind ││
 ││îndeplinirea programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort, ││
 ││înţelegând cã orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea ││
 ││informaţiilor în scopul de a obţine avantaje patrimoniale sau de orice ││
 ││altã naturã este pedepsitã conform legii, declar cã nu am furnizat ││
 ││informaţii alese în documentele prezentate şi îmi asum responsabilitatea ││
 ││datelor conţinute în prezenta solicitare de finanţare şi în toate ││
 ││celelalte documente cuprinse în dosarul de finanţare depus, inclusiv ││
 ││documentele financiare, garantând, de asemenea, cã datele furnizate sunt ││
 ││actuale, reale, corecte şi complete. ││
 ││ Prin semnarea prezentei solicitãri de finanţare şi aplicarea ştampilei ││
 ││confirmãm cã am înţeles şi ne-am însuşit în integralitate conţinutul ││
 ││acesteia. ││
 │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘│
 │ │
 │ Data ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ │
 │ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ │
 │ Semnãtura şi ştampila ┌───────────────────────────────────────────┐ │
 │ │ │ │
 │ └───────────────────────────────────────────┘ │
 │ │
 └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



    ANEXA 3
    -------
la Regulament
-------------

  MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR PRIMĂRIA MUNICIPIULUI/ORAŞULUI
  Nr. .........../............. ..............................
                                                Nr. .........../...........


                             CONTRACT DE FINANŢARE


    încheiat astãzi, ................
    între
    Ministerul Administraţiei şi Internelor, cu sediul în municipiul Bucureşti, sectorul 1, Piaţa Revoluţiei nr. 1A, reprezentat legal prin domnul .................................................................. - ministrul administraţiei şi internelor, în calitate de autoritate a administraţiei publice centrale responsabilã cu coordonarea programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort", denumitã în continuare M.A.I.,
    şi
    municipiul/oraşul .................................. din judeţul ....................., cu sediul în ............................., cod SIRUTA ......................, reprezentat legal prin domnul/doamna ......................................... - primar, în calitate de unitate administrativ-teritorialã beneficiarã, denumitã în continuare beneficiar.
    În baza prevederilor art. 34 alin. (2) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    a intervenit urmãtorul contract:

    ART. 1
    Obiectul contractului
    (1) M.A.I. asigurã cofinanţarea proiectului ........./(titlul proiectului de investiţii).....,promovat de beneficiar în scopul retehnologizãrii, modernizãrii şi dezvoltãrii sistemului centralizat de producere şi distribuţie a energiei termice din localitatea ............................., denumit în continuare proiect.
    (2) Sumele necesare asigurãrii cofinanţãrii prevãzute la alin. (1) se aprobã prin legea bugetarã anualã şi reprezintã transferuri de la bugetul de stat cãtre bugetele locale, prin bugetul M.A.I., pentru realizarea proiectelor aprobate în cadrul programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort" *1).
-----
    *1) Aprobat prin Hotãrârea Guvernului nr. 462/2006, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 556 din 23 iulie 2008.

    (3) Repartizarea pe unitãţi administrativ-teritoriale a sumelor pentru retehnologizarea, modernizarea şi dezvoltarea sistemelor centralizate de producere şi distribuţie a energiei termice se aprobã prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, conform procedurii instituite prin Regulamentul privind implementarea programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort"*2), componenta de reabilitare a sistemului centralizat de alimentare cu energie termicã.
-----
    *2) Aprobat prin Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 124/2012.

    ART. 2
    Valoarea contractului
    (1) Valoarea contractului este de .............. lei, potrivit anexei la Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. ............ privind alocarea unor sume pentru cofinanţarea lucrãrilor de investiţii în vederea reabilitãrii sistemelor centralizate de alimentare cu energie termicã a localitãţilor conform programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort".
    (2) Valoarea contribuţiei proprii a beneficiarului este de ............... lei, conform Hotãrârii Consiliului Local nr. ........... pentru aprobarea bugetului local al municipiului/oraşului ..................................... şi anexei cuprinzând Lista obiectivelor de investiţii pe anul .......... cu finanţare din bugetul local şi din alte fonduri, actualizatã. Copii ale acestor documente sunt prezentate (în extras) în anexa nr. 1.
    (3) Valoarea totalã actualizatã a proiectului menţionat la art. 1 alin. (1), valoarea rãmasã de executat la data de 31.12. ............, precum şi estimarea alocãrilor de la bugetul local şi respectiv bugetul de stat pentru finanţarea în continuare a proiectului în perioada ........... - ............ sunt prezentate în anexa nr. 2.
    ART. 3
    Durata contractului
    (1) Prezentul contract intrã în vigoare la data semnãrii lui de cãtre ambele pãrţi şi înceteazã la data de 31.12 ........... .
    (2) Sumele neutilizate de beneficiar pânã la data de 31.12. ........... se restituie bugetului M.A.I., respectiv bugetului de stat.
    ART. 4
    Plãţi în cadrul contractului
    (1) M.A.I. vireazã sumele prevãzute în prezentul contract în contul .........../(denumire beneficiar/numele titularului contului) .............., deschis la trezoreria: ......../(denumirea, inclusiv filiala şi adresa)......., cod IBAN: ............................., cod fiscal: ............................................ .
    (2) Prin acceptarea cofinanţãrii prevãzute la alin. (1), beneficiarul se angajeazã pe propria rãspundere sã o utilizeze integral şi numai pentru finanţarea urmãtoarelor categorii de cheltuieli eligibile:
    a) cheltuieli pentru amenajarea terenului (precum: demolãri; demontãri; dezafectãri; defrişãri; evacuãri ale materialelor rezultate; devieri ale reţelelor de utilitãţi din amplasament; sistematizãri pe verticalã; drenaje; epuizmente etc. - numai cele aferente realizãrii lucrãrilor pentru investiţia de bazã);
    b) cheltuieli pentru amenajarea terenului privind protecţia mediului (lucrãri şi acţiuni de protecţie a mediului; refacerea cadrului natural şi aducerea la starea iniţialã dupã terminarea lucrãrilor, precum: plantarea de copaci, reamenajarea de spaţii verzi şi altele de aceeaşi naturã);
    c) cheltuieli pentru asigurarea utilitãţilor necesare obiectivului investiţiei, precum: alimentare cu apã; canalizare; alimentare cu gaze naturale; agent termic; energie electricã; reţele de comunicaţii (telefonie, radio-tv, internet); drumuri de acces şi cãi ferate industriale; branşare la reţele de utilitãţi - care se executã pe amplasamentul delimitat din punct de vedere juridic ca aparţinând obiectivului investiţiei;
    d) cheltuieli pentru proiectare şi asistenţã tehnicã (eligibile în limita a 10% din totalul cheltuielilor eligibile ale proiectului);
    e) studii de teren (studii geotehnice, geologice, hidrologice, hidrogeotehnice, fotogrammetrice, topografice şi de stabilitate a terenului);
    f) proiectare şi inginerie (studiu de fezabilitate, proiect de execuţie, verificarea tehnicã a proiectãrii);
    g) expertize tehnice pentru lucrãri de modernizare sau consolidare a construcţiilor existente;
    h) asistenţã tehnicã (asistenţã tehnicã din partea proiectantului, dacã nu intrã în costurile proiectãrii; asigurarea supravegherii execuţiei prin inspectori de şantier desemnaţi de beneficiar);
    i) cheltuieli legate de investiţia de bazã - pentru construcţii şi instalaţii legate de construcţii (execuţie de clãdiri; consolidãri, modernizãri, reparaţii ale clãdirilor; construcţii speciale; instalaţii aferente construcţiilor, precum: instalaţii electrice, sanitare, instalaţii interioare de alimentare cu gaze naturale, instalaţii de încãlzire, ventilare, climatizare, PSI, reţele de comunicaţii electronice şi alte tipuri de instalaţii impuse de destinaţia obiectivului investiţiei);
    j) cheltuielipentru achiziţia de utilaje şi echipamente (utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale cu montaj, utilaje fãrã montaj, montaj utilaje tehnologice);
    k) taxa pe valoarea adãugatã, în condiţiile în care, potrivit prevederilor legale în vigoare, aceasta nu este recuperabilã, rambursabilã sau compensatã prin orice mijloace;
    l) cheltuieli legate de investiţia de bazã - pentru achiziţia de bunuri din categoria mijloacelor fixe corporale.
    (3) Sumele acordate de la bugetul de stat, prin bugetul M.A.I., în baza prezentului contract nu constituie ajutor de stat. Beneficiarul are obligaţia sã îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii:
    a) investiţiile sã fie realizate de autoritatea administraţiei publice locale în calitate de proprietar al sistemului centralizat de alimentare cu energie termicã şi nu de operatorul delegat pentru prestarea serviciului public, chiar dacã operatorul are ca acţionar autoritatea administrativã localã;
    b) sumele alocate sã fie gestionate direct de autoritatea localã pentru realizarea unor obiective de investiţii aflate în totalitate în proprietatea acesteia;
    c) sumele alocate se vor derula exclusiv prin bugetele de venituri şi cheltuieli ale unitãţilor administrativ-teritoriale;
    d) la contractarea lucrãrilor de investiţii se vor respecta prevederile legale privind achiziţiile publice.
    ART. 5
    Obligaţiile pãrţilor
    (1) Beneficiarul are urmãtoarele obligaţii:
    a) sã asigure din bugetul local contribuţia proprie pentru finanţarea proiectului, potrivit prevederilor art. 2 alin. (2);
    b) sã foloseascã finanţarea numai în scopul şi în condiţiile în care a fost acordatã;
    c) sã respecte condiţiile prevãzute la art. 4 alin. (3);
    d) sã asigure executarea proiectului cu diligenţa necesarã şi cu eficienţã, în conformitate cu prezentul contract, precum şi cu legislaţia în vigoare şi standardele de mediu aplicabile;
    e) sã asigure punerea în funcţiune a obiectivului de investiţii cu finanţare multianualã, în maximum 3 ani de la semnarea prezentului contract;
    f) sã asigure înregistrarea în evidenţa contabilã a tuturor documentelor privind operaţiunile aferente prezentului contract, precum şi arhivarea acestora, conform reglementãrilor contabile în vigoare;
    g) sã respecte prevederile legislaţiei în vigoare privind achiziţiile publice;
    h) sã furnizeze, la solicitarea M.A.I., orice informaţie sau documente relevante referitoare la implementarea proiectului de investiţii;
    i) sã permitã personalului M.A.I. sã controleze modul în care îndeplineşte obiectivele proiectului;
    j) sã afişeze pe pagina web a unitãţii administrativ-teritoriale informaţii relevante referitoare la derularea proiectului;
    k) sã notifice M.A.I. orice problemã intervenitã în execuţia obiectivului de investiţii, în termen de maximum 10 zile de la apariţia acesteia;
    l) sã asigure implementarea şi monitorizarea pe plan local a programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort" şi sã rãspundã pentru coordonarea lucrãrilor de investiţii aferente proiectelor finanţate;
    m) sã fie singurul rãspunzãtor în faţa M.A.I. pentru implementarea proiectului;
    n) sã suporte toate taxele, comisioanele, cheltuielile profesionale şi orice alte cheltuieli ocazionate de pregãtirea, încheierea, executarea, punerea în aplicarea şi terminarea prezentului contract şi a tuturor documentelor şi activitãţilor aferente.
    (2) M.A.I. are urmãtoarele obligaţii:
    a) sã asigure cofinanţarea proiectului şi sã efectueze transferul sumelor aprobate prin Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. ................ privind alocarea unor sume pentru cofinanţarea lucrãrilor de investiţii în vederea reabilitãrii sistemelor centralizate de alimentare cu energie termicã a localitãţilor conform programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort";
    b) sã asigure îndeplinirea atribuţiilor şi obligaţiilor care rezultã din prezentul contract;
    c) sã punã la dispoziţia beneficiarului informaţiile legate de finanţarea proiectului;
    d) sã analizezeşi sã aprobe, dacã este cazul, propunerile de modificare a prevederilor prezentului contract, transmise de beneficiar.
    ART. 6
    Cazuri de culpã
    (1) Nerespectarea de cãtre beneficiar a oricãreia dintre obligaţiile sale, asumate prin prezentul contract, constituie caz de culpã.
    (2) Constituie caz de culpã şi urmãtoarele fapte ale beneficiarului:
    a) emiterea de declaraţii false sau incomplete pentru a obţine finanţarea prevãzutã în prezentul contract;
    b) sãvârşirea de nereguli de ordin financiar sau acte de corupţie în legãturã cu proiectul, stabilite printr-o hotãrâre judecãtoreascã definitivã.
    (3) M.A.I. va notifica beneficiarul în maximum 5 zile de la constatarea unui caz de culpã.
    (4) Beneficiarul are obligaţia sã înlãture deficienţele constatate în cel mult 20 de zile de la data notificãrii prevãzute la alin. (3).
    (5) În cazul nerespectãrii de cãtre beneficiar a prevederilor alin. (4), M.A.I. are dreptul, fãrã nicio altã formalitate prealabilã, sã ia urmãtoarele mãsuri:
    a) se sisteze temporar utilizarea cofinanţãrii, pânã la remedierea cauzelor care au dus la sistare;
    b) sã sisteze definitiv şi sã rezilieze unilateral contractul, cu recuperarea sumelor virate cãtre beneficiar, în condiţiile Codului de procedurã fiscalã.
    ART. 7
    Modificarea şi încetarea contractului
    (1) Pentru încadrarea în limitele de cheltuieli aprobate anual prin legea bugetului de stat şi în influenţele rectificãrilor bugetare ulterioare, M.A.I. îşi rezervã dreptul de a modifica prevederile prezentului contract.
    (2) Prezentul contract de finanţare poate înceta prin reziliere în urmãtoarele condiţii:
    a) prin acordul scris al pãrţilor, în situaţia în care nu sunt respectate drepturile şi obligaţiile pãrţilor;
    b) la iniţiativa M.A.I., dacã beneficiarul nu îşi îndeplineşte obligaţiile asumate prin contract;
    c) în situaţia intervenirii unuia dintre cazurile de culpã prevãzute la art. 6 alin. (2).
    (3) Prezentul contract înceteazã de drept:
    a) la data prevãzutã la art. 3;
    b) prin renunţare, cu un preaviz scris de maximum 30 de zile, în cazul imposibilitãţii obiective a beneficiarului de a realiza proiectul;
    c) la data intervenţiei unui act de autoritate;
    d) la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevãzute la data încheierii acestuia şi care pot conduce la modificarea clauzelor contractuale în aşa mãsurã încât îndeplinirea contractului respectiv ar fi contrarã instituţiei şi interesului public.
    (4) Pãrţile contractante vor face toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilã, prin tratative directe, orice neînţelegere sau conflict care se poate ivi pe perioada derulãrii contractului.
    (5) În situaţia în care neînţelegerea sau conflictul nu au putut fi rezolvate pe cale amiabilã, fiecare parte poate solicita ca disputa sã se soluţioneze de cãtre instanţele judecãtoreşti competente.
    (6) Prezentul contract, inclusiv anexele acestuia, poate fi modificat şi/sau completat numai cu acordul pãrţilor, consemnat într-un act adiţional.
    (7) În situaţia în care, prin legea de rectificare a bugetului de stat, finanţarea se diminueazã/eliminã, contractul poate fi modificat sau poate înceta, dupã caz.
    (8) În cazul în care realizarea proiectului genereazã costuri suplimentare, aceste costuri vor fi acoperite pe cheltuiala beneficiarului.
    (9) Beneficiarul este direct rãspunzãtor pentru toate consecinţele financiare directe sau indirecte antrenate de încetarea contractului înainte de termen din culpa sau la iniţiativa sa.
    ART. 8
    Forţa majorã şi cazul fortuit
    (1) Prin forţa majorã se înţelege un eveniment independent de voinţa pãrţilor, imprevizibil şi insurmontabil, intervenit dupã încheierea contractului şi care împiedicã pãrţile sã îşi execute, total sau parţial, obligaţiile contractuale.
    (2) Partea care invocã forţa majorã are urmãtoarele obligaţii:
    a) sã o notifice celeilalte pãrţi în termen de 5 zile de la data apariţiei;
    b) sã transmitã în termen de cel mult 30 de zile dela data producerii evenimentului considerat a fi caz de forţã majorã certificatul de forţã majorã emis de autoritatea competentã;
    c) sã comunice data încetãrii în termen de 5 zile de la încetare;
    d) sã ia orice mãsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitãrii consecinţelor.
    (3) Îndeplinirea contractului va fi suspendatã în perioada de acţiune a forţei majore, fãrã a prejudicia drepturile ce li se cuveneau pãrţilor pânã la apariţia acesteia.
    (4) Forţa majorã, comunicatã şi doveditã în condiţiile alin. (2), exonereazã de rãspundere partea care o invocã.
    (5) Dacã forţa majorã şi/sau consecinţele acesteia dureazã sau se estimeazã cã va/vor dura mai mult de 3 luni, pãrţile se obligã sã negocieze cu bunã-credinţã în vederea identificãrii celei mai bune soluţii:
    a) încetarea contractului, fãrã ca vreuna dintre pãrţi sã poatã pretinde celeilalte daune-interese;
    b) modificarea contractului.
    (6) Prevederile cuprinse la alin. (2)-(5) se aplicã în mod corespunzãtor şi în situaţia cazului fortuit.
    ART. 9
    Alte clauze
    (1) Beneficiarul îşi asumã integral rãspunderea pentru prejudiciile cauzate terţilor din culpa sa pe parcursul derulãrii proiectului, M.A.I. fiind degrevat integral de orice responsabilitate.
    (2) În nicio circumstanţã şi din niciun motiv M.A.I. nu poate fi tras la rãspundere şi obligat la plata de daune-interese pe durata desfãşurãrii proiectului şi, ca urmare, M.A.I. nu va accepta nicio cerere de despãgubire sau plãţi suplimentare.
    ART. 10
    Dispoziţii finale
    (1) Beneficiarul este de acord ca M.A.I. sã dea publicitãţii date privind rezultatele implementãrii proiectului.
    (2) Beneficiarul se obligã ca în orice notã, raport, material publicat, conferinţã şi seminar cu privire la proiect sã specifice cã acesta a beneficiat de finanţare de la bugetul de stat, prin bugetul M.A.I., în cadrul programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort".
    (3) Raportãrile, documentele justificative şi toate celelalte comunicãri între cele douã pãrţi se vor transmite la urmãtoarele adrese, cu condiţia confirmãrii în scris a primirii comunicãrii:
    a) pentru M.A.I.: UMP - Termoficare 2006-2015 cãldurã - telefon: 021.314.59.56, fax: 021.316.13.64, e-mail: dgrcl@mai.gov.ro;
    b) pentru beneficiar: (denumirea compartimentului de specialitate): ................................ - telefon: .................., fax: .........................., e-mail ..........................
    (4) Orice comunicare referitoare la îndeplinirea prezentului contract de finanţare trebuie sã fie transmisã în scris.
    (5) Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cât şi în momentul primirii.
    (6) Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul contract.

    Prezentul contract s-a încheiat în douã exemplare, ambele având valoare de original, din care un exemplar pentru M.A.I. şi un exemplar pentru Primãria Municipiului/Oraşului ................................................, judeţul .................... .


    MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR MUNICIPIUL/ORAŞUL
    Ministru, Primar,
    ....................................... .................


    ANEXA 2
    -------
la Contractul de finanţare nr. .../.../.....
--------------------------------------------

    I. Date referitoare la proiect:
    Titlul proiectului: ...........................................................................
    Valoarea actualizatã a investiţiei (mii lei, inclusiv TVA): ...................................
    Valoarea totalã a cheltuielilor eligibile (mii lei): ..........................................
    Valoarea rãmasã de executat la 31.12 ............. ( mii lei, inclusiv TVA): ..................

    II. Eşalonarea sumelor necesare pentru finalizarea proiectului:

                                                           - mii lei -
 ┌─────────────────────┬─────────────┬──────────────────────────────────────┐
 │ . Valoarea │ Necesar de │ Estimare alocãri │
 │ . cheltuielilor│ finanţat ├───────────┬───────────┬──────────────┤
 │ . eligibile │(col.2 col.4)│Contribuţie│% maxim de│Cofinanţare │
 │ . │ │de la │cofinanţare│de la │
 │ . │ │bugetul │de la │bugetul de │
 │ . │ │local │bugetul │stat, prin │
 │ . │ │ │de stat │bugetul │
 │ . │ │ │ │Ministerului │
 │ An . │ │ │ │Administraţiei│
 │ . │ │ │ │şi Internelor │
 ├─────────────────────┼─────────────┼───────────┼───────────┼──────────────┤
 │ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │
 ├─────────────────────┼─────────────┼───────────┼───────────┼──────────────┤
 │ ... │ │ │ │ │
 ├─────────────────────┼─────────────┼───────────┼───────────┼──────────────┤
 │ ... │ │ │ │ │
 ├─────────────────────┼─────────────┼───────────┼───────────┼──────────────┤
 │ ... │ │ │ │ │
 ├─────────────────────┼─────────────┼───────────┼───────────┼──────────────┤
 │ Total proiect │ │ │ X │ │
 └─────────────────────┴─────────────┴───────────┴───────────┴──────────────┘


                                     -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016