Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 5 iunie 2002  privind organizarea si desfasurarea cursurilor de reintegrare sociala si supraveghere si a concursului pentru ocuparea functiei de consilier de reintegrare sociala si supraveghere, sef al serviciului de reintegrare sociala si supraveghere sau inspector de reintegrare sociala si supraveghere    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 5 iunie 2002 privind organizarea si desfasurarea cursurilor de reintegrare sociala si supraveghere si a concursului pentru ocuparea functiei de consilier de reintegrare sociala si supraveghere, sef al serviciului de reintegrare sociala si supraveghere sau inspector de reintegrare sociala si supraveghere

EMITENT: MINISTERUL JUSTITIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 513 din 16 iulie 2002

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Poate fi consilier de reintegrare socialã şi supraveghere, şef al serviciului de reintegrare socialã şi supraveghere sau inspector de reintegrare socialã şi supraveghere persoana care îndeplineşte cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) are cetãţenia romana şi domiciliul în România;
b) are capacitate deplina de exerciţiu;
c) cunoaşte limba romana, scris şi vorbit;
d) are varsta minima de 25 de ani;
e) este apta din punct de vedere medical pentru exercitarea funcţiei, fapt dovedit pe baza unui examen medical de specialitate;
f) este apta din punct de vedere psihologic pentru exercitarea funcţiei;
g) nu are antecedente penale şi se bucura de o buna reputaţie;
h) este licentiata în asistenta socialã, psihologie, sociologie, pedagogie, teologie, medicina sau drept ori este absolventa a unei forme de învãţãmânt postuniversitar în domeniul reintegrarii sociale a infractorilor şi supravegherii acestora;
i) a absolvit cursurile de reintegrare socialã organizate de Ministerul Justiţiei ori o forma de învãţãmânt postuniversitar în domeniul reintegrarii sociale;
j) a câştigat concursul organizat pentru ocuparea funcţiei pentru care candideazã.
ART. 2
(1) Persoanele care îndeplinesc cumulativ condiţiile prevãzute la art. 1 lit. a)-e), g) şi h) au dreptul sa se înscrie la selecţia în vederea participãrii la cursurile de reintegrare socialã şi supraveghere organizate de Ministerul Justiţiei.
(2) Se considera ca îndeplinesc condiţia vârstei minime de 25 de ani persoanele care au împlinit aceasta varsta pana în ziua organizãrii concursului de ocupare a funcţiei de consilier de reintegrare socialã şi supraveghere, şef al serviciului de reintegrare socialã şi supraveghere sau inspector de reintegrare socialã şi supraveghere, inclusiv.
ART. 3
Cursurile de reintegrare socialã şi supraveghere sunt organizate de Direcţia de reintegrare socialã şi de supraveghere şi Direcţia organizare, resurse umane şi statistica judiciarã din cadrul Ministerului Justiţiei, cu sprijinul Direcţiei Generale a Penitenciarelor.
ART. 4
Durata, locul, perioada şi programa cursului se stabilesc de Direcţia de reintegrare socialã şi de supraveghere.

CAP. 2
Organizarea şi desfãşurarea cursurilor de reintegrare socialã şi supraveghere

ART. 5
Numãrul de posturi vacante, numãrul de locuri la cursul de pregãtire, data organizãrii selecţiei în vederea participãrii la cursurile de reintegrare socialã şi supraveghere, data limita de depunere a dosarelor pentru participarea la selecţie, precum şi data organizãrii concursului pentru ocuparea funcţiei de consilier de reintegrare socialã şi supraveghere, şef al serviciului de reintegrare socialã şi supraveghere sau inspector de reintegrare socialã şi supraveghere vor fi publicate într-un cotidian cu rãspândire nationala şi afişate la sediul Ministerului Justiţiei şi la sediul tribunalelor, cu cel puţin 30 de zile înainte de data selecţiei participanţilor la cursul de reintegrare socialã şi supraveghere.
ART. 6
(1) Dosarul de înscriere pentru selecţia la cursuri se depune la tribunalul în raza cãruia îşi are domiciliul candidatul.
(2) Dosarul va cuprinde urmãtoarele documente:
a) copie de pe cartea/buletinul de identitate;
b) copie de pe diploma de licenta sau adeverinta provizorie şi de pe foaia matricola;
c) certificat de cazier judiciar;
d) adeverinta medicalã din care sa reiasã ca persoana este apta din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei;
e) o recomandare de la ultimul loc de munca sau de la universitatea absolvitã;
f) curriculum vitae;
g) cerere-tip de înscriere la cursurile de reintegrare socialã şi supraveghere;
h) chitanţa de plata a taxei de înscriere la cursurile de reintegrare socialã şi supraveghere, emisã de casieria tribunalului în raza cãruia îşi are domiciliul candidatul.
(3) La depunerea dosarului candidatului i se înmâneazã un exemplar al prezentului regulament şi tematica elaborata în vederea desfãşurãrii cursurilor.
(4) În cazul respingerii candidatului la selecţie sau al neprezentarii la cursuri, taxa nu se restituie, constituind contravaloarea documentelor înmânate potrivit alin. (3).
(5) Dosarele candidaţilor înscrişi pentru selecţia în vederea participãrii la cursurile de reintegrare socialã şi supraveghere se trimit în termen de 5 zile la Ministerul Justiţiei Direcţia organizare, resurse umane şi statistica judiciarã dupã finalizarea perioadei de înscriere.
ART. 7
(1) În vederea selecţiei participanţilor la cursurile de reintegrare socialã şi supraveghere, ministrul justiţiei numeşte, prin ordin, comisia de selecţie şi preşedintele acesteia.
(2) Comisia de selecţie este compusa din 2 reprezentanţi ai Direcţiei de reintegrare socialã şi de supraveghere şi un reprezentant al Direcţiei organizare, resurse umane şi statistica judiciarã. Preşedintele comisiei este unul dintre reprezentanţii Direcţiei de reintegrare socialã şi de supraveghere.
(3) Selecţia candidaţilor pentru participarea la cursurile de reintegrare socialã şi supraveghere se face în ordinea descrescãtoare a mediilor generale de absolvire a facultãţii ale candidaţilor şi în funcţie de numãrul maxim de locuri stabilit pentru participarea la cursuri.
(4) Media generalã de absolvire a facultãţii reprezintã media aritmetica între media generalã a anilor de studiu şi media examenului de licenta.
(5) La medii egale, vor avea intaietate candidaţii având titlul de doctor în drept sau activitate în specialitate mai îndelungatã de la obţinerea licenţei.
ART. 8
Dupã centralizarea rezultatelor comisia de selecţie întocmeşte un proces-verbal în care se menţioneazã numele tuturor candidaţilor declaraţi admişi în urma selecţiei. Procesul-verbal se transmite Direcţiei organizare, resurse umane şi statistica judiciarã, iar o copie de pe acesta se transmite Direcţiei de reintegrare socialã şi de supraveghere.
ART. 9
Rezultatele selecţiei candidaţilor pentru participarea la cursuri se afişeazã la sediul Ministerului Justiţiei şi la sediul tribunalelor în termen de doua zile de la finalizarea acesteia.
ART. 10
(1) Cursurile vor fi susţinute de profesori universitari romani şi strãini, precum şi de practicieni cu experienta în domeniul reintegrarii sociale şi supravegherii infractorilor.
(2) Cursurile au, în principal, doua pãrţi: una de pregãtire teoreticã şi una de practica supervizata. Programa cursului va fi fundamentatã pe standardul ocupational al consilierului de reintegrare socialã şi supraveghere şi pe curriculumul stabilit de Ministerul Justiţiei în colaborare cu universitãţile menţionate la art. 11.
ART. 11
Sunt consideraţi absolvenţi ai cursurilor organizate de Ministerul Justiţiei voluntarii organizaţiilor neguvernamentale partenere prevãzute în anexa nr. 1 la prezentul regulament, care au desfãşurat o activitate de reintegrare socialã şi supraveghere în cadrul centrelor experimentale de probaţiune, cadrele din unitãţile penitenciare care au desfãşurat o activitate de reintegrare socialã şi supraveghere în cadrul centrelor experimentale de probaţiune, precum şi absolvenţii secţiilor de asistenta socialã care dovedesc prin foaia matricola ca au urmat cel puţin 70% din cursurile de specializare prevãzute în anexa nr. 2 la prezentul regulament, care au fost stabilite de Ministerul Justiţiei în colaborare cu Universitatea "Babes Bolyai" din Cluj-Napoca, Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iaşi, Universitatea de Vest din Timişoara şi Universitatea din Bucureşti.
ART. 12
(1) Ministerul Justiţiei organizeazã periodic cursuri de specializare destinate voluntarilor din cadrul serviciilor de reintegrare socialã şi supraveghere. La finalizarea cursurilor, voluntarilor din cadrul serviciilor de reintegrare socialã şi supraveghere li se elibereazã atestate de absolvire a cursurilor.
(2) Voluntarii care au absolvit cursurile prevãzute la alin. (1), care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 1 lit. a)-h) şi care fac dovada ca au desfãşurat activitãţi specifice de reintegrare socialã şi supraveghere în cuantum de cel puţin 150 de ore au dreptul sa se înscrie la concursul prevãzut la art. 14.
(3) Dovada care atesta ca voluntarii au desfãşurat 150 de ore de activitate specifica de reintegrare socialã şi supraveghere va fi eliberata de şefii serviciilor de reintegrare socialã şi supraveghere.
ART. 13
La finalizarea cursurilor de reintegrare socialã şi supraveghere Direcţia de reintegrare socialã şi de supraveghere din cadrul Ministerului Justiţiei elibereazã fiecãrui participant câte un atestat de absolvire a cursurilor.

CAP. 3
Organizarea şi desfãşurarea concursului

ART. 14
La finalizarea cursurilor se organizeazã concursul pentru ocuparea funcţiilor de consilier de reintegrare socialã şi supraveghere, şef al serviciului de reintegrare socialã şi supraveghere sau inspector de reintegrare socialã şi supraveghere.
ART. 15
Persoanele care îndeplinesc cumulativ condiţiile prevãzute la art. 1 lit. a)-e) şi g)-i) au dreptul sa participe la concursul pentru ocuparea funcţiilor de consilier de reintegrare socialã şi supraveghere, şef al serviciului de reintegrare socialã şi supraveghere sau inspector de reintegrare socialã şi supraveghere.
ART. 16
Data şi locul sustinerii concursului, cuantumul taxei de înscriere, numãrul de posturi vacante şi data limita de depunere a dosarelor vor fi publicate într-un cotidian cu rãspândire nationala şi afişate la sediul Ministerului Justiţiei şi la sediul tribunalelor cu cel puţin 30 de zile înainte de data organizãrii concursului.
ART. 17
(1) Dosarul de înscriere la concurs se depune la tribunalul în raza cãruia îşi are domiciliul candidatul.
(2) Dosarele vor cuprinde, pe lângã documentele menţionate la art. 6 alin. (2) lit. a)-f), şi urmãtoarele:
a) cerere-tip de înscriere la concurs;
b) chitanţa de plata a taxei de înscriere la concurs, emisã de casieria tribunalului în raza cãruia îşi au domiciliul candidatul;
c) copie de pe atestatul de absolvire a cursurilor de reintegrare socialã şi supraveghere organizate de Ministerul Justiţiei sau de pe diploma de absolvire a unei forme de învãţãmânt postuniversitar în domeniul reintegrarii sociale a infractorilor şi supravegherii acestora ori, dupã caz, adeverinta eliberata de organizaţiile neguvernamentale sau de unitãţile penitenciare menţionate la art. 11;
d) copie de pe atestatul prevãzut la art. 12 alin. (1) şi dovada care atesta desfãşurarea a cel puţin 150 de ore de activitate specifica de reintegrare socialã şi supraveghere, în cazul în care candidaţii sunt voluntari din cadrul serviciilor de reintegrare socialã şi supraveghere.
(3) La depunerea dosarului candidatului i se înmâneazã un exemplar al prezentului regulament şi tematica elaborata în vederea desfãşurãrii cursurilor.
(4) În cazul neprezentarii la concurs taxa nu se restituie, considerându-se ca reprezintã contravaloarea cereriitip de înscriere şi a documentelor înmânate potrivit alin. (3).
(5) Dosarele candidaţilor înscrişi la concurs sunt transmise de îndatã Ministerului Justiţiei - Direcţia organizare, resurse umane şi statistica judiciarã, dupã finalizarea perioadei de înscriere.
ART. 18
(1) Pentru fiecare concurs organizat, în funcţie de numãrul candidaţilor şi de probele susţinute, ministrul justiţiei numeşte, prin ordin, comisia de examinare, comisia de soluţionare a contestaţiilor şi comisia de repartizare pe posturi, precum şi preşedinţii acestor comisii.
(2) Comisia de examinare este compusa din profesori universitari şi din reprezentanţi ai Direcţiei de reintegrare socialã şi de supraveghere. Preşedintele comisiei este unul dintre reprezentanţii Direcţiei de reintegrare socialã şi de supraveghere.
(3) Comisia de soluţionare a contestaţiilor este compusa din profesori universitari şi din reprezentanţi ai Direcţiei de reintegrare socialã şi de supraveghere. Preşedintele comisiei este unul dintre reprezentanţii Direcţiei de reintegrare socialã şi de supraveghere.
(4) Comisia de repartizare pe posturi este compusa din directorul Direcţiei organizare, resurse umane şi statistica judiciarã sau un delegat al acestuia, directorul Direcţiei de reintegrare socialã şi de supraveghere şi o persoana desemnatã de directorul Direcţiei de reintegrare socialã şi de supraveghere. Preşedintele comisiei este directorul Direcţiei de reintegrare socialã şi de supraveghere.
ART. 19
(1) Intrarea candidaţilor în sãlile de concurs se face pe baza listelor întocmite pentru fiecare sala, în care se va mentiona prezenta sau absenta; dupã verificarea identitãţii, prin prezentarea cãrţii/buletinului de identitate, fiecare candidat este repartizat în banca.
(2) Candidaţii care nu se afla în sala în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine concursul.
(3) Înainte de a se dicta subiectele candidaţii îşi înscriu numele şi prenumele pe coltul foii ce urmeazã sa fie lipit, pe care se aplica ştampila Ministerului Justiţiei - Direcţia de reintegrare socialã şi de supraveghere.
(4) Pe toatã durata desfãşurãrii probelor în sãlile de concurs au acces delegaţii care supravegheazã lucrãrile, membrii comisiei de examinare şi persoanele desemnate cu aplicarea ştampilei pe coltul indoit al colilor. Accesul altor persoane este cu desãvârşire interzis.
(5) Timpul destinat pentru elaborarea lucrãrii este cel stabilit de comisia de examinare; dupã expirarea timpului stabilit pentru concurs delegatul care a supravegheat desfãşurarea acestuia strânge toate lucrãrile în ordinea predãrii lor de cãtre candidaţi şi le preda cu numãr comisiei de examinare care le înscrie într-un borderou.
(6) Dacã examinarea se face în mai multe sali se întocmeşte câte un borderou pentru lucrãrile din fiecare sala.
(7) Lucrarea se considera predatã de candidat dupã verificarea stãrii acesteia de cãtre delegatul care a supravegheat desfãşurarea concursului şi dupã semnarea de cãtre candidat în borderou.
(8) Orice frauda sau încercare de frauda doveditã se sancţioneazã prin eliminare din concurs; în aceste cazuri delegaţii care supravegheazã lucrãrile îl sesizeazã de îndatã pe preşedintele comisiei de examinare, care întocmeşte un proces-verbal privind constatãrile fãcute şi mãsurile luate, iar lucrarea se anuleazã, cu menţiunea "frauda".
ART. 20
(1) Comisia de examinare corecteaza lucrãrile în termen de 15 zile de la data finalizarii concursului şi preda întregul material de concurs Direcţiei organizare, resurse umane şi statistica judiciarã, care ia mãsurile necesare pentru afişarea rezultatelor concursului la sediul Ministerului Justiţiei şi la sediul tribunalelor.
(2) Comisia de examinare apreciazã lucrãrile cu note de la 1 la 10 şi întocmeşte tabelul de clasificare a candidaţilor.
(3) Sunt admişi, în limita posturilor vacante, candidaţii care au obţinut cel puţin media 7 la concurs.
(4) În cazul în care în urma concursului rãmân posturi vacante, ministrul justiţiei poate stabili, prin ordin, ca media de promovare a concursului sa fie cel puţin 6.
(5) Candidaţii nemultumiti de notele acordate la concurs pot depune contestaţii la Direcţia organizare, resurse umane şi statistica judiciarã sau la sediul tribunalului respectiv, în termen de 48 de ore de la afişarea rezultatelor.
(6) În cazul în care contestaţiile se depun la sediile tribunalelor, acestea se transmit de îndatã prin fax la Direcţia organizare, resurse umane şi statistica judiciarã din cadrul Ministerului Justiţiei.
(7) Contestaţiile se soluţioneazã, în termen de maximum 10 zile de la depunerea acestora, de cãtre comisia de soluţionare a contestaţiilor.
ART. 21
(1) Rezultatele finale ale concursului şi data stabilitã pentru testarea psihologicã a candidaţilor declaraţi admişi la concurs se afişeazã la sediul Ministerului Justiţiei şi la sediul tribunalelor.
(2) Testarea psihologicã a candidaţilor admişi se va efectua de cãtre Biroul de testare psihoprofesionala din cadrul Ministerului Justiţiei.
(3) Testul psihologic are caracter eliminatoriu.
(4) Rezultatele testului psihologic şi data stabilitã pentru repartizarea pe posturi a candidaţilor admişi se afişeazã la sediul Ministerului Justiţiei şi la sediul tribunalelor.
ART. 22
Repartizarea pe posturi a candidaţilor admişi se face în funcţie de notele obţinute la concurs, de opţiunile candidaţilor şi de numãrul de posturi vacante.
ART. 23
Lucrãrile scrise şi procesele-verbale privind rezultatele concursului vor fi anexate la dosarul de personal al candidaţilor declaraţi admişi.
ART. 24
Dosarele, lucrãrile scrise, procesele-verbale referitoare la ceilalţi candidaţi şi orice alte documente în legatura cu concursul se arhiveaza şi se pãstreazã la Direcţia de reintegrare socialã şi de supraveghere.

ANEXA 1
-------
la regulament
-------------

LISTA
cuprinzând organizaţiile neguvernamentale care au sprijinit
activitatea centrelor experimentale de probaţiune

1. Asociaţia "Grupul Roman pentru Apãrarea Drepturilor Omului" Bucureşti
2. Asociaţia "Alternative Sociale" Iaşi
3. Fundaţia "Prison Fellowship România" Cluj-Napoca
4. Asociaţia "Stil AlterNativ" Arad
5. Asociaţia "Sf. Petru şi Pavel" Timişoara
6. Asociaţia "Oameni pentru Oameni" Focsani
7. Fundaţia "Familia şi Ocrotirea Copilului" Bucureşti
8. Fundaţia "Pro-Probaţiune" Dej.

ANEXA 2
-------
la regulament
-------------

CURRICULUM MINIM
privind cursurile de specializare în domeniul reintegrarii
sociale şi supravegherii

1. Introducere în domeniul reintegrarii sociale şi supravegherii
2. Metodologia activitãţii de reintegrare socialã şi supraveghere
3. Notiuni de drept penal şi procedura penalã
4. Criminologie
5. Dezvoltare institutionala şi cooperare institutionala
6. Informatica socialã
7. Sãnãtate mentala şi infracţiune
8. Problema dependentei
9. Sociologie aplicatã
10. Psihologia dezvoltãrii
11. Practica de specialitate.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016