Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 5 iulie 2016  de organizare şi funcţionare al Comisiei pentru analiza şi soluţionarea cererilor debitorilor care solicită stingerea unor creanţe fiscale, prin trecerea în proprietatea publică a statului a unor bunuri imobile    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 5 iulie 2016 de organizare şi funcţionare al Comisiei pentru analiza şi soluţionarea cererilor debitorilor care solicită stingerea unor creanţe fiscale, prin trecerea în proprietatea publică a statului a unor bunuri imobile

EMITENT: MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 565 din 26 iulie 2016 ──────────     *) Aprobat de Ordinul nr. 1.054/2016 publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 565 din 26 iulie 2016. ──────────

    ART. 1
    Dispoziţii generale
    (1) Comisia prevăzută la art. 1 din ordin este condusă de preşedinte. Preşedintele Comisiei este vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală care coordonează activitatea de colectare a veniturilor bugetare.
    (2) În cazul în care preşedintele Comisiei nu este prezent, atribuţiile acestuia vor fi îndeplinite de către vicepreşedintele Comisiei care are funcţia de vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi care coordonează activitatea de control.
    (3) În cazul absenţei oricărui membru al Comisiei, atribuţiile acestuia vor fi îndeplinite de către înlocuitorul său de drept.
    (4) Pentru ducerea la îndeplinire de către Comisie a atribuţiilor ce îi revin, se înfiinţează în cadrul Direcţiei generale de reglementare a colectării creanţelor bugetare un secretariat tehnic compus din 4 persoane din structura acestei direcţii.
    (5) Evidenţa cererilor debitorilor care solicită stingerea unor creanţe fiscale, prin trecerea în proprietatea publică a statului a unor bunuri imobile, transmise de direcţiile generale regionale a finanţelor publice sau de către Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, se ţine de către secretariatul tehnic într-un registru special.
    ART. 2
    Funcţionarea Comisiei
    (1) Comisia pentru analiza şi soluţionarea cererilor debitorilor care solicită stingerea unor creanţe fiscale, prin trecerea în proprietatea publică a statului a unor bunuri imobile, îşi desfăşoară activitatea în şedinţe de lucru.
    (2) Comisia se va întruni ori de câte ori este cazul, la convocarea preşedintelui acesteia, comunicată prin grija Secretariatului tehnic.
    (3) Ordinea de zi a şedinţei va fi comunicată membrilor Comisiei odată cu convocarea.
    (4) Cererile prezentate în cadrul şedinţei de lucru vor fi analizate de Comisie având în vedere documentaţia depusă în susţinerea acestora.
    (5) Comisia va decide modul de soluţionare a cererilor debitorilor pe baza documentaţiei depuse şi în conformitate cu dispoziţiile legale. Asupra celor discutate şi hotărâte de Comisie se încheie, prin grija Secretariatului tehnic al Comisiei, un proces-verbal.
    (6) Procesul-verbal se semnează de toţi membrii prezenţi ai Comisiei sau de înlocuitorii de drept ai acestora.
    (7) Comisia este legal constituită dacă sunt prezenţi jumătate plus unu din numărul membrilor acesteia, cu prezenţa obligatorie a preşedintelui sau a vicepreşedintelui care îndeplineşte atribuţiile preşedintelui în lipsa acestuia.
    (8) În situaţia în care membrii Comisiei au opinii divergente privind modul de soluţionare a cererii, acestea vor trebui să fie motivate şi se vor consemna în procesul-verbal ca opinii separate.
    (9) Comisia decide legal asupra modului de soluţionare a cererilor, cu votul a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor prezenţi.
    (10) În situaţia în care se înregistrează egalitate între numărul de voturi pentru şi numărul de voturi împotrivă, preşedintele Comisiei are dreptul de a decide asupra modului de soluţionare a cererii debitorului.
    ART. 3
    Atribuţiile Comisiei
    Comisia are următoarele atribuţii:
    a) analizarea cererilor debitorilor care solicită stingerea unor creanţe fiscale, prin trecerea în proprietatea publică a statului a bunurilor imobile care fac obiectul procedurii de dare în plată, având în vedere următoarele date şi documente:
    1. documentaţia care însoţeşte cererea, astfel cum aceasta este prevăzută în anexa nr. 3 la ordin;
    2. extras de carte funciară, în original, din care să rezulte dreptul de proprietate asupra bunurilor imobile care fac obiectul cererii de dare în plată, precum şi faptul că bunurile imobile nu sunt grevate de drepturi reale şi de alte sarcini, emis de biroul de carte funciara în a cărui rază teritorială se află acestea, precum şi actele care să ateste dreptul de proprietate al debitorului şi care au stat la baza înscrierii bunurilor imobile în cartea funciară, prezentate în forma prevăzută de lege;
    3. solicitarea din partea unei instituţii publice pentru preluarea în administrare a bunurilor imobile care fac obiectul cererii de dare în plată;
    4. existenţa acordului Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice ori al Ministerului Sănătăţii, în cazul în care debitorul solicită prin cerere stingerea prin dare în plată a contribuţiilor sociale care se fac venit la bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor pentru şomaj, bugetul asigurărilor pentru accidente de muncă şi boli profesionale şi/sau bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, după caz;
    5. eficienţa aplicării modalităţii de realizare a creanţelor fiscale prin dare în plată, faţă de alte modalităţi de stingere prevăzute de lege;
    6. impactul reglementărilor legale în vigoare privind retrocedarea proprietăţii, în măsura în care acesta poate fi prevăzut;
    7. cheltuielile necesare, după caz, estimate de către instituţia solicitantă a bunului imobil ce urmează a fi trecut în proprietatea publică a statului, pentru transformarea acestuia în sediu sau spaţiu corespunzător desfăşurării activităţii;
    8. eficienţa aplicării acestei modalităţi de stingere a creanţelor fiscale, rezultată din compararea creanţelor fiscale stinse prin această modalitate, la care se adaugă eventualele cheltuieli de amenajare - refuncţionalizare, cu cheltuielile necesare unei noi construcţii sau achiziţii;
    9. avizele obţinute de la direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice şi Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, conform competenţelor specifice fiecăreia dintre acestea, ce vor fi transmise secretariatului tehnic în termen de 10 zile de la solicitarea acestora;
    10. avizul administratorului special în cazul cererilor debitorilor persoane juridice la care s-a instituit administrarea specială;
    b) analizarea cererilor debitorilor persoane juridice pentru care s-a deschis procedura insolvenţei, transmise de către administratorul sau lichidatorul judiciar, privind stingerea creanţelor fiscale administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prin dare în plată, având în vedere următoarele:
    1. existenţa unei încheieri sau a unei sentinţe judecătoreşti de deschidere a procedurii insolvenţei;
    2. acordul membrilor adunării creditorilor privind trecerea în proprietatea publică a statului a unor bunuri imobile libere de sarcini în contul creanţelor fiscale administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, înscrise în tabloul creditorilor, fie ca o măsură în cadrul planului de reorganizare judiciară, fie ca o modalitate de atribuire a unui bun în contul creanţei în cadrul lichidării;
    3. existenţa unor solicitări de preluare în administrare, potrivit legii, a bunurilor imobile respective;
    4. existenţa dreptului de proprietate al debitorului asupra bunurilor imobile care fac obiectul dării în plată;
    5. avizul administratorului sau al lichidatorului judiciar, după caz, asupra existenţei dreptului de proprietate al debitorului asupra bunurilor imobile, precum şi pentru inexistenţa unor cereri de revendicare şi restituire, potrivit legii;
    6. bunurile imobile nu fac obiectul unor cereri de revendicare şi restituire, potrivit legii;
    c) solicitarea completării documentaţiei în susţinerea cererii cu alte date şi documente, pe care le consideră necesare în fundamentarea solicitării debitorului şi luarea deciziei;
    d) deciderea modului de soluţionare a fiecărei cereri prin aprobarea sau respingerea acesteia. Comisia poate respinge cererile debitorilor în situaţia în care bunurile imobile oferite nu sunt de uz sau de interes public sau poate revoca decizia de aprobare a cererii de dare în plată formulate de debitor, cu înştiinţarea acestuia, în cazurile prevăzute de Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;
    e) soluţionarea contestaţiilor persoanelor care se consideră lezate în drepturile lor prin emiterea deciziilor de aprobare/respingere ori revocare a cererilor de dare în plată formulate de debitori;
    f) solicitarea de puncte de vedere ale direcţiilor de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice şi Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală sau altor instituţii şi autorităţi publice pentru lămurirea cauzelor care fac obiectul contestaţiilor.
    ART. 4
    Atribuţiile Secretariatului tehnic
    Secretariatul tehnic are următoarele atribuţii:
    a) organizarea evidenţei cererilor debitorilor transmise de direcţiile generale regionale ale finanţelor publice sau de Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, care solicită stingerea unor creanţe fiscale, prin trecerea în proprietatea publică a statului a bunurilor imobile, a proceselor-verbale încheiate cu ocazia fiecărei şedinţe de lucru a Comisiei, a deciziilor de aprobare/respingere/revocare a cererilor debitorilor, a deciziilor de soluţionare a contestaţiilor şi a deciziilor de îndreptare a erorilor materiale emise de Comisie, a adreselor prin care se comunică deciziile Comisiei, precum şi a altor acte emise de Comisie şi asigurarea arhivării acestora;
    b) verificarea, la primirea cererii, dacă aceasta, precum şi documentaţia în susţinere ce o însoţeşte cuprind datele şi/sau documentele prevăzute în anexa nr. 3 la ordin şi dacă se respectă prevederile legale în vigoare referitoare la executarea silită a creanţelor fiscale, dacă este cazul, pe baza referatului şi a actelor de executare transmise de direcţiile generale regionale ale finanţelor publice sau de Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, după caz;
    c) verificarea semnării de către directorul general al direcţiei generale regionale a finanţelor publice sau de către directorul general al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, după caz, a adresei de înaintare a cererii şi a documentaţiei în susţinere, precum şi a punctului de vedere şi a propunerii de soluţionare, comunicate Direcţiei generale de reglementare a colectării creanţelor bugetare din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală;
    d) solicitarea, prin Direcţia generală de reglementare a colectării creanţelor bugetare, dacă este cazul, direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice sau Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, după caz, de completare a documentaţiei în baza prevederilor din anexa nr. 3 la ordin, sau a avizelor direcţiilor de specialitate prevăzute la art. 3 lit. a) pct. 9 şi lit. f) ori la propunerea Comisiei, după caz;
    e) restituirea, prin Direcţia generală de reglementare a colectării creanţelor bugetare, în cazurile prevăzute de lege ori în situaţia când Comisia hotărăşte aceasta, direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice sau Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, după caz, a cererii însoţite de documentaţia aferentă;
    f) solicitarea şi urmărirea comunicării avizelor de către direcţiile de specialitate prevăzute la art. 3 lit. a) pct. 9 şi lit. f);
    g) întocmirea, pentru fiecare cerere ori contestaţie, a unei note de prezentare, pe baza cererii, a documentaţiei comunicate şi a punctului de vedere comunicat de către direcţiile generale regionale ale finanţelor publice sau de către Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, după caz, a avizelor transmise de direcţiile de specialitate prevăzute la art. 3 lit. a) pct. 9 şi lit. f);
    h) convocarea în scris a membrilor Comisiei cu cel puţin două zile anterior datei stabilite de către preşedintele sau vicepreşedintele Comisiei, după caz, pentru şedinţa de lucru;
    i) întocmirea deciziilor de aprobare/respingere a cererilor debitorilor, a deciziilor de revocare, a deciziilor de aprobare, a deciziilor de soluţionare a contestaţiilor şi a deciziilor de îndreptare a erorilor materiale, pe baza celor hotărâte de către Comisie. Aceste decizii se emit în termen de 10 zile de la data şedinţei de lucru.
    ART. 5
    Deciziile Comisiei
    (1) Deciziile Comisiei se semnează de preşedintele acesteia sau de vicepreşedintele prevăzut la art. 1 alin. (2), după caz, şi sunt alcătuite din trei părţi: preambul, temei legal şi dispozitiv.
    (2) Prin grija Secretariatului tehnic, decizia se emite, de regulă, în 5 exemplare, cu valoare de original, care sunt semnate de preşedintele ori vicepreşedintele Comisiei, după caz. Unul dintre exemplare se va arhiva de către Secretariatul tehnic. Acesta va fi semnat de toţi membrii sau de persoanele desemnate de membrii Comisiei, prezenţi în şedinţa Comisiei. În cazul în care bunurile imobile pentru care Comisia a decis trecerea în proprietatea publică a statului urmează a fi preluate în administrare de mai multe instituţii publice solicitante, pentru fiecare dintre acestea se emite câte o decizie.
    (3) Decizia întocmită conform alin. (2) se comunică prin Direcţia generală de reglementare a colectării creanţelor bugetare, astfel:
    a) 1 exemplar debitorului;
    b) 2 sau mai multe exemplare, în cazul în care sunt mai multe instituţii publice solicitante, către direcţia generală regională a finanţelor publice în a cărei rază teritorială se află domiciliul fiscal al debitorului sau către Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, după caz, care vor transmite câte un exemplar al deciziei organului fiscal competent, precum şi instituţiilor publice solicitante;
    c) 1 exemplar Direcţiei generale de legislaţie şi reglementare în domeniul activelor statului.

                                     -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016