Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 4 octombrie 2001  privind organizarea licitatiilor pentru valorificarea bunurilor scoase din functiune, aflate in administrarea Serviciului de Informatii Externe    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 4 octombrie 2001 privind organizarea licitatiilor pentru valorificarea bunurilor scoase din functiune, aflate in administrarea Serviciului de Informatii Externe

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 657 din 19 octombrie 2001
CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Bunurile scoase din funcţiune, aflate în administrarea Serviciului de Informaţii Externe, pot fi valorificate în starea fizica în care se afla sau ca materiale şi piese rezultate în urma dezmembrarii lor, astfel:
a) prin licitaţie;
b) prin valorificare directa fãrã organizare de licitaţie, în cazul în care producãtorul sau alt ofertant accepta schimbarea bunului cu altul nou având aceiaşi parametri sau în alte situaţii aprobate de directorul Serviciului de Informaţii Externe;
c) prin transmitere fãrã plata la alte instituţii publice, în condiţiile legii.
(2) Modalitatea de valorificare se aproba de directorul Serviciului de Informaţii Externe, la propunerea structurilor cu atribuţii de inzestrare.
ART. 2
În sensul prezentului regulament, prin bunuri se înţelege produsele, echipamentele şi orice alte obiecte, de orice fel şi cu orice fel de descriere, cu excepţia clãdirilor şi a terenurilor.
ART. 3
Fac obiectul valorificãrii bunurile:
- cu resursele de funcţionare (ani, ore, km etc.) îndeplinite şi care pentru refacerea resurselor necesita cheltuieli mai mari de 60% din valoarea de înlocuire;
- cu resursele de funcţionare (ani, ore, km etc.) neindeplinite, dacã acestea nu mai sunt necesare instituţiei, dacã sunt excedentare sau dacã Serviciul de Informaţii Externe nu mai are dreptul sa le foloseascã, dar care pot fi folosite în continuare de cãtre alte persoane juridice sau fizice;
- care nu au putut fi improspatate sau când pãstrarea lor în depozite ar duce la deprecieri sau stãri periculoase de orice fel, stabilite prin analize şi încercãri în laboratoare şi în poligoane specializate, potrivit normelor care vor fi emise de ministere;
- rezultate din dezmembrari, delaborari sau cele reziduale în urma tragerilor.
ART. 4
Bunurile care implica apãrarea tarii, ordinea publica şi siguranta nationala, de natura armamentului, tehnicii de lupta, mijloacelor şi instalaţiilor speciale, precum şi cele care, datoritã caracteristicilor specifice, nu pot fi folosite în mod curent în alte sectoare de activitate pot fi valorificate la intern sau extern prin agenţii economici acreditaţi în producţia şi comercializarea unor asemenea bunuri, pe baza preţurilor negociate între pãrţi.
ART. 5
Deşeurile rezultate în urma delaborarilor se pot valorifica prin agenţi economici romani producãtori de muniţii, prin negocierea preţului.
ART. 6
Bunurile aflate în administrarea Serviciului de Informaţii Externe, dezafectate de dotarea specific militarã, precum şi cele care pot fi folosite în mod curent în alte sectoare de activitate pot fi valorificate prin licitaţie publica deschisã cu strigare.
ART. 7
(1) Pentru bunurile a cãror valorificare a fost aprobatã se interzice efectuarea oricãror lucrãri ce necesita consum de manopera şi materiale pentru schimbarea stãrii tehnice în care se aflau la data întocmirii proceselorverbale de scoatere din funcţiune.
(2) Pentru bunurile propuse a fi valorificate nedezmembrate, precum şi pentru materialele sau piesele rezultate în urma dezmembrarii Serviciul de Informaţii Externe va publica anunţurile de vânzare într-o publicaţie cu circulaţie la nivel naţional, cu cel puţin 15 zile înainte de data stabilitã pentru licitaţie.
ART. 8
Anunţul privind vânzarea prin licitaţie va conţine urmãtoarele informaţii:
a) denumirea şi adresa structurii organizatoare a licitaţiei, precum şi locul unde pot fi vazute bunurile scoase din funcţiune sau, dupã caz, materialele şi piesele care fac obiectul licitaţiei;
b) adresa, data şi ora ţinerii licitaţiei pentru vânzarea bunurilor, precum şi datele de desfãşurare a urmãtoarelor licitaţii în caz de neadjudecare;
c) numãrul de telefon sau de fax la care se pot obţine informaţii despre bunurile ce fac obiectul licitaţiei, precum şi condiţiile pe care trebuie sa le îndeplineascã eventualii achizitori pentru a fi admişi la licitaţie;
d) preţul de pornire a licitaţiei;
e) cota garanţiei de participare la licitaţie.
ART. 9
La licitaţiile pentru vânzarea bunurilor scoase din funcţiune sau, dupã caz, a materialelor ori pieselor rezultate în urma dezmembrarii acestora poate participa orice persoana fizica sau juridicã care prezintã pana la data ţinerii şedinţei de licitaţie urmãtoarele documente:
a) chitanţa de achitare a taxei de participare la licitaţie, eliberata de casieria structurii organizatoare;
b) copie de pe certificatul de înmatriculare la registrul comerţului şi de pe codul fiscal pentru persoane juridice romane sau copie de pe actul de identitate pentru persoanele fizice;
c) dovada privind depunerea garanţiei de participare la licitaţie.

CAP. 2
Evaluarea bunurilor

ART. 10
Evaluarea bunurilor propuse pentru valorificare prin vânzare se face de cãtre o comisie de evaluare numita prin ordin al ordonatorului principal de credite, compusa din 3-5 membri, din care în mod obligatoriu vor face parte un reprezentant al structurii financiar-contabile şi un reprezentant al structurii logistice.
ART. 11
(1) Comisia de evaluare astfel constituitã întocmeşte un raport de evaluare a bunurilor care urmeazã sa fie valorificate şi propune preţul acestora. Preţul iniţial de vânzare şi, dupã caz, preţurile diminuate vor fi aprobate de ordonatorul principal de credite.
(2) La evaluarea bunurilor se vor avea în vedere procedura şi criteriile stabilite prin ordin al directorului Serviciului de Informaţii Externe, precum şi preţul pieţei pentru bunuri de acelaşi fel.

CAP. 3
Organizarea şi desfãşurarea licitaţiilor

ART. 12
(1) Licitaţiile se organizeazã de cãtre structura stabilitã prin ordin al directorului Serviciului de Informaţii Externe.
(2) Locul de desfãşurare a licitaţiei se va stabili de organizatorul acesteia, în funcţie de dispunerea structurilor gestionare ale bunurilor materiale şi de cheltuielile ocazionate de aceasta activitate.
ART. 13
(1) Structura organizatoare numeşte prin ordin de zi pe unitate, cu cel puţin 30 de zile înainte de data ţinerii licitaţiei, comisia de licitaţie formatã din minimum 3 membri, cu urmãtoarea componenta:
- preşedintele şi secretarul comisiei de licitaţie, din partea structurii care organizeazã vânzarea prin licitaţie;
- alţi reprezentanţi, ca membri în comisia de licitaţie, care trebuie sa fie specialişti cu experienta profesionalã în domeniu şi cu probitate morala.
(2) Nu pot face parte din comisia de licitaţie membrii comisiei de evaluare.
ART. 14
Nu pot participa la licitaţie în calitate de cumpãrãtor membrii comisiilor de evaluare şi ai comisiilor de licitaţie şi nici soţul (sotia), fraţii (surorile), copiii, pãrinţii, socrii sau cumnatii acestor membri.
ART. 15
(1) Garanţia de participare la licitaţie va fi stabilitã de comisia de licitaţie, va reprezenta 5-10% din valoarea bunurilor şi va fi depusa în contul Serviciului de Informaţii Externe ori va fi plãtitã la casieria acestuia cu cel puţin 3 zile lucrãtoare înaintea desfãşurãrii licitaţiei.
(2) Garanţia de participare se returneazã participanţilor care nu şi-au adjudecat bunul material licitat.
ART. 16
(1) Organizatorul licitaţiei întocmeşte urmãtoarele documente:
a) caietul de sarcini;
b) fişa tehnica a bunului scos din funcţiune, întocmitã de structura gestionara;
c) raportul de evaluare;
d) tabelul cuprinzând persoanele care participa la licitaţie, întocmit de cãtre comisia de licitaţie pe baza documentelor, a taxei de participare şi a garanţiei;
e) anunţul publicitar.
(2) Caietul de sarcini va cuprinde:
a) obiectul licitaţiei;
b) cantitatea oferitã;
c) preţul de începere a licitaţiei, precum şi valoarea salturilor de supralicitare;
d) modalitãţile de plata;
e) termenul limita de prezentare a documentelor de cãtre licitatori;
f) data şi locul de desfãşurare a licitaţiei;
g) modul de desfãşurare a licitaţiei;
h) cuantumul garanţiei care trebuie sa fie depusa de solicitanti pentru a fi admişi la licitaţie;
i) modelul de contract (ca anexa);
j) o declaraţie a licitatorului privind acceptarea modelului de contract;
k) clauze asiguratorii privind:
- pierderea garanţiei de participare la licitaţie, în cazul în care câştigãtorul licitaţiei renunţa la cumpãrarea bunului şi refuza semnarea contractului de vânzare-cumpãrare;
- neadmiterea la licitaţie a persoanelor care nu prezintã toate documentele sau care prezintã documente incomplete;
l) alte condiţii şi precizãri pe care comisia de licitaţie considera ca este necesar sa le introducã.
ART. 17
Caietul de sarcini şi fişa tehnica se pun la dispoziţie solicitanţilor, contra cost, cu cel puţin 10 zile calendaristice înainte de desfãşurarea licitaţiei.
ART. 18
Persoana care a achiziţionat caietul de sarcini, denumita în continuare licitator, are dreptul sa examineze instrucţiunile, formularele, termenii şi specificaţiile din documentele licitaţiei, iar în cazul în care are nevoie de lãmuriri în legatura cu documentele prezentate, le solicita în scris organizatorului licitaţiei. Acesta va rãspunde în scris la toate solicitarile primite, înainte de termenul limita de depunere a documentelor de cãtre licitatori.
ART. 19
(1) Organizatorul licitaţiei poate aduce modificãri documentelor licitaţiei, din proprie initiativa sau ca urmare a solicitãrilor licitatorilor.
(2) Modificãrile la documentele licitaţiei vor fi notificate în scris tuturor licitatorilor, prin telex sau fax, cu cel puţin 5 zile calendaristice înainte de termenul limita de depunere a documentelor.
(3) Omiterea vreunei informaţii în documentele licitaţiei sau prezentarea unor documente necorespunzãtoare fata de cele stabilite prin caietul de sarcini determina descalificarea licitatorului respectiv.
ART. 20
Comisia de licitaţie va analiza documentele prezentate, cu doua zile înainte de începerea licitaţiei, şi va întocmi lista cuprinzând ofertanţii acceptaţi, excluzandu-i de la participare pe cei care nu au îndeplinit condiţiile sau care nu au prezentat, în totalitate şi la termenul stabilit, documentele cerute prin caietul de sarcini. Cu aceasta ocazie comisia de licitaţie va verifica:
- dosarele cu documentele licitaţiei;
- dacã publicitatea s-a fãcut în mod corespunzãtor;
- documentele privind calificarea participanţilor la licitaţie, cerute prin caietul de sarcini.
ART. 21
Licitatorilor care prezintã chitanţele de plata a garanţiei şi a taxei de participare la licitaţie li se va permite examinarea amãnunţitã a bunurilor materiale, fãrã punerea în funcţiune sau fãrã efectuarea probelor de rulaj (nu se admit consumuri de energie, de carburanţi şi lubrifianţi sau de piese de schimb şi materiale).
ART. 22
(1) Licitaţiile se desfãşoarã sub conducerea comisiei de licitaţie.
(2) Şedinţa de licitaţie este condusã de preşedintele comisiei de licitaţie.
(3) În ziua şi la ora stabilite pentru începerea licitaţiei, în cazul în care sunt minimum 2 participanţi, preşedintele comisiei de licitaţie anunta obiectul licitaţiei, face prezenta participanţilor şi constata dacã sunt îndeplinite condiţiile legale pentru desfãşurarea acesteia. Preşedintele anunta preţul iniţial de vânzare de la care porneşte strigarea, cu precizarea salturilor de supralicitare stabilite de comisia de licitaţie.
(4) Participanţii la licitaţie vor prezenta oferta de preţ prin strigãri. Oferta trebuie sa respecte condiţiile de salt precizate la deschiderea licitaţiei. Preşedintele comisiei de licitaţie anunta cu glas tare şi clar suma oferitã de licitator.
(5) Dacã la a treia strigare a ultimei oferte nu se striga o suma mai mare, preşedintele comisiei de licitaţie anunta adjudecarea licitaţiei în favoarea participantului care a oferit ultima suma.
(6) Licitaţia se declara închisã dupã anunţarea verbalã a castigatorului de cãtre preşedintele comisiei de licitaţie şi dupã întocmirea procesului-verbal, care se semneazã de membrii comisiei de licitaţie şi de participanţii la licitaţie.
(7) Procesul-verbal al licitaţiei, împreunã cu documentele privind organizarea şi desfãşurarea acesteia, se arhiveaza şi se pãstreazã timp de 10 ani la sediul structurii organizatoare a licitaţiei, iar un exemplar se va trimite structurii gestionare, constituind baza legalã a încheierii contractului de vânzare-cumpãrare.
ART. 23
Participanţii la licitaţie pot formula contestaţii în cazul în care considera ca nu s-au respectat dispoziţiile legale şi precizãrile din caietul de sarcini referitoare la organizarea şi desfãşurarea licitaţiei. Contestaţiile se depun la sediul structurii organizatoare a licitaţiei, în termen de doua zile lucrãtoare de la încheierea acesteia.
ART. 24
Structura organizatoare a licitaţiei este obligatã sa soluţioneze contestaţia în termen de 5 zile lucrãtoare de la depunerea acesteia şi sa comunice rezultatul în scris. În acest sens va fi numita o comisie formatã din 2-4 membri, alţii decât cei care fac parte din comisia de licitaţie.
ART. 25
(1) În maximum 10 zile lucrãtoare de la adjudecare sau de la soluţionarea contestaţiilor persoana cãreia i s-a adjudecat bunul licitat va semna contractul de vânzare-cumpãrare şi va achitã preţul acestuia.
(2) Dacã persoana renunţa la cumpãrarea bunului sau dacã nu se prezintã în termen de 10 zile lucrãtoare pentru semnarea contractului de vânzare-cumpãrare, pierde garanţia depusa.
ART. 26
(1) În cazul în care nu s-au prezentat minimum 2 participanţi la licitaţie sau dacã nici un ofertant dintre cei prezenţi nu a oferit cel puţin preţul de pornire, comisia de licitaţie va încheia un proces-verbal de constatare, urmând ca licitaţia sa se repete. Repetarea licitaţiei se va face numai dupã trecerea a cel puţin 15 zile lucrãtoare de la data precedentei licitaţii, iar noul preţ de pornire, diminuat potrivit normelor aprobate prin ordin al directorului Serviciului de Informaţii Externe, va fi aprobat de ordonatorul principal de credite.
(2) În cazul în care nici de aceasta data nu se prezintã la licitaţie minimum 2 participanţi şi nu se oferta cel puţin preţul de pornire, licitaţia se va relua dupã cel puţin 15 zile lucrãtoare, iar preţul va fi diminuat cu aprobarea ordonatorului principal de credite. Procentul de diminuare va fi stabilit prin ordin al directorului Serviciului de Informaţii Externe.
(3) În situaţia în care dupã a treia licitaţie nu a fost oferit cel puţin preţul de pornire a licitaţiei, bunurile se vor valorifica conform celorlalte modalitãţi prevãzute la <>art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, aflate în administrarea instituţiilor publice de apãrare, ordine publica şi siguranta nationala, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 28/2001 , precum şi la <>art. 9 lit. c) din Ordonanta Guvernului nr. 122/1998 privind acumularea, scoaterea şi improspatarea produselor din rezervele proprii ale forţelor destinate apãrãrii naţionale, aprobatã prin <>Legea nr. 50/1999 , cu modificãrile ulterioare.
(4) Procedurile de valorificare prin selecţie de oferte sau prin negociere directa pot fi stabilite prin ordin al directorului Serviciului de Informaţii Externe.
ART. 27
(1) Bunurile care nu au fost vândute prin licitaţie, selecţie de oferte sau prin negociere directa, care nu au fost schimbate cu altele noi având aceiaşi parametri ori care nu au fost transmise fãrã plata altor instituţii publice, în condiţiile legii, pot fi valorificate nedezmembrate, cu aprobarea ordonatorului principal de credite, prin agenţi economici care au ca obiect de activitate achiziţionarea de materiale refolosibile.
(2) Preţul de valorificare se stabileşte prin negociere directa, urmând ca acesta sa se consemneze într-un proces-verbal de negociere.

CAP. 4
Dispoziţii finale

ART. 28
Bunurile materiale de natura mijloacelor şi/sau instalaţiilor specifice activitãţii Serviciului de Informaţii Externe, scoase din funcţiune sau declasate, nu fac obiectul valorificãrii conform prevederilor prezentului regulament, ele urmând sa fie casate potrivit normelor aprobate prin ordin al conducatorului acestei instituţii.
ART. 29
Taxa de participare la licitaţie se determina astfel încât sa nu depãşeascã cheltuielile ocazionate de organizarea şi desfãşurarea licitaţiei.


-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016