Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 4 martie 2011  de organizare si functionare a Oficiului responsabilului cu protectia datelor personale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 4 martie 2011 de organizare si functionare a Oficiului responsabilului cu protectia datelor personale

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 170 din 10 martie 2011

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    (1) Oficiul responsabilului cu protecţia datelor personale, denumit în continuare Oficiu, a fost înfiinţat ca structurã specializatã din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, fãrã personalitate juridicã, ce exercitã îndrumarea, coordonarea şi monitorizarea aplicãrii unitare a legislaţiei în domeniul protecţiei persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal, în cadrul structurilor/unitãţilor Ministerului Administraţiei şi Internelor.
    (2) Oficiul face parte din structura aparatului central al Ministerului Administraţiei şi Internelor şi se aflã în subordonarea directã a ministrului şi în coordonarea secretarului general.
    ART. 2
    Structura organizatoricã a Oficiului este stabilitã conform statutului de organizare aprobat prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.
    ART. 3
    Oficiul este condus de un şef de serviciu care îndeplineşte şi funcţia de responsabil cu protecţia datelor personale în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
    ART. 4
    (1) Oficiul coordoneazã, îndrumã şi monitorizeazã activitatea unitãţilor din aparatul central, instituţiilor şi structurilor aflate în subordinea/coordonarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, în domeniul protecţiei datelor cu caracter personal.
    (2) Oficiul colaboreazã cu Autoritatea Naţionalã de Supraveghere a Prelucrãrii Datelor cu Caracter Personal, denumitã în continuare Autoritatea naţionalã, cu alte autoritãţi sau instituţii publice, cu organisme ale societãţii civile, precum şi cu organizaţii neguvernamentale şi experţi independenţi care desfãşoarã activitãţi în domeniul protecţiei datelor cu caracter personal.
    (3) Pe plan internaţional, Oficiul stabileşte şi menţine contactele profesionale necesare îndeplinirii atribuţiilor sale cu instituţiile ce au competenţe în domeniul protecţiei datelor cu caracter personal din cadrul instituţiilor Uniunii Europene şi ale statelor membre, precum şi cu ataşaţii de afaceri interne de pe teritoriul României sau din strãinãtate, pe domeniul de competenţã, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
    ART. 5
    (1) Oficiul are competenţã generalã în domeniul aplicãrii unitare, la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor, a mãsurilor tehnice şi organizatorice adecvate pentru protejarea datelor cu caracter personal în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>Legii nr. 238/2009 privind reglementarea prelucrãrii datelor cu caracter personal de cãtre structurile/unitãţile Ministerului Administraţiei şi Internelor în activitãţile de prevenire, cercetare şi combatere a infracţiunilor, precum şi de menţinere şi asigurare a ordinii publice şi ale <>Instrucţiunilor ministrului administraţiei şi internelor nr. 27/2010 privind mãsurile de naturã organizatoricã şi tehnicã pentru asigurarea securitãţii prelucrãrilor de date cu caracter personal efectuate de cãtre structurile/unitãţile Ministerului Administraţiei şi Internelor.
    (2) Personalul Oficiului are acces, în condiţiile legii, la informaţiile, documentele sau actele pe care le deţin operatorii, precum şi, în condiţiile legii, la documentele clasificate necesare clarificãrii situaţiei supuse monitorizãrii.
    (3) Oficiul valorificã activitãţile realizate prin rapoarte, studii, analize şi poate formula propuneri de optimizare a activitãţilor de instruire, prevenire şi combatere a încãlcãrii normelor legale în domeniul protecţiei datelor cu caracter personal desfãşurate de structurile Ministerului Administraţiei şi Internelor.
    ART. 6
    Oficiul constituie şi actualizeazã, în condiţiile legii, Registrul de evidenţã a operatorilor din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor.

    CAP. II
    Organizarea Oficiului

    ART. 7
    Oficiul are în structura organizatoricã Compartimentul legislaţie şi proceduri şi Compartimentul consiliere operatori.
    ART. 8
    Conducerea Oficiului este exercitatã de cãtre şeful Oficiului, iar în lipsa acestuia de un ofiţer desemnat prin dispoziţie scrisã a şefului Oficiului.
    ART. 9
    (1) Întregul personal al Oficiului este subordonat direct şefului Oficiului, care este responsabil pentru întreaga activitate pe care o desfãşoarã personalul din subordine.
    (2) Personalul Oficiului rãspunde pentru executarea sarcinilor de serviciu încredinţate, potrivit fişelor posturilor.
    (3) Organigrama Oficiului este prezentatã în anexa nr. 1 şi diagrama de relaţii în anexa nr. 2.

    CAP. III
    Atribuţiile Oficiului

    ART. 10
    Oficiul are urmãtoarele atribuţii principale:
    a) coordoneazã adoptarea mãsurilor necesare în vederea aplicãrii unitare a prevederilor legale din domeniul protecţiei datelor cu caracter personal la nivelul instituţiilor şi structurilor aflate în subordinea/coordonarea Ministerului Administraţiei şi Internelor;
    b) coordoneazã aplicarea, la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor, a mãsurilor tehnice şi organizatorice adecvate pentru protecţia datelor cu caracter personal în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 677/2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    c) asigurã susţinerea şi promovarea intereselor Ministerului Administraţiei şi Internelor în domeniul de competenţã, în relaţia cu instituţiile Uniunii Europene şi cu cele cu atribuţii în domeniul protecţiei datelor cu caracter personal, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare;
    d) monitorizeazã, la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor, activitatea de implementare a legislaţiei Uniunii Europene în domeniul protecţiei datelor cu caracter personal, analizeazã cadrul legislativ intern existent şi iniţiazã/analizeazã proiecte de active normative în domeniu;
    e) monitorizeazã activitatea operatorilor şi împuterniciţilor acestora din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, precum şi a responsabililor cu protecţia datelor cu caracter personal desemnaţi;
    f) iniţiazã şi propune mãsuri în scopul asigurãrii protecţiei datelor cu caracter personal la nivelul structurilor Ministerului Administraţiei şi Internelor, potrivit legii;
    g) planificã, organizeazã şi efectueazã misiuni de evaluare a nivelului de conformitate a mãsurilor instituite la nivelul structurilor Ministerului Administraţiei şi Internelor privind protecţia datelor cu caracter personal, cu cerinţele minime de securitate a prelucrãrilor de date cu caracter personal prevãzute de lege, iar la finalizarea acestora elaboreazã, dupã caz, rapoarte, analize, sinteze şi formuleazã recomandãri;
    h) consiliazã şi coordoneazã activitãţile operatorilor din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor în domeniul protecţiei datelor cu caracter personal;
    i) avizeazã procedurile privind mãsurile de protecţie a persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal, elaborate de cãtre structurile/unitãţile Ministerului Administraţiei şi Internelor, care au calitatea de operator şi monitorizeazã implementarea acestora;
    j) asigurã legãtura funcţionalã cu Autoritatea naţionalã în domeniul protecţiei datelor cu caracter personal şi urmãreşte implementarea deciziilor, instrucţiunilor şi recomandãrilor emise de cãtre aceasta;
    k) la solicitarea Autoritãţii naţionale, poate participa la efectuarea unor controale prealabile şi investigaţii în domeniul protecţiei datelor cu caracter personal efectuate la operatorii ori împuterniciţii acestora din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor;
    l) ţine evidenţa operatorilor din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, precum şi a sancţiunilor aplicate acestora de cãtre Autoritatea naţionalã;
    m) urmãreşte modul de realizare de cãtre structurile din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor a mãsurilor cuprinse în recomandãrile formulate de Autoritatea naţionalã, ca urmare a controalelor şi investigaţiilor întreprinse de aceasta;
    n) participã la verificãrile efectuate la structurile din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, la solicitarea structurilor cu atribuţii de control din cadrul ministerului;
    o) anual, prezintã conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor un studiu cu privire la asigurarea protecţiei datelor cu caracter personal în cadrul structurilor ministerului;
    p) asigurã participarea, în funcţie de problematicã, pe bazã de mandat avizat de structura centralã a Ministerului Administraţiei şi Internelor care coordoneazã domeniul afacerilor europene şi al relaţiilor internaţionale, la reuniunile comitetelor şi comisiilor constituite la nivelul instituţiilor Uniunii Europene, în domeniul protecţiei datelor cu caracter personal, precum şi la diverse reuniuni/seminare/conferinţe cu relevanţã în domeniu organizate pe plan internaţional şi colaboreazã cu structurile interesate în vederea elaborãrii mandatelor reprezentanţilor ministerului care participã la astfel de reuniuni;
    q) colaboreazã cu structura centralã a Ministerului Administraţiei şi Internelor cu atribuţii în domeniul comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei la proiectele de realizare şi modernizare a sistemelor informatice din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, în vederea asigurãrii conformitãţii cu cerinţele minime de securitate a prelucrãrilor de date cu caracter personal;
    r) avizeazã/sprijinã/coordoneazã, dupã caz, acţiunile întreprinse de unitãţile din aparatul central al Ministerului Administraţiei şi Internelor, de instituţiile şi structurile aflate în subordinea/coordonarea acestuia, în domeniul protecţiei datelor cu caracter personal;
    s) coopereazã cu ataşaţii de afaceri interne şi cu reprezentanţii României pe lângã instituţiile Uniunii Europene şi internaţionale pe problematica protecţiei datelor cu caracter personal, potrivit legii;
    t) formuleazã propuneri pentru asigurarea pregãtirii profesionale în domeniul protecţiei datelor cu caracter personal şi participã la programe de pregãtire, seminare şi conferinţe organizate de structurile Ministerului Administraţiei şi Internelor sau organizeazã astfel de reuniuni în domeniul de referinţã;
    u) coopereazã cu entitãţi similare din strãinãtate şi, dupã caz, iniţiazã, promoveazã, gestioneazã şi coordoneazã încheierea unor documente de cooperare cu acestea, conform competenţelor care îi revin, în domeniul protecţiei datelor cu caracter personal;
    v) asigurã toate activitãţile legate de primirea şi transmiterea corespondenţei Oficiului, procurarea şi distribuirea ştampilelor şi a sigiliilor, ţine evidenţa acestora şi rãspunde de manipularea şi folosirea lor;
    w) asigurã executarea operaţiunilor de pãstrare, clasare, arhivare şi inventariere a documentaţiei Oficiului, inclusiv a informaţiilor clasificate, în condiţiile prevãzute de lege;
    x) implementeazã metodele, mijloacele şi mãsurile necesare gestionãrii şi protecţiei informaţiilor în format electronic la nivelul Oficiului;
    y) evalueazã vulnerabilitãţile şi riscurile existente în sistemul de protecţie a informaţiilor clasificate la nivelul Oficiului şi, dupã caz, informeazã conducerea ministerului şi a Direcţiei generale de informaţii şi protecţie internã, în acest sens propunând mãsuri pentru înlãturarea acestora;
    z) elaboreazã/întocmeşte, în condiţiile legii, documentele interne privind protecţia informaţiilor clasificate şi asigurã funcţionarea în condiţii de securitate a sistemelor informatice;
    ) asigurã pãstrarea şi organizeazã, la nivelul Oficiului, evidenţa certificatelor de securitate şi autorizaţiilor de acces la informaţii clasificate;
    ab) ţine, la nivelul Oficiului, evidenţa statisticã privind bunurile de comunicaţii şi informaticã;
    ac) asigurã aprovizionarea cu materiale consumabile, imprimate tipizate, rechizite şi instrumentar, necesare desfãşurãrii activitãţilor din cadrul Oficiului şi urmãreşte încadrarea acestora în normele legale de consum.

    CAP. IV
    Conducerea Oficiului

    ART. 11
    (1) Şeful Oficiului conduce întreaga activitate a acestuia şi îl reprezintã în relaţiile cu celelalte unitãţi din aparatul central, cu instituţiile şi structurile aflate în subordinea/ coordonarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, cu instituţiile şi organismele din afara Ministerului Administraţiei şi Internelor, precum şi cu cele din strãinãtate.
    (2) În baza şi în executarea actelor normative de nivel superior, a ordinelor/instrucţiunilor ministrului administraţiei şi internelor, şeful Oficiului emite recomandãri şi avize în domeniul protecţiei datelor cu caracter personal.
    (3) În baza şi în executarea actelor normative de nivel superior, a ordinelor/instrucţiunilor ministrului administraţiei şi internelor şi a dispoziţiilor secretarilor de stat, şefilor de departament, secretarului general şi secretarilor generali adjuncţi, şeful Oficiului emite dispoziţii obligatorii pentru personalul propriu.
    ART. 12
    Planificarea, precum şi evaluarea activitãţilor desfãşurate de Oficiu se realizeazã trimestrial.
    ART. 13
    Şeful serviciului rãspunde, potrivit prevederilor fişei postului, prevãzutã în anexa nr. 3, de întreaga activitate pe care o desfãşoarã Oficiul.

    CAP. V
    Atribuţiile compartimentelor Oficiului

    ART. 14
    Compartimentul legislaţie şi proceduri îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
    a) elaboreazã puncte de vedere cu privire la proiecte de acte normative şi alte lucrãri cu incidenţã în domeniul de activitate al Oficiului;
    b) elaboreazã proiecte de acte normative în domeniul protecţiei datelor cu caracter personal;
    c) monitorizeazã elaborarea procedurilor privind mãsurile de protecţie a persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal de cãtre operatorii din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, analizeazã conţinutul acestora şi, dupã caz, propune avizarea sau formuleazã recomandãri pentru îmbunãtãţirea acestora;
    d) colaboreazã cu structurile Ministerului Administraţiei şi Internelor în vederea definitivãrii mandatelor reprezentanţilor ministerului care participã la grupurile de lucru/comitetele constituite la nivelul instituţiilor Uniunii Europene în domeniul protecţiei datelor cu caracter personal, urmãrind relevanţa şi corelarea poziţiei exprimate prin mandat cu legislaţia şi procedurile naţionale în domeniul de referinţã;
    e) executã activitãţi de evaluare, sprijin şi îndrumare la nivelul structurilor aflate în subordinea/coordonarea Ministerului Administraţiei şi Internelor cu atribuţii în domeniul protecţiei datelor cu caracter personal, monitorizând aplicarea unitarã şi eficientã a dispoziţiilor legale în materie;
    f) desfãşoarã activitãţi specifice pe linie de resurse umane pentru personalul Oficiului, sub coordonarea Direcţiei generale management resurse umane din Ministerul Administraţiei şi Internelor;
    g) elaboreazã planurile de pregãtire profesionalã la nivelul Oficiului şi monitorizeazã modul de desfãşurare a activitãţilor de pregãtire iniţialã şi continuã;
    h) elaboreazã, împreunã cu instituţiile şi autoritãţile Ministerului Administraţiei şi Internelor competente, fişe de proiect propuse spre finanţare din fondurile Uniunii Europene;
    i) urmãreşte, la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor, armonizarea legislaţiei, a reglementãrilor şi practicilor cu acquis-ul european din domeniul protecţiei datelor cu caracter personal;
    j) consiliazã operatorii în elaborarea procedurilor privind mãsurile de protecţie a persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal;
    k) efectueazã studii, analize comparative şi sinteze cu privire la legislaţia, jurisprudenţa şi practica internaţionalã referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal;
    l) participã în cadrul grupurilor de lucru la elaborarea legislaţiei în domeniul protecţiei datelor cu caracter personal şi evalueazã respectarea/aplicarea prevederilor acestora de cãtre structurile/unitãţile Ministerului Administraţiei şi Internelor;
    m) organizeazã şi ţine evidenţa ordinelor, instrucţiunilor şi a literaturii de specialitate ce intereseazã activitatea serviciului, asigurã distribuirea acestora pe compartimente şi cadre, în funcţie de necesitãţi.
    ART. 15
    Compartimentul consiliere operatori îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
    a) coordoneazã activitãţile operatorilor de date în domeniul protecţiei datelor cu caracter personal şi asigurã consilierea acestora;
    b) evalueazã stadiul îndeplinirii mãsurilor necesare pentru îndeplinirea cerinţelor minime de securitate a prelucrãrilor de date cu caracter personal de cãtre structurile aflate în subordinea/coordonarea Ministerului Administraţiei şi Internelor;
    c) planificã, organizeazã şi efectueazã misiuni de evaluare a stadiului de conformitate a mãsurilor instituite în cadrul structurilor Ministerului Administraţiei şi Internelor privind protecţia datelor cu caracter personal, cu cerinţele minime de securitate a prelucrãrilor de date cu caracter personal prevãzute de dispoziţiile legale în vigoare;
    d) ţine evidenţa operatorilor la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor şi a sancţiunilor aplicate acestora de cãtre Autoritatea naţionalã;
    e) consiliazã operatorii în elaborarea procedurilor privind mãsurile de protecţie a persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor;
    f) monitorizeazã implementarea mãsurilor şi recomandãrilor subsecvente misiunilor de evaluare efectuate;
    g) asigurã participarea la acţiunile desfãşurate, la nivel naţional şi internaţional, în domeniul protecţiei datelor cu caracter personal;
    h) elaboreazã informãri cãtre conducerea Ministerului Administraţiei şi Internelor cu privire la evoluţiile înregistrate în domeniul protecţiei datelor cu caracter personal;
    i) urmãreşte modul de realizare, de cãtre structurile Ministerului Administraţiei şi Internelor, a mãsurilor dispuse de Autoritatea naţionalã ca urmare a controalelor şi investigaţiilor întreprinse de aceastã instituţie;
    j) redacteazã dispoziţia de zi pe unitate, pe care o prezintã spre aprobare şefului Oficiului;
    k) primeşte, înregistreazã şi prezintã conducerii Oficiului corespondenţa adresatã unitãţii, pe care o distribuie celor abilitaţi potrivit ordinelor rezolutive;
    l) ţine evidenţa ştampilelor şi sigiliilor folosite de Oficiu şi rãspunde de manipularea şi folosirea acestora;
    m) întocmeşte documentele de planificare şi de evidenţã stabilite de conducerea unitãţii.

    CAP. VI
    Dispoziţii finale

    ART. 16
    Personalul Oficiului este obligat sã cunoascã şi sã aplice întocmai prevederile prezentului regulament.
    ART. 17
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul regulament.


    ANEXA 1
    la regulament

                          ORGANIGRAMA
       Oficiului responsabilului cu protecţia datelor personale



                      ┌──────────────────────┐
                      │ │
                      │ Conducerea Oficiului │
                      │ │
                      └─────────┬────────────┘
                                │
                                │
              ┌─────────────────┴─────────────────┐
     ┌────────┴───────┐ ┌─────────┴──────┐
     │Compartimentul │ │ Compartimentul │
     │ legislaţie │ │ consiliere │
     │ şi proceduri │ │ operatori │
     └────────────────┘ └────────────────┘




    ANEXA 2
    la regulament

                        DIAGRAMA DE RELAŢII
        a Oficiului responsabilului cu protecţia datelor personale


     ┌─────────────────────────┐
     │AUTORITATEA NAŢIONALÃ DE │
     │ SUPRAVEGHERE A │
     │PRELUCRÃRII DATELOR CU │
     │ CARACTER PERSONAL │
     └─────────────────────────┘
                 ▲ ┌─────────────────────────┐
                 │ │MINISTRUL ADMINISTRAŢIEI │
                 │ │ ŞI INTERNELOR │
                 │ │ SECRETARUL GENERAL │
                 │ └──────────●──────────────┘
                 └────────────┐ ║
                              │ ║
 ┌──────────────────────┐ ▼ ▼ ┌───────────────────┐
 │STRUCTURILE SIMILARE │ ┌───────────────────────┐ │ INSPECTORATE │
 │CONSTITUITE LA NIVELUL│ │OFICIUL RESPONSABILULUI│ │ GENERALE, │
 │AUTORITÃŢOR PUBLICE │◄--►│CU PROTECŢIA DATELOR ●───►│DIRECŢII GENERALE, │
 │ CENTRALE │ │ PERSONALE │ │DIRECŢII (SIMILARE)│
 │ │ └────────────●──────────┘ │ │
 └──────────────────────┘ ▐ └───────────────────┘
                                          ▐
                                          ▼
                    ┌──────────────────────────────────────────┐
                    │ RESPONSABILII/STRUCTURILE RESPONSABILE │
                    │ CU PROTECŢIA DATELOR CU CARACTER │
                    │ PERSONAL DIN CADRUL OPERATORILOR │
                    │ MINISTERULUI ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR│
                    └──────────────────────────────────────────┘


    LEGENDÃ: ◄─────► relaţii de colaborare
             ●═════► relaţii ierarhice; ◄-----► relaţii cooperare;
             ●─────► relaţii de cooperare şi consiliere;
             ●■■■■■■ ► relaţii de coordonare




    ANEXA 3
    la regulament

    MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR


         [STEMA]
        ROMÂNIEI

    Oficiul responsabilului cu protecţia datelor personale


                      FIŞA POSTULUI





  A. IDENTIFICAREA POSTULUI

  1. Compartimentul: - Oficiul responsabilului cu protecţia datelor personale
                              - conducerea serviciului
  2. Denumirea postului: - şef serviciu

  3. Poziţia postului
  în statul de organizare: - 1

  4. Relaţii cu alte posturi:

  a) ierarhice: - este subordonat nemijlocit ministrului administraţiei
                                şi internelor şi nemijlocit secretarului general;
                              - se aflã în coordonarea secretarului general;
                              - este şeful întregului personal al Oficiului responsabilului
                                cu protecţia datelor personale;
                              - coordoneazã şi îndrumã nemijlocit activitatea:
                                ● Compartimentului legislaţie şi proceduri;
                                ● Compartimentului consiliere operatori;

  b) funcţionale: - asigurã colaborarea cu celelalte unitãţi din aparatul
                                central al Ministerului Administraţiei şi Internelor, cu
                                instituţiile şi structurile aflate în subordinea/coordonarea
                                acestuia, precum şi cu operatorii din Ministerul
                                Administraţiei şi Internelor pentru exercitarea atribuţiilor
                                pe linia prelucrãrii de date cu caracter personal;
                              - asigurã relaţionarea cu instituţia abilitatã sã coordoneze
                                activitatea şi sã controleze mãsurile privitoare la
                                protecţia informaţiilor clasificate, potrivit legii;
                              - acordã sprijin reprezentanţilor autorizaţi ai instituţiilor
                                abilitate, potrivit competenţelor legale, pe linia
                                verificãrii persoanelor pentru care se solicitã accesul la
                                informaţii clasificate;
                              - solicitã instituţiilor abilitate efectuarea de verificãri
                                pentru avizarea eliberãrii certificatului de securitate şi
                                a autorizaţiei de acces la informaţii clasificate pentru
                                angajaţii proprii;
                              - notificã la Oficiul Registrului Naţional al Informaţiilor
                                Secrete de Stat (ORNISS) eliberarea certificatului de
                                securitate sau a autorizaţiei de acces pentru fiecare
                                angajat care lucreazã cu informaţii clasificate;
                              - solicitã asistenţã de specialitate instituţiilor abilitate
                                sã coordoneze activitatea şi sã controleze mãsurile
                                privitoare la protecţia informaţiilor secrete de stat;
                              - comunicã instituţiilor abilitate, potrivit competenţelor,
                                lista funcţiilor din subordine care necesitã acces la
                                informaţii secrete de stat;
                              - sesizeazã instituţiile prevãzute la art. 25 din Legea
                                <>nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate,
                                cu modificãrile şi completãrile ulterioare, conform
                                competenţelor, în legãturã cu incidentele de securitate
                                şi riscurile la adresa informaţiilor secrete de stat;
                              - dispune efectuarea de cercetãri şi, dupã caz, sesizeazã
                                organele de urmãrire penalã în situaţia compromiterii
                                informaţiilor clasificate;

  c) de control: - controleazã activitatea personalului din subordine şi
                                monitorizeazã activitatea unitãţilor din aparatul central,
                                instituţiilor şi structurilor aflate în subordinea/
                                coordonarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, în
                                domeniul protecţiei datelor cu caracter personal;
                              - monitorizeazã activitatea de aplicare a normelor de
                                protecţie a informaţiilor clasificate şi modul de
                                respectare a acestora;

  d) de reprezentare: - reprezintã Oficiul responsabilului cu protecţia datelor
                                personale în raporturile cu celelalte unitãţi din aparatul
                                central, cu instituţiile şi structurile aflate în
                                subordinea/coordonarea Ministerului Administraţiei şi
                                Internelor, cu instituţiile şi organismele din afara
                                Ministerului Administraţiei şi Internelor, precum şi cu
                                cele din strãinãtate;
                              - reprezintã Oficiul responsabilului cu protecţia datelor
                                personale în relaţiile cu publicul, asigurând mediatizarea
                                principalelor evenimente ale acestuia;
                              - la încheierea contractelor individuale de muncã, a
                                contractelor de colaborare sau a convenţiilor de orice
                                naturã precizeazã obligaţiile ce revin pãrţilor pentru
                                protecţia informaţiilor clasificate în interiorul şi în
                                afara unitãţii, în timpul programului şi dupã terminarea
                                acestuia, precum şi la încetarea activitãţii în unitatea
                                respectivã;

  e) relaţii cu autoritãţi, - colaboreazã cu Autoritatea Naţionalã de Supraveghere
  instituţii publice, a Prelucrãrii Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP),
  organizaţii internaţionale precum şi cu alte autoritãţi sau instituţii publice, cu
  sau persoane juridice: organisme ale societãţii civile, precum şi cu organizaţii
                                neguvernamentale şi experţi independenţi care desfãşoarã
                                activitãţi în domeniul protecţiei datelor cu caracter
                                personal;
                              - colaboreazã cu instituţii similare şi organizaţii
                                internaţionale, în baza mandatului acordat.

  5. Definirea sumarã - exercitã managementul serviciului, pe domeniile date în
  a atribuţiilor postului: responsabilitate, conform prevederilor actelor normative în
                                vigoare şi ale regulamentului de organizare şi funcţionare
                                al Oficiului responsabilului cu protecţia datelor personale;
                              - îndeplineşte funcţia de responsabil cu protecţia datelor
                                personale în Ministerul Administraţiei şi Internelor;
                              - este desemnat, potrivit prevederilor legale în vigoare,
                                funcţionar de securitate.

  B. CERINŢELE POSTULUI

  1. Categoria de personal
  ce poate ocupa postul: - funcţionar public cu statut special

  2. Gradul profesional
  necesar ocupantului - comisar-şef de poliţie
  postului:

  3. Pregãtirea necesarã
  ocupantului postului:
  3.1. pregãtire de bazã: - studii superioare de lungã duratã, civile şi/sau militare,
                                cu diplomã de licenţã în domeniul juridic sau militar;
  3.2. pregãtire de - masterat/curs postuniversitar în domeniile juridic,
  specialitate: management sau administraţie publicã;
  3.3. alte cunoştinţe: - în domeniile management general/administraţie publicã;
  3.4. autorizaţii speciale - autorizaţie de acces la informaţii clasificate nivel
  pentru exercitarea STRICT SECRET;
  atribuţiilor:
  3.5. limbi strãine: - limbã de circulaţie internaţionalã la nivel "bine"
                                pentru citit/vorbit.
  4. Experienţã:

  4.1. vechime în muncã/
   din care: în Ministerul
   Administraţiei şi
   Internelor: - 3 ani/3 ani
  4.2. vechime în specialitate:- 3 ani în structuri cu atribuţii în domeniul juridic;
  4.3. vechime în funcţii
  de conducere: -
  4.4. perioada pentru
  acomodarea la cerinţele
  postului: - 6 luni.

  5. Aptitudini şi abilitãţi
  necesare: - capacitate de evaluare, analizã şi sintezã;
                              - spirit de observaţie, simţ organizatoric, prestanţã, tact
                                şi discernãmânt;
                              - capacitate de a lucra sub presiunea timpului, abilitate
                                în comunicare;
                              - capacitate de a lucra în echipã, bun negociator;
                              - spontaneitate, operativitate în luarea deciziilor;
                              - abilitãţi manageriale (organizatorice, decizionale, de
                                prevedere, conducere, coordonare şi control).

  6. Atitudini necesare/
  comportament solicitat: - flexibilitate în gândire, receptivitate, previziune;
                              - deschidere pentru lucru în echipã, sociabilitate;
                              - iniţiativã, conduitã moralã ireproşabilã;
                              - comportament adecvat (limbaj, vestimentaţie, reguli
                                de politeţe);
                              - obiectivitate, spirit critic.

  7. Parametri privind starea
  sãnãtãţii somatice: - apt medical pentru funcţii de conducere.

  8. Trãsãturi psihice şi de
  personalitate: - inteligenţã, flexibilitate a gândirii;
                              - stabilitate comportamentalã;
                              - echilibru emoţional;
                              - apt psihologic pentru funcţii de conducere.
  C. CONDIŢII SPECIFICE
     DE MUNCÃ

  1. Locul de muncã: - sediul Oficiului responsabilului cu protecţia datelor
                                personale şi al operatorilor de date cu caracter personal/
                                împuterniciţilor ministerului.

  2. Programul de lucru: - zilnic 8 ore; 40 ore/sãptãmânã.

  3. Deplasãri curente: - la sediul operatorilor de date cu caracter personal.

  4. Condiţii deosebite - loc de muncã în condiţii determinate de acţiunea câmpurilor
  de muncã: electromagnetice;
                              - încadrat ca loc de muncã şi activitãţi în condiţii speciale.

  5. Riscuri implicate - stres, afectarea stãrii fizice generale din cauza
  de post: radiaţiilor electromagnetice şi a celor emise de
                                echipamentele şi tehnica informaticã.

  6. Compensãri: - cele prevãzute de actele normative în vigoare;
                              - condiţii speciale de muncã.

  D. DESCRIEREA SARCINILOR,
  ÎNDATORIRILOR ŞI
  RESPONSABILITÃŢILOR
  POSTULUI

  1. Sarcini şi îndatoriri:

  a) munca de fiecare zi: - monitorizeazã principalele activitãţi planificate la
                                nivelul compartimentelor aflate în coordonare, oferind
                                sprijin şi îndrumare pentru realizarea lucrãrilor şi
                                activitãţilor la un nivel calitativ adecvat;

                              - repartizeazã corespondenţa sositã, formulând rezoluţii
                                specifice;

                              - dispune mãsuri pentru promovarea, în cadrul comparti-
                                mentelor, a unui climat de muncã principial, precum şi
                                pentru menţinerea disciplinei şi ordinii interioare;

                              - urmãreşte permanent cunoaşterea activitãţii şi a comporta-
                                mentului personalului din subordine, perfecţionarea
                                pregãtirii continue a acestuia şi modul de îndeplinire a
                                sarcinilor şi atribuţiilor;

                              - verificã permanent modul de transmitere şi de îndeplinire
                                a ordinelor şi instrucţiunilor ministrului administraţiei
                                şi internelor şi dispoziţiilor secretarului general,
                                referitoare la problemele specifice compartimentelor
                                coordonate;

                              - coordoneazã activitatea de protecţie a informaţiilor
                                clasificate în toate componentele acesteia;

                              - asigurã pãstrarea şi organizeazã evidenţa certificatelor
                                de securitate şi autorizaţiilor de acces la informaţii
                                clasificate şi actualizeazã permanent evidenţa acestora;

                              - întocmeşte şi actualizeazã listele informaţiilor clasificate
                                elaborate sau pãstrate de unitate, pe clase şi niveluri
                                de secretizare;

                              - stabileşte obiectivele, sectoarele şi locurile de importanţã
                                deosebitã pentru protecţia informaţiilor clasificate din
                                sfera de responsabilitate şi, dupã caz, solicitã sprijinul
                                instituţiilor abilitate;

                              - efectueazã controale privind modul de aplicare a mãsurilor
                                legale de protecţie a informaţiilor clasificate;

  b) sãptãmânal: - stabileşte obiective şi sarcini pentru compartimentele
                                subordonate nemijlocit;
                              - analizeazã şi urmãreşte îndeplinirea obiectivelor şi
                                activitãţilor planificate;

  c) lunar: - aprobã graficul cu principalele activitãţi ale Oficiului
                                responsabilului cu protecţia datelor personale;
                              - coordoneazã desfãşurarea pregãtirii de specialitate a
                                compartimentelor subordonate;

  d) trimestrial: - aprobã planurile de activitate ale compartimentelor aflate
                                în coordonare;
                              - participã la activitãţile de evaluare a modului de
                                executare a sarcinilor stabilite;

  e) anual: - aprobã planul unic cu principalele activitãţi ale Oficiului
                                responsabilului cu protecţia datelor personale;
                              - susţine raportul de evaluare a activitãţii Oficiului
                                responsabilului cu protecţia datelor personale;
                              - organizeazã şi asigurã realizarea unui sistem coerent şi
                                unitar de scopuri, obiective şi indicatori de performanţã,
                                în vederea derulãrii în condiţii optime a activitãţilor
                                cuprinse în documentele aprobate;
                              - prezintã conducerii Ministerului Administraţiei şi
                                Internelor un studiu cu privire la asigurarea protecţiei
                                datelor cu caracter personal în cadrul structurilor
                                ministerului;

  f) ocazional: - consiliazã conducerea Ministerului Administraţiei şi
                                Internelor în domeniul protecţiei datelor cu caracter
                                personal;
                              - consiliazã şi coordoneazã activitãţile operatorilor din
                                cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor în
                                domeniul protecţiei datelor cu caracter personal;
                              - coordoneazã adoptarea mãsurilor necesare pentru aplicarea
                                unitarã a prevederilor legale din domeniul protecţiei
                                datelor cu caracter personal la nivelul instituţiilor şi
                                structurilor aflate în subordinea/coordonarea Ministerului
                                Administraţiei şi Internelor;
                              - asigurã cooperarea cu structurile aparatului central al
                                Ministerului Administraţiei şi Internelor în scopul
                                armonizãrii legislaţiei, a reglementãrilor şi practicilor
                                cu acquis-ul european din domeniul protecţiei datelor cu
                                caracter personal;
                              - asigurã colaborarea cu ANSPDCP în domeniul protecţiei
                                datelor cu caracter personal;
                              - participã, la solicitarea ANSPDCP, la efectuarea unor
                                controale prealabile şi investigaţii în domeniul protecţiei
                                datelor cu caracter personal;
                              - asigurã includerea personalului structurii/funcţionarului
                                de securitate în sistemul permanent de pregãtire şi
                                perfecţionare, conform standardelor în vigoare;
                              - planificã, organizeazã şi efectueazã misiuni de evaluare
                                a nivelului de conformitate a mãsurilor instituite la
                                nivelul structurilor Ministerului Administraţiei şi
                                Internelor, privind protecţia datelor cu caracter personal,
                                cu cerinţele minime de securitate a prelucrãrilor de date
                                cu caracter personal prevãzute de dispoziţiile legale
                                în vigoare;
                              - iniţiazã şi propune mãsuri în scopul asigurãrii protecţiei
                                datelor cu caracter personal la nivelul structurilor
                                Ministerului Administraţiei şi Internelor, potrivit
                                dispoziţiilor legale în vigoare;
                              - avizeazã procedurile privind mãsurile de protecţie a
                                persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter
                                personal, elaborate de cãtre structurile/unitãţile
                                Ministerului Administraţiei şi Internelor, care au
                                calitatea de operator şi monitorizeazã implementarea
                                acestora;
                              - asigurã cooperarea cu responsabilii cu protecţia datelor
                                personale ai celorlalte instituţii şi organisme la nivel
                                naţional şi european, cu ataşaţii de afaceri interne şi
                                cu reprezentanţii României pe lângã instituţiile Uniunii
                                Europene şi internaţionale pe problematica protecţiei
                                datelor cu caracter personal;
                              - asigurã participarea, în funcţie de problematicã, pe bazã
                                de mandat, avizat de structura centralã a Ministerului
                                Administraţiei şi Internelor care coordoneazã domeniul
                                afacerilor europene şi al relaţiilor internaţionale, la
                                reuniunile comitetelor şi comisiilor instituite în cadrul
                                instituţiilor Uniunii Europene, precum şi la diverse
                                reuniuni/seminare/conferinţe cu relevanţã în domeniu, atât
                                pe plan naţional, cât şi internaţional;
                              - asigurã organizarea registrului de evidenţã a operatorilor
                                de date cu caracter personal din cadrul Ministerului
                                Administraţiei şi Internelor;
                              - participã la verificãrile efectuate la structurile din
                                cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, la
                                solicitarea structurilor cu atribuţii de control din
                                cadrul ministerului;
                              - coordoneazã implementarea metodelor, mijloacelor şi
                                mãsurilor necesare gestionãrii şi protecţiei informaţiilor
                                clasificate;
                              - coordoneazã organizarea de cãtre Oficiul responsabilului
                                cu protecţia datelor personale a seminarelor de pregãtire
                                în domeniul protecţiei datelor cu caracter personal şi
                                participã la programe de pregãtire, seminare şi conferinţe
                                în domeniul de referinţã;
                              - iniţiazã convocãri şi întâlniri de instruire, informare şi
                                diseminare a experienţei pozitive a personalului
                                ministerului care desfãşoarã activitãţi în domeniul
                                protecţiei datelor cu caracter personal;
                              - participã, prin delegare, împuternicire sau pe bazã de
                                invitaţie, la misiuni şi activitãţi cum ar fi:
                              ● simpozioane, consfãtuiri, conferinţe, cursuri, instruiri
                                şi expoziţii utile în activitatea structurilor Ministerului
                                Administraţiei şi Internelor, organizate în ţarã sau în
                                strãinãtate;
                              ● şedinţe organizate de diferite instituţii publice, care au
                                ca teme de dezbatere aspecte ce vizeazã domeniul de
                                responsabilitate.

  2. Responsabilitãţi - aprobã planurile de muncã ale compartimentelor Oficiului
  de planificare: responsabilului cu protecţia datelor personale şi documen-
                                tele de analizã a modului de îndeplinire a sarcinilor;
                              - aprobã graficul lunar cu principalele activitãţi ale
                                Oficiului responsabilului cu protecţia datelor personale,
                                planul anual cu acţiunile serviciului şi planul unic anual
                                cu principalele activitãţi;
                              - aprobã normele interne privind protecţia informaţiilor
                                clasificate, potrivit legii;
                              - întocmeşte programul de prevenire a scurgerii de informaţii
                                clasificate şi acţioneazã pentru punerea în aplicare a
                                acestuia;
                              - supune avizãrii instituţiilor abilitate programul propriu
                                de prevenire a scurgerii de informaţii clasificate şi
                                asigurã aplicarea acestuia;
                              - elaboreazã şi aplicã mãsurile procedurale de protecţie
                                fizicã şi de protecţie a personalului care are acces la
                                informaţii clasificate;
                              - întocmeşte ghidul pe baza cãruia se va realiza încadrarea
                                corectã şi uniformã în nivelurile de secretizare a
                                informaţiilor secrete de stat, în strictã conformitate cu
                                legea, şi îl prezintã, spre aprobare, împuterniciţilor şi
                                funcţionarilor superiori abilitaţi prin lege sã atribuie
                                nivelurile de secretizare;
                              - asigurã aplicarea şi respectarea regulilor generale privind
                                evidenţa, întocmirea, pãstrarea, procesarea, multiplicarea,
                                manipularea, transportul, transmiterea şi distrugerea
                                informaţiilor secrete de stat şi a interdicţiilor de
                                reproducere şi circulaţie, în conformitate cu actele
                                normative în vigoare;
                              - aprobã listele cu personalul verificat şi avizat pentru
                                lucrul cu informaţiile secrete de stat şi evidenţa
                                deţinãtorilor de certificate de securitate şi autorizaţii
                                de acces şi le comunicã la ORNISS şi la instituţiile
                                abilitate sã coordoneze activitatea şi controlul mãsurilor
                                privitoare la protecţia informaţiilor clasificate,
                                potrivit legii;
                              - asigurã inventarierea anualã a documentelor clasificate şi,
                                pe baza acesteia, dispune mãsuri în consecinţã, conform
                                legii;
                              - asigurã fondurile necesare pentru implementarea mãsurilor
                                privitoare la protecţia informaţiilor clasificate,
                                conform legii;
                              - aprobã normele interne de aplicare a mãsurilor privind
                                protecţia informaţiilor clasificate, în toate componentele
                                acesteia, şi controleazã modul de respectare în cadrul
                                unitãţii;
                              - întocmeşte lista informaţiilor secrete de stat şi a
                                termenelor de menţinere în nivelurile de secretizare şi o
                                înainteazã Direcţiei generale de informaţii şi protecţie
                                internã în vederea obţinerii aprobãrii Guvernului,
                                potrivit legii.
  3. Responsabilitãţi - prezintã secretarului general stadiul îndeplinirii
  de raportare: atribuţiilor Oficiului responsabilului cu protecţia datelor
                                personale;
                              - informeazã Direcţia generalã de informaţii şi protecţie
                                internã despre vulnerabilitãţile şi riscurile existente în
                                sistemul de protecţie a informaţiilor clasificate, propune
                                şi ia mãsuri pentru înlãturarea acestora.
  4. Luare a deciziilor: - organizeazã, coordoneazã, controleazã, îndrumã, dã
                                dispoziţii şi rãspunde de desfãşurarea activitãţilor din
                                cadrul Oficiului responsabilului cu protecţia datelor
                                personale referitoare la domeniile din competenţa comparti-
                                mentelor subordonate, în strictã conformitate cu
                                prevederile actelor normative în vigoare;
                              - rãspunde, în faţa ministrului administraţiei şi internelor
                                şi a secretarului general, de modul de îndeplinire a
                                atribuţiilor date în competenţã;
                              - organizeazã activitãţi de pregãtire specificã a persoanelor
                                care au acces la informaţii clasificate şi ia mãsuri de
                                respectare strictã a prevederilor actelor normative
                                în domeniu.
  5. Accesul la informaţii: - are acces şi participã la întocmirea de documente
                                clasificate, în condiţiile legii.
  E. STANDARDE
  DE PERFORMANŢÃ
  ASOCIATE POSTULUI

  1. Indicatori cantitativi: - asigurã îndeplinirea tuturor atribuţiilor, sarcinilor şi
                                responsabilitãţilor care revin postului pe care îl ocupã.
  2. Indicatori calitativi: - asigurarea managementului performant al resurselor şi
                                activitãţilor Oficiului responsabilului cu protecţia
                                datelor personale, conform prevederilor legale.

  3. Costuri: - asigurã planificarea, organizarea şi desfãşurarea activi-
                                tãţilor, cu respectarea şi încadrarea strictã în limitele
                                resurselor materiale şi financiare aprobate în acest scop.

  4. Timp: - în termenele stabilite de actele normative specifice,
                                precum şi de ordinele/dispoziţiile primite.

  5. Utilizarea resurselor: - dispune de toate mijloacele legale aflate la dispoziţie.

  6. Mod de realizare: - individual şi în colaborare cu personalul Oficiului
                                responsabilului cu protecţia datelor personale.


                                Ministrul administraţiei şi internelor,
                                .......................................

         Secretarul general,
         ..................


                         Avizat
                         ──────
        Directorul general al Direcţiei generale de informaţii
                      şi protecţie internã,
                    .............................

                  Titularul postului
           .............................
           (gradul, numele şi prenumele)


                               -------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016