Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 4 mai 2011  privind organizarea, functionarea si structura Comisiei centrale de contestatii din cadrul Casei Nationale de Pensii Publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 4 mai 2011 privind organizarea, functionarea si structura Comisiei centrale de contestatii din cadrul Casei Nationale de Pensii Publice

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 318 din 9 mai 2011

    ART. 1
    (1) În cadrul Casei Naţionale de Pensii Publice se înfiinţeazã Comisia centralã de contestaţii, denumitã în continuare comisia, ca organism de verificare creat la nivel naţional care examineazã şi hotãrãşte asupra deciziilor de pensie emise de casele teritoriale de pensii, contestate de cãtre titulari, şi care urmãreşte aplicarea corectã a legislaţiei referitoare la pensiile publice.
    (2) Activitatea comisiei se desfãşoarã în şedinţe, conform prevederilor prezentului regulament.
    ART. 2
    Comisia are urmãtoarele atribuţii principale:
    a) examineazã şi soluţioneazã contestaţiile depuse împotriva deciziilor de pensie emise de casele teritoriale de pensii, conform Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    b) în soluţionarea contestaţiilor, comisia urmãreşte aplicarea corectã şi unitarã a prevederilor legale din domeniul pensiilor publice;
    c) în vederea aplicãrii corecte şi unitare a legislaţiei privind pensiile publice, comisia poate transmite caselor teritoriale de pensii acele hotãrâri care sunt considerate relevante pentru practica administrativã de stabilire a dreptului la pensie în sistemul public.
    ART. 3
    (1) Comisia este compusã din 5 membri titulari, dintre care un preşedinte şi 4 membri, precum şi din 5 membri supleanţi, dintre care un preşedinte şi 4 membri, numiţi prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Pensii Publice.
    (2) Membrii supleanţi participã la şedinţele Comisiei în locul membrilor titulari care se aflã în imposibilitate de a participa la acestea.
    (3) Pot fi membri ai comisiei specialişti din cadrul Casei Naţionale de Pensii Publice cu experienţã în domeniul pensiilor.
    ART. 4
    Preşedintele comisiei îndeplineşte, în principal, urmãtoarele atribuţii:
    a) organizeazã şi conduce şedinţele comisiei;
    b) convoacã şedinţele acesteia, prin secretarul de şedinţã;
    c) stabileşte activitãţile şi sarcinile ce revin membrilor comisiei şi secretarului de şedinţã, în îndeplinirea atribuţiilor prevãzute de lege;
    d) reprezintã comisia în relaţiile cu persoanele fizice si juridice.
    ART. 5
    (1) În activitatea sa, comisia beneficiazã de suportul tehnic şi logistic al unui serviciu specializat din cadrul Casei Naţionale de Pensii Publice.
    (2) Serviciul prevãzut la alin. (1) are urmãtoarele atribuţii principale:
    a) asigurã primirea şi înregistrarea contestaţiilor înaintate comisiei de casele teritoriale de pensii;
    b) asigurã analiza contestaţiilor şi a documentelor înaintate comisiei de casele teritoriale de pensii, precum şi verificarea deciziilor de pensie contestate;
    c) asigurã întocmirea documentaţiei tehnice, necesarã examinãrii şi soluţionãrii contestaţiilor de cãtre comisie;
    d) asigurã secretariatul comisiei;
    e) asigurã comunicarea în termen a hotãrârilor comisiei pãrţilor interesate şi restituirea dosarelor de pensie caselor teritoriale de pensii;
    f) sprijinã comisia în analiza cauzelor care conduc la aplicarea eronatã şi neunitarã a legislaţiei referitoare la pensiile publice de cãtre casele teritoriale de pensii;
    g) sprijinã comisia în formularea de propuneri privind aplicarea corectã şi unitarã a legislaţiei referitoare la pensiile publice de cãtre casele teritoriale de pensii şi înaintarea acestora preşedintelui Casei Naţionale de Pensii Publice.
    (3) Serviciul specializat prevãzut la alin. (1) este constituit din minimum 20 de specialişti cu experienţã în domeniul pensiilor.
    (4) Preşedintele Casei Naţionale de Pensii Publice asigurã recrutarea specialiştilor şi logistica necesarã bunei desfãşurãri a activitãţii comisiei.
    ART. 6
    (1) În îndeplinirea atribuţiilor sale, comisia colaboreazã cu alţi experţi din cadrul Casei Naţionale de Pensii Publice, caselor de pensii sectoriale, Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, Institutului Naţional de Expertizã Medicalã şi Recuperare a Capacitãţii de Muncã, precum şi din alte instituţii publice.
    (2) Direcţiile şi compartimentele funcţionale din cadrul Casei Naţionale de Pensii Publice, precum şi casele teritoriale de pensii au obligaţia sã punã la dispoziţia comisiei, la cerere, toate informaţiile necesare soluţionãrii în termen legal a contestaţiilor depuse.
    ART. 7
    (1) Comisia examineazã deciziile de pensie emise de casele teritoriale de pensii în condiţiile Legii nr. 263/2010, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi contestate în termen de 30 de zile de la data comunicãrii, potrivit legii.
    (2) Deciziile de pensie emise de casele teritoriale de pensii în condiţiile Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se supun cãilor de atac prevãzute de legea în baza cãrora au fost emise.
    ART. 8
    Procedura comisiei de examinare a deciziilor de pensie supuse contestãrii reprezintã, potrivit legii, procedurã administrativã prealabilã, obligatorie, fãrã caracter jurisdicţional.
    ART. 9
    (1) Contestaţia împotriva deciziei de pensie se depune, în termen de 30 de zile de la data comunicãrii, la casa teritorialã de pensii emitentã.
    (2) Casa teritorialã de pensii emitentã are obligaţia înregistrãrii contestaţiei la registratura generalã şi în registrul special de evidenţã a contestaţiilor depuse împotriva deciziilor de pensie.
    ART. 10
    Deciziile de pensie emise de casele teritoriale de pensii se comunicã dupã cum urmeazã:
    a) prin prezentarea persoanei la sediul casei teritoriale de pensii emitentã şi primirea deciziei de pensie de cãtre aceasta sub semnãturã, data comunicãrii fiind data ridicãrii sub semnãturã a deciziei de pensie;
    b) prin poştã, la domiciliul persoanei, cu scrisoare recomandatã cu confirmare de primire, data comunicãrii fiind data primirii sub semnãturã a deciziei de pensie.
    ART. 11
    (1) Contestaţia se considerã depusã în termenul prevãzut la art. 9 şi în situaţia în care este depusã eronat la altã casã de pensii constituitã în temeiul Legii nr. 263/2010, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (2) În situaţia prevãzutã la alin. (1), casa de pensii care a înregistrat contestaţia o va transmite, în cel mult 5 zile de la înregistrare, casei de pensii a cãrei comisie de contestaţii este competentã cu soluţionarea acesteia.
    (3) În situaţia prevãzutã la alin. (1) şi (2), termenul de soluţionare a contestaţiei se calculeazã de la data înregistrãrii la casa de pensii a cãrei comisie de contestaţii este competentã.
    ART. 12
    Casa teritorialã de pensii are obligaţia înaintãrii contestaţiei depuse în condiţiile art. 7 alin. (1) la comisie, în termen de cel mult 7 zile de la înregistrare, împreunã cu urmãtoarele documente:
    a) dosarul de pensie;
    b) dovada datei comunicãrii deciziei de pensionare contestate;
    c) nota de prezentare a cazului, cuprinzând temeiurile de drept şi de fapt care au condus la emiterea deciziei, precum şi concluziile reieşite în urma reverificãrii dosarului;
    d) fişa de evidenţã a drepturilor bãneşti cuvenite pensionarului, completatã la zi, dupã caz.
    ART. 13
    (1) Comisia soluţioneazã contestaţiile pe baza documentelor existente în dosarul de pensie.
    (2) La soluţionarea contestaţiilor, comisia verificã sub toate aspectele deciziile de pensie emise de casele teritoriale de pensii contestate de cãtre titulari şi urmãreşte aplicarea unitarã a dispoziţiilor legale în vigoare, precum şi stabilirea corectã a drepturilor de pensie.
    ART. 14
    (1) În activitatea lor, membrii comisiei au obligaţia de a fi imparţiali, de a asigura aplicarea unui tratament juridic nediscriminatoriu tuturor persoanelor care contestã deciziile de pensionare şi de a nu se lãsa influenţaţi în exprimarea liberã a votului în cadrul comisiei.
    (2) La soluţionarea contestaţiilor depuse împotriva deciziilor de pensie, membrii comisiei sunt independenţi în exprimarea votului lor şi nu pot fi traşi la rãspundere pentru votul exprimat în aceastã calitate.
    (3) Pe perioada soluţionãrii contestaţiilor, membrilor comisiei le este interzisã orice formã de comunicare cu contestatorii, altfel decât prin corespondenţa oficialã a comisiei.
    ART. 15
    (1) Comisia se întruneşte ori de câte ori este nevoie, la convocarea preşedintelui comisiei, prin secretarul de şedinţã.
    (2) Comisia îşi desfãşoarã activitatea în prezenţa tuturor membrilor ei şi adoptã hotãrâri cu majoritatea simplã a voturilor.
    (3) Modalitatea de vot în cadrul comisiei este votul deschis.
    (4) La şedinţele comisiei participã un secretar de şedinţã, fãrã drept de vot, desemnat de preşedintele comisiei din cadrul serviciului specializat prevãzut la art. 5.
    (5) Şedinţele comisiei nu sunt publice.
    (6) La şedinţele comisiei pot fi invitaţi şi alţi specialişti pentru clarificarea unor aspecte de ordin tehnic.
    (7) Lucrãrile şedinţelor comisiei sunt consemnate în proceseverbale de şedinţã, redactate de secretarul de şedinţã, semnate de preşedinte şi de membrii comisiei şi care se pãstreazã la serviciul specializat prevãzut la art. 5.
    ART. 16
    Prin hotãrârile pronunţate în soluţionarea contestaţiilor depuse împotriva deciziilor de pensie, comisia poate decide:
    a) admiterea totalã sau parţialã a contestaţiei, având drept consecinţã obligatorie revizuirea în mod corespunzãtor a deciziei de pensie de cãtre casa teritorialã de pensii emitentã, potrivit legii;
    b) respingerea contestaţiei.
    ART. 17
    (1) Hotãrârile comisiei adoptate în soluţionarea contestaţiilor cuprind în mod obligatoriu:
    a) numãrul şi data adoptãrii hotãrârii;
    b) numele şi prenumele, codul numeric personal, precum şi domiciliul contestatorului;
    c) numãrul şi data înregistrãrii contestaţiei;
    d) numãrul şi data deciziei de pensie contestate şi casa teritorialã de pensii emitentã;
    e) data comunicãrii deciziei de pensie contestate;
    f) obiectul contestaţiei;
    g) motivarea hotãrârii - temeiurile de fapt şi de drept care au condus la admiterea sau la respingerea contestaţiei;
    h) menţiunea cã hotãrârea comisiei poate fi atacatã la instanţa judecãtoreascã competentã şi termenul prevãzut de lege;
    i) semnãturile preşedintelui, membrilor comisiei şi a secretarului de şedinţã;
    j) ştampila comisiei.
    (2) Hotãrârile se redacteazã în 3 exemplare, din care un exemplar se comunicã contestatorului, unul casei teritoriale de pensii şi unul se pãstreazã la serviciul specializat prevãzut la art. 5.
    ART. 18
    Termenul de soluţionare a contestaţiei este de 45 de zile de la data înregistrãrii acesteia la casa teritorialã de pensii emitentã.
    ART. 19
    (1) Hotãrârile comisiei se comunicã persoanelor în cauzã şi caselor teritoriale de pensii interesate, în termen de 5 zile de la data adoptãrii.
    (2) Hotãrârile comisiei se comunicã persoanelor în cauzã prin poştã, la domiciliul persoanei, cu scrisoare recomandatã cu confirmare de primire, data comunicãrii fiind data primirii sub semnãturã a hotãrârii.
    (3) Hotãrârile comisiei pot fi atacate, potrivit legii, la tribunalul în a cãrui razã teritorialã îşi are domiciliul reclamantul, în termen de 30 de zile de la data comunicãrii.
    (4) Hotãrârile comisiei care nu au fost atacate în termenul prevãzut la alin. (3) sunt definitive.

                           --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016