Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 4 august 2010  de organizare si functionare al Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliara    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 4 august 2010 de organizare si functionare al Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliara

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 574 din 12 august 2010

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Agenţia Naţionalã de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã, denumitã în continuare Agenţia, se organizeazã şi funcţioneazã ca instituţie publicã, cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Administraţiei şi Internelor, unicã autoritate în domeniile cadastrului, publicitãţii imobiliare, geodeziei, cartografiei, fotogrammetriei şi teledetecţiei.
ART. 2
Agenţia se finanţeazã integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor, directorul general al Agenţiei având calitatea de ordonator secundar de credite.
ART. 3
În subordinea Agenţiei funcţioneazã, ca instituţii publice cu personalitate juridicã, oficiile de cadastru şi publicitate imobiliarã, denumite în continuare oficii teritoriale, şi Centrul Naţional de Geodezie, Cartografie, Fotogrammetrie şi Teledetecţie, denumit în continuare Centrul naţional.

CAP. II
Organizarea Agenţiei

ART. 4
În cadrul compartimentelor funcţionale prevãzute în Organigrama Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã, directorul general poate înfiinţa servicii, respectiv birouri, în condiţiile prevãzute de lege.
ART. 5
(1) Între conducerea Agenţiei şi compartimentele funcţionale, pe de o parte, şi instituţiile subordonate, pe de altã parte, se instituie, dupã caz, urmãtoarele tipuri de relaţii:
a) relaţii de autoritate, care se stabilesc între directorul general al Agenţiei şi directorii generali adjuncţi sau şefii compartimentelor funcţionale, dupã caz, între funcţiile de conducere şi cele de execuţie, precum şi între Agenţie şi instituţiile subordonate;
b) relaţii de coordonare în domeniul de specialitate, care se stabilesc între Agenţie, prin intermediul unui compartiment funcţional, şi instituţiile subordonate; relaţiile de coordonare se stabilesc şi în cadrul grupurilor de lucru;
c) relaţii de colaborare, care se stabilesc între compartimente funcţionale ale Agenţiei, între Agenţie şi instituţiile subordonate;
d) relaţii de control, care se realizeazã între Agenţie, prin intermediul compartimentelor funcţionale cu atribuţii de control, şi celelalte compartimente funcţionale sau instituţiile subordonate supuse controlului.
(2) Agenţia poate stabili relaţii de colaborare şi cu alte instituţii publice sau organizaţii private.
ART. 6
(1) În exercitarea atribuţiilor, şefii compartimentelor funcţionale pot mandata pe perioada absenţei lor din instituţie un salariat din subordine, care îndeplineşte condiţiile prevãzute de legislaţia în vigoare, sã exercite atribuţiile specifice funcţiei.
(2) Pentru posturile vacante de conducere, directorul general poate delega atribuţiile aferente acestora unui salariat al Agenţiei, care îndeplineşte condiţiile prevãzute de cadrul normativ, pânã la ocuparea postului prin concurs.
(3) Conducerea Agenţiei poate dispune detaşarea sau delegarea salariaţilor în condiţiile prevãzute de lege.
ART. 7
Pentru activitãţi cu caracter temporar se pot constitui comisii şi grupuri de lucru.

CAP. III
Atribuţiile Agenţiei

ART. 8
Agenţia exercitã urmãtoarele funcţii:
a) de strategie, prin care se elaboreazã strategia proprie, în acord cu obiectivele programului de guvernare şi cu legislaţia cu incidenţã în domeniul sãu specific de activitate;
b) de reglementare a activitãţii, prin care se elaboreazã cadrul juridic;
c) de reprezentare, prin care se asigurã, în numele statului sau al Guvernului României, reprezentarea pe plan intern şi internaţional;
d) de autoritate de stat, prin care se dispune şi se asigurã monitorizarea şi controlul modului de aplicare a reglementãrilor în vigoare;
e) de îndrumare în raport cu persoane fizice şi juridice care realizeazã lucrãri de specialitate;
f) de administrare a patrimoniului propriu şi al instituţiilor subordonate.
ART. 9
(1) În exercitarea funcţiilor sale, Agenţia are urmãtoarele atribuţii principale:
a) organizeazã, coordoneazã şi controleazã activitatea oficiilor de cadastru şi publicitate imobiliarã şi a Centrului naţional;
b) elaboreazã norme, promoveazã tehnici, standarde, procedee şi metodologii în domeniile sale de activitate;
c) reprezintã punctul de contact cu Comisia Europeanã privitor la Directiva 2007/2/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 14 martie 2007 de instituire a unei infrastructuri pentru informaţii spaţiale în Comunitatea Europeanã (Inspire) - Directiva INSPIRE;
d) asigurã preşedinţia şi secretariatul Consiliului Infrastructurii naţionale pentru informaţii spaţiale;
e) monitorizeazã implementarea şi utilizarea infrastructurii naţionale pentru informaţii spaţiale, realizeazã geoportalul INSPIRE al României, precum şi alte atribuţii prevãzute de legislaţia de transpunere a Directivei INSPIRE;
f) executã, completeazã, modernizeazã şi întreţine reţeaua geodezicã naţionalã în colaborare cu Ministerul Apãrãrii Naţionale;
g) avizeazã conţinutul topografic al hãrţilor, planurilor, atlaselor, ghidurilor şi al altor documente cartografice necesare uzului public;
h) autorizeazã persoanele fizice şi juridice care pot executa lucrãri tehnice de specialitate;
i) realizeazã şi actualizeazã registrul electronic naţional al nomenclaturilor stradale;
j) pune la dispoziţie autoritãţilor administraţiei publice centrale şi locale şi altor instituţii interesate, la cerere, situaţii statistice şi de sintezã privind reţeaua geodezicã naţionalã, hãrţile oficiale, cadastru şi de publicitate imobiliarã;
k) îndeplineşte sarcinile care rezultã din angajamentele internaţionale în domeniul sãu de activitate;
l) furnizeazã persoanelor fizice şi juridice, contra cost, servicii şi produse conform tarifelor stabilite în condiţiile legii;
m) asigurã standardizarea în domeniul sãu de activitate şi corelarea cu standardele europene şi internaţionale;
n) avizeazã documentaţiile de scoatere din circuitul agricol a terenurilor;
o) furnizeazã date cu privire la imobile, necesare sistemului de impozite şi taxe, pentru stabilirea corectã a obligaţiilor fiscale ale contribuabililor, ca urmare a înregistrãrii acestora în evidenţele cadastrale.
(2) Pe lângã atribuţiile prevãzute la alin. (1), Agenţia îndeplineşte şi alte atribuţii specifice activitãţii.

CAP. IV
Conducerea Agenţiei

ART. 10
(1) Agenţia este condusã de consiliul de administraţie şi de directorul general, care îndeplineşte şi funcţia de preşedinte al consiliului de administraţie.
(2) Consiliul de administraţie este format din 9 membri, din sectorul public şi privat, reprezentanţi ai domeniilor de activitate, cu care Agenţia are raporturi de colaborare.
(3) Membrii consiliului de administraţie sunt numiţi pentru o perioadã de 5 ani, exclusiv pe criterii de competenţã profesionalã, de cãtre ministrul administraţiei şi internelor.
(4) Membrii consiliului de administraţie, precum şi secretarul acestuia sunt obligaţi sã pãstreze confidenţialitatea tuturor datelor referitoare la activitatea Agenţiei, cu excepţia celor considerate de interes public.
(5) Membrii consiliului de administraţie vor depune o declaraţie de avere în termen de 15 zile de la data numirii şi la eliberarea din funcţie la Direcţia juridicã şi resurse umane.
(6) Consiliul de administraţie îşi numeşte un secretar care nu este membru al acestuia.
(7) Consiliul de administraţie se întruneşte la sediul Agenţiei lunar, în şedinţe ordinare sau extraordinare, ori de câte ori este convocat de cãtre preşedinte.
(8) Hotãrârile se adoptã cu majoritatea voturilor celor prezenţi şi se numeroteazã în ordine cronologicã, pe an.
(9) Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea cu participarea a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor sãi.
(10) Şedinţele consiliului de administraţie vor fi convocate cu cel puţin 3 zile înainte de data la care urmeazã sã se ţinã, la convocator anexându-se ordinea de zi şi materialele supuse dezbaterii.
(11) În lipsa preşedintelui, şedinţa este prezidatã de un alt membru al consiliului, desemnat de preşedinte.
(12) Membrii consiliului de administraţie rãspund pentru prejudiciile cauzate, prin hotãrârile adoptate, în legãturã cu administrarea şi gestionarea patrimoniului Agenţiei, în funcţie de votul exprimat.
ART. 11
Consiliul de administraţie al Agenţiei are urmãtoarele atribuţii:
a) analizeazã şi hotãrãşte colaborarea Agenţiei cu persoane fizice şi juridice, române ori strãine, de specialitate, pentru realizarea unor obiective de interes comun corespunzãtoare domeniului de activitate al Agenţiei;
b) rãspunde de administrarea legalã şi eficientã a întregului patrimoniu;
c) aprobã propunerile de tarife pentru serviciile prestate în condiţiile legii;
d) aprobã obiectivele de investiţii ce urmeazã a fi realizate de Agenţie sau de instituţiile subordonate;
e) propune ministrului administraţiei şi internelor aprobarea organigramei şi a regulamentului de organizare şi funcţionare ale Agenţiei;
ART. 12
Secretarul consiliului de administraţie îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) redacteazã şi transmite convocarea, ordinea de zi şi documentele de şedinţã membrilor consiliului de administraţie pentru şedinţe;
b) invitã reprezentanţii organizaţiilor sindicale desemnaţi sã participe la şedinţele consiliului de administraţie în situaţiile prevãzute de <>Legea sindicatelor nr. 54/2003 ;
c) redacteazã procesele-verbale de şedinţã şi hotãrârile consiliului de administraţie;
d) arhiveazã documentele de şedinţã, hotãrârile şi completeazã registrul cu procesele-verbale de şedinţã;
e) orice activitate dispusã de preşedinte, privitoare la buna desfãşurare a lucrãrilor consiliului de administraţie.
ART. 13
Membrii consiliului de administraţie pot fi revocaţi în urmãtoarele situaţii:
a) absenteazã nejustificat la 3 şedinţe consecutive ale consiliului de administraţie;
b) desfãşoarã activitãţi concurente;
c) sunt implicaţi în interes personal într-o achiziţie publicã organizatã de Agenţie ori instituţiile subordonate sau în orice alte activitãţi care prezintã un conflict de interese real sau potenţial;
d) sunt condamnaţi pentru sãvârşirea unei infracţiuni.
ART. 14
(1) Membrii consiliului de administraţie primesc o indemnizaţie de şedinţã, ce se plãteşte din bugetul Agenţiei, în cuantumul prevãzut de normele legale.
(2) Secretarul consiliului de administraţie primeşte o indemnizaţie de şedinţã în cuantum de 7% din salariul de bazã al directorului general.
ART. 15
Directorul general este desemnat prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor conform prevederilor legale.
ART. 16
Directorul general reprezintã Agenţia pe plan naţional şi internaţional.
ART. 17
(1) Pentru reglementarea activitãţii, directorul general emite ordine cu caracter normativ şi individual.
(2) Ordinele directorului general sunt emise în baza referatului de aprobare, iniţiat de compartimentul/compartimentele funcţional/funcţionale de specialitate, dupã caz, şi avizate pentru legalitate.
ART. 18
Directorul general al Agenţiei îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) conduce şi controleazã activitatea Agenţiei şi a instituţiilor subordonate;
b) aprobã înfiinţarea serviciilor şi birourilor în cadrul compartimentelor funcţionale prevãzute în organigrama Agenţiei;
c) aprobã statul de funcţii al Agenţiei şi al instituţiilor subordonate, precum şi organigrama şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale acestora din urmã;
d) aprobã strategia Agenţiei şi planurile de acţiune anuale ale acesteia şi ale instituţiilor subordonate;
e) supervizeazã proiectele cu finanţare rambursabilã şi nerambursabilã contractate de Agenţie;
f) numeşte şi elibereazã din funcţie personalul Agenţiei, directorii oficiilor teritoriale, registratorii-şefi şi coordonatori, precum şi registratorii de carte funciarã, în condiţiile prevãzute de lege;
g) aprobã proiectele de acte normative promovate de Agenţie şi propune Ministerului Administraţiei şi Internelor iniţierea de proiecte de acte normative în domeniul de specialitate;
h) aprobã angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor stabilite prin bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat potrivit legii;
i) asigurã evidenţa patrimoniului Agenţiei;
j) alte atribuţii care derivã din activitatea specificã a Agenţiei;
k) asigurã preşedinţia Consiliului Infrastructurii Naţionale pentru Informaţii Spaţiale.
ART. 19
(1) În activitatea sa, directorul general este sprijinit de un compartiment de consilieri.
(2) Consilierii directorului general au urmãtoarele atribuţii:
a) coordoneazã realizarea documentelor strategice ale Agenţiei şi participã la elaborarea actelor normative;
b) monitorizeazã activitatea compartimentelor funcţionale din cadrul Agenţiei şi îl informeazã periodic pe directorul general cu privire la stadiul realizãrii atribuţiilor acestora;
c) supervizeazã documentele elaborate în cadrul Agenţiei la solicitarea directorului general;
d) coordoneazã şi monitorizeazã proiectele cu finanţare internã şi internaţionalã;
e) elaboreazã documente de sintezã privind activitatea Agenţiei;
f) alte atribuţii stabilite de directorul general.
(3) Conducerea operativã a Agenţiei este realizatã de:
a) directorii generali adjuncţi;
b) directori;
c) şefi de serviciu;
d) şefi de birou.
ART. 20
Directorii generali adjuncţi au urmãtoarele atribuţii:
a) exercitã atribuţii conform mandatului dat de directorul general;
b) reprezintã Agenţia, în limita mandatului dat de directorul general al Agenţiei, în raporturile cu terţii;
c) conduc, coordoneazã şi controleazã compartimentele funcţionale din subordine şi oficiile teritoriale, dupã caz;
d) aprobã planurile de acţiune ale compartimentelor funcţionale din subordine;
e) fac propuneri cu privire la bugetul anual al compartimentelor funcţionale din subordine şi al instituţiilor subordonate Agenţiei, dupã caz;
f) realizeazã evaluarea profesionalã individualã a şefilor compartimentelor funcţionale din subordine şi a directorilor instituţiilor subordonate, dupã caz;
g) coordoneazã procesul de elaborare a proiectelor de acte normative în domeniile de specialitate.

CAP. V
Atribuţiile compartimentelor funcţionale ale Agenţiei

ART. 21
Direcţia juridicã şi resurse umane este subordonatã directorului general şi îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) realizeazã activitãţi juridice şi de resurse umane la nivelul Agenţiei, precum şi de coordonare şi de control profesional al acestor activitãţi la nivelul instituţiilor subordonate;
b) reprezintã Agenţia, pe baza delegaţiei date de directorul general, şi apãrã drepturile şi interesele acesteia în faţa instanţelor judecãtoreşti şi a altor organe de jurisdicţie, precum şi în raporturile cu alte organe de specialitate, cu persoane fizice sau juridice;
c) redacteazã şi depune în termenele procedurale cererile de chemare în judecatã, cererile pentru cãile de atac, întâmpinãrile, probele şi concluziile scrise, motivele care stau la baza exercitãrii cãilor de atac, în scopul apãrãrii intereselor Agenţiei;
d) oferã asistenţa legalã, informarea operativã şi periodicã a conducerii instituţiei privind situaţia litigiilor aflate pe rolul instanţelor judecãtoreşti;
e) efectueazã demersurile necesare în vederea recuperãrii sumelor plãtite unor terţe persoane de Agenţie, la sesizarea compartimentelor funcţionale cu atribuţii specifice;
f) analizeazã şi avizeazã din punctul de vedere al legalitãţii contractele de achiziţii publice şi prestãri de servicii în care Agenţia este parte;
g) informeazã directorul general şi directorii generali adjuncţi cu privire la ordinea de zi a şedinţelor celor douã Camere ale Parlamentului şi ale Guvernului;
h) elaboreazã puncte de vedere şi amendamente la proiectele de acte normative;
i) realizeazã procedura internã de avizare a proiectelor de acte normative şi monitorizeazã, dupã caz, etapele parcurse de acestea pe circuitul extern de avizare sau aprobare;
j) întocmeşte şi distribuie ordinele directorului general al Agenţiei, cu publicarea sau comunicarea acestora, dupã caz, şi asigurã înregistrarea acestora într-un registru special numerotat;
k) gestioneazã biblioteca electronicã a proiectelor de acte normative, acte normative, precum şi pe cele interne;
l) iniţiazã şi elaboreazã proiecte de regulamente, norme şi instrucţiuni în domeniul resurselor umane;
m) gestioneazã procedura de ocupare a posturilor în Agenţie şi în instituţiile subordonate;
n) administreazã documentele referitoare la raporturi de muncã;
o) efectueazã analize statistice lunare cu privire la situaţia posturilor din cadrul Agenţiei şi instituţiilor subordonate;
p) fundamenteazã fondul de salarii şi de premiere al Agenţiei;
q) gestioneazã activitatea de programare a concediilor;
r) ţine evidenţa carierei personalului Agenţiei (promovare, avansare, stagiaturã, perioadã de probã, perioadã de delegare de atribuţii, sancţionare şi termen de reabilitare);
s) anual, elaboreazã planul de acţiune în domeniul resurselor umane al Agenţiei şi al instituţiilor subordonate, în colaborare cu compartimentele de specialitate;
ş) întocmeşte planul anual de formare profesionalã şi gestioneazã procesul de evaluare profesionalã.
ART. 22
Corpul de control este organizat la nivel de serviciu, este subordonat directorului general şi îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) realizeazã misiuni de monitorizare şi control al activitãţii compartimentelor funcţionale din cadrul Agenţiei şi instituţiilor subordonate, conform planului de control sau din ordinul directorului general, şi raporteazã lunar sau ori de câte ori este nevoie directorului general rezultatele misiunilor realizate;
b) gestioneazã activitatea de protecţie a informaţiilor clasificate în cadrul Agenţiei şi al instituţiilor subordonate, inclusiv evidenţa beneficiarilor de documente, informaţii şi date secrete de stat, prin intermediul funcţionarului de securitate;
c) colaboreazã cu organele de specialitate ale statului de profil în vederea soluţionãrii sesizãrilor primite;
d) verificã modul de aplicare a mãsurilor aprobate de conducerea Agenţiei ca urmare a controalelor efectuate;
e) colaboreazã cu Direcţia generalã informaţii şi protecţie internã, cu aprobarea conducerii Agenţiei, în temeiul <>art. 4 din Legea nr. 14/1992 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului Român de Informaţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în vederea solicitãrii de date şi informaţii cu privire la salariaţii care urmeazã sã ocupe funcţii care presupun accesul la informaţii cu caracter secret de stat sau care, potrivit legii, nu pot fi divulgate ori care urmeazã sã desfãşoare astfel de activitãţi;
f) actualizeazã, anual sau ori de câte ori situaţia o impune, programul propriu de prevenire a scurgerii de informaţii, pe care îl propune conducerii Agenţiei spre avizare de cãtre Direcţia generalã informaţii şi protecţie internã din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
ART. 23
Serviciul audit intern este subordonat directorului general şi are urmãtoarele atribuţii:
a) realizeazã auditul intern asupra tuturor activitãţilor desfãşurate de Agenţie şi instituţiile subordonate;
b) elaboreazã proceduri sau norme metodologice proprii privind realizarea controlului şi exercitarea auditului public intern în cadrul Agenţiei, cu avizul Direcţiei generale audit intern din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor;
c) elaboreazã proiectul planului multianual de audit public intern pânã la data de 30 noiembrie a anului precedent anului pentru care se elaboreazã;
d) întocmeşte rapoartele de audit pentru orice activitate auditatã cu identificarea neconformitãţilor şi zonelor deficitare ale sistemului şi proceselor de activitate şi recomandarea mãsurilor preventive sau corective ce trebuie luate pentru creşterea performanţelor sistemului;
e) elaboreazã raportul anual privind activitatea de control;
f) elaboreazã raportul anual privind activitatea de audit public intern, pe care îl transmite Direcţiei generale audit intern din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, dupã avizarea acestuia de cãtre directorul general al Agenţiei;
g) auditeazã, cel puţin o datã la 3 ani, fãrã a se limita la acestea, urmãtoarele: angajamentele financiare şi legale din care derivã direct sau indirect obligaţii de platã, inclusiv din fondurile comunitare; constituirea veniturilor, vânzarea, gajarea, concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul privat al statului şi administrate de Agenţie; concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul public al statului şi administrate de Agenţie; sistemul contabil şi fiabilitatea acestuia; sistemul de luare a deciziilor; sistemele de conducere şi control, precum şi riscurile asociate unor astfel de sisteme; sistemele informatice;
h) asigurã auditarea proiectului de buget şi întocmirea referatului de opinie, conform prevederilor legale;
i) elaboreazã programul de asigurare şi îmbunãtãţire a calitãţii activitãţii de audit sub toate aspectele şi gestioneazã registrul de riscuri;
j) desfãşoarã misiuni de consiliere formalizate, misiuni de consiliere cu caracter informal şi consiliere pentru situaţii excepţionale, în conformitate cu Carta auditului intern, care sã nu afecteze independenţa şi obiectivitatea auditorului intern;
k) auditeazã managementul documentelor secrete şi de personal;
l) gestioneazã managementul calitãţii.
ART. 24
Direcţia sisteme informaţionale geografice este subordonatã directorului general adjunct potrivit organigramei Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã şi are urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã actele normative subsecvente <>Ordonanţei Guvernului nr. 4/2010 privind instituirea Infrastructurii naţionale pentru informaţii spaţiale în România;
b) asigurã raportarea cãtre Comisia Europeanã referitoare la stadiul implementãrii Directivei INSPIRE;
c) monitorizeazã punerea în aplicare şi utilizarea infrastructurii naţionale pentru informaţii spaţiale;
d) asigurã secretariatul Consiliului Infrastructurii naţionale pentru informaţii spaţiale;
e) elaboreazã specificaţii tehnice şi propune standarde naţionale, care sã defineascã conţinutul, structura, forma, calitatea datelor spaţiale componente, care sunt necesare pentru a obţine un format comun şi interoperabil al datelor;
f) realizeazã şi întreţine geoportalul INSPIRE al României;
g) asigurã compatibilitatea geoportalului INSPIRE al României cu geoportalul INSPIRE al Comunitãţii Europene;
h) asigurã disponibilitatea serviciului de comerţ electronic;
i) pune la dispoziţia autoritãţilor publice sau terţilor orice informaţii, inclusiv date, coduri şi clasificãri tehnice, necesare respectãrii normelor de aplicare ale Directivei INSPIRE, fãrã a restricţiona utilizarea lor exclusiv în acest scop;
j) recomandã o infrastructurã hardware şi de comunicaţii, care sã asigure gestionarea, controlul datelor spaţiale, serviciile de date spaţiale şi sã faciliteze accesul publicului la aceste date;
k) iniţiazã servicii şi tehnologii de reţea, acorduri de punere în comun, accesare şi utilizare, precum şi mecanisme, procese şi proceduri de coordonare şi monitorizare;
l) coordoneazã revizuirea periodicã a datelor spaţiale componente în vederea asigurãrii acurateţei şi actualitãţii acestora.
ART. 25
Unitatea de implementare PHARE este organizatã la nivel de compartiment în subordinea directorului general adjunct, potrivit organigramei Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã, şi îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) implementeazã şi monitorizeazã proiectele cu finanţare PHARE, cu sprijinul compartimentelor funcţionale din cadrul Agenţiei sau al instituţiilor subordonate acesteia, dupã caz;
b) îndeplineşte sarcinile care îi revin pentru organizarea licitaţiilor, evaluarea ofertelor, selectarea contractorului, negocierea şi încheierea contractelor aferente proiectelor implementate;
c) supravegheazã îndeplinirea de cãtre contractor a obligaţiilor asumate în conformitate cu termenii de referinţã;
d) ţine evidenţa repartizãrii şi utilizãrii bunurilor achiziţionate din fondurile PHARE, conform destinaţiei şi scopului prevãzute în program;
e) arhiveazã documentele aferente proiectelor finanţate din fonduri PHARE potrivit prevederilor legale;
f) asigurã legãtura cu organele de specialitate abilitate pentru proiectele pe care le implementeazã şi raporteazã periodic acestora stadiul implementãrii proiectelor.
ART. 26
(1) Direcţia managementul proiectelor este organizatã ca unitate de management al proiectelor (UMP), înfiinţatã potrivit prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 52/1999 privind asigurarea unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finanţate prin împrumuturi externe contractate sau garantate de stat, rambursabile sau nerambursabile, inclusiv privind plata specialiştilor români care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul unitãţilor de management de proiect, aprobatã prin <>Legea nr. 172/2001 , cu modificãrile ulterioare.
(2) Direcţia managementul proiectelor este subordonatã directorului general adjunct potrivit organigramei Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã şi are urmãtoarele atribuţii:
a) identificã oportunitãţi de finanţare din fonduri externe rambursabile şi nerambursabile pentru susţinerea financiarã a proiectelor Agenţiei şi elaboreazã documentaţia necesarã în vederea atragerii finanţãrii;
b) asigurã managementul integrat al proiectelor, în conformitate cu prevederile contractului de finanţare, a acordurilor de împrumut şi acordurilor subsidiare de împrumut, dupã caz, precum şi alte reglementãri;
c) elaboreazã caietele de sarcini şi alte specificaţii tehnice pentru proiectele derulate, cu sprijinul compartimentelor funcţionale de specialitate, în conformitate cu cererea de finanţare sau acordul de împrumut, dupã caz;
d) asigurã gestiunea financiarã a proiectelor;
e) asigurã relaţiile funcţionale cu instituţiile publice implicate în implementarea proiectelor derulate, precum şi cu beneficiarii finali ai acestora, dupã caz;
f) întocmeşte rapoartele solicitate de finanţator;
g) arhiveazã documentele elaborate sau primite în legãturã cu proiectele implementate sau în curs de implementare, precum şi corespondenţa cu organismele implicate în mod direct sau indirect;
h) asigurã efectuarea auditãrii proiectelor, conform acordurilor de finanţare şi legislaţiei române în vigoare.
ART. 27
Serviciul relaţii cu publicul este subordonat directorului general adjunct potrivit organigramei Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã şi are urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã serviciile de relaţii cu publicul la nivelul Agenţiei;
b) primeşte petiţiile adresate Agenţiei, le soluţioneazã şi comunicã rãspunsurile cãtre petenţi;
c) actualizeazã baza de date a Agenţiei, în conformitate cu <>Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi cu procedurile interne.
ART. 28
Direcţia informaticã este subordonatã directorului general adjunct, potrivit organigramei Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã, şi are urmãtoarele atribuţii:
a) realizeazã strategia de informatizare a Agenţiei şi a instituţiilor subordonate;
b) realizeazã, întreţine şi administreazã modelele funcţionale şi de date pentru sistemele informatice ale Agenţiei;
c) administreazã infrastructura software şi hardware la nivelul Agenţiei;
d) administreazã sistemele informatice instalate în Agenţie;
e) participã la realizarea sistemului informatic cartografic naţional în colaborare cu alte organe de specialitate ale statului;
f) participã la realizarea arhivei digitale a datelor deţinute, la nivel naţional;
g) participã la realizarea infrastructurii de date spaţiale la nivel naţional în colaborare cu alte organe de specialitate ale statului;
h) asigurã securitatea sistemelor informatice şi a reţelelor de date şi comunicaţii în cadrul Agenţiei;
i) asigurã activitatea de suport tehnic pentru sistemele informatice centralizate la nivel naţional;
j) efectueazã şi/sau coordoneazã sesiuni de instruire pe probleme de informaticã/comunicaţii la nivelul Agenţiei şi al instituţiilor subordonate.
ART. 29
(1) Direcţia publicitate imobiliarã este subordonatã directorului general adjunct, potrivit organigramei Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã, şi are urmãtoarele atribuţii:
a) organizeazã, coordoneazã şi controleazã activitatea de publicitate imobiliarã;
b) stabileşte tipul datelor de publicitate imobiliarã ale sistemului informatizat utilizat;
c) verificã activitatea de publicitate imobiliarã a oficiilor teritoriale în urma sesizãrilor fãcute de beneficiari;
d) avizeazã cercetarea disciplinarã şi, dupã caz, sancţionarea registratorilor de carte funciarã;
e) elaboreazã reglementãri în domeniul publicitãţii imobiliare;
f) avizeazã propuneri de modificare a legislaţiei cu incidenţã în domeniul publicitãţii imobiliare;
g) elaboreazã propuneri de stabilire a tarifelor percepute pentru serviciile oferite în domeniul publicitãţii imobiliare de cãtre oficiile teritoriale;
h) asigurã suport tehnic de specialitate, precum şi îndrumare pentru desfãşurarea activitãţilor curente;
i) întocmeşte periodic analize-diagnostic privind activitatea de publicitate imobiliarã a oficiilor teritoriale pentru reducerea sau eliminarea disfuncţionalitãţilor;
j) monitorizeazã anual activitatea de publicitate imobiliarã a oficiilor teritoriale şi întocmeşte rapoarte de evaluare cu privire la aceasta.
(2) Directorul Direcţiei publicitate imobiliarã şi directorul Direcţiei cadastru şi geodezie pot emite decizii în vederea îndrumãrii activitãţii de publicitate imobiliarã din cadrul oficiilor teritoriale, cu aprobarea directorului general.
ART. 30
Direcţia cadastru şi geodezie este subordonatã directorului general adjunct potrivit organigramei Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã şi are urmãtoarele atribuţii:
a) reglementeazã activitatea de cadastru;
b) organizeazã, coordoneazã şi controleazã activitatea de cadastru, geodezie şi cartografie;
c) autorizeazã persoanele fizice şi juridice care realizeazã lucrãri de cadastru, geodezie şi cartografie şi coordoneazã activitatea oficiilor teritoriale în acest domeniu;
d) coordoneazã activitãţile pentru introducerea cadastrului;
e) reglementeazã modul de preluare, validare şi integrare a datelor şi informaţiilor furnizate de persoanele autorizate şi gestionarii sistemelor informaţionale necesare alcãtuirii, întreţinerii şi actualizãrii bazei de date a cadastrului;
f) standardizeazã şi monitorizeazã modul de întocmire a documentaţiilor cadastrale pentru înscrierea imobilelor în cartea funciarã;
g) verificã documentaţia în vederea avizãrii pentru scoaterea din circuitul agricol a terenurilor mai mari de un hectar şi a celor deservite de infrastructura de îmbunãtãţiri funciare;
h) reglementeazã activitatea de geodezie şi cartografie;
i) gestioneazã administrarea reţelei geodezice naţionale şi sistemul ROMPOS;
j) dezvoltã sisteme de transformare a datelor spaţiale (TRANSDAT);
k) desfãşoarã activitãţi de cercetare-dezvoltare în domeniul geodeziei şi cartografiei;
l) realizeazã şi coordoneazã, dupã caz, bazele de date geodezice şi cartografice;
m) coordoneazã activitatea de avizare a conţinutului topografic al hãrţilor, planurilor, atlaselor, ghidurilor şi altor documente destinate uzului public;
n) participã şi coordoneazã recepţiile pentru lucrãrile de geodezie, fotogrammetrie, teledetecţie şi cartografie, realizate cu avizul Agenţiei.
ART. 31
Direcţia cooperare internaţionalã şi achiziţii este subordonatã directorului general adjunct potrivit organigramei Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã şi are urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã studii comparative privind sistemele internaţionale de cadastru şi publicitate imobiliarã;
b) sprijinã organizarea evenimentelor cu impact pe plan intern şi internaţional;
c) contribuie la identificarea de oportunitãţi de finanţare din fonduri externe rambursabile şi nerambursabile;
d) redacteazã proiectele de convenţii, programe, protocoale şi înţelegeri ale Agenţiei cu parteneri din strãinãtate în domeniul cadastrului, publicitãţii imobiliare, geodeziei şi cartografiei;
e) organizeazã deplasãrile în strãinãtate ale personalului din structura Agenţiei şi a instituţiilor subordonate;
f) dezvoltã un sistem coerent şi structurat de relaţii între Agenţie şi mass-media;
g) elaboreazã strategia de comunicare a Agenţiei;
h) promoveazã activitatea Agenţiei prin intermediul mijloacelor de comunicare în masã;
i) realizeazã materialele de informare şi promovare cu privire la activitatea Agenţiei;
j) monitorizeazã zilnic informaţiile de presã privind activitatea Agenţiei, analizeazã, sintetizeazã şi furnizeazã conducerii Agenţiei şi salariaţilor acesteia, dupã caz, materiale informative specifice;
k) gestioneazã pagina de internet a Agenţiei cu sprijinul Direcţiei informatice;
l) organizeazã activitatea de achiziţii publice la nivelul Agenţiei şi coordoneazã şi verificã aceastã activitate la nivelul instituţiilor subordonate;
m) elaboreazã programul anual de achiziţii publice, inclusiv prin centralizarea solicitãrilor compartimentelor funcţionale;
n) elaboreazã documentaţia de achiziţionare a lucrãrilor, a serviciilor şi produselor prevãzute în planul de achiziţii al Agenţiei şi pentru participarea, în calitate de ofertant, la procedurile organizate de alte autoritãţi contractante;
o) îndeplineşte atribuţiile care derivã din cadrul legal referitor la atribuirea contractelor de achiziţie publicã prin mijloace electronice;
p) urmãreşte îndeplinirea clauzelor contractelor de achiziţii publice încheiate de Agenţie, inclusiv obligaţiile pãrţilor contractante;
q) organizeazã, coordoneazã şi controleazã activitatea instituţiilor subordonate pe segmentul de activitate specific.
ART. 32
Direcţia economicã este subordonatã directorului general adjunct potrivit organigramei Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã şi are urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã şi fundamenteazã proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al Agenţiei şi al instituţiilor subordonate şi propune rectificarea acestuia;
b) exercitã atribuţiile de coordonare, îndrumare şi control al întregii activitãţi economico-financiare a tuturor ordonatorilor terţiari de credite şi înainteazã propuneri privind sancţionarea contravenţiilor la disciplina financiarã;
c) întocmeşte şi depune darea de seamã contabilã a Agenţiei şi a anexelor prevãzute de dispoziţiile legale în vigoare;
d) analizeazã propunerile primite şi efectueazã operaţiunile de alocare a necesarului de fonduri pe capitole şi titluri de cheltuieli, pentru bugetul Agenţiei şi pentru bugetele ordonatorilor terţiari de credite, în conformitate cu solicitãrile primite şi cu dispoziţiile legale în vigoare;
e) exercitã controlul financiar preventiv propriu;
f) întocmeşte, organizeazã şi ţine evidenţa propunerilor de angajare a cheltuielilor, angajamentelor bugetare şi a ordonanţãrilor de platã a cheltuielilor, în limita bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat pentru anul în curs;
g) analizeazã şi evidenţiazã resursele financiare pe surse de venit şi cheltuieli;
h) întocmeşte documentaţiile pentru deschiderea creditelor aferente finanţãrii de la bugetul de stat şi le repartizeazã în vederea efectuãrii plãţilor;
i) efectueazã operaţiunile de alocare a creditelor lunare, pe ordonatori terţiari de credite, în conformitate cu solicitãrile primite şi în limita prevederilor bugetului aprobat;
j) organizeazã evidenţa tuturor angajamentelor legale încheiate de Agenţie, din punct de vedere economic, pânã la finalizarea acestora;
k) primeşte, verificã şi centralizeazã dãrile de seamã contabile ale ordonatorilor terţiari de credite, trimestriale şi anuale, şi întocmeşte şi depune darea de seamã contabilã a Agenţiei;
l) ţine evidenţa conturilor extracontabile;
m) întocmeşte şi analizeazã fişele de cont pentru activitatea proprie, registrele contabile obligatorii şi documentele financiar-contabile;
n) ţine evidenţa gestiunii şi a contabilitãţii de gestiune;
o) efectueazã plãţi corespunzãtoare activitãţii Agenţiei pe baza documentelor justificative în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare;
p) organizeazã activitatea de casierie;
q) calculeazã penalitãţi şi notificã debitorilor cu privire la recuperarea creanţelor;
r) întocmeşte ordine de platã, dispoziţii bugetare, foi de vãrsãmânt, dispoziţii de platã şi de încasare;
s) organizeazã inventarierea periodicã în cadrul Agenţiei;
ş) asigurã întreţinerea mobilierului de birou, a instalaţiilor electrice, sanitare, a aparaturii din dotarea Agenţiei;
t) gestioneazã şi rãspunde de buna funcţionare a parcului auto şi întocmeşte fişa activitãţii zilnice şi situaţia lunarã privind consumul de carburanţi.
ART. 33
Toate compartimentele funcţionale din cadrul Agenţiei, indiferent de activitãţile desfãşurate, pe lângã atribuţiile specifice menţionate mai sus au şi responsabilitatea:
a) colaborãrii cu compartimentele funcţionale ale Agenţiei, cu instituţiile subordonate acesteia, precum şi cu ordonatorul principal de credite în domeniul specific de activitate;
b) elaborãrii planului anual de activitate şi a propunerilor pentru strategii, politici şi proiecte ale Agenţiei, potrivit domeniului de activitate;
c) propunerii necesarului anual de fonduri pentru întocmirea proiectului de buget anual;
d) furnizãrii informaţiilor din domeniul specific de activitate necesare elaborãrii documentelor din cadrul Agenţiei;
e) realizãrii de analize şi situaţii statistice specifice;
f) întocmirii rapoartelor de activitate;
g) arhivãrii electronice a propriilor documente într-un sistem unic la nivelul Agenţiei;
h) asigurãrii suportului tehnic pentru implementarea proiectelor Agenţiei.

CAP. VI
Dispoziţii finale

ART. 34
Organigrama şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale instituţiilor subordonate Agenţiei se aprobã prin ordin cu caracter normativ al directorului general al Agenţiei, potrivit legislaţiei în domeniu.
ART. 35
Nerespectarea prezentului regulament constituie abatere disciplinarã.
ART. 36
Anexa nr. 1 - Fişa postului directorului general şi anexele nr. 2a), 2b) şi 2c) - Fişa postului directorului general adjunct fac parte integrantã din prezentul regulament.

ANEXA 1
-------
la regulament
-------------

Aprob
Ordonator principal de credite,
...............................


FIŞA POSTULUI DIRECTORULUI GENERAL



Fişa postului
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Denumirea instituţiei publice: Agenţia Naţionalã de Cadastru şi │
│Publicitate Imobiliarã │
├─────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┤
│Compartimentul: │Director general │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│Denumirea postului: │Director general │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│Gradul profesional al │Registrator de carte funciarã/Consilier │
│ocupantului postului: │ │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│Nivelul postului: │de conducere │
└─────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────┘

Descrierea postului
┌─────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┐
│ Criterii │ Conţinut │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│1. Pregãtire profesionalã │1.1. Pregãtire de bazã (corespunzãtoare │
│impusã ocupantului postului │studiilor absolvite, potrivit prevederilor │
│ │legale): studii superioare de lungã duratã │
│ │1.2. Pregãtire de specialitate: studii │
│ │superioare cu licenţã/diplomã, master sau studii│
│ │postuniversitare │
│ │1.3. Perfecţionãri (specializãri) periodice, │
│ │necesare menţinerii competenţei pe post: cursuri│
│ │de perfecţionare profesionalã în domeniul │
│ │specific de activitate │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│2. Experienţa necesarã │Experienţa în muncã │
│executãrii operaţiunilor │2.1. Experienţa în specialitatea cerutã de post:│
│specifice postului │3 ani în specialitatea studiilor absolvite │
│ │2.2. Perioada necesarã iniţierii în vederea │
│ │executãrii operaţiunilor specifice postului: │
│ │90 de zile calendaristice │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│3. Dificultatea operaţiunilor│3.1. Complexitatea postului, în sensul │
│specifice postului │diversitãţii operaţiunilor de efectuat: maximã │
│ │3.2. Gradul de autonomie în acţiune: se │
│ │subordoneazã ministrului administraţiei şi │
│ │internelor │
│ │3.3. Efortul intelectual caracteristic │
│ │efectuãrii operaţiunilor specifice postului: │
│ │maxim │
│ │3.4. Necesitatea unor aptitudini deosebite: │
│ │capacitate de conducere, capacitate de analizã, │
│ │sintezã, abilitãţi de comunicare │
│ │3.5.Tehnologii speciale care trebuie cunoscute: │
│ │operare PC, sisteme informatice utilitare │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│4. Responsabilitatea │4.1. Responsabilitate de serviciu: │
│implicatã de post │- conform Regulamentului de organizare şi │
│ │funcţionare al ANCPI şi Regulamentului intern; │
│ │- rãspunde personal de calitatea îndeplinirii │
│ │sarcinilor încredinţate; │
│ │- respectã normele de protecţie a muncii şi PSI.│
│ │4.2. Responsabilitatea pregãtirii luãrii unor │
│ │decizii, pãstrarea confidenţialitãţii: │
│ │- rãspunde de pregãtirea unor decizii în │
│ │termenele prevãzute de legislaţia şi normele │
│ │specifice, în termene impuse de şeful ierarhic │
│ │superior; │
│ │- pãstrarea confidenţialitãţii şi respectarea │
│ │legislaţiei privind pãstrarea secretului. │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│5. Sfera de relaţii (de a │5.1. Gradul de solicitare din partea │
│intra în relaţii, de a │structurilor interne ale instituţiei publice: │
│rãspunde) │maxim │
│ │5.2. Gradul de solicitare din partea structu- │
│ │rilor externe ale instituţiei publice: periodic,│
│ │la termenele ciclice cerute de ANCPI sau alte │
│ │instituţii publice, aleator, în funcţie de │
│ │cerinţele ocazionale ale ANCPI sau ale altor │
│ │instituţii publice │
│ │5.3. Gradul de solicitare din partea cetãţenilor│
│ │şi/sau subiecţilor serviciilor oferite de ANCPI:│
│ │ori de câte ori sunt adresate solicitãri │
│ │specifice │
├─────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────┤
│DESCRIEREA ACTIVITĂŢILOR CORESPUNZĂTOARE POSTULUI: │
│a) conduce şi controleazã activitatea Agenţiei şi a instituţiilor subordonate;│
│b) aprobã înfiinţarea serviciilor şi birourilor în cadrul compartimentelor │
│funcţionale din organigrama Agenţiei; │
│c) aprobã statul de funcţii al Agenţiei şi al instituţiilor subordonate, │
│precum şi organigrama şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale │
│acestora din urmã; │
│d) aprobã strategia Agenţiei şi planurile de acţiune anuale ale acesteia şi │
│ale instituţiilor subordonate; │
│e) supervizeazã proiectele cu finanţare rambursabilã şi nerambursabilã │
│contractate de Agenţie; │
│f) numeşte şi elibereazã din funcţie personalul Agenţiei, directorii oficiilor│
│teritoriale, registratorii-şefi şi coordonatori, precum şi registratorii de │
│carte funciarã, în condiţiile prevãzute de lege; │
│g) aprobã proiectele de acte normative promovate de Agenţie şi propune │
│Ministerului Administraţiei şi Internelor iniţierea de proiecte de acte │
│normative în domeniul de specialitate; │
│h) aprobã angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor stabilite prin │
│bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat potrivit legii; │
│i) asigurã evidenţa patrimoniului Agenţiei; │
│j) asigurã preşedinţia Consiliului Infrastructurii naţionale pentru informaţii│
│spaţiale; │
│k) alte atribuţii care derivã din activitatea specificã a Agenţiei. │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Data ............. Semnãtura salariatului
...............



ANEXA 2a)
---------
la regulament
-------------

Aprob
Director general
...............

FIŞA POSTULUI DIRECTORULUI GENERAL ADJUNCT



Fişa postului
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Denumirea instituţiei publice: Agenţia Naţionalã de Cadastru şi │
│Publicitate Imobiliarã │
├─────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┤
│Compartimentul: │Director general adjunct │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│Denumirea postului: │Director general adjunct │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│Gradul profesional al │Registrator de carte funciarã/Consilier │
│ocupantului postului: │ │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│Nivelul postului: │de conducere │
└─────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────┘

Descrierea postului
┌─────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┐
│ Criterii │ Conţinut │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│1. Pregãtire profesionalã │1.1. Pregãtire de bazã (corespunzãtoare │
│impusã ocupantului postului │studiilor absolvite, potrivit prevederilor │
│ │legale): studii superioare de lungã duratã │
│ │1.2. Pregãtire de specialitate: studii │
│ │superioare cu licenţã/diplomã, master sau studii│
│ │postuniversitare │
│ │1.3. Perfecţionãri (specializãri) periodice, │
│ │necesare menţinerii competenţei pe post: cursuri│
│ │de perfecţionare profesionalã în domeniul │
│ │specific de activitate │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│2. Experienţa necesarã │Experienţa în muncã │
│executãrii operaţiunilor │2.1. Experienţa în specialitatea cerutã de post:│
│specifice postului │3 ani în specialitatea studiilor absolvite │
│ │2.2. Perioada necesarã iniţierii în vederea │
│ │executãrii operaţiunilor specifice postului: │
│ │90 de zile calendaristice │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│3. Dificultatea operaţiunilor│3.1. Complexitatea postului, în sensul │
│specifice postului │diversitãţii operaţiunilor de efectuat: maximã │
│ │3.2. Gradul de autonomie în acţiune: se │
│ │subordoneazã directorului general │
│ │3.3. Efortul intelectual caracteristic │
│ │efectuãrii operaţiunilor specifice postului: │
│ │maxim │
│ │3.4. Necesitatea unor aptitudini deosebite: │
│ │capacitate de conducere, capacitate de analizã, │
│ │sintezã, abilitãţi de comunicare │
│ │3.5.Tehnologii speciale care trebuie cunoscute: │
│ │operare PC, sisteme informatice utilitare │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│4. Responsabilitatea │4.1. Responsabilitate de serviciu: │
│implicatã de post │- conform Regulamentului de organizare şi │
│ │funcţionare al ANCPI şi regulamentului intern; │
│ │- rãspunde personal de calitatea îndeplinirii │
│ │sarcinilor încredinţate; │
│ │- respectã normele de protecţie a muncii şi PSI.│
│ │4.2. Responsabilitatea pregãtirii luãrii unor │
│ │decizii, pãstrarea confidenţialitãţii: │
│ │- rãspunde de pregãtirea unor decizii în │
│ │termenele prevãzute de legislaţia şi normele │
│ │specifice, în termenele impuse de şeful ierarhic│
│ │superior; │
│ │- pãstrarea confidenţialitãţii şi respectarea │
│ │legislaţiei privind pãstrarea secretului. │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│5. Sfera de relaţii (de a │5.1. Gradul de solicitare din partea │
│intra în relaţii, de a │structurilor interne ale instituţiei publice: │
│rãspunde) │maxim │
│ │5.2. Gradul de solicitare din partea structu- │
│ │rilor externe ale instituţiei publice: periodic,│
│ │la termenele ciclice cerute de ANCPI sau alte │
│ │instituţii publice, aleator, în funcţie de │
│ │cerinţele ocazionale ale ANCPI sau ale altor │
│ │instituţii publice │
│ │5.3. Gradul de solicitare din partea cetãţenilor│
│ │şi/sau subiecţilor serviciilor oferite de ANCPI:│
│ │ori de câte ori sunt adresate solicitãri │
│ │specifice │
├─────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────┤
│DESCRIEREA ACTIVITĂŢILOR CORESPUNZĂTOARE POSTULUI: │
│a) exercitã atribuţii conform mandatului dat de directorul general; │
│b) reprezintã Agenţia, în limita mandatului dat de directorul general al │
│Agenţiei, în raporturile cu terţii; │
│c) conduce, coordoneazã şi controleazã compartimentele funcţionale din │
│subordine şi oficiile teritoriale, dupã caz; │
│d) aprobã planurile de acţiune ale compartimentelor funcţionale din subordine;│
│e) face propuneri cu privire la bugetul anual al compartimentelor funcţionale │
│din subordine şi al instituţiilor subordonate Agenţiei, dupã caz; │
│f) realizeazã evaluarea profesionalã individualã a şefilor compartimentelor │
│funcţionale din subordine şi a directorilor instituţiilor subordonate, │
│dupã caz; │
│g) coordoneazã procesul de elaborare a proiectelor de acte normative în │
│domeniile de specialitate. │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Data .............. Semnãtura salariatului
.........................



ANEXA 2b)
---------
la regulament
--------------

Aprob
Director general,
......................

FIŞA POSTULUI DIRECTORULUI GENERAL ADJUNCT



Fişa postului
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Denumirea instituţiei publice: Agenţia Naţionalã de Cadastru şi │
│Publicitate Imobiliarã │
├─────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┤
│Compartimentul: │Director general adjunct │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│Denumirea postului: │Director general adjunct │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│Gradul profesional al │Registrator de carte funciarã/Consilier │
│ocupantului postului: │ │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│Nivelul postului: │de conducere │
└─────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────┘

Descrierea postului
┌─────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┐
│ Criterii │ Conţinut │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│1. Pregãtire profesionalã │1.1. Pregãtire de bazã (corespunzãtoare │
│impusã ocupantului postului │studiilor absolvite, potrivit prevederilor │
│ │legale): studii superioare de lungã duratã │
│ │1.2. Pregãtire de specialitate: studii │
│ │superioare cu licenţã/diplomã, master sau studii│
│ │postuniversitare │
│ │1.3. Perfecţionãri (specializãri) periodice, │
│ │necesare menţinerii competenţei pe post: cursuri│
│ │de perfecţionare profesionalã în domeniul │
│ │specific de activitate │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│2. Experienţa necesarã │Experienţa în muncã │
│executãrii operaţiunilor │2.1. Experienţa în specialitatea cerutã de post:│
│specifice postului │3 ani în specialitatea studiilor absolvite │
│ │2.2. Perioada necesarã iniţierii în vederea │
│ │executãrii operaţiunilor specifice postului: │
│ │90 de zile calendaristice │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│3. Dificultatea operaţiunilor│3.1. Complexitatea postului, în sensul │
│specifice postului │diversitãţii operaţiunilor de efectuat: maximã │
│ │3.2. Gradul de autonomie în acţiune: se │
│ │subordoneazã directorului general │
│ │3.3. Efortul intelectual caracteristic │
│ │efectuãrii operaţiunilor specifice postului: │
│ │maxim │
│ │3.4. Necesitatea unor aptitudini deosebite: │
│ │capacitate de conducere, capacitate de analizã, │
│ │sintezã, abilitãţi de comunicare │
│ │3.5.Tehnologii speciale care trebuie cunoscute: │
│ │operare PC, sisteme informatice utilitare │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│4. Responsabilitatea │4.1. Responsabilitate de serviciu: │
│implicatã de post │- conform Regulamentului de organizare şi │
│ │funcţionare al ANCPI şi regulamentului intern; │
│ │- rãspunde personal de calitatea îndeplinirii │
│ │sarcinilor încredinţate; │
│ │- respectã normele de protecţie a muncii şi PSI.│
│ │4.2. Responsabilitatea pregãtirii luãrii unor │
│ │decizii, pãstrarea confidenţialitãţii: │
│ │- rãspunde de pregãtirea unor decizii în │
│ │termenele prevãzute de legislaţia şi normele │
│ │specifice, în termenele impuse de şeful ierarhic│
│ │superior; │
│ │- pãstrarea confidenţialitãţii şi respectarea │
│ │legislaţiei privind pãstrarea secretului. │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│5. Sfera de relaţii (de a │5.1. Gradul de solicitare din partea │
│intra în relaţii, de a │structurilor interne ale instituţiei publice: │
│rãspunde) │maxim │
│ │5.2. Gradul de solicitare din partea structu- │
│ │rilor externe ale instituţiei publice: periodic,│
│ │la termenele ciclice cerute de ANCPI sau alte │
│ │instituţii publice, aleator, în funcţie de │
│ │cerinţele ocazionale ale ANCPI sau ale altor │
│ │instituţii publice │
│ │5.3. Gradul de solicitare din partea cetãţenilor│
│ │şi/sau subiecţilor serviciilor oferite de ANCPI:│
│ │ori de câte ori sunt adresate solicitãri │
│ │specifice │
├─────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────┤
│DESCRIEREA ACTIVITĂŢILOR CORESPUNZĂTOARE POSTULUI: │
│a) exercitã atribuţii conform mandatului dat de directorul general; │
│b) reprezintã Agenţia, în limita mandatului dat de directorul general al │
│Agenţiei, în raporturile cu terţii; │
│c) conduce, coordoneazã şi controleazã compartimentele funcţionale din │
│subordine şi oficiile teritoriale, dupã caz; │
│d) aprobã planurile de acţiune ale compartimentelor funcţionale din subordine;│
│e) face propuneri cu privire la bugetul anual al compartimentelor funcţionale │
│din subordine şi al instituţiilor subordonate Agenţiei, dupã caz; │
│f) realizeazã evaluarea profesionalã individualã a şefilor compartimentelor │
│funcţionale din subordine şi a directorilor instituţiilor subordonate, │
│dupã caz; │
│g) coordoneazã procesul de elaborare a proiectelor de acte normative în │
│domeniile de specialitate. │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Data ............. Semnãtura salariatului
...................



ANEXA 2c)
--------
la regulament
--------------

Aprob
Director general,
....................

FIŞA POSTULUI DIRECTORULUI GENERAL ADJUNCT



Fişa postului
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Denumirea instituţiei publice: Agenţia Naţionalã de Cadastru şi │
│Publicitate Imobiliarã │
├─────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┤
│Compartimentul: │Director general adjunct │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│Denumirea postului: │Director general adjunct │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│Gradul profesional al │Registrator de carte funciarã/Consilier │
│ocupantului postului: │ │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│Nivelul postului: │de conducere │
└─────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────┘

Descrierea postului
┌─────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┐
│ Criterii │ Conţinut │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│1. Pregãtire profesionalã │1.1. Pregãtire de bazã (corespunzãtoare │
│impusã ocupantului postului │studiilor absolvite, potrivit prevederilor │
│ │legale): studii superioare de lungã duratã │
│ │1.2. Pregãtire de specialitate: studii │
│ │superioare cu licenţã/diplomã, master sau studii│
│ │postuniversitare │
│ │1.3. Perfecţionãri (specializãri) periodice, │
│ │necesare menţinerii competenţei pe post: cursuri│
│ │de perfecţionare profesionalã în domeniul │
│ │specific de activitate │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│2. Experienţa necesarã │Experienţa în muncã │
│executãrii operaţiunilor │2.1. Experienţa în specialitatea cerutã de post:│
│specifice postului │3 ani în specialitatea studiilor absolvite │
│ │2.2. Perioada necesarã iniţierii în vederea │
│ │executãrii operaţiunilor specifice postului: │
│ │90 de zile calendaristice │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│3. Dificultatea operaţiunilor│3.1. Complexitatea postului, în sensul │
│specifice postului │diversitãţii operaţiunilor de efectuat: maximã │
│ │3.2. Gradul de autonomie în acţiune: se │
│ │subordoneazã directorului general │
│ │3.3. Efortul intelectual caracteristic │
│ │efectuãrii operaţiunilor specifice postului: │
│ │maxim │
│ │3.4. Necesitatea unor aptitudini deosebite: │
│ │capacitate de conducere, capacitate de analizã, │
│ │sintezã, abilitãţi de comunicare │
│ │3.5.Tehnologii speciale care trebuie cunoscute: │
│ │operare PC, sisteme informatice utilitare │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│4. Responsabilitatea │4.1. Responsabilitate de serviciu: │
│implicatã de post │- conform Regulamentului de organizare şi │
│ │funcţionare al ANCPI şi regulamentului intern; │
│ │- rãspunde personal de calitatea îndeplinirii │
│ │sarcinilor încredinţate; │
│ │- respectã normele de protecţie a muncii şi PSI.│
│ │4.2. Responsabilitatea pregãtirii luãrii unor │
│ │decizii, pãstrarea confidenţialitãţii: │
│ │- rãspunde de pregãtirea unor decizii în │
│ │termenele prevãzute de legislaţia şi normele │
│ │specifice, în termenele impuse de şeful ierarhic│
│ │superior; │
│ │- pãstrarea confidenţialitãţii şi respectarea │
│ │legislaţiei privind pãstrarea secretului. │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┤
│5. Sfera de relaţii (de a │5.1. Gradul de solicitare din partea │
│intra în relaţii, de a │structurilor interne ale instituţiei publice: │
│rãspunde) │maxim │
│ │5.2. Gradul de solicitare din partea structu- │
│ │rilor externe ale instituţiei publice: periodic,│
│ │la termenele ciclice cerute de ANCPI sau alte │
│ │instituţii publice, aleator, în funcţie de │
│ │cerinţele ocazionale ale ANCPI sau ale altor │
│ │instituţii publice │
│ │5.3. Gradul de solicitare din partea cetãţenilor│
│ │şi/sau subiecţilor serviciilor oferite de ANCPI:│
│ │ori de câte ori sunt adresate solicitãri │
│ │specifice │
├─────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────┤
│DESCRIEREA ACTIVITĂŢILOR CORESPUNZĂTOARE POSTULUI: │
│a) exercitã atribuţii conform mandatului dat de directorul general; │
│b) reprezintã Agenţia, în limita mandatului dat de directorul general al │
│Agenţiei, în raporturile cu terţii; │
│c) conduce, coordoneazã şi controleazã compartimentele funcţionale din │
│subordine şi oficiile teritoriale, dupã caz; │
│d) aprobã planurile de acţiune ale compartimentelor funcţionale din subordine;│
│e) face propuneri cu privire la bugetul anual al compartimentelor funcţionale │
│din subordine şi al instituţiilor subordonate Agenţiei, dupã caz; │
│f) realizeazã evaluarea profesionalã individualã a şefilor compartimentelor │
│funcţionale din subordine şi a directorilor instituţiilor subordonate, │
│dupã caz; │
│g) coordoneazã procesul de elaborare a proiectelor de acte normative în │
│domeniile de specialitate. │
│h) îndeplineşte atribuţii specifice ofiţerului de securitate la nivelul │
│Agenţiei. │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Data ............. Semnãtura salariatului
...................



-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016