Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 31 mai 2016  al sitului ROSCI0176 Pădurea Tătăruşi şi al rezervaţiei naturale Pădurea Tătăruşi    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 31 mai 2016 al sitului ROSCI0176 Pădurea Tătăruşi şi al rezervaţiei naturale Pădurea Tătăruşi

EMITENT: Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 601 bis din 8 august 2016

──────────
    Aprobat prin Ordinul nr. 1017/2016 publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 601 din 08 august 2016
──────────

    CAP. I CADRUL GENERAL

    ART. 1
    (1) Situl de importanţă comunitară ROSCI0176 Pădurea Tătăruşi, a fost desemnat prin Ordinul ministrului mediului şi dezvoltării durabile nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Rezervaţia naturală 2.546 Pădurea Tătăruşi a fost desemnată arie naturală protejată de interes naţional prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate - poziţia 2.546 din Anexa I. Suprafaţa acesteia este inclusă în suprafaţa sitului de importanţă comunitară ROSCI0176 Pădurea Tătăruşi.

    ART. 2
    (1) Situl Natura 2000 ROSCI0176 Pădurea Tătăruşi a fost declarat pentru conservarea habitatelor de importanţă comunitară 9130 Păduri de fag de tip Asperulo-Fagetum precum şi a două specii prezente în anexa II a Directivei 92/43/CEE a Consiliului din 21 mai 1992 privind conservarea habitatelor naturale şi a speciilor de floră şi faună sălbatice: Cypripedium calceolus, cod 1902, denumită popular papucul doamnei şi Isophya stysi, cod 4050, denumită popular cosaş.
    (2) Aria protejată de interes naţional 2.546 Pădurea Tătăruşi a fost declarată pentru conservarea pădurii de fag, Fagus sylvatica, de 130 ani unde este prezent insular şi Fagus taurica de dimensiuni impresionante.

    ART. 3
     Limitele rezervaţiei naturale 2.546 Pădurea Tătăruşi şi ale sitului de importanţă comunitară ROSCI0176 Pădurea Tătăruşi sunt reprezentate în Anexa 1 a prezentului regulament. Accesul către aria naturală protejată se face din satul Conteşti, pe drumul judeţean DJ 208, iar de aici spre vest circa 700 m până la limita sitului prin intermediul unor drumuri de câmp. Alte variante de a ajunge în sit sunt: pe DJ 208 F dinspre comuna Tătăruşi până la ieşirea din localitate, iar de aici, pe drumuri comunale sau agricole spre sud-est către sit.

    ART. 4
     Din punct de vedere administrativ, ariile sunt localizate în judeţul Iaşi, raza comunei Tătăruşi.

    ART. 5
    (1) Din punct de vedere al administraţiei silvice, în situl de importanţă comunitară ROSCI0176 care include şi rezervaţia naturală 2546 Pădurea Tătăruşi, sunt cuprinse subparcele silvice 48 A şi 49 A din U.P II Tătăruşi, Ocolul Silvic Paşcani.
    (2) Situl de importanţă comunitară ROSCI 0176 Pădurea Tătăruşi are o suprafaţă totală de 55 ha iar rezervaţia naturală de interes naţional Pădurea Tătăruşi cod 2.546 are o suprafaţă de 49.9 ha.

    ART. 6
     Responsabilitatea managementului sitului de importanţă comunitară ROSCI0176 Pădurea Tătăruşi şi a rezervaţiei naturale 2.546 Pădurea Tătăruşi revine Regiei Naţionale a Pădurilor prin Direcţia Silvică Iaşi, denumită în continuare custode, în conformitate cu Convenţia de custodie nr. 011005.03.2010, încheiată între Direcţia Silvică Iaşi şi Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice.

    CAP. II REGLEMENTAREA ACTIVITĂŢILOR

    ART. 7
     Accesul/vizitarea ariei naturale protejate se face solitar sau în grupuri de maxim 50 persoane.

    ART. 8
    (1) Este interzis accesul şi circulaţia cu mijloace motorizate pe teritoriul ariei în afara drumurilor deschise circulaţiei publice şi în afara drumurilor de exploatare existente.
    (2) Excepţiile de la restricţia de acces şi circulaţie cu autovehicule vor fi: personalul custodelui, personalul silvic, personalul organelor statului cu competenţe pe teritoriu: poliţie, poliţia de frontieră, protecţia civilă, autorităţi de mediu, autorităţi de gospodărire a apelor, ambulanţa; personalul împuternicit pentru patrulări/controale, în cazul în care aceste categorii sunt în exerciţiul funcţiunii, pe bază de delegaţie.

    ART. 9
     Accesul este gratuit însă condiţionat de anunţarea reprezentantului custodelui în teritoriu şi prezentarea datelor de identitate la accesul în raza ariei naturale protejate . Puncte şi date de contact ale reprezentanţilor custodelui sunt următoarele:
     Direcţia Silvică Iaşi
     Strada Gheorghe Asachi nr. 2, Localitatea: Iaşi, Judeţul: Iaşi
     Tel: +40-0232-244680; Fax:+40-0232-244631, email: office@iasi.rosilva.ro

    ART. 10
    (1) Pe terenurile care fac parte din fondul forestier inclus în aria naturală protejată se execută numai lucrările care se regăsesc în amenajamentele silvice în vigoare cu obligaţia proprietarilor/administratorilor de pădure să revizuiască amenajamentele în conformitate cu prevederile planului de management odată cu aprobarea acestuia.
    (2) Alte lucrări silvice decât cele prevăzute în amenajamentele silvice sunt strict interzise.
    (3) Reamenajarea unităţilor de producţie de pe teritoriul ariei naturale protejate se va realiza în colaborare cu custodele, în termen de 1 an de la aprobarea Planului de Management.
    (4) Se interzice introducerea de exemplare aparţinând unor specii de arbori exotici pe raza ariei naturale protejate.

    ART. 11
    (1) Activităţile de gospodărire a vânatului se vor organiza şi desfăşura în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare şi a Legii nr. 407/2006 a vânătorii şi a protecţiei fondului cinegetic, cu modificările şi completările ulterioare şi cu avizul custodelui.
    (2) În vederea conservării speciilor de interes cinegetic, gestionarul fondului de vânătoare a cărei suprafaţă se suprapune parţial suprafeţei ariei naturale protejate, va delimita zonele de linişte a faunei cinegetice, zone în care exercitarea vânătorii este interzisă, astfel încât să fie constituite în suprafaţa ariei.
    (3) Se interzice popularea cu specii de interes cinegetic exotice a fondurilor de vânătoare din cuprinsul ariei naturale protejate. Orice activitate de populare cu specii de faună de interes cinegetic se va face cu aprobarea prealabilă a custodelui.

    ART. 12
    (1) Pentru speciile de animale sălbatice terestre, acvatice şi subterane de interes comunitar şi care se află sub regim strict de protecţie, inclusiv cele prevăzute în anexele Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011,cu modificările şi completările ulterioare, precum şi speciile incluse în lista roşie naţională sunt interzise:
    a) orice formă de recoltare, capturare, ucidere, distrugere sau vătămare;
    b) perturbarea intenţionată în cursul perioadei de reproducere, de creştere, de hibernare şi de migraţie;
    c) distrugerea şi/sau culegerea cuiburilor şi ouălelor din natură;
    d) deteriorarea şi/sau distrugerea locurilor de reproducere sau odihnă;
    e) deţinerea, transportul, comerţul sau schimburile în orice scop fără autorizaţia autorităţii de mediu competente.

    (2) Faptele ilegale din domeniile vânătorii trebuie constatate şi sancţionate de personalul custodelui şi al celorlalte organe ale statului cu atribuţii în zona ariei, aceştia fiind împuterniciţi în acest sens.

    ART. 13
     Cercetarea ştiinţifică în aria naturală protejată va fi orientată, pe cât posibil, spre realizarea scopului pentru care a fost desemnată aria.

    ART. 14
     Activităţile de cercetare ştiinţifică pe teritoriul ariei naturale se desfăşoară cu avizul custodelui, care sprijină logistic, la solicitare şi în măsura posibilităţilor, activitatea de cercetare. La finalizarea cercetărilor titularii temelor de cercetare vor pune la dispoziţia custodelui în termen de 50 de zile un raport de cercetare.

    ART. 15
    (1) În cazul temelor de cercetare care necesită date/ informaţii privind aria naturală, furnizate de custode, se va încheia un contract cu cei care derulează tema, contract care să asigure accesul custodelui la rezultate în vederea utilizării lor în activitatea de management a ariei. Clauzele contractului se stabilesc de comun acord de către părţi. Dreptul asupra utilizării rezultatelor se stabileşte prin contract.
    (2) Activitatea de cercetare ştiinţifică, inclusiv realizarea studiilor de impact sau a altor tipuri de documentaţii, pe teritoriul ariei naturale se desfăşoară cu notificarea prealabilă şi avizul custodelui. Custodele sprijină logistic, în măsura posibilităţilor, şi cu informaţii proprii activitatea de cercetare. Custodele are acces la rezultatele cercetării, dar poate folosi aceste rezultate doar în scopul conservării şi dezvoltării patrimoniului natural al ariei. În vederea efectuării cercetării se poate încheia un contract, clauzele fiind stabilite de comun acord.

    ART. 16
     În raza rezervaţiei naturale sunt permise activităţi de turism şi de educaţie ecologică, cu respectarea regulilor de vizitare, potrivit prezentului regulament.

    ART. 17
     Întreţinerea marcajelor turistice, deschiderea de noi trasee şi amplasarea panourilor indicatoare şi informative se fac numai cu avizul custodelui.

    ART. 18
     Camparea pe teritoriul ariei naturale protejate se reglementează astfel:
    (a) Camparea este permisă în locurile amenajate de deţinătorii sau administratorii de terenuri cu avizul custodelui.
    (b) Săparea de şanţuri în jurul corturilor sau utilizarea oricăror materiale de origine vegetală sub corturi este interzisă.
    (c) Camparea în afara perimetrelor permise se poate face numai pentru personalul custodelui şi voluntarii care lucrează pe teritoriul ariei cu aprobarea custodelui, în situaţia în care sarcinile primite o impun.

    ART. 19
     Organizarea de competiţii şi manifestări de grup de orice fel, cursuri care presupun accesul pe teren în zona ariei naturale protejate şi în tabere se face numai cu avizul custodelui.

    ART. 20
    (1) Accesul câinilor în zona rezervaţiei naturale şi a sitului de importanţă comunitară este permis doar în condiţiile în care câinii sunt ţinuţi permanent în lesă. Pentru fiecare câine stăpânii trebuie să prezinte toate actele de dovadă a vaccinării. Patrulele organizate cu scop de pază pot utiliza în acţiunile lor câini utilitari.
    (2) În cazul câinilor care însoţesc turmele de animale ce păşunează în zonele din apropierea ariei naturale protejate, numărul acestora va fi în conformitate cu prevederile legale specifice.

    ART. 21
     Aprinderea focului pe teritoriul rezervaţiei şi a sitului de importanţă comunitară se reglementează astfel:
    (a) focurile de tabără sunt permise doar în vetrele special amenajate în acest scop în perimetrele permise pentru campare, cu lemn de foc asigurat de administratorii locului de campare. Se vor respecta normele de prevenire şi stingere a incendiilor;
    (b) sunt strict interzise adunatul şi defrişarea vegetaţiei lemnoase de orice fel pentru aprinderea şi menţinerea focului;
    (c) este interzisă aprinderea focului în fondul forestier, cu excepţia locurilor special amenajate de către administratorii terenului. În locurile de campare în care nu se asigură lemn de foc de către proprietari, se permite doar utilizarea lemnului adus de turişti.

    ART. 22
     Regimul deşeurilor pe teritoriul rezervaţiei naturale şi a sitului de importanţă comunitară se reglementează astfel:
    (a) este interzisă abandonarea deşeurilor de orice fel pe teritoriul rezervaţiei naturale şi a sitului de importanţă comunitară;
    (b) gestionarii locurilor de campare pentru care se percepe taxă de campare au responsabilitatea depozitării temporare a deşeurilor cu respectarea condiţiilor legale, astfel încât să nu existe posibilitate de acces pentru câini şi animale sălbatice;
    (c) autorităţile publice locale din raza ariei naturale protejate au responsabilitatea asigurării colectării şi transportului deşeurilor menajere din localităţi la punctele legale de colectare a deşeurilor;
    (d) autorităţile publice locale din raza ariei naturale protejate au responsabilitatea de a desfiinţa depozitele ilegale de deşeuri aflate pe teritoriul lor administrativ;
    (e) deţinătorii cu orice titlu a terenurilor din cuprinsul ariei naturale protejate au obligaţia de a asigura luarea măsurilor de salubrizare/ curăţare a terenurilor.

    ART. 23
    (1) Se interzice tăierea, incendierea, distrugerea sau degradarea prin orice mijloace a vegetaţiei naturale.
    (2) Se interzice tăierea, ruperea sau scoaterea din rădăcini a arborilor, puieţilor sau lăstarilor, precum şi însuşirea celor rupţi sau doborâţi de fenomene naturale sau de către alte persoane.

    ART. 24
     Colectarea şi capturarea de specii de floră, faună sălbatică în scopul comercializării se poate face numai de persoane autorizate conform legii.

    ART. 25
     Este strict interzisă distrugerea sau degradarea panourilor informative şi indicatoare, precum şi a plăcilor, stâlpilor sau a semnelor de marcaj de pe traseele turistice.

    ART. 26
     Realizarea de construcţii noi în aria naturală protejată se realizează doar cu respectarea legislaţiei în vigoare şi după obţinerea avizului din partea custodelui.

    ART. 27
     Construirea de noi drumuri şi/ sau poduri în cuprinsul ariei naturale protejate este interzisă fără acordul custodelui şi respectarea legislaţiei în vigoare.

    ART. 28
     Finanţarea activităţilor custodelui se poate asigura din fonduri provenite:
    a. din bugetul de stat sau al autorităţilor locale;
    b. din surse proprii;
    c. din proiecte de finanţare elaborate de custode sau în colaborare cu alte organizaţii/ instituţii şi finanţate prin programe locale, naţionale sau internaţionale,
    d. din subvenţii, donaţii, sponsorizări, contribuţii legale.


    CAP. IV DISPOZIŢII FINALE

    ART. 29
     Planurile/proiectele şi programele, care pot avea efecte asupra mediului, şi asupra speciilor şi habitatelor din rezervaţie şi din situl de importanţă comunitară şi din vecinătatea acestora vor fi supuse avizării de către custode.

    ART. 30
     Administratorul ariei protejate avizează documentaţia de amenajare a teritoriului şi de urbanism, în care sunt incluse limitele sitului.

    ART. 31
     Orice activitate sau lucrare susceptibilă să genereze un impact negativ asupra speciilor şi habitatelor din aria naturală protejată şi din vecinătatea acesteia va fi supusă avizării de către custode.

    ART. 32
     Personalul custodelui, împuternicit cu legitimaţie de control, are dreptul de acces pe terenurile din cuprinsul ariei naturale protejate, indiferent de formă de proprietate.

    ART. 33
     Orice persoană fizică sau juridică care îşi desfăşoară activităţi în raza ariei naturale protejate are obligaţia de a furniza informaţiile şi datele solicitate de custode, pentru a asigura gospodărirea eficientă a ariei naturale protejate.

    ART. 34
     Orice persoană fizică sau juridică ce desfăşoară activităţi în raza ariei naturale protejate are obligaţia de a asista personalul custodelui în activitatea de verificare şi control şi a facilita controlul activităţilor ai căror titulari sunt, precum şi prelevarea de probe.

    ART. 35
     Orice persoană fizică sau juridică are obligaţia să se legitimeze la solicitarea expresă a personalului de inspecţie şi control al custodelui.

    ART. 36
     Custodele ariei naturale protejate are obligaţia să prezinte anual la autorităţile de protecţia mediului un raport corect şi complet privind starea ariei naturale protejate, modul de gestionare a eventualelor probleme apărute şi acţiunile întreprinse în baza planului de management, precum şi situaţia realizării obligaţiilor asumate în convenţia de custodie.

    ART. 37
     În cazul producerii de fenomene de forţă majoră: inundaţii, incendii, calamităţi, epizootii, focare de infecţii şi alte asemenea, instituţiile abilitate intervin conform prevederilor legale, cu obligativitatea înştiinţării custodelui, care va participa activ la acţiunile de alertare şi mobilizare în vederea prevenirii şi eliminării efectelor unor asemenea evenimente.

    ART. 38
     Ariile protejate vor fi evidenţiate în mod obligatoriu în planurile naţionale, zonale şi locale de amenajare a teritoriului şi de urbanism.

    ART. 39
     Autorităţile publice locale au responsabilitatea de a evidenţia limitele ariilor naturale protejate în planurile urbanistice ale localităţilor.

    ART. 40
     Prezentul Regulament poate fi modificat de către custode ulterior autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului urmând a aproba modificările în cauză, conform legislaţiei în vigoare.

    ART. 41
     Regulamentul va fi adus la cunoştinţa publicului prin publicare pe internet, prin transmitere la primăriile unităţilor administrativ- teritoriale care au suprafeţe în cuprinsul ariei naturale protejate şi prin intermediul mass- media locală.

    ART. 42
     După aprobarea Regulamentului, custodele va informa autorităţile administraţiei publice locale competente asupra obligativităţii actualizării Planului de Amenajare a teritoriului Judeţean şi a Planului Urbanistic General, prin integrarea prevederilor referitoare la rezervaţia naturală şi situl Natura 2000 în cuprinsul acestora.

    ANEXA 1

    la Regulamentul sitului de importanţă comunitară ROSCI0176 Pădurea Tătăruşi
 (a se vedea imaginea asociată)

     -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016