Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 31 mai 2004  de constatare, notificare si sanctionare a abaterilor de la reglementarile emise in domeniul de activitate al Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 31 mai 2004 de constatare, notificare si sanctionare a abaterilor de la reglementarile emise in domeniul de activitate al Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala

EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI - AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE PENTRU SERVICIILE PUBLICE DE GOSPODARIE COMUNALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 549 din 21 iunie 2004
CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezentul regulament este emis în conformitate cu prevederile <>art. 7 alin. (1) lit. d) din Hotãrârea Guvernului nr. 373/2002 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã - A.N.R.S.C., cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi are ca scop constatarea, notificarea şi sancţionarea abaterilor de la reglementãrile emise în domeniul serviciilor publice de gospodãrie comunalã, aflate în sfera de competenţã a autoritãţii.
ART. 2
Prezentul regulament stabileşte procedurile Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã, denumitã în continuare A.N.R.S.C., privind efectuarea activitãţilor de control, de constatare şi de sancţionare a abaterilor de la reglementãrile emise în domeniul serviciilor publice de gospodãrie comunalã, în condiţiile legii.

CAP. II
Agenţi constatatori

ART. 3
(1) În înţelesul prezentului regulament, calitatea de agent constatator o are personalul A.N.R.S.C., împuternicit în acest sens de cãtre preşedintele acesteia.
(2) Conţinutul împuternicirii de control este prevãzut în anexa nr. 1.
(3) Împuternicirile de control sunt valabile pentru o perioadã determinatã - maximum 2 ani - şi numai însoţite de actul de identitate şi de legitimaţia de serviciu ale agentului constatator.
ART. 4
Agenţii constatatori au urmãtoarele atribuţii:
a) sã efectueze controale, planificate şi neplanificate, pentru verificarea respectãrii prevederilor legale în domeniul serviciilor publice de gospodãrie comunalã, aflate în sfera de competenţã a A.N.R.S.C.;
b) sã constate contravenţiile şi sã aplice sancţiunile corespunzãtoare;
c) sã propunã declanşarea procedurii de suspendare sau de retragere a licenţelor/autorizaţiilor operatorilor furnizori/prestatori de servicii publice de gospodãrie comunalã, în condiţiile prevãzute de reglementãrile în vigoare;
d) sã propunã sesizarea organelor de urmãrire penalã competente în legãturã cu faptele constatate cu ocazia activitãţilor de control, care, potrivit legii penale, constituie infracţiuni;
e) orice alte atribuţii prevãzute de lege.
ART. 5
În exercitarea atribuţiilor prevãzute la art. 4, agenţii constatatori au urmãtoarele obligaţii:
a) sã se legitimeze înainte de exercitarea controlului;
b) sã efectueze controlul cu obiectivitate şi sã încheie proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, în cazul în care constatã cã au fost sãvârşite fapte sancţionate contravenţional în domeniul serviciilor publice de gospodãrie comunalã;
c) sã pãstreze secretul informaţiilor cu caracter confidenţial deţinute ca urmare a exercitãrii controlului şi sã nu le facã publice decât în cazurile expres prevãzute de reglementãrile legale în vigoare.

CAP. III
Procedura de control a A.N.R.S.C.

SECŢIUNEA 1
Aspecte generale

ART. 6
Activitatea de control a A.N.R.S.C. se exercitã prin urmãtoarele modalitãţi:
a) controale planificate, pe baza planului anual de control elaborat de Direcţia control, sesizãri şi relaţii cu publicul şi aprobat de preşedintele A.N.R.S.C.;
b) controale neplanificate, ca urmare a unor reclamaţii şi sesizãri ori a unor semnale de presã, cu aprobarea preşedintelui A.N.R.S.C.
ART. 7
Obiectivele de control nu pot depãşi atribuţiile şi competenţele conferite A.N.R.S.C. prin actele normative în vigoare.

SECŢIUNEA a 2-a
Notificarea controlului

ART. 8
(1) Înainte de desfãşurarea unei acţiuni de control planificat, Direcţia control, sesizãri şi relaţii cu publicul din cadrul A.N.R.S.C. va transmite persoanei juridice care urmeazã sã fie controlatã o notificare, care va cuprinde:
- denumirea autoritãţii;
- denumirea şi adresa sediului persoanei juridice supuse controlului;
- perioada în care se va desfãşura activitatea de control;
- perioada care urmeazã sã fie supusã controlului;
- documentele, evidenţele, datele şi informaţiile pe care persoana juridicã supusã controlului trebuie sã le punã la dispoziţia echipei de control;
- semnãtura directorului Direcţiei control, sesizãri şi relaţii cu publicul.
(2) Notificarea va fi transmisã persoanei juridice controlate cu cel puţin 10 zile calendaristice înainte de data începerii efective a acţiunii de control planificat.
(3) Pe timpul activitãţii de control, echipa de control poate solicita şi alte documente sau date referitoare la modul de desfãşurare a serviciilor publice de gospodãrie comunalã.
(4) Controlul planificat se exercitã în baza împuternicirii şi a mandatului de control.
ART. 9
Controalele neplanificate nu se notificã şi se efectueazã pe baza împuternicirii de control.

SECŢIUNEA a 3-a
Echipa de control

ART. 10
(1) Echipa de control este compusã din cel puţin douã persoane, una dintre ele având obligatoriu calitatea de agent constatator.
(2) Unul dintre membrii echipei de control, care are şi calitatea de agent constatator, va fi şeful echipei de control şi va avea responsabilitatea generalã a controlului.
(3) Nu poate fi membru al echipei de control persoana care are calitatea de membru al consiliului de administraţie, acţionar, asociat sau care deţine orice altã funcţie în cadrul structurii organizatorice a persoanei juridice controlate.
ART. 11
(1) Preşedintele A.N.R.S.C. va desemna, la solicitarea altor autoritãţi publice ale statului, agenţi constatatori sau alte categorii de specialişti, care sã participe la controalele organizate de cãtre acestea.
(2) Modul de colaborare şi procedurile de control vor fi stabilite prin protocoale încheiate între A.N.R.S.C. şi respectivele autoritãţi, dupã caz.
ART. 12
Membrii echipei de control au urmãtoarele responsabilitãţi şi obligaţii:
a) sã îşi decline calitatea, legitimându-se în faţa reprezentantului persoanei juridice care urmeazã sã fie controlatã;
b) sã efectueze controlul conform procedurii stabilite de prezentul regulament, în baza împuternicirii şi a mandatului de control aprobat, respectiv a împuternicirii de control, dupã caz;
c) sã întocmeascã nota de constatare;
d) sã pãstreze secretul informaţiilor cu caracter confidenţial, deţinute ca urmare a exercitãrii atribuţiilor de serviciu, şi sã nu le facã publice decât în cazurile expres prevãzute de reglementãrile legale în vigoare;
e) sã nu pretindã şi sã nu primeascã bunuri sau bani şi sã nu îşi creeze avantaje în legãturã cu serviciul sau prin exercitarea funcţiei.
ART. 13
(1) În timpul efectuãrii activitãţilor de control, membrii echipei de control au acces, în condiţiile legii, în incinta clãdirilor, la instalaţii, precum şi în orice alt loc în perimetrul cãruia sunt situate instalaţiile de producţie, transport, tranzit, înmagazinare/stocare, dispecerizare, distribuţie şi furnizare a serviciilor publice de gospodãrie comunalã.
(2) Pentru efectuarea activitãţilor de control, persoanele juridice supuse controlului sunt obligate sã punã la dispoziţia membrilor echipei de control toate documentele, evidenţele şi actele specifice, precum şi un spaţiu adecvat în vederea bunei desfãşurãri a activitãţii de control.
ART. 14
Şeful echipei de control are urmãtoarele responsabilitãţi suplimentare:
a) întocmeşte şi înainteazã spre aprobare mandatul de control;
b) înregistreazã mandatul de control la registratura persoanei juridice care urmeazã sã fie controlatã;
c) reprezintã echipa de control în faţa conducerii persoanei juridice;
d) coordoneazã şi asigurã întocmirea notei de constatare şi, dacã este cazul, a procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor.

SECŢIUNEA a 4-a
Documentele de control

ART. 15
Mandatul de control este acel document emis de cãtre A.N.R.S.C., prin care se autorizeazã efectuarea unei activitãţi de control planificat (anexa nr. 2).
ART. 16
(1) Nota de constatare este documentul în care se consemneazã datele, investigaţiile şi concluziile rezultate, precum şi mãsurile şi termenele de conformare stabilite.
(2) Nota de constatare se întocmeşte în douã exemplare şi va fi semnatã de membrii echipei de control şi de reprezentanţii persoanei juridice controlate, ştampilatã şi înregistratã la registratura acestuia.
(3) Un exemplar al notei de constatare va fi înmânat reprezentantului persoanei juridice controlate, iar un exemplar va fi depus şi înregistrat la Direcţia control, sesizãri şi relaţii cu publicul din cadrul A.N.R.S.C.

CAP. IV
Procedura de constatare şi sancţionare a contravenţiilor

ART. 17
(1) Constatarea sãvârşirii contravenţiei şi aplicarea sancţiunii sunt consemnate într-un proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, întocmit de agentul constatator, conform anexei nr. 3.
(2) Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor se semneazã pe fiecare paginã de cãtre agentul constatator şi de cãtre reprezentantul persoanei juridice contraveniente.
(3) În cazul în care contravenientul nu se aflã de faţã, refuzã sau nu poate sã semneze, agentul constatator va face menţiune despre aceste împrejurãri, care trebuie sã fie confirmate de cel puţin un martor. În acest caz, procesul-verbal va cuprinde şi datele personale din actul de identitate al martorului şi semnãtura acestuia.
(4) Nu poate avea calitatea de martor un alt agent constatator.
(5) În lipsa unui martor, agentul constatator va preciza motivele care au condus la încheierea procesului-verbal în acest mod.
(6) Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor se încheie dupã ce s-a întocmit nota de constatare prevãzutã la art. 16 alin. (1).
ART. 18
(1) A.N.R.S.C. are obligaţia de a transmite agenţilor constatatori carnete conţinând procese-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor.
(2) Evidenţa carnetelor conţinând procese-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, a registrelor de evidenţã, a proceselor-verbale şi a împuternicirilor de control se ţine de cãtre Direcţia control, sesizãri şi relaţii cu publicul din cadrul A.N.R.S.C., cu respectarea regulilor privind evidenţa şi circuitul imprimatelor cu regim special.
(3) Procesele-verbale se arhiveazã conform reglementãrilor stabilite pentru imprimatele cu regim special.
(4) Modelul registrului de evidenţã a proceselor-verbale este prevãzut în anexa nr. 4.
(5) Agenţii constatatori raporteazã în scris şefului ierarhic situaţia proceselor-verbale întocmite şi a amenzilor aplicate, trimestrial şi ori de câte ori li se solicitã de cãtre acesta.
ART. 19
(1) În nota de constatare se stabilesc mãsuri cu termene de conformare, potrivit prevederilor actelor normative în vigoare privind serviciile publice de gospodãrie comunalã şi reglementãrilor emise de cãtre A.N.R.S.C.
(2) În cazul termenelor prevãzute la alin. (1), persoana juridicã are obligaţia sã se conformeze mãsurilor stabilite, neconformarea determinând sancţionarea contravenţionalã, potrivit reglementãrilor în vigoare.
ART. 20
Dacã aceeaşi persoanã juridicã a sãvârşit mai multe fapte care constituie contravenţii, sancţiunea se va aplica pentru fiecare faptã.

CAP. V
Cãi de atac

ART. 21
(1) Împotriva procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor se poate face plângere în termen de 15 zile calendaristice de la data înmânãrii sau a comunicãrii acestuia. Plângerea se depune la sediul A.N.R.S.C., însoţitã de o copie a procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor.
(2) Plângerea împreunã cu dosarul cauzei vor fi transmise judecãtoriei în a cãrei circumscripţie a fost sãvârşitã contravenţia.
(3) Plângerea împotriva procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, precum şi exercitarea cãilor de atac împotriva hotãrârii judecãtoreşti sunt suspensive de executare.
ART. 22
(1) Plata amenzii contravenţionale se va face în termen de 15 zile calendaristice de la data înmânãrii sau a comunicãrii procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor.
(2) Contravenientul poate achita în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal jumãtate din minimul amenzii prevãzute în actul normativ, agentul constatator fãcând menţiune despre aceastã posibilitate în procesul-verbal, dupã caz. În actul normativ de stabilire a contravenţiilor aceastã posibilitate trebuie menţionatã în mod expres.
(3) Dacã dupã expirarea termenelor de platã contravenientul nu a achitat amenda sau nu a depus plângerea prevãzutã la art. 21 alin. (1) în acelaşi termen, se va trece la punerea în executare a acesteia.

CAP. VI
Rãspunderi şi sancţiuni

ART. 23
Încãlcarea prevederilor prezentului regulament atrage rãspunderea materialã, disciplinarã, contravenţionalã, civilã sau penalã, dupã caz, în condiţiile legii.
ART. 24
(1) Plata amenzilor contravenţionale se face prin orice instrument legal de platã, în contul prevãzut în procesul-verbal remis de cãtre agentul constatator. Dovada plãţii va fi depusã la A.N.R.S.C. în termenul prevãzut la art. 22 alin. (1).
(2) Sumele provenite din amenzi se fac venit la bugetul de stat şi la bugetul A.N.R.S.C., potrivit legii.
ART. 25
Procedura de constatare şi de sancţionare prevãzutã de prezentul regulament se aplicã persoanei juridice care încalcã dispoziţiile legale privind serviciile publice de gospodãrie comunalã.
ART. 26
Aplicarea sancţiunii amenzii contravenţionale şi executarea acesteia se prescriu în conformitate cu prevederile actelor normative în vigoare privind regimul juridic al contravenţiilor.
ART. 27
Cauzele care înlãturã caracterul contravenţional al faptei sunt cele prevãzute de actele normative în vigoare privind regimul juridic al contravenţiilor.
ART. 28
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezentul regulament.

ANEXA 1
-------
la regulament
-------------

ÎMPUTERNICIRE DE CONTROL

Doamna/Domnul ........., având funcţia de ..........., în conformitate cu prevederile <>art. 6 lit. h) din Hotãrârea Guvernului nr. 373/2002 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã - A.N.R.S.C., cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale Regulamentului de constatare, notificare şi sancţionare a abaterilor de la reglementãrile emise în domeniul de activitate al Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã, aprobat prin Ordinul preşedintelui A.N.R.S.C. nr. 147/2004, este împuternicitã/împuternicit:
1. sã efectueze controale planificate şi neplanificate la persoanele juridice aflate în sfera sa de reglementare, pentru verificarea modului în care aceştia respectã prevederile actelor normative care reglementeazã serviciile publice de gospodãrie comunalã;
2. sã stabileascã mãsuri de conformare în cazul în care constatã încãlcãri ale reglementãrilor specifice serviciilor publice de gospodãrie comunalã;
3. sã constate şi sã sancţioneze contravenţiile prevãzute de actele normative care reglementeazã serviciile publice de gospodãrie comunalã aflate în sfera de competenţã a A.N.R.S.C.
Împuternicirea este valabilã pentru o perioadã de ........... .

Data eliberãrii ............

Preşedinte,
..............

ANEXA 2
-------
la regulament
-------------

Preşedinte,
................


MANDAT DE CONTROL

În perioada .........., o echipã a Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã, formatã din:
1. ........, care se legitimeazã cu .... seria .... nr. ..............;
2. ........, care se legitimeazã cu .... seria .... nr. ..............;
3. ........, care se legitimeazã cu .... seria .... nr. ..............;
4. ........, care se legitimeazã cu .... seria .... nr. ..............;
5. ........, care se legitimeazã cu .... seria .... nr. ..............;
va efectua un control la ........, cu sediul în localitatea ....., str. ...... nr. .....,
judeţul/sectorul ......... .
Pe timpul activitãţii de control vor fi verificate urmãtoarele probleme:
......................................................................
......................................................................
......................................................................
......................................................................


Data ............. Direcţia control, sesizãri şi
relaţii cu publicul

Director,
............


ANEXA 3
-------
la regulament
-------------

PROCES-VERBAL
de constatare şi sancţionare a contravenţiilor

Seria ..... nr. ........

Încheiat în ziua ........, luna ...., anul ......, în localitatea ......, judeţul/sectorul ........

Subsemnatul ........, agent constatator, împuternicit de Autoritatea Naţionalã de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã - A.N.R.S.C., cu sediul în Bucureşti, str. ...... nr. ....., sectorul ....., posesorul Împuternicirii de control nr. ........, constat cã persoana juridicã ..........., cu sediul în localitatea .........., str. ..... nr. ....., judeţul/sectorul ...., nr. de înmatriculare în registrul comerţului ........, cod fiscal ........, reprezentatã prin .........., identificat(ã) cu actul de identitate seria ...... nr. ...., eliberat de ........ la data de ......, CNP ......., a sãvârşit urmãtoarele: ...................
...................................................................
Cele menţionate constituie contravenţie/contravenţii, prevãzutã/prevãzute de art. ..... alin. ...... lit. .... din ..... şi sancţionatã/sancţionate de art. ... alin. ... lit. ... din ...... .
Stabilesc avertisment/amenda ....... (în cifre) ........ (în litere) lei, dupã caz, care va fi achitatã dupã cum urmeazã:
- suma de ...... lei, în contul A.N.R.S.C. nr. ......, deschis la Trezoreria ......;
- suma de ...... lei, în contul bugetului de stat nr. ......, deschis la Trezoreria ........, iar copiile chitanţelor şi procesului-verbal vor fi depuse la sediul A.N.R.S.C. în termen de 15 zile calendaristice de la data înştiinţãrii/comunicãrii prezentului proces-verbal.
Contravenientul (nu) se angajeazã sã plãteascã în termen de 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal jumãtate din minimul amenzii prevãzut de lege, respectiv suma de .... (în cifre) .... (în litere) lei, conform actelor normative în vigoare privind regimul juridic al contravenţiilor. În actul normativ de stabilire a contravenţiilor aceastã posibilitate trebuie menţionatã în mod expres.
Prin semnarea procesului-verbal contravenientul recunoaşte cã a primit o copie de pe acesta.
Neplata amenzii în termen de 15 zile calendaristice de la data luãrii la cunoştinţã despre procesul-verbal atrage executarea silitã, conform prevederilor legislaţiei în vigoare.
În cazul în care contravenientul nu este de faţã/refuzã/nu poate lua cunoştinţã despre conţinutul procesului-verbal, agentul constatator va face menţiune despre aceste împrejurãri, care vor fi confirmate şi semnate de un martor, identificat cu datele din buletinul/cartea de identitate.
Alte menţiuni .............
Obiecţii ale contravenientului privind cele consemnate în procesul-verbal ..........
Cãi de atac din partea contravenientului: plângere în termen de 15 zile calendaristice de la data înmânãrii/comunicãrii prezentului proces-verbal, însoţitã de copie de pe acesta, depusã la sediul A.N.R.S.C.
Prezentul proces-verbal a fost încheiat în ......... exemplare, semnate pe fiecare paginã, un exemplar fiindu-i înmânat/comunicat contravenientului.


Agent constatator Contravenient
(reprezentant al contravenientului)

Numele şi prenumele ......... Numele şi prenumele .........
Semnãtura ................... Semnãtura ...................
Ştampila Ştampila


Martor
Numele şi prenumele .....................
B.I./C.I. seria ..... nr. ......, CNP ..........
Semnãtura .........


ANEXA 4
-------
la regulament
-------------


REGISTRU DE EVIDENŢĂ A PROCESELOR-VERBALE
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr Seria şi nr. Data/locul Agentul Denumirea Sediul
crt. procesului-verbal încheierii constatator contra- contra-
procesului- venientului venientului
verbal
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4 5
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Descrierea pe scurt Încadrarea juridicã Amendã Obiecţii Mãsuri
a faptei a contravenţiei de conformare
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6 7 8 9 10
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Mod Date de identificare Plângere, Finalizarea Comunicare cãtre
de comunicare a martorului depunere/ procesului- administraţia
soluţionare verbal financiarã

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
11 12 13 14 15
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016