Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 31 august 2022  de organizare şi funcţionare a Inspecţiei Judiciare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 31 august 2022 de organizare şi funcţionare a Inspecţiei Judiciare

EMITENT: Inspecţia Judiciară
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 860 din 1 septembrie 2022
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 92 din 30 august 2022, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 680 din 1 septembrie 2022.
──────────
    CAP. I
    Structura organizatorică a Inspecţiei Judiciare
    ART. 1
    Prezentul regulament stabileşte structura organizatorică a Inspecţiei Judiciare, atribuţiile structurilor organizatorice, circuitul documentelor, modalitatea de recrutare şi evaluare a personalului.

    ART. 2
    În cadrul Inspecţiei Judiciare funcţionează:
    a) Direcţia de inspecţie pentru judecători;
    b) Direcţia de inspecţie pentru procurori;
    c) Direcţia economică şi administrativ, cu următoarele structuri: Compartimentul buget, finanţe, contabilitate şi salarizare, precum şi Biroul administrativ;
    d) Direcţia secretariat general, cu următoarele structuri: Biroul registratură şi secretariat, Compartimentul de informare publică şi relaţii internaţionale şi Compartimentul pentru tehnologia informaţiei;
    e) Direcţia juridică, cu următoarele structuri: Biroul contencios şi Biroul avizare şi documentare;
    f) Compartimentul pentru resurse umane;
    g) Compartimentul pentru achiziţii publice;
    h) Compartimentul de audit public intern;
    i) Compartimentul de psihologie.


    ART. 3
    (1) Inspecţia Judiciară este condusă de un inspector-şef, judecător, ajutat de un inspector-şef adjunct, procuror.
    (2) Inspectorul-şef exercită funcţia de conducere şi organizare a activităţii Inspecţiei Judiciare, scop în care îndeplineşte atribuţiile prevăzute de lege şi regulamente.

    ART. 4
    Inspectorul-şef adjunct îndeplineşte atribuţiile stabilite prin lege, regulamente şi ordine ale inspectorului-şef.

    ART. 5
    Conducerea fiecărei direcţii de inspecţie este asigurată de câte un director care repartizează lucrările, organizează, coordonează, controlează şi răspunde pentru activitatea desfăşurată în cadrul direcţiei.

    ART. 6
    (1) Adunarea generală alcătuită din totalitatea inspectorilor judiciari în funcţie dezbate raportul anual de activitate al Inspecţiei Judiciare şi alege membrii comisiei de evaluare a activităţii profesionale a inspectorilor judiciari.
    (2) Adunarea generală este convocată de inspectorul-şef sau, în lipsa acestuia, de inspectorul-şef adjunct. Convocarea adunării generale şi comunicarea ordinii de zi se fac cu cel puţin o zi înainte de data şedinţei.
    (3) Activităţile de secretariat pentru adunarea generală sunt asigurate de o persoană anume desemnată din cadrul Direcţiei secretariat general.
    (4) La şedinţele adunării generale pot fi invitate şi alte persoane, care nu au drept de vot.
    (5) Adunarea generală este prezidată de inspectorul-şef sau, în lipsa acestuia, de inspectorul-şef adjunct.
    (6) Adunarea generală este legal constituită în prezenţa a două treimi din inspectorii judiciari care o compun.
    (7) Hotărârile adunării generale se adoptă cu votul majorităţii membrilor prezenţi.

    ART. 7
    Direcţia economică şi administrativ este condusă de un director economic care exercită următoarele atribuţii:
    a) organizează, coordonează, controlează, asigură şi răspunde de buna desfăşurare a activităţii direcţiei;
    b) răspunde de organizarea şi ţinerea contabilităţii financiare şi de gestiune, potrivit dispoziţiilor legale;
    c) coordonează activitatea de elaborare şi fundamentare a bugetului anual de venituri şi cheltuieli;
    d) coordonează activitatea de salarizare;
    e) răspunde de utilizarea creditelor bugetare şi de realizarea veniturilor, folosirea eficientă a sumelor primite de la bugetul de stat, de integritatea bunurilor încredinţate Inspecţiei Judiciare, de organizarea şi ţinerea la zi a contabilităţii şi de prezentarea la termen a situaţiilor financiare asupra stării patrimoniului aflat în administrare şi a execuţiei bugetare;
    f) coordonează activitatea de administrare a sediului Inspecţiei Judiciare şi ia măsuri pentru asigurarea condiţiilor materiale în vederea desfăşurării corespunzătoare a activităţii acesteia;
    g) răspunde de organizarea controlului financiar preventiv;
    h) participă la evaluarea, în condiţiile legii, a activităţii profesionale a personalului din subordine, pe baza criteriilor de performanţă stabilite pentru îndeplinirea obiectivelor specifice domeniului de activitate pe care îl coordonează.


    ART. 8
    Compartimentul buget, finanţe, contabilitate şi salarizare îndeplineşte următoarele atribuţii:
    a) elaborează şi fundamentează bugetul anual de venituri şi cheltuieli, pe baza propunerilor structurilor Inspecţiei Judiciare;
    b) urmăreşte angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor Inspecţiei Judiciare;
    c) înregistrează notele contabile, ţine evidenţa conturilor contabile sintetice şi analitice şi întocmeşte balanţele de verificare lunare;
    d) organizează şi efectuează operaţiunile contabile privind evidenţa patrimoniului, activitatea de administrare şi inventariere a acestuia, casarea şi declasarea mijloacelor fixe şi a altor bunuri materiale;
    e) întocmeşte evidenţa contabilă pentru activitatea desfăşurată, precum şi situaţiile financiar-contabile trimestriale şi anuale;
    f) asigură calculul, ordonanţarea şi plata tuturor drepturilor de personal, precum şi ordonanţarea şi plata facturilor către furnizori;
    g) asigură ordonanţarea şi plata la termen a obligaţiilor către bugetul de stat şi bugetele asigurărilor sociale şi fondurilor speciale;
    h) organizează activitatea casieriei, potrivit legii;
    i) acordă viza de control financiar preventiv propriu asupra tuturor operaţiunilor şi documentelor din care rezultă drepturi sau obligaţii patrimoniale;
    j) întocmeşte situaţia centralizatoare a tuturor operaţiunilor supuse vizei de control financiar preventiv propriu şi asigură transmiterea trimestrială a acesteia către organele competente;
    k) întocmeşte lunar situaţia privind monitorizarea cheltuielilor de personal şi o transmite la termenele legale către organul competent;
    l) întocmeşte situaţiile statistice privind indicatorii de muncă şi salarii pentru Inspecţia Judiciară;
    m) asigură întocmirea declaraţiilor periodice solicitate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, potrivit legii.


    ART. 9
    Biroul administrativ este condus de un şef de birou şi îndeplineşte atribuţii privind activităţile de asigurare logistică, după cum urmează:
    a) asigură aprovizionarea cu materiale de întreţinere şi uz gospodăresc, mijloace fixe şi obiecte de inventar sau alte bunuri necesare desfăşurării activităţii Inspecţiei Judiciare;
    b) asigură recepţia, evidenţa şi distribuirea bunurilor şi materialelor achiziţionate pentru desfăşurarea activităţii Inspecţiei Judiciare;
    c) întocmeşte şi păstrează listele de inventariere a bunurilor, precum şi evidenţa operativă a mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar;
    d) asigură întreţinerea mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar;
    e) propune încheierea şi urmăreşte executarea contractelor de întreţinere şi servicii;
    f) previzionează şi formulează propuneri privind includerea în buget a cheltuielilor de întreţinere, cheltuielilor materiale şi de capital;
    g) îndeplineşte măsurile referitoare la casarea bunurilor din patrimoniul Inspecţiei Judiciare;
    h) administrează sediul Inspecţiei Judiciare, asigurând efectuarea controlului tehnic periodic şi funcţionalitatea imobilului;
    i) întreprinde măsuri pentru prevenirea şi stingerea incendiilor, precum şi pentru înlăturarea consecinţelor unor calamităţi;
    j) asigură desfăşurarea activităţii de transport în interes de serviciu;
    k) emite foile de parcurs pentru fiecare autoturism, întocmeşte fişa activităţii zilnice pentru parcul auto şi asigură întreţinerea şi exploatarea în bune condiţii a autoturismelor din dotarea Inspecţiei Judiciare;
    l) întocmeşte planul pentru deszăpezire, combaterea fenomenelor meteorologice periculoase şi paza contra incendiilor şi se preocupă de aplicarea lor;
    m) întocmeşte planul de evacuare a personalului şi bunurilor materiale din Inspecţia Judiciară, în caz de calamităţi şi catastrofe sau de război;
    n) propune, anual, includerea în buget a cheltuielilor pentru achiziţionarea materialelor necesare formaţiunilor de apărare civilă în timp de pace şi război;
    o) participă la pregătirea şi convocările organizate de comandamentul de apărare civilă;
    p) execută, conform planului de evacuare, exerciţii de alarmare a personalului şi exercită orice alte atribuţii privind apărarea civilă;
    q) urmăreşte execuţia şi decontarea lucrărilor de investiţii, reparaţii capitale sau curente, pe baza situaţiilor de lucrări prezentate de constructori.


    ART. 10
    (1) Direcţia secretariat general este condusă de un director care este, de regulă, purtătorul de cuvânt al Inspecţiei Judiciare.
    (2) Directorul direcţiei organizează, coordonează, îndrumă, controlează şi răspunde de activitatea acesteia.

    ART. 11
    (1) Biroul registratură şi secretariat îndeplineşte atribuţii privind lucrările de registratură, de secretariat, de repartizare aleatorie a sesizărilor şi dosarelor disciplinare, precum şi de arhivare a documentelor şi expediere a corespondenţei.
    (2) Atribuţiile privind lucrările de registratură sunt următoarele:
    a) primirea, înregistrarea şi repartizarea sesizărilor şi corespondenţei adresate Inspecţiei Judiciare;
    b) identificarea existenţei unor sesizări similare cu sesizările nou-primite;
    c) pregătirea dosarelor şi realizarea circuitului acestora în cadrul Inspecţiei Judiciare;
    d) transmiterea solicitărilor de relaţii necesare soluţionării lucrărilor de inspecţie;
    e) înaintarea dosarelor la Consiliul Superior al Magistraturii sau la instanţele de contencios administrativ;
    f) pregătirea şi transmiterea corespondenţei personalului responsabil cu expedierea acesteia;
    g) păstrarea în bună stare a dosarelor Inspecţiei Judiciare;
    h) eliberarea copiilor de pe înscrisurile din lucrările în curs de soluţionare ale Inspecţiei Judiciare şi restituirea înscrisurilor originale.

    (3) Atribuţiile privind lucrările de secretariat sunt următoarele:
    a) înregistrarea, evidenţierea şi realizarea circuitului lucrărilor întocmite de conducerea Inspecţiei Judiciare, conform repartizării;
    b) pregătirea corespondenţei în vederea expedierii şi predarea acesteia personalului desemnat pentru efectuarea lucrărilor de arhivă şi expediţie;
    c) păstrarea în mape distincte a documentelor elaborate în domeniul de competenţă şi a lucrărilor care au stat la baza elaborării acestora;
    d) tehnoredactarea lucrărilor repartizate de conducerea Inspecţiei Judiciare;
    e) păstrarea şi folosirea ştampilelor Inspecţiei Judiciare, conform prevederilor legale;
    f) păstrarea evidenţei ordinelor emise de inspectorul-şef;
    g) păstrarea evidenţei ordinelor de deplasare a personalului din aparatul propriu al Inspecţiei Judiciare, precum şi repartizarea conducătorilor auto pentru efectuarea deplasărilor aprobate.

    (4) Atribuţiile privind activitatea de arhivare a documentelor şi expediere a corespondenţei sunt următoarele:
    a) ţinerea evidenţei, selecţionarea, păstrarea şi depunerea la Arhivele Naţionale, conform legii, a documentelor create şi deţinute de Inspecţia Judiciară; pentru realizarea unor operaţiuni prevăzute de legislaţia în materie, Inspecţia Judiciară poate contracta servicii specializate externe;
    b) păstrarea, conform legii, a mapelor de rezoluţii şi rapoarte;
    c) expedierea corespondenţei Inspecţiei Judiciare; întocmirea şi păstrarea borderourilor pentru expedierea prin poştă şi a condicilor de predare a dosarelor şi corespondenţei;
    d) asigurarea consultării lucrărilor de inspecţie, de către petenţi, cu aprobarea conducerii Inspecţiei Judiciare;
    e) eliberarea de copii din lucrările aflate în arhivă.


    ART. 12
    (1) Compartimentul de informare publică şi relaţii internaţionale îndeplineşte atribuţii în domeniile comunicării şi informării publice, relaţiei cu mass-media şi al relaţiilor internaţionale.
    (2) Atribuţiile privind comunicarea şi informarea publică sunt următoarele:
    a) stabileşte obiectul solicitărilor privind informaţiile de interes public şi al petiţiilor primite de la registratura Inspecţiei Judiciare şi le repartizează la compartimentele competente, în vederea analizării şi formulării răspunsurilor;
    b) urmăreşte soluţionarea la timp a solicitărilor şi petiţiilor, centralizează răspunsurile prevăzute la lit. a);
    c) furnizează şi transmite răspunsurile la petiţiile şi solicitările privind informaţiile de interes public în termenele prevăzute de lege;
    d) asigură suport inspectorilor judiciari prin identificarea şi punerea la dispoziţia acestora a informaţiilor apărute în mass-media de interes pentru soluţionarea lucrărilor de inspecţie.

    (3) În privinţa relaţiei cu mass-media, personalul de la Compartimentul de informare publică şi relaţii internaţionale:
    a) evaluează imaginea publică a Inspecţiei Judiciare şi elaborează recomandări pentru îmbunătăţirea acesteia sau pentru gestionarea situaţiilor de criză;
    b) informează inspectorul-şef cu privire la aspectele semnificative ce vizează activitatea şi conduita judecătorilor şi procurorilor, difuzate prin mass-media;
    c) gestionează relaţiile cu presa pentru reflectarea corectă a punctelor de vedere ale Inspecţiei Judiciare;
    d) identifică, primeşte şi selectează informaţiile din mediul intern de interes pentru opinia publică;
    e) concepe şi redactează materialele pentru informarea mass-mediei;
    f) menţine permanent legătura cu jurnaliştii pentru asigurarea unui flux informaţional constant;
    g) informează ziariştii în timp util şi asigură accesul acestora la activităţile şi acţiunile de interes public organizate de Inspecţia Judiciară;
    h) mediază contactul între conducerea Inspecţiei Judiciare şi jurnaliştii care solicită interviuri sau declaraţii;
    i) organizează conferinţele de presă ale Inspecţiei Judiciare şi participă la manifestările pentru mass-media;
    j) elaborează şi transmite comunicatele de presă ale Inspecţiei Judiciare şi, după caz, dreptul la replică;
    k) aprobă materialele care urmează a fi publicate pe pagina de internet a Inspecţiei Judiciare;
    l) acreditează jurnaliştii la Inspecţia Judiciară.

    (4) Atribuţiile privind relaţiile internaţionale sunt următoarele:
    a) informează conducerea Inspecţiei Judiciare asupra aspectelor conexe domeniului de activitate aflate pe agenda internaţională;
    b) menţine legătura cu instituţiile şi entităţile internaţionale în domeniul de activitate al Inspecţiei Judiciare;
    c) propune sau asigură, după caz, participarea la seminare, simpozioane, conferinţe, vizite de studiu, vizite pentru schimb de experienţă, cursuri de perfecţionare, în ţară şi în străinătate, în domeniile de interes pentru Inspecţia Judiciară.

    (5) Activitatea Compartimentului de informare publică şi relaţii internaţionale este coordonată de purtătorul de cuvânt al Inspecţiei Judiciare.
    (6) Personalul Compartimentului de informare publică şi relaţii internaţionale prezintă zilnic purtătorului de cuvânt petiţiile şi cererile înregistrate şi îi aduce la cunoştinţă orice problemă ivită în derularea activităţii de soluţionare a solicitărilor şi petiţiilor.
    (7) Purtătorul de cuvânt elaborează şi propune inspectorului-şef obiectivele privind comunicarea publică a Inspecţiei Judiciare şi exercită atribuţiile prevăzute la alin. (3).
    (8) La cererea purtătorului de cuvânt, personalul Inspecţiei Judiciare pune în timp util la dispoziţia acestuia informaţiile de interes public solicitate.
    (9) Lucrările din domeniul de competenţă a purtătorului de cuvânt constituie urgenţe şi se rezolvă chiar şi în afara orelor de program, telefonic sau în scris.

    ART. 13
    (1) Compartimentul pentru tehnologia informaţiei asigură servicii de suport şi servicii de administrare, după cum urmează:
    a) asigurarea asistenţei privind tehnologia informaţiei şi comunicaţiei pentru utilizatorii de tehnică de calcul şi comunicaţie în ceea ce priveşte: reţeaua structurată, echipamentele periferice, staţiile de lucru, laptopurile, poşta electronică, site-ul web şi aplicaţiile utilizate;
    b) rezolvarea cererilor formulate de personalul Inspecţiei Judiciare având ca obiect resetarea parolelor, ştergerea sau mărirea spaţiului pentru poşta electronică, diagnosticarea şi depanarea problemelor întâmpinate de utilizatori, curăţarea la nivel fizic şi logic a infrastructurii hardware şi software client sau server, actualizarea conţinutului paginii de internet a Inspecţiei Judiciare;
    c) instruirea utilizatorilor de tehnologia informaţiei şi comunicaţiei în implementarea regulilor şi normelor de utilizare a echipamentelor de tehnică de calcul şi comunicaţie şi a aplicaţiilor informatice etc.;
    d) realizarea tuturor activităţilor necesare pentru utilizarea tehnologiei informatice în condiţii optime.

    (2) Compartimentul pentru tehnologia informaţiei asigură gestionarea şi soluţionarea incidentelor în utilizarea aplicaţiei ECRISIJ şi constituie o mapă de incidente. Incidentele în operarea ECRISIJ care nu pot fi remediate din aplicaţie vor fi consemnate de utilizatorii care le-au constatat în procese-verbale şi depuse în mapa de incidente.

    ART. 14
    Direcţia juridică este condusă de un director care organizează, coordonează, îndrumă, controlează şi răspunde de activitatea acesteia.

    ART. 15
    Biroul contencios îndeplineşte atribuţii în domeniul verificării legalităţii actelor şi în domeniul reprezentării şi apărării drepturilor şi intereselor legitime ale Inspecţiei Judiciare, după cum urmează:
    a) analizează din punctul de vedere al legalităţii şi propune spre aprobare actele în legătură cu resursele umane ale Inspecţiei Judiciare;
    b) întocmeşte, la cerere sau din oficiu, studii referitoare la necesitatea elaborării sau modificării unor acte normative în domeniul justiţiei, precum şi pe probleme de drept ivite în aplicarea legislaţiei;
    c) formulează puncte de vedere pe probleme juridice controversate, la solicitarea structurilor Inspecţiei Judiciare;
    d) întocmeşte sau participă, după caz, la elaborarea proiectelor de regulamente şi a altor reglementări de competenţa Inspecţiei Judiciare;
    e) reprezintă, pe baza delegaţiei date de conducere, Inspecţia Judiciară în faţa instanţelor judecătoreşti şi a altor organe jurisdicţionale, apără drepturile şi interesele acesteia în faţa instanţelor judecătoreşti şi a altor organe de jurisdicţie, precum şi în raporturile cu persoane fizice ori juridice;
    f) formulează şi promovează, în termenele procedurale, cereri în materie civilă, comercială, de contencios administrativ, în litigiile de muncă şi asigurări sociale sau de altă natură; de asemenea, formulează apărări şi exercită căi de atac ordinare şi extraordinare, precum şi orice alte acte de procedură, în litigiile în care Inspecţia Judiciară este parte;
    g) asigură, prin măsuri corespunzătoare, executarea hotărârilor judecătoreşti în cauzele în care Inspecţia Judiciară a avut calitatea de parte;
    h) prezintă inspectorului-şef propuneri de soluţionare pe cale amiabilă a litigiilor aflate pe rol sau cu privire la oportunitatea promovării căilor de atac împotriva hotărârilor judecătoreşti nefavorabile Inspecţiei Judiciare;
    i) întocmeşte lucrările referitoare la plângerile prealabile formulate împotriva ordinelor inspectorului-şef sau a altor acte emise de Inspecţia Judiciară;
    j) întocmeşte lucrările referitoare la plângerile formulate împotriva rezoluţiilor de clasare emise de Inspecţia Judiciară.


    ART. 16
    Biroul avizare şi documentare are următoarele atribuţii:
    a) avizează contractele încheiate de Inspecţia Judiciară în calitate de ordonator principal de credite, referatul de necesitate, strategia de contractare privind achiziţia de servicii, precum şi contractele de achiziţie publică/acordul-cadru;
    b) avizează din punctul de vedere al legalităţii orice măsură de natură să angajeze răspunderea patrimonială a ordonatorului principal de credite sau care ar putea aduce atingere drepturilor Inspecţiei Judiciare;
    c) asigură suportul de specialitate pentru inspectorii judiciari;
    d) întocmeşte proiecte de ordine sau alte lucrări de competenţa inspectorului-şef;
    e) asigură funcţionarea bibliotecii Inspecţiei Judiciare şi ia măsurile necesare pentru păstrarea în bune condiţii a fondului de cărţi şi reviste de specialitate din gestiune;
    f) asigură selectarea deciziilor Curţii Constituţionale prin care au fost admise excepţiile de neconstituţionalitate, precum şi a deciziilor Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie pronunţate în soluţionarea recursurilor în interesul legii.


    ART. 17
    (1) Compartimentul pentru resurse umane îndeplineşte atribuţii privind organizarea şi gestionarea personalului, formarea şi pregătirea profesională, precum şi recrutarea şi promovarea acestuia.
    (2) În privinţa organizării şi gestionării personalului, atribuţiile compartimentului sunt următoarele:
    a) elaborează, în condiţiile legii, proiectul statului de funcţii;
    b) întocmeşte şi actualizează statul de personal;
    c) analizează, elaborează şi fundamentează lucrări privind repartizarea, în condiţiile legii, a numărului de posturi aprobate, pe structuri funcţionale, categorii şi grade profesionale;
    d) constituie, completează şi păstrează dosarele profesionale ale personalului Inspecţiei Judiciare, în conformitate cu legea;
    e) colaborează cu Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici din punctul de vedere al gestionării funcţiilor publice şi al carierei funcţionarilor publici;
    f) transmite online, prin intermediul portalului Inspecţiei Muncii, Registrul general de evidenţă a salariaţilor - REVISAL;
    g) întocmeşte lucrările necesare privind acordarea drepturilor salariale şi a altor drepturi de personal de care beneficiază personalul Inspecţiei Judiciare;
    h) elaborează, după caz, documentaţia necesară pentru numirea în funcţie, stabilirea drepturilor salariale, modificarea, suspendarea, încetarea raportului de serviciu ori a contractului individual de muncă sau orice alte acte administrative din domeniul gestiunii resurselor umane;
    i) asigură, împreună cu Compartimentul buget, finanţe, contabilitate şi salarizare, aplicarea dispoziţiilor legale referitoare la sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale de stat, întocmind documentaţia necesară pentru pensionarea angajaţilor Inspecţiei Judiciare;
    j) întocmeşte proiectul fişelor de post pentru personalul direct subordonat inspectorului-şef; monitorizează întocmirea şi actualizarea de către conducătorii structurilor funcţionale a fişelor de post şi acordă asistenţă de specialitate în legătură cu această activitate; asigură gestionarea fişelor de post, conform prevederilor legale;
    k) asigură implementarea prevederilor legale privind declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese ale personalului Inspecţiei Judiciare;
    l) asigură planificarea şi efectuarea concediilor de odihnă pe anul în curs, în mod eşalonat, pe baza propunerilor compartimentelor de specialitate;
    m) centralizează, împreună cu Compartimentul buget, finanţe, contabilitate şi salarizare, situaţia concediilor de odihnă, situaţia orelor suplimentare, a concediilor fără plată aprobate, a concediilor medicale şi a altor aspecte care privesc timpul de muncă şi de odihnă;
    n) transmite Compartimentului pentru tehnologia informaţiei datele necesare pentru emiterea legitimaţiilor de serviciu pentru angajaţii Inspecţiei Judiciare şi urmăreşte recuperarea acestora la încetarea raporturilor de muncă sau de serviciu;
    o) verifică, centralizează şi transmite Direcţiei economice şi administrativ pontajele primite de la structurile funcţionale ale Inspecţiei Judiciare;
    p) susţine activitatea comisiilor de disciplină în soluţionarea cazurilor şi pune la dispoziţia acestora toate documentele solicitate;
    q) monitorizează respectarea Codului de conduită pentru personalul Inspecţiei Judiciare.

    (3) În domeniul formării şi pregătirii profesionale a personalului, compartimentul are următoarele atribuţii:
    a) întocmeşte anual, în condiţiile legii, planul privind activitatea de formare şi perfecţionare profesională a personalului din Inspecţia Judiciară;
    b) monitorizează aplicarea măsurilor privind formarea profesională a personalului Inspecţiei Judiciare.

    (4) În domeniul recrutării şi promovării personalului, compartimentul are următoarele atribuţii:
    a) asigură organizarea şi derularea procedurilor legale privind recrutarea sau numirea prin concurs sau prin alte modalităţi prevăzute de lege sau regulamente în vederea ocupării posturilor vacante din Inspecţia Judiciară;
    b) întocmeşte lucrările necesare organizării examenului sau concursului de promovare pentru personalul Inspecţiei Judiciare.

    (5) Personalul compartimentului pentru resurse umane asigură respectarea dispoziţiilor referitoare la protecţia muncii.

    ART. 18
    (1) Compartimentul pentru achiziţii publice îndeplineşte următoarele atribuţii:
    a) întreprinde demersurile necesare pentru înregistrarea/reînnoirea/recuperarea înregistrării autorităţii contractante în SEAP sau recuperarea certificatului digital, dacă este cazul;
    b) elaborează şi, după caz, actualizează, pe baza necesităţilor transmise de celelalte compartimente ale autorităţii contractante, programul anual al achiziţiilor publice şi, dacă este cazul, strategia anuală de achiziţii;
    c) elaborează sau, după caz, coordonează activitatea de elaborare a documentaţiei de atribuire şi a strategiei de contractare, în cazul organizării unui concurs de soluţii, a documentaţiei de concurs şi a strategiei de contractare, pe baza necesităţilor transmise de compartimentele de specialitate;
    d) îndeplineşte obligaţiile referitoare la publicitate, astfel cum sunt acestea prevăzute de lege;
    e) aplică şi finalizează procedurile de atribuire;
    f) realizează achiziţiile directe;
    g) constituie şi păstrează dosarul achiziţiei publice.

    (2) Celelalte compartimente ale autorităţii contractante au obligaţia de a sprijini activitatea compartimentului intern specializat în domeniul achiziţiilor, în funcţie de specificul şi complexitatea obiectului achiziţiei.

    ART. 19
    (1) Compartimentul de audit public intern reprezintă compartimentul de specialitate care exercită, în condiţiile legii, auditul intern asupra activităţilor desfăşurate în cadrul Inspecţiei Judiciare.
    (2) Compartimentul de audit public intern este constituit potrivit legii.
    (3) Conducătorul Compartimentului de audit public intern este responsabil pentru organizarea şi desfăşurarea activităţilor de audit.

    ART. 20
    Compartimentul de audit public intern are următoarele atribuţii:
    a) elaborează, cu avizul Unităţii Centrale de Armonizare pentru Auditul Public Intern, norme metodologice specifice Inspecţiei Judiciare;
    b) elaborează proiectul planului multianual de audit public intern, de regulă, pe o perioadă de 3 ani, şi, pe baza acestuia, proiectul planului anual de audit public intern;
    c) efectuează activităţi de audit public intern pentru a evalua dacă sistemele de management financiar şi control ale Inspecţiei Judiciare sunt transparente şi sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţă şi eficacitate;
    d) informează Unitatea Centrală de Armonizare pentru Auditul Public Intern despre recomandările neînsuşite de inspectorul-şef al Inspecţiei Judiciare, precum şi despre consecinţele acestora;
    e) raportează periodic asupra constatărilor, concluziilor şi recomandărilor rezultate din activităţile sale de audit;
    f) elaborează raportul anual al activităţii de audit public intern;
    g) în cazul identificării unor neregularităţi sau posibile prejudicii, raportează imediat inspectorului-şef al Inspecţiei Judiciare şi structurii de control intern abilitate;
    h) verifică respectarea normelor şi instrucţiunilor şi poate iniţia măsurile corective necesare, în cooperare cu inspectorul-şef al Inspecţiei Judiciare.


    ART. 21
    (1) Compartimentul de psihologie este constituit potrivit Legii nr. 213/2004 privind exercitarea profesiei de psiholog cu drept de liberă practică, înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Psihologilor din România, cu modificările ulterioare.
    (2) Psihologul încadrat la Compartimentul de psihologie este specializat în domeniul de competenţă „psihologia muncii şi organizaţională“ şi are, în principal, următoarele atribuţii:
    a) participă la evaluarea psihologică periodică a inspectorilor judiciari şi a personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor de la Inspecţia Judiciară, în condiţiile legii;
    b) asigură asistenţa psihologică a personalului din aparatul propriu al Inspecţiei Judiciare pentru facilitarea acomodării cu cerinţele specifice unui anumit post şi a integrării noilor angajaţi în colectivul de lucru;
    c) mediază conflictele interpersonale care afectează calitatea relaţiilor de muncă, în vederea diminuării sau rezolvării acestora;
    d) realizează, la cerere, consilierea psihologică a personalului Inspecţiei Judiciare, potrivit legii;
    e) desfăşoară lucrări de cercetare în domeniul psihodiagnozei şi psihologiei resurselor umane;
    f) concepe şi, după caz, asigură utilizarea instrumentelor de diagnoză organizaţională;
    g) asigură pregătirea motivaţională şi aptitudinală a resurselor umane - antrenarea motivaţiei intrinseci, capacităţii de memorare, capacităţii de autocontrol, abilităţilor comunicaţionale şi optimizarea atenţiei;
    h) îndeplineşte atribuţiile corespunzătoare sferei sale de competenţă privind sănătatea şi securitatea în muncă.

    (3) Psihologul poate participa în proiecte sau în comisiile de examinare la concursurile/examenele organizate de Inspecţia Judiciară sau de alte instituţii din cadrul autorităţii judecătoreşti.

    CAP. II
    Numirea şi evaluarea personalului Inspecţiei Judiciare
    ART. 22
    (1) Numirea în funcţiile de conducere a personalului de specialitate asimilat judecătorilor şi procurorilor se face pe baza evaluării proiectului de management specific fiecărui post, în cadrul unui interviu susţinut în faţa inspectorului-şef.
    (2) Procedura de selecţie se declanşează prin ordin al inspectorului-şef, care cuprinde modalitatea de desfăşurare şi data stabilită pentru susţinerea interviului.
    (3) Cu cel puţin 20 de zile înainte de data susţinerii interviului se va publica, pe pagina de intranet a Inspecţiei Judiciare, un anunţ cu privire la declanşarea procedurii de selecţie.

    ART. 23
    (1) Pot candida la funcţiile de conducere persoanele care au o vechime de cel puţin 3 ani în funcţia de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor, au obţinut calificativul „foarte bine“ la ultima evaluare şi nu au fost sancţionate disciplinar în ultimii 3 ani. Condiţia de vechime trebuie îndeplinită până la data susţinerii interviului.
    (2) Candidaturile şi documentele apreciate ca relevante pot fi depuse la secretariatul Inspecţiei Judiciare în cel mult 10 zile de la publicarea anunţului privind declanşarea procedurii de selecţie.
    (3) Proiectele se depun în format electronic la secretariatul Inspecţiei Judiciare cu cel puţin 5 zile anterior datei stabilite pentru susţinerea interviului.

    ART. 24
    (1) Principalele criterii de apreciere a proiectelor manageriale sunt: asigurarea coeziunii manageriale, competenţa profesională şi comunicarea eficientă.
    (2) Proiectele se notează cu note de la 0 la 10, cu două zecimale. Notele se consemnează într-un borderou de notare.

    ART. 25
    (1) În caz de note egale, departajarea candidaţilor se face în funcţie de cea mai mare vechime efectivă în funcţia de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor, după caz, iar dacă şi aceasta este egală, va fi avută în vedere durata ocupării unor funcţii de conducere. Modul de departajare se consemnează într-un proces-verbal.
    (2) Este declarat admis candidatul care a obţinut nota cea mai mare, dacă aceasta este cel puţin 7 (şapte) sau, în caz de note egale, candidatul departajat potrivit alin. (1).
    (3) Rezultatele interviului sunt definitive şi se publică în reţeaua de intranet a Inspecţiei Judiciare.
    (4) Candidatul la funcţia de conducere declarat admis este numit în funcţie prin ordin al inspectorului-şef.

    ART. 26
    Numirea în funcţii de conducere a funcţionarilor publici şi a personalului contractual se face prin ordin al inspectorului-şef ca urmare a promovării concursului sau examenului organizat, potrivit dispoziţiilor legale aplicabile.

    ART. 27
    Numirea în funcţii de execuţie a personalului din aparatul propriu se face prin ordin al inspectorului-şef ca urmare a promovării concursului sau examenului organizat, potrivit dispoziţiilor legale aplicabile.

    ART. 28
    Numirea în funcţie a specialiştilor IT se face prin ordin al inspectorului-şef, ca urmare a promovării concursului organizat de Inspecţia Judiciară conform procedurii prevăzute în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul regulament.

    ART. 29
    (1) Criteriile şi procedura de evaluare a activităţii profesionale a inspectorilor judiciari sunt prevăzute în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul regulament.
    (2) Regulamentul privind criteriile şi procedura de evaluare a activităţii şi performanţei profesionale ale personalului Inspecţiei Judiciare, altul decât inspectorii judiciari, se aprobă de inspectorul-şef.

    CAP. III
    Circuitul documentelor
    ART. 30
    (1) Activitatea Inspecţiei Judiciare se evidenţiază, de regulă, informatic în sistemul ECRISIJ; în acest scop, personalul Inspecţiei Judiciare are obligaţia de a introduce toate informaţiile prevăzute în aplicaţia informatică, corespunzător atribuţiilor care îi revin.
    (2) Accesarea, introducerea sau modificarea informaţiilor prevăzute la alin. (1) de către utilizatorii autorizaţi se face, în principal, prin intermediul ECRISIJ.

    ART. 31
    Documentele transmise Inspecţiei Judiciare prin orice mijloc de comunicare sau depuse personal se primesc la registratura acesteia şi se înregistrează în ECRISIJ.

    ART. 32
    (1) În cazul în care din cuprinsul documentelor primite rezultă că sunt destinate ataşării la o lucrare de inspecţie în curs de soluţionare, acestea se predau direct inspectorilor judiciari pe rolul cărora se află lucrarea; documentele se înregistrează, în sistem partidă, la poziţia deschisă pentru aceasta în registrul lucrărilor de inspecţie.
    (2) Înscrisurile în legătură cu activitatea de inspecţie, cu excepţia celor prevăzute la alin. (1), se repartizează potrivit procedurii prevăzute la alin. (3)-(7).
    (3) Biroul registratură şi secretariat verifică existenţa unor lucrări care au legătură cu autorii înscrisurilor primite sau cu magistraţii vizaţi de acestea.
    (4) Rezultatul verificării prevăzute la alin. (3) se consemnează în ECRISIJ sau într-un referat cuprinzând toate lucrările de inspecţie identificate.
    (5) În cazul în care se constată că documentul primit îndeplineşte condiţiile prevăzute de lege pentru sesizarea Inspecţiei Judiciare şi dacă nu au fost identificate alte lucrări de inspecţie se va înregistra şi repartiza aleatoriu o nouă lucrare de inspecţie.
    (6) În cazul în care sunt identificate lucrări de inspecţie aflate în curs de soluţionare, documentul se va ataşa la ultima lucrare înregistrată care are legătură cu cei mai mulţi dintre autorii documentului primit şi magistraţii vizaţi.
    (7) În cazul în care din cuprinsul documentelor primite rezultă că sunt în legătură cu o lucrare de inspecţie soluţionată se va înregistra o nouă lucrare de inspecţie, care va fi repartizată direct inspectorilor judiciari care au soluţionat cea mai recentă lucrare dintre cele identificate; în cazul în care inspectorii judiciari care au soluţionat lucrarea şi-au încetat activitatea la Inspecţia Judiciară, repartizarea noii lucrări se face aleatoriu.

    ART. 33
    Repartizarea documentelor primite, altele decât cele prevăzute la art. 32, se efectuează de conducătorii structurilor funcţionale, după verificarea de Biroul registratură şi secretariat în ECRISIJ sau în registrele anterioare operaţionalizării ECRISIJ a existenţei unor lucrări care au legătură cu autorii documentelor primite; verificarea va viza, de regulă, o perioadă de 2 ani, iar rezultatul se consemnează în ECRISIJ sau într-un referat în care se menţionează şi structura funcţională competentă.

    ART. 34
    (1) Repartizarea lucrărilor disciplinare se efectuează aleatoriu prin sistemul ECRISIJ.
    (2) În caz de avarie a ECRISIJ, atribuirea numărului dosarului se face prin alocarea unei plaje de numere care să pornească de la un număr mai mare decât ultimul număr atribuit electronic. Fiecare dosar înregistrat se notează într-un registru de avarie.
    (3) Înregistrarea de noi dosare în ECRISIJ se realizează numai după preluarea în sistemul electronic a tuturor numerelor din registrul de avarie.
    (4) În ipoteza prevăzută la alin. (2), repartizarea sesizărilor şi dosarelor disciplinare se face în sistem ciclic, pe direcţii de inspecţie, în ordinea alfabetică a inspectorilor judiciari.

    ART. 35
    Accesul la dosarele şi evidenţele Inspecţiei Judiciare este permis cu respectarea confidenţialităţii, a drepturilor fundamentale la viaţă privată şi la protecţia datelor personale, precum şi a liberului acces la informaţiile de interes public.

    ART. 36
    (1) Personalul Inspecţiei Judiciare are obligaţia să păstreze secretul profesional şi să respecte confidenţialitatea lucrărilor.
    (2) Personalul Inspecţiei Judiciare îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege sau regulamente, stabilite de inspectorul-şef sau de conducătorii structurilor Inspecţiei Judiciare.
    (3) Conducătorii structurilor Inspecţiei Judiciare avizează toate lucrările elaborate de personalul din subordine şi întocmesc şi actualizează fişele de post ale acestuia. De asemenea, emit dispoziţii obligatorii pentru personalul din subordine, potrivit legii.

    ANEXA 1

    PROCEDURĂ
    privind recrutarea specialiştilor IT
    ART. 1
    La concursul pentru ocuparea posturilor vacante de specialişti IT se poate înscrie persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
    a) are cetăţenia română, domiciliul în România şi capacitate deplină de exerciţiu;
    b) nu are antecedente penale, nu are cazier fiscal şi se bucură de o bună reputaţie;
    c) cunoaşte limba română;
    d) este aptă, din punct de vedere medical, pentru exercitarea funcţiei;
    e) are studii superioare de specialitate în domeniul informatic, automatic, cibernetic, matematic, electronic sau electrotehnic.


    ART. 2
    (1) Data, locul, modul de desfăşurare a concursului, tematica, bibliografia şi lista posturilor vacante scoase la concurs se afişează la sediul Inspecţiei Judiciare şi se publică pe pagina de internet a acesteia.
    (2) Pentru înscrierea la concurs candidaţii vor plăti o taxă care se stabileşte anual de către Compartimentul pentru resurse umane. Cuantumul taxei de concurs se stabileşte în funcţie de cheltuielile privind închirierea sălilor de concurs, plata membrilor comisiilor, precum şi orice alte cheltuieli ocazionate de activităţile de organizare a concursului.

    ART. 3
    (1) Cererile de înscriere la concurs se depun cu cel puţin 15 zile înainte de data acestuia la sediul Inspecţiei Judiciare.
    (2) La cererea de înscriere se anexează următoarele acte: copii de pe certificatul de naştere şi, după caz, certificatul de căsătorie, copii de pe actul de identitate şi diploma de licenţă, certificatul de cazier judiciar, certificatul de cazier fiscal şi chitanţa de plată a taxei de înscriere.

    ART. 4
    (1) Verificarea îndeplinirii condiţiilor prevăzute la art. 1 se efectuează de comisia de organizare a concursului, pe baza dosarelor candidaţilor.
    (2) Comisia de organizare a concursului se stabileşte prin ordin al inspectorului-şef şi are următoarea componenţă: un inspector judiciar, un reprezentant al Compartimentului pentru resurse umane şi un reprezentant al Compartimentului pentru tehnologia informaţiei.

    ART. 5
    Subiectele şi baremul de corectare se elaborează de comisia de organizare a concursului cu sprijinul altor specialişti în domeniul informatic, desemnaţi de inspectorul-şef prin selecţie publică, având prioritate specialiştii IT care sunt angajaţi ai Consiliului Superior al Magistraturii, Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi ai curţilor de apel.

    ART. 6
    Examinarea candidaţilor se face prin susţinerea unei probe scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice în domeniul informatic şi a unei probe practice. Proba practică se susţine, de regulă, în cel mult 5 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise.

    ART. 7
    (1) Intrarea candidaţilor în sălile de concurs, pentru proba scrisă, se face pe baza listelor întocmite pentru fiecare sală şi a actului de identitate.
    (2) Candidaţii care nu se află în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba scrisă.
    (3) Înainte de comunicarea subiectelor, candidaţii înscriu numele şi prenumele pe colţul foii ce urmează să fie lipit la predarea lucrării, după care se aplică ştampila instanţei sau a parchetului.
    (4) Plicul cu subiectele de concurs este desfăcut de un candidat care semnează şi procesul-verbal încheiat în ziua susţinerii probei scrise.
    (5) Pe toată durata desfăşurării probei scrise, în sălile de concurs au acces numai membrii comisiei de organizare şi persoanele care supraveghează desfăşurarea concursului.
    (6) În vederea elaborării lucrării scrise, candidaţii primesc coli de hârtie având ştampila Inspecţiei Judiciare. Redactarea lucrărilor se va face numai cu cerneală sau cu pastă de culoare albastră.
    (7) La expirarea timpului prevăzut pentru susţinerea probei scrise, candidaţii predau lucrarea, sub semnătură, comisiei de organizare a concursului.
    (8) Pe toată durata desfăşurării probei scrise este interzisă părăsirea sălii de concurs de către candidaţi. În cazuri excepţionale, părăsirea temporară a sălii de concurs se face numai cu însoţitor.
    (9) Orice fraudă dovedită se sancţionează cu eliminarea din concurs. În aceste cazuri se întocmeşte un proces-verbal cu privire la constatările făcute şi la măsurile luate, iar lucrarea se anulează cu menţiunea „fraudă“. Procesul-verbal se comunică inspectorului-şef.

    ART. 8
    (1) Corectarea lucrărilor scrise şi evaluarea probei practice se efectuează de o comisie de examinare compusă din specialişti în domeniul informatic, numiţi prin ordin al inspectorului-şef ca urmare a unei selecţii publice, având prioritate specialiştii IT care sunt angajaţi ai Consiliului Superior al Magistraturii, Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi ai curţilor de apel.
    (2) Numărul membrilor comisiei prevăzute la alin. (1) se stabileşte în funcţie de numărul candidaţilor.

    ART. 9
    Probele de concurs se notează de la 1 la 10. Nota 1 se acordă în situaţia în care punctajul obţinut este mai mic sau egal cu această notă.

    ART. 10
    (1) La finalizarea fiecărei probe se întocmeşte câte un proces-verbal.
    (2) La finalizarea concursului se întocmeşte un proces-verbal care să conţină modul de desfăşurare a concursului şi rezultatele obţinute de candidaţi, semnat de membrii comisiei de organizare a concursului.
    (3) Promovarea probelor se face ca urmare a obţinerii notei minime 5 pentru fiecare probă, iar promovarea concursului, ca urmare a obţinerii notei finale minime 7. Ponderea fiecărei probe de concurs în nota finală este de 50%.

    ART. 11
    (1) Rezultatele concursului se publică pe pagina de internet a Inspecţiei Judiciare.
    (2) În termen de 48 de ore de la data afişării rezultatelor, candidaţii nemulţumiţi pot formula contestaţie numai cu privire la nota obţinută la proba scrisă.
    (3) Contestaţiile se depun la sediul Inspecţiei Judiciare şi se soluţionează de o comisie de contestaţii desemnată de inspectorul-şef, prin ordin. Dispoziţiile art. 8 privind componenţa şi numărul membrilor comisiei se aplică în mod corespunzător. Nota obţinută la contestaţie nu poate fi mai mică decât nota contestată.
    (4) Rezultatele finale, obţinute de concurenţi după soluţionarea contestaţiilor, se publică pe pagina de internet a Inspecţiei Judiciare.

    ART. 12
    Candidaţii declaraţi admişi sunt numiţi pe baza notei finale; lucrările scrise şi rezultatele concursului se anexează la dosarele profesionale ale candidaţilor declaraţi admişi.

    ART. 13
    Rezultatele concursului organizat în condiţiile prezentului regulament pot fi valorificate pentru ocuparea posturilor ce se vacantează în termen de un an de la data afişării şi publicării acestora, potrivit art. 11 alin. (4).

    ART. 14
    Documentaţia de concurs se predă în vederea arhivării de către comisia de organizare a concursului.


    ANEXA 2

    CRITERIILE ŞI PROCEDURA
    de evaluare a activităţii profesionale a inspectorilor judiciari
    ART. 1
    Pentru verificarea îndeplinirii standardelor de performanţă profesională, inspectorii judiciari cu funcţie de execuţie sunt evaluaţi anual potrivit următoarelor criterii: eficienţa, calitatea activităţii şi comunicarea.

    ART. 2
    În cazul inspectorilor cu funcţii de conducere, evaluarea anuală se face şi cu privire la modul de îndeplinire a atribuţiilor manageriale, în raport cu următoarele criterii: capacitatea de organizare, control şi coordonare, capacitatea decizională, comportamentul şi comunicarea. Aceştia vor fi evaluaţi şi pentru activitatea desfăşurată în funcţia de execuţie, dacă este cazul, potrivit criteriilor prevăzute la art. 1.

    ART. 3
    Eficienţa activităţii se apreciază în funcţie de operativitatea şi ritmicitatea în soluţionarea lucrărilor şi respectarea termenelor de soluţionare, cu luarea în considerare şi a celorlalte activităţi desfăşurate de inspectorii evaluaţi.

    ART. 4
    Calitatea activităţii se apreciază în funcţie de capacitatea de analiză şi sinteză şi de argumentare clară şi logică.

    ART. 5
    În procedura de evaluare se apreciază comportamentul şi comunicarea în interiorul şi în exteriorul Inspecţiei Judiciare.

    ART. 6
    Capacitatea de conducere, organizare şi control a inspectorului-şef adjunct şi a directorilor direcţiilor de inspecţie priveşte modul de organizare, previzionare şi planificare a activităţilor, repartizarea echilibrată şi echitabilă a atribuţiilor de serviciu, gestionarea eficientă a resurselor umane, materiale şi financiare, în raport cu atribuţiile legale, capacitatea de identificare şi înlăturare a deficienţelor, de gestionare a situaţiilor de criză şi capacitatea de organizare şi motivare a personalului.

    ART. 7
    Capacitatea decizională se evaluează în funcţie de iniţiativa în luarea deciziilor, capacitatea de adaptare rapidă şi disponibilitatea pentru îndeplinirea unor atribuţii suplimentare sau delegate.

    ART. 8
    (1) Evaluarea activităţii profesionale se realizează de comisii alcătuite din inspectorul-şef şi doi inspectori aleşi de adunarea generală a inspectorilor judiciari, în funcţie de calitatea inspectorilor evaluaţi.
    (2) Sunt aleşi membri în comisiile de evaluare inspectorii care întrunesc cel mai mare număr de voturi. În mod corespunzător, adunarea generală alege şi 4 membri supleanţi, câte 2 pentru fiecare direcţie de inspecţie.
    (3) Preşedintele comisiei de evaluare este inspectorul-şef al Inspecţiei Judiciare. În caz de imposibilitate obiectivă de exercitare a funcţiei, inspectorul-şef este înlocuit de drept de inspectorul-şef adjunct. Dacă persoana evaluată este inspectorul-şef adjunct, inspectorul-şef este înlocuit, în situaţiile de imposibilitate obiectivă de exercitare a atribuţiilor, de un inspector judiciar desemnat de acesta.

    ART. 9
    (1) Comisia de evaluare funcţionează cu participarea tuturor membrilor şi hotărăşte cu majoritatea voturilor acestora.
    (2) Culegerea datelor şi informaţiilor necesare evaluării, precum şi constatările preliminare pot fi făcute de oricare dintre membrii comisiei de evaluare.

    ART. 10
    (1) Evaluarea inspectorilor judiciari se efectuează anual şi se finalizează, de regulă, în luna aprilie a anului următor. La finalizarea evaluării se întocmeşte un raport de evaluare, care cuprinde analiza şi nota acordată la fiecare criteriu de evaluare, recomandările făcute inspectorului judiciar, precum şi calificativul acordat.
    (2) Fiecare criteriu se notează cu note cuprinse între 1 şi 10, iar fiecare notă acordată se motivează.
    (3) Nota acordată la fiecare criteriu de evaluare reprezintă media aritmetică a notelor acordate la indicatorii corespunzători acestui criteriu.
    (4) Calificativul se acordă în funcţie de media aritmetică a notelor obţinute de inspectorul judiciar evaluat la fiecare criteriu de evaluare, astfel:
    a) de la 9 inclusiv la 10 - calificativul „Foarte bine“;
    b) de la 7 inclusiv la 9 - calificativul „Bine“;
    c) de la 5 inclusiv la 7 - calificativul „Satisfăcător“;
    d) sub nota 5 - calificativul „Nesatisfăcător“.


    ART. 11
    (1) Raportul de evaluare se întocmeşte în 3 exemplare, dintre care unul se comunică inspectorului judiciar evaluat, unul se păstrează la Compartimentul pentru resurse umane al Inspecţiei Judiciare, iar unul se comunică Consiliului Superior al Magistraturii pentru a fi ataşat la mapa profesională a inspectorului judiciar evaluat.
    (2) Inspectorul judiciar evaluat poate formula obiecţii cu privire la constatările din cuprinsul raportului de evaluare, precum şi în legătură cu modul de notare şi acordare a calificativului, în termen de 15 zile de la primirea raportului.
    (3) Obiecţiile se depun la comisia de evaluare, care se pronunţă în termen de 15 zile de la data depunerii.
    (4) Raportul de evaluare se modifică în mod corespunzător în cazul în care obiecţiile sunt admise.
    (5) Raportul de evaluare modificat sau, după caz, soluţia de respingere a obiecţiilor se comunică inspectorului judiciar evaluat.

    ART. 12
    (1) Inspectorii judiciari nemulţumiţi de calificativul acordat pot formula contestaţie în condiţiile legii.
    (2) Contestaţia se depune la preşedintele comisiei de evaluare, care o transmite secţiei competente a Consiliului Superior al Magistraturii, împreună cu raportul de evaluare, însoţit de copii ale documentelor avute în vedere la evaluare şi punctul de vedere al comisiei cu privire la contestaţia formulată.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016