Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 31 august 2009  privind organizarea si functionarea Consiliului de Coordonare a Relatiilor Internationale (CCRI)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 31 august 2009 privind organizarea si functionarea Consiliului de Coordonare a Relatiilor Internationale (CCRI)

EMITENT: CORPUL EXPERTILOR CONTABILI SI CONTABILILOR AUTORIZATI DIN ROMANIA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 645 din 1 octombrie 2009

1. Consiliul de Coordonare a Relaţiilor Internaţionale (CCRI) este o structurã convenţionalã a Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România (CECCAR) şi a Camerei Auditorilor Financiari din România (CAFR), care au dorit sã punã în comun resursele şi mijloacele lor pentru a asigura o urmãrire coordonatã şi o gestiune comunã a aspectelor internaţionale ale profesiei.
2. CCRI nu constituie o persoanã juridicã distinctã de instituţiile care au creat-o şi care o alcãtuiesc pe baza unui principiu de paritate. Având menirea de a servi interesele ansamblului profesiei contabile româneşti, CCRI este organizat şi funcţioneazã în beneficiul celor douã organisme şi al membrilor acestora, într-un mod echitabil şi echilibrat, respectând domeniile şi competenţele fiecãruia dintre acestea.
Structuri şi mod de constituire
3. Organele de conducere ale CCRI cuprind Consiliul, o direcţie generalã şi un comitet executiv, faţã de care directorul general al CCRI raporteazã privind activitatea şi le înainteazã propunerile sale privind orientarea activitãţii viitoare.
Sediul CCRI este în municipiul Bucureşti, intrarea Pielari nr. 1, sectorul 4.
4. Consiliul CCRI este alcãtuit iniţial din 18 membri repartizaţi astfel:
a) Cele douã organisme care alcãtuiesc CCRI sunt reprezentate fiecare de 5 membri, incluzând preşedinţii lor în exerciţiu, aceştia fiind copreşedinţi ai CCRI. Ceilalţi reprezentanţi sunt desemnaţi de cãtre Consiliul superior al Corpului şi de cãtre Consiliul Camerei pe baza diverselor criterii reprezentative pentru interesul pe care aceştia îl manifestã pentru aspectele internaţionale tratate.
b) Reprezentanţii României în diferitele organisme ale Federaţiei Internaţionale a Contabililor, Consiliului pentru Standarde Internaţionale de Audit şi Certificare, Federaţiei Experţilor Contabili Europeni şi în alte organisme internaţionale sau regionale ale profesiei, dacã sunt desemnaţi în urma unei decizii a Consiliului sau a Biroului permanent al organismelor componente, sunt membri ai Consiliului CCRI, în calitate de persoane calificate.
c) CECCAR şi CAFR pot invita alte asociaţii profesionale de profil sã propunã fiecare numele unui reprezentant care va fi numit membru în acest Consiliu, în urma desemnãrii comune din partea Consiliului superior al CECCAR şi a Consiliului CAFR.
5. Membrii Consiliului sunt numiţi pe durata mandatului în curs pe care îl au la CECCAR sau la CAFR ori pentru durata mandatului specific care justificã desemnarea lor. Fiecare membru poate fi reales o datã pentru o duratã care nu depãşeşte 4 ani.
6. Copreşedinţii CCRI vor putea solicita autoritãţii care a propus candidatura lor încheierea mandatului de membrii în Consiliul CCRI în cazul nerespectãrii obligaţiilor sau în cazul neparticipãrii la lucrãrile Consiliului ori la activitatea acelor grupe de lucru aferente activitãţilor internaţionale ale profesiei pentru care au fost desemnaţi.
7. Directorul general al CCRI participã în calitatea sa oficialã la întâlnirile Consiliului.
8. Directorii executivi ai CECCAR şi CAFR, precum şi foştii preşedinţi sau vicepreşedinţi români la diferite organisme internaţionale sunt invitaţi sã participe la activitatea Consiliului CCRI şi sã îşi exprime opiniile, dar fãrã drept de vot.
9. Preşedinţii vor convoca Consiliul CCRI de cel puţin 4 ori pe an.
10. Consiliul CCRI, ţinând cont de obiectivele generale determinate de birourile permanente ale celor douã organisme, va sprijini prin raţionamentele şi experienţa sa formularea propunerilor privind activitãţile internaţionale pe care CCRI trebuie sã le punã în aplicare.
11. Comitetul executiv este alcãtuit din 6 membri ordinari, desemnaţi astfel:
● preşedinţii în exerciţiu ai celor douã instituţii, copreşedinţi ai CCRI;
● 2 vicepreşedinţi, desemnaţi de cãtre biroul fiecãruia dintre cele douã organisme, pe baza propunerii celor 2 preşedinţi;
● directorii executivi ai celor douã organisme.
Specialiştii prevãzuţi la pct. 4 lit. b) şi la pct. 8 pot fi invitaţi sã participe la deliberãrile Comitetului executiv. Preşedinţii pot decide sã invite aleşii responsabili ai comisiilor tehnice sã participe la lucrãrile Comitetului executiv, dacã acest lucru pare util.
Directorul general al CCRI participã la întâlnirile Comitetului executiv.
12. Comitetul executiv se reuneşte atât de des cât este necesar şi de cel puţin 4 ori pe an, în urma convocãrii din partea celor 2 preşedinţi, conform propunerilor directorului general al CCRI, care întocmeşte ordinea de zi a întâlnirilor.
13. CCRI este prezidat în comun şi solidar de cãtre preşedinţii în exerciţiu ai CECCAR şi ai CAFR. Fiecare dintre aceştia acţioneazã împreunã cu celãlalt copreşedinte şi are dreptul sã se exprime şi pentru CCRI.
14. Directorul general al CCRI este recrutat şi numit prin decizia Comitetului executiv al CCRI. Acesta este remunerat în comun de cãtre cele douã instituţii.
15. Directorul general este însãrcinat cu punerea în aplicare a orientãrilor CCRI, aşa cum sunt ele definite de Comitetul executiv şi aprobate de cãtre consiliile celor douã organisme profesionale. El este responsabil în faţa Comitetului executiv cãruia îi raporteazã în legãturã cu operaţiunile angajate şi privind activitatea sa de conducere.
Obiective şi atribuţii
16. CCRI are ca responsabilitãţi ansamblul problemelor internaţionale care prezintã interes general pentru profesioniştii reprezentaţi de cele douã instituţii. Acestea cuprind, în special, participarea României în cadrul organelor de decizie şi la lucrãrile organizaţiilor internaţionale competente în domeniul normalizãrii (IASB, IFAC şi, în special, IAASB) sau ale organizaţiilor regionale europene sau interregionale (FEE, CESR, FIDEF... etc.), precum şi supravegherea globalã a acţiunilor de cooperare şi de asistenţã tehnicã conduse sau realizate de profesie pentru partenerii strãini.
17. CCRI acţioneazã ca organ de coordonare, de iniţiativã şi de legãturã între CECCAR şi CAFR, în ceea ce priveşte responsabilitãţile exercitate de directorii executivi ai celor douã instituţii, fãrã a se putea substitui organismelor în exercitarea atribuţiilor sau responsabilitãţilor conferite de statutul acestora. El rãspunde în faţa Comitetului executiv pentru contactele externe care au fost stabilite de cãtre responsabilii CCRI.
18. În funcţionarea sa CCRI coordoneazã, în toate aceste domenii, acţiunea coordonatã de aleşii şi angajaţii permanenţi ai CECCAR şi CAFR. El supravegheazã ca reprezentanţii organismelor româneşti la organismele internaţionale sã se exprime în conformitate cu viziunile instituţiei care i-a mandatat.
De asemenea, existenţa şi rolul CCRI nu afecteazã derularea şi îndeplinirea obligaţiilor prevãzute în acordurile de colaborare sau a statutului de membru deja obţinut de organismul profesional CECCAR sau CAFR în cadrul organismelor europene şi internaţionale de profil.
19. CCRI este însãrcinat în special cu:
- punerea la punct şi menţinerea unui dispozitiv de urmãrire a actualitãţii internaţionale pentru a putea alerta instituţiile şi a le reaminti persoanelor responsabile termenele de care trebuie sã ţinã cont sau lucrãrile care trebuie realizate;
- coordonarea asistenţei furnizate reprezentanţilor profesiei în cadrul autoritãţilor internaţionale la care participã;
- conceperea şi punerea la punct a unor mijloace de informare a membrilor profesiei asupra evenimentelor şi principalelor mize ale activitãţilor internaţionale şi totodatã alimentarea, în mod regulat, a acestui mijloc de comunicare;
- înfiinţarea şi întreţinerea unei reţele de relaţii cu un numãr mare de corespondenţi internaţionali utili, fie din rândul profesioniştilor contabili, fie din alte cercuri profesionale apropiate;
- propunerea şi oficializarea pentru Comitetul executiv şi Consiliul CCRI a strategiilor şi acţiunilor concertate care trebuie conduse pe plan internaţional;
- asistenţa în identificarea persoanelor cu potenţial în asumarea de responsabilitãţi internaţionale în beneficiul profesiei, în scopul propunerii de persoane în faţa organelor conducãtoare ale CCRI.
Mijloace şi resurse
20. Pentru a-şi exercita misiunile sale, CCRI dispune de personal care este pus la dispoziţia sa în mod permanent de ambele instituţii, acesta exercitându-şi funcţiile sub autoritatea directorului general. El poate, de asemenea, în funcţie de nevoi şi sub controlul celor 2 directori executivi, sã utilizeze şi alte servicii ale CECCAR şi CAFR, fie cu titlu de participare directã a acestora la anumite lucrãri internaţionale, fie prin procesarea şi transmiterea unor informaţii indispensabile pentru buna funcţionare a CCRI. Directorul general al CCRI poate, de asemenea, sã facã propuneri directorilor executivi privind coordonarea mijloacelor operaţionale necesare.
21. În cadrul procedurilor bugetare şi contabile stabilite în fiecare instituţie, CCRI elaboreazã un buget anual corespunzãtor costului previzionat pentru realizarea activitãţilor internaţionale de care este responsabil în numele CECCAR şi CAFR şi pentru misiunile sau noile activitãţi pe care Comitetul executiv al CCRI le va aproba.
22. Bugetul CCRI este finanţat din resursele anuale ale CECCAR şi CAFR. Contribuţii complementare pot fi primite de cãtre CCRI din partea organismelor interesate sã ia parte la dezvoltarea prezenţei internaţionale a profesioniştilor români.
23. Directorul general al CCRI organizeazã împreunã cu directorii executivi ai CECCAR şi CAFR modalitãţile practice de gestionare, de supraveghere şi control pentru acest buget anual care se executã prin intermediul procedurilor bugetare şi contabile proprii fiecãrei dintre cele douã instituţii.
24. Sub rezerva respectãrii procedurilor de validare în vigoare în cele douã instituţii, directorul general al CCRI trebuie sã aprobe în prealabil toate cheltuielile angajate care vor fi imputate bugetului de funcţionare al CCRI. Cu excepţia unei directive speciale a directorilor executivi, cheltuielile care nu vor fi aprobate nu vor putea fi angajate în numele activitãţii CCRI, nici nu vor putea fi contabilizate în executarea bugetului sãu.
25. Creditele acordate CCRI sunt fixate de cele douã instituţii în conformitate cu procedurile în vigoare, în funcţie de bugetul prezentat de directorul general al CCRI şi în urma aprobãrii Comitetului executiv. Comitetul executiv va trebui sã supravegheze adecvarea creditelor şi mijloacelor acordate CCRI cu obiectivele sale definite şi cu acţiunile pe care trebuie sã le conducã.
Responsabilitate şi transparenţã
26. Conturile care urmãresc executarea bugetului CCRI sunt supuse examinãrii unui comitet de audit alcãtuit din 3 persoane pe care Consiliul CCRI le numeşte în mod liber şi pe propria rãspundere. Comitetul de audit rãspunde pentru diligenţa sa şi pentru constatãrile sale în faţa departamentelor financiare ale celor douã instituţii.
27. Directorul general al CCRI rãspunde de activitatea sa în faţa Comitetului executiv printr-un raport pe care îl înainteazã înainte de sfârşitul primului trimestru al fiecãrui an calendaristic. Consiliul CCRI aprobã acest raport anual de activitate. Acesta este prezentat autoritãţilor CECCAR şi CAFR înainte de a fi fãcut public şi de a fi accesibil pe site-ul celor douã instituţii.
28. Directorul general al CCRI primeşte aprobarea Comitetului executiv pentru proiectele de acţiuni de comunicare, externe sau interne profesiei, care sunt necesare pentru realizarea obiectivelor stabilite. Acesta le va pune în aplicare cu discernãmânt, împreunã cu serviciile de comunicare ale celor douã instituţii.
Dacã directorul general al CCRI este chemat sã aibã o intervenţie publicã pentru promovarea activitãţii sau orientãrilor CCRI, acesta va supune aprobãrii preşedinţilor celor douã organisme propunerile şi conţinutul mesajelor sale.
29. Deoarece acesta poate angaja poziţia celor douã organisme româneşti în relaţiile pe care le stabileşte cu persoane şi organizaţii strãine, directorul general al CCRI trebuie sã verifice cu regularitate cu preşedinţii sau directorii executivi cã acţioneazã în conformitate cu orientãrile generale ale structurilor abilitate sã reprezinte interesele profesiei.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016