Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 30 aprilie 2020  de organizare şi funcţionare a Consiliului Naţional pentru Finanţarea Învăţământului Preuniversitar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 30 aprilie 2020 de organizare şi funcţionare a Consiliului Naţional pentru Finanţarea Învăţământului Preuniversitar

EMITENT: Ministerul Educaţiei şi Cercetării
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 412 din 19 mai 2020
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 4.188 din 30 aprilie 2020, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 412 din 19 mai 2020.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Consiliul Naţional pentru Finanţarea Învăţământului Preuniversitar, denumit în continuare CNFIP, este organism consultativ de nivel naţional, fără personalitate juridică, al Ministerului Educaţiei şi Cercetării, denumit în continuare MEC.

    ART. 2
    CNFIP îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi cu cele ale Regulamentului de organizare şi funcţionare al CNFIP, denumit în continuare regulament.

    ART. 3
    CNFIP beneficiază de suport tehnic şi executiv din partea Unităţii pentru Finanţarea Învăţământului Preuniversitar, denumită în continuare UFIP.

    CAP. II
    Atribuţii
    ART. 4
    CNFIP determină anual costul standard per elev/preşcolar/antepreşcolar, în condiţiile prevederilor Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 5
    (1) CNFIP propune MEC formula de finanţare prin care se realizează alocarea fondurilor pentru finanţarea de bază a unităţilor de învăţământ preuniversitar.
    (2) Formula de finanţare, care se aprobă prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării, ia în considerare costul standard per elev/preşcolar/antepreşcolar, numărul de elevi/preşcolari/antepreşcolari din unitatea de învăţământ, precum şi factorii de diferenţiere şi de corecţie dependenţi de: nivel/filieră/profil, densitatea de elevi în zonă, severitatea dezavantajelor, limba de predare şi alţi factori.

    ART. 6
    CNFIP, prin metode specifice, în baza datelor furnizate prin Sistemul informatic integrat al învăţământului din România şi de către direcţiile de specialitate din cadrul ministerului, analizează anual necesităţile de finanţare a învăţământului preuniversitar, conform obiectivelor strategiei naţionale de dezvoltare a învăţământului preuniversitar, şi propune MEC strategii/politici privind finanţarea unităţilor de învăţământ preuniversitar, atât în ceea ce priveşte finanţarea de bază, cât şi cea complementară şi suplimentară.

    ART. 7
    CNFIP, prin UFIP, împreună cu direcţiile de specialitate din MEC, monitorizează activitatea de finanţare pe baza costurilor standard per elev/preşcolar/antepreşcolar a unităţilor de învăţământ preuniversitar şi propune măsuri de asigurare a finanţării pentru unităţile de învăţământ aflate în dificultate, prin rectificări bugetare.

    ART. 8
    CNFIP elaborează şi face public anual raportul privind starea finanţării învăţământului preuniversitar şi propune măsurile de optimizare ce se impun.

    ART. 9
    CNFIP va identifica modalităţile de realizare a unei aplicaţii informatice gestionate de UFIP, denumită EDUFIN, pentru generarea/colectarea/gestionarea datelor specifice finanţării învăţământului preuniversitar.

    ART. 10
    CNFIP aprobă Programul anual al activităţilor de formare a personalului de la nivelul inspectoratelor şcolare judeţene, elaborat de UFIP, cu atribuţii în generarea/ colectarea/gestionarea datelor specifice finanţării învăţământului preuniversitar.

    CAP. III
    Componenţă şi constituire
    ART. 11
    (1) CNFIP este format din 21 de membri, după cum urmează:
    a) 12 reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei şi Cercetării (4 reprezentanţi ai direcţiilor de specialitate din Ministerul Educaţiei şi Cercetării, 4 reprezentanţi ai inspectoratelor şcolare şi 4 reprezentanţi ai unităţilor de învăţământ preuniversitar);
    b) 5 reprezentanţi ai partenerilor sociali;
    c) 4 reprezentanţi ai structurilor asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale.

    (2) Membrii CNFIP sunt numiţi prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării.

    ART. 12
    Membrii CNFIP prevăzuţi la art. 11 alin. (1) lit. a) sunt desemnaţi de ministrul educaţiei şi cercetării, iar membrii prevăzuţi la art. 11 alin. (1) lit. b) şi c) sunt desemnaţi dintre propunerile partenerilor sociali şi ale structurilor asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale.

    ART. 13
    (1) În cazul în care un membru al CNFIP încalcă normele etice sau de deontologie profesională ori nu se implică în mod sistematic în activităţile consiliului, absentând nemotivat la două şedinţe consecutive, acesta îşi pierde calitatea de membru titular, propunerea de revocare fiind înaintată ministrului educaţiei şi cercetării.
    (2) Procedura de revocare se declanşează la solicitarea ministrului educaţiei şi cercetării, a preşedintelui CNFIP sau a 1/3 dintre membrii CNFIP, iar hotărârea de revocare se adoptă în plenul CNFIP, prin vot, cu majoritate simplă a membrilor CNFIP. Locul rămas vacant în urma revocării se ocupă conform prevederilor art. 12.

    CAP. IV
    Organizare şi funcţionare
    ART. 14
    Conducerea CNFIP este asigurată de un preşedinte şi de un vicepreşedinte, desemnaţi de către ministrul educaţiei şi cercetării dintre membrii CNFIP.

    ART. 15
    Preşedintele CNFIP are următoarele atribuţii:
    a) conduce şi coordonează întreaga activitate a CNFIP;
    b) conduce şedinţele de lucru ale CNFIP;
    c) elaborează programele de activităţi ale CNFIP;
    d) stabileşte sarcini şi atribuţii pentru fiecare dintre membrii CNFIP, în funcţie de competenţele lor profesionale;
    e) asigură legătura cu Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei şi cu autorităţile publice locale pentru finanţarea complementară şi suplimentară;
    f) asigură legătura operativă a CNFIP cu UFIP, în vederea coordonării activităţilor comune;
    g) reprezintă CNFIP în relaţia cu terţii.


    ART. 16
    Vicepreşedintele CNFIP are următoarele atribuţii:
    a) coordonează activitatea grupurilor de lucru constituite la nivelul CNFIP;
    b) stabileşte ordinea de zi a şedinţelor de lucru ale CNFIP, pe baza propunerilor membrilor şi directorului UFIP; ordinea de zi poate fi modificată prin decizie a membrilor CNFIP, la cererea unei treimi dintre membrii acestuia;
    c) exercită temporar, în cazul indisponibilităţii preşedintelui, prerogativele acestuia.


    ART. 17
    Suportul tehnic şi executiv pentru activitatea CNFIP este asigurat de UFIP.

    ART. 18
    Pentru realizarea diferitelor activităţi, CNFIP poate constitui, la propunerea UFIP şi cu aprobarea secretarului de stat pentru învăţământul preuniversitar, comisii şi/sau grupuri de lucru pe probleme ale finanţării învăţământului preuniversitar.

    ART. 19
    În vederea realizării atribuţiilor care îi revin, CNFIP poate solicita comisiilor judeţene de management şi monitorizare a activităţilor derulate prin SIIIR date statistice, analize, precum şi orice informaţii necesare determinării costului standard per elev/preşcolar/antepreşcolar.

    ART. 20
    CNFIP poate adopta norme interne de funcţionare, cu respectarea prevederilor legale şi ale prezentului regulament.

    ART. 21
    În cazuri excepţionale, în care membrii CNFIP nu se pot întruni fizic pentru adoptarea unei hotărâri, aceştia pot vota la distanţă, exprimându-şi dreptul la vot în sistem videoconferinţă.

    ART. 22
    Cu excepţia cazurilor prevăzute la art. 21, hotărârile CNFIP sunt aprobate prin votul a jumătate plus unu din numărul membrilor prezenţi la şedinţă, respectiv prin votul exprimat în sistem videoconferinţă de jumătate plus unu dintre membrii votanţi.

    ART. 23
    (1) CNFIP se întruneşte în sesiuni ordinare semestrial şi în şedinţe extraordinare ori de câte ori este nevoie.
    (2) Convocarea se face cu cel puţin 7 zile înainte de data reuniunii. Termenul de 7 zile se poate reduce la 3 zile, în cazul şedinţelor extraordinare, şi la 24 de ore, în cazul şedinţelor în sistem videoconferinţă.
    (3) Şedinţele CNFIP se convoacă de către preşedintele CNFIP, din proprie iniţiativă sau la cererea ministrului educaţiei şi cercetării, ori la solicitarea a cel puţin o treime dintre membrii CNFIP.
    (4) Cvorumul de lucru al şedinţelor CNFIP este asigurat de prezenţa a două treimi din numărul total al membrilor titulari. Cvorumul poate fi realizat, în situaţii excepţionale, ţinând cont şi de votul exprimat electronic, dar cu respectarea prevederilor art. 21.
    (5) Materialele-suport ale reuniunilor de lucru se distribuie membrilor CNFIP cu cel puţin 3 zile înainte de data desfăşurării şedinţei ordinare. Pentru şedinţele extraordinare şi în sistem videoconferinţă, odată cu convocarea se transmit şi materialele-suport.

    ART. 24
    (1) Ministrul educaţiei şi cercetării, secretarul de stat cu atribuţii în domeniul învăţământului preuniversitar sau reprezentanţi ai acestora pot participa la şedinţele CNFIP în calitate de observatori, fără drept de vot.
    (2) Directorul UFIP are statut de invitat permanent în cadrul şedinţelor CNFIP.
    (3) Preşedintele CNFIP poate invita în cadrul şedinţelor reprezentanţi ai factorilor cu atribuţii în domeniul finanţării învăţământului preuniversitar.

    CAP. V
    Finanţarea CNFIP
    ART. 25
    Bugetul CNFIP este gestionat prin UFIP.

    ART. 26
    Pentru participarea la şedinţe sau la reuniuni de lucru, membrilor CNFIP şi ai organelor de lucru ale acestuia le sunt decontate cheltuielile de transport şi cazare, în condiţiile legii.

    CAP. VI
    Dispoziţii finale
    ART. 27
    Prevederile prezentului regulament se completează cu celelalte dispoziţii legale în vigoare.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016